כיכר השבת

הטלטלה ב'יתד נאמן'; גליק ולבין כעת בתחנת המשטרה

נמשכת הדרמה ב'יתד נאמן': בשעה זו נוכחים בתחנת משטרת רמת גן, יו"ר ההנהלה החדשה שמעון גליק ומנכ"ל העיתון שנשלח לחופשה בתשלום, יעקב לבין, וזאת בעקבות תלונות הדדיות. מפקד מרחב דן נצ"מ אלברט אוחיון ינסה לגשר בין השניים. בתוך כך, בכינוס לעובדי 'יתד' שנערך באולמי 'כתר הרימון' חתמו העובדים על נאמנות להנהלה החדשה, זעליג אורלנסקי מונה למנכ"ל זמני של העיתון

54
ישראל כהן, חיים שקדי | כיכר השבת | כ"ג בסיון | 13.06.12
לבין וגליק בתחנת המשטרה, היום
לבין וגליק בתחנת המשטרה, היום (צילום בלעדי: ישראל כהן, כיכר השבת)

הטלטלה שעובר הביטאון הליטאי 'יתד נאמן', לאחר שבתחילת הדרך הופתעו כולם מהשקט היחסי בו התקבל המהלך, מתחילה לתת את אותותיה בפסים אחרים, כעת, הגיע שלב התלונות ההדדיות במשטרה והחקירות.

בשעה האחרונה הגיעו אל תחנת משטרת רמת גן, מנכ"ל העיתון יעקב לבין, שנשלח לחופשה בתשלום על-ידי יו"ר ההנהלה החדשה, המייצג את ההנהלה הותיקה.

מספר דקות לאחר-מכן הגיע למקום איש העסקים שמעון גליק יו"ר ההנהלה החדשה בעיתון ונאמנו של מרן ראש הישיבה הגאון רבי אהרון לייב שטיינמן, שהגיע כשהוא מלווה בשני עורכי דינו.

השניים נכנסו אל תחנת המשטרה בעקבות תלונות הדדיות שהגישו הצדדים בשל האירועים האלימים שהתרחשו בימים האחרונים במשרדי העיתון ברחוב ז'בוטינסקי בבני-ברק.

כזכור לבין טען כי גליק ואנשיו התייחסו אליו בבריונות והפכו את שולחנו ומנגד גם אנשי גליק התלוננו על צעקות, דחיפות ואלימות מצידו של לבין ואנשיו.

בעקבות כך נערכת כעת פגישת גישור בין השניים במשרדו של מפקד מרחב דן ניצב משנה אלברט אוחיון, שינסה להגיע לפשרה בין הצדדים לאחר שישמע ויחקור את טענותיהם.

מנגד, מקורבי שני ההנהלות מביעים פקפוק רב באשר להצלחת ניסיונות הגישור ומוכנים להמשיך ולהיאבק על כל הקופה.

בכניסתו לתחנת המשטרה, אמר יעקב לבין ל"כיכר השבת" כי המאבק כבר הוכרע ואין שום סימני שאלה. גורמים בסביבתו אומרים כי כבר בימים הקרובים זה יוכח.

יצויין כי שמעון גליק הגיע אל תחנת המשטרה היישר מאולמי 'כתר הרימון', שם נערך כינוס לכלל עובדי 'יתד נאמן', וזאת בעקבות התבצרותו של יעקב לבין במשרדי המערכת בבוקר, כשהוא מונע את כניסת עובדי העיתון.

ב'קו החשיפות' דווח כי במהלך הכינוס דיברו בפני עובדי 'יתד נאמן', הרב נתן זוכובסקי והרב משה אהרון ברוורמן, וכן העורכים יצחק רוט וישראל פרידמןו, שדיברו בעיקר על חובת הציות לגדולי ישראל, שהנגיד שמעון גליק פועל בשליחותם.

בתום הכינוס, חתמו מרבית עובדי העיתון על נאמנות מוחלטת לגדולי ישראל, לוועדה הרוחנית של העיתון, להנהלה החדשה ולעומד בראשה שמעון גליק, נציגיהם של גדולי ישראל בעיתון, והודיעו על נתק מוחלט מהמנכ"ל המפוטר, יעקב לבין. בתוך כך, למנכ"ל העיתון הזמני מונה זעליג אורלנסקי, נציג 'דגל התורה' בעיריית אלעד.

במהלך הכינוס, סיפר גליק לעובדים על היכרותו עם הגראי"ל שטיינמן, והבטיח להם כי יקבלו את כל המגיע להם וציין כי אל להם להירתע מפני האיומים השונים. עו"ד ירון הרמן אמר לעובדים כי כל המהלך נעשה בצורה חוקית ומסודרת, הנבקים קיבלו את השינויים ואף המשטרה אישרה את החלטות הדירקטוריון למנות הנהלה חדשה.

המנכ"ל הזמני זעליג אורלנסקי, הבהיר לנוכחים כי אינם רוצים לנקוט בפעולות אלימות. "זו אינה דרכנו", אמר וקרא לעובדים לשוב לעבודה. ואכן, מיד עם תום הכינוס יצאו כולם לעבוד על העיתון של מחר ועל מוספי שבת קודש.

גורמים המעורבים בפרטי הפשרה מעריכים כי המטרה של ההנהלה הישנה היא לגרור את ההנהלה החדשה לבית המשפט שיכריע בסוגיה, אך אינם מוכנים לפנות בצורה רשמית בשל הבעיה שבפניה לערכאות ומנסים בדרכים עוקפות להגיע אל בית המשפט.

יעקב לבין בתחנת המשטרה. צילום בלעדי: ישראל כהן, כיכר השבת
הנגיד שמעון גליק מגיע אל תחנת המשטרה
תוכן שאסור לפספס
54 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
24
אין ללבין מחותנים בשם גליק? אנשים נהדרים. שכנים שלי בהר נוף. קשורים לשמעון גליק?
שכן14.06.12
23
מי שפגע בכזה גדול בתורה זה עונשו היה בושה להסתכל בעיתון ולראות מודעה כזו קטנה ומבישת על כזה צדיק אז הנה לכם אתה וגרוסמן יצאתם בבושה וחרפה שאין מחילה
זה העונש שלכם13.06.12
22
המחלוקת סביב יתד נאמן אינה קשורה כלל וכלל למחלוקת של השונאים והמחבלים, סביב ישיבת פונוביז' וכו'. והראיה שאנשי הגרמי"ל לפקוביץ ןהגרמ"ש שפירא זצ"ל במאבק בפונוביז' הם מזוהים עם השונאים. ובעניני יתד ליב"ה חוק טל, הם תולכים יד ביד עם מרן הגר"ש אועראבך.
ברגשטיין13.06.12

הצגת כל התגובות

21
הבעיה שאם הם יפנו לשם הם יחויבו בהחלטת בית המשפט לבוררות שהם חתומים אצל הרב קרליץ.ושם כידוע דעתו של הרב קרליץ בנושא.לכן הם מחכים שגליק יפנה לבית המשפט
חיים13.06.12
20
מחלוקת לגיטימית.. תפסיקו עם התגובות המטופשות!!
פיני13.06.12
19
הייתי אומר שאנשי החצר של הגראי"ל הם הפלגנים, עי' ערך שלמה שטרן שדחף את אפו לכאן, והא כבר "ידוע בציבור" בפלגנותו... ואם הוא שם, אז הכל ברור באמת.. מה שנקרא מושך בקלעים... מה שהכי חשוב, שבנו לומד אצל המחבלים והוא עובד עם השונאים, יצור כלאים שלא ברור לו מה הוא רוצה בעצמו, ככל הנראה איפה שיש אש הוא שם,
ישראל13.06.12
אכן אני מכיר אותו. והדברים שכתבת אינם נכונים כלל. להיפך זו ראיה שהוא אינו קשור למחלוקת, ולכן בנו יכול ללמוד בישיבה שהוא ראה לנכון, ואע"פ כן אינו מצפצף על גדולי ישראל שבצד השני. וד"ל.
קובי13.06.12
ביודעי קאמינא, וזה בכלל לא שטויות, האדם הזה הוא פסול מעיקרו, בין בענייני חינוך, ובין בענייני שלום בית, בין בפוליטיקה, ובין בעניינינו שלנו, אכמ"ל, אבל הדברים ידועים. ויש הרבה סיפורים רק ששלמה שטרן משתיק את את אותם אנשים באיומים!!! וזה לא המצאות אלו עובדות!!! ואני מכיר כמה וכמה סיפורים, כך שחבל שההנהל
מושיקו114.06.12
18
ממש תענוג ליראות את כל המעמידי שמועה ממרנן ורבנן מתכטשים בינהם ממש סיבה טובה לא לגיס את בני ישיבות ואברכים שהרי הדור הבא צריך עוד גרוסמן ולבין ומה היה אם הם לא ישבו בכולל כמה שנים לא היה שופרם של גדולי ישראל מצוין תמשיכו להוציא את כל הכביסה המלוכלכת בחוץ (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
בן תירהה13.06.12
17
מול הפרצוף שלהם חבורת עלוקות שמכתיבים לציבור מה לאכול מנה ללבוש במי להחזיק במי לא להחזיק מי אתם חבורת רקובים בקרוב קבורים עם קרח
איזה חילול ה'13.06.12
16
כאשר לא שומעים לב"ד ומסרבים לגדולים אז יש היתר לפנות לבית משפט וכאן אנשי יתד לבין וגרוסמן הרי הם מרנן ורבנן שליט"א שהאכילו ולהעיטו את הקוראים שלהם בדעותיהם הבזויות נגד קדושי ישראל והם התירו לעצמם לפנות למשטרה. אותם מחבלי כרם ישראל אנשי דמים ומרמה אנשי מחלוקת ולשון הרע שבשבועות הקרובים נקרא עליהם
דודי ישראלי13.06.12
15
איזה בושה וחרפה לבין ונתי גרוסמן מעזים להלחם נגד הרב שטיינמן והרב קניבסקי. אם לא היינו רואים את זה לא היינו מאמינים היכן כל המלל שכתבו כל השנים? דעת תורה כבוד התורה לימוד התורה מתברר הכל שקר הכל זה הגו ואנוכיות. בושה!
בנימין13.06.12
14
זלזלתם במרן הרב עובדיה שליטא זהו סופכם
אהבתי13.06.12
13
איך ה' יתברך דואג לכבודו של מרן רבינו עובדיה יוסף שליט"א פונוביז', יתד נאמן... ועוד דבר, כשהם התחילו עם אש המחלוקת נגד מרן וחב"ד הם לא הבינו שיום אחד האש תשרוף אותם מבפנים. חבלל....
תלמיד מרן13.06.12
אם יקרסו פוניבז' חברון וכו' להיכן ישלחו בני הגר"ע יוסף את ילדיהם? בעצם הם עצמם למדו שם.
נועם13.06.12
12
ובפנים אוךךךךךךךךךךךךךך איזה רקבון בתור ספרדיה גאה אני מודה לקב''ה שהכניס בראש שלכם לזרק הספרדים ממוסדותיכם הרקובים כי הטוב ידבק בטוב והרע בכם
נגעלת מכם13.06.12
11
אדם חכם הציע לי שיסגרו את "יתד", וכך לא תהיה סיבה למריבה - עיצה פשוטה וגאונית כאחד
גמליאל13.06.12
10
(נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
יונת שמים 13.06.12
9
מישהו יודעה מהיכן זה בא כל הזמן מלחמות השמצות כל מיני אגודות חדשות , ליטאים נגד חסידים, מלחמות בחצרות החסידים, ליטאים נגד עצמם, ובעבר ציוניסטים, קומוניסטים ומה רק לא עד מתי????? והכל לשם שמים הרי כתוב: "ת"ח מרבים שלום בעולם" וכן כתוב: "דרכיה דרכי נועם וכל נתיבותיה שלום" מהשהו לא נקי בשורשים כמו
רפאל14.06.12
8
מרן זי"ע ולכבוד מרן שליט"א לא נירעתה למען ההשקפה המסורה לנו מדור דור
מנוי וותיק 13.06.12
7
מה היכוחות בכלל לבין עובד נחמד עם כישרון רטורי (אולי) גליק מולטי מליונר איש עסקים חובק עולם נו את התוצאה אני כבר ראוה לבד.....
יהודה המשתדל14.06.12
6
מי מתעניין בכם . יכל להיות שזה תרגיל שיווקי.?????
הגאון מליטא13.06.12
אכל קיגל של הרבעע מצ'רבונצסא (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
אני13.06.12
לא מאמין בא ותראה מה הולך כאן מה זה? זה פסטיבל הבירה בליטא חחחחחחחחחחחחח
גר מול יתד המן13.06.12
5
על כל הפגיעות ברבני ישראל וגדוליה
רפאל14.06.12
4
חי חי חי יתד המן סוף סוף רואים את הפרצוף האמיתי שלכם זלזלתם במרן הרב עובדיה שליטא זהו סופכם
אהבתי13.06.12
3
כבר אי אפשר לומר שהאשכנזים מכסים אחד על השני
יהודי מהצד13.06.12
2
חחח על ואהבת לרעך שמעתם??? פונוביץ??? חחח אולי לבין יכניס איזו כתבה בנושא חחחיייי מעניין לאן עוד תגיעו מזלזלים בכל מי שזז זהו סופכם
דעת תויירא13.06.12
1
מרן הגר"ח קניבסקי שהחזון איש אמר עליו מרא דכולה תלמודא כותב על מרן הגראיל שטינימן "הזהרו בגחלתם" ובא לו מר לבין החוצפן ומצפצף.זהו בדיוק דור של ביאת המשיח ירהבו נער בזקן.
בוזי13.06.12
אולי גם יעניין אותך
חדשות חרדים

בית שמש: הציבור החרדי מתכנס לערב זיכרון מיוחד | שידור חי

כיכר השבת | 12.05.24

מיד לאחר הצפירה | תיעוד

כיכר השבת: בלשים עצרו בגיר שגרם לילדים להצית דגל ישראל

קובי רוזן | 12.05.24

"יש לנו מכנה משותף"

הרב הראשי בטקס יום הזיכרון: 'היום הזה מיועד בעיקר עבורנו'

שאול כהנא | 12.05.24

קחו רגע

מתפללים וזוכרים: בואו לקרוא תהלים לזכר הנופלים

כיכר השבת | 12.05.24

413 חללים תושבי העיר

זוכרים את הנופלים | שידור חוזר מטקס יום הזיכרון הממלכתי בכותל המערבי ובבני ברק 

כיכר השבת | 12.05.24
ש

בצל הכלכלה המעורערת

מקצוע תורני מפרנס: כך תהפוך לדיין מומחה

כיכר בשיתוף מלמ | מקודם

עם בוגרי המסלולים בצבא

רבנים ראשיים, שרים וקצינים | שידור חי מטקס הזיכרון בי-ם 

כיכר השבת | 12.05.24

בפגישה עם ראש העיר

אלעד: שר השיכון הכריז על הוספת 12,000 דירות חדשות 

קובי אטינגר | 12.05.24
ש

ביוזמת מחלקת קהילות צעירות

צפו • הערב בבית שמש מעמד תפילה ליום הזכרון

אסף מגידו | מקודם
ש

מי לא זקוק לישועה

כמו לפני 99 שנה: מעמד ישועות אדיר בקרעסטיר במוצ"ש בחצות ליל

אסף מגידו | מקודם
ש

אלפי אנשים כבר מרוויחים

המנוי הזה שווה בממוצע 2,473 שקלים בחודש!

כיכר בשיתוף רייזאפ | מקודם

היסטוריה ואקטואליה

רבי עקיבא לא לחם בפועל במלחמת בר כוכבא // מאמר תגובה

ישראל שפירא | 12.05.24
ש

חוויה בלתי נשכחת

ברוכים הבאים לאנטריקוט – אולם אירועים יוקרתי מהדרין בירושלים

כיכר בשיתוף אנטריקוט | מקודם

זעזוע ושאט נפש 

חילול שבת בלב שכונה חרדית בבני ברק | הפעם באתר בניה 

חיים רוזנבוים | 12.05.24

צפו בדברים

הראש"ל נפגש עם ראשי מערכת הביטחון; זה מה שנאמר שם

ישי כהן | 12.05.24
ש

פשוט, דיגיטלי, חכם ויעיל 

ללא הלוואה או גמ"ח: כך יישאר לכם כסף לפינוקים בכל חודש

כיכר בשיתוף רייזאפ | מקודם

"התבשלתי עם עצמי"

איש התקשורת החרדי, התגייס ומסרב להפוך ל'סמל' - מדוע? | צפו

יאיר טוקר | 11.05.24

פונתה לבית החולים

פעוטה בת שנה וחצי נכוותה משתיה רותחת; מצבה בינוני

קובי רוזן | 10.05.24

היסטוריה ואקטואליה

כישלון המרד שהפך נשים וילדים קטנים ל"חיות מחמד"

ישראל שפירא | 10.05.24

יוסי אליטוב מגיש:

אור החיים אקטואלי: מסע הכרחי לתוך נבכי הנפש  | צפו

כיכר השבת | 10.05.24
ש

דואגים ליופי שלך

מלחמה?- זה לא אומר שאת צריכה להישאר עם שיער מיותר

כיכר בשיתוף אפילוגיק | מקודם

לזכר הקדושים

תיעוד מרגש: 'א-ל מלא רחמים' במחנה ההשמדה זקסנהאוזן 

כיכר השבת | 10.05.24

עם מוט ארוך

תושב בית שמש ניסה להסיר דגל ישראל - ונעצר בידי השוטרים

קובי אטינגר | 10.05.24