כיכר השבת

דרמה; צו הרחקה למנכ"ל 'יתד' המפוטר יעקב לבין מהמשרדים

בית המשפט הוציא בשעות הצהריים למנכ"ל 'יתד נאמן' המפוטר, יעקב לבין, צו הרחקה עד לסוף השבוע הבא ממשרדי מערכת העיתון ברחוב ז'בוטינסקי בבני-ברק וזאת בשל גילויי האלימות שנראו אתמול במשרדי העיתון על-ידי מאבטחיו. צו הרחקה תקף גם לדוד סגל ולאנשיו של לבין. בתוך כך, הבוקר שוב הופץ מכתב מזוייף של גדולי ישראל נגד המהלכים ב'יתד'

19
חיים שקדי | כיכר השבת | כ"ד בסיון | 14.06.12
יעקב לבין ביציאה ממשרדי 'יתד'
יעקב לבין ביציאה ממשרדי 'יתד' (צילום: ישראל כהן)

הדרמה ב'יתד נאמן' נמשכת: בית המשפט הוציא בצהריים (חמישי) צו הרחקה נגד מנכ"ל העיתון שהוצא לחופשה בתשלום, יעקב לבין, למשך שבוע ימים ממשרדי המערכת ברחוב ז'בוטינסקי בבני-ברק.

צו ההרחקה הוצא לאחר שמספר עובדים בכירים בעיתון, בהם העורך ראשי יצחק רוט, הגישו תלונה במשטרה נגד לבין ואנשיו, בגין אלימות פיזית שהופעלה כלפיהם, הן אתמול בשעות הצהריים והן במהלך הימים האחרונים.

כזכור, בשעות הצהריים אתמול, בעת שעובדי העיתון שבו אל המשרדים לאחר הכינוס שערך יו"ר ההנהלה החדשה, שמעון גליק באולמי 'כתר הרימון', נמנעה מהם הכניסה אל המשרדים על-ידי המאבטחים שהוצבו במקום, כאשר במהלך המהומה במקום הם אף הותקפו באלימות על-ידי המאבטחים.

את התלונה הגיש עו"ד ירון הלמן בשמם של המותקפים, ובעקבותיה הגישה המשטרה לבית המשפט בקשה להוצאת צו הרחקה כלפי יעקב לבין, דוד סגל ואנשיהם, ממשרדי מערכת העיתון.

צו ההרחקה הוצא על-ידי בית המשפט כדי למנוע אפשרות שאנשים נוספים ייפגעו, והוא בתוקף עד סוף השבוע הבא. שוטרים שהגיעו למשרדי 'יתד' לתת ליעקב לבין את צו ההרחקה לא מצאו אותו במקום.

כזכור, אתמול בפגישה שהתקיימה אצל מפקד מרחב דן של המשטרה, ניצב משנה אלברט אוחיון, יחד עם שמעון גליק ויעקב לבין הוא הבהיר לשניים כי המשטרה תתערב במקרה והסכסוך ייגרר לאלימות פיזית.

גורמים המעורבים בפרטי הפרשה אומרים ל"כיכר השבת" כי התנגדותו של יעקב לבין לשמוע לדעתם של גדולי ישראל הביאה לכך שבתוך ימים ספורים, ירד מאיגרא רמא כמנכ"ל העיתון ובעל כוח והשפעה, לבירא עמיקתא כשאפילו למשרדי המערכת אינו יכול להיכנס.

בתוך כך, בשעות הלילה אמש התכנסו חברי ההנהלה הישנה במלון 'רמדה' בירושלים, יחד עם עו"ד יעקב אמסטר, במהלכה הגיש הגאון רבי ברוך שמואל דויטש מכתב התפטרות מתפקידו כיו"ר הדירקטוריון, במקומו מונה לתפקיד יוסף פטרוב, יד ימינו ונאמנו של הגר"ש אויערבאך.

הסיבה להתפטרותו של הגרב"ש דויטש נובעת כפי הנראה מחמת כך שאינו מעוניין להוביל את המהלך לגשת לערכאות (בית המשפט) נגד המהלך שהוביל מרן ראש הישיבה הגראי"ל שטיינמן.

מלבד המינוי ליו"ר הדירקטוריון, צורפו חברים חדשים לדירקטוריון החברה, וזאת במטרה להשיג רוב שיצדד בעד ההנהלה החדשה.

מאמצי "כיכר השבת" לקבל את תגובתו של יעקב לבין לדברים, עלו בתוהו. במידה ותגובתו תתקבל, נפרסמה.

שוב ניסיון לזייף מכתב גדולי ישראל

בתוך כך, הבוקר שוב הופץ בתיבות המייל מכתב מזויף, הפעם של מרנן הגרי"ש אלישיב והגראי"ל שטיינמן, מתאריך יום ראשון ד' ניסן תשס"ט, שפורסם בעמוד השער של 'יתד נאמן'.

במכתב המזויף, נכתב ונחתם כביכול על-ידי גדולי ישראל הקריאה: "לאור הניסיונות החוזרים ונשנים לערוך שינויים במתכונת העיתון, הננו לגלות דעתנו, כי אין לנהל שום משא ומתן בעניינים אלו אלא ע"י ועדת הרבנים הממונים על כך".

אלא שבדיקת "כיכר השבת" העלתה כי שוב מדובר בזיוף לא מוצלח, וזאת באמצעות קבלת המכתב המקורי שפורסם בשעתו בעיתון 'יתד נאמן', שעסק עריכת שינויים "במתכונת 'בית יעקב'", נגדם יצאו גדולי ישראל, ולא בנושא העיתון.

המכתב המזוייף שהופץ היום
המכתב המקורי שפורסם ב'יתד נאמן'
שער העיתון בו זוייף המכתב שנשלח הבוקר
תוכן שאסור לפספס
19 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
11
הרב שמואל אוירבך פגש פעם את ר' שלמה קרליבך במטוס, וכדרכו הטהורה התקיפו לפתע, 'תגיד לי! זה לא חילול ה' נורא שקוראים לך 'הרבי המרקד'? 'אומר לך בכנות אחי, ענה לו ר' שלוימה, יתכן מאד שאתה צודק, אבל זה בודאי פחות חילול ה' מזה שקוראים לכבודו הרב הגאון'!
סופלקטינו13.07.12
10
כל מה שאפשר לפרסם בליכלוך זה שם ביתד.
משה14.06.12
9
במשטרה אומרים כי את הבקשה לצו הרחקה נגד לבין הגישו עורכי הדין של שמעון גליק.
אורי14.06.12

הצגת כל התגובות

8
בתוך שיקולי ומאוויי ה'חצר'??? או שמא: 'כל דאלים גבר'... האם אין פה מסר ציבורי וחינוכי של 'אלימות', כאשר הנגיד וה'ראש קהל' משתלט בכוחניות משומנת על ה'שטעטל'???? זהו המסר לדורות הבאים???
יוני14.06.12
איך בדיוק השתלט "הנגיד" על העיתון? באמצעות רוב מוחלט של חברי העמותה שמונו ע"י הרב שך!!! האם לזה ניתן לקרוא השתלטות? שקרן! שקרא לא קאי!
שקרא לא קאי17.06.12
הרי סוף סוף עיקר הענין הוא עיתון ששייך לציבור מסויים, ומהם הוא שואב גם כח וגם כסף (גם בעקיפין), וא"כ ברור שהיה מצב לא הגון שהעיתון לא התחשב בחלק גדול מציבור זה ובחשובים שבהם, וזה דבר שלא נשמע הגיוני. אינני יודע את גילו של כב' הכותב (יוני), אבל אני זוכר בבירור שכל השליטה הזו (של באי כח חצירו של הרב
יהודי14.06.12
7
מרן רבנו עובדיה יוסף שליט"א
תלמיד מרן14.06.12
כל הפרות "הקדושות" מתמוטטים אחת לאחת לרסיסים שמעתם על איזה כשרות "אלשי" כן פעם היה כזה דבר ר"ת א'ברכים ל'מען ש'ארית י'שראל זוכרים, גורנישט, היה אין כזה כשרות, אין להם כלום, את הברק של פוניבז'אין, תודעה זוכרים אין ! יתד נאמן אין, חסר משמעות בציבוריות הליטאית והחרדית, דגל התורה הונף וירד מתחת לחצי ה
יענקל14.06.12
6
ליעקב לבין ונתי גרוסמן יש רבנים גדולי תורה שתומכים בעמדתם, גם לגליק יש רבנים, אך אל לנו לתמם את עצמנו שיש לדון בזה אצל הב"ד של ר"נ קרליץ, כידוע בנו הוא הראש מאחרי המהפכה הזאת, ואיך זה מן הראי שהב"ד של משפחתו ידון בזה, להבדיל גם עשיו הרשע אמר יש לי רב, ולגופו של ענין לבסוף זה הרי יגיע לערכאות, כיון ש
יוסף זריצקי14.06.12
5
מי שלומד תורה כרדום לחצוב בה זה המצב ,(אני לא מדבר על גדולי הדור חס ושלום)אלא על אלו שבשם התורה הורסים אחרים על מנת שהם יעלו לגדולה הם רואים ברבנות קרירה,ולצערנו מורגש את זה מאד בציבור הליטאי.
אבי15.06.12
4
מה היה קורה אם כל המריבות המטופשות והאידיוטים הלא מכבדות את בעליהם היה קורה אצל ש"ס או אצל ספרדים???... התשובה היא: תחשבו לבד!!!
המאיר לארץ14.06.12
3
ברח לך מצורע , בשם גדולי התורה אנו מכריזים עליך כמצורע ומקומך מחוץ למחנה
int714.06.12
2
פוליטיקות מגעילות
יהודי שמבין14.06.12
1
את השמחה והחד צדדיות על נפילת המשטרים הערבים כאילו שאנחנו בטוחים שהבאים אחריהם יהיו יותר טובים בסופו של דבר יתד יהיה אותו יתד אחרת אין בו שום יחודיות ובלי התקפות לכל כיוון , זה לא יתד נזכור שמיום היווסד העיתון זו דרכו ולא משנה מי בראש
יעיש14.06.12
אולי גם יעניין אותך
חדשות חרדים

רבנים, אישי ציבור ועמך בית ישראל בהקבלת פני רבו לראש"ל

ישי כהן | 28.04.24

עמדו צפופים גג על גג

המונים בשמחת חג והקבלת פני רבו אצל ראש הישיבה | גלריה

חיים רוזנבוים | 28.04.24

המונים עלו לרגל

רחוב בן זכאי: ראש הישיבה קיבל את העולים בסבר פנים יפות

חיים רוזנבוים | 28.04.24

זמן חרותנו 

המונים עלו ברגל להתברך בחג מהגרמ"ש אדלשטיין 

חיים רוזנבוים | 28.04.24

ארבע שנים להסתלקותו 

נחנך בת המדרש החדש בביתו הראשון לציון הגאון רבי אליהו בקשי דורון זצ"ל

חזקי שטרן | 27.04.24
ש

לכולם ובחינם

זאת הארץ שלנו ולא נפסיק לטייל בה >>

כיכר בשיתוף בנק הפועלים | מקודם

חג האמונה

חוגגים את המימונה בשידור חי ב'כיכר השבת' | כל הפרטים

כיכר השבת | 27.04.24
ש

מול שריד בית מקדשינו

צפו בסרט המרגש: מאות חולי סרטן ובני משפחותיהם בערב תפילה ושירה

אסף מגידו | מקודם

יוסי אליטוב מגיש:

אור החיים אקטואלי: מי שקלקל, יקום ויתקן בעצמו | צפו

יוסי אליטוב | 27.04.24

הילולא דצדיקיא 

המונים השתתפו בהילולת הצדיק שערך בנו באשדוד | תיעוד

חיים רוזנבוים | 26.04.24
ש

כלי קודש

משרה מכובדת: הדרך למיצוי היכולת הלימודית

כיכר בשיתוף מלמ | מקודם

להרבות בהם בדברי תורה

זקן רבני חוג 'חזון איש' בשיעור כללי בענייני חג ומועד | תיעוד

חיים רוזנבוים | 26.04.24

מורשת יהדות תימן

בני הישיבות התימנים הקבילו את פני הגר"ש מחפוד | תיעוד

חיים רוזנבוים | 26.04.24

הותר לפרסום

לא ייאמן: זה מה שניסה תושב בני ברק להבריח פנימה לישראל

דוד הכהן | 26.04.24

מאמר

האריז"ל חושף את הסוד: קיבלת סטירה? הגיעה גאולתך!

ורד שאלתיאל | 26.04.24
ש

עולם ההטבות

סמסונג חדש שיגרום לך לחייך וגם יחסוך לך כסף

כיכר בשיתוף מרכניל | מקודם

תיעוד בלעדי

הגראי"ש לגר"ד לנדו: "עם הכלי הזה החזו"א היה מודד מרור"

חנני ברייטקופף | 25.04.24