כיכר השבת

"תגידו - אבל בנחת, לא בצעקות"

סערת 'שמע ישראל' במסגד בג'נין | הגר"מ מאזוז חולק על הראש"ל: "זו לא התגרות"

בעקבות הסערה שהתעוררה לאחר קריאת 'שמע ישראל' על ידי חיילי צה"ל מהרמקולים של מסגד בג'נין במהלך פעלות צבאית, הראשון לציון הגר"י יוסף יצא כנגד המעשה, אך כעת הגר"מ מאזוז דווקא מעניק גיבוי ללוחמים ומסביר כי זו לא התגרות | "חבל שמכל דבר עושים רעש", אמר הגר"מ | צפו בדבריו (חדשות)

119
חנני ברייטקופף | כיכר השבת | י"ג בטבת | 25.12.23
הגר"מ מאזוז והראשל"צ הגר"י יוסף
הגר"מ מאזוז והראשל"צ הגר"י יוסף (צילום: יהודה חיים ויונתן זינדל - פלאש 90)

לפני מספר ימים פורסמו תיעודים של חיילי צה"ל, קוראים שמע ישראל במסגד בג'נין ומשתמשים ברמקולים של המסגד, רבים אמרו שמדובר בהתגרות מיותרת, וכך גם סבר הראש"ל הגר"י יוסף, אך ראש ישיבת כסא רחמים, הגאון רבי מאיר מאזוז סבור אחרת.

כזכור, צה"ל בתגובה לתיעוד, השעה את הלוחמים שקראו 'שמע ישראל' מפעילות מבצעית. שעות לאחר פרסום התיעודים כתב הראשון לציון, הגאון רבי יצחק יוסף, מכתב לרב הצבאי הראשי, נגד המעשה ובו כתב בין היתר כי "יש להסביר לחיילים שאין לפגוע ברגשות הדתיים של בני דתות אחרות".

ראש הישיבה הגר"מ מאזוז התייחס לסערה, ואמר בשיעור השבועי: "השבוע הזה היה פלפול גדול, באו חיילים שומרי תורה ומצוות, ועמדו על יד המסגד של הערבים בעזה, וקראו בקולי קולות "שמע ישראל ה' אלוהינו ה' אחד", וזה עשה רעש גדול במדינה, והשעו אותם. וגם הרב יצחק יוסף אמר: 'זה לא יפה, זו התגרות באומות'. אבל אחר המחילה, זו לא התגרות!".

"זו לא התגרות" | דבריו המלאים של הגר"מ מאזוז (צילום: כסא רחמים)

לדברי הרב מאזוז: "גם הערבים מודים בפסוק "שמע ישראל", הם לא כופרים בו, גם הם מאמינים שיש אלוקים אחד בעולם, רק שהם מוסיפים אחרי ה"שמע ישראל" עוד משפט "לא אִלה אלא אללה, ומוחמד רסול אללה" - מוחמד הוא השליח של ה'". הוא שליח?! הוא רצח 24,000 נפשות, ועוד בשמו הורגים אנשים נשים וטף ביום השמחה שלהם. זה נקרא 'רסול'?! זה פסול!".

הגר"מ עבר לדון בדין יין נסך אצל הערבים, וסיים, "לכן, חבל שמכל דבר עושים רעש, קודם כל הרמטכ"ל אומר להם: "אתם יוצאים מכאן (-מושעים), כי אתם פוגעים בדת של הישמעאלים". וכי הערבים במסגד אל אקצא לא פוגעים בדת שלנו?! הם לא פוגעים בכך שאומרים שהתורה התחלפה בין משה רבנו למוחמד?! בזה הם לא פוגעים... אבל אנחנו כשאומרים את הפסוק "שמע ישראל", אנחנו פוגעים... למה? כי ככה זה, משום שאנחנו לא בקיאים בדת שלהם, אנחנו לא יודעים אותה. ולכן כל אחד ואחד, מכל מילה ישר אומר "אה! מתגרים באומות!", לא מתגרים באומות! אנחנו אומרים דברים אמתיים, גם לדידן וגם לדידהו, אין בזה שום דבר".

עוד אמר הגר"מ מאזוז: "לאט לאט אומות העולם יגידו שאין דת בעולם שהיא נקיה וקלה כמו הדת שלנו. לכן אנחנו לא צריכים להתבייש בה ולומר: "אנחנו בעוונתינו הרבים יהודים". אתם יהודים בעוונתיכם הרבים?! איזה עוונות יש לכם? להפך אנחנו צריכים להתפאר "אנחנו יהודים!", לא להתבייש במוצא שלנו, אדרבה להתפאר שאבותינו הראשונים היו אברהם יצחק ויעקב".

לסיום דבריו אמר הרב מאזוז: "לכן לדעתי, לולי שאמר את זה הראשון לציון הייתי אומר להם: תגידו, אבל בנחת, לא בצעקות. תגידו! תגידו ותסבירו להם: אתם מאמינים בתורה שלנו. גם הערבים אומרים שהתורה שלנו הגיעה מלמעלה. ורק שהם אומרים שהם חידשו בה עוד משהו, אבל הם מודים שקודם כל, התורה היא שלנו".

תוכן שאסור לפספס
119 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
83
האם מישהו יאסור על סוהרים לקרוא קריאת שמע בנוכחות אסירים-רוצחים-אנסים מוסלמים , שמא זה יפגע ברגשותיהם?
מאיה גרדיש25.12.23
ההבדל פשוט מאוד, בית סוהר זה לא בנין דתי הנחשב לקדוש, תחשוב לרגע איך תרגיש אם מוסלמי יכנס עם קוראן לבית כנסת ויתחיל לצעוק פסוקים מהקוראן, אתה תאהב זאת? לא, אז בבקשה אל תעשה זאת לדתות אחרות!
אתה לא רוצה שגויים יעשו אותו דבר בביכנ"ס26.12.23
תתעורר במסגדים שם יש חומרי נפץ מחבלים ועוד מה יש להרגיש חיילים לא שעימם להם שהלכו למקום שצועקים מישם היטבח אל יהוד אז מראים להם מה כן צריך לעשות ברמקול ה מלך ה מלך ה ימלוך לעולם ועד
יהודי26.12.23
נכון מאד. ולמי שהגיב שיש מחבלים וכו. בשביל זה ורק בשביל זה נכנסו לשם.
עמי26.12.23
82
כבוד הרב גם אני מבין שאין פה עכשיו ויכוח עם העזתים על נושא דתות, הקנאה והשנאה לישראל מעבירה אותם על דעתם, והתירוץ שלהם הוא לדבר בשם הדת וכיון שכך צריך מה שאפשר להמנע מלתת להם תירוצים לידיים. יחד עם זאת הזהרו בגחלתן של חכמים, ה ירחם
יהודה 26.12.23
מומלץ שגם אתה תיזהר בגחלת הרב מאזוז ולא תיכנס למחלוקת של גדולי עולם
מומלץ26.12.23
הקיום שלך מעבירה אותם על דעתם. שמע ישראל נותן לחיילים כוח אז אסור לאף אחד למנוע מהם. חוץ מזה הקריאה גרמה לזעזע את החמאס הם פועלים השם הדת והנה היהודים מתפללים במסגד !!!
אי26.12.23
81
תורה היא וללמוד אני צריך.סליחה מכבוד הרב .אני לא מבין להראות להם מי בעל הבית זה התגרות ?אני לא מבין? צריך להראות להם מי פה בעל הבית שלא יעשו מה שהם רוצים
מישהו26.12.23
גם בעל הבית לא מותר לו לעשות ככל העולה על רוחו.
שלמה26.12.23
הסכנה הגדולה להפוך למלחמת דת....עדיין אנו במלחמה של שטחים ומדינה
פשוט26.12.23
שוטה, זאת כבר מזמן מלחמת דת. היום כל החילונים מבינים את זה, פלא גדול שחרדי לא תופס את זה
דוד31.12.23

הצגת כל התגובות

80
ויתחלקו הפוסקים זה נורמלי לא צריך להיבהל מזה
חיים25.12.23
79
אשריכם
יוד25.12.23
78
אינטלקטואלית הרב מזוז מדבר לעניין
יהודי פשוט25.12.23
77
רק לדייק בפרטים א. הם קראו מהרמקול של המסגד עצמו ב. הרב יצחק לא דן על התגרות באומות אלה לפגוע ברגשות דתות אחרות
לא מכניס ראשי בן הגדולים25.12.23
76
הוא רסול? הוא פסול! אהבתי!
אליהו25.12.23
75
ניכרים דברי הרב כדברי ישרות אמת ללא שום חנופה והצטעצעות
ששון25.12.23
74
למה אתם מפרסמים ??? חוסר כבוד לרבנים וחולשת הדור
מיותר25.12.23
73
אין ולא היה ולא יהיה פגיעה בשום מקום קריאת שמע או הלל לשם יתברך .למסגד מןץותר להכנס ולהתפלל ובתפילות ישראל אומרים 3 פעמים ביום שמע ישראל!! אולי לאלה שלא מאמינים ולא מהללים את מלכנו מלך ישראל זה צורם באוזניים אז שיהיה להם קצת לא נעים.וחבל שהמקום או יחוס או הקרבה מסלפים את האמת
חיים25.12.23
גם למוסלמים לפי ההלכה מותר להתפלל בבית הכנסת. האם היית נוהג כך?
שלמה26.12.23
72
הסתירה ברמב"ם שכותב (מאכלות אסורות, פי"א, ה"ז) "כל עכו"ם שאינו עובד ע"ז כגון הישמאלים..", לבין זה שהם עובדים לעו"ז שנקרא מרקוליס. הגאון הרוגטשובי כותב (צפנת פענח על אתר): "ח"ו הם ג"כ עובדי ע"ז .. ורק כתב זה מפני המלכות, וח"ו לומר כן, ובמחילת כבוד תורתו.." היינו שגם הרמב"ם מסכים שעובדי ע"ז.
תגובה לדברי הרב25.12.23
אם הרוגוטשבי היה רואה כמה הרמב"ם באגרותיו כתב נגד הערבים בלי פחד, הוא לא היה אומר את זה. ובכל מקרה אף חכם לא חייב להסכים להבנת הרוגוטשבי. ואכן אף אחד לא מסכים אתו. תלמד בפוסקים ותראה שכולם כמעט סוברים שהערבים לא עע"ז.
קני26.12.23
הרמבם לא מתיר איסורים מכבוד המלכות. הישמאלים אינם עובדי עבודה זרה. כי אם היו אסור היה להתפלל בבית תפילתם. אז לא לפסוק כשנוח כך וכשלא נוח להיפך.
ישעיהו26.12.23
כנראה לא קראת עד הסוף את כתבי הרמב"ם. הרמב"ם כותב שפעם הישמעאלים היו עובדים לאבן במכה ועכשיו כשקיבלו את האסלאם מעשה אבותם בידם והם לא מאמינים באבן כאלוה רק זה מסורת שיש להם מאבותיהם
עידן26.12.23
במחכ"ת, בצפע"נ לא כ' כן על אתר, ואדרבה על אתר נראה שנקט דברי הרמב"ם כמו שהם, רק במק"א כ' כן הרוגצ'ובי, ראה שו"ת שלמת יוסף המבואר סי' מ"א אות י"א בארוכה ושם נסמן.
שמרל26.12.23
71
אשריכם
יוד25.12.23
70
אני חושב שהרב מזוז צודק
מנחם נחמיאס25.12.23
69
התנהגות החיילים חייבת להיות מאופקת ומכבדת לא מחללים מקום קדוש כמו שאני לא רוצה שיחללו אצלנו לא מרביצים בשביל התמונות ומתנהגים כמותם אכי חשוב דרך ארץ
אלוש ישראל 25.12.23
זאת מלחמה. לא מצב נורמלי. אם זה לא איסור וזה מחליש את המורל של כל אותם אויבים רשעים חלאות ימ"ש - זה מעולה. מה שייך דרך ארץ. שוטה
דוד31.12.23
68
אני מגבה את החיילים בכל מקרה, אבל לא נראה לי שהערבושים בג'נין ירדו לעומק הדברים הנ"ל כך שזה לא התגרות בתיאוריה אבל בפועל כן, ועוד שרו שיר חנוכה אח"כ , כפרה על החיילים, השם ישמרם
אדי מרפי25.12.23
67
תגדלו כבר.... כל אחד והגישה שלו. לא כל דבר זה כותרת
אבי25.12.23
66
חזק וברוך
דוד כהן25.12.23
65
לכל החפצים להגיב שימו לב נשיכתם נשיכת נחש ועקיצתם עקיצת עקרב
אא25.12.23
לא נכון. תגובות מכבדות ונזהרים בכבודם של הרבנים הקדושים. גם אם לוקחים צד זה לא מזלזל בצד השני.
שיח מכבד26.12.23
64
חיילים אהובים, תמשיכו להדהד את הכרזת הקודש בכל מקום ומקום, בשיא התוקף, שינצח את כל הרוע בעולם: שמע ישראל ה' אלוקינו ה' אחד!!! בדיוק הפסוק מהפרשה שלנו, זה המתכון ל- ויחי!
שמע ישראל25.12.23
63
אין פה שום ענין בצעקת שמע ישראל במסגד, הערבים גם אומרים שה' הוא האלוקים, אני רוצה לראות שתצעקו שמע ישראל בלב ליבה של הכנסת הציונית עם חוקי עכו"ם, תצעקו בלב ליבה של מצעד תועבה. בלב ליבה של בית ספר חילוני כפרני בתל אביב, אל תחפשו לי "מצוות חדשות" לצעוק אצל הערבים, בו בזמן שצריך לצעוק זאת לציונים!
כן25.12.23
62
מתוק
כגן25.12.23
61
מלך הרב מזוז
שלום25.12.23
60
סורי, אבל "המניע" והאדרנלין לשמע ישראל במסגד, הוא רגש לאומי צביעותי, זה הכל. והראיה שבתועבות הציונים במצעדי תועבה שלהם, ובכנסת שלהם שמחרפים שם את התורה, ובאוניברסיטאות הכפרנים שלהם, אני לא רואה חיילים נכנסים בסערה והתלהבות וצועקים שמע ישראל... מעניין למה לא... כל מילה נוספת מיותרת!
האמת לציוני הצבוע25.12.23
ואם החייל הוא דתי ויר"ש ות"ח יותר ממך? הוא מקדש את ה' באמת ובגדול ע"י שנלחם בשמו. הלוואי שתזכה למדרגה הזאת אי פעם
דוד31.12.23
59
ככה זה שהחילונים (רמטכל)הולכים בדרכם של הגויים אין להם בינה ודעת מי מפחד ממי ?!!!!להגיד ולא לפחד משום דבר חוצפהההההה!!!!!!!! מדינה חופשית עאלקקק
נעומי25.12.23
הרמטכל לא חילוני,אלא אם אתה סבור שכל מי שלא חרדי הוא חילוני.
שמעון25.12.23
הוא אשם בטבח 7 אוקטובר כן הוא וחליוה וגנץ
כן כן26.12.23
הוא דתל"ש מסורתי מינוס
דוד31.12.23
להתנהג בחוסר כבוד זה לא אומץ. זה דווקא דרכי הגויים.
חיימי26.12.23
58
ישר כח לרב פה מפיק מרגליות תורתו מלבשתו ענווה ויראה אשריו ואשרי חלקו של הגון פאר הדור והדרו הרב מזוז שליט"א ואחר מחילה מכבוד הראשון לציון בנו של קדוש עליון מרן פאר הדור אין אל תירא ואל תחת
ליאור25.12.23
57
כל המגיבים, להרגע, אין לנו להכנס בין הרים גדולים, השמרו והזהרו.
יהודי25.12.23
56
מזה הכותרת הזו בשביל מה אתם מסכסכים. כל פוסק והדעה שלו אני לא מבין למה סתם לעשות מחלוקות בציבור. לא ראיתי פה כתבה על פסק הלכה ומחלוקת בין השוע לרמא תעשו גם עליהם סערת הקטניות בפסח או סערת הפאות. איזה טמטום סתם לעשות רעש מכלום זה ממש קריטי.
חכםכ25.12.23
55
מאיר עיני חכמים.מאור עינינו.
מרן הגרמ 25.12.23
54
די עם הפחד מהתגרות באומות -הם שונאים אותנו בין אם נתגרה ובין אם לא...שמע ישראל זה קידוש ד'
מילים שמשמחות את הלב25.12.23
אתה כלל לא צודק, יש דרגות בשנאה, אם אתה מתגרה בשונא שלך, הוא ישנא אותך פי 10, ואם אחרי זה יהודי חלילה יסבול בגלל ההתגרויות המיותרות שלך, הרי שאתה אכזר!
יעקב26.12.23
אתה עובר על איסור מפורש של "לא תגורו" בגלל שאתה מפחד מהערבים ימ"ש, וגם כופר באמונה ובטחון מה' יתברך. תעשה תשובה מהר
דוד31.12.23
53
רב עם שכל ישר.
אא25.12.23
52
יוסלה
גם אני כמו הרב מזוז25.12.23
51
אלא בפנים.ועם רמקול. חוק זה חוק
זה לא היה ליד25.12.23
50
לא מתווכח עם גדולים אך זאת דעתי,נשאיר את הדת בצד.וזאת לא מלחמת דת אלא מלחמה עם חיות אדם מהדרגה הנמוכה ביותר שהם גם הפרו את דתם.
אבא25.12.23
במחילה, זאת הדת שלהם. מוחמד בעצמו רצח בכמויות ולקח נשים בכוח. תשאל כל חוקר איסלאם, צבי יחזקאלי מוטי קדר ואדי כהן וכו' וכו'. דברים מפורשים ב"תורה" שלהם, בחדיפים וכו', עפרא לפומיהו.
דוד31.12.23
49
NV EURV NV TH,L
,VHKV GNR25.12.23
48
גדול הדור האמיתי - דבר אחד לדור ולא שני דברים !!!!
שלומיאל המבקר25.12.23
47
לא מסכים עם הרב מאזוז לצערי עם כל הכבוד. אנחנו לא צריכים להתנהג כמוהם.
אוהד25.12.23
46
אבל זה היה בג'נין
......25.12.23
45
חבל שהעיקר חסר מהספר, בכל הדיון אודות אמירת "שמע ישראל .. אחד". מה עם גאון יעקב, והרגשה ברורה ש"אתה בחרתנו מכל העמים"? וכי בגלל שלא מוצא חן בעיני הגוי שבחוץ, והגוי בקרבך, נוותר ח"ו על האמונה היהודית. במשך אלפי שנות גלות יהודים נהרגו על קידוש השם, עם מילים אלו על שפתם, גם כאשר הרוצחים לא אהבו זאת.
יהודי25.12.23
טיפש איזה אמונה יהודית פה? מישהו הכריח לחיילים לעזוב הדת (מלבד צה"ל לו הם משרתים..)? כבר פסקו הרמב"ם והשו"ע שהישמעאלים אינם עע"ז, אם אתה באמת כ"כ חרד על האמונה היהודית, אז לך תצעק שמע ישראל בעת שהכנסת הציונית מעבירה חוקים נגד התורה!
יהודי אמיתי26.12.23
44
אני לא חולק על הרב חלילה. אבל במציאות זה מטריף את דעתם ובעיניהם זה חילול קודשיהם עצם זה שיהודי נכנס למקום תיפלתם. הראיה ממסגד אלאקצה איזה רעש בכל העולם.
אבי25.12.23
ומה הפיתרון שלך? אותו מסגד היה מוצב של מחבלים וירו משם על החיילים, והמון פעמים זה מקום ההסתה וסליק הנשק שלהם. לא להיכנס?
דוד31.12.23
ואל תשווה לאל אקצה. זה מקום ה3 הכי קדוש להם (לרוב הערבים הסונים, לא השיעים). שוטה
דוד31.12.23
43
לא קשור למה הם מאמינים. קשור שזה מפריע להם, ואמן שום הצדקה לעשות בלגן ללא סיבה. גם לא נראית טוב למדינות שתומכות בנו.
כוללניק25.12.23
42
אלו ואלו דברי אלוקים חיים!
שימי25.12.23
41
הרב הראשי הוא מינוי של המדינה ומקבל משכורת מהמדינה. הוא נוגע בדבר.
גדי אוהב25.12.23
40
זה לא היה בעזה
בונבון🍒25.12.23
39
הרב מאזוז צדיק יסוד עולם
ישראל 25.12.23
אמת ויציב
אמת ויציב26.12.23
38
אם במסגד מתפללים אז גם ליהודים מותר להתפלל שם בדרך שלהם
הערבים תמיד משחקים נפגעים25.12.23
אז נזמין הערבים להתפלל עימנו בבית הכנסת? או שאתה עושה היתר רק מחמת הצביעות
נישה26.12.23
37
ברור שיש לעשות את זה בכל מסגד לפני שהופכים אותו לבית כנסת
אא25.12.23
36
אבל השמע ישראל נאמר במנגינה ירושלמית בדיוק כמו הערבים...כך שהערבים בטח חשבו שזה המואזין קורא מהקוראן....אז מה הבעיה? אם זה היה במנגינה אשכנזית או מרוקאית אז מילא היו הערבים מרגישים שזה לא שלהם...אבל מנגינה ירושלמית זה ממש כמותם.
מטבוחה25.12.23
35
הרב יצחק יוסף שליט"א = מלך ישראל
אלי26.12.23
34
שום התגרות באומות, כל מה שקרה לנו זה בגלל 'לא להתגרות באומות', איתם הדרך היחידה זה להיות חזקים יותר מהם וזו הדרך, ורק ככה נקבל שלום זמני עד שהם יזהו חולשה
roy26.12.23
אכן. כמו כלבים הם. מריחים את הפחד של אלו שצועקים "לא להתגרות באומות", מנטורי קרתא ועד "חרדים" (לא לדבר ה' אלא בעלי יראות נפולות) - עד לעזה ולג'נין ועד לאיראן. ורק בגלל זה הבהמות האלה מאמינים שיש להם סיכוי להעיף אותנו מפה
דוד31.12.23
33
מסגד=מיס גד מיס באידיש זה זבל
משה26.12.23
32
תענוג הרב הזה לא רואה ממטר שם אמת וזהו
שבבניק26.12.23
31
מסכים עם הרב מאזוז. ובכלל אחרי הכבוד, לא צאיך ליישר קו עם דובר צה"ל ומשלחיו בכל מה,שקשור בעניינים יהודיים והלכתיים, טלא להביט על ההלכה,נהאם אני עובר איסור בזה שאני קורא ק"ש במסגד? לא נראה!
חחח26.12.23
בדיוק. אין בכך שום איסור. צריך להדגיש. ואולי יש בזה קידוש ה', בפרט שעל אותו מסגד היה קרב עם מחבלים והרגו אותם והכריזו "שמע ישראל". הרי הם ימ"ש הכריזו מכל מקום דברי אמונתם, וכדי לנצח קליפה זו ולתקן חילול ה' הנורא שהם עושים בהכאתם בישראל - צריך להורגם ולהכריז "שמע ישראל"
שלום31.12.23
30
הרב הקדוש .. גם אנחנו לא כופרים באללה הוא אכבר שמשמעותו אלוקים גדול. אך למרות שאין בכך פסול או סתירה דתית לא ייעלה על הדעת שמוסלמי ייכנס לבית הכנסת עם מגאפון וייקרא ... ולכן מבחינת כבוד השם ותפקידנו להיות אור לגויים אני רואה בכך דבר לא מכבד להיכנס לבית תפילה ולעשות בו שום דהר שאינו צורך מבצעי
עמי26.12.23
29
אני קורא לכיכר השבת לא להיות שופרו של השטן תפסיקו לסכסך . אתם יכולים לפרסם את דבריו של מרן ראש ישיבת כסא רחמים בלי קשר לדבריו של הרשל"צ .
דוד26.12.23
28
מספיק כבר לעשות מחלוקות בן גדולי ישראל ״סערת השמע ישראל״
אליעזר26.12.23
27
ליצחק יוסף יש פה גדול!
דוד26.12.23
תזהר זה יתנקם בך
איש טוב27.12.23
26
אני מאד מכבד את הגר"מ מאזוז , אבל בקרה הספציפי הזה אני מזוהה עם דעתו של הראשון לציון הגר"י יוסף. והבן שלי מזוהה עם דעתו של הגר"מ מאזוז. היה לנו פולמוס ביתי על זה. ואני ממש ימני , אבל כמו הגר"י יוסף אני סובר שזאת התגרות מיותרת.
דן26.12.23
25
דעת הרב יוסף- דעת ש"ס- פוליטי!
דעת כב' הרב מזוז- דעת תורה26.12.23
24
זו לא התגרות
נכון 26.12.23
23
בסדר. לא שמתם את התגובה שלי. הלליי! התגובה שלי הכי נכונה. מה קרה? אמרתי משהו על הראשון לציון?
צדיק המסיכות26.12.23
22
עצם שיש כזה דבר יהודים זה התגרות אז אולי צריכים להתאסלם חלאס כבר עם השטויות
חיים26.12.23
21
יצחק יוסף הוא בונה חופשי ידע לקוד מול האפיפיור שזה איסור תורה ועוד לברך אותו. מי שיש לו השקפה בריאה ויודע ספר מבין מיד מי אלו עם איצטלא דרבנן שאסור לשמוע להם
ריאליסט26.12.23
אתה משוגע וחמור ריק ופוחז
שמעון29.12.23
20
ההבדל בין הרב יצחק יוסף.לרב מזוז.זה שהרב יצחק יוסף הוא מינוי פוליטי.והרב מזוז הוא רב פרטי שיכול לומר את הדברים האמתיים.והנכונים.לעומת זאת הרב יצחק יוסף בתור הרב הראשי לישראל חייב לרכך קצת למרות שאין פה שום פגיעה אמיתית ברגשות של המחבלים
חיים26.12.23
19
הסכם לא מוצדק וככה הראייה מסביב שדרעי הביא
אמת אוסלו26.12.23
18
מי ייקח אחריות על הפסק הנועז או המתון? קהילת אתרא קדישא הדין, או די בכל אתר מזורחניקי חופשי? אין לו לדיין אלא מה שעיניו רואות. וכשאחיכם יצאו למלחמה, לפחות אתם תשבו פה בשקט
איך אתם קשורים?...26.12.23
17
היה נכון להזהיר את החיילים ולא להשעותם. אולי זמנית ולהחזירם. אין נוהל ברור בעיין חריג זה. לחדד נוהל. ואז לדון כלפי כל עבירת משמעת. זו אוליי הייתה תגובה ספונטנית של שיא לחימה. האמת והשלום אהבו.
ישראלי. 26.12.23
16
במסגד שהמואזין קורא "אטבח אל יהוד" חמש פעמים ביום בוודאי שאין שום בעיה לקרוא שמע ישראל.
רמי 26.12.23
15
אני שמתי לב לדבר אחר. איך הרב מזוז מתייחס בכבוד לרב יצחק. אף שהרב יצחק מידי שיעור עוקץ את הרב מזוז בביזיון תלמידי חכמים מובהק.
שלום26.12.23
14
המכתב של הרב יצחק עלוב
משה26.12.23
אתה משחק עם העולם הבא שלך
איש טוב27.12.23
13
תתגייסו, תיהיו קצינים בחירים הרבה שנים, תקבלו החלטות קשות, תלמדו את הארצות מסביב ואז תדברו אחרת אתם סתם מדברים עם עצמכם
יער ב26.12.23
12
מצטער לומר, אבל הפעם הרב מאזוז צודק לגמרי. ויותר מזה המסגד הזה משמש להם כמקום הסתה נגד היהודים. הם מחללים אותו הרבה יותר. לצערי, מו"ר הרב יצחק יוסף טעה בזה, מחמת לחץ השמאל ואלופי הקונספציה שלא מודים בטעותם עדיין. והרב מאזוז קיים מצוות לא תגורו מפני איש
תלמיד של הרב יצחק יוסף26.12.23
11
הרב מזוז ,בדבריך אתה מסית ,ה' יילחם. לכם ואתם תחרישון" לא. במסגד הבנת רב נכבד ,בעת צרה או בקשת ישועה ,לא מתוך מסגד ,איש דת אל תתערב במשאינך יודע.
יגאל26.12.23
10
שס משתפים של המחבלים ארבל הוא אח של סינוואר וכל שס הם ערב רב עם חליפות
יהודה26.12.23
דרעי מאנייאק
האמת האמיתית27.12.23
9
והדברים פשוטים כדברי מרן רה"י
יוני 27.12.23
8
אומה שיש אמלח בבית התפילה שלה ושבית התפילה שלה זה אמצעי לרצוח ולהרוג ולא במסגד אחד ושניים ושבני האומה שלהם רוצחים אונסים ושבבית התפילה שלהם הוא מקום להסתה לרצח יהודים אין מקום להתחשבות שמע ישראל השם אלוהינו השם אחד ובגדול לזעוק מהרמקולים שלהם.
יוסי27.12.23
פה מפיק מרגליות שפתיים ישקו משיב דברים נכוחים דברי פי חכם חן
שלום31.12.23
7
כבוד הרב מזוז שליט"א
לייקי27.12.23
6
רק שזה ממש לא היה ליד המסגד אלה בתוכו
נו שויין 27.12.23
5
צריך להניח לחיילים שקרעו שמע ישראל. לדעתי סתם עשו מזבוב פיל. שום דבר פלילי או שלילי הם לא עשו.
באבא ביבי מפחד מפסארה 28.12.23
4
אני גרה בירושלים ויש פה מואזין בתוך האוזן שלי ביום בערב ובאמצע הלילה בקולי קולות מהדהד בתוך האוזן שלי ושלא לדבר על השיחות שישי שלהם
זה הדדי28.12.23
3
זה לא היה בעזה אלא בג'נין
צדיק ניסתר29.12.23
2
נטייית יתר לשמאלניות והתרפסות לצערנו
יהודי 30.12.23
1
אז תגיד, מאזוז זה מרוקני, טריפוליטאי, או תוניסאי, או אולי אגיראי?
הברברי29.12.23
גרבאי
אהבתי מאוד!!!!05.02.24
אולי גם יעניין אותך
חדשות חרדים

בית שמש: הציבור החרדי מתכנס לערב זיכרון מיוחד | שידור חי

כיכר השבת | 12.05.24

מיד לאחר הצפירה | תיעוד

כיכר השבת: בלשים עצרו בגיר שגרם לילדים להצית דגל ישראל

קובי רוזן | 12.05.24

"יש לנו מכנה משותף"

הרב הראשי בטקס יום הזיכרון: 'היום הזה מיועד בעיקר עבורנו'

שאול כהנא | 12.05.24

קחו רגע

מתפללים וזוכרים: בואו לקרוא תהלים לזכר הנופלים

כיכר השבת | 12.05.24

413 חללים תושבי העיר

זוכרים את הנופלים | שידור חוזר מטקס יום הזיכרון הממלכתי בכותל המערבי ובבני ברק 

כיכר השבת | 12.05.24
ש

חדש דנדש

קורס הכנה ללידה, *אבל* עם סגל מומחים וצוות מיילדות 

כיכר בשיתוף מעייני הישועה | מקודם

עם בוגרי המסלולים בצבא

רבנים ראשיים, שרים וקצינים | שידור חי מטקס הזיכרון בי-ם 

כיכר השבת | 12.05.24

בפגישה עם ראש העיר

אלעד: שר השיכון הכריז על הוספת 12,000 דירות חדשות 

קובי אטינגר | 12.05.24
ש

ביוזמת מחלקת קהילות צעירות

צפו • הערב בבית שמש מעמד תפילה ליום הזכרון

אסף מגידו | מקודם
ש

מי לא זקוק לישועה

כמו לפני 99 שנה: מעמד ישועות אדיר בקרעסטיר במוצ"ש בחצות ליל

אסף מגידו | מקודם
ש

"בני חיי ומזוני"

בריאות? זיווג? זש"ק? פרנסה? זה מה שיושיע אתכם השנה

כיכר בשיתוף ברכת ישעיה | מקודם

היסטוריה ואקטואליה

רבי עקיבא לא לחם בפועל במלחמת בר כוכבא // מאמר תגובה

ישראל שפירא | 12.05.24
ש

חוויה בלתי נשכחת

ברוכים הבאים לאנטריקוט – אולם אירועים יוקרתי מהדרין בירושלים

כיכר בשיתוף אנטריקוט | מקודם

זעזוע ושאט נפש 

חילול שבת בלב שכונה חרדית בבני ברק | הפעם באתר בניה 

חיים רוזנבוים | 12.05.24

צפו בדברים

הראש"ל נפגש עם ראשי מערכת הביטחון; זה מה שנאמר שם

ישי כהן | 12.05.24
ש

פיתוח ישראלי חדשני

כל אחד יכול להרוויח אלפי שקלים בלי לעשות כלום?

כיכר בשיתוף רייזאפ | מקודם

"התבשלתי עם עצמי"

איש התקשורת החרדי, התגייס ומסרב להפוך ל'סמל' - מדוע? | צפו

יאיר טוקר | 11.05.24

פונתה לבית החולים

פעוטה בת שנה וחצי נכוותה משתיה רותחת; מצבה בינוני

קובי רוזן | 10.05.24

היסטוריה ואקטואליה

כישלון המרד שהפך נשים וילדים קטנים ל"חיות מחמד"

ישראל שפירא | 10.05.24

יוסי אליטוב מגיש:

אור החיים אקטואלי: מסע הכרחי לתוך נבכי הנפש  | צפו

כיכר השבת | 10.05.24
ש

האם הגאולה קרובה?

"בספרא דא יפקון מן גלותא" • אתגרי המלחמה בראי הזוה"ק

כיכר בשיתוף מכון המאו"ר | מקודם

סערת הגיוס

הרב לייבל דרש התחייבות פומבית מצה"ל; ראש אכ"א: "נבהיר"

כיכר השבת | 10.05.24

לזכר הקדושים

תיעוד מרגש: 'א-ל מלא רחמים' במחנה ההשמדה זקסנהאוזן 

כיכר השבת | 10.05.24

עם מוט ארוך

תושב בית שמש ניסה להסיר דגל ישראל - ונעצר בידי השוטרים

קובי אטינגר | 10.05.24