כיכר השבת

את אשר החמרת הקלתי 

האבא הקפיד על הכשרות וזלזל בכולם - עד שהבן גילה את הסוד שהסתיר | סיפור מטלטל

יום אחד נודע לי דבר נורא שלא אשכח אותו לעולם: כשאנחנו מגיעים בשבת לסבתא שלי, אנו אוכלים את ההשגחה שנגדה אבא נלחם כל כך, ועליה הוא נוהג לרדת ולזלזל תמיד בכל אפשרות. הדבר הזה נשמר בסוד מוחלט, ושמעתי את זה מאחד מבני הבית (משפחה)

157
משה רבי | כיכר השבת | ב' באב | 20.07.23
מנה בחתונה
מנה בחתונה (צילום: שאטרסטוק)

אני שמואל (25) מהמרכז.

הסיפור שלי זה על אבא שלי.

>> למגזין המלא - כנסו

אבא שלי הוא איש מאוד יסודי, כל דבר שהוא עושה בחייו, חייב להיות הכי טוב. גם החיידר בו למדתי עם שאר אחיי היה 'החיידר', וכן הישיבות. ככה הוא אבא שלי, את הכל הוא עושה ברמה הגבוהה ביותר, לפי הכללים הברורים ביותר. גם כשהוא אוהב, הוא אוהב הכי טוב, וכן כשהוא כועס...

אבא שלי טיפוס תובעני וחסר פשרות, וכשזה מגיע לדברים החשובים לו, אסור להתקרב אליו.

למדתי תמיד בחכמה איך להסתדר עימו, ואיך לא להגיע לחיכוכים. ידעתי שאבא שלי הוא פרפקציוניסט כזה, וגם תמיד חייב להיות צודק, והוא הכי חכם והכי מבין. אם חלילה הבעתי דעה לא נכונה מבחינתו, או הפגנתי ידיעה לא מאומתת, קיבלתי במיידי צעקה בתנועת ביטול.

ואמא שלי? אישה העושה רצון בעלה גם כשקשה לה, ותמיד ידעתי שקשה לה. אם היה צריך לצעוק, היא מקבלת ממנו צעקות גם בנוכחותנו, הילדים, ומשתפת פעולה באופן מלא בכל פעולותיו. גדלנו ככה בידיעה: על טעויות משלמים. פעם רציתי לשים בכניסה לבית שלנו שלט עליו כתוב: "שברת? שילמת!" אבל חששתי לשלם על זה...

מה שאני הכי זוכר, זו הרגשת העליונות שהייתה בבית. זה קרה בכל דבר שעשינו. לדוגמא: אם היינו מזכירים שם של רב שאינו מוערך על אבא שלי, היינו רואים פרצוף של ביטול מוחלט במקרה הטוב, ובמקרה הפחות טוב, היינו שומעים משפט של גיחוך מלא בציניות חסרת מעצורים.

אחד הנושאים האהובים על אבא שלי זה נושא הכשרות. על שלל כשרויות המהדרין שיש בארצנו, היה ניתן לשמוע ממנו ציונים, הערות, ומילות גנאי על חלק גדול מהן. זה קיבל ביטוי שאם היינו רוצים לאכול באיזה מקום, והשגחת הבד"צ שם לא הייתה לפי הכשרות שלנו, היינו רואים על פניו של אבא את הזלזול.

רק בכדי שתבינו את העוצמה: היינו מגיעים לאירועים בהם היה אוכל מקייטרינג, אבא היה שולח את אמא לשאול את בעלת השמחה מה הכשרות. אם אמא לא חזרה עם תשובה, הוא היה הולך, וחוקר את אחד המלצרים או בעלי השמחה. פעמים רבות היה סוג של אי נעימות מצד המשפחות שרצו באמת לתת תחושה של מארחים מכל הלב.

(צילום: שאטרסטוק)

באופן ברור כשאני גדלתי בתוך זה, הייתי חלק מהסיפור. כל מקום שהתארחתי הייתי בודק מה אני אוכל, ושואל את בעלי השמחה בתמימות של ילד, מה הכשרות וכו'. אין ספק שזה היה באמת מתמימות, עד כדי שלא שמתי לב שבפעמים רבות זה פוגע בבעלי השמחה מבלי משים.

כל הכשרויות הללו שאותן לא העזנו לאכול אפילו במחשבה, היו בבחינת: "שַׁקֵּץ תְּשַׁקְּצֶנּוּ וְתַעֵב תְּתַעֲבֶנּוּ כִּי חֵרֶם הוּא" (דברים ז' כו'). תמיד אבא היה מזכיר שהם מקבילים לכשרות רבנות רגילה. זה הגיע למצב שהיינו מנפנפים בזה. אם קיבלנו משלוח מנות עם מוצרים של כשרויות לא לנו, היינו מעבירים את זה הלאה.

זו הייתה הרגשה של גאווה בתור ילד, שאותה לא אשכח. הייתי מגיע לבן הדוד שלי או לחבר שלי עם חטיף או שוקולד, עם כשרות אותה אנו לא אוכלים והוא כן אוכל, הייתי מציע לו זאת עם משפט עוקצני של: "אנחנו לא אוכלים את הכשרות הזו, אז שמרתי לך". ואם הוא לא היה רוצה לקחת כי הרגיש שעשיתי אותו גוי של שבת, אז הייתי אומר לו: "תהיה רגוע, כי אם אתה אוכל את הכשרות של (****) אז אתה יכול גם לאכול את זה". התנהגתי לסביבה שאינה סוברת כמוני מבלי שארצה, כאל אנשים מתפשרים, לא אחראיים, אוכלי מאכלות האסורות.

היינו פשוט סביב זה חזק מאוד. חיים את זה, מדברים על זה ומקטלגים את הסביבה שלנו לפי מה שהם אוכלים. כי אם הוא אוכל כשרות פלונית, או של רב פלוני, אז הוא לא רלוונטי מבחינתנו. היינו מפתחים התנשאות וזלזול באוטומטיות מוחלטת. ככה חיינו, ועל זה גדלנו, והכל תחת הסיסמאות: "אנחנו עם עקרונות. עם עקביות. וללא פשרות".

עד שקרה הדבר הבא...

הקפדה על כשרות (צילום: יעקב נחומי, פלאש 90)

יום אחד נודע לי דבר נורא שלא אשכח אותו לעולם: כשאנחנו מגיעים בשבת לסבתא שלי, אנו אוכלים את ההשגחה שנגדה אבא נלחם כל כך, ועליה הוא נוהג לרדת ולזלזל תמיד בכל אפשרות. הדבר הזה נשמר בסוד מוחלט, ושמעתי את זה מאחד מבני הבית. קיבלתי את שוק חיי, ובכדי לדעת שזה אמיתי ניגשתי לאמא שלי ושאלתי בלחש: "אמא, כשאנחנו אצל סבתא, אנו אוכלים את הכשרות של (****)?".

אמא שלי האדימה כולה, והחלה להתבלבל. היא לא  ציפתה לזה, היא לא הבינה מהיכן זה בא לה. אני זוכר גם שאבא שלי כעס מאוד על מי שגילה זאת, ואמא אמרה לאותו אחד שזה הרס לה את החינוך וזה חמור מאוד מבחינתה וזה מעשה שלא ייעשה. כמובן שהוריי המודאגים ניסו ליישב את דעתי, ולתת לי תחושה שהכל בשליטה.

אבל אצלי פנימה הרוחות סערו, הקושי לקבל את זה היה עצום. אני לא יכול אפילו לנסות להגדיר את תחושת השקר שכביכול שיקרו לי. נזכרתי בכל הפעמים שעברנו על יד חנויות עם אותה הכשרות, ולא נתנו לי לאכול, ואת הסיסמאות של אבא שלי על כשרות, בתנועות הביטול שלו על גוף הכשרות אותו אנו אוכלים אצל סבתא. הבנתי שחשוב לאבא שלי שאני יחיה עם מידע מסוים, שאותו אני יפיץ ובזכותו אני אכנס לעולם החרדי בו הוא מאמין.

כעת, כאדם נשוי, אני מבין שאין לי שום תביעה על אבא שלי, אחרי הכל לא משנה מה קרה, בעיניים שלו הייתה לו כוונה טובה של חינוך על כשרות, לבדל אותי מהעולם בו אינו מאמין. אבל מה שניפץ לי את הכל היא הדרך. אבא שלי בחר בדרך של זלזול במה שאינו מאמין, וגרם לי לא להאמין לו. והכי כואב, שזה הפך אותי להיות חלק מזה, זה גרם לי לתת ציונים על כל דבר, לדבר על אנשים, ולבטל כל מי שלא חושב כמוני.

• • •

סיפר פעם אחד התלמידים על מרן הגרש"ז אויערבך זצוק"ל: אחרי שהתחתנתי באתי אל הרב ושאלתיו: בבית הורי ואצל חותני אוכלים דברים שהם בהשגחת רבנויות שונות בארץ שאינני אוכל מהם בביתי. כיצד עלי לנהוג כשאני מתארח אצלם?

וענה לו הרב: "סיפרו לי שני עדי ראיה שהיו נוכחים בברית של משפחה ספרדית, והרב יוסף חיים זוננפלד שהיה נוכח שם אכל מהבשר שהיה משחיטה של ספרדים. כשאתה מתארח אצל משפחתך או אצל אנשים אחרים שהינם יראי שמים אתה צריך לאכול מכל מה שנותנים לך, הרי לא מאכילים אותך נבלות וטרפות! מעיקר הדין כל ההכשרים הם טובים [היה מדובר על הכשרים של רבנויות ידועות בארץ], אלא שבהכשרים מסוימים מחמירים בדברים שונים שאינם נוגעים לעיקר הדין".

העזתי מעט את פני ושאלתיו: "האם גם הרב נוהג כך בעצמו?", וענה: "בוודאי! כשאני נמצא בחתונה, אני אוכל גם עוף בהכשר כזה שבבית אני לא מכניס". (ועלהו לא יבול ב, עמ' סו)

• • •

כשגדלתי עוד קצת וראיתי את ההלכה בשו"ע יורה דעה א': "הכל שוחטין לכתחילה אפילו נשים: הגה: יש אומרים שאין להניח נשים לשחוט. שכבר נהגו שלא לשחוט וכן המנהג שאין הנשים שוחטות: (ב"י בשם האגור): ועבדים וכל אדם אפילו אין מכירין אותו שמוחזק לשחוט שלא יתעלף וגם אין יודעין בו שהוא מומחה ויודע הלכות שחיטה מותר ליתן לו לכתחילה לשחוט ומותר לאכול משחיטתו שרוב הרגילין לשחוט הם בחזקת מומחין ומוחזקין. בד"א בשאינו לפנינו אז מותר לאכול משחיטתו וסומכים על החזקה. אבל אם הוא לפנינו צריך לבדקו אם הוא מומחה ויודע הלכות שחיטה אבל אין צריך לשאלו אם נתעלף".

אבא שלי נהג כשורה, בפרט שזה הוריו וחייב בכבודם, ובפרט עכשיו אין לי טענה על מה שנהג כך. אבל הלחץ שלו והדרמה שהיה מכניס בבית לא עלתה בקנה אחד עם אמיתות ההלכה, מהמילים ומההתנהלות שלו בנושא, שהייתה מהולה בלשון הרע והוצאת שם רע על כל מה שלא נראה לו, זה היה נראה כבר משהו אישי ולא משהו אמוני, והיה קשה לי לצאת מהטבע הזה שליווה אותי בחיים.

נזכרתי בווידוי הארוך לרבנו ניסים שאנו אומרים ביום הקדוש: "ואת אשר טהרת טמאתי. את אשר טמאת טהרתי. את אשר התרת אסרתי. את אשר אסרת התרתי. ואת אשר אהבת שנאתי. ואת אשר שנאת אהבתי, את אשר הקלת החמרתי. ואת אשר החמרת הקלתי".

הרגשתי שהיה לו עניין של שייכות למגזריות עם נגיעות פוליטיות פנים חרדיות, והמכה שקיבלתי מכך הייתה חזקה. אם היה מסביר לי את ההלכה כמות שהיא, ומשתף אותי באמת שבה, לא הייתי נשבר מזה. הרגשתי שהיה לו פחד לא ממה אני אוכל - אלא מה יידעו עליו בקהילה.

ואסיים במה שתמיד אומר מור אבי הגר"ח רבי שליט"א: "כל ההכשרים שיש היום הם סמיכות דעת שאנו סומכים, מי שרוצה לאכול 100% שילמד את ההלכות וישחט לבד. אבל הכי חשוב לא 'לשחוט אנשים', את זה אין מי שמתיר. לכן עדיף לאכול את כל הכשרויות שיש היום, מאשר ל'אכול אנשים' שזה בוודאי אסור לכל הדעות".

תוכן שאסור לפספס
157 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
122
הזוי
איקס22.07.23
121
החיים שלכם דבש. באיזה שטויות אתם מתעסקים. ומי שמחמיר יותר הוא יהודי טוב יותר?
רוני21.07.23
החיים דבש או לו זה ועל זה מה שגדלנו.אתה חי על באבאלע תמשיך . צריך לדעת מה מכניסים לפה ומה מוציאים מהפה
אא יהודיה 10.09.23
120
כל המחמיר הוא חמור שרוצה להראות שהוא יותר מכולם
רפול22.07.23
לא זה טוב להחמיר וקבלה מעולה אבל בצורה קיצונית שפוגעת באחרים זה כבר לא טוב זו סוג של מצווה גוררת עבירה אגב האבא הזה ממש מזכיר לי את יואל בלוי מהספרים לולא האמנתי ולראות בטוב של לבי קליין אבל מזכיר בקטע אחר
חסוי08.09.23

הצגת כל התגובות

119
כמה אנרגיה אפשר לבזבז על זוטות...
דניאל22.07.23
118
אוייי כמה אמת, תודה רבה
שלום 20.07.23
117
נכון שמעיקר הדין ברוב הכשריות האוכל באמת כשר, אבל לא גלאט... מי שהוא ירא שמים ונקי נפש, אמור לבדוק טוב טוב שיאכל רק כשר, ופחות לסמוך על חזקות למינהם.. ומי שעדין אוכל מבלי לבדוק שהכשרות באמת משגיחה ועושה את העובדה שלה- למרות שמעיקר הדין יתכן שמותר- שיבדוק כמה יראת שמים יש לו, ולמה הוא בסדר עם זה..
משגיח20.07.23
על דברים כמו אלו שלך אמרתי פעם שזה הפשט בדברי חז"ל שעניני כשרות מטמטמים את הלב, כלומר, העיסוק המופרז הכשרות, תוך רמיסת ת"ח אחרים וכל מי שסומך עליהם, הוא אכן טמטום הלב.
חנניה20.07.23
זה לא הנושא היחידי שהעיסוק המופרז בו מטמטם את המוח והלב. אין בינהם ובין אמונה דתית ונשמה טהורה שום קשר. ההתפלפלות הזו מפלגת. יצרה ויוצרת כתות סביב רבנים כוחניים וכריזמטיים,
צפונית25.07.23
בגלל זה אני אוכל רק עגבניות טריות שלמות ומלפפונים טריים שלמים. שאף אחד לא נגע בהם. אפילו לחם אני לא אוכל. קל וחומר חלב ומוצריו. הכי בטוח ככה.
ירא שמיים 20.07.23
קודם תהיו בני אדם אחרי זה תדאגו לגלאט
חארטינה21.07.23
116
כל המחמיר הרי זה משובח, אבל לעולם לא להחמיר על חשבון אחרים.. [כמובן כל עוד לא נכשלים ב"נערווים"] אין כוונתי חלילה שאסור להחמיר על הילדים, ודאי שלכל הורה יש זכות וחובה לחנך את ילדו להחמיר במה שצריך, אבל כן צריך להעביר את המסר- "אנחנו מחמירים בהרבה דברים, אבל בעיקר- בבין אדם לחברו..
משגיח20.07.23
אני בז להשגחה שלכם,כל משגיח שאינו נמצא במקום וכל הזמן ההשגחה שלו היא פיקציה במיוחד במקומות בהם עובדים ערבים
עודד יערי22.07.23
שליטה , גזל כפייה מוחלטת על העם החרדי, "כשרות" " הרב ,,,,, ציווה. והלכתם כעדר,,,
ללא22.07.23
115
זה לא כזה נכון ואתן דוגמא יש כשרות ידועה על חומוס שבמשך שנים עשו מעשר מהמכונה שמוציאה קליפה וזבל עד שגילו שזה 10 אחוז קליפה ו90 אחוז זבל יש גם משגיחים שלא אוכלים מהשחיטה של עצמם
יהודה יעקב20.07.23
114
פשוט כתבה של בושה זה ברור שבן אדם יכול לאחוז חזק מאוד נגד כשרות מסויימת, אבל אצל ההורים שלו מצד כיבוד אב ואם מחוייב לאכול כי זה לא טרף. ללכת לעשות מזה וגם בכותרת כאילו אכל בסתר פשוט לבזות את החרדים, זה כתבה רדודה
יוסי20.07.23
זה לא הנושא אתה מפספס את המסר, המסר זה לא להחמיר על כשרות שמותרת להלהכה ולעבור עבירות דאורייתא. כל מילה חקוקה באבן.
חיים21.07.23
האמת לפעמים כואבת.
יוסף צדיק21.07.23
שים לב - הבעיה שהכותב מצביע עליה היא לא ההקפדה על כשרות אחת, אלא הזלזול בכל שאר הכשרויות ובאוכלים מהן, ברמה של התנשאות כאילו רק הם שומרי כשרות בכלל וכל השאר נחשבים כמעט כאוכלי נבלות וטריפות (גם כשמדובר בהכשרתי בד״צ שונים)!
לס21.07.23
האבא שלו צבוע נבל ברשות התורה אני שונא צבועים
עודד יערי 22.07.23
אתה צודק . תדיק
אבי כהן21.07.23
צודק לגמרי
ישראל21.07.23
אבל לבזות אחרים ולעשותם "גוי של שבת" זה הרבה יותר חמור
בונבון🍒20.07.23
זה ברור. הבעיה היא בכך שהוא לכלך על כולם, ולא טרח להסביר שבגלל כיבוד אם הוא נוהג אחרת.
חנניה20.07.23
לא הבנת כלום מהכתבה הזאת אם זאת התגובה. הכוונה כאן לשתף את הילדים בכל ענייני הכשרות ולא לרכוב על זה בכדי להתגדל ולהתעבד בקלון אלו שלא נוהגים כמו המחמירים
קשה הבנה20.07.23
הדגש בסיפור הוא לא ענין הכשרויות דוקא, אלא הדרך שבה הנחיל אותו אבא לילדיו את הערכים. לעולם! אבל לעולם לא לרמוס אנשים בדרך! מותר לנו להחמיר יותר מכל הסביבה, אבל להדגיש לילדים שזאת דרך שלנו, ויש הרבה דרכים למקום. הסובבים אותנו אינם פושעים ואינם טועים.
ליוסי20.07.23
לטעמי זו דווקא כתבה מאד יפה עם מסר חשוב ביותר, אין צורך לזלזל בכל דעה שאינך מחזיק בה
ת. ש.20.07.23
לא מוגזם בכלל, לא הבנת את הכתבה. אתה אומר "כי זה לא טרף" אהל אנשים כאלה, זה בדיוק המסר שלהם: שזה קרוב להיות טרף. היה יכול לומר "אנחנו מחמירים כי..." אבל שהאחרים בסדרב במקום זה הקטין אותם ויצא צבוע.
המחמירה בלי נערווין20.07.23
113
זה החבדני"קים שמחמירים בכשרויות. פעם ביישו אותי בביתי בגלל הכשרות שלהם. וזאת למרות שאצלי ישנם 2 כיורים וכמובן כלים מופרדים לבשר ולחלב והכשרות שאני שומרת היא בד"צ מהדרין בלבד!
...21.07.23
בהחלט לא נעים. אבל ההשלכה מהמקרה שלך על כל החב”דניקים משונה..
זאוול04.08.23
112
נשמע קצת אלים ההתנהגות הזאת...
...21.07.23
111
תיאור כל כך . עצוב. בשם האמונה והדת עצוב שזה החינוך ןהאווירה שגדלת בהם.אמונה לא צריכה לבוא מפחד.אלא מכבוד ואהבה. יעצוב שזה מה שאביך ספג. הלוואי ונכבד זה את זה כבני אדם לא על פי החיצוניות אלא על פי הפנימיות
נו21.07.23
110
סיפור מטלטל, לצערי אני רואה ציבור שלם שמוציא דיבה על כשרות אחרת, וסתם. פעמים שיש רבנות שהיא מעולה בכשרות והבד"ץ בדיוק הפוך, לכן יש לבדוק כל דבר לגופו.
אלון21.07.23
109
אני יפיץ? אולי הגיע הזמן ללמוד ליבה בכל זאת ולמרות הכל, כדי לדעת את שפת הקודש?
מגיב אחד21.07.23
התורה היא הליבה, אלא מה - לא ברור איך מי שלומד תורה לא יודע כללי עברית, שנלמדים ממנה! לא בן-יהודה או האקדמיה המציאו את העברית ודקדוקיה, אלא זה מתוך התורה! דיוק בהטיות השונות (כמו אותיות אית״ן בפעלים בעתיד), מספרים בזכר/נקבה (שלוש/שלושה) ועוד ועוד.
לס21.07.23
108
עדיף לאכול את כל הכשרויות, אם אוטומטית זה גורם לזלזול בבני אדם אחרים כשמקפידים על כשרות מסוימת.
מדויק להפליא21.07.23
107
מוסר השכל גדול לכולם
יחזקאל אייזנבך 21.07.23
106
כל הסיפור הזה מלמד אותי דבר אחד: כל הכשרויות הן אותו דבר וכל המתהדריפ בכשרות כזו או אחרת סתם טיפשים מפני שכשרות היא כשרות היא כשרות וכל הריבוי הזה הוא סתם עוד פרנסה לאוכלי חינם.
יונית21.07.23
כל מילה בסלע
מיכאל 22.07.23
105
מהכתבה עולה כי ככל שמתרבות הכשרויות כך גדל הפילוג
רות אליהו21.07.23
104
סיפור מרגש עם מסר לימי בין המצרים. שנדע להקפיד לאהוב כל אדם יהודי באשר הוא.
אהרן21.07.23
103
פשוט "ואהבת לרעך כמוך" זה דאורייתא ולהחמיר על סוג כשרות מסויימת זה אפילו לא דרבנן (כמובן שמדובר על כשר רק איזה רמה ) ואנ שמעתי שכאשר מגיעם לאכול אצל מישהו (אוכל כשר כמובן) אסור אפילו לשאול אותו איזה הכשר זה כי זה אפילו פחות מדרבנן וואהבת זה מדאורייתא
פשוט21.07.23
102
גילוי נאות-אני חילוני. הכתיבה מרגשת ומיוחדת ונוגעת עמוק בנפש האדם. הכותב בא להדגיש עד כמה הפער בין הפחד ממה תגיד הסביבה וההתנשאות של אביו לבין השקר במסתרים. מבין לחלוטין את ההלם שחש בו ולמזלו המקרה רק עזר לו להתרחק מהאופי הלא מכבד של האב.
יניב21.07.23
101
אבא פסיכופט. זה מה שדת עושה לבני אדם
פרסיפל21.07.23
לא קשור לדת. גם תרבות הwoke מגיבה אותו דבר לכל מה שלא עומד בכשרות המחמירה שלה
דני22.07.23
ראינו את הצפונים שלך בלי תורה...חיות פצועות
חחח13.08.23
100
אבא שלך צדיק גדול ! החמיר על עצמו אבל אצל אימא שלו משום כיבוד הורים אכל כשרות שבביתו הוא לא אוכל . חשבתי שזה יהיה סופו של הסיפור שלך. בדיוק כמו כל הרבנים שסיפרת עליהם. איך נפלת ולא הבנת את אביך הגדול ? משהו לא מסתבר לי בסיפור שלך.
יוסי21.07.23
עיקרון הכתבה זה אך להעביר את המסר אני מקפיד אבל מי אמר שהשני שלא נמצא בדעתי פחות טוב ממני. הכל ענין של הסתכלות על האחר
רות21.07.23
כל הכבוד. מסכימה אתך
מירנדולינה22.07.23
99
הכשרות זו שליטה על טיפשים גם הכשרות של המוסלמים עובדת באותה שיטה . דמיין שאתה על אי בודד תמות מרעב? הבנתה את זה ברוך ?
אזרח הארץ21.07.23
מבחינת אתה יכול ללכת כבר עכשיו לאי בודד בלי אינטרנט אדון ברוך
פירות ים24.07.23
98
תראה. הרבה מהחרדים חוטאים ובגדול בחטא היוהרה. ולכן יש פילוג גדול ושנאה. אבל בסיפור אתה פיספסת את הדבר הגדול האמיתי על אבא שלך. וזה גודל כיבוד ההורים שלו. ולדעתי אתה חייב לו את השבח הזה. וזה גם לקח חשוב
אתי21.07.23
97
על זה נאמר כשר אבל מסריח
אברהם 21.07.23
96
הכשרויות בסדר, אבל איך אוכלים אצל מחללי שבת בפרהסיה ? מי התיר את זה? ואל תאמר לי שרק אם שישים ריבוא מישראל ראו אותו ואין מצב כזה בארץ.
ur21.07.23
95
הכל הכשרות הוא הכסף.
יהודיה כשרה למהדרין21.07.23
כל מילה בסלע,כשרות זה גנבה.
עיכס22.07.23
94
יהודי אומר לך כשר , תאכל ואל תבלבל תמוח . דרך ארץ קדמה לתורה . הדמעות והכאב שאמא או אבא שהצאצא שלהם לא מסכים לסעוד מצלחתו לא מכפר, ולא שווה כל תלמוד החורה והמצוות .
אבי כהן21.07.23
93
הגאווה שורש המידות הרעות לפי התיאור מדובר בשחצן וגאוותן ה'ירחם
מאיר יאיר21.07.23
92
איזה סיפור הזוי . עברת התעללות נפשית.. זה קצת מסביר את הטירלול הפסיכי של המגזר החרדי... פשוט הזוי
ג'ו21.07.23
לא צריך לעשות הכללה על כל המגזר החרדי. זהו סיפור עצוב מרגש עם מוסר השכל ברור. כיבוד הורים מאד מאד חשוב. ובחינוך הילדים יש להסביר להם אצלנו שומרים ועושים כך וכך ןאצל סבא וסבתא עושים כך וכך ומסבירים למה וזה נכון לארד לחרדים אלא בכלל
מירנדולינה22.07.23
יפה
עובד05.08.23
91
מנסה להורות לכל הציבור לאכול כל הכשר. בוודאי שיש חילוקי רמות וראוי לכל אחד לראות מה רמת הכשרות שהוא מנחיל בביתו כמובן ללא ביזיון לאחרים שנוהגים אחרת וכבוד להוריו (ואכן האבא בסיפור כיבד את הוריו). להמציא מקרה של אדם שנוטה לזלזל בסביבץו ומזה להשליך שכולם צריכים לאכול הכל זו פשוט דמגוגיה זולה
הכותב דמגוג21.07.23
90
כמה אנרגיה על דמיונות אשר לא שערום אבותינו
מעבר לאופק 21.07.23
89
כל כשרות טובה כי היא מפרנסת משגיח כשרות, אנא נבוא אם נגזל פרנסעא ממשגיח פלוני שכשרותו פסולה בעינינו כפי שאמר הגר"א יחיאל שליפשטיין זצוק" ל מטיביליסי אין פוגעים בפרנסת יהודי היושב אצל בית הפריץ התורם לנתיניו מצאנו וממקנהו.
זכריה 21.07.23
88
אני מסכים עם כל מילה מי שרוצה100%שישחט לבד לכל הדעות נקודה.. מי שיבוא למשחטה יבין
משגיח וותיק21.07.23
87
הרב משה סוף סוף אתה מודה שאתה הבן של הרב חיים אתה הכי עניו מכולם . כולם מתפארים משתלמים ורק אתה מסתתר כל שמחת תורה הקפות שניות וכנסים פשוט בורח מהכבוד אשריך הרב משה חיזקת
חולוני שאוהב את משפחת רבי21.07.23
86
כשרות טובה רק לזה שעושה ממנה כסף .חשוב מדוע ה" קיבל את המינחה מהבל . את המינחה מקין לא .
יון21.07.23
85
הרב רבי כמו אביו שליטא לא רואה בעיניים מעלה לדיון כל שבוע מחדש ולא מפחד מאף מתנגד כאן
אוהד21.07.23
84
אכילת בע"ח אינה יכולה להיות כשרה בימינו אנו עקב תנאי הגידול והתעשייה כמו כן חלב שנלקח מעגל או ביצה שהגיע מצער ותנאי גידול נוראים זו האמת וכל השאר סיפורי מעשיות , הרב קוק זיכרונו לברכה כתב בזמנו את מאמר "הצמחונות והשלום " רצוי וכדאי לקרוא וללמוד.
יואב21.07.23
83
*אפיץ *אחיה
סול21.07.23
82
באתם ללמד ויצאתם מקלקלים. ברגע שהבאתם את הווארט על הצדיק שאכל אצל ספרדים... וואוו, ממש נורא... וידוע שמה שנחשב אצל הספרים טרף האשכנזים אוכלים.. 🙃 דווקא בבשר, ולא רק.. השחיטה הספרדית מהודרת פי כמה. הקיצר, סיפור נחמד )שמשקף עדה מתנשאת.. והמשך כתבה מטומטמת ומתנשאת גם היא
אייל21.07.23
81
אבא נרקסיסט שהיה צריך להוציא לו את הילדים מהבית. כולם שפוטחם שלו כולל אשתו. בעל מכה בדוק. הלכתי להקיא
יעל21.07.23
80
לכל אורך הכתבה בעיקר קראתי מבין השורות את חוסר כיבוד ההורים המוחלט. הדרך שבא האדם שם את עצמו למעלה מאביו ושופט אותו זה חוסר כיבוד הורים מוחלט. יכול להיות שאבא שלו לא ׳נלחם׳ על הכשרות בבית של הסבתא כי יש עניין שצריך לכבד הורים.לא יודעת באמת מה קרה שם אבל צריך לעשות חשבון נפש
מאיר21.07.23
79
זה מזכיר את הסיפור על הדוסית בבני ברק שנכנסה למכולת ושאלה: יש ביצים של הרב לנדא?
אא22.07.23
78
שבוע טוב,מילים כדורבנות,שכל אחד יקפיד על דבריו ומעשיו,טפחות על הכשרות,עושה שלום במרומיו הוא יעשה שלום עלינו,בימים קשים אלו
ליבי לפידות22.07.23
77
ברור אשכנזים אתם סך הכול כוזרים ואין לכם קשר לעם ישראל אתם פוסלים את כולם, כי אתם פסולים! מאחר שאתם בני יפת ואין לכם קשר לכם ישראל. תאכלו תחזיר שלכם.
יעקב22.07.23
76
אבא שלך בסדר גמור מותר לא לאכול כשרות שלא נראת לך. אבל יותר מזה יש כיבוד אב ואמא. וכך הוא נהג אשריו שזכה לכבד את הוריו ולא התרעם על הכשרות שהם מאכילים אותו למרות שהוא לא אוכל את זה.
שמעון22.07.23
75
כשאדם מתנהג כך, באלימות בביקורת בכעס וסוג של אלימות, זה לא קשור לכשרות, לרב זה או אחר. הוא פשוט מטיבעו שתלטן וחסר כבוד לאחרים. כי לעשות מזה ענין, בהפחדה ובאיומים, כלפי אשתו ומשפחתו לא מראה על יושרה ואמונה גדולה.
קלייר22.07.23
74
תוך כדי סיפור ומבלי משים, המספר מזלזל ב"כשרות רגילה". חבל שלא שמעו אוזניך את שדיבר פיך
טול קורה22.07.23
73
מדברך נראה כי הכשרויות של הספרדים הם אינם טובות, כשבתכלס ידידי היקר הספרדים מחמירים פי כמה מהאחינו האשכנזים. רק שים ליבך.
אלי - 10, של האינסטלטורים 22.07.23
72
הערה קטנה הגרש"ז זצ"ל ענה את מה שכתבו בשמו שנויים קטנים
פלוני22.07.23
71
התנשאות טיפוסית של המיגזר. חברה מתבדלת שנונאת את השונה
שרה23.07.23
70
האובססיה החרדית עם כשרויות… מה עם אהבת גר תושב? מה עם איסור נשך? מה עם ״לא תעשה תורתך קרדום לחפור בו?״, מה עם ״אהב את המלאכה ושנא את הרבנות״? שלא לדבר על ״כי בפיך ובלבבך לעשותו״ במקום להתבטל בפני רבנים
אריאל 23.07.23
69
אם אתם לא רוצים לפרסם אל תבקשו לכתוב ולבזבז את זמנינו
בני ישראלי23.07.23
68
אבא נרקסיסט מתעלל.
אבגד23.07.23
67
מה המסקנה? הכל חרטא כסף ושקר
גע23.07.23
66
אין סתירה. צריך לאכול רק מהכשרים מהודרים, וצריך גם לכבד את כולם. אין קשר בן שני הדברים בכלל. צריך להיות טובים בבין אדם לחברו ובבין אדם למקום
יהודי20.07.23
65
כאחד שעבד בתחום המון שנים זה בלוף. הכל עניין של כסף
שבתי דיין20.07.23
64
מה לעשות שיש שחיטות שהם לא טובות. איך אמר לי רב משחטה, "אחד מהאחראים על שחיטה פלונית פנה אלי מה עליו לעשות, כי הוא יודע שהוא מוציא תחת ידיו דברים האסורים באכילה" זה שיש שאוסרים את המותר, לא מוכיח שאין אסור שלא צריך להתיר. אסור לשחוט אנשים, ויש שחיטות שמוכרות את האסור.
ישראל20.07.23
63
גדלתי בבית כזה עד שגדלתי והבנתי שאנשים שמזלזלים באחרים הרבה יותר גרועים מאוכלי שיקוצים היום בזכות תחושת הבגיזה הזו יצאתי מעולם חשוך ופרמיטיבי בה
תהילה20.07.23
62
העולפ היהודי מלא בכל כך הרבה חכמים וגאונים במשך שנים על גבי שנים ובארץ ישראל מתעסקים עם כשרויות ושטויות.
הילה20.07.23
61
הכתבה הזאת רק הבהירה לי שאני לעולם לא אבדוק כשרות. עובדה שבכל מאה שערים אין כשרות בשום מקום ולכולם ברור שכשר!! אז כשרות לא שווה כלום תכלס.
חילונית20.07.23
60
כמה כסף יעלה לי לפרסם אצלכם כתבה על רבנית שעושה מופתים מוציאה כישופים ומטהרת נגעים
דוד הלפר20.07.23
59
אם הסיפור אכן היה אז עליו נאמר מדקדק בקהלת ומזלזל בקריאת שמע על הצניעות לא מעניין, לדבר ולהכפיש את הרבנים שנותנים הכשר לשני שלא חושב כמוך לא מעניין, מה שחשוב זה שירגישו שהוא מחמיר וחשוב ועל זה נאמר חמור מחמיר אבא כזה זה בושה ומסופקני אם הילדים שלו בכלל נשארו בדת כי מי שמזלזל בסוף בועטים אותו גם
טוב20.07.23
58
קצת מצחיק הקטע עם הבשר של הספרדים.. ידוע שמרן השו"ע מחמיר הרבה יותר מהרמ"א בבשר ובבדיקות הריאה. אמור מעתה שמה שכשר לספרדים כל שכן שכשר לאשכנזים, ומה שכשר לאשכנזים אולי אסור לספרדים. וזה כל מי שלימד יודע. האשכנזים מחמירים בדברים רבים, זה נכון, אבל בבשר הספרדים מחמירים יותר.
קני20.07.23
היות והאשכנזים לא ידעו לבדוק את כל החלק האחורי של הבהמה מחלבים האסורים באכילה גזרו באשכנז על חלק זה איסור אכילה ברמה של טריפה או קרוב לזה אצל הספרדים ידעו לנקר וזה כשר לכתחילה ולכן מבחינת האשכנזים לא אוכלים משחיטה ספרדית למרות שברור שמרן החמיר הרבה יותר
משה25.07.23
זה היסטוריה עכשיו זה הפוך
מלר05.08.23
57
הסוף גדול
דלי21.07.23
56
מזעזע… מה שמשתמע זה שכל הכשרויות טובות אבל חו אסור לאכול כשרות רגילה על הכותב נאמר ׳טובל ושרץ בידו׳
אהוד21.07.23
55
תודה רבה על השיתוף האמיץ. נושא הכשרויות יצא לחלוטין מפרופורציות. זה מביא אנשים למתח מיותר וחמור. הגיע הזמן לחזור לבסיס האמונה והמצוות: בין אדם לאלוקים, בין אדם למקום, בין אדם לחברו
אוריה21.07.23
54
כאשר יש סולם ערכים מעוות. והופכים מנהגים והנהגות לחומרות. אז בוודאי שיעברו על איסורי דאורייתא ממש של הלבנת פנים ולשון הרע. ומעל הכל "ואהבת לרעך כמוך" שזה לפני קיום התורה כולה.בלי לדבר על חומרות. חרפה.
עלומת שם21.07.23
53
אכלת תמוח.....סוגיית הכשרויות היא פוליטיקה פנימית בין גדולי הדור....
רפי21.07.23
52
תשאלו את ביבי שלכם על כשרות. כשהוא בחו"ל הוא אוכל שרצים כאילו אין מחר..אגב, גם בארץ, הוא ורוב שרי הליכוד ממירי רגב הצדיקה וכל שאר המושחתים שם. ביבי ושרה בכלל מתים על זה, במסעדות הכי יקרות בעולם מלונדון עד ברזיל ואיפה לא..תהנו!
רוי21.07.23
51
המחמיר בזוטות מקל בחמורות. ומה הן החמורות? כבוד הזולת ושלום הבית.
הדייקן22.07.23
50
הכל הבל פעם אכלו הכשר רבנות הצמוד והיושר הייתה עםעם
רחל כהן22.07.23
49
כל הכבוד על האומץ לומר. ההקפדה בכשרות כולה התנשאות וגאווה. כאילו טוב אני ממך בהלכותי. ואין לדבר סוף למרות שהוא נשען על קנה רצוץ. ובנסיון להתנשא על אחרים ולהכשיר למהדרין יוצא ומטמא אדם את עצמו בלשון הרע, גאוותנות, ושלל ערכים רעים. תהיו אתם כשרים. אוכל זה רק אוכל
הרב לשעבר22.07.23
48
אבא שלך אדם מגעיל. במקום לבייש אנשים שמארחים, הוא יכול לכבד אותם. לבייש אנשים זה הרבה יותר חמור אם זה כשר בכשרות x או y. חבל שהרבה מתעסקים בזוטות כאלו ומניאים את עצמם ואת הדת.
אבי22.07.23
47
שלום לך, אם נניח לרגע את עניין הכשרויות והדת בצד, נשמע שמדובר באבא נרקיסיסט. זה בסדר שיש חוקים/כללים בביתו, בדרך שבה הוא רואה לנכון להנחיל את ערכיו ורצונותיו, אך לא כאשר זה בא על חשבון אנשים אחרים ולגרום להם להרגשה רעה שהם לא מספיק טובים... בטח ובטח כשמדובר באימא ואבא.
פלוני22.07.23
46
נכון ויציב
דודה22.07.23
45
ויקח בן בקר רך וטוב, ויתן אל הנער,וימהר לעשות אותו.ויקח חמאה וחלב ובן הבקר אשר עשה ויתן לפניהם ויאכלו. בשר בחלב שחיטה ובישול של גוי.. אם זה טוב לאברהם ,זה מספיק טוב גם לי
דני צור22.07.23
44
איפה מצוות כיבוד אב ואם(וגם המצווה של לא ללכת רכיל)? למה "ללכלך" על אביך באתר אינטרנט? אולי האב אוכל את האוכל של אימו כדי לכבד אותה? אולי הוא סומך עליה יותר מאשר כל ההכשרים? דרך ארץ קדמה לתורה.
חכם חנוכה22.07.23
אתה לא חכם חנוכה אתה טיפש חנוכה
ארי24.07.23
43
כמה שטויות.כמה בזבוז זמן.הכל כשר היום.הכל מסירה.
יגאל 22.07.23
42
האם אתה מבין עכשיו כמה דברי הבל יש במשחק בין כשרויות השונות לנסחי התפילה השונים? אנחנו לא חיים בגולה כבר עשרות שנים אפשר להגיע לתפילה אחת וכשרות אחת! הרי כולנו יהודים!!!!
יוני 22.07.23
41
רק דבר אחד לא למדת עד היום,כבד את אביך ואת אימך......
יאיר22.07.23
40
כל ההחמרות האלו מרחיקות אנשים מהדת.
קול22.07.23
39
הכל זה מניעים כלכליים,
מייקל22.07.23
38
סיפור מגעיל והגיע הזמן שתהיה כשרות אחת לכולם. כל המיסחור דוחה בעיני.הקשיחות של האבא בבית בטח לא מגיעה ממקום של קדושה. מיסכנה האמא מיסכנים הילדים !
מירי22.07.23
37
לפי מה שנראה שאבא שלך סובל מ OCD ומוציא את זה על אחרים בשימוש הדת להראות נורמלי. אז זה כשרות וזה חרדות מ ה' וכ'ו אבל הוא מבזה את כולם בשם הדת. זהו משהו נפשי
יעקב23.07.23
36
חזרו חזרה לצמחונות כחזון הרב קוק זצ" ל. וכל ויכוחי הכשרות יתיתרו.
שומר כשרות 23.07.23
35
אף אחד מהמגיבים לא נגע בנקודה...כשרות זה עסק אז אחת משמיצה את השניה כּדי לזכות ביותר קליינטים,,, אבל בעיקרון כולם דומים,,,מכיר שוחט שעבד בּכמה כשרויות שונות והוא אמר לי שחטתי בכולן אותו הדבר....
אבא23.07.23
34
זה שהאב רוצה כשרות מסוימת- זכותו. אבל הצורה שבא הוא מתנהג בבית-בושה ליהדות.
מורי23.07.23
33
אבא שלי חינך אותי להיות בנאדם. אתה , מרוב כשרות והלכה ,צריך היום רבנים דגולים לצטט כדי לשכנע את עצמך באמחתות בסיסיות שכל תינוק שגדל בסביבתי יודע. זו כנראה שיטה : להפוך אנשים לטומטומים כך שיצטרכו רב כדי שיוכלו להיות בני אדם.
עמר23.07.23
32
כבד את אביך......
אי23.07.23
31
שאלה.. האם ספרדי שאוכל לא בשר חלק אוכל נבלות וטרפות..???
שאלה.. 23.07.23
30
הרי ברור ממה תתפרנסו כשאנחנו אלה שמפרנסים אותכם נעזוב כת הארץ. תבדקו כשרות וציציות אחד לשני. פרימיטיבים
רן23.07.23
אולי כדאי שתצאו מהארץ ותתנו לנו להסתדר לבד...
משה25.07.23
29
הנושא המרכזי כאן הוא לא הכשרות אלא ההתנהגות השתלטנית של האבא וחוסר הכבוד שלו לאחרים כולל ילדיו ואפילו לאשתו. זה ממש לא בסדר לצעוק על האישה ועוד לעיני הילדים!! זה יותר גרוע מלאכול אוכל בכשרות פחות מהודרת. יש כן סיפור על אבא שתלטן שנכשל בבין אדם לחברו ומהווה דוגמה שלילית למשפחתו. עצוב..
יהודי23.07.23
28
אהבת לרעך כמוך! חוץ מזה הכל חרטא
תלמיד חכם23.07.23
27
אתם חולי נפש
איריס23.07.23
26
קיצר אבא טיפש...
איש24.07.23
25
לא יוכל להבין זאת לעולם כשרות אחת טובה פחות מהשניה? מה זה אומר? שעשרות ספרדית לא כשרה לפה האשכנזי? או ההפך? כשר זה כשר זה כשר לא?
ארז24.07.23
24
יש כאן הרבה נושאים בכתבה אחת...
יוסי24.07.23
23
כתבת כל יפה וכל כך נכון. הלוואי יקראו את זה האנשים הנכונים ותוסיף עוד אהבת חינם
דודי 24.07.23
22
אין לי ספק שבסעודתו של העשיר אליה הוזמן בר קמצא הקפידו מאוד על כשרות גלאט יותר מגלאט
יהודי טוב 🔯 24.07.23
21
לדעתי צריך לבדוק אם האבא הזה לא עושה דברים אחרים בנוסף. לחיות תחת שלטון שכזה- אסון. אין בזה שום חינוך.
עמוס25.07.23
20
מאחורי חומות ההקפדה נראה שמסתתר מידות רעות המכוסות באצטלה של כשרויות "היא מקבלת ממנו צעקות גם בנוכחותנו" וואוו
אבי25.07.23
19
הגם לכבוש את המלכה בבית?
יענקל24.07.23
18
אבא שתלטן, נראה שכל ההתנהלות שלו נובעת מאגו ולא מיראת שמיים. זו לא דרך ה'
מישהי25.07.23
17
אני בוגר של הישיבה של הרב משה רבי ואני יכול לספר לכם שרק אדם טהור כמוהו יכול לכתוב כזו כתבה הוא מקפיד על בנאדם לחברו ברמה אחת מעל כולם . ממשיך אביו עד120. רק הוא ראוי נקודה.
גם אני הייתי שם....26.07.23
16
רבי משה אתה אמיתי עם הדרך שלך וכנה. אך יש אנשים שעושים לפוזה אתה מבין?! אתם לא יודעים איזה כנה ועניו הרב רבי . הייתי אצלו בפורים בית פתוח רב מבושם מדבר רק דברי תורה מנגן ומחמיא לכל מי שסביבו תענוג . אגב העלתי באינסטגרם .
בנברקי חסוי.26.07.23
15
שטויות! אני שגדלתי כל חיי בישיבעס הכי טובות יכניס לפה שלו הכשיירים של חסידויות ושל ספרדים??? אני אשמור על עצמי שחס ושולם לא אפול בזה. הרי אני זכיתי להיוולד למקום ולדרך הכי נכונה!!!
ליטוואקע25.07.23
14
איזה סיפור יפה עם מסקנה יפה
אור27.07.23
13
ישר כוח על הסיפור מעורר החשיבה ומסקנותיו
יפהההה27.07.23
12
בתשעת הימים לא אוכלים בשר משום שחיטה, אבל בשאר הימים אוכלים איש את רעהו שזה טרף גמור
נעם30.07.23
11
יפה מאד. יישר כח על השיתוף!.
טלי02.08.23
10
צפוי וידוע...מכירים את השריטה לצערינו. שהקב"ה יחזיר בתשובה את כולם, במיוחד את ה"צדיקים" של דור הפלגה!!!
שחורי04.08.23
9
רחמים על כאלו משפחות,חשוכות במקרה הטוב שרוטות במקרה הרע.
נו שוין07.08.23
8
כמה תוכן ללא כלום. הכל שטויות במיץ.
רות10.08.23
7
אצם אפעלו לא מבינים את הצביעות של הכשרויות השןנות. הכל כסף. מי שממציא כשרות משלו מייצר לעצמו מקור הכנסה מונופוליסטי. יש לו קהל שיאכל רק את זה ולכן יוכל לגבות כסף באמצעות משגיחים משלו. כוח , שליטה, כסף. ואני לא מדבר על זה שכל כשרות מסוימת הופכת את השניה לכאורה לטרפה למי שמשחק אותה כ-'מקפיד' .
מייק לבנובסקי, ר"ג12.08.23
6
כתבה מרתקת ומלמדת.כל הכבוד.אבל לפסול על הסף כשרות של רבנות מבלי לבדוק זה גרוע באותה מידה וסותר את דברי הרב אוירבך
רפול22.08.23
5
לא מבין כלום בכשרויות, אבל כן מבין שכיבוד הורים חשוב יותר מכל השטויות.
יען05.09.23
4
כמה שטויות הגוגל הזה מביא ...
היעג 06.09.23
3
כמה אפשר להאמין בשטויות כשרות כזו כשרות אחרת וכולם אוכלים בסוף ומענין שאלוהים לא נוקם באוכלים .כל הסיפור זה עוד כסף לרבנים מושחתים שכבר מזמן הפכו את הדת לבדיחה ולבלוף אחד גדול .כל הסיפור של הכותב זה עלבון לדת ובדיחה עצובה על משפחתו ההזויה .
אלגמינה מאיר06.09.23
2
אתם מפרסמים כתבה שבה אדם מבקר את דרכו של אביו, זה משחית. אחד הדברים שצוינו בהלכה זה "לא סותרו ולא מכריעו", אפילו להצדיק את אבא בויכוח עם אחר אסור, כל שכן לפרסם ברבים שאתה חולק עליו. אז נכון שהשמות לא מפורסמים, אבל זה מעודד בנים לחפש פגמים אצל אבותיהם. אנשים מחקים את הדברים שמתפרסמים.
דני06.09.23
1
אביך חסר כבוד, ומתעסק בזוטות, קטנות ומיותרות
אחד שיודע היטב08.09.23
אולי גם יעניין אותך
חדשות חרדים
ש

במעמד מאות משתתפים: אירוע זכרון חרדי מרגש בבית שמש

אסף מגידו | מקודם

אירוע קהילתי ייחודי

בית שמש: הציבור החרדי מתכנס לערב זיכרון מיוחד | שידור חי

כיכר השבת | 12.05.24

מיד לאחר הצפירה | תיעוד

כיכר השבת: בלשים עצרו בגיר שגרם לילדים להצית דגל ישראל

קובי רוזן | 12.05.24

"יש לנו מכנה משותף"

הרב הראשי בטקס יום הזיכרון: 'היום הזה מיועד בעיקר עבורנו'

שאול כהנא | 12.05.24

קחו רגע

מתפללים וזוכרים: בואו לקרוא תהלים לזכר הנופלים

כיכר השבת | 12.05.24
ש

לשובע ולא לרזון:

מאכילים את העניים – ומקבלים את הקמיע של ר' ישעי'לה

כיכר בשיתוף ועד הרבנים | מקודם

413 חללים תושבי העיר

זוכרים את הנופלים | שידור חוזר מטקס יום הזיכרון הממלכתי בכותל המערבי ובבני ברק 

כיכר השבת | 12.05.24

עם בוגרי המסלולים בצבא

רבנים ראשיים, שרים וקצינים | שידור חי מטקס הזיכרון בי-ם 

כיכר השבת | 12.05.24

בפגישה עם ראש העיר

אלעד: שר השיכון הכריז על הוספת 12,000 דירות חדשות 

קובי אטינגר | 12.05.24
ש

ביוזמת מחלקת קהילות צעירות

צפו • הערב בבית שמש מעמד תפילה ליום הזכרון

אסף מגידו | מקודם
ש

 לא רק מפגע אסתטי

לא תרופות סבתא ולא ניתוח: הטיפול החדשני לפטרת הציפורניים

כיכר בשיתוף סאן קליניק | מקודם
ש

מי לא זקוק לישועה

כמו לפני 99 שנה: מעמד ישועות אדיר בקרעסטיר במוצ"ש בחצות ליל

אסף מגידו | מקודם

היסטוריה ואקטואליה

רבי עקיבא לא לחם בפועל במלחמת בר כוכבא // מאמר תגובה

ישראל שפירא | 12.05.24
ש

חוויה בלתי נשכחת

ברוכים הבאים לאנטריקוט – אולם אירועים יוקרתי מהדרין בירושלים

כיכר בשיתוף אנטריקוט | מקודם

זעזוע ושאט נפש 

חילול שבת בלב שכונה חרדית בבני ברק | הפעם באתר בניה 

חיים רוזנבוים | 12.05.24
ש

עוברים את הקיץ בלי דאגות

כך תקבלו הלוואה מהירה עד 250,000 ש"ח לכל מטרה

כיכר בשיתוף בנק הפועלים | מקודם

פונתה לבית החולים

פעוטה בת שנה וחצי נכוותה משתיה רותחת; מצבה בינוני

קובי רוזן | 10.05.24

היסטוריה ואקטואליה

כישלון המרד שהפך נשים וילדים קטנים ל"חיות מחמד"

ישראל שפירא | 10.05.24

יוסי אליטוב מגיש:

אור החיים אקטואלי: מסע הכרחי לתוך נבכי הנפש  | צפו

כיכר השבת | 10.05.24