כיכר השבת

איך לא רעדה היד?

מובסי 'יתד' בהיסטריה: חיללו את זכר שלוחי חב"ד במומביי

לאחר שהפסידו את 'יתד נאמן' - גם בביהמ"ש, נאמני מובסי 'יתד', הוציאו-לאור חוברת עם השמצות זולות על גדולי ישראל. על הדרך, הם רמסו בגסות את זכר שלוחי חב"ד במומביי הי"ד: "חב"ד - 'כת' שולית המסתובבת בשווקים וברחובות, בקניונים ובמומבאי". על ש"ס כתבו: "הייתה נאמנת פעם לדרך התורה" (חרדים)

123
יצחק רבינוביץ | כיכר השבת | י"א בתמוז | 01.07.12
הלווית הנרצחים הי"ד
הלווית הנרצחים הי"ד (צילום: פלאש 90)

אין להם גבולות: אנשיהם של מובסי 'יתד נאמן', שבהוראת גדולי ישראל נלקח מהם העיתון, יורדים לשפל חדש ולא-ייאמן. בסוף-השבוע הופצה חוברת בשם "תחת שלוש רגזה ארץ" - שנכתבה, נערכה והופצה על-ידי קובץ נאמני מובסי 'יתד', בה הם תוקפים בחריפות את גדולי הרבנים בעבר ובהווה.

מפאת כבוד הגולשים, לא נרד לרמה הירודה של הדברים, אך בכל זאת בחרנו להביא מספר קטעים, כדי שכולנו נבין באיזה השקפה מעוותת מחזיקים אותם אנשים.

ברור לכל כי מחברי החוברת המזעזעת מנסים להחיות מחלוקות ישנות ולא רלוונטיות, אך הנחמה העיקרית היא, שעיתון 'יתד נאמן' - בהוראת גדולי ישראל, כבר לא בידיהם. 

זכר השלוחים חולל

בתחילת החוברת, הם מגוללים את התקופה הראשונה לפתיחת 'יתד נאמן'. וכצפוי, הם משתלחים בחסידות חב"ד וברבי מליובאוויטש זצוק"ל.

לשיא השפל הם מגיעים, כשבחרו ללעוג לשלוחי חב"ד במומביי שנטבחו על קידוש השם בפיגוע הרצחני, הרב גבריאל-נח הולצברג ורעייתו רבקי הי"ד. השלוחים שפעלו רבות בקרב יהודי הקהילה, מכונים כמי שבחרו "להסתובב" במומביי, משל יצאו לטיול אישי.

וכך הם כותבים בין-היתר: "כיום, כאשר הדור הצעיר מכיר את חב"ד כאיזו 'כת' שולית מחוגי 'האיחוד הלאומי' המסתובבת בשווקים וברחובות, בקניונים ובמומבאי, אינו יודע שלחב"ד הייתה פעם השפעה גדולה ומשמעותית בתוכנו, בבני ברק ובירושלים.

"שנות הל' והמ' היו שנותיו היפות של ה'משיח מברוקלין'. הוא הצטייר - גם בעיני חלק מהציבור החרדי - כגדול המנהיגים, שמלכותו בכל משלה, בארבע קצוות מקצה הארץ ועד קצהו. גם את תפקיד 'מזכה הרבים' הגדול הוא נטל על עצמו, ב'מבצעים' וכו', ולמרבה הבושה – היו לא מעט רבנים ומנהיגי ציבור שהיו עולים בקביעות לרגל ל'סעוון סעוונטי' – ה'770' הידוע.

וכל סילופים אלו, מצאו את מקומם הנכבד בעיתונות דאז, תוך צנזור כל מילת ביקורת והשקפה טהורה שנשמעה מפיהם של גדולי ישראל, כשהסיסמה היא כמובן, אהבת ישראל ואחדות, ו'אסור לפגוע באף אחד וצריך להביא את דעת כולם' (נשמע מוכר?)".

המלחמה בש"ס

קטע נוסף בחוברת מתייחס לתנועת ש"ס ולעומד בראשה מרן הגר"ע יוסף שליט"א: "הלא כידוע, תנועת ש"ס הייתה נאמנת פעם לדרך התורה; תנועת ש"ס אשר הורתה ולידתה בחדרו של רבינו הגדול מרן זיע"א בשנת תשד"ם, הייתה פעם תנועה אשר בה מצאו לעצמם מקום המוני בני תורה, בני עדות המזרח וגם יוצאי אירופה; וכל עוד הייתה תנועה זו נאמנת לערכי התורה בשלמות, היה 'יתד' מגבה את מעשיה, מעודד את עסקניה, ושומר לה מקום של כבוד.

"כל זאת עד הצטרפות ש"ס ל'ממשלת השמד' בשנת תשנ"ג. בפרשה זו סטתה ש"ס מדרך היהדות, כאשר העידו עליה מרנן ורבנן – רבינו הגדול מרן ראש הישיבה זיע"א, פוסק הדור מרן הגרש"ז אויערבאך זיע"א, ולהבחל"ח רבינו מרן הגרי"ש אלישיב שליט"א. ומייד כאשר סטתה תנועת ש"ס מהדרך, לא היסס 'יתד' להילחם בדרכה, ובעצם לתת לה 'גט כריתות' מהעיתון".

תוכן שאסור לפספס
123 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו, אם תימצא תקינה תפורסם באתר.
התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו, אם תימצא תקינה תפורסם באתר.
64
הוא בעצמו לא התכוון להחרים את חב"ד לעולמי עד. הוא התכוון בעיקר להאבק במשיחיות שפשתה שם, וברגע שהסכנה ירדה, אין לו שום אינטרס להמשיך ולהחזיק במחלוקת. בדיוק כמו שתלמידי הגר"א עצמם בסוף חייו לא החרימו את תלמידי הבעש"ט אחרי שהתברר שלא כצעקתה, שהרי כל החשש היה מצמיחת כת חדשה דוגמת שבתי צבי. ופה הטעות של
דניאל05.07.12
63
ככל שעובר הזמן - העובדות בשטח קובעות לא מאמינה שיצליחו לפתוח דף חדש כי מי יעשה אצלם מנוי?
MMM01.07.12
62
ליטאי: את ה, חבדניק מסתתול, הרבי שלך מת- ומה נשאר לך ממנו? חב"דניק: נשאר לי דולר של הרבי ליטאי, (בזלזול): נו, וכמה הוא כבר שווה חב"דניק: 4 שך קורע, לא?
חחחחחח01.07.12
אסור לצחוק על גדולי עולם
חיה01.07.12
דולר של הרבי שווה הרבה יותר מ-4 שך..
מ.ג04.07.12
גם אם חסידיו מזלזלים ברבינו
גאולה בקרוב01.07.12
פשוט זה מצחיק, אני מעולם לא אמרתי על הרב שך כינוי אחר!
אני בעצמי (!)01.07.12

הצגת כל התגובות

61
זה סוג הכתבות שאני גאה בהם כי זה מוכיח לנו כמה אנחנו צריכים להישאר עם ההנהלה הישנה זאת האמת ורק זאת זאת הדרך שחונכנו ע"י הרה"ג שך וזה מה שמנסים להרוס נקווה שהעיתון החדש ימשיך אם אותו קו ב ה צ ל ח ה
חרדי ישן01.07.12
60
הללו???????????????.
מני01.07.12
59
כנאמר "ואת רוח הטומאה אעביר מן הארץ" שזה יתקיים בגאולה האמיתית והשלמה. ולכן ברגעיה האחרונים היא מנסה לפתוח פה על השם ועל משיחו, להאבק על קיומה. אבל זה לא יעזור. דורנו זה הוא הדור האחרון לגלות והדור הראשון לגאולה. וכשם שכל נבואותיו של הרבי התקיימו גם נבואה זו תתקיים. משיח יתגלה למרות חוצפתה של
Yehudia04.07.12
58
״בני תורה״ שמכרו את נשמתם למחלוקת ולשנאה העיוורת! גם אם האדמה תבלע אתכם היא תקיא אתכם מיד. אגב, אף פעם לא הבנתי למה אנשים שקראו את התורה על שמם - בני תורה - צריכים עיתון חדשות יומי, לבטל לימוד תורה בעבור חדשות יומיות??? הורתו של הצהובון הזול הזה היתה בחטא ולכן אין לו זכות קיום.
יוסי01.07.12
57
מחילה ולא תהיה
בעוד צדיקים אין01.07.12
56
אינני מחסידי ההנהלה הישנה אבל להערכתי לא הם שהוציאו את החוברת. מדובר באנשים רציונליים שלא ישחיתו משאבים לבטלה.
וואלף01.07.12
55
מה אתה עכשיו המשיחיסטים קשורים?.. אם אתה לא חושה כמו הדעה שלהם אתה לא צריך לדבר עליהם ככה.. "תמיד מי שהולך בדרך הנכונה מתנקלים אליו" (וזה מה שקורה אצל המשיחיסטים. סיפור: הית איזה מעלת נשמות אחת בברוקלין שבא אליה חסיד של הרביואמר לה אני רוצה שתברכי אותי, אז היא אמרה לו לך לרבי שלך הוא יברך אותך
חסויה01.07.12
המלאכים העבירו אותו לארץ ישראל - למערת המכפלה
י01.07.12
54
להתעלם מהחבורת ההזויים האלו שמחפשים צומת לב בדרך שפלה........
מני מ.01.07.12
53
נכון שהרב שך התנגד לחב"ד אבל מתי שהרבי מחב"ד לא חש בטוב הרב שך התפלל לרפואתו. כל מחלוקת של גדולי ישראל היא לשם שמים ולנו אסור להכניס את הראש בין שני הרים
חיה05.07.12
52
מהשטיפת מח של בעל המחלוקת הידוע שכל מה שעניין אתו זה שינאת חינם והכלבי דחציפי שותים בצמא את הרעל הארסי הזה
להקיא מהם01.07.12
51
ליהדות
משיח אתמול01.07.12
(נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
כת מדברי לשון הרע01.07.12
50
בעודנו נערים ידענו כי שחותכים ללטאה את הראש אז זנבה מקשקש ומקפץ, כך גרוסמן וחבריו חבורת אפיקורסים שהתגלה קלונם ברבים חתכו להם את הראש ועדיין מקשקשים בזנבם, האוכל של גרוסמן זה לשון הרע והוא יודע טוב מאד שזה גם האוכל של תלמידיו הרבים להרע ולכן הוא מנסה להחזיר אותם ע''י האוכל הישן והרקוב של פעם נגד חב'
צ03.07.12
49
הרב נתן זאב גרוסמן, מוטלה קרליץ פע, בושה!
משפוחניק02.07.12
48
החדש ?????.....
אסתי01.07.12
47
מחללי ה' משולי המחנה הלא הם - ה"משיחסטים הליטאים" ממשכי דרכו של הגרא"מ שך שנפטר לפני 10 שנים!, בזילזול מוחלט בכל גדולי הדור שיבלט"א, ואינם מבינים כי "דור דור ודורשיו". מדהים לראות איך סובבה ההשגחה, שדווקא הם שנלחמו במשיחסטים, הפכו למשיחסטים בעצמם...!
יוסי01.07.12
לכל דבר שבקדושה קמה התנגדות ולכן לענין של משיח שקשור לגלוי כבוד השם בעולם "ונגלה כבוד ה', וראו כל בשר יחדיו כי פי ה' דיבר " יש הכי התנגדות, כי גאולה זה התגלות אלוקות בעולם הזה הגשמי, וביטול כל ההעלמות וההסתרים על אלוקות.
M04.07.12
46
ויפתח השם את פי האתון... יתד מקנים בעיתון יום ליום .....אסור לגעת ביתד טמא טמא סורו ,,, סורו מעל אנשים הרשעים .. ובני קרח לא מתו ....
יהודה רפאל01.07.12
45
ראשית, באופן כללי אין להנהלה הישנה יצוג באינטרנט מהסיבה הפשוטה, כי הם יותר קנאים ולכן לרובם אין אינטרנט, שנית, ההתקפה החריפה על כ"ק האדמור מליואביטש זצוקללה"ה - מה אפשר לעשות שהרב שך זצ"ל לא חסך במילים כדי להוקיע את הנהגתו, וזה בדיוק מה שכתוב שם שלפני שהרב שך יצא נגדם היה הרבי מחב"ד המנהיג הפופולרי
זלמן וייס01.07.12
(נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
המזהיר והנזהר01.07.12
מה אפשר לעשות שהרב שטיינמן שליט"א הוא מנהיג הדור, כפי שהורה הרב קניבסקי שליט"א בשם חמיו הרב אלישיב שליט"א, לכן יש לקבל את דעת תורה גם כשנראה לנו שאנחנו יותר "חכמים ומבינים" מהם.
ליטאי02.07.12
44
ולא ישאר זכר ליתד ועדתו
גילוי-דעת01.07.12
43
מצד אחד אתה אומר "להילחם בתופעת חב"ד" מצד שני אתה אומר "קדושים שנעקדו" אז אני רוצה לגלות לך אותם אלו שנעקדו היו חב"דניקים ומי ששלח אותם היה הרבי שהחברה שלך מבני ברק רצו להילחם בו
ישראל01.07.12
42
הם בפאניקה גדולה ומשליכים לאוויר שיש להם מימון להוצאת עיתון חדש בקושי לחוברות האלה מנחם כרמל גירד את החשבון בנק
בבא ברוך01.07.12
41
אבל עכשיו?? אחרי מעשים כאלה,, לזלזל בקדושי (!!) עליון? ככה? בכזאת צורה עלובה?? מצטער לאמר, עברתי לצד השני..
הוניג-כווצ'ר01.07.12
40
לא חילול זכר הקדושים גבי ורבקי- וח"ו אני לא מזלזלת בזכרם, אך ביזיון גדול עוד יותר הוא הכתיבה נגד קדוש עליון הרבי נשיא דורנו, ועוד בזמן שהכותבים לא שווים את האבק שנידבק לרבי על סוליות נעליו.
ח.ג04.07.12
39
עכשיו רואים את כל הזוהמה שבתוכם. לא שהם דאגו להסתיר אותה לפני כן, אבל אז זה היה על אש נמוכה וכעת זה הרבה יותר גרוע
חיה01.07.12
38
ובשס וכן בכבוד הרבי זיעא תתבישו כת קרח
מזועזעעעעעע01.07.12
37
בשם זה או אחר--תפסיקו להאמין לכל רכילות והוצאת שם רע-דוקא בדור הזה שכ"כ לומדים הלכות לשה"ר-הנגע הזה מחמיר וגורם לרעות רבות וצרות -ל"ע..
רז01.07.12
36
הרמה הירודה מראה עד כמה הם מיואשים מעצמם.
מ.01.07.12
35
אין הם חלק מעם ישראל.‏ טוב מאד מאד שגדולי ישראל החליטו סופסוף לנקות את שורות החרדים מצואת אדם הקיצונית שהתחפרה בעיתון הידוע והתקווה שכת קיצונית זו תוקע מכל במה אפשרית בציבור יראי ה'‏. (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
אש דודי01.07.12
34
על מה המהומה? בסדר אז עוד כמה אנשי שוליים שיושבים על הגדר .. ונראים כמו חרדים. שלא מחפשים בעולם הזה לעשות את רצון ה' ויש להם מחשבות זרות בראש.. ברוך ה' שסוף סוף נפרדנו מהם.. וכל דור יש את המהרסייך ומחריביך שלו שבכח לא רוצים את אחדות עם ישראל . שחיים על מחלוקות וזה ממלא את חיהם. תרחמו עליהם אין להם
אחד מעיר01.07.12
33
זה פשוט מגוחך, הרי אנו נגד החילוניות, ואם משהו יכתוב נגד החילוניות והחילונים, האם יגידו שחילל את שם החיילים החילונים שמסרו עצמם על קידוש ה', בהגנה על עם ישראל? אולי תתחילו לכתוב דברים עם רמה קצת יותר גבוהה.
נועם01.07.12
32
מה נכון? אתה חולה כמוהם? חב"ד גדלה וגדולת והשפעתה גודלת ככול שנלחמו בה (ש"ך וחבר מרעיו) הפכה לתנועה הרבה יותר משפיעה על העם היוהודי עד היום
דוד 01.07.12
היום אין לכם החבדניקים שום השפעה אתם לגמרי בשולים של הציבור החרדי יש לכם בעיה שאתם מדמיינים שיש לכם איזו השפעה לא לחינם אתם כל כך שונאים את הרב שך הוא צימק אתכם לממדים הטבעיים שלכם וגרם לכך שתשארו בגודל הטבעי שלכם שהיא חסידות ממוצעת.
בני01.07.12
31
פלג קטן וקיקיוני בציבור שלנו הליטאי ניזון רק מהסתה כלפי כל אדם שאיננו סובר במאת האחוזים כמוהו המושג אלו ואלו דברי אלוקים חיים איננו מוכר אצלו
זעליג בוזגלו01.07.12
30
בחלומות הבלהות שלהם לזלזל בקדושי בומבי אתם מוזילים את הכבוד בסיסי שרוחשים חרדים באשר הם. עצוב
יאנוש פפריקה04.07.12
29
מי אתם שתחליטו מי נאמן לדרך התורה האם הקב"ה נתן לכם את המפתחות האלו או אולי זכיתם לגילו מלאכים שאמרו לכם שזו השקפה בכל דור יש את השולים שמחפשים ריב ומדון ורוצים לכפות את דעתם על השאר אבל עכשיו חברים לכו לשתות מים ולהירגע זמנכם עבר ואני מאד מקווה שלא תהיה לכם תקומה לעולם
יחזקאל02.07.12
28
כמה שנאה, כמה שמחה לעיד, כמה פלגנות, ממש יהדות בתפארה. כן זה מופנה גם לחלק לא מבוטל מהמגיבים כאן.
לימונדה01.07.12
27
עיננו..
פ.ס01.07.12
26
כל האמת על הקמת שס, ומלחמת הליטאים, בקונטרס "נחפשה דרכינו" הקישו בגוגל: "נחפשה דרכינו - בירור דברים בענייני השעה" והורידו את הקובץ המרתק
אליהו 01.07.12
25
יש פתגם שאומר "מי שקורא לדברים בשמם הופך מיד לאויב הציבור" הפתגם הזה כ"כ מוכיח את עצמו בשעה זו. אין אפס זו השקפתה של היהדות החרדית המקורית [קרי: הליטאית] גם אם הדברים לא נעימים למשמע אוזן של כמהחוגים וכתות, כעת ניתן להבין עד כמה המאבק ביתד הוא עקרוני והשקפתי ולא קטטה של כמה עסקנים ושרלטנים, כעת גם נ
בני"ש01.07.12
(נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
אתה לא מציג יהדות אוטנתית ולא יהדות בכלל01.07.12
24
(הכוונה לאלו דוגמת ההנהלה הישנה) , הם אנשים רודפי מחלוקת, רודפי בצע כסף, רודפי שררה, רודפי גלות, שונאי ישראל, שונאים את ארץ ישראל, שונאים תלמידי חכמים .
ערב רב01.07.12
23
דורינו הוא גלגול של דור המדבר כדברי האריז"ל. וכעת עדת קורח פוצה פה כנגד אתפשטותא דמשה של דורנו. גואל ראשון הוא גואל אחרון.
ולא תהיה כקורח.04.07.12
22
(נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
יאיר01.07.12
21
הם לא צודקים. אבלהם לא זילזלו באף קדןש. אל תוציאו להם מילים מהפה
שיינדי01.07.12
20
ממש מחבלים .
אוסמאה01.07.12
19
המסוכנת הזו הנקראת 'ההשקופע הצרופה' ... , שר"י . לצאת בגלוי נגד כ"ק האדמו"ר מלואבוויטש זיע"א , גם אם לא מסכימים אם דעותיו , לצאת נגד כ"ק מרן גדול ישראל רבינו הגדול עובדיה יוסף שליט"א. לצאת נגד "האיחוד הלאומי" ולקרוא להם "כת" , על מה ולמה ??? בגלל שאתם פושעים , ערב רב . והכל בסיסמת "ההשקופע" ... בנש
חרדי01.07.12
(נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
רפאל01.07.12
18
שך שנא את חבד ואת הרבי מליובאוויטש מה"מ אבל הרבי אהב אותו, כמו שאהב כל יהודי ויהודיה!!! אין על הרבי!! הכי צדיק, הוא המשיחחחחחחחחחחחחח!!!!
חב"ד עולה28.10.12
17
(נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
הישיבישער@01.07.12
16
ה'מובארק'ק של הליטאים! האביב הליטאי
להפעיל את המוח01.07.12
15
מחוץ למיסגרת לדעת מרן אז מה יש להתפלפל פה בכלל?!
זונדל01.07.12
(נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
המרן שלך הוא יצר הרע בכבודו ובעצמו01.07.12
14
איי....... עד מתי.......
דן01.07.12
13
וכרגע בנשימות אחרונות מחרף ומגדף קודשי ישראל . כמו שנאמר ״רשעים גם על פתח גיהנום לא חוזרים בתשובה ״ מה שנשאר לנו להתפלל עליהם שימותו , כך יתקרר להם הגהנום .
בני01.07.12
12
היו מבזים ומחרימים על עצם היותו ספרדי אז המסקנה היא שהחלאות אדם האלה אין להם לא תורה ולא יראה והם בטוח מזרע קורח שידוע שבני קרח לא מתו והם הם אנשי היתד וגרורותהם ומהשמים יפרעו מהם על בזיון מרן רבן של ישראל שליט"א בקרוב ץ
יוסף01.07.12
11
זה נכון שהיה צורך להילחם בתופעת חבד ונכון גם שלולי מלחמת יתד דאז המצב מן הסתם היה לא פשוט,ודי בזכות הרב שך אנשים פקחו את העניים אבל מה זה קשור לגבי לזלזל בקדושים שנעקדו על קדוש ה'
חרדי ריאלי01.07.12
אפשר לראות כמה בני נוער נושרים יש אצל החבדניקים שחזרו אחר כך לדתם משא"כ אצלנו
יהודי כאוב01.07.12
!!!!!!
!04.07.12
הם כותבים על השלוחים היקרים שהם "מסתובבים" במומביי, כאילו מדובר בחילונים ה"י אני מרחם עליך
נתי 01.07.12
וברגע שהוא יורד לרמה שפלה כל כך אין להפריד ולומר מה נכון ומה לא נכון. מדובר בגסיסה של נתי גרוסמן וב״ה שהגענו לשלב הזה.
חרדי ריאלי+01.07.12
(נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
אלא רק יהודי טועה01.07.12
10
זה מה שניקרא פירפורי גסיסה....
יהודי01.07.12
9
הם לא ביזו את הנירצחים חלילה, אלא תקפו בצורה לגיטימית את הדרך של חב"ד. ומרן הרב שך גם אמר את אותם דברים בדיוק. (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
אורי01.07.12
8
הרבי מלובביץ' היה ועודנו גדול הדור, זה ברור לכולם! --מי קירב עשרות אלפי יהודים? --מי הקים אימפריה בעלת 4500 סניפים בכל רחבי העולם? --מי בטח בה' במלחמת המפרץ? מי? מי? אני לא אומר שהר שך זצ"ל לא היה צדיק, אבל ברור לכולם שחב"ד הם לא משיחיים וכל השטויות האלה!!
!!01.07.12
7
קצת נסחפתם עם הקטע.אחר כך מתפלאים למה החילונים לא רואים את היופי שביהדות.הקיצר הזבל נמצא בכל המגזרים
עמית04.07.12
6
בלי שום נסיון להמעיט בערכם ! ממש מקום מלא תוכן ויראת שמיים !!! והם עושים המון לאידישקייט!! אבל למה לא מצאנו את הארון ספרים החסידי בשום ישיבה /ביה"כ חבדי? מישהו ראה קדושת לוי /מאור ושמש / נועם אלימלך / וכו' בבית כנסת של חב"ד ??????? אפילו בפונוביץ שהוכרז כמקום שאינו חסידי יש ארון ספרים לספרי חסידות
חסיד 01.07.12
יש להם שפע ספרים משל עצמם! הספריה החב"דית היא עצומה ומלאת תוכן חסידי! בגלל שהם לא שמים דגש על ספרי החסידות הכללית אתה מטיל ספק בשיוכם לקבוצת החסידים???
רוני01.07.12
אדוני הנכבד, היכנס נא לכל בית כנסת של חב"ד, בכפר חב"ד, לוד, קרית מלאכי, שיכון חב"ד ירושלים, בני ברק, ועוד, ותיווכח לדעת עד כמה אתה בור ועם הארץ בנוגע לחב"ד ואופיה, מלבד זאת ידוע שבישיבות חב"ד נוסף על לימוד הגמרא בעיון עד להלכה, וגירסא-בקיאות (ונבחנים ע"כ כל הזמן), יש סדרים ושיעורים של חסידות, מה שאי
חב"דניק02.07.12
חב"ד היא ה- חסידות!! בחב"ד לומדים יותר חסידות מאשר בכל חסידות אחרת ואני לא אגזים אם אגיד שהנשים של חב"ד בקיאות בחסידות יותר מגברים בחסידויות אחרות (ואני לא מתכוונת ליחידות סגולה..)
ח.ג04.07.12
זה חב"ד(חכמה בינה דעת) מי שרוצה באמת להבין חסידות צריך ללמוד תניא שזהו ספר היסוד של תורת החסידות. (התורה שבכתב של תורת החסידות) וכן שאר ספרי חב"ד שמסבירים את הרעיונות הכי גבוהים באופן ששכלנו המוגבל יוכל להבין. וזה לא בתור גאוה, כי תורת חבד לא שייכת רק לחסידי חב"ד,(ראיתי באגרות קודש שונות של הר
Yehudia04.07.12
אצלם בבתי הכנסת. אז מה לך כי תלין על ספרי חסידות ???
דני05.07.12
איפה אתה חי?...
ישראל24.03.17
5
(נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
שסניק01.07.12
4
הם צודקים זה ההשקפה הטהורה ואתם מעותים אותה
יוסי01.07.12
3
אומנם אני נמנה על החוג הליטאי, אבל עד לאיזו רמה שפלה מסוגל נתי גרוסמן להגיע?????
ישראל01.07.12
2
למרות ההתבטאות הלא נעימה על החבדניקים שנרצחו, אני חושב שאילולי מרן הרב שך זיע"א וחבר תלמידיו כותביו ונאמניו, היה הציבור החרדי כולו נוהה אחר תנועת חבד המשיחית. כך גם בעניין ש"ס שבגדה במרן הרב שך זיע"א. מותר לומר את האמת. הלוואי ויתד בהנהלה החדשה ימשיך לכתוב את האמת ללא כחל וסרק. ואם מישהו חושב שז
מרניסט01.07.12
(נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
ניסיתי להיות עדין01.07.12
שנה שעברה הרב קנייבסקי נפגש עם ר' יואל כהן בחביבות רבה, אין סיבה שיתעב את חב"ד!!
יודע מה קורה..01.07.12
גם ללא יתד הישן והחדש גם יחד תהיה רגוע ידידי
שי01.07.12
זה שקר גס שהרב קנייבסקי מתעב את חבד מן הסתם הוא גם לא נגד תנועת ש"ס- בראשות מרן הרב עובדיה זצוק"ל
hvush24.03.17
1
לכול האנשים שכתבו את הדברים המזעזעים כי גבי ורבקי הי"ד מסרו את הנפש כדי שהיה לעוד יהודי טוב ולכתוב דברים על הרבי ועל גדולי ישראל זה לשחק באש כי הם רק טובים בדיבורים כי הם לא היו בחור בעולם כדי לעזור ליהודים אנחנו מתקרבים לתקופה שצריך אהבת ישראל ולא לדבר רע על שום יהודי
יהודי01.07.12
אולי גם יעניין אותך
חדשות חרדים

ל"ג בעומר בחצרו של זקן רבני רומניה בעולם

חיים רוזנבוים | 17:39

בני עליה, אדוננו בר יוחאי 

חכמי בני ברק מה לכם פה ומי לכם פה? לכבוד התנא האלוקי!

חיים רוזנבוים | 17:03

תורתו מגן לנו

אלפים בהדלקה המרכזית לבני הקהילות הספרדיות בבית שמש

חיים רוזנבוים | 15:47

היסטוריה ואקטואליה

"בר כוכבא הדגיש את 'כוחי ועוצם ידי'; דבריו - 'כפירה בעיקר'"

ישראל שפירא | 15:00

שֶׁמֶן מִשְׁחַת קֹדֶשׁ

ההדלקה המסורתית ברחבת הכותל - בהשתתפות המונים

חיים רוזנבוים | 13:17
ש

המקום הבטוח באירופה ליהודים

דירות בלב בוקרשט, נמכרות כעת לישראלים החל מ- 450,000 ₪ בלבד!

כיכר בשיתוף ויסל נדל"ן | מקודם
ש

מקור הברכה - "בקוראי שמו"

כולל אברכים שומר על קדושת ציון שמואל הנביא

כיכר בשיתוף קול שמואל | מקודם

היסטוריה ואקטואליה

מהיכן הרמב"ם ידע שרבי עקיבא היה נושא כליו של בר כוכבא?

ישראל שפירא | 12:33
ש

נדיר!!

הזוהר שאתם צריכים ללמוד היום: "ההוא יומא דרבי שמעון בעא לאיסתלוקא מעלמא" 

כיכר השבת | מקודם

רְצוֹנֵנוּ לִרְאוֹת מַלְכֵּנוּ, בְּהִלּוּלָא דְּבַר יוֹחָאי

רבבות חוגגים ב'חצר ההילולא' בשמעון הצדיק | תיעוד ענק

חזקי שטרן | 08:37
ש

לשמוע ללמוד ו.. להצליח:

 משכפלים הצלחות; ככה גם אתה תהיה טוען רבני >>

כיכר בשיתוף מל"מ | מקודם

ואמרתם כה לחי

ברחבת הישיבה: חבר המועצת פתח במחול ופיזז לכבוד התנא האלוקי | תיעוד

חיים רוזנבוים | 08:08

הוּא יַמְלִיץ טוֹב עָלֵינוּ, אֲדוֹנֵנוּ בַּר יוֹחַאי

באמצע הלילה, עם מעט חוגגים: כך הודלקו המדורות בציון הרשב"י • תיעוד עצוב

חזקי שטרן | 07:31

הוּא יַמְלִיץ טוֹב עָלֵינוּ

שידור חוזר מההדלקות במירון ובמתחם שמעון הצדיק | צפו

נחמן שטרנהרץ | 25.05.24

למרות חולשתו

זקן רבני החזון איש בסנדקאות בברית לנכד הדיין הותיק

חיים רוזנבוים | 24.05.24
ש

ללא ידע קודם • מחזור ג'

ההרשמה לתוכנית החרדית להכשרת מתכנתים יצאה לדרך!

כיכר בשיתוף קודקוד | מקודם

סקר 'כיכר' בדק ומצא

80% מהחרדים: ההחלטה לביטול הילולת מירון הייתה מוצדקת; כמה בכל זאת יעלו?

חזקי שטרן | 24.05.24

ל"ע בעומר

בשמעון הצדיק ועם ר' מיילך: המשטרה מפרסמת הסדרי תנועה

דוד הכהן | 24.05.24