כיכר השבת

מאמר חריג מאוד

'המבשר' מאשים: הפסדנו רק בגלל 1,379 קולות ויז'ניץ באלעד

לאחר החלטתו של האדמו"ר מויז'ניץ לתמוך במועמד ש"ס יהודה בוטבול באלעד, עיתון המבשר השייך ל'שלומי אמונים', מאשים הבוקר אחרי הניצחון בבית שמש את חסידי ויז'ניץ בהפסד של ישראל פרוש באלעד (חדשות חרדים)

134
חנני ברייטקופף | כיכר השבת | ב' באדר ב' | 12.03.24
ישראל פרוש ויהודה בוטבול
ישראל פרוש ויהודה בוטבול (צילום: יעקב כהן)

לאחר הניצחון בפער בעיר בית שמש, הרשום בין היתר גם על 'שלומי אמונים', ביטאון הבית שלהם, יוצא הבוקר (שלישי) במאמר חסר תקדים, בו הוא מאשים את ויז'נית בהפסד באלעד.

כזכור, ימים ספורים לפני הבחירות, החליט האדמו"ר מויז'ניץ להסיר את התמיכה הקבועה בישראל פרוש לראשות העיר אלעד, והעניק את התמיכה למועמד ש"ס יהודה בוטבול, לאחר החלטת האדמו"ר, גם 'הפלג הירושלמי' הצטרף ובכך הבטיחו את ניצחונו של יהודה בוטבול.

בביטאון הבית של 'שלומי אמונים', 'המבשר', החליטו הבוקר לתקוף את החלטת ויז'ניץ בחריפות, כאשר מאמר חריג מעין זה לא זכור זה תקופה.

בפתח המאמר נכתב: "עם שוך מערכת הבחירות הארוכה, ולאחר שהעיר בית שמש זכתה ב"ה בראש עיר ראוי, הרב שמואל גרינברג, שנתמך מתחילת הדרך על ידי דגל התורה וסיעת שלומי אמונים ומחזיקי הדת באגודת ישראל, חוזרים אל העיר אלעד, ההתפתחות החיובית של העיר והפיכתה לעיר של תורה וחסידות, עיר הישיבות, היא דבר שאינו מוטל בספק. פעילותו של הרב ישראל פרוש זכתה בכל עת לשבחים, ובמיוחד הסיוע הנדיר והנדיב בבניית בתי כנסת, סיוע שאינו מקובל בשום עיר חרדית, כמו גם הבאת ישיבות רבות עם אלפי אלפי בחורי ישיבות לעיר, כדי לחזק את צביון העיר".

על פי המאמר: "תקופה ארוכה לפני מערכת הבחירות ידעו באגודת ישראל שדגל התורה בהנהגתו של מרן הגאון רבי דוב לנדו מעוניינת בבחירתו המחודשת של הרב ישראל פרוש כנציג יהדות התורה לראשות העיר אלעד. אולם בצוק הבחירות הללו ניטלה עיר זו מחלקה של יהדות התורה. כיצד קרה הדבר הזה? כיצד איבדה אגודת ישראל במו ידיה את ראשות העיר אלעד? – אלו הן השאלות המנסרות זה כשבועיים בחלל עולמה של היהדות החרדית בארץ הקודש ובעולם כולו".

במאמר נטען: "רוב חברי מועצת גדולי התורה, יחד עם מועצת גדולי התורה של דגל התורה ובראשם מרן גאון ישראל רבי דוב לנדו, תמכו בהרב ישראל פרוש, כמועמדם לראשות העיר. אולם, הושמעה דעה אחת אחרת ברבים שיש להחליף את בנציג ש"ס ר' יהודה בוטבול. חסידים שמצייתים ונשמעים לדעת רבם, עשו את המוטל עליהם, והצביעו לר' יהודה בוטבול. הם אינם בושים בהצבעתם לר' יהודה בוטבול, כי כחסידים הם גם סבורים שעשו דבר שמחזק את התקשרותם והכנעתם לרבם".

"יחד עם זאת", נכתב עוד, "הציבור החסידי בהמוניו, באלעד ומחוצה לה, שאינו נמנה עם אותה חסידות, רוח נכאים בו על כך שניטל ממנו ראש עיר המתנהג בדרכי חסידות, אחד שמגיע מתוכם, ולכן יש מי – מאלה שלא תמכו בישראל פרוש – שמשמיעים טענה לפיה ממילא לא היה לו סיכוי להבחר לראשות העיר אלעד. חשוב לציין כי כבר בקיץ תשפ"ג, הביעו נציגים של הסיעה המאוחדת (ויזניץ) ספק האם יש לישראל פרוש סיכוי להבחר כראש העיר. נאמרו על ידם דברים רבים שבתנאים מסויימים שיווצרו הם גם יתמכו בו. המציאות היא שלמרות שמספר שעות לפני הגשת הרשימות סיכמה ויזניץ עם ישראל פרוש, עם ערבויות על תמיכה בו, הם חזרו בהם מהסכמתם לאחר מספר ימים, ועשו הסכם חדש עם נציג ש"ס".

כאן המאמר עובר להאשים את ויז'ניץ: "עלינו להכיר את הנתונים, ולהבין כי רק בגלל שויזניץ לא הצביעה – רק בשל כך הרב פרוש הוא לא ראש העיר אלעד היום הזה. והנתונים אומרים כך: עבור הרב ישראל פרוש הצביעו 9,546 קולות כולל מעטפות כפולות. עבור הרב יהודה בוטבול הצביעו 11,872 כולל מעטפות כפולות. ההפרש ביניהם עומד על 2,326 קול בלבד. המשמעות הפשוטה היא, שלו היו 1,164 קולות עוברים מבוטבול לפרוש, ראשות העיר היתה נשארת בידי אגודת ישראל – יהדות התורה".

המאמר מתייחס גם להצבעת הפלג באלעד: "מהפילוחים שיש במועצת הקהילות של אגודת ישראל, יש לחסידי ויזניץ אף יותר מאותם 1,164 קולות האמורים. 1,379 מתוך קהילת ויזניץ באלעד מימשו את זכות ההצבעה והצביעו בעד מועמד ש"ס. ולכך יש להוסיף גם את אנשי הפלג הירושלמי, שגם הם הצביעו בפועל למועמד ש"ס ר' יהודה בוטבול, והם אמרו שעושים זאת רק בגלל שקהילת ויזניץ חתמה עם בוטבול, ולכן אין לישראל פרוש סיכוי".

"יובהר":, נכתב: "חסידי ויזניץ אומרים שהם קיימו את רצון רבם כדרכם של חסידים. אך כשחסידים אחרים כאובים ומתלוננים על המצב הם נדחים בטענה שההפסד בבחירות אינו בגלל ויזניץ. על כך בא טור זה. להבהיר מפורשות כי על כולם לדעת שראש העיר החסידי ישראל פרוש שניהל את העיר לשם ולתפארה לא נבחר לקדנציה החדשה – אך ורק בגלל הצבעתם של חסידי ויזניץ. איננו רוצים להרחיב כאן ולהביע את הכאב על כך שעיתון המתיימר להיות עיתונה של אגודת ישראל מפרסם בריש גלי מודעות של מועמד שהוא נגד דעתם של רוב חברי מועצגה"ת של אגודת ישראל. איננו רוצים להרחיב כאן על הכאב שנציגים רשמיים של ויזניץ מסכמים על הסכם לפני הגשת הרשימות, חוזרים בהם, ועושים הסכם אחר עם מועמד אחר, יהודה בוטובול, לאחר הגשת הרשימות".

לסיום נכתב: "גם לא נרחיב כאן על הנזק שנעשה לר' ישראל פרוש, שחצי שנה לפני הגשת הרשימות היו לו הצעות להעתיק את פעילותו לבית שמש או לירושלים, אלא שנציגים רשמיים של ויזניץ אמרו לו שאם דגל התורה תומכת בו, הם תומכים בו ללא ספק. על כל אלו עוד נרחיב. מטרת טור זה היא להסיר את הערפול, ולומר בקול צלול: אותם 1,164 קולות שהצביעו בעד בוטבול ולא בעד ישראל פרוש, הם אלו שהדיחו אותו מראשות העיר".

תוכן שאסור לפספס
134 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
114
אני לא הלכתי לקלפי, ומאמין שישעוד כמה כמוני...
שטויות12.03.24
113
מה זה משנה מי ראש העיר?
עובדיא בבציק12.03.24
112
די להתבכיין אנחנו במלחמה
חיים12.03.24

הצגת כל התגובות

111
צודק. זה רק מראה שיש הרבה מאוד ספרדים שהצביעו לפרוש
יוסי12.03.24
110
תמשיכו לריב! העיקר שיהודה בוטבול ראש העיר....
אברי12.03.24
חחחחחחחחחחח תודק
חחחחחח13.03.24
109
כל שתי שורות: "איננו רוצים להרחיב,אבל.." עיתון חצוף ובעה"ב חצוף פורוש חצוף שהוא מעז לכתוב נגד גדולי ישראל ועוד במפורש! חסידי ויזניץ=עשו מה שרבם אמר להם לעשות אדמורי פורוש=עשו מה שפורוש אמר להם לעשות...וד"ל עפרא לפומי של משפחת פורוש הסכסכנים
יהודה12.03.24
108
אולי שמשפחת פרוש תעשה גם היא חשבון נפש? מדוע ויזניץ לא רצו אותו באלעד, ומדוע שאר חלקי אגו"י לא השתתפו בדילים בבית שמש? ישנם סיבות לכך...
יחיאל12.03.24
ויזניץ לא תמכו בו כי הבטיחו להם כסף!!!
נו. אל תהיה תמים13.03.24
ויז'ניץ לא תמכו בו כי הוא לא נתן להם כסף
בן משה14.03.24
107
עצוב מאד
נעמה12.03.24
106
וקהילת אמונים מאשים רק בגלל שהסבא שימש כח"כ לא פוסק לזרעו וזרע זרעו
פרוש'קעס12.03.24
105
ואני חשבתי שבן-גביר יביא לו את הקולות האלו של ויזניץ, הרי כך אמרו באל-גז'ירה של משפחת פרוש, מיד עם הכרזתו של הרבי מויזניץ
יוסי12.03.24
104
בחירות לעיריה הם כמו ועד בית. כל אחד יכול להחליט לבד מי יותר טוב לו. מי שיש לו רב בעל רוה"ק וסומך עליו גם בתחומים חמורים, בודאי נהנה ממנו עצה טובה, ולא נכשל. זה מביש שיש בכלל תלונה על אי בחירה של ועד בית. מראש בחרו לתקופה, ולא חידשו את הבחירה. לא הפסדת, רק לא הרווחת.
איש הלכה12.03.24
103
שיפסיד בשקט
חיים12.03.24
102
מעניין שמשפט אחד אמיתי, היה משום מה 'חסר', ש'האדמו"ר המלוב"ן מאיר פרוש', החליט להלחם באדמו"ר מגור ובאדמו"ר מויז'ניץ שליט"א, כמו שהוא נלחם בעבר, ברב אלישיב זצ"ל ולהבל"ח באדמו"ר מבאיאן שליט"א.
אליהו הנביא12.03.24
101
"המבשר מאשים".... יותר נכון "משפחת פרוש מאשימה" הרי העיתון המבשר שייך למאיר פרוש שפתח אותו בשעתו במריבתו עם גור כעיתון אלטרנטיבי להמודיע
איציק12.03.24
100
זהו נגמר...איפה האמונה נעלמה זה מה שד' החליט...
די כבר12.03.24
99
שיאשים את עצמו, כנראה שוויזניץ לא קיבלו ממנו שום דבר, ולכן מנסים מועמד אחר, פשוט מאד, להבא שילמד להתנהג אחרת, אף אחד לא בכיס שלו, אלו כללי המשחק
יואל12.03.24
98
לא הבנתי אבוטבול לא חרדי ? די עם שנאת החינם והפלגנות...
יהודי של אמת12.03.24
97
נעשה לפורוש נזק??? יכל לעבור ל...? לא הבנתי.. התפקידים זה לא לשם שמיים?? ורק בגלל ש"מחייבים" אותם לקחת את התפקיד.. כנראה שהכל סתם סיפורים...
שששש12.03.24
96
מישהו שם שכח ללמוד חשבון מאמר שמסביר למה 1+1 לא שווה 2
אחד12.03.24
95
תפנימו...יש ראש עיר ספרדי - כמו שהיה צריך להיות לכתחילה לפי ההסכם.ואיך מעיזים לדבר כנג אדמו"ר??אצלינו הספרדים לא מעיזים לדבר על גדולי דור משום עדה..
אלעדית12.03.24
94
רק שאלה תכלס, מי אמור לנקות את כל הזבל של הבחירות, ראש העיר היוצא או הניכנס??
בחירות מיותרות12.03.24
93
פורוש היה ראש עיר טוב ובגלל כמה קולות הפסיד!!
נחשון12.03.24
צודק לגמרי!
יעל בוזגלו מאלעד12.03.24
עובדה שהרוב לא חשב כך...
אלעדית13.03.24
92
מה זה משנה מי ראש העיר העיקר שזה אדם חרדי שומר תורה ומצוות כולנו עם אחד כולנו יהודים די לפילוג. כמו בבית שמש ככה צריך הכל הארץ צריך אחדות. וחוץ מיזה. צריך לתת גם לראש עיר ספרדי את הזכות להיות ראש עיר ולהתחשב בדיירים הספרדים
יוסף12.03.24
91
הפסדתם בגלל התנהגות פרטנית לא נעימה לתושב הפשוט.
ריקי12.03.24
90
איכס... עיתון פאשקווילי....
1212.03.24
89
לא מובן למה ויזניץ עזבו את פרוש הוא נתן להם הכל מעל ומעבר לכוחם הם כפויי טובה
אפשטיין חרדק ירושלים12.03.24
מעניין באמת... לא מובן... [מה הוא "נתן" ולמה זה מעבר לכוחם? וכמה הוא לקח??? מעניין... באמת שמעניין... אולי תתחיל לברר]
אברהם ישעיהו15.03.24
88
מה המבשר רוצים להשיג בפרסום הזה היום?
אלעדי12.03.24
87
הגיע הזמן שמ. פורוש יאמין בדברים שהם מעבר לפוליטיקה. "עושה משפט לעשוקים". שכר ועונש, למשל. חטא מ. פורוש: כפיית מ' רובינשטיין על ביתר, בניגוד מפורש לדעת מרן הגרי"ש אלישיב, הרבה מבויאן, וזקני העיר. כעת בנו ישראל, שהוא בסדר גמור, נדרש לשלם את דמי הפשע הזה, והכל בשביל? בשביל רובינשטיין משובו בנים...
יוסף כהן12.03.24
86
כל הכבוד מגיע לכם
מצוין12.03.24
85
פרוש אכלו לי שתו לי... אתמול בגדת באדמו"ר שלך הרבי מבאיאן, והיום אתה מחציף פנים במרן אדמו"ר מויז'ניץ שליט"א
ירושלמי בנשמה12.03.24
84
ומה קרה בסוף?? נבחר ספרדי לראש העיר? זה אסון?? 10 שנים זה נחמד ומספיק בשביל ראש עיר, הרב פרוש איש יקר אך הוא צעיר והחיים לפניו, בסוף אני לא דואג הוא יגיע לכנסת וישב שם עד זקנה ושיבה..
ששון12.03.24
83
חסידים יקרים הגיע הזמן שתרגיעו בקשה אני בהלם מהחוצפה הזו מי אתם שתחליטו מי ראוי ומי לא?????? אתם לא מתביישים?????????? אני ממש בהלם מיזה שהחלטתם מי ראוי מספיק ומי חרדי מספיק אתם ממש מוציאים את בוטבול ככופר תתביישו לכם מגעילים!!!
ליב12.03.24
82
חחחחחחח איך ההפסד כואב להם ממורמרים
פאי12.03.24
81
ב 2 מילים. המטרה של ויזניץ הושגה!!
יואלי12.03.24
80
הלו נגמררר זה עבר תפסיקו לחרחר מריבות מיותרות עם כל הכבוד זהו אנחנו רוצים שקט לא יעזור אם תייללו
יענקי12.03.24
79
בטווח הקצר ויזניץ כאילו הרויחה בטווח הארוך יותר ויזניץ הפסידה ובגדול. אבל בכל זאת רומנים אז הם יבינו בהמשך וכבר יהיה מאוחר.
חיים12.03.24
נאום ישראל פורוש
אדם פשוט12.03.24
78
מציון מגיע גם לספרדים סמינר חדש
אלחנן טביביאן12.03.24
77
דהיינו רק לפרוש היה מותר לחבל בקול הספרדי ולמשוך את אבי דיין ואת ברק צברי ואת הרב מזוז והבן של הרב יורם שבטח הוסיפו לו מהציבור הספרדי 2000 קול … מה הוא ציפה ששס לא יקחו קולות מהבייס שלו ??? התבכיינות של אנשים שלא יודיעים להפסיד.
אלעזר 12.03.24
76
מאמר חריג בכל קנה מידה לא זכור שח"כ מכהן יצא נגד אחד מגדולי הדוד בגלוי ורק בגלל שלא תמך בבן שלו אני הפסקתי את המנוי בהמבשר
חוצפה12.03.24
הדיקטטורה של "גדולי הדור" זה כמו הדיקטטורה של בג"ץ
שלמה13.03.24
75
שרוליק פרוש לא קיים את ההסכם לפני חמש שנים שדגל יקבלו עכשיו דגל הם לא קיימו לשס ובכלל למה שחסידות ויזניץ שהיא הכי גדולה בעיר תוותר על ראשות העיר לבן שמייצג רק את אביו ועוד 12 אחים
הרב דב לנדו12.03.24
74
הפסדתם רק בגלל שנלחמתם בשביל הבן של...
תושב12.03.24
73
טעות המבשר צריך את ויזניץ ולא הפוך
טעות12.03.24
72
בכיינים קישקוש גדול של מאמר איך הם לא מתביישים לפרסם כזה דבר פרוש לא היה מנצח אם לא היו מצביעים לו כמה אלפים של ספרדים שלא נשמעים לרבותם (כמו שהם כתבו בכתבה...) אז יאלה תתקדמו ותפסיקו להיות שתלטנים במקום שלא שלכם
יוסי12.03.24
71
לא מבין למה זה מוצג כ"האשמה" וכ"הפסד". בוויז'ניץ נשמעו להוראת רבם ופעלו בהתאם להסכם שהבטיח את ראשות העיר למועמד ספרדי, משום שהאמינו שהסכמים יש לכבד. מבחינתם, הם ניצחו. אני לא חושב שיש להם סיבה להתבייש בכך או לחוש אשמה על כך.
נחום וו.12.03.24
אני כחסיד ויזניץ הצבעתי בגאווה לבוטבול ושמח אם נצחונו, ובשונה מהנאמר בכתבה אני לא עונה לציבור החסידי שזה לא בגללנו אלא כן!!! כן!!! שתדעו ש 80% מויזניץ שמח ומרוצה
אלעדי 20 שנה 12.03.24
כי הגיע הזמן להזיז את האיש המוצלח והבולדוזר, אבל זלזל בחסידות ה"מקומית" שלנו, ברבנים ה"מקומיים" שלנו, ובעסקנים ה"מקומיים" שלנו, כמו גם באדמו"ר ובנו שהם משמיצים אותו כעת, וכמו לכל הקהילות החסידיות, המפחדות ממנו ומכך שויזניץ מרימה קצת את הראש,
אלעדי 20 שנה 12.03.24
וכל מי שגר באלעד וכל מי שעובד בעירייה יודע את "אהבתו" של פורוש לויזניץ, חשב שיסגור דיל עם ויזניץ הארצי ויקנה אותנו (כלשונו) בשקל אבל העסקונה הויזניצאית המקומית התקוממה ואמרה "לא" עוד,
אלעדי 20 שנה 12.03.24
יאללה יאללה. גזלנים
יאללה13.03.24
70
התבכיינות. לא אמרו שעכשו רק אחדות ולא פלגנות. אולי התכוונו אחדות אבל רק לא שס. האמת שבאלעד לא רצו את פורוש.. ודי לחכימא...
ששששש12.03.24
69
מה רע בבוטבול? מדוע לויזניץ אסור לממש את זכותם הדמוקרטית לבחור בו?
ברוכי12.03.24
ולא ייתכן שיחליטו על דעת עצמם
הם הבטיחו13.03.24
68
צודקים בכל מילה !!
אלעדי !!12.03.24
67
ועשית ככל אשר יורוך נאמר על סנהדרין הגדולה שבירושלים. מרן הרמב״ם כותב זאת בפירוש פעמים רבות (למשל סהמצ שורש ראשון). מי המציא שצריך להצביע בבחירות לפי החלטת האדמו"ר?!
חנן. ב.12.03.24
66
כתבה צודקת בהחלט, פורוש צודק במאת האחוזים, פגעו בו ממש בגדר 'התעללות'!
יוסי12.03.24
65
עשיתם קומבינה של השנה על הגב של מי שהיה מספר 1 ושמתם במקומו דחליל. בא לי להקיא ממכם. פורוש...תמיד תישאר מספר 1 .
יהודה החסיד 12.03.24
64
עדיף שתשתוק. הזהר בתלמידי חכמים.. לא צריך להביא את המאמר הטיפשי הזה לפה
אורית12.03.24
63
אם ישראל פרוש היה מתעסק במהלך הקדנציה בלדאוג לצרכים של הציבור החסידי והליטאי, ולא מתעסק כל היום בלסכסך ולפלג את הציבור הספרדי בעיר, הוא לא היה חתום עכשיו על ההתרסקות המפוארת ביותר בתולדות ׳שלומי אמונים׳.
עמנואל12.03.24
62
די נו שיפסידו בכבוד ויפסיקו להשמיץ את הרבי מויזניץ כל הקמפיין שלהם היה השמצות על רבנים שלא מזוהים עם ישראל פרוש מה קרה פתחתם את התיבת פנדורה רק אחרי הבחירות בבית שמש פחדתם שש"ס לא תתמוך בגרינברג פרייר דרעי שחושב שהם יקיימו הסכמים בבית שמש
רפי12.03.24
61
פרוש שלא יודע להפסיד בכבוד, פרוש שהפסיד בפער של 2000 קולות בקלפי, הוא ראש העיר היחיד! בישראל שלא הגיע לנאום נאום הפסד בפני אלפי תומכיו, שלא הוציא הודעה מסודרת לתקשורת על ההפסד, שלא הציע למנצח שיחת ניצחון וחפיפה מסודרת כמו בכל עיר בישראל
יניב12.03.24
60
פעם ראשונה בהיסטוריה שדיברו עם פרוש בשפה שהם מבינים. פרוש בחשו בספרדים, פילגו קהילות, שיקרו על רבנים ספרדים ותימנים, וקיבלו חזרה בחישה באשכנזים וסגירות עם קהילות חסידיות וליטאיות. פרוש מבינים רק כוח. פעם אחת עבדו איתם באותם שיטות וזה עבד יופי.
בני12.03.24
חזק!
אריה לייב 12.03.24
59
המבשר לא מאשים את חסידי ויזניץ הוא מאשים את האדמור מויזניץ שליט"א אין הבדל בין החכי"ם החילונים בכנסת לבין אנשים (עם זקנים ארוכים) שמאשימים גדו"י,
משה12.03.24
58
ישראל פרוש חשב שהוא יכול לרמוס את מי שבא לו, והשיטה הייתה ל״שמן״ את המשב״ק של האדמו״ר שנתן לו חגורת בטחון אצל האדמו״ר לאורך שנים, ומאידך לפלג בתוך החסידות ולרמוס את כל מי שבא לו כולל את נציגי הציבור של החסידות…הציבור החסידי אמר עד כאן!!!
יעקב12.03.24
57
זו הקהילה הגדולה בעיר שקיבלה הכי הרבה מפרוש בשוחד בחירות בניתם מוסדות חינוך לא חוקיים ולא בדרך התורה ולא בדרך בורא עולם על איזו התעמרות אתם מדברים ? מקוואות לא חוקיים שאסור בכלל לטבול בהם בתי כנסת לא חוקיים בורא עולם נותן לכם סימנים ומכות כי במשך שנים אתם עושים את חילול שמו
אלעדית12.03.24
56
תפסיקו לנסות לבלבל את הציבור מה שנכון נכון
ויזניצר12.03.24
55
15 שנה אנחנו רואים שחסידות ויזניץ עושה מה שרוצה בעיר ופרוש מעלים עין גם כשמדובר בפלילי, גם בעירייה קיבלו תפקידים תמורת שוחד בחירות, באף עיר ובאף עירייה לא ידוע לנו על מועמד לראשות העיר מויזניץ וגם באף הסכם, בחיים לא תנהלו את העיר גם כראשות העיר
ראובן12.03.24
54
כל העיתונים של הציבור החרדי מביעים איזה עמדה, יתד, המודיע, וכו' וכו' אך אני חושב שכמה שהעיתונים הללו פוליטים הם אינם מבזים אדמורים ורבנים כמו בעיתון המבשר (שמנוהל כביכול ע"י חסידים)
חיים12.03.24
53
הם בחרו באדמו"ר שלהם משיכון ויזניץ ולא באדמו"ר מ"כלל חסידי" ה"ה מאיר פורוש.
זלמן ליב12.03.24
52
אשריכם חסידי ויזניץ שזכיתם להעיף את משפחת הפשע פרוש
יונתן 12.03.24
51
אם אני מבין נכון חכ מטעם אגודה תוקף חבר מועצת אם משה פורש הכול יכול להיות
יעקב12.03.24
50
כל ילד לומד: א. להפסיד בכבוד. ב. כללי משא ומתן. אני מהמגזר הליטאי, אולם, אני מבין, שאם ויז'ניץ, ניהלו מו"מ עם ש"ס, מדוע שלא ילכו איתם? הרי גם ג' מנהלים מו"מ עם אחרים ובכך מדיחים ראש עיר.
אברך12.03.24
חתמו על הסכם תמיכה בפרוש. הכי לא כשר זה לבגוד ברגע האחרון
נורא פשוט13.03.24
49
הפסדתם כי אתם רק אנש אנש אנש ויש רוב ספרדים בעיר פי כמה מחסידים תשנו על האף 4 שנים
אבא שמעון 12.03.24
ממש לא נכון
ממש לא13.03.24
48
איפה האמונה והביטחון שלכם? משמים החליטו שבוטבול ינצח, ויזניץ היו רק השליחים. אם זה לא היה הם, הוא היה מנצח בדרך אחרת! כל ההאשמות הללו מראות על חוסר באמונה .
אתי12.03.24
47
אולי התנהגותו בשנים האחרונות כלפי אותו קהילה שאתם כ"כ מעריכים היא זו שגרמה לכך ? הלוואי שעיתון המודיע היה כותב פתוח את כל הנושא של משפחת פורוש כמו שאתם מעיזים בעיתון חרדי לפתוח נושאים שאין אף אדמור במועצת שתומך לכתוב כך ??????
שואל בקול 12.03.24
46
משנכנס אדר מרבים בשמחה. ואין לך שמחה יותר גדולה מלהתכבד בקלון חברו וייצור קטטות ומחלוקות. 🤗
אדר ב'12.03.24
45
שני הטעויות הכי גדולות של מייסדי המדינה הם אי הגבלת כהונת ראש ממשלה ואי הגבלת כהונת ראש עיר.
מו12.03.24
44
הפסדתם כי הקבלה רצה שתפסידו, הפסדתם כי זה כל דרש היושר, הפסדתם כי ישראל פרוש היה ראש בחסד ולא בזכות,
חוסר אמונה משווע12.03.24
43
צודקים. כל הכבוד לויזניץ. מהבחירות כולם הולכים ברחובות אלעד שמחים. תם שלטון הפחד.
ליטאי12.03.24
עד שנפטרנו מראשי העיר הבזויים של דרעי
התחיל שלטון הפחד13.03.24
42
חח משפחת פורוש חיה בדמיון שכרון כח שכל עם ישראל "בכל העולם כולו" (כלשון העיתון) כואב ומוטרד שפורוש הפסיד באלעד.... חח הם בטוחים שזה מה שמעסיק כעת את כל עם ישראל... שאיזה חוסיד מחפש עבודה חדשה. הם גם כתבו שהם 'איבדו' את ראשות העיר כאילו העיר אלעד שייכת ךהם כמכס פרטי.... שמישהו גנב מהם אוי הדמיון
מאמר של ילדים12.03.24
41
למה הויזניצ׳ר רעבע לא התקשר לפרוש או לגפני או לגרער רעבע לפני הבחירות שצריך אחדות באלעד וצריך לעבוד ולהצביע רק עבור פרוש? מפני ששם חשב על טובת בנו וקהילתו
פינחס12.03.24
40
ויזניץ חולי כבוד וכסף. כולם יודעים שדרעי הבטיח לויזניץ כסף ל בנין שלהם ובגלל זה כולנו הפסדנו ראש עיר אדיר
אני מאשים12.03.24
אתה נשמע כמנדליסט
חסידי מצביע בוטבול 12.03.24
39
מה שבטוח שלויזניץ יש לא יותר מ10000 קולות בכל הארץ והם רוצים מקום בכל מקום שמהיום יפנו לרב יודל בוטבול
סיעת 1164 לא מגיע להם מקום לא בכנסת ולא 12.03.24
גם אם לא נקבל כלום הכל שווה העיקר לא פורוש
חסידי מצביע בוטבול 12.03.24
38
אוי אוי אוי אכלו לי שתו לי, ממתי האדמו"ר מויזניץ הוא שפוט של משפחת פרוש? האם אסור לו להחליט אחרת? האם כשהוא לא עומד דום להחלטת עסקנים אז אין לו דעת תורה? בושה וחרפה!!! עיתון בסגנון פראבדה.
ביתרי12.03.24
37
"גם לא נרחיב כאן על הנזק שנעשה לר' ישראל פרוש, שחצי שנה לפני הגשת הרשימות היו לו הצעות להעתיק את פעילותו לבית שמש או לירושלים". המושג של "ראש עיר נודד" שקיים במפלגות החרדיות זו רעה חולה. ראש העיר צריך להיות תושב העיר שחי את העיר ותושביה
מנשה12.03.24
נעבעך
אלעדי 20 שנה 12.03.24
36
מרן ראש הישיבה הגאון ר' דוב לנדו אמר למקורביו על ההפסד של ישראל פרוש באלעד: "כשעושים הכול בגלל פוליטיקה יש על מה להצטער גם כשזה לא מצליח פוליטית, אך כשעושים הכול למען האידישקייט, עצם העשייה היא זו המצווה, והתוצאה ממש לא משנה". מרן ראש הישיבה סיים כי ימשיך להתפלל למען טובת העיר.
אבי12.03.24
35
כופרים בהשגחת ה'? הפסדתם כי בורא עולם החליט, לא בגלל שום דבר אחר!!! מה קרה לאמונה שהכל מאיתו יתברך?
בני ברקי12.03.24
34
האם לויזניץ לא היו טענות על פרוש?
יעקב12.03.24
33
בושה וחרפה למה להמשיך במחלוקת ?????
ישרו12.03.24
32
תגידו מה קרה לנו כמגזר ?? זה מה שמעניין אותנו להשמיץ על גבי עיתון מועמד שהוא חרדי אבל לא 100% משלנו? זה מה שאנחנו מנחילים לילדים שלנו?
אחת שדואגת12.03.24
31
לקחת את הספרדים שיצביעו למועמד חסידי זה בסדר... ובכלל, ראש עיר שמתנהג בדרך החסידות שיבחר בקולות החסידים, הספרדים שהצביעו לו, אם יצביעו למועמד שמתנהג בדרך הספרדיות מה יהיו התוצאות?! לקחו את אנשי הרב מזוז, הרב מלכא ועוד, ויש להם טענות על שהספרדים לקחו את ויזניץ...
משה12.03.24
30
נכון מאד,וכואב מאד!!!פורוש היה ראש עיר מצוין,דאג לכולם!!!!המהלך הזה של ויזניץ פוגע בכולם!!!
ינון12.03.24
29
פרוש הביתה כשלת לא לבכות תקן מעשיך תפסיק לחרחר ריב ומדון שאתה פונה לספרדים שיצביעו לך אתה לא מתלונן שאתה גורם לדגל להפר ההסכמים הכול בסדר שמשיבים לך כגמולך אתה בוכה קשוט עצמך תחילה וזה בסך הכול פוליטיקה אולי תלך לביתר או ירושלים ותעשה משהו מועיל
שמח12.03.24
28
לא הבנתי, מה רע בבוטבול? כ"כ קשה שתפעל את עיריית אלעד בלי פורוש הבן של? המבשר-פראבדה
ליטאי12.03.24
27
בבית שמש הציבור החרדי הפסיד, שמואל גרינברג בוגר מכון מנדל, מועמד שאינו ראוי.
האמת היא ש...12.03.24
26
מפסידן פרוש שלא יודע להפסיד, תגובה של ילד
אפ.12.03.24
25
מה שנכון נכון ויזניץ מחוקים בציבור הכלל חסידי
חיים12.03.24
24
תפסיקו להתבכיין. לכו לעבוד
אלי12.03.24
23
הכל מאוד יפה בחשבון אך הניסוי לומר שלישראל פרוש היה אפשרויות רבות היא מגוחך לחלוטין בירושלים אם סיעה בת שלוש נציגים מה יכל לעשות ובבית שמש עם סיעה עם 6 נציגים ???? והם שכחו לציין כי ישראל פרוש הצדיק התחייב לא לרוץ לראשות עיריית אלעד!!!
משה12.03.24
22
זכינו! תודה לאדמור מויזניץ על הגאולה!
דודי כהן - אלעד12.03.24
21
איזה בכיין אכלו לי שתו לי
יצחק 12.03.24
20
עד לפני חמש שנים שלטתם גם בירושלים שם דרסתם את הציבור הליטאי כשכל רבל'ה עם עשר אנשים קיבל הקצאה על חשבון הציבור של דגל ובאלעד עשיתם את זה לספרדים וגם חסידי ויזניץ שלא קיבלו כי צריך לתת לרבל'ך הקטנים לציבור החרדי נמאס מהדיכוי של משפחת פרוש שאינה מייצגת את איש ויודעת רק לסכסך בין ציבורים וקהילות
כל האמת 12.03.24
19
בושה וכלימה. מכפישים את 'חסידי ויז'ניץ', והכונה באמת להכפיש את האדמו"ר בכבודו ובעצמו. וזה עיתון שמתיימר לייצג דעת תורה. משפחת פרוש, פעם אחת תפסידו בכבוד, ותבינו שגם האפשרויות שלכם מוגבלות.
אבי12.03.24
18
אין לכם להפסיד בכבוד אה? בואו תספרו לנו על עמידה בהסכמים אה והכי חשוב תתלוננו על אנשי השמאל וקפלן אבל אתם תמשיכו לסכסך... זה חשוב
חחחחח 12.03.24
17
איך אפשר לצאת נגד אדמור? זכותו לומר לקהילתו להצביע למי שחושב
רבקה12.03.24
16
ממש כבוד, עיתון אגודת ישראל יוצא נגד אדמו'ר מהמועצת זה דרכם של משפחת פ' מחליפים גדולים ואדמורי'ם לפי הצורך המשפחתי, פעם האדמור מגור זצ'ל למי שזוכר העיר נגד משפ' פ' פעם האדמור מבאיאן ועכשיו תורו של האדמו'ר מויזניץ, והם משפ' פ' שלוחי דרחמנא, מוזר רק שכדאי להם בכסא, עקבתא דמשיחא נערים פני זקנים ילבינו
יו12.03.24
15
כשם שהליטאים הצביעו במועמד של הרב לנדו רבם, כך גם ויזניץ, ומה כי תלינו. ועוד אני מכיר ליטאים שהצביעו למועמד של ש"ס בגלל הפרת ההסכם
מאיר12.03.24
14
דמגוגיה שמדובררת באתרים-פוליטיקת זהויות?... גם המאגר של פורוש כלל מצביעים ספרדים ותימנים שחלקם הגדול שייך לשס במקור, בלעדיהם אין סיכוי למועמד החסידי. די לניכוס כל הערים לטובת הזהות המיגזרית
יוני12.03.24
13
כקורא (לשעבר) של המבשר אני פשוט מתבייש בכזה עיתון שמגבה ביזיון רבנים ואדמורים הכל בשביל שהוא לא למד איך להפסיד בכבוד, כמדומה לי הח"כ והעסקנים של אגודת ישראל המקורי אמורים לקבל תכתיבים מחברי המועצה ולא ההיפך עכ"פ מאיר וישראל פורש בטוח לא ברי פלוגתא של האדמו"ר מגור וויזניץ. חבל ובושה
Zalmen 12.03.24
12
כואב מאוד לראות את השנאה לר' ישראל פרוש עד כדי כך שנראה מתגובתכם שלא איכפת לכם למות העיקר גם פרוש איתנו ביחד להבהיר אני לא חסיד שלו כלל ואני גם לא גר באלעד אבל דרעי הרבה יותר גרוע ממנו מבחינת פוליטית אז בואו נשאיר את הפליטיקה להם
משה12.03.24
11
חוצפה ..... הם עשו כדעת רבם ואין זכות לעיתון חרדי לכתוב על כך !!!! חוצפה שרק פרוש יכולים לעשות .... ככה זה כשיש חסיד בלי אדמו"ר....
אידישקייט12.03.24
10
מבינים את הצער והכאב של משפחת פרוש, שבטוחים שארץ ישראל שייכת להם. אבל מה לעשות, יש יהודים שהכותל הוא הרב שלהם, ואם צריך- אפשר גם להחליף אותו, ויש יהודים שנשמעים לרבי הקדוש מויז'ניץ שליט"א. ובינינו, כולם מבינים שבוטבול הצדיק והענוותן הולך לנהל עיר לתפארת.
ליטאים שפויים12.03.24
9
אם הסיעה המאוחדת תרצה להתמודד בבחירות ביחד עם שלומי אמונים ובעלזא, תחת רשימת ״יהדות התורה״, הם ייאלצו להתפשר על המיקום ברשימה, המיקום של ״הסיעה המאוחדת״ באגודת ישראל, יהיה אחרי גור, שלומי אמונים, בעלזא וצאנז. מקום 5 באגודה. ומקום 12 ביהדות התורה. אם יהיו ליהדות התורה 12 מנדטים, יהיה ויז׳ניץ בכנסת.
הנקמה תוגש קרה12.03.24
8
עד היום רק עיתוני המשכילים תקפו אדמורים אבל כנראה אצל משפחת פרוש אין קו אדום
נאור12.03.24
7
האדמו"ר מויזניץ כמו כל שאר האדמו"רים הוא לא אלקים מותר לישראל פרוש להתנגד למהלך שלו ולהתבטא כנגדו כל מה שהאדמו"ר יותר גדול ממנו זה כי הוא אכל יותר קוגל בחיים ולא שהראשי ישיבות הליטאים יותר טובים וגם לא הספרדים אנחנו נמצאים בדור שאין יותר צדיקים אמתיים
שלמה13.03.24
6
בושה וחרפה, כאילו אם ראש העיר לא "משלנו" גם אם יהיה הטוב ביותר וירא שמים וכו' לא שווה כלום. לא להאמין איך לבזות צדיקים שעשו מה שרבם אמר להם ולהפוך זאת כאילו והיתה זו הוראת שעה לעבור על אחת ממצוות התורה. עד היכן ירדנו. לא פלא שהחילונים רודפים אותנו להעבירנו על דת. הכל מתחיל בתוכנו
אבי13.03.24
5
..ישתבח שמו..אתם מבינים למה משמים דאגו..שרב יהודה בוטבול יהיה ראש עיר..??? כי האמונה של המבשר.קרי מאיר ושרוליק פורוש בהשם..זה רק אם הם שולטים..כשהוא שיחד כמה ספרדים מושחתים שהלכו איתו והביאו לו אלפי תומכים מהספרדים.זה בסדר..אבל הפוך.לא ולא אסור..יש מצוות עשה מן התורה.לתמוך רק בפורוש.אז ברוך שפטרנו
חצקל13.03.24
4
קטונתי מלהבין את נפתולי האינטרסים, ישראל פרוש היה ראש עיר תותח שהצעיד את אלעד קדימה. הוא גם התנהג בהוגנות ונתן לכולם. אני מבינה לגמרי את הכאב שלו אחרי שנתן ונתן לחסידות מסוימת והם החזירו לו סכין בגב.
מישהי13.03.24
3
והווי זהיר בגחלתן שלא תכווה! מובן לחלוטין שיש פה התקפה חסרת תקדים בעיתון המכונה משום מה "חרדי", נגד האדמו"ר מויז'ניץ שליט"א. מי שועה זאת משחק באש.
בן משה14.03.24
2
האדמור מויזניץ-בוטבול החליט לעשות מה שמסתדר לו ולהאדמור מגור הציבור החסידי כפופים תחת גדולי הדור והם לא נכס פרטי של הנ’’ל ועל זה כתב פרוש בהמבשר אידישקייט של אותו אדמו"ר לא יכול לבוא על חשבון היהדות של כלל החסידים
אגודה איז א ארגאנזיציע פארן באשעפער13.03.24
1
שימו לב, על מי יש להם טענות? על הספרדים שהצביעו לבוטבול? לא, על הויזניצים יש להם טענות. למה? כי כביכול ההשתייכות שלהם לאגו"י מחייבת אותם לתמוך במועמד של אגו"י.
החושב15.03.24
אולי גם יעניין אותך
חדשות חרדים

מנהל האתר בבני ברק מצהיר: "לא עוד חילולי שבת במקום"

חיים רוזנבוים | 16:33

בְּהִלּוּלָא דְּבַר יוֹחָאי

מעמדי ההדלקות יתקיימו בחצר ההילולא בקבר שמעון הצדיק

חנני ברייטקופף | 09:41

יוסי אליטוב מגיש:

אור החיים אקטואלי: הכוח בידינו ליצור חיים חדשים בעולם | צפו

יוסי אליטוב | 16.05.24

ההסכמה שעלולה להתהפך על החרדים

התרגיל של נתניהו לגנץ? גורם חרדי בכיר מזהיר: "עבדו עלינו; החוק מסכן את עולם התורה"

חנני ברייטקופף | 16.05.24

ל"ג בעומר תשפ"ד

המשרד מסביר: מדוע אי אפשר לעלות השנה להתפלל במירון?

קובי אטינגר | 16.05.24
ש

הכרה בלימודי הסמינר

רוצה ללמוד תואר וחוששת מפגיעה באורח החיים? כנסי >>

כיכר בשיתוף אונ' בר אילן | מקודם
ש

בסמוך לציון הקדוש

מאות מתפללים קיבלו סיוע מאיחוד הצלה בקערעסטיר

כיכר בשיתוף איחוד הצלה | מקודם

"לשמוע להנחיות צה"ל"

הרבנים הראשיים: "לא לעלות השנה להר מירון בל"ג בעומר"

שאול כהנא | 16.05.24

כל סודות המקצוע

המדריך לנוכל המתחיל: כך תקימו מיזם נוכלות מתקדם ואמין שיכניס לכם מיליונים

בן חנניה | 16.05.24

"הצורך בא מהשטח"

כשחסיד בעלזא חובש כובע של ד"ר לפסיכולוגיה | יהדות ארה"ב ובריאות הנפש

ישראל גראדווהל | 16.05.24
ש

דואגים ליופי שלך

מלחמה?- זה לא אומר שאת צריכה להישאר עם שיער מיותר

כיכר בשיתוף אפילוגיק | מקודם

הכנות היא הפרק הראשון בספר החכמה

בדרך לרכב, אני שומע צרחות; מנחם הבן שלי נדרס על-ידי השכנה | סיפור מטלטל

משה רבי | 16.05.24

תיעוד נרחב

'מזרח' של רבנים בפתיחת הזמן ב'שערי מרדכי' | גלריה 

חיים רוזנבוים | 16.05.24

"יש מניעה משפטית" | לוין זעם

היועצת נגד התרגיל: "החוק שעבר לא עדכני ומתעלם מצרכים"

חנני ברייטקופף | 16.05.24

הטור השבועי

לכבוד ולתפארת // הרב בן ציון נורדמן

הרב בן ציון נורדמן | 16.05.24
ש

יום פתוח בזום

בוגרי תואר ראשון? זו הדרך שלכם להתקדם לקריירה מצליחה

כיכר בשיתוף העברית | מקודם

בצל הירי הכבד מלבנון

3 הדלקות, 30 משתתפים | 'מתווה ל"ג בעומר' במירון נחשף

ישי כהן | 16.05.24

פרשת השבוע | צפו

מדוע מצוות לא תעשה של חילול השם, לא נקראת ביזוי השם?

כיכר השבת | 16.05.24