כיכר השבת

השתמשו וזרקו

גיבור פרשת עמנואל נדחה בוועדת הקבלה

הרב אלמליח, אב ספרדי לבת שלמדה ב"מגמה החסידית" בעיר עמנואל ונאם בעצרת ההמונים ערב הכניסה לבית-הכלא, עבר ליישוב תל-ציון, אך נתקל בהתנגדות מצד ועדת הקבלה בעיר. גורם בוועדה: "הופעל עלינו מכבש לחצים". אלמליח סרב להגיב (אקטואליה, חרדים)

73
כיכר השבת | א' באלול | 19.08.12
גיבור פרשת עמנואל נדחה בוועדת הקבלה
(צילום: מאיר אלפסי)

כאילו הועלו באוב, ספיחי פרשת עמנואל מגיחים פעם בפעם ומזכירים לנו את הפרשה המכוערת שזיעזעה את הציבור החרדי והכללי.

כולנו זוכרים את מאיר אלמליח, אב ספרדי לבת שלמדה ב"מגמה החסידית" שנאם בעצרת שהתקיימה בזמנו והצהיר "לא נסכים לשום פשרה. אנחנו צועדים לכלא עם מה שגדולי הדור אומרים לנו"‏.

לאורך הדרך נשמעו קולות רבים בקרב הציבור הספרדי בהם רבנים שקראו לאלמליח ולהורים הספרדים האחרים במגמה החסידית שלא לנקוט צד, אך הם יצאו בראש חוצות להגנת עמדתם כנגד שילוב ההורים הספרדים שהופלו.

האמת שבנושא עמדתם של אלמליח וחביריו הציבור החרדי הספרדי היה חצוי. חלקים נרחבים נקטו עמדה ברורה לצד ההורים המופלים, אך חלקם האחר ליבם היה עם ההורים הספרדים שנדחו מהמגמה החסידית אך פיהם היה עם מנהגי הציבור הליטאי למרותם הם סרים.

כאמור העלילה בעמנואל ממשיכה להסתבך: מאיר אלמליח שעזב את עמנואל, עבר לתל-ציון, אך דווקא הוא שהיה תומך נלהב בוועדות קבלה, נתקל בהתנגדות מצדה. השמועות על התנגדות הוועדה לקבלתו של אלמליח התסתובבו ב'תל-ציון' זמן רב אך עתה עסקנים המקורבים לוועדת הקבלה מאשרים את הדברים בשיחה עם כתב כיכר השבת.

אחד העסקנים (מפאת איומים ולחצים קשים המופעלים עליו ועל הנוגעים בדבר בזמן כתיבת שורות אלו בכדי למנוע את פרסום הדברים, לא נוכל לתת את הפרטים המלאים) תיאר בשיחה לכיכר השבת את השתלשלות הפרשה: מסכת של לחצים החלה וגורמים בעולם הליטאי והחסידי פנו אלינו בכדי שנקבל את אלמליח.

בעקבות מכבש הלחצים ולאחר משא ומתן בין גורמים רבניים מצדו של אלמליח לחברי הוועדה הוחלט לקבל את אלמליח בתנאי שלא ייכנס לשום פעילות ציבורית".

כיום מאיר אלמליח מתגורר ב'תל-ציון' ואשתו מורה במקום.

"כיכר השבת" פנה אל אלמליח בבקשה לקבלת תגובה, אולם הוא סרב להגיב.

בוועדת הקבלה בישוב תל ציון בחרו לתקוף את הכתבה ומסרו ל'כיכר השבת': "אודות הפרסום של קשיים בקבלתו של האברך ר' מאיר אלמליח
א. חברי ועדת הקבלה מכחישים שהם או מי מטעמם שוחחו עם כתבי 'כיכר השבת' בעניין קבלה או אי קבלה של אחד מהמבקשים להתקבל לישוב.
ב. בהתייחס לגוף הידיעה שפורסמה אצלכם אין לנו אלא לומר ש"לא היה ולא נברא!" לפני כשנה הגיע אלמליח לוועדת הקבלה, ולאחר כשבוע - כמקובל בוועדה - קיבל תשובה חיובית בצורה היפה והטובה, כפי שאנו נוהגים עם כל המבקשים
להתקבל. מיותר לציין כי אלמליח גר בישוב כבר למעלה משנה, והינו תושב אהוב ואברך מוערך בשכונה.
ג. מנהלת תל ציון וחברי ועדת הקבלה מכחישים בתוקף את הפרסום אודות "הקשיים" בקבלתו של מאיר אלמליח ועל "הלחצים" שהופעלו עליה.
ד. מקורות של "גורמים המקורבים לוועדה" וכדו' רק מעידים על חוסר רצינות של ההודעה, לוועדה אין מקורבים ולא עסקנים מקורבים.
ה. צר לנו כי נפלתם בידיעה שרחוקה מן האמת, ואנו מצפים מאתר מכובד ומוביל בציבור החרדי שיבקש את תגובת הישוב בטרם פרסום כתבה שמשמיצה את הישוב, כמקובל בכללי האתיקה העיתונאית.

נציין כי בידי 'כיכר השבת' הקלטות המאשרות למעלה מכל ספק את האמור בכתבה.

תוכן שאסור לפספס
73 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
36
אתה יכול ללמוד בחיידר וללכת לישיבת פוניבז' אבל בחתונה אם אתה ספרדי ישדכו לך אשכנזייה צולעת וחירשת מקסימום. גועל נפש.
יוסי20.08.12
עשו בדיקת כוחות..
נחושת23.08.12
35
חברה ספרדים או בלשונם פרענקים הבעיה לא שלהם הבעיה של הספרדים למה אתה ספרדי רץ אליהם שהם חושבים עליך שאתה זבל ואומרים שהספרדים זבל אז בעמנואל קיבלו אותו כי היה להם מקום בכיתה אז קיבלו עליו כמה מאות שקלים לחודש ממשרד החינוך אבל בעיר אחרת הם לא צריכים אותו אבל מי שאשם בכל זה זה הפרענקים שלא פוקחים עינ
יהודה לוי 19.08.12
34
גם אם האדון אלמליח חושב את עצמו מספיק אשכנזי אבל בעיני האשכנזים הוא עוד פרנק ואין מקום בשבילו
דותן19.08.12

הצגת כל התגובות

33
התגובה שלך הכי לעניין כאן. במקום להרבות במחלוקת, בוא נחפש את המאחד והמלכד ותאמינו לי שיש המון המון מלכד ומאחד כמעט בכל הציבור למעט בכמה מקומות ואת הסיבה ציין המגיב 36.
קורא בשקיקה21.08.12
32
הוא???
מי?20.08.12
31
"חומץ"? ועוד ספרדים... "כחומץ לשינים וכעשן לעינים,כן...
shlomi05219.08.12
30
כתבה מפוברקת לחלוטין
חיים19.08.12
29
ספרדי נולדת ספרדי תמות
אחד בלי שם19.08.12
28
שהוא לא הגיב לכתבה.. א הוא היה מגיב, היו עושים מזה מטעמים...
חלי19.08.12
27
חחחחחחחחחחח
אייזנשטיין 19.08.12
26
זהו עונשם של ספרדים הבוגדים. "דע מאין באת"
יעל19.08.12
25
הרב ללום הוא הגיבור היחיד אלמליח הוא פרענק נחיתי שמנסה להשתכנז רק לא מבין שפרענק נשאר פרענק!!!! הרב ללום מבין את זה ולכן הוא לא נותן לאשכנזים לשחק איתו!!!
נתי19.08.12
24
על דאטיפת אטיפוך וסוף מטיפייך יטופון
פוליטק21.08.12
23
הקימו וועדות שדחו את כל החסידים והנורמלים שגרו שם ובמקום זה הביאו אנשי רווחה סוג ו אם לא יותר מזה גועל נפש (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
תושב של ציון לשעבר19.08.12
22
מנהלת היישוב הינה אספסוף של שבבניקים שרותמים את הרבנים לצרכיהם. הרבנים נאלצים לרקוד לצלילי המנהלת וכך ניתנת "דעת תורה"
lm22.08.12
21
ולוואי שיתגשם גם "וסוף מטפייך יטופון"...
תפסו לי את השם19.08.12
או שהחלטת שאתה נצוץ של איוב? אפי' לא אמרת למי אתה מתכון...
אלול.19.08.12
20
מרביצי..
גילוי-דעת20.08.12
19
אבל זה להשמיץ וזה לא נכון!! רוב הישוב הוא ספרדי.. אין פה גזענות אתם פשוט טפשים ומחפשים ספינים
רוצים להאמין20.08.12
18
דעה הרשקה נעמד על רגליו השדופות במרכז החדר , רועד מהתרגשות , אוחז בידו מעט לחם יבש וזעקות מקוטעות יוצאות מפיו ברוך ... אתה ... מלך העולם על אכילת מצה ... רגע אחד לא חלף וכבר נבלעה חתיכת הלחם עמוק עמוק בגרונו של הרשקה . עשרות אסירים הביטו מדרגשיהם במחזה המוזר , לחש קל עבר בחדר לרגעים ספורים אך שוב
מישהו מוכר19.08.12
הן ברהיטות ושכנוע והן בתוכן כל הכבוד
חיים20.08.12
17
,,רק באחרית הימים. חייבים להקים עיר נפרדת לספרדים בלבד, כגון חריש לשם יעברו כל הספרדים מהערים החרדיות, ולא קרב זה אל זה, כל היום וכל הלילה. אין שום דבר המקשר בין האשכנזים לספרדים. אינם קורים באותו ספר תורה, אינם מתפללים באותו סידור,אינם אוכלים אותו הכשר,אינם מתחתנים זה עם זה,מה שאצל הספרדים מותר בשב
דן סגל19.08.12
ראלית לשלוח את אחינו האשכנזים למונסי, עד שנגיע לאחרית הימים. מסופקני אם האשכנזים של מונסי יחפצו באורחים כאלה.
שלומי19.08.12
סלקציה,ניחא.זכותם.אבל תאות השלטון והשררה החולנית לא נותנת להם מנוח גם שמדובר בבתי ספר ממלכתי.ושם ניכר הפשע והרשע של ההשתלטות ה"חרדית" האשכנזית הסרוחה שעושים כבתוך שלהם וממררים את חיי הבנות הספרדיות כאילו שהבתי ספר הללו שלהם. הספרדים טפשים,פשוט טפשים,שנהגו אתם יותר מדי ברכות ותחנונים. אילו זה היה קור
shlomi05219.08.12
הפושעים המסתתרים אחרי המקל-דת,לא ישמיטו.... הקדוש ר' חיים מצאנז כתב בספרו "דברי חיים" על המועדים שרוב הרבנים,והבעלי בתים !!!! והחסידים !!!!! רובם ערב רב...אז באמת,למה לספרדים להתערבב אתם דוקא בבירור האחרון של הדור האחרון אחרי שכבר נעשה כבר רוב בירור בטורח גדול של הגלות המתמשכת והאחרונה הזאת.
shlomi05219.08.12
מי שהוא זאב צריך להגן על ה'כבש'
עני19.08.12
אבל אם אתה יהודי אז הריבונו של עולם מאחד דרך אגב זו הסיבה שמגייסים, נפרצה חומת האחדות , ותהיה בטוח שאני יודע על מה אני מדבר.
פירפוקס23.08.12
יש הבדלים ויש מהמשותף. השאלה מה מחפשים.
חיים ושלום19.08.12
אתה מיתכוון להקים עיר לאשכנזים שהרי אתם רק 5 מנדטים נצחיים אנחנו הגענו ל 17
יהודי19.08.12
לבתי ספר אשכנזים, יש לכם 17 מנדטים תלמדו ביחד
ס"ט20.08.12
16
מי שצפצף על חז"ל אוכל אותה בסוף...
לב שומע20.08.12
15
כבן לעדה המרוקאית ושייך למגזר הציוני דתי, מהנס במקצועי ןכן, נשוי לאשכזיה יקית למשפחה מיוחסת. כל השסניקים אשר סובלים מאפליה אשכנזית , פשוט מגיע לכם, אתם הבאתם את ההשפלה עליכם במו ידיכם. מה לכם ולבתי ספר אשכנזיים ועוד במגמה חסידית, מקומכם אינו שם. לימדו מהרב אמסלם המציב לכם מראה ואתם מסרבים לראות. א
א.א19.08.12
14
יש משפט שאומר מי שלא רוצה אותי אני לא רוצה אותו!!!אולי הגיע הזמן שתפסיקו להתבכין קצת גאוה אמיתית וכבוד עצמי ימנעו ממכם להתבכיין ולסות לגרום לאחרים בכוח לרצות אותכם אם תקחו את הגורל בידים שלכם תקימו מוסדות איכותים וגם הטובים שבכם ישלחו את בניהם לשם עד אז נא לא לקלל או ולבכות תנסו ליכנס קצת לראש של הא
ישראל19.08.12
13
וכמאמר רשב"י, כל מה שעשו לא עשו אלא לצורך עצמם. כשהציבור הספרדי יתפכח, הציבור האשכנזי יגמר.
יוני19.08.12
12
מה חשבת מה? אדון מלוח אחד? חחח אני יושב וצוחק חשבת שילקקו לך את כפות הרגלים בגלל שצעקת במקרופון? תבין, אתה בסה"כ היית כלי בשבילהם משהו כמו משחק קטן.. תמשיך ברדכך זו ונזכה לעוד מחזות משעשעים ומהנים. אוהבים אותך ומעריכים אותך אחיך האשכנזים.
יוחנן20.08.12
11
אחד מעמו , על מחלוקות באשר היו! חרם ודחיה יכולים להרוס את העם הזה.
גכשדעכשעשכעיכשג20.08.12
10
האמת היא כזאת שאין על החברה של המפדל צריך ללמוד מהם שם אין בעיה של אשכנזי ספרדי אולם גם הספרדים קצת טיפשים תפסיקו להרגיש נחותים חזקו את הביטחון העצמי שלכם. ותהנו למה שאני ירצה להיות דומה לווז ווז או לאשכנזי שמבלבל לי ת...
שר הביטחון20.08.12
9
שמחזירה אותו למציאות הכואבת של שנאה עיוורת
אובייקטיבי19.08.12
8
להתקבל להרווארד לאיפה נגיע בסוף אנשים יבכו שהם מנסים להתקבל למעורת דובים ולא רוצים אותם חברה תעלו את הרמה
רזי20.08.12
7
לידיעת כל הקוראים והמגיבים כאן: ועדת הקבלה ביישוב תל ציון מורכבת מ-98% ספרדים
נחיתי19.08.12
6
די מזכיר את האוכלוסיה של עמנואל
יחל19.08.12
5
דבר ראשון שמחתי לשמוע שהמישתכנז יצא מהישוב מקווה שכל החברים שלו יצאו גם ואז זה יהיה מקום טוב. דבר שני שעכשיו ירגיש על בשרו מה שאחרים עשו אבל עןנש על החילול ה'שהוא עשה הוא יקבל מלמעלה
עמנואלי לשעבר19.08.12
4
אלא מה??? יש מעט ערב רב מ-2 הצדדים שמסכסך בין ספרדין לבין אשכנזים וכן להיפך. לא מתרגשים ממעשה שטן.
לא מבולבל20.08.12
3
חברה רבותי חלס תתפקחו אם אתם הפרענקים תסלחו לי אני אוג לכם אני כותב וקורא לתינוק בשמו האשכנזים מסתכלים על הספרדים בכל הארץ כאיזה חלאות אדם של הבריאה אני חיתי איתם אני מכיר בפנוכו הכל אצלהם הרב עובדיה זה איזה עבדאלה יוזף ובבא סאלי איזה בבון והרב כדורי איזה כדור זה מילים ששמעתי מהם בחידר ובישיבה אם
יוספ שם טוב 19.08.12
2
אין לאף אדם או גוף שום חוקיות להציב וועדת קבלה למקום זה או אחר .אלא אם זה מקום פרטי .ותל ציון לא מקום פרטי.עברינים בשם הדת .
שוקי19.08.12
1
גם אם תהיה יותר אשכנזי מאשכנזי,‏ בסוף יקברו אותך בחלקה של הספרדים. (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
משה19.08.12
אותם ספרדים שוטים וקלי דעת,הבחורים הצעירים המשוכנזים,הייתי רואה אותם איך הם מדברים,והייתי מביט בהם בחמלה ושנאה כאחד,עד היכן הפיגור השכלי יכול להגיע לכאלה רמות.ומביישים את כל הצבור הספרדי.כאילו הוא הנחות.הרבה פעמים התאפקתי לא להכניס להם כפות,אבל כפות שיצלצלו להם כמו הביג בן בלונדון.
ס"ט.19.08.12
אולי גם יעניין אותך
חדשות חרדים
ש

כמו לפני 99 שנה: מעמד ישועות אדיר בקרעסטיר במוצ"ש בחצות ליל

אסף מגידו | מקודם

היסטוריה ואקטואליה

רבי עקיבא לא לחם בפועל במלחמת בר כוכבא // מאמר תגובה

ישראל שפירא | 11:40
ש

חוויה בלתי נשכחת

ברוכים הבאים לאנטריקוט – אולם אירועים יוקרתי מהדרין בירושלים

כיכר בשיתוף אנטריקוט | מקודם

זעזוע ושאט נפש 

חילול שבת בלב שכונה חרדית בבני ברק | הפעם באתר בניה 

חיים רוזנבוים | 10:12

פונתה לבית החולים

פעוטה בת שנה וחצי נכוותה משתיה רותחת; מצבה בינוני

קובי רוזן | 10.05.24
ש

חדש דנדש

קורס הכנה ללידה, *אבל* עם סגל מומחים וצוות מיילדות 

כיכר בשיתוף מעייני הישועה | מקודם

היסטוריה ואקטואליה

כישלון המרד שהפך נשים וילדים קטנים ל"חיות מחמד"

ישראל שפירא | 10.05.24

יוסי אליטוב מגיש:

אור החיים אקטואלי: מסע הכרחי לתוך נבכי הנפש  | צפו

כיכר השבת | 10.05.24

לזכר הקדושים

תיעוד מרגש: 'א-ל מלא רחמים' במחנה ההשמדה זקסנהאוזן 

כיכר השבת | 10.05.24

עם מוט ארוך

תושב בית שמש ניסה להסיר דגל ישראל - ונעצר בידי השוטרים

קובי אטינגר | 10.05.24
ש

פריחתו של יישוב

הפיכתה של גבעת זאב - מפרבר לעיר מתפתחת

כיכר בשיתוף גרין פארק | מקודם

שוטרים ימנעו את הכניסה | הפרטים

צה"ל מבטל את הילולת הרשב"י במירון בגלל המלחמה: "חשש לפגיעה ממשית בחיי אדם"

נחמן שטרנהרץ | 09.05.24

קידוש השם

הפרס היוקרתי של אירופה הוענק לגר"פ גולדשמידט

חנני ברייטקופף | 09.05.24

התכנית נקבעה

עם 3 אירועים מצומצמים: כך תראה השנה ההילולה במירון

נחמן שטרנהרץ | 09.05.24
ש

השנה יותר מתמיד

ערב זיכרון ייחודי לחללי צה"ל יתקיים בבית שמש

אסף מגידו | מקודם
ש

טכנולוגיה למהדרין

להתפנק בשבת וגם לקבל מתנה - מתאים לכם?

כיכר בשיתוף נעם2 | מקודם

אשריכם תלמידי חכמים

עשרות מסכתות לע"נ הגר"ש בעדני | מעמד הסיומים נערך בצפת

חיים רוזנבוים | 09.05.24

פלפול מעמיק

"כל מה שיאמר לך בעל הבית - עשה" | הליצנים הוסיפו "חוץ מצא"?

ישראל שפירא | 09.05.24