כיכר השבת

צפו בדברים המלאים

נאום מעורר הדים של הגר"ד לייבל: "לצאת לעבוד זה לכתחילה"

נשיא קהילות 'אחוות תורה' נשא נאום מעורר הדים בסוף השבוע, בו הוא נשא דברים בעד השתלבות בשוק התעשייה והעבודה ואמר על כך שזה "לכתחילה" | צפו (חרדים)

311
חנני ברייטקופף | כיכר השבת | כ"ב בסיון | 11.06.23
נאומו של הרב לייבל (צילום: אחוות תורה)

"אנשים צריכים שתהיה להם האפשרות לבחור את חינוך ילדיהם: חיידר, ממ"ח עם לימודי ליב"ה מלאים, או ישיבה עם לימודי תואר. זה לכתחילה וכך מצווה ההלכה".

את המילים הללו, בנאום ייחודי במינו שמכה גלים במגזר החרדי, נשא בסוף השבוע הגאון רבי דוד לייבל, נשיא קהילות 'אחוות תורה', המלוות ותומכות את ציבור החרדים העובדים, בערב גיבוש למאות בני הקהילות בבית שמש שנערך בהיכל התרבות העיר בשיתוף העירייה.

בעיצומו של הערב נשא דברים הרב לייבל ויצא בקריאה בעד ההשתלבות בשוק התעסוקה והעבודה, על כך הוא אמר שזה "לכתחילה". "אנחנו לא מקיימים את המצוות רק בגלל שמירת הזהות, אלא גם בגלל ההבנה שמי שמקיים אותן בהבנת התוכן שלהן, לא כרובוטים, הוא מיישר אורחותיו. הוא נהיה אדם הגון ומאוזן, מכבד את הבריות, ישר", הסביר.

הרב סייג את דבריו והסביר כי "אני ואחוות תורה מייקרים תלמידי חכמים. אלו שממיתים עצמם באוהלה של תורה, אלו שמשקיעים את עצמם מעל 10 שעות ביום בלימוד, אלו ששקועים בלימודם כשהם הולכים ברחוב, כשהם הולכים לישון - עליהם נאמר "אשריך וטוב לך". אשריך בעולם הזה וטוב לך לעולם הבא".

עוד סיפר: "אני בעצמי יושב כל היום בבית המדרש ולומד עם אנשים שרוצים להבין את התורה לעומקה, ללמד אותה, להשפיע אותה לנחלת הכלל. אף אחד לא מנסה להוציא מבית המדרש אברך ששקוע בלימודו ואני עצמי מייקר תלמידי חכמים ומחזיק את רשת כוללי "רבי עקיבא אייגר", רשת כוללים לאנשים שיושבים ולומדים כל היום כבר למעלה מ-30 שנה".

כאן יצא הרב לייבל בדברים שמעוררים הדים ברחבי הציבור החרדי: "לצד זאת, מי שמרגיש שאין זה יעודו. הוא לא רואה את עצמו יושב ולומד 10 שעות ביום, או שאין לו היתכנות כלכלית, או שרוצה להגשים את עצמו בעולם המעשה - מותר לו לבחור לעצמו צורת חיים אחרת בעולם המעשה. ולא רק שמותר לו אלא כך הוא מגשים את ההתנהגות האולמטיבית כפי שכותב השו"ע - כל תורה שאין עמה מלאכה סופה בטלה וגוררת עמה עוון. ואף אחד לא יכול להעז ולומר שאין זו התנהלות לכתחילה".

הרב לייבל התייחס גם לשאלת ההסתגרות החרדית ותקף את הנוהג: "מי שנמצא בבועה ברור שהוא יהיה יותר שמור, אבל זו לא חוכמה. להיות באי בודד ולא לגנוב כשאין ממי לגנוב זו לא חכמה. הרבה יותר קשה להיות בעולם המעשה ולשמור את ההלכה. התורה מבקשת התמודדות, חישול, קניין בנפש, השרשה, וזה קורא רק בהתמודדות. וחברת העובדים צריכה להתמודד בעולם המעשה ולשמור את ההלכה ולשמור על הערכים".

על רקע סערת לימודי הליב"ה והמסתעף, יצא הרב לייבל בקריאה בעד לימודי הליב"ה והאפשרות לבחור את דרך חינוך הילדים: "צריך שאנשים יוכלו לבחור את צורת החינוך של ילדיהם. חיידר רק עם תורה, חיידר עם מתמטיקה ואנגלית, תלמוד תורה עם לימודי ליב"ה קל, ממ"חים עם לימוד ליב"ה מלא. הממ"חים יכולים וצריכים להיות עם רמת יידישקייט גבוהה. עם ניהול נכון, הדרכה נכונה וליווי נכון ככה זה יהיה. ממ"ח 'נצח' כאן בבית שמש הוא אחד מהדוגמאות המוצלחות".

הוא הוסיף: "צריך שיוכלו לבחור בישיבה קטנה ישיבה תיכונית, בישיבה גדולה - ישיבה עם תואר, כל הצורות הן לגיטימיות ולפי ההלכה. לכל הורה יש אחריות על ילדיו לראות איזה כלים יש לילד ולפי זה לשלוח אותו למוסד שמתאים לו. החיידר הוא לא לאברך והממ"ח הוא לא לעובד. אברך יכול לשלוח לממ"ח ועובד יכול לשלוח לחיידר. הקהילות צריכות להיות מעורבות ואברכים ועובדים צריכים לחיות יחד בהערכה הדדית בדיוק כמו בארה"ב, בצרפת, באנגליה ובבלגיה. המצב בארץ הוא מצב עגום ובלתי טבעי שמצריך את אחוות תורה. אחוות תורה מובילה לגיטימציה של מי שיוצא לעבוד. אחוות תורה מובילה את ההקפדה על השו"ע בקהילותיה".

לסיום פנה הרב לנשות אחוות תורה שישבו גם הן באולם, ואמר ש"הן חלק אינטגרלי מהארגון. לא רק בגלל שהן נותנות לבעליהן ללמוד בערב, לא בגלל החינוך של ילדיהן, אלא בזכות עצמן". לכן, פנה אליהן הרב, "חשוב מאוד שתשתתפו בשיעורים, בסדנאות ובגיבושים ותהיו חלק מהובלת הארגון".

תוכן שאסור לפספס
311 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
156
קרח של דורנו . לצאת נגד כל גדולי ישראל ..למי יש עזות וחוצפה כזו ???
בושה19.06.23
גדולי ישראל הם אלו שמתוך מלחמתם בציונות גרמו לכך שאנשים נשארו בחו"ל עד שהיטלר שרף אותם. בזכות בן גוריון הוקמה ופרחה ישיבת פוניבייז' והרב כהנמן מייסדה הנהיג שיניפו את דגל ישראל ביום העצמאות] ובימנו "גדולי הדור" שואפים לחזןר על שגיאות הדור הקודם
רמתגני06.02.24
155
אין שום סברה או מקור שסותר את דבריו. שירבו כמותו בישראל!
ישי11.06.23
במספר 14 יש מקורות הסותרים
יצחק13.06.23
יש לאותו "רב" השקפה של דתי לאומי "מזרוחניק" איך אפשר ללמד ליבה ותואר אקדמי שהם נגד התורה וההלכה המסורה לנו מדור דור בלי שום זיופי השכלה ואקדמי שמלאים בכפירה רח"ל השם יתברך יצילינו ממכשולות ותקלות, בשורות טובות!!
יעל והמשפחה!28.06.23
154
נוירא ואיום . החזון איש יודע יותר טוב ממנו . כל גדולי ישראל יותר חכמים ממנו . אז שישתוק !
רוחי11.06.23
הילכתא כבתראי
נורמאלי11.06.23
חשבתי שהחרדים תומכים בגיוון, בדמוקרטיה, בעצמאות חינוכית ללא שליטה של אחרים. מה אתה משתלט על אנשים חרדים שרוצים מוסדות עם לימודי ליב''ה? באיזו זכות אתה (הפוליטיקאים החרדים, שליחם של המוני בני המגזר החרדי) מונע זאת?
בני ברקי11.06.23
לא צריך להתייחס לכל פרובוקטור זול. שום אברך אמיתי לא ישתכנע מהיצור הזה.
חרדי גאה11.06.23
גאה הוא לא כינוי יאה לחרדי, שכן הגאווה מהמידות המגונות, לא מיניה ולא מקצתיה, והקב"ה שונא בעלי גאוה. ובהחלט מי שמשתלח בתלמיד חכם ומבזה אותו אינו אלא בעל גאווה.
מויש11.06.23
ויגבה לבו בדרכי השם… זה גם גאווה פסולה לשיטתך?!
עדיף תשב בשקט11.06.23
הבעיה שלא כל פסוק שנאמר על איש ספציפי (במקר הזה יהושפט) אתה יכול לנכס לעצמך. יכול מאד להיות שאתה גבה לב, האם אתה כ״כ בטוח שזה בדרכי ה׳?
לגבה הלב12.06.23
יגבה לבו בדרכי השם
גאים בתורתנו11.06.23
לא שגעון גדלות הנקרא: מגלומניה
מרץאיר12.06.23
הוא לא נגד אברכים
rivka11.06.23
העיקר שאברך משי כמוך משקיע זמן מסך איכותי בהכוונת רבותיו שליט"א
יוסי12.06.23
אולי אם היית לומד ליבה היית יודע לקרוא, אף אחד לא בא לשכנע אברכים!
אלי14.06.23
החזון איש לא התכוון לכולם כולל כולם. רק למי שמתאים ויכול
מירי11.06.23
קול שפוי במחנה. החזון איש וכל השאר לא ראו את זה כדבר מובנה אלא למי ששייך
יעבץ12.06.23
לשבת פה בכיכר השבת ולמכור את דברי החזון איש, צבוע קטנטן
אויש 11.06.23
כך כתב דעת תורה בילקוט יוסף סקנ''ו: ''עדיף יותר ללמוד כל היום, ולקבל משכורת מהכולל או מהישיבה, או ממחזיק פרטי, מאשר לעסוק במלאכה או במשא ומתן, וללמוד רק כמה שעות ביום. ואף אם המשכורת מספיקה לו בדוחק יבטח בהשי"ת, והבוטח בה' חסד יסובבנו''.
איש יהודי12.06.23
מלסטם את הקופה הציבורית, עליק בוטח בה׳
נו בטח, בוטח בה׳12.06.23
זאת לא סתירה. הילקוט יוסף מדבר על מי שבאמת מסוגל לכך ונועד לחיים כאלו. גם הרב לייבל אמר שאנשים כאלו ראויים להערכה מיוחדת. אבל זה לא אומר שזו הדרך בשביל כולם.
חסיד13.06.23
ומי שכבר לא לומד כל היום או שלא מסוגל ללמוד כל היום אז מה דינו? שילך ויתפקר?
תסביר14.06.23
מי שלא עובד אין לו כסף ולכן בסוף נאלץ לגנוב כסף מאחרים. בשורה התחתונה האברכים הם קבצנים וגנבים. בושה. איך אתם מעוותים את מה שכתוב בתורה כך שזה יתאים למה שבא לכם לעשות
ס9יר16.06.23
החזו״א ביקש מבן גוריון פטור ל-400 בחורים כדי לבנות מחדש עולם שנחרב בלהבות השואה. ואז תשמע טוב, הלך בן גוריון והמציא את הכוילל, כן כן, מי שלא משרת שגם לא יעבוד!!! וזה תפס כ״כ טוב שהחכמים החליטו שזה ׳מה שהחזו״א אמר׳, ושזה ה׳לכתחילה׳ ועוד כהנה שטויות.
אולי אתה תשתוק?12.06.23

הצגת כל התגובות

153
להחרים אותו !! הוא יותר גרוע מאנג'ל !
חבל11.06.23
יללה תחרימו חבורה של פוסטמות
james11.06.23
לולי דמסתפינא הייתי אומר שאי אפשר להיות יותר גרוע מאנג'ל. אנג'ל זה התחתית הכי תחתית שראיתי עד היום, תשאל אפילו את מובילי דעת קהל הטוויטר החרדיים.
ברמן11.06.23
חזק. כמה שאתה צודק.
לרבי ברמן12.06.23
אוקיי אל תקנה אצלו. מה הוא מוכר?
צבי יהודה11.06.23
152
ברוך השם שמישהו הרים את הכפפה ואמר את האמת לאמיתה בלי לפחד מה יגידו
פינחס שאול 11.06.23
זה הרב שאני מעריצה , מכבדת מבין את הדור! בלי כפיה. כמה חיים בשקר ובעוני ולא לומדים. מי שלומד אשריו ... אבל לא מתאים לכולם. זה גדול הדור!
שירי11.06.23
בס"ד בלי לזלזל בו ויש לו זכויות. אבל להתיר עגונות כמו הרב עובדיה זצ"ל הוא יכול? רק גדולי ישראל יחליטו מי גדול הדור. משיכפה לימודי ליבה על ילדים שמיועדים רק לקודש יקבל גהינם. כל משפחה תחליט לעצמה.
הצדיק ממדינת השמאל סדום12.06.23
👍👍👍👍👍
שמחה11.06.23
מצחיק שאת מוכנה להעריץ רק רבנים שחושבים כמוך "מבינים אותך" כלשונך, אותנו חינכו להעריץ רב כי הוא מבין יותר טוב ממני גם כשאני חושבת אחרת, פני הדור כפני הכלב, רק רבנים שחושבים כמו הציבור מוכנים לקבל פה, עצוב.
יעקב11.06.23
גם אתה הולך לרב שיושב בהשקפתך ועל זה נאמר עשה לך רב
כמו כולם 12.06.23
הבעיה הגדולה היא שלא נמלכים כלל בציבור אפילו כשזה מאד נוגע לו. הנה למשל ראש עיריית ב״ב מוצנח ע״י הגדוילים והפוליטיקאים (שעושים רק מה שאומרים להם לעשות) והתוצאה לפניך, עירייה מושחתת ועיר מלוכלכת שורצת עכברושים. אם אתה לא רוצה שיימלכו בך אנא אל תפרסם את הגיגיך.
הפוך, יענקל’ה הפוך12.06.23
151
צריך שגדולי ישראל יכריעו
הירושלמי11.06.23
הרב דוד לייבל הוא "גדול הדור שלי" ולאורו אני הולך. עכשיו נרגעת? עכשיו זה לגיטימי?
קטן ישראל11.06.23
שישתו קולה מה קורה פה ואם בגבורות בירה
שאנטער 11.06.23
אפילו לא מצחיק מה תענה בשמיים כשישאלו אותך למה עשית את זה? שהרב לייבל היה גדול הדור שלך?
יעקב11.06.23
לפי הבנתי בשמים ישאלו אותי שאלות אחרות מהסוג הזה. בקשר לסוגיה הנדונה כאן בכתבה ובתגובות, יותר נראה לי שיחמיאו לי בשמיים מאשר ישאלו שאלות.
קטן ישראל12.06.23
מוזר, במקורות שאני מכיר דווקא כתוב ששואלים אם נשאת ונתת באמונה
נשאת ונתת12.06.23
מועצות הגדוילים למיניהן מתכנסות רק אחת לכמה שנים כדי להזכיר לנו מהי האות הקדושה שעלינו לשלשל (תרתי משמע) בקופה. על כל שאר הבעיות לא שומעים אותם כ״כ (טוב חוץ מטלפון ׳כשר׳ וכדומה…).
סתם מזכיר12.06.23
150
ירבו רבנים כמותו בישראל
יוסי11.06.23
149
איש אמיץ
נתן11.06.23
148
צודק אלף אחוז!
כפיים 11.06.23
147
ניכרים דברי אמת. בטח עכשיו ינדו אותו כי העיז לומר את האמת.
שכל11.06.23
איזה אמת שהחכמה להכנס לנסיון להיות בעולם המעשה? ברור כשמש שבמציאות של היום מי שזוכה לשבת בכולל דרגתו הרוחנית לעין שיעור ממי שמוכרח לעבוד. וכן שווה קצת להפסיד ממנעמי העולם בשביל להישאר יהודי טהור וכשר, וב"ה אלפי אברכים זוכים לשמור על עצמם ומשפחתם ומאושרים הכי שבעולם...
ישי11.06.23
האור החיים הקדוש עבד , תנאים ואמוראים עבדו … וכו׳ די לבלבל את השכל … יש לנו פסוקים ואף גדויייל דור לא ישנה או יחלוק עליהם. כדאי ללמוד מסכת אבות …
בור11.06.23
היום אנחנו לא בדרגה ואי אפשר להיות תלמיד חכם וגם לעבוד כמו שיכלו פעם לכן היום יש אברכים שמשקיעים ורק לומדים (וכמובן שמי שלא לומד צריך לעבוד), ומי שלא האמינו לפירוש חכמים על הפסוקים היו הצדוקים.....
אני11.06.23
מרוב פלפול לא רואים את הדרך…
תם11.06.23
זה בדיוק מה שהוא אומר, רק בלי פילפולי סרק, מי שלא שלומד, או שלא יכול, או שסתם לא בא לא שילך ויעבוד! כמו שהיה בכל הדורות.
נו שויין12.06.23
א. "לאין שיעור" ולא "לעין שיעור". אולי לימודי ליב"ה היו עוזרים לך. ב. ואלפי אברכים תקועים בכולל רק כי אין להם אופציה טובה יותר. נתחיל בלהכיר במציאות כפי שהיא ולא לייפות אותה?
רחל 11.06.23
אולי תדברי ענינית ולא תמצאי איזה טעות מקלדת... וכדאי שתצאי מהסרט הזה שלומדים בלית ברירה, תכנסי לכוללים ותראי אלפי אברכים מאושרים ושמחים בחיי הרוח....
רפאל12.06.23
הרב לייבל דיבר על אלו שלא מאושרים ולא טוב או מתאים להם להיות כל החיים בכוילל, אתה וכל המאושרים מוזמנים להשאר בכוילל, לא מדברים על עילויים שכמוך ששולחים תגובות רק בבין הסדורים.
צדיק׳ל, אולי אתה תדבר עניינית?12.06.23
146
סוף סוףףף קול שפוי.. כל מילה מיותרת, הרב נגע בכל נבכי הסוגיה המסובכת ועשה בה סדר מופתי. מה שמעצבן שעוד מעט כולם יהנהנו ויגידו שזה כבר ככה בעולם החרדי..
יוסייי11.06.23
אפשר להתפרנס מפיצה וגם יאמרו אמן אז מה הבעיה ואם לאו אפשר לעמוד וגם לישב
צמאה11.06.23
לא הבנתי
יוסיי11.06.23
145
לצאת לעבוד ולהתפרנס בכבוד זה פשיטא. אבל להחדיר בילדים הרכים את החינוך שהוא לא תורה זה לא בדיוק נכון. לא משליכים את הילדים לייאור- לענייני הפרנסה. כשיגיעו לפרקם ילדמו מה שצריך והרי הגמרא מחדדת את השכל טוב ויכולים להשלים בגרות וכ' אין לזהם את מוחם הצלול בלימודים שהם לא קודש לה' .
סלט11.06.23
מוזמן להחדיר לילדיך כל מה שאתה רוצה, אבל באיזו זכות אתה (נציגך שאתה שולח לכנסת ונקראים "פוליטיקאים חרדיים") מונעים הקמת מוסדות ממ''ח או תלמודי תורה עם לימודי ליב''ה או כל שם וחניכא דאית ליה עבור אנשים חרדים שפשוט מעוניינים בזה. אתם קומוניסטים? אתה כופים דרך חינוך וחיים על אנשים לא מעוניינים בהם?
בני ברקי11.06.23
צודק. קדימה גם אני בני ברקי חייבם להתאחד ולגמור את עסקני בני ברק
שי11.06.23
כאילו מישהו מכם הצביע לנציגים האלו. מבלבלים תמוח, מי אתם שתתבעו מאיתנו להכליל אתכם בציבור שלנו ולטמא אותנו בנוכחותכם המחליאה
אברך בן תורה11.06.23
ממש תגובה לא ראויה ל״בן תורה״. מה שמוכיח שהיות האדם אברך, לא בהכרח הופכו לבן תורה, ולחילופין יכול להיות אדם שאינו אברך והוא בן-תורה, כאשר כל מעשיו, התנהגותו והתבטאויותיו מכוונות לפי רצון ה׳.
לס11.06.23
לא נתרום לכם, ביטלתי כל הו"ק
חיים24.06.23
מה הספור שלך תצביע לליברמן ותקבל ליבה,רק שבדרך הילדים שלך לא יורידו את הכיפה
מתי מבני ברק13.06.23
אתה כנראה קשה הבנה וחסר לימודי ליב''ה. מה יעזור לי להצביע ליברמן עם גפני ושות' מונעים בכח הזרוע הקמת ממ''ח למרות שיש תושבים חרדיים שמעוניינים בזה. ובכלל מה הקשר כאן מפלגות והצבעה למפלגות. הפוליטיקאים החרדים הם גזלנים ומושחתים שמונעים שירות ציבורי בסיסי מאזרחים המעוניינים בממ''ח.
בני ברקי13.06.23
מילא הכיפה, אבל מה אעשה אם יורידו את ההויזן זאקן?
שמחה בינים13.06.23
בדיוק כך!! כופים על אחרים את הדרך ההזויה שבחרו לעצמם. וכל זה למה? שלא יקומו עליהם. ויוציאו אותם מלהיוות הבוחשים הראשיים בכל התקציבים וד"ל....
בניברקית רוויה..13.06.23
"יוכלו להשלים בגרות וכו"" אגדה אורבנית . קיים שיעור גבוה של נושרים חרדים בלימודי אקדמיה למרות ראשם המחודד לא לכולם ישנה נטייה ראלית ולהשלים את הפער הענקי בחומר קשה מאוד ובמיוחד כשאתה בעל משפחה.
שי11.06.23
אחרת לא היית חולק על הגמרא שאומרת שחייב אדם ללמד את בנו אומנות.
אני בטוח שאתה גברא רבה11.06.23
איך באמריקה מצליחים?
חזי24.06.23
144
מי זה האיש הזה הוא הממשיך של ר גרשון את מי הוא מעניין?
ירושלים11.06.23
אין עדיין ממשיך, במרתפי הפוליטיקאים והיחצנים החרדיים הם עדיין באמצע הויכוחים וסיעורי המוחות הקטנים שלהם את מי להציב בחזית המפלגה הפוליטית שלהם. עד שיצאו מהמרתפים עם החלטה ברורה אני החלטתי שר' דוד לייבל שליט"א הוא "גדול הדור שלי".
בני ברקי12.06.23
וממשיך של מה בדיוק? שהפולטיקאים מחליטים מי הזקן התורן (תנאי בל יעבור גיל מינימום 90 ומשהו) ש׳ממשיך׳ את הקודם, העיקר שכלום לא ישתנה, ונמשיך לספר לתמימים שאנחנו ׳עושים רק מה שהגדוילים אומרים׳ ועיקר העיקרים שיהיה ספון בתורתו ולא ישגע אותנו (לפעמים אפשר להסתדר עם הנכד שהוא ׳ממשיך׳ למהדרין).
ברור, גפני יחליט מי ה׳ממשיך׳12.06.23
143
סוף סוף... הלוואי שהקול הזה ישמע יותר.. מקווה שלא ישתיקו אותו...
דני11.06.23
142
הערך התורני של לימוד התורה המשפיע על ההחלטה לצאת לשוק העבודה מקבל מענה של מעטפת מדהימה ששומרת על מסגרת תורנית באווירה ישיבתית מיוחדת וחמה!! אשריכם אחוות תורה! מיזם קדוש ומבורך
אשריכם11.06.23
141
נו נו
מאיר11.06.23
140
כבר יצאו נגדו גדולי ישראל בעבר
בני ברקי11.06.23
דווקא אני מסכים איתו
גדול הדור11.06.23
תלמיד חכם עצום וירא שמים. ובנוסף בעל ניסיון בעולם העסקים. כמו הרבה תנאים ואמוראים. יהיה רצון שחפץ השם יצליח בידו
בשבילי הוא גדול ישראל 11.06.23
בני ברקי די לקשקש מה עם עין טובה
חחחחחח11.06.23
נגד מי לא יצאו ׳גדולי ישראל׳. להזכיר לך (ובניגוד למה שמשכתבים היום) בשרה שנירר לא תמכו בהתחלה כלל. שלא לדבר על כל אלו שגם יצאו נגדם (רמב״ם, רמח״ל ועוד), אז אתה תבחר את ה׳גדולי ישראל׳ שלך (גיל 95+ לפני כן אין על מה לדבר הם לא מבינים כלום) ואנחנו את שלנו, דיל?…
נגד מי12.06.23
כששמך כן תהילתך, בני ברקי מצוי שיודע רק לזרוק רפש באחר. נאבעך
תרגיע12.06.23
ואתה עכשיו זורק רפש בכל הבני ברקים
אשקלוני13.06.23
139
מרעיל בארות .
בושה11.06.23
הדבר היחיד שנראה רעיל זו התגובה הרדודה שלך
באר מים חיים12.06.23
138
אפיקורס נגד כל הרבנים . מכל חוגי היהדות החרדית
איזה11.06.23
אני רב, והוא לא נגדי. לא יודע מאיפה הנתונים שלך
בני ברקי11.06.23
137
לא לחינם הנהיג לראשונה לפני למעלה מ 2000 שנה שמעון בן שטח את הכתובה שבה בין השאר מתחייב הבעל לזון ולהלביש את אשתו .וזאת מכיון שהבעל אמור לפרנס את משפחתו ולא להפך.
משה11.06.23
136
הוא לא רב חרדי שטויות
פלדשטיין11.06.23
אם אתה החרדי האמיתי בל יהי חלקי עמך
אוועדע12.06.23
המילים שלו אחד לאחד ,זה השקפה של המזרחי,אז תלבש כיפה סרוגה ואל תתעטף באיצטלא דרבנן
מתי מבני ברק13.06.23
אתה אחראי המלתחה של תושבי בני ברק? אתה מנהל הסטיילינג של החרדים?
בני ברקי13.06.23
135
הבעיה של שוק התעשייה מלא מלא בטכנולוגיה בעייתית ובמגע מלא עם אנשים חילונים
סמי11.06.23
134
נהירים דבריו!!!
בן.11.06.23
133
וואו
אברך11.06.23
132
רוצים שבחורי ישיבות ילמדו תורה עד החתונה בערך 21 איפה יש המצאה שלא הולכים לעבוד בכלל
דוד11.06.23
131
כל הכבוד למה צריך להיות עניים?
יפה 11.06.23
גם אנשים שעובדים עניים. ישאברכים שמצבם הרבה יותר טוב מאנשי הייטק. מי שלומד בכולל זה הכי טוב. משלא יכול ללמוד שיצא לעבוד
הצדיק ממדינת סדום12.06.23
130
גיבור, גיבור גיבור חסרים לנו מנהיגים כאלה
. .11.06.23
כל הכבוד אם אין קמח אין תורה יש צורך בשניהם לעבוד ובלילה ללמוד הרבה משפחות בחו"ל זה אורח חייהם והם גאים לפרנסתם ולמשפחתם והם גם לומדים.
בובו11.06.23
129
יישר כח! סוף סוף מישהו שמעז לומר את האמת הפשוטה של דרך התורה המקורית...
ישראל11.06.23
128
"ושמע האמת ממי שאמרה" מתוך ההקדמה של הרמבם לשמונה פרקים
יוסי לוי11.06.23
127
מוזר. כשאדם חרדי אומר דברי חוכמה המתאימים לחז"ל ולמרבית הראשונים, קוראים לזה "נאום מיוחד". החרדים, עם כל נושא הסרבנות לליבה ועוד ועוד - באובדן דרך ובטירוף מערכות מוחלט. וזאת, מבלי להזכיר את הבעייתיות העצומה בנושא הגיוס. יישר כוח גדול לר שליט"א ומי יתן וייפקחו עיני העדה...
אלי11.06.23
חד משעמית. פשוט וברור. עצוב שמדובר ב"דברים מיוחדים וחריגים".
שששש11.06.23
לימודי ליבה לצעירים אין זה לפי חז"ל.
יוסף יצחק11.06.23
126
אחחח אני מכיר אותו, הוא צריך הרבה חום הרבה אהבה ואוזן קשבת.....
אברך בכולל שב"רשת"11.06.23
אז היית בדרשה של הרב בליל שבועות ?
מנחם מנדל11.06.23
כן למה?
אברך בכולל שב"רשת"11.06.23
אז שמעת באיזה נושא הוא דיבר והיית מבין שיש לו סימוכין לדבריו וזה לא רק אוזן קשבת...
מנחם מנדל12.06.23
איפה הוא מדהר?
אחד12.06.23
מה שבטוח שלך גם הרבה חום ואוזן קשבת לא הספיקו
אחחח מעדיף לא להכיר אותך12.06.23
כלומר דברים שקיבלת ממנו (כנראה לא מספיק).
היורק לבאר12.06.23
אתה דוגמה מוצלחת לכך שאברך הוא לא בהכרח נזר הבריאה
נו נו12.06.23
125
הרב לא חידש כלום כך נהגו בכל העולם מאז מתן תורה ועד קום המדינה, וכך נוהגים עד היום בכל העולם חוץ מבארץ הקודש מצחיק לומר, אבל במידה מסויימת הגישה של הפרדה בית אברך לעובד היא תוצרת כחול לבן החזו"א יצר את זה וביקש שכך יהיה דור אחד, נראה לי שכבר עבר דור
משה זוכמיר11.06.23
נא לא להשמיץ את החזון איש הגדול והענק! תתבייש. החזון איש לא יצר ולא התכוון לייצר עם שלם שחור לבן שלא מאפשר התפתחות אישית וכלכלית ומונע כל אפשרות של חיים נורמלים עלי אדמות והכל על חשבון הקופה הציבורית המתמלאת על ידי אנשים שעובדים ומשלמים מס.
חזון אישניק11.06.23
על מה יצא הקצף? הוא כתב בדיוק מה שאתה חושב - שהחזון אי״ש תכנן זאת לדור אחד, שיהיה כולו לומדי תורה (וזה היה הכרחי כדי להציל את המצב הרוחני של עמ״י אחרי השפעת תקופת ההשכלה ואחרי חורבן יהדות אירופה), ולא לכל הנמשך הדורות, שברור שאין אפשרות לקיים כך חברה שלימה.
לס11.06.23
הקצף יצא על כך שהוא משמיץ את החזון איש כאילו היה בדעות לגדל "רק דור אחד" של פרזיטים ונצלנים. אין סיכוי שזו היתה דעתו של החזון. מוזמן לשוחח עם ותיקי תלמידי או מכירי החזון איש או לשוחח עם אנשים מיושבים מקהילות הממשיכות את דרכו ותבין על מה אני מדבר.
חזון אישניק12.06.23
124
ואמנם האיש הזוכה הזוכה לידיעת התורה הוא הולך בין אנשים ונדמה כבן האדם אבל באמת הוא מלאך הדר עם בני תמותה וחי חיי חיי אצילות ומרומם על כל תהילה
י 11.06.23
מה הקשר לא הבנתי הוא מדבר על מי שלא מוצא את עצמו שם
יוני11.06.23
123
שאפו לאומץ. תראו בארה"ב העולם החסידי וגם הליטאי ואיננו מדבר על הקהל המודרני כמעט כולם יוצאים לעבוד והרבה יוצאים לעבוד במנהטן והם מנהלים בתים חרדים ברמה הכי גבוהה...
אברהם ווייזער11.06.23
122
הוא צודק. העולם גם מתקדם ואי אפשר למנוע זאת. לפני 50 שנה לא ידעו בעולם החרדי שיהיה סמארטפון בעולם החרדי. וכעת יש. אין מה לעשות. אנחנו לא בבועה.
צדיק המסיכות11.06.23
121
דברים בעיתם. אמת מארץ תצמח. כה לחי לרב לבל.
יצחק 11.06.23
120
מסכימה עם מה שהוא אומר בכל מילה. הציבור החרדי חי בבועה, שלפיה הכל בנוי על מוסכמות, על סטיגמות ועל קו אחיד לכולם. צריך לנפץ את זה ובעיקר צריך להבין שלכל אחד יש דרך משלו, ותפקיד ייעודי עבורו פה בעולם. לא כולנו אותו דבר, כל אחד נולד עם כוחות אחרים, וכך היה בכל התקופות בהיסטוריה. יהדות זה לא כת.
חרדית חושבת11.06.23
119
שכוייח מורי ורבי ! בזכותך אלפי מבני המגזר החרדי שיצאו לעבוד לא מתנתקים מהתורה ! לא כל אחד בנוי לשבת וללמוד יום שלם ולכן אם כבר יצא לעבוד אז שיהיה מחובר לתורה באוירה ישיבתית ואווירה תומכת ולא בדיעבד.
מחם מנדל 11.06.23
118
כמה שהרב צודק!
אחד העם11.06.23
117
סוף סוף שומעים מישהו שמדבר בלי פחד, ומתוך שכל ישר. חשוב לכבד אחד את השני בדרך שבחר. דרך שמתאימה למישהו אחד לא בהכרח מתאימה לשני. וזה שבחר בדרך אחת ידו לא על העליונה, וזה לא אומר שהשני נחות ממנו ושווה פחות. הלוואי שכל הציבור יפנים את זה וינהג בכבוד זה לזה.
משיח מגיע11.06.23
116
יישר כוח הרב לייבל
כל הכבוד 11.06.23
115
יש לנו מדע מדויק למקרה שהבחירה בין קרירה לחיי תורה ניתנים בגיל צעיר.זה מה שקורה בציבור הדתי לאומי כ45% דתלשים....
אבי 11.06.23
נוקב וצודק!!!!
ישי11.06.23
זה תלוי מאד איזה סוג של דתי לאומי, יש חרד"לים ויש לייטים, אצל החרד"לים אין נשירה כמו הלייטים
יהודי11.06.23
מעניין למה הוסיפו את החרדי לד"ל, בהרבה מובנים הם יותר חרדים מבני ברק. אז התגובה שלנו צריכה להיות להתחרד יותר ולא להפך
מבין11.06.23
ענננננק ומדוייק. אין להם המשך
65645711.06.23
לשון הרע על ציבור חמור מלשון הרע על יחיד. רק לתשומת לבכם, המתיימרים לומר שהם טובים יותר מציבור אחר.
לס11.06.23
מניפולציה של מספרים, אצלנו יש אולי 4 אחוז. ובדרך כלל עדיף דתל"ש מזרוחניק מיושב קרנות חרדי שאבבניק
שם12.06.23
114
ה" יצילנו מהאי דעתא
ליס עקיבא11.06.23
113
דעת גדולי הדורות בארץ ידועה,
מאיר11.06.23
112
כל הכבוד קול קורה במדבר
מנחם 11.06.23
111
פירחח. החברה שיצאו לעבוד ונשיהם ללא סמרטפונים? למי יש דווקא הדרן נתיב, עסקן, הם זורקים תחליפה והמגבעת מיד, בבית כנסת בשבת מה מדברים מכוניות עסקים חו"ל, מה לא מבין זה לא בע"ב של פעם שמתפללים בחניכי ונראים אברכים. אתה מהמשכילים של הדור תתבייש, דברים כאלו אומרים בשקט ולא ברבים.
תימני11.06.23
בגלל שהוא אמר בקול אז הוא פרחח? של נעליך לפני שתפתח את הפה על הרב ! הוא ת"ח עצום שמחזיק מכספו ולא מתורמים את רשת הכוללים ר"ע אייגר. אברכים העמלים יום שלם בתורה. חוץ ממסגרת אחוות תורה.
מנחם מנדל11.06.23
פירחח פירחח להחזיק ולהוציא זה משכיל
תימני12.06.23
דברים של טעם שניכרים בכל פינה בארץ
מבין11.06.23
110
דברים מרגשים וצודקים,
אדי11.06.23
109
את מי הוא מייצג? אני מאוד מעריך אותו הוא יהודי בן תורה ויש לו מה להציע אך מכאן ועד לתת דעת תורה יש קצת זמן
חושב11.06.23
הוא מייצג את עצמו ואת דעתו, שבמקרה מתאים לדעתם של עשרות אלפי חרדים נוספים. מה זו השאלה הזאת את מי הוא מייצג? לאדם אסור להביע דעה אם הוא לא מייצג מישהו או משהו? רק מושקה הפריץ או פינדרוס הוסמכו דור אחר דור מאנשי כנסת הגדולה להביע דעה?
בני ברקי11.06.23
הוא מייצג את הרמבם ועוד.
קורא ותוהה11.06.23
108
השם ישמור אותי
השם ירחם עלי , 11.06.23
107
דברי אלוקים חיים, אין לי ביטוי אחר…
חרדי מיינסטרים11.06.23
מינסריטרים מסיונרים, גם לעשיו היה פרק ועם 4 כפתורים, ישמעל לבש כפיה? לבש כילד חיידר והיה מצחק
חרדי12.06.23
106
איש אמיץ!
אסף11.06.23
105
לא היידים ולא בטיח אתם בלבד מעודדים את עצמכם האדם הזה לא העז את פניו ידיו ורגליו כשהיו מנהיגים חזקים כיום שאין מנהיג הוא מרשה לעצמו לפטפט פיטפוטי סרק
ת'אמת11.06.23
104
הסינון שלכם יותר גרוע מצפון קוריאה
אבי11.06.23
מה אתה אומר? כך כבודו פוסק?
דג11.06.23
103
תוך כמה זמן יצאו נגדו בפשקוילים, תוך שעה או חצי שעה?
אחד11.06.23
102
יש גדולי הדור...מי מהם איתו...
נונו...11.06.23
..מה הספק..יתד מחליט הענין הזה עם גפני הארור..שרודף אברכים שיוצאים לעבוד...
חצקל11.06.23
מה שהכי מצחיק, שגפני בעצמו עובד ולא לומד הכולל...
רררר11.06.23
הגבאים של הגדולים עסוקים במאבקי שליטה ביניהם. איו זמן אליו.
צבי יהודה11.06.23
101
אני מוחה נמרצות! לעבוד זה בדיעבד שבדיעבד, לכתחילה יהודי יושב ולומד! ורק הותר לצאת לעבודה למי שבאמת ממש לא מסוגל ללמוד, ולא כהוראת רבים
אברהם הכהן11.06.23
חלאס עם הטירוף הזה, אולי פרומיל מהאנושות מסוגל ללמוד כל היום, אנשים שעושים דברים שהם לא אוהבים/נהנים, מזיקים לעצמם ולכל הסובבים אותם!
דודי11.06.23
אז למה התנאים, האמרואים וכו׳, גדולי תורה לאורך הדורות, עבדו? ואם זה הלכתחילה, ולכאורה כל היהודים היו עושים כך - מי היה מכין יין שאינו יין נסך? מי היה משגיח כשרות על מה שרק הגויים היו מייצרים? והאם יש לשנות את נוסח הכתובה?
לס11.06.23
יפה תלמוד תורה עם דרך ארץ שיגיעת שניהם משכחת עוון! אני מוחה אני מוחה אני צורח וצווח, לעבוד זה בדיעבד, מה התנאים מבינים בתלמוד תורה? אני מוחההה
מספיק שמענו אותך12.06.23
100
תודה רבה לרב ש'דואג' שלא נהיה בבועה כדי שיהיה לנו ניסיונות... גם בתוך הבועה אנחנו בקושי שורדים, ההסתגרות החרדית הולכת ונעלמת בכל מקרה, תהליך היציאה לשוק העבודה קורה כבר מאליו, עם עידוד הרבנים זה יהפוך למצב שהאברכים יהיו מתי מעט בדיוק כמו שהתקשורת הכללית מטיפה לנו שנים.
משה11.06.23
עם עידוד הרבנים ובתמיכה רוחנית, היוצאים לעבוד יצליחו לשמור על רמה רוחנית גבוהה ולא ינשרו מהיות בני-תורה.
לס11.06.23
חוץ מדיבורים בעלמא, איך בדיוק החלום הזה יקרה? אני באמת מחפש תשובה לשאלה הזאת כאדם עובד
מבין11.06.23
למה דיבורים, תקבע חברותא לחצי שעה ביום ותהנה מהחיים שלך בגו"ר.
אברך צול12.06.23
99
דברים נכוחים. יישר כוח!
יעקב11.06.23
98
פשוט דברי כחמה. הלוואי וזה יחדור טוב טוב בעם ישראל. כל כך חשוב. תודה רבה
משהו11.06.23
חכמה
משהו11.06.23
97
דברים כדרבנות, אשריו ואשרי חלקו.
יוסי11.06.23
96
איש אמיץ? גם לברמן איש אמיץ לחזור על הרמבם שלחיות עם מלגה בכולל זה חילול ה'. אדם שמסוכן לציבור עם הדעות המשובשות שלו, רחמנות על האנשים שהוא יפיל בפח, אבל הוא לא באמת ראוי לתגובה.
ישראל 11.06.23
אם לדעתך לרמבם היתה דעת משובשת אז הבעייה אצלך.
כותב בדמע11.06.23
אף אחד לא אמר ח"ו שלרמב"ם היה דעה משובשת, הפוך, ליברמן הרשע שמאד אוהב את ה' בכל הזדמנות מצטט את הרמב"ם, וראשית רוב הראשונים חולקים עליו. והכסף משנה כותב שבמצב של ירידת הדורות שקשה גם לעסוק בתורה וגן להתפרנס לבד כבימי התנאים גם הרמבם היה מסכים שעדיף לקבל תמיכה ללימוד תורה.. הביאור הלכה מביא את זה
אליהו12.06.23
95
דברים כדורבנות הרב צודק ויש להוסיף שהקוראים דכאן יראו את יהדות אמעריקע כמו שמביא מידי שבוע ר' רפאל וואהל בעיתון משפחה חובת קריאה!!
אט אזוי11.06.23
94
הרב שכח להגיד.. שאחרי הדעות המשונות.. בסוף בסוף..מתגרשים...
רוני11.06.23
גדול ישראל בכל הדורות גם גירש את אשתו!! אוחי אתה אברך כולל, אבל עם הארץ דאורייתא
תתבייש לך!!!11.06.23
לא מזמן קראנו בפרשה על מרים, בטח הסברת לילדים את הסיפור אחרי הגפילטע
רוני רוני12.06.23
צודק אנשים שיצאו ללמוד צריכים אינטרנט והמון בתים נהרסו האברך היקר נהפך לחלוני בסתר או בגלוי ובתים נהרסו.
תימני12.06.23
אתה ממש טיפוס מגעיל, מעניין איזה רפש מסתתר בחצר האחרית שלך.
ארור מכה רעהו בסתר12.06.23
אם לא שמת לב אנחנו מחליפים תקליט. לא עוד גזענות נגד גרושים, ספרדים, עובדים ועוד כהנה חסרונות שלא שיערום אבותינו. אנשים כמוך עדיף שישארו במדבר.
לרוני המרנן12.06.23
אם לא הבנת אנחנו באמת רוצים להתגרש מאנשים כמוך שיודעים רק לענות לגופו של אדם ולא לגופו של עניין.
תכלס12.06.23
93
בושה שדבריו הפשוטים נשמעים כחידוש
ז'וז'ו זלמנוביץ'11.06.23
92
זמן האמת הגיע !!!!! ישנם הרבה שליחים לבורא עולם , והנה נאור אחד הבא להעיר ולפקוח העינים והדעת . אתם שולחים את הנשים לעבוד ? - עולם הפוך ראיתי ! לא תוכלו להתעלם , כי יכתתו ויבטשו בכם לקום לעשות מעשה עבודה ולשמר האשה בבית עד שתאמרו רוצה אני !. יישר כח גדול לרב המלומד .
שלךהי11.06.23
91
סוף סוף! מתי כולם יגידו כמוך?
דני11.06.23
90
יש מאמר מפורש שהחזון איש אמר שכולם ילמדו זה לשני דורות ואח"כ צריך לעיין היום עברו מזמן שני דורות
המעורר11.06.23
89
כל הכבוד על האומץ ודברי החכמה. הלוואי שבעוד שנים לא רבות המסר הטבעי הזה יהפוך לאמת פשוטה, כזו שלא צריך לדבר עליה בכלל...
מעריץ11.06.23
88
עיקר התוכן ודאי נכון, אבל לא מעשי, הרב לייבל אומר שצריך לערב בין האברכים והעובדים, אבל תכל'ס קהילות אחוות תורה רק לעובדים, ואז קורה מצב שעובדים מרימים ראש על אברכים, מה שקורה היום לא רשמי בהרבה בתים (בעיקר באשכנזים) יהפוך לרשמי!!! בקיצור - הרב לייבל, התוכן נכון, השאלה הדרך והנוסח...
אני11.06.23
87
מדהים
חנוך 11.06.23
86
ע' באתר "בריתי יצחק" מאמר "רב לכם שבת בהר הזה", על העדות של החזון איש שהנהגה שכולם ילמדו הוא בתור הוראת שעה לשני דורות ואחר כך צריך לעין , מאז שאמר זה עברו יותר משני דורות, והמצב הוא מאוד קשה שהרבה אין להם פרנסה והרבה לא מסוגלים ללמוד כל הזמן, הדבר מביא לידי גזל ולוה רשע ולא משלם
המעורר11.06.23
85
גדול הדור הוא אחד שלא מפחד מה יגידו אם הוא יודע שזו האמת ועכשו הוא הוכיח את גדולתו!! אם עוד כמה רבנים היו כמוהו לא מפחדים הדור לנו היה נראה קצת יותר נורמלי...
אלחנן 11.06.23
84
ימות המשיח ישר כח
דוד11.06.23
83
אני קורא את התגובות אכן לא לכולם נח מה שהוא אמר אבל לא מצאתי משהו שמצליח להוכיח הפוך ממנו כן ראיתי תגובות של אלו שאין להם מה להגיב ומגיבים בזילזול וברדידות וכו
נחום 11.06.23
82
אצלי ואצל עוד רבים וטובים בעם ישראל יש בתפילה קטע כזה שאומר "אל תביאני לא לידי ניסיון ולא לידי בזיון"
שלומי 11.06.23
81
מה ההתלהבות? דעה ידועה, אבל לא חרדית. יש הרבה שחושבים ככה, למשל ליברמן, לפיד ועוד. אבל לא רק, יש גם בדת"ל כאלו שחושבים כך. אז מה ההתלהבות ממנו? כי הוא לבוש כמו חרדי? זה לא לבוש יקר
יהודי11.06.23
ליברמן, לפיד ורבינו משה בן מיימון.
המסביר11.06.23
האמת שגם אני לא מבין מה ההתלהבות. הוא הרי אומר כאלו דברים פשוטים ידועים וברורים ונהירים לכל בר דעת.
יהודי פשוט11.06.23
תנאים ואמוראים, ראשו ים ואחרונים. שאהבו את המלאכה ולא התפרנסו מן הרבנות.
לא רק ליברמן ולפיד11.06.23
80
כל מילה אמת ותורותו אמתתתתתתתתתתתתת וכולם שיקפצו
מרן עולם הישיבות הרה"ג דוד לייבל שליט"א11.06.23
בלה בלה בלה בלה כל כך לא חרדי שאפילו לא משתמש נכון בתארים......
אילנית11.06.23
79
ממש גאולה! תודה על הפרסום של הדברים.
שר11.06.23
78
בדבריו אמר הרב לייבל: הממ"חים יכולים וצריכים להיות עם רמת יידישקייט גבוהה. כמי שמכיר ממחי"ם מבפנים, אין שם בקושי יהדות.
אברהם11.06.23
זה פשוט לא מעניינך או מעניין פוליטיקאיך או גדוליך מה רמת האידישקייט בממ''ח. יש אלפי חרדים שרוצים ממ''ח אין לך זכות לגזול מהם את הזכות האזרחית הבסיסית הזאת. גזלנים ורשעים! אתה לא רוצה ממ''ח אל תשלח שם את ילדיך. כמה פשוט.
חרדי מבני ברק11.06.23
77
מה החידוש? וכי צריך שרב יאמר לנו לנשום?
ארי11.06.23
76
קילורין לעינים , סוף סוף רב אמיץ חילך לאורייתא
יוסף11.06.23
75
חזק ואמץ לרב שהעיז ואומר דברי אמת, וגם אם יקומו לו מתנגדים, הלוואי ויהיה כמו אפקט שרה שנירר שגם לה היו מתנגדים רבים, אך בסופו של דבר לאחר דורות אנחנו מכירים את פועלה, שהשכילה ללמד את בנות ישראל השכלה יחד עם תורה, אף שאז בזמנו הרעיון שלה עורר הרבה התנגדות מצד רבנים.
כל הכבוד11.06.23
הוא יהיה ה"שרה שנירר" של הדור הבא יותר מהר ממה שאתה חושב. אבל סמוך על פוליטיקאינו היקרים שבעתיד ישווקו את זה כ"עיניים הצופיות למרחוק של גדולי הדור שליט''ה שהבינו שצריך להכניס גם לימודי חול בלה בלה בלה...."
חכם עדיף מנביא11.06.23
החפץ חיים, האמרי אמת והרב חיים עוזר גרודזינסקי תמכו בשרה שנירר, והם נחשבו גדולי הדור אמנם היו מגדולי רבני גליציה(המחוז שבו שוכנת קראקוב) שגם הם היו גדולים שהתנגדו אבל בכלל זאת היתה לה תמיכה(לא באתי לחוות דעה על הרב לייבל)
הסיפור השגוי והלעוס11.06.23
74
דעתם של גדולי ישראל בצורה נחרצת שכל אחד צריך לעשות את כל המאמצים כדי להשאר כמה שיותר מיושבי בית המדרש. ופשוט וברור שלא רק מי שמסוגל ללמוד 10 שעות אלא כמה שביכולתו. לימוד תורה זה חיי נצח בעוה''ב וחיים רוחניים בעוה''ז. יציאה לעבודה היא איבוד חיי נצח וירידה רוחנית בעוה''ז.
איש יהודי11.06.23
לצאת לעבודה זה איבוד חיי נצח? שיבוש רציני. לצאת לעבודה ולא לעסוק בתורה כלל זה איבוד חיי הנצח אבל אדם שיוצא לפרנסת ביתו כמו שהתחייב הכתובה וגם עוסק בתורה אין כאן איבוד חיי עולם. אם אשתו רוצה לפרנס את המשפחה הכל בסדר אבל אם קשה לה ולא רוצה יותר אז אין לו שום היתר ללמוד ולא לפרנס
איש יהודי?11.06.23
מי שיכול ללמוד תורה במסירות כפי יכולתו ופורש מהתורה הקדושה מאבד כמות עצומה של לימוד תורה שהם חיי נצח ומחליף עולם עומד בעולם כלה. אין גדול בתורה אמיתי אחד שיגיד לאחד שיכול ללמוד אפילו חלק מהיום שיעזוב את הלימוד לטובת עבודה. וכמובן באופן שיכול להתפרנס אפילו על ידי הדחק.
איש יהודי11.06.23
73
הילדים שילמדו בממחים בסופו של דבר רק ירוויחו, ויודו למי שעשה את השינוי, כי כשיגדלו תהיה להם בחירה אם להישאר וללמוד תורה בכולל או לצאת לעולם המעשה, ויהיו להם את הכלים לכך. בשונה מיוצאי החיידרים שבמובן מסוים שוללים מהם את זכות הבחירה לעתיד.
כל הכבוד11.06.23
אל תגלה לנתינים שככה בדיוק זה עובד. אתה הורס לנו את התכניות.
שששש11.06.23
גם מילדי הממ"חים קצת שוללים את הבחירה הם לא יבואו ללימוד ממאותו מקום של ילדי תלמוד תורה קלאסי השאלה במה בוחרים עולם הזה או עולם הבא
רבקה11.06.23
72
לכתוב החזו"א הרב"שך וכדומה זה לא לענין ,המציאות כיום שיש לדון על הדברים כפי שהם היום. אם יש למישהו הערות ענייניות נגד מה שהרב לייבל אמר שיכתוב סתם מילים ללא כיסוי תורני אין להם משמעות
צחי11.06.23
71
תמיד השאיפה והתפילה של כל אב ואם שהבן יהא ת"ח גדול, וכך חובה לחנך, ולא קצין ואיש הייטק, ב, הבנים אינם רכוש ההורים,גדולי הדור ובית דין הוא האב האמיתי וקבעו את תכני הלימוד.
יאיר11.06.23
70
כמה חכמי התורה יצאו מה"חינוך" שלו...?
מני11.06.23
מתוך אלפי חניכי הישיבות, כמה תלמידי חכמים יוצאים וכמה נושרים? איבדתם כיוון
איפכא מסתברא16.06.23
69
דברים של טעם! כ"כ הרבה חשיבה עם עומק, על גישה בריאה ונכונה לחיים.
יישר כוח!!!11.06.23
68
מעניין כמה אחוז מהתגובות הנלהבות נכתבו על ידי אברכים.....
שלמה11.06.23
עוד אחד שמקנא באברכים ומקווה שהם לא נהנהים בכולל.... אבל צר לי לאכזב אותך ב"ה אלפי אברכים שקועים בעולמה של תורה ושמחים ומאושרים
ישי12.06.23
67
טועה ומטעה דעתו אינה נחשבת כנגד דעתם של גדולי ישראל.
איש יהודי11.06.23
66
שולחן ערוך אורח חיים הלכות בית הכנסת סימן קנו סדר משא ומתן, ובו סעיף אחד. סעיף א אח"כ ילך לעסקיו, דכל תורה שאין עמה מלאכה סופה בטלה וגוררת עון, כי העוני יעבירנו ע"ד קונו; ומ"מ לא יעשה מלאכתו עיקר, אלא עראי, ותורתו קבע, וזה וזה יתקיים בידו.
איש11.06.23
אבל בישיבות לא לומדים שו״ע רק פלפול…
לא בכולם תרגעו11.06.23
65
אז מצאנו את מועמד הציונות הדתית לרב ראשי אשכנזי , מה האיש מחפש במגזר החרדי....
ןנןען11.06.23
64
טור ורמ"א שולחן ערוך יו"ד הלכות תלמוד תורה סימן רמו סעיף כא ומעלה גדולה למי שמתפרנס ממעשה ידיו, שנאמר: יגיע כפיך כי תאכל וגו' וכל המשים על לבו לעסוק בתורה ולא לעשות מלאכה להתפרנס מן הצדקה, הרי זה מחלל השם ומבזה התורה, שאסור ליהנות מדברי תורה. וכל תורה שאין עמה מלאכה, גוררת עון וסופו ללסטם הבריות.
איש11.06.23
ממש תלמיד חכם עצום. באמת מוזר שכל גאוני הדור לא הכירו את השולחן ערוך הנ"ל. באגב תלך לשיעורי השקפה במזרחי ותשמע עוד כמה ציטוטים....
אבי12.06.23
63
יש לנו תורה אחת! אלו הם דברי המשנה, השולחן ערוך, הרמ"א והפוסקים. זאת ההוראה היחידה למעשה!!!! כל מי שאומר אחרת מהרב לייבל הוא הרפורמי. אלו הם העובדות! זאת התורה שלנו! מי שחושב אחרת מוזמן לזרוק את השו"ע ולכתוב אותו מחדש
איש11.06.23
62
השם ישמרינו ויצלינו מכל הצרות האלה שנקרא ליבה שבימה כל השמות המרעין בישין למיניהם כל שומר תורה יתרחק כמטווחי קשת מן הדבר הטמא והרע הזה
יואלי11.06.23
61
השקפה עקומה מיסודה ששום גדול דור לא מסכים איתה גם קורח חשב שהוא מבין יותר מגדולי הדור.....בפרשת השבוע
קורח שפיקח היה מה ראה לשטות זו 11.06.23
60
שאלה קטנה ופשוטה - למה המציאות מוכיחה, שכמעט כל ה'עובדים' 'מודרנים' וכו' שיצאו לעבוד, אוטומטית יש להם סמארטפונים, החצאיות קצרות, הנהנתנות חודרת במלונות וטיסות, ועוד ועוד. מישהו זקוק להוכחה שאווירת בית המדרש מאזנת את המושגים, גם למי שאיננו מתמיד גדול?
מומו11.06.23
העניין הוא שזרקו אותם לכלבים... אם היו מרימים שעדיין בתוך עולם התורה אפילו שעובדים וכו' בוודאי היינו רואים פחות נפילות כאלו.
נוו11.06.23
זה אמנם נכון שינם כאלו שאם הם היו יותר מחוברים לאברכים ותלמידי חכמים הם היו ברמה יותר גבוה, אבל זה ממש לא תשובה על הטענה הנוקבת שהרבה מאלו שמחוברים לעולם הגדול רמת הרוחניות שלהם שונה בתכלית גם כאלו שנמצאים במקומות שאין סטיגמות לעובדים
רפי12.06.23
כי נוצר מצב שרוב העובדים הם מהשוליים, אם גם אנשים יראים ושלמים יצאו לעבוד זה ישנה את המאזן /כמו אצל החסידים). תבדוק מה קורה בכוללים, יש אברכים מסכנים שמשוועים לתעסוקה ומתביישים לצאת לפרנס את משפחתם כפי שהתחייבו.
פשוט מאוד11.06.23
59
מהרסייך ומחריבייך ממך יצאו מה חרדי בעקום השקפה הזה?????
עוד ליברלי11.06.23
58
דברי הרב הם אמת לאמיתה. אחרים פשוט מפחדים לדבר, והילדים שלהם נרקבים במקומם במקום לפתח את אישיותם. רק יש נקודה אחת שהרב לא התייחס אליה כלל, מה עם השירות הצבאי, הנערים נהרסים שם מבחינה רוחנית, ויוצאים משם כמעט כופרים. לפי חוקי המדינה אדם שלא לומד בישיבה יום שלם מגוייס לשירות צבאי.
שטלצר יקותיאל11.06.23
57
מה החידוש כך ההלכה ומי שלא אומר כך שהשם ירחם עליו
אחד11.06.23
56
ניכרים דברי אמת שפויים. והעובדה שזו נחשבת אמירה פרובוקטיבת מדגישה את הכפירה הפושה בחברה החרדית בתורתנו הקדושה.
נורמאלי11.06.23
55
אני אומרת שאין עבירה לצאת לעבוד... ולא צריך להתבייש בזה במיוחד שלעיתים בעיות כלכליות פוגעות ממש בנפש. אין מנוחה יש עצבות ועצבנות. זה לא שווה!!! במקרה כזה צריך לצאת לעבוד חד משמעית ! אבל אין ספק שלכתחילה מי שיכול ללמוד תורה אין מעחה גדולה מזו... הלוואי ונזכה
תגובה11.06.23
54
מרן הגאון רבי גרשון אדלשטיין אמר שמי שמלמד בממ"ח אין לו עולם הבא. אני לא מבין איך אדם יכול לתמוך בדבר כזה.
בשם אומרם11.06.23
ואני הקטן לא ידעתי שבן תמותה יכול להחליט למי מגיע עולם הבא, ושזה תלוי בלימודי אנגלית…
עולם הבא?12.06.23
כלומר בעולם הבא יהיו בעיקר חניוקים כמוך? וכל היהודים (והגדולים) מכל הדורות שלמדו לימודי חול לא יהיו אתכם שם? שרעקלעך!
מה אתה אומר12.06.23
53
הנה מתחילים לפנות לכיוון בריא. לאט לאט הרעיון הזה יחלחל ויתגבר המעיין. מי שיכול לומד ומי שלא - עובד
מירי. 11.06.23
52
כמעט כל הרבנים סוברים שלצאת לעבוד זה לכתחילה למי שלא מסוגל לשבת ללמוד רק הם לא יוצאים עם האמירה הזאת ישר לתקשורת כמו שקורה עם כל אמירה של הרב לייבל, כותרות כמעט מכל אפצי' שהוא מוציא מפיו ומכל אמירה שלו מנסים בכוח לעשות פילוג כאילו שהוא חולק על מישהו.
יוסי11.06.23
51
בחו"ל רוב האנשים הכי חרדים והכי ישיבישערס עובדים לפרנסתם וכ"א מבין שזה לכתחילה. רק שפה בחו"ל אף אחד לא מרגיש שהוא "משתלב בשוק העבודה". הרב לייבל גם לא הזכיר מילה כזו.
הכי ישיביש למהדרין11.06.23
כי שם אין קצבאות ביטו''ל וכו', אין ברירה וצריך להביא כסף הביתה, אנשים התרגלו כאן למדינה סוציאלית, ולא רוצים לעבוד קשה.
מויש11.06.23
זה פשוט לא נכון. אני גר באנגליה, המדינה נותנת הרבה יותר ממה שנותנים בארץ. יש המון אברכים שלמדו כמה שנים בארץ, ואז חזרו לאנגליה (ונשארים בכולל) כי פה מקבלים הרבה יותר כסף מהמדינה
גר בחו"ל20.06.23
50
עד שזה יצא לפועל ....יהיו לנו נכדים וגם נינים .בסוף זה יקום ויהיה אין ברירה אחרת.אי אפשר לגדל דורות שלמים של עניים שמחתנים גם ילדים אבל חבל שזה לא קורה בדור של הבנים שלנו
נחום11.06.23
49
מגוחך....... הדברים נאמרים לגופם של דברים.... בשם איזה רציונל חרדי הוא אמר זאת.... וגם ללא רציונל אם זה הדברים מי צריך רציונל.....
בני ציון11.06.23
48
כל כך עצוב שזה חידוש עם ישראל עבד ופרנס את עצמו לאורך כל שנות ההיסטוריה(למעט בדורו של חזקיהו) פתאום קם לו ציבור מסויים במדינת ישראל ומחליט שמה שהיה טוב ומובן מאליו לאורך כל הדורות פתאום זה פסנישט.
דוד11.06.23
47
קול שפוי בטירוף הקיצוניות שאחז במיגזרנו. הלוואי שיביא לשינוי ואיזון.
חרדית11.06.23
מי שרוצה שהחילונים יממנו את האברכים הוא משוגע. ולכן גדול של החילונים לחרדים. אני החרדי אם היה באים לבקש ממני לתמוך בבית'-ר ירושלים הייתי מגלגל אותו מכל המדרגות. ברור. רק הטמטום הזה שהחילונים יממנו את האברכים זהו שגעון שאין למעלה הימנו.
אברהם בטיטו 11.06.23
דעת רבינו תם מובא ביומא' דף פ''א התוספות ישנים 'טובה תורה עם דרך ארץ'' שדרך ארץ'' עיקר''.
אברהם בטיטו11.06.23
46
ישר כח! דברי חוכמה ואמת!
אא11.06.23
45
אומר את ההלכה הברורה והפשוטה!
המחנה הלאומי11.06.23
44
נכון, התנאים עבדו. אבל יש מי שיכול להשוות את הנסיונות של אז לנסיונות של היום? כמה כאלו אתם מכירים שיצאו לעבוד ולא נחלשו בירא"ש? בודדים. אז נלך לייצר לעצמנו נסיונות? אדרבה הנסיון הוא בזה שאנחנו מתאמצים ללמוד תורה ולא מתפתים למה שקורה בחוץ. ומה שקורה בחו"ל עדיין לא שייך אצלנו עד שזה יקרה מעצמו......
דוד11.06.23
תלמד קצת את הסוגייא ותבין שהדרך החרדית היום של לשבת וללמוד זה דיעבד גדול שאפילו החזון איש אמר שה היתר והוראת שעה
די לעיוות התורה12.06.23
דווקא למדתי בעיון את הסוגיא ויצא לי להלכה שלכתחילה ראוי וכדאי מאד לשבת וללמוד וכל הפוסקים כותבים שקשה היום לקיים תורה עם דרך ארץ ולכן לכתחילה אם יש באפשרותו להיתמך וללמוד זה הדרך הנכונה וכפי שזכינו שחינכו אותנו כל גדולי ישראל
ישראל12.06.23
אתה גם היית מכשיר שרץ (׳להלכה׳) בק״ן טעמים אבל בסוף אתה נשאר עם שרץ ביד.
יצא לך…12.06.23
43
ב"ה שיש אנשים שרואים הכאב שיש פה בבתי מדרש ובבתים, יש כל כך הרבה עמלי תורה והם באמת השבט לוי, אבל אלה שחייבים לשבת ונהרסים מבפנים ומבוץ כואב הלב!!
יעקני11.06.23
42
היחיד שמעז לומר את האמת
יצחק11.06.23
41
הרמבם לא עבד.??????????????
ניסן11.06.23
40
הליטאים הרסו את עולם התורה ואת הדת !!!!!!!!!!!תורה . הדרך הליטאית שמשרישה גבר לומד אשה עובדת יתנו את הדין על כל אלפי נשמות שלא יורדות לעולם בגלל הקושי של האשה גם ללדת הרבה וגם לעבוד בחוץ ובבית. {מכירה עשרות נשים סביבי שלא מתביישות לומר אנחנו מונעו ילודה אין לנו כח } פעם היה הממןצע 8 וכיום 6
רבקי11.06.23
39
מי שלא מלמד בנו אומנות סופו שמלסטם את הבריות כמו חלק מהעסקנים בבני ברק .שחיתות
דניאל11.06.23
אגב הרבה מהעסקנים דווקא למדו באקדמיה.... מעניין שהם גזלנים
שלמה12.06.23
כוונתו שגם את התארים האקדמיים הם עשו בגזל ובמרמה. לך תדע, כבר שמענו על דברים בסגנון הזה
אולי12.06.23
38
למה עם אין לי פרנסה ואני צריך לעבוד לא מקבלים את הילדים שלי לחידרים.????????????????
אלי11.06.23
37
כל תורה שאין אימה דרך ארץ.....................
נילי11.06.23
36
כשהוא הקים כולל ערב לחרדים עובדים בו למדו 3,200 איש באישור הרב שטיינמן וכל גדולי הדור
דעת תורה 11.06.23
אין ספק שאחוות התורה צורך חיוני ונפלא והרב שימן תמך ברעיון. ביחס לאיש הרב שטימן התבטא שלילי והנה חכם עדיף מנביא....
ישראל12.06.23
35
מותר לומר דברים למתאימים לכך, לא להפיץ כלל עם ועדה ממ"ח זה התחתית שבתחתית .. משם הדרך לצבא קצרה מאוד !!
אבי11.06.23
ראינו בשנים האחרונות לאן הגיעה העידית של העילית. סופר ילדים וראש ארגון חסד שמתאבדים עם ים של קורבנות. שלא לדבר על כמויות הילדים שנפלטים לרחוב, אבל זה לא נחשב, העיקר לא ללמוד אנגלית.
ברווור13.06.23
34
מי שלא מתאים לו עובדים-שלא יבוא לשנורר אצלם...!!!
די לצביעות11.06.23
33
פסק הביאור הלכה סקנ''ו - מי שנמצאו נדיבים שמחזיקים אותו בכולל זו היא הדרך הראויה והרצויה ללמוד תורה ולא לצאת לעבודה. וז''ל ''כתב הרמב"ם פי"ג מהלכות שמיטין ויובלות ולא שבט לוי בלבד וכו' עי"ש ובפרט אם כבר נמצאו אנשים שרוצים להספיק לו צרכיו כדי שיעסוק בתורה בודאי לא שייך זה ויששכר וזבלון יוכיח''.
איש יהודי11.06.23
כאן לא נמצאו ׳נדיבים׳, פשוט מלסטמים את הקופה הציבורית! והרמב״ם שם מדבר על מי ש׳קיבל על עצמו ללמוד׳ לא שקיבל על ילדיו ושהפוליטיקאים קיבלו בשביל כל הציבור והוא נופל למעמסה על אנשים שזועקים שהם לא רוצים(!) לפרנסו.
כאן לא נמצאו נדיבים12.06.23
32
הוא אומר שזה לא חכמה לחיות ב"בועה" וכך לא לחטוא אבל מה שידוע לי אסור! לבן אדם להכניס את עצמו לידי נסיון ואם יש לך דרך להתרחק מהנסיון תעשה את זה. ואם אתה יכול לחיות ב"בועה" שתגרום לך לא לחטוא זו אחת לעבור את העולם הזה...
אני12.06.23
31
למעשה כולם צודקים כי מי שחושש לצאת לעבוד שמא יכשל עם אנשים הרחוקים מאורח חייו יכול להיות מלמד או סופר סתם/ וכו/ .גם לשלוח אישה לעבוד במקום לא תורני אם אין לה שם שליחות זו שאלה של רב בכל מיקרה.
ד.ב12.06.23
30
לא לחינם הרב שטיימן לא קיבל אותו בביתו קלט מיד במי מדובר
ישראל12.06.23
29
כולכם צודקים פה לא לעבוד תמשיכו בדרכך שלכם איתכם הכל ביזבוז זמן וכסף וחוסר היגיון פשוט חכמיי חלם.
חיים12.06.23
28
זה עולם השקר בו עסקנים (שחלקם לא פותחים ספר וברמה רוחנית ירודה) הנוגעים בדבר וד״ל, מטיפים מוסר לתלמיד חכם מופלג שמוסר נפשו, גופו וממונו להגדיל תורה ולהאדירה, להחזיק ביד ישראל שזקוק לפרנסה ומגביה רוח שפלים ומחיה לב נדכאים. עולם הפוך.
אשריך רב דוד לייבל שנתפסת על דברי תורה 12.06.23
הרב לייבל לא נתפס על שום דבר, מי שנתפס כאן עם המלבוש לכיוון ההפוך מלמעלה זה כל הפוליטיקאים והגדולים שלנו שמונעים מצאן מרעיתם את האפשרות לחיים שפויים ונורמלים ומסורתיים כמקדמת דנא.
בני ברקי12.06.23
27
הגיע הזמן באמת. דור שלם של גברים שלומדים בכוח. לא כולם רוצים לא כולם יכולים ולא כולם מעוניינים הכרחתם את כולם. תלמידי חכמים זה משהו מובחר. ולעבוד לא חייבים רק בעבודות מסכנות . מימוש עצמי זה לא מילה גסה מותר להסתכל במראה ולראות מה קורה באמת בפנים.
מיכל12.06.23
26
פרשת קורח
יצחק12.06.23
שים קרח
פחד יצחק12.06.23
25
טעות היסטורית:הלימוד מצנצנת המן , שכח משנה : כל המקבל עליו עול תורה מעבירים ממנו עול דרך ארץ . לא חונך על דברי הרמבם בסוף הלכות שמיטה ההלכה האחרונה .
יעקב12.06.23
24
דוד לייבל משכיל
אחווה12.06.23
23
למה אף אחד לא מגיב על השטויות שלו. להגיד על אברך שהוא חי בבואה בושה וחרפה. להגיד שהתורה דורשת התמודדות בושה וחרפה.
יוסף12.06.23
22
גדול הנהנה מיגיע כפיו יותר מירא שמים…
אין מה להוסיף12.06.23
21
האם "הרב" הנזכר שלח את ילדיו ללמוד בישיבות קדושות? או בתיכוניות כמו באנגליה ובלגיה ואמריקה....
מתעניין12.06.23
מה זה משנה מה הרב החליט עבור ילדיו? לא הבנתי איך זה אמור לתמוך או לסתור את דבריו.
בני ברקי12.06.23
20
לכל המצקצקים בלשונם וצועקים גוועלד. תפתחו את העיניים תראו המוון אברכים שיצאו לעבוד, והם לא יצאו לעבוד בגלל הרב לייבל... תתעוררו אנחנו כבר לא כשהיינו פעם, במקום להכיל ולהבין אותם אתם תוקפים. תפתחו עיניים ותענו לעניין לא כמו שהגננת לימדה אותכם, שהולכים עם הזרם
מנחם מנדל12.06.23
19
וכי כל הבחורי ישיבות הם בהגדרה יושבי אוהל?!
יעבץ12.06.23
18
לצערינו, צריך הרבה אומץ כדי לומר דברים כל כך פשוטים , שברורים כשמש לכל בר דעת...
משה 11.06.23
17
הדרך שהיום כולם צריכים ללמוד כל היום לא מתאימה לרוב העם ובגלל זה יש כ"כ הרבה נושרים. בדור החזו"א היה צריך להציל את התורה אחרי השואה. היום זה אחרת
חושבת11.06.23
16
צריך רק לראות את חילוקי הדעות והשוני בדרכים בין הקהילות החרדיות והדתיות כדי להבין כמה סובייקטיביות יש בפרשנות התורה ובעצם כמה כל פרשנות איננה משמעותית יותר מכל פרשנות אחרת.
חיים12.06.23
15
כמים קרים על נפש עייפה. אבל אין יותר מדי אשליות. זה קול קורא במדבר שיושתק מהר מאוד ועוד יאולץ "להבהיר את דבריו". "עבדים משלו בנו ואין פורק מידם" והכוונה לעסקנים הרשעים והמושחתים.
חרדי12.06.23
14
שפה נרכשת באופן קל וטבעי בגיל הילדות ותחילת הנוער אך לא בגילאי העשרים (מלבד מוכשרים יוצאי דופן לקליטת שפות).
משה12.06.23
13
ביקרתי בניו יורק מספר פעמים ובריכוזים החרדיים בבארא-פארק ועוד, ושומו שמיים כולם דוברי אנגלית ולא פחות חרדים מאיתנו!! אפילו יותר!! יותר חרדים, יותר שמחים יותר מרוצים מהחיים. באין מחסום השפה האוניברסלית העולמית - כל האפשרויות פתוחות. האומללים שפשטו ידם לצדקה ולמתת יד היו.. מישראל !!
יענקי12.06.23
12
מה קודם למה? לימוד תורה או הידור בפרו-ורבו? אם נסתפק בשני ילדים נוכל ללמוד יותר זמן ופחות לעבוד.
קושיה12.06.23
11
האביב הליטאי מכה בעוז, מזרחניק בלבוש חרדי.
יוגב13.06.23
10
בעוד הדיונים על ההנהגה מתקיימים, בא הגר"ד לייבל ועושה מעשה של הנהגה בפועל. אשרינו שזכינו לגדול ת"ח כזה.
לאורו נלך13.06.23
9
המתנגדים לעבודה...-לא נהנים מאותה עבודה... ??לא באים לבקש תרומות... ???
לא הבנתי14.06.23
8
דברים כלכך חשובים לעם ישראל.
שרון16.06.23
7
בדבריו ניכרים דברי אמת, יושר וערכים.
אני חילוני, ואני מכבד בכבוד רב איש זה16.06.23
6
מרגש מאוד , יישר כח עצום על האומץ
משה18.06.23
5
לא חידש שום דבר לפני כמאה חמישים שנה עשה את זה בגדול הרב שימשון רפאל הירש והרבה אדמורים בפולין כמו הרבי בן ציון מבאבוב שהיה לו ארבעים ישיבות מיקצועיות בפולין ובזכות אותן ישיבות הבוגרים שרדו את השואה שהיו בעלי מיקצוע והגרמנים ניצלו אותם במחנות העבודה
שלמה 19.06.23
4
רמב"ם משנה תורה, הלכות תלמוד תורה ג מַעֲלָה גְּדוֹלָה הִיא לְמִי שֶׁהוּא מִתְפַּרְנֵס מִמַּעֲשֵׂה יָדָיו. וּמִדַּת חֲסִידִים הָרִאשׁוֹנִים הִיא.
יהושע20.06.23
3
רמב"ם משנה תורה, הלכות תלמוד תורה: כָּל הַמֵּשִׂים עַל לִבּוֹ שֶׁיַּעֲסֹק בַּתּוֹרָה וְלֹא יַעֲשֶׂה מְלָאכָה וְיִתְפַּרְנֵס מִן הַצְּדָקָה הֲרֵי זֶה חִלֵּל אֶת הַשֵּׁם וּבִזָּה אֶת הַתּוֹרָה וְכִבָּה מֵאוֹר הַדָּת וְגָרַם רָעָה לְעַצְמוֹ וְנָטַל חַיָּיו מִן הָעוֹלָם הַבָּא.
יהושע20.06.23
2
רב חכם ופורץ דרך
חיימקה24.06.23
1
בדברי הרב יש טעות גדול (ברכות ח) אמר רבי חייא בר אמי משמיה דעולא גדול הנהנה מיגיעו יותר מירא שמים, דאילו גבי ירא שמים כתיב: "אשרי איש ירא את ה'", ואילו גבי נהנה מיגיעו כתיב: "יגיע כפיך כי תאכל אשריך וטוב לך" - אשריך בעולם הזה וטוב לך לעולם הבא, ולגבי ירא שמים - "וטוב לך" לא כתיב ביה .
ינגתמר06.02.24
אולי גם יעניין אותך
חדשות חרדים

הרבי מויז'ניץ נגד 'חוק הגיוס': "על היהדות החרדית להתאחד שלא נכנע לבג"ץ וכל הטינופת"

חנני ברייטקופף | 11:02

למרות ההגבלות

לקראת ל"ג בעומר: מיגוניות פוזרו במירון | כך זה נראה

קובי רוזן | 06:51

כאיש אחד בלב אחד

כמאה רבני ערים ברוסיה שבתו בעיר קלינינגרד | תיעוד מרהיב

חזקי שטרן | 20.05.24

"מורדים בגדולי ישראל"

מאות תלמידי ישיבות הפגינו בבני ברק: "חוק הגיוס מסוכן"

חזקי שטרן | 20.05.24

ההיסטוריה חוזרת

התלמידים נטבחו, אך רה"י הכריע: 'בחור ישיבה לא יחזיק נשק'

ישראל שפירא | 20.05.24
ש

10,000 דונם

פארק הירקון בפ"ת? הכירו את מתחם הנדל"ן הכי מדובר בענף

כיכר בשיתוף Lighter life | מקודם

"עליה במקרי הכוויות"

פעוטה נכוותה ממים רותחים בביתה באלעד | מצבה בינוני

קובי רוזן | 20.05.24

היסטוריה ואקטואליה

הגאון הליטאי שכבר בתור ילד התגלתה גאונותו וזכה לכינויים

ישראל שפירא | 20.05.24
ש

השטח מתעורר

השינוי כבר מורגש: מאות מצטרפים לרייזאפ מדווחים על שינוי לטובה

כיכר בשיתוף רייזאפ | מקודם
ש

אוירה תורנית וביתית

מענקים ומלגות ייחודיות לתואר שני בחינוך לנשים

כיכר בשיתוף מכללת הרצוג | מקודם
ש

משרות נחשקות

סמינר שיוציא אותךְ עם תואר איתו תרויחי כפול

כיכר בשיתוף תכלית | מקודם

בשיא מלחמת הקרדיטים

כאב ראש לעסקנים: אין אישור ל'פארנצעס' בהדלקת ר' מיילך 

שאול כהנא | 20.05.24
ש

אודות מותג הבשרים 'בשורה'

הפוסק הגר"ע פריד: "מהודר יותר מכל הכשרויות, אברכים יכולים להיות בטוחים"

כיכר בשיתוף בשורה | מקודם
ש

למי שחפץ לשרת מיוזמתו

הכוונה לשירות חרדי משמעותי - צו השעה

כיכר בשיתוף צו השעה | מקודם

צפו בגלריה

סמנכ"ל משרד הרווחה, בביקור בישיבת 'רוממות הלב' בגבעת זאב

חיים רוזנבוים | 19.05.24
ש

השקעה בטוחה ויציבה

נדל"ן מניב בשליש מחיר? הכירו את ההשקעה החכמה בפתח תקווה

כיכר בשיתוף Lighter life | מקודם

"גזירת שמד, חייבין למסור נפש"

ההיסטוריה חוזרת: כך גדולי ישראל התבטאו בחריפות נגד גיוס תלמידי הישיבות לצבא

ישראל שפירא | 19.05.24