כיכר השבת

ערב תשעה באב

המשפחות שיושבות ומקוננות על החורבן האישי שלהן

מאות נערות מקבלות תשובות שליליות מהסמינרים דוקא בימים אלו. אמהות ואבות מבקשים שלא ישפטו את בנותיהן לא לפי גוון העור, נוסח התפילה או הקהילה בה נולדה (חרדים)

185
כיכר בשיתוף אדברה | כיכר השבת | ח' באב | 29.07.20
הילה חסן לפקוביץ, פעילה בעמותת נבחרות (צילום: אדברה)

ערב ט' באב, למעלה מאלפיים שנה יושבות המקוננות ובוכות על חורבן הבית. סיפורי האימה האישיים שזורים בסיפור הכללי במגילת איכה. וכולנו קוראים ובוכים.
אבל גם השנה, כמו בכל שנה, יש נערות ואמהות ,משפחות שלמות שיושבות ומקוננות על חורבן אישי משלהן. אי אפשר לזלזל בכאב, ואסור להתעלם מההשלכות.
מאות נערות חרדיות מקבלות תשובות שליליות מהסמינרים בימים אלו ממש. אמהות ואבות מייחלים ומתחננים לשיחה או פגישה. הם מבקשים שלא ישפטו את בנותיהן לפי גוון העור, נסח התפילה או הקהילה בה נולדה.
הם מבקשים שיסתכלו עליה כאל נערה יהודיה לא שונה ולא נופלת באיכותה מכל האחרות שמתקבלות בגלל שם משפחה "לבן" יותר.
זהו החורבן הפרטי של נערה בוגרת כתה ח' שנפרדת באי רצון מחברותיה בגלל שהיא כבר "מעבר למכסה" . של ילדה שקבלה סירוב בגלל "חוסר התאמה" למרות שעד היום היא התאימה מצוין.
צעקה זו צריכה להשמע בכל מסדרונות הסמינרים עד שנתחיל להתבייש.
חייבים להפסיק לקבל את העוול הזה כחלק אינטרגלי מכללי הקהילה החרדית הבלתי כתובים.
חייבים להסמיק מבושה ולהכות על חטא הפגיעה, ההדרה וצרות האופקים.
רק אחרי זה-נוכל להתחיל לתקן.
ככה מתחילה גאולה.

תוכן שאסור לפספס
185 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
119
בימים בהם לא מפסיקים לספר לנו ולזעזע אותנו על קמצא ובר קמצא אנו עדים לסיפורים של פרץ ופרל של הרוש ופורוש של סובול וטובול אנו לוקחים הטפות אלה בערבון מוגבל גם כשאומרים לנו "שדור בית המקדש לא נבנה בימיו כאילו חרב בימיו" כמעט בא לנו להגיד מי האשם. האם האחראים לכל המצב הזה יודעים איזה חילול ה' נגרם
מירי05.08.20
118
ראשית כל אספר לכם על חבר ספרדי שלצערי עדיין רווק למדנו יחד בישיבה אשכנזית מהמעולות שיש וכשהצעתי לו בחורה טובה מוצלחת במיוחד אבל לומדת בסמינר ספרדי והוא לא היה מוכן לשמוע!.. אז קודם כל תתקנו את האפליה עצמכם. שנית ועיקרי: מי אמר שבזמן בית המקדש לא היו מוסדות לימוד לאשכנזים וספרדים בנפרד??? בואו נתקן
אשכנזי - תגובה חשובה שכדאי לקרוא31.07.20
117
אם האשכנזים היו יכולים הם היו עושים ספסלים לספרדים ואשכנזים האריים... והמביו יבין
רחלי31.07.20

הצגת כל התגובות

116
איך לפקוביץ?
אילה30.07.20
115
לא הבנתי? מה רע במוסדות הספרדים? אם האשכנזים לא רוצים לא צריך ! למה לרדוף אחריהם?
אברהם30.07.20
114
יש בירושלים הרבה סמינרים קטנים וטובים שיש להם מספיק מקום לקלוט תלמידות. הנהירה דווקא לסמינרים הגדולים בדומה לתופעה בישיבות אינה מטיבה עם התלמידות.נתקלתי בתופעה של הורים המסרבים מטעמים של "כבוד המשפחה" לשיבוץ של העיריה ומשאירים את בנותיהן בבית והתוצאה הרסנית הן מבחינה חינוכית והן מב
מנהל סמינר30.07.20
113
זה כל כך אמיתי ועצוב
יעל30.07.20
112
אולי תסבירו לי אתם הספרדים מה הבעיה במוסדות שלכם שאתם לא רוצים לשלוח לשם?אתם בדיוק כמו כל הספרדים שלומדים שם,
חסיד30.07.20
ואולי תסביר לי מה זה הגאווה הזאת לא לקבל???!!
רונוששש30.07.20
111
ההתיחסות לעדה,(האשכנזים עושים ככה, הספרדים ככה) מלבד מה שהיא לא נכונה, היא לא יהודית. כן, יש מנהגים שונים, ועם ישראל יש בו 12 שבטים, אבל ההסתכלות שלנו צריכה להיות אישית. אם מנהל סמינר מתנהג שלא ביושר, צריך להעמיד אותו על מקומו. ההתיחסות הכללית כאילו כל סמינר אמור לקבל כל בת, והעמסה של הרקע הגזעני על
נפתלי30.07.20
110
אולי אם נלמד לומר אשכנזי עם 'א' בהתחלה ולא שכנזי עם 'א' בלועה יהיה יותר אחדות
רועי30.07.20
109
גם אם היית אשכנזיה לא הייתי מקבל אותך תראי איך את נראת! מה זה הכיסוי ראש הזה?? לא מעונינת שבנותיך יתקבו לבנותי
,פרנקית30.07.20
זה מה שיש לך להגיד בתשעה באב??? פשוט להתבייש.
רונוששש30.07.20
108
צום קל
למעלה מאלפיים שנה טעות 195230.07.20
107
מאז ומתמיד היתה הפליה אבל כשיש תרומות יודעים למי לבוא דייייי נמאסתם כבר בא להקיא את הנושא הזה יש נושאים שהציבור החרדי דוחה בהם איכס דוחה ממש..... תחשבו על זה....
נתוש30.07.20
106
את חטאי אני מזכיר היום למדתי בישיבה הליטאית הטובה ביותר אבל לדאבוני עם כל ההנאה עם החברים זו טעות..... יש לנו עדות המזרח הרבה מה למכור להם ברוחניות בעניינים שהם לא צמחו עליהם יש לנו מספיק בחורים טובים אנו לא צריכים אותם הם צריכים אותנו ....זה לא סוד שהטובים והפצצות שלהם זה ספרדים בזמן שסדר מוסר פשט
העילוי מלומז'ה05.08.20
105
וואלה את והחברות הנחמדות שלך לא באות לי טוב בעין.. תעשו טובה ותמשיכו ליהיות נשים ואמהות טובות. הדברים נכתבים מתוך אמונה שלא רע לנשים החרדיות ולא מחפשות ייצוג וחדשנות, ברגע שצצתן הבנתי "שהחדשנות" שלכן הוא פרופר וירוס רפורמי שלא תואם לנשים ממחנה טהור. בבקשה תרדנה מהעץ. לא טוב לכן בחיים??!! רוצות
ורד חוזרת בתשובה מזרחית גאה31.07.20
104
מה לעשות?! אבל גם הגברת הזאת מגבירה את שנאת החינם אז שתפסיק מהר ושלא תעשה על הציבור פוזות סך הכל את עושה פוזות..............
נתנאל אילוז30.07.20
103
יש אשכנזים מכוערים וספרדים יפים כך מה שאמרת לא מתאים.ותגיד לאילה שלא צריך את האות ה בסוף המילה אמרת
למשיח30.07.20
102
הפתרון : רישום איזורי בסמינרים ובחיידרים המתנגדים : חברי הכנסת של ש״ס
פתוּת מושחת30.07.20
101
סרטון הכי לעניין שראיתי כאן בכיכר השבת. גילוי נאות ואני ספרדי חבדניק שהתחתנתי עם אשכנזיה אבל עם לב ספרדי. אבל כן מזמן אמרתי ודיברתי עם העשירים החלבים שממנים את הישיבות כמו קול תורה , חברון וכו׳ שעושים טובה שמכניסים בחורים ספרדים לישיבות שלהם. ואני כועס על הספרדים לא על האשכנזים מדוע ? כי לנו יש הרב
יהודי אוהב 30.07.20
100
לדעתי היה צריך לשים בסרטון אישה חרדית קלאסית וכך כל הרובד של הסרטון היה מקבל משמעות אחרת ...לא שחלילה אני מזלזלת אבל ההופעה החיצונית שלה עם השיער הגלוי לא משדר את המסר שהיא מנסה להעביר..כי היא נראית לגמרי אישה מזרוחניקית ... בכל אופן, אני בתור אישה ליטאית וחשוב לי לומר שלצערינו האפליה קיימת ...ולמדת
אסתי29.07.20
לידיעתך מותר לגלות קצת שיער ע''פ הדין כך פסק מרן יביע אומר ע''פ כלל הפוסקים. ע''פ הלכה הכיסוי שלה 100 אחוז כשר ללא פקפוק. חרדית עם פאה פרוצה היא גרועה ממזרחיסטית היא לא חרדית אלא פרוצה
פאה הכי גרוע30.07.20
אהבתי את התגובה שלך כל מילה בסלע! גם אני לומדתעם ספרדיות זה בווול
אתי30.07.20
99
רק תנסו לדמיין אוניברסיטה רק לספרדיים או רק לאשכנזים
מ04.08.20
98
היא לא אמרה לכן לשלוח לחב"ד. היא אמרה ללמוד מהגישה הזו שלא עושה הבדלים של מוצא. כל מי שלומד בחב"ד זה בגלל שהוא מעוניין שזוהי תהיה דרכו. מה הבעיה שבת טובה מבית ספרדי שלמדה במוסדות טובים עד כיתה ח' תתקבל לסמינר (בבעלות אשכנזי) שהיא רוצה להמשיך את הנהוג שם גם לחייה הפרטים לאחר שתתחתן?!? וכל המום והחטא
הסבר על תגובה 7130.07.20
97
שוכחים שפעם היינו עם אחד בגלות הופרדנו והפכנו לעמים נפרדים.. לגלות יצאנו בגלל שנאת חינם.. ויש עדיין טפשים שמתחזקים את השנאת חינם הזאת כמו האתר הזה שלא מפסיק לעלות נושאים כאלה! אולי מספיק? למה ללבות את השנאת חינם? איך נגאל במצב כזה איך?
צער הגלות30.07.20
96
אני אשכנזי ואני שונא אשכנזים הם קרים וצבועים וגזעניים יש לי המון חברים ספרדים שהם פשוט ישראליים לכל דבר כמונו בדיוק אז דיי לגזענות דיי כואב לומר את זה על העדה שלי אבל אשכנזים דוחים
אליהו30.07.20
"די לגזענות... אבל אשכנזים דוחים" אתה מרגיש טוב?
H30.07.20
95
דבר אחד אני לא מצליחה להבין כבר הרבה שנים למה בנות שלמדו שמונה שנים ביחד לא יכולות להמשיך עוד כמה שנים מה קורה פתאום בגיל סמינר של חייבים הפרדה? לדעתי הסמינרים הם סוג של גוף פרטי ואיש הישר בעיניו יעשה??? הכי עצוב זה שגדול בישראל נפטר כל מנהלי הסמינרים "בוכים" ומספרים לתלמידות כמה הם נכנסו לקודש על
רחלי30.07.20
94
יש לי 5 בנות מעולם לא דרכתי במוסד אשכנזי אפילו לעשות קטנים. רשמתי אותן רק בסמינרים ספרדים. ב.ה לא מתלונן. אתן אשמות שדורכות אצלם אז תכלס מגיע לכם.
למה לרעות בשדות זרים. כל מין למינו.30.07.20
93
מסקנה. המסקנה. מ80 תגובות. תראו מה עושה הפאה הנכרית: כל הצרות שם. אם אשה שמה מטפחת היא וילדיה נפסלים? עכשו תבינו טוב טוב הקורונה זו אל תשאלו למה היא באה ומתעצמת. תבינו לבד. אשכנזיות לא מוותרות על פ.נ שהיא בעצמה עוון עצום וכל הפוסקים אוסרים אותה מזה יוצא שהן מגיעות לשנאת חינם לחילול ה. להפקרת בנות יש
אכן נודע הדבר למה יש מגפה שהולכת ומתעצמת30.07.20
92
הייתי שם תגובה 68 במסגרת. פשוט זאת האמת
להעתיק תגובה 68 ולהעביר. תגובת זהב02.08.20
91
מה שבטוח היא צנועה 100 אחוז. ואילו מנהלות הסמינרים והמורות הם פרוצות ממש אל תתווכחו התמונות מדברות בעד עצמן
זה ברור מאוד. הבירור האחרון30.07.20
90
צודקת 100 אחוז..ויש פה הרבה תגובות שמראות הפליות...חבל מאוד..אני חוצניקית ואין דבר כזה שכל אחד ילך עם הזרם שלו...יש לנו בי"ס ( גן , יסודי, סמינר..זה על בנין אחד הכל) וכל אחד הולך לאיזה שמתאים, בבי"ס שלמדתי יש לא הרבה אשכנזים , ואולי 1, 2 משפחות חסידיות, ואנחנו כולם שווים אותו דבר, אין הפליות, א
חבל שהיא מציגה אותנו, אבל30.07.20
89
אבל שס לעזזאל אחרי 40 שנה מה היא עושה בנידון? הבעיה קיימת ומדממת עוד
הלו מכלוף וחבריו תפסיקו לחייך כמו טיפשים30.07.20
88
וואאיייייי!! כל מילה בסלע!!!! איזה דיבור!!!!!😵😯😀 י'מלכה!!!
רונוששש29.07.20
87
את אישה טובה ועם כוונות טובות, אבל עם כל הכבוד, חרדית את לא. תהום פעורה בינך לבין החרדים הקלאסים, בהופעה, בסגנון, בערכים, אז אנא אל תציגי עצמך כחרדית.
יוסף29.07.20
מצחיקים אתם, לא נורא יבוא יום והאמת תצא לאור, המושג "חרדי" שזה בעצם לשון חרד לדבר ה' יקבל את המשמעות האמיתית שלו, ולא לפי הקודים שהחברה שלכם המציאה. בינתיים תמשיך לגלוש באינטרנט, ותמשיך כמובן להיות בטוח שאתה הוא ה"חרדי"
ללי29.07.20
ומי החליט שחרדית חייבת להיות עם מראה מסוים? זו בדיוק הבעיה שלכם, אתם חושבים שיש לכם מונופול על העולם החרדי, על המוסדות,על המישרות בעבודות-על הכל. אם תפנימו שאתם לא כאלה, אתם לא כלום-אתם שווים לכל אדם שומר תורה ומצוות אחר-אולי אז תיגמר האפליה
ד30.07.20
86
אני לא מבין הייתי בטוח שהאנשות הבינה שיש פה שני עולמות שלעולם לא יוכלו להתחבר מה צריכה מורה תלמידה תעיר לה על הפאה שלה??? וזה לא נובע מחוצפה פשוט כל יום שישי אבא שלה הולך לרחוב לחלק ניירת נגד פאות אז תפסיקו להכנס לעולם שלנו כי לעולם לא תצליחו להדביק פערים סליחה
אבי29.07.20
אז אחר כך לא תבקשו לש"ס להתאחד אם ג. אל תדבר שטויות
if29.07.20
חבל. תוכן דבריך מריח כמו של ... אתה יודע, המדינה הארופאית ממנה באת. על אלה אני בוכיה. לך לקרוא את מגילת איכה.
א29.07.20
85
אני עוד לא ראיתי לשמחתי אפליה...ב''ה אני מאחלת לאף בת לא לעבור השפלה ואפליה. אני בת ממוצא מזרחי שלומדת בסמינר אשכנזי וב''ה קבלו אותי בלי בעיה..מאחלת לכולן המון בהצלחה!!!
דניאלי29.07.20
תבדקי כמה כסף ההורים שלך השקיעו בשביל זה....
אלמונית30.07.20
ב''ה לא השקיעו שקל!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
דניאלי30.07.20
תגידי תודה לבורא עולם ע"כ. אני אשכנזיה ,כל נכדי ונכדותי ממוצא מזרחי. מה לעשות ,אף אשכנזי לא רצה להתחתן אתם כי אבא שלהם ספרדי. עברנו הרבה בזיונות בקבלה לישיבות האשכנזיות. הנכדות שלי תלמידות מצטיינות בעלות מידות טובות צנועות וחסודות לא התקבלו לסמינרים אשכנזים. חברות שלהן חלשות מהן בהכל התקבלו בלי בעיה
jחנה כהן29.07.20
קודם כל אני אוהבת את כל עם ישראל-כאל אחד בין אם הוא ספרדי מזרחי חסידי או אשכנזי אהובים עלי במידה שווה!!!!!! אני מודה לבורא עולם חנה כמו שאמרת ואני בטוחה שהנכדות והנכדים שלך צדיקים וצדיקות.. תראי מהם הרבה נחת! ובקשה אישית לכולם-היום זה ט' באב יום שבו נחרב הבית שלנו-בית המקדש על שנאת חינם.. אז דיייייי
דניאלי30.07.20
84
מניסיון שלי.... אל תלחמו על מקום לימודי שלא רוצה אתכם!!! מנסיוני נלחמתי על מקום שלא התקבלתי ולבסוף התקבלתי וחבל כי לא היה לי כיף!!!!! סתם נלחמתי תלמדו מממני אל תלחמו על מקום שלא רוצה אתכם זה משמיים !!!!!!!!!!!!!!
שירה29.07.20
את צודקת ברמות!!!!! ניסיתי להיכנס לסמינר (אשכנזי) ולא קיבלו אותי! ניסיתי להגיש ערעור ועדיין לא התייחסו!!! אח"כ ניסיתי להיכנס לסמינר אחר (ספרדי) וקיבלו אותי! ואני ממש לא מצטערת לרגע!!!!! אבל לפעמים לא יודעים אם הקב"ה רוצה שאנחנו נלחם גם לסמינר שאנחנו לא מתקבלים...
רונוששש29.07.20
83
מי שלא אוהב את עצמו ויש לו דימוי עצמי נמוך והוא מתבייש ללכת למוסד ספרדי או להתחתן עם מי שלמדה בסמינר ספרדי או להפך היא לא תרצה בחור מחשיבה ספרדית מגיעה לו למה שמי שהוא אחר יאוהב אותו
Rafi02.08.20
82
צודקת!!!!!!!!!!!!!! (ואנ אשכנזיה.!!!!!!!!!!!!)
אחת שחשבה על זה30.07.20
81
די כבר לבכיינות הזו. די כבר להאשמות על גזענות. לכו ללמוד בסמינרים שלכם. במילא הבת תתחתן עם ספרדי. תהיו גאות במוצא שלכן ואל תנסו להשתכנז.
מיכל30.07.20
תאמיני לי שהספרדים בחיים לא ירצו את זה..!!!
רונוששש30.07.20
80
תשובה ל71 כל הכבוד לרב עמרמי שמבין מה האוכלוסיה הספרדית צריכה. יש לו קהילה מפוארת עם בנות איכותיות ותראו שבסוף הסמינר בהר חומה יהיה הסמינר הגדול והאיכותי ביותר. עם מנהלת מדהימה לב חם ואוהב.
צפת30.07.20
79
הגיע הזמן שנלמד קצת מחב"ד... במוסדות שלהם (בכל שכבות הגיל) כולם לומדים יחד וזה ממש לא משנה להם מה מוצא ההורים, ספרדים או אשכנזים. שם יש אהבת ישראל אמיתית! שם רואים את הנפש האלוקית שבכל אחד ואחת
מלכי30.07.20
מרב הנפש האלוקית, יש בחבד כל כך הרבה בנות ונשים, שמתלבשות בחוסר צניעות ובניגוד להלכה, ולשלחן ערוך. לא נראה לי שאלוקים גאה שנפשו נמצאת בהם. אני מכבדת את שיטת חבד, ובאמת צריך לכבד כל יהודי.... אבל מכאן, ועד ללמוד מהם, ולהכניס למוסדות טובים בנות מבתים שלא מתאימים לרוח החינוך שלנו, הדרך ארוכה....
יעל30.07.20
אז תשלחי לשם. הציבור שם בחלק מהכיתות הוא נוראי.
אילה30.07.20
78
כל מילה בסלע
צפתית30.07.20
77
יש לי בת מדהימה צדיקה באמת בעלי בוגר ישיבת פונביז אברך בכולל אני מהבית שכנזיה לצערי שהתחתנתי ועברתי לגור בבני ברק אמרו לי חברות למה סגרת לעצמך את מעגל החיים עכשיו אף אחד לא יקבל אותך לסמינרים עצוב שכך מתנהג הציבורשלנו
ללא שם29.07.20
76
את צריכה להבין...! סמינר טוב, זה לא רק לבנות טובות, זה גם ענין של סגנון משפחות.... יש מש' ספרדיות שמתקבלות בקלות לסמינרים אשכנזיים, כי כן הם באותו סגנון! דיבור, לבוש, דפוס התנהגות ועוד. אז בואו לא ניפגע אלא להיפך כל אחד יכיר את מקומו!! כך נרבה באהבת חינם, נאהב את השני, גם אם הוא בסגנון שונה ממנ
מבינה לליבך29.07.20
מה הקשר? אבל יש את המנהגים של הסמינר! יש מנהגים אשכנזיים ויש ספרדיים!!!
רונוששש29.07.20
אשכנזיה שמבינה לליבך.... שאינה יודעת צער מהו בחייה....
איציק ישראל29.07.20
מדהים את מסבירה באופן נפלא למה לא כל הפעמים מקבלים בנות ספרדיות ובאמת את צודקת אין סיבה להיפגע ולצעוק על האשכנזים שהם גזענים כי תכלס זה מה שגורם לשנאת חינם ואם הבנות הספרדיות יבינו ויפנימו את הדברים הכל יבוא על מקמו בשלום
יוסי30.07.20
75
רק אצל החרדים אין ערבובים
איחס צאו כבר משנות ה5002.08.20
74
אם את לפקוביץ אז את הילדים שלך קיבלו למוסדות אשכנזיים.ויפה מצידך שאת דואגת לאחרות
להילה30.07.20
73
מי רוצה ללמוד בסמינר כזה? היחס מנוכר ומתנשא, התלמידה נבחנת לפי הופעתה החיצונית ונפסלת בזוטות ולא נבחנת לפי פנימיותה, והיא בסכנה מתמדת של חרם בשל גחמה כלשהי של מנהלת, מורה, או תלמידה אחרת. החינוך נוקשה, אין חמלה ואין אהבה. הלימודים ברמה נמוכה ולא מביאים את הילדה למיצוי יכולותיה, בקודש ובחול. היא מוכו
זלמן30.07.20
72
הציבור המזרחי הוא ציבור גדול וחשוב עם מסורת מפוארת משלו, עם מפלגה גדולה משלו, עם בתי כנסת משלו, עם מוסדות לימוד משלו. ראוי על כן שישמור על ייחודיותו ולא יקבל תלמידות ממוצא אשכנזי אל מוסדות הלימוד שלו. עם ישראל נחלק לשבטים, ואיש על מחנהו ואיש על דגלו.
שיינדי30.07.20
חכמה. אף אשכנזי לא ישלח את ביתו לסמינר ספרדי.
אילה30.07.20
71
אני ספרדיה ולא מבינה למה בנות ספרדיות רוצות ללמוד בסמינר אשכנזי ,ואחר כך אומרים שלא מקבלים אותם ,אתם לא אוהבים את עצמכן איך אחרים יעריכו אותכן
פרחי כותנה 29.07.20
70
באתי לאסיפת הורים של הבת שלי בבית יעקב (יסודי) ולא ידעתי אם המורה רווקה או נשואה.... ולפי דעת מרן זה מותר לפי ההלכה וזה לא היתר. את מהממת וכל מילה שלך בסלע ! אני אישית ארשום את בנותי בבוא הזמן לסמינר ספרדי ב"ה אבל ספרדיה שמעוניינת ללמוד בסמינר אשכנזי יש לה זכות שווה כמו לכל בת. זו זכות לסמינר לקבל
שושי29.07.20
אבל אנחנו שאלנו רב אחר!!!!!!
אילה29.07.20
69
טוב נו די
נילי29.07.20
68
מתי כבר האנשים הנכונים יבינו שלא כולם שווים נקודה תפסיקו לבכות ותפנו לאריה דרעי שלכם או לאביטן או למי שזה לא יהיה שיפתח לכם מוסדות ולא להפיל הכל על האשכנזים ולהתלונן על כל פרכה שנמצאת בבית
נוחצ'ה הגזעי29.07.20
צודקקקק
אילה29.07.20
באמת גזעני!! אתה תשלם על הכל למעלה...
rk29.07.20
וישלם על זה גם למטה, ונראה בעצם שהוא כבר משלם על זה. עם דיבורים כאלה בוודאי איש מסכן וממורמר.
אאא29.07.20
67
ואווווו!!!!! איזה אישה חזקה!!!!!! למרות שאני עולה לסמינר ספרי מאוד טוב בבני ברק אני מתחברת לכל מילה שלך בכוונה לחברות שלי!!!! אלו שיושבות בלילה לא יודעות לאן הן ילכו...
rk29.07.20
מגיע להםםםם שלא ילכו לסמינר אשכנזי שילכו לספרדי דיי להתחנף לאשכנזים!!!!!!! אנחנו לא צריכים אותם אנחנו טובים גם בלעדיהם....
ללי29.07.20
לא נכון. אתם תמשיכו להתחנף אליהם גם בעולם הבא. מאמרת על כל החובות שלי:)))
אילה29.07.20
מה שנכון נכון
פתח תקווה30.07.20
אני איתך!! גם חברות שלי ככה!!! אבל יש לי חברה שהיא ניסתה וכ"כ רצתה ללכת לסמינר אשכנזי הגישה ערעור ועדיין לא קיבלו אותה, עוד הפעם ערעור ועוד הפעם ערעור ועדיין לא קיבלו....!! הילדה נשברה! התרסקה! אתם יודעים איזה הרגשה יש עכשיו לילדה?? "מה? אני עד כדי כך גרועה?", "מה? אני סוג ב'?" וכו' וכו'... גם אני ע
רונוששש29.07.20
66
שטויות והבלים ... יש מספיק סמינרים ספרדים מצויינים שמשוועים לאותן מצויינות (משתכנזות ונחיתיות) תפסיקו להתבכיין ולבלבל את המוח .. אם אתם כאלה ספרדים גאים ומוצלחים אז מה יקרה את הבת תלך לסמינר ספרדי טוב ...היא רק תצאמטןתר יראת שמים יותר אמיתית ויתר תמימה וישרה ולא תחשף להרבה מן הכיעור והצביעות שיש בס
חיים29.07.20
65
בתור אחת מזרחית מה הבעיה? מה צריך להתחנף לסמינרים האשכנזים? וגם אם בסופו של דבר הן יתקבלו לסמינרים האשכנזים, איזה תחושה זו להתקבל למקום שלא רצו אותך בו???
שילכו הסמינרים ספרדיים29.07.20
64
די מצחיק שהיא משתמשת בטיעון ה''דמוקרטי'' בשעה של חרדים לא בדיוק מהווים דוגמא לכך..כי הנשים אצלם אולי בוחרות הקלפי אבל לא יכולות להיבחר (בין ספרדיות ובין אשכנזיות) למרות שבאמת אין מניעה הלכתית לכך ואפילו באגו''י הודו בכך... המגיבה היא שומרת תורה ומצוות שלא משייכת עצמה לשום מיגזר.
לילי02.08.20
63
1. החברה החרדית האשכנזית סובלת היום מבעיה איומה אשר מכרסמת בחומותיה כמחלה ממארת - האינטרנט. והעתיד מי ישורנו. 2. החברה החרדית הספרדית הותיקה, משפחות הפוליטיקה הרבנות והכסף- סובלת מאותו כרסום נוראי. 3. החברה החרדית הספרדית החדשה, "תולדות ש"ס", נשענת על קנה רצוץ, חוסה בצל הקיקיון, בניה ובנותיה יגיעו
זמירה30.07.20
תגובה אמיתית ויפה! כל הכבוד
גברת נכבדה!30.07.20
62
כמה שזה עצוב ממש נורא אבל אין מה לעשות הערב רב עשו את הכל ומסבר שמנהלי ומנהלות הסמינרים הם רשעים הכי גדולים בעם וברור לי שהם ישלמו על זה בענק אם זה במשפחות שלהם ואם זה בעולם הבא השנאה התהומית שיש בין אשכנזים לספררדים היא נוראית משיח לא יוכל לבוא ככה אחרי זה מתפלאים שיש צרות
יוני30.07.20
61
לא נורא....עכשיו הקב"ה מלמד את המגזר החרדי איך מרגישים אלו שמופלים לרעה...בהפגנות...בבתי החולים....וכו'... (הבעיה היא שהציבור החרדי אומר "ידינו לא שפכה את הדם הזה...על חטא שחטאנו בתמהון לבב)
שחורי30.07.20
60
ואוו... היא מדהימה... וזה כל כך נכון...
שיראל29.07.20
59
מי אמר שרק הסמינרים של האשכנזים עושים אפליות! גם אצל הספרדים לא חסר שגם הם יבדקו בציציות שלהם "לא התקבלה בגלל חוסר התאמה" בלבולי שכל הכל מגמתי לכולם יש אנטרסים! תעשו תשובה דחוף משיח בפתח!!
זוהרת29.07.20
58
מדהים אהבתי!!
ללא29.07.20
57
אני לא מבינה אנשים שנלחמים להכנס למקום שתייג אותם כסוג ב'! זה כל כך חבל, תלכן למקום שבו הילדים שלכם יהיו סוג א'! בלי קשר לעובדה שמפלים ספרדיות, אל תלכו ראש בקיר, תהיו חכמים ולא צודקים.
עלום30.07.20
אני אתך! לך תסביר להם את זה..
אילה30.07.20
56
הבעיה היחידה בסמינרים - שאין אפשרות לבדוק את כולן מי באמת מתאימה להווי והסגנון ומי לא. הבנות שמתאימות נופלות בין הכסאות. אבל.. מי שהוריה בעלי ממון לא יקרה כלום אם תלך לסמינר ספרדי מצוין. ולמה בעלי ממון? כי בחור ספרדי שלא דורש דירה וכו' כנראה שהוא לומד בישיבה בינונית ומטה - ולא מתאים לבנות הנ"ל. ובחו
אחת.30.07.20
55
זהו החורבן 3 אהבות יהודי מוכרח לאהוב אהבת השם אהבת התורה ואהבת ישראל מה שברור לי שלראשי מוסד כמו שדבר קודם בעל מוסד יש חוסר באהבת ישראל וממילא גם אהבת השם השל לא אוהב את מי שלא אוהב את ילדיו אני לא מדברת על ספרדיות שלא צנועות . אני מדברת ספרדיות צדיקות שלא מתקבלות רק בגלל שהן ספרדיות . וטוב לספרדי
טלי30.07.20
54
למה נראה לי מהתגובות שהספרדים שביננו ב-ר-ו-ר !! להם שחייבים לקבל אותם, והרי אפי בנות פחות מוצלחות אשכנזיות (כמובן) קיבלו ורק את הבת שלהם לא ,ומה עם שנאת חינם ?! וסליחה על ההשוואה -אבל תנסו לשדך בין אשכנזי לספרדיה ובמיוחד מהזן שמנדנד שיקבלו אותו -נכון אין כיוון ?
אבי כהן30.07.20
53
בושה וחרפה ביום ט באב לשמוע כאלה דברים. זה ממש חימום לבכות
על אלה אני בוכיה30.07.20
צודק לגמרי!!!
ישראל30.07.20
52
אבל אישה שהולכת עם פאה שאינה נראית פאה זה עובר לך בגרון את זה כן יקבלו ?????
תגובה לשירה מ4729.07.20
51
לא לברוח מהמציאות .זה אנטישמיות ספרדית.בסמינר שהיתה ביתי נתנו שעורי עזר חינם רק לאשכנזיות .בדוק.כשאין סמינרים ספרדים באיזור אנו נפגשים בגזענות.אגב גם הספרדיות שעובדות במוסדות מושפעות מהגישה ונוהגות בהתאם.גם שס עדיין משתחווה להנהגה האשכנזית.ראו לאיפה שלחו נבחרי שס את ילדיהם.אין לנו הנהגה ספרדית .וגם
יוסי31.07.20
50
אני חושב שבהמת אל תנסו לישלוח למקום השכנזי אתם סתם תנסו לארוס את האשכנזים
שטויות30.07.20
אשכנזי...... לא רוצה לפתוח פה ביום תשעה באב..
נועה30.07.20
49
כל תורת הסמינרים האשכנזיים כביכול מגיעה מהספרדים , כשהן לומדות את ילקוט מעם לועז או ברטנורא, אור החיים או שולחן ערוך , מי הם כולם ספרדים , ואני לא מדבר על ה"ראשונים" שם יש רוב מוחלט. לא בטוח שיש תורת הגזע , צריך לפתוח ממלכתי חרדי ואז , כשרובן ילכן לשם , ההנהגה תתעורר. איך בכל המגזרים כולם חיים יחד ו
הילה כנסי30.07.20
48
חברה שלי ספרדי לא עברה מבחן טיל בקמפוס ולא קיבלו אותה לנגינה אני אשכנזיה גם כן לא עברתי אך קיבלו אותי ללא שום תנאי אנחנו חברות טובות ומרגישה לא נעים
הינה לכם דוגמא30.07.20
47
1. הילה היקרה גם אם היית לפקוביץ את לא בסגנון של ילדי וזה לא קשור לגזע! 2. כמנהל התפקיד שלי לשמור על המוסד ולא להיות עובד סוציאלי ואת יודעת שאם אקבל 100 כמוך שנה הבאה אף אשכנזיה וממילא גם ספרדיה לא תבוא אש זה ה' מציאות שלא קשורה להנהלה שלא תקבל כל מי שיהרוס לה את המוסד לרבות עצניקים. עובדים וחב
מעומק הלב30.07.20
למנהל הלא יקר... רציתי להביא לך כתבה אנטישמית באנגלית כנגד היהודים ממש בתקופה האחרונה עם הסברים אפילו יותר משכנעים ממה שהבאת למה הם לא מקבלים יהודים למוסדותיהם. תתבייש, מנהל מוסד לא יקר שכמוך!!!
שחורי30.07.20
46
כל מילה, אמת. אבל במקביל, לא כדאי לחכות. פשוט להרשם למוסדות ספרדים מלכתחילה. הם הולכים ומשגשגים, פורחים. ולא ירחק היום שיהיה להם שם טוב יותר ממוסדות אשכנזים. תפקחו עיניים, אפשר לראות את זה כבר היום.
א29.07.20
45
למרגלית מתגובה 38! דייי לשנאה!!! ספרדיות הולכות עם בובו, אשכנזיות עם פאה. יש שיצאו נגד פאה - שהרי זה שיער לכל דבר.. ויש שיצאו על בובו - מושך תשומת לב מיותרת.. אבל, למרות כל השוני בנו, אנחנו עם אחד!! והלווי שנזכה גם להיות מאוחד!! לעומתך, אני לא ראיתי שום שיער גלוי, אבל כנראה הבעיה בי ולא בך.. הלוואי
נועה 29.07.20
44
אשרייך אשרייך אשרייך...
בעזרת ה'29.07.20
43
תפסיקי להתבכיין ותפתחי סמינר לספרדיות
שאול29.07.20
42
ישר כח! הגיע הזמן שיקראו לילד בשמו, ויפסיקו לטאטא מתחת לשטיח...הגיע הזמן שהנושא יעלה למודעות, סמינרים, ישיבות, תלמודי תורה...די! הגיע זמן הגאולה!
אחת האמהות29.07.20
זו פשוט לא יהדות זו גזענות. ברוך ה' בציבור הדתי לאומי, המון נישואים מעורבים נכדיי כבר לא יודעים האם הם אשכנזים או ספרדים. זו תורה וזה שכרה העולם החרדי מתמוטט מרוב שנאות
יוסי30.07.20
41
די לשנאת חינם זה לא בסדר פשוט רוע של מנהלות שלא ברור לי מאיפה הלב הקפוא שלהן
אשכנזיה29.07.20
40
ראשית כל אספר לכם על חבר ספרדי שלצערי עדיין רווק למדנו יחד בישיבה אשכנזית מהמעולות שיש וכשהצעתי לו בחורה טובה מוצלחת במיוחד אבל לומדת בסמינר ספרדי והוא לא היה מוכן לשמוע!.. אז קודם כל תתקנו את האפליה עצמכם. שנית ועיקרי: מי אמר שבזמן בית המקדש לא היו מוסדות לימוד לאשכנזים וספרדים בנפרד??? בואו נתקן
ידידיה02.08.20
39
ה' משלם לכולם לפעמים לא רואים באותו רגע אבל בסוף כולם מקבלים, אין ויתורים אצל ה'.
אני30.07.20
38
את לא מבינה שזה לא קום המדינה שהיו 1000בנות בכל העיר היום הציבור החרדי זה מדינה בפני עצמה ולא כולם יכולים להתקבל לוולף לכן תפסו שכל ותבינו כל אחד צריך ללכת עם הזרם שלו גור זה גור וויזניץ ליטאים כל אחד למחנה שלו תפסיקו להיות טרמפיסטים כל החיים תתבגרו ותקימו לכם מוסדות ספרדים ברמה גבוהה ותרדו להם מהוו
כמה שטויות בכתבה ככ קצרה30.07.20
"נתנו לכם עזרה, די לא רוצים לראות ספרדים" ה' ישמור איזה גזענות ,אני בזה לך .
תתביישי30.07.20
37
תפסיקו לטחון את הנושא נאמר:הלכה בידוע שעשיו שונא ליעקב ולבנים שונאים שחורים ואשכנזים שונאים ספרדים ונאצים שונאים יהודים.... ידוע כבר.נכון?? למה לדוש ולטחון בנושא? מבטיח לכם שזה לעולם לא ישתנה במאום עד ביאת גואל צדק.ברור לכולם?דיי דיי דיי.
איציק ישראל29.07.20
אתה ממש מעודד אהבת חינם!!! בגלל שנאת חנים נחרב ביהמ"ק השני! תתביש לך!
י30.07.20
36
האפלייה מובנית בחברה החרדית בין אשכנזים לספרדים. ולכן טוב יעשו החילונים,בחוקיהם המעוותים,ויסגרו את הסמינרים המעוותים רוחנית. לא רק זאת ...אין שידוכים כמעט בין אשכנזים לספרדים...ואם ישנם ...הם לגמרי יוצאים מן הכלל. ודווקא בחרדים בארץ ובעולם פגעה הקורונה יותר מכולם... יותר מאשר בגויים..... יותר מאשר
סמי אטדגי29.07.20
35
בחרת לעסוק בנושא הכי רגיש לצבור בני עדות המזרח. ואני שואל את אחיינו בני אשכנז אייך בדיוק אתם מתכוננים לביאת המשיח? נראה לי שהמשיח לא מענין אתכם כנראה שגם אתם יודעים שהמשיח ספרדי.
טבריני29.07.20
ממש כך!! לא יודעת איךהם מצפים למשיח עם כזו שנאה לספרדים
טבריינית29.07.20
המשיח משבט יהודה לא משנה אשכנזי, ספרדי.
אילה29.07.20
34
ואוו ועוד פעם וואו
צדוק29.07.20
33
המפתחות והקודים של שערי בתי ספר החרדי נמצאים אצל בני לבן והם אשר יחליטו לפי רצונם ומצפונם, והכל באיצטלא של פרופסרים לעניני חינוך
סלונימר'קס29.07.20
32
מתי תבינו שיש הבדל בסגנון ובמנטליות בין עדות ,כשההורים מגיעים בהרבה מהמקרים ממשפחות חוזרת בתשובה (ההורים ,או משפחה מורחבת) שעם כל ההערכה לא תמיד מתאימים לסגנון ולרוח המשפחה של אברך שלמד בפוניבז, תפסיקו להפגע- לא חסרים סמינרים איכותיים וברמה לא פחותה מאלה האשכנזיים ,ותהיו גאים בדרך שלכם אל תתחננו ותש
יהודי חושב29.07.20
צודק. לקחת לי את המילים מהפה!!
rk29.07.20
צודק מסכים איתך ב- 100 אחוז
פתח תקוואי30.07.20
31
למה אתם נדחפים לסמינרים שלנו, אתם רוצים להדחות בכוח? לכו לסמינרים שלכם, למה ללכת לאן שלא רוצים אתכם? אפילו חתול לא הייתי שולחת למקום שלא רוצים אותו מלכתחילה. אז ילדה שיש לה נשמה?
אילה29.07.20
נכון מאוד לילד יש נשמה ולכן לא שולחים אותו למוסד שלא רוצה אותו מלכתחילה
יעל30.07.20
30
במקום לדבר על סמינר אשכנזי או ספרדי הגיע הזמן שתדברו רק על סמינר . החלוקה הזאת אינה מחמיאה לציבור החרדי . נודף ממנה ריח של גזענות.
בני29.07.20
29
צודקת מאוד, ולכן מציעה לספרדים המקופחים על ידי האשכנזים ימשיכו לקפח את האתיופים. תתעוררי ותגלי שמוסדות הספרדים עושים אותו דבר לאתיופים החרדים.
נאה דורש נאה מקיים29.07.20
28
שנאת חינם יש ובגדול אבל אני לא מקסימה איתך שזו הפליה רק לבנות ספרדיות .לא מקסימה עם זה בשום אופן .חבל על הרגש נחיתות אולי זה היה פעם . אנחנו משפחה אשכנזית לכל דבר ובת מעולה מצטיינת בכל וגם עשו בעיות ועוד איך . בושה וחרפה כל ההתנהלות,כנראה לכל אלה שיושבים על הכסאות חושבים שיש להם תעודת אחריות .תאמיני
אנונימית29.07.20
במטותא, שהבת המצטיינת שלך תלמד אותך לכתוב ללא שגיאות. -מסכימה. -אפליה.
יאיר30.07.20
27
ואי כמה שזה נכוןן....
ציפי29.07.20
26
יש סמינרים טובים ספרדים רק צריך להאמין במורשת שלנו
מ29.07.20
25
אני לא מבינה את זה שכל אחד ילך לסמינר שמתאים לו מבחינת עדה!! גם אני הלכתי לסמינר שמתאים לי ונלחמתי בשביל זה! וכן, אני ספרדיה גאה!!
חסוי29.07.20
24
תחילת החלוקה בין העדות היתה כבר בין קין והבל בראשית בריאת עולם ואם תרצו, כבר החלוקה היתה בין השמש לירח ובכיתכן - היא בכית הירח שאמרה א"א לשני מלכים שישתמשו בכתר אחד וזה תחילת יסוד החלוקה אל תלינו. נוכיח את עצמינו ונגלה את כישורינו בגאון
חד כתער29.07.20
נכון מאוד כל מילה במקום!
ואוווו29.07.20
צודקת!!!!
אביגיל29.07.20
ואו. באמת חד כתער!!
חסוי29.07.20
23
איי איי איי, כמה כואב, כמה נכון. לי היו חברות שכל כך רצו ללכת לסמינרים אשכנזיים, הן השפילו את עצמן, שוב ושוב, דפקו על דלתות, התחננו, בכו. אפס. מדובר בבנות מצויינות!!! אני הלכתי גם לראות סמינרים, ומ"מסעותי" הלכתי גם לסמינרים אשכנזיים.{לא יודעת מה חשבתי לעצמי} איך שנכנסתי לסמינר פגשה אותי המנהלת ואמרה
מישהי29.07.20
וואאייי, י'מלכה!!! איזה חיזוק!!!!! תודה😘
רונוששש29.07.20
בתור אשכנזי - אם הייתי ספרדי הייתי הולך רק לסמינר ספרדי. אין שום דבר מיוחד אצל האשכנזים. אולי צבע העור. אולי גם קצת גזענות. תלכו לסמינרים שלכם, ספרדים הם אנשים פשוטים וטובים - לא גאוותנים מגעילים.
ירושלמי בנשמה30.07.20
בדיוק בגלל זה מלכתחילה לא ניסתי ללכת לסמינר רשמתי לסמינר ספרדי ושידוכים נשמות תשאירו את העבודה לבורא עולם...אף אחת לא יותר טובה מאף אחת .
שומשופ29.07.20
🤔🤔🤔 רק חושבת וכותבת בקול גם בשידוכין זו לא בעיה,👰 כי מי שמתנצל על מוצאו, (מאיזה מוצא שיהיה) יש לו, ורק לו, בעיית זהות!!!!!!!!!! לא פחות!!!!!!!!!!! וכדאי לדעת, קבלו עצה לחיים: אם אדם רוצה לדעת אם לאחר טוב במה שהוא חש כלפי: מוצאו ,צבע עורו, כישוריו , מקום מגוריו ואו עבודתו.... תקשיב לו ואם תשמע
שלי31.07.20
22
אין לי בעיה... רק אל תתלוננו לגזענות אח''כ.. כשעושים סרטון בכי לת''ב, שלא הצלחנו להתקבל לסמינר של אייזנבאך... לא יודע, אני אשכנזי ואין לי אחיות, אבל קצת מוזר בעיני.. ואולי דווקא כך, כשאני בא מבחוץ, רואה את הדברים נוכחם..
בועז29.07.20
21
ואוו .כואב.
יוסף29.07.20
20
אני ממוצא מזרחי, מלמדת בסמינר אשכנזי ו-כן. אם הייתי בוועדת הקבלה, גם אני הייתי אומרת לך "חוסר התאמה" ודווקא ללא המרכאות. את נשמעת אשה איכותית אולם בסמינרים של בית יעקב לא יתאימו כיסויי ראש עם גילוי שיער כזה ואני מאמינה שזהו רק סימפטום אחד מאורח חיים שלם. אני לא חושבת שכל תלמידה ממוצא מזרחי שאינה מתק
שירה29.07.20
את לא צודקת!!!!! אנחנו משפחה חרדית למהדרין קלה כבחמורה והלוואי שכל נשות ישראל יהיו צדיקות כמו אשתי-אנשים אומרים....ובכל זאת לא קיבלו את ביתי בגלל מכסות.אמרו לי בפנים!ללא בושה! שיש יותר מידי ספרדיות בסמינר(זלזניק) באלעד..והבת שלי למדה 10 שנים בבית יעקב אטינגר וסיימה בתור 10 לא 9 תלמידה מושלמת כלשון ה
איציק ישראל29.07.20
את והרבה מגיבים כאן פשוט מטורפים- היא לא באה להתבכיין למה לא קיבלו את ביתה-אני גם משער שהיא לא רוצה לשלוח את ביתה לסמינר הישן או לוולף- זה טור דיעה, טור שעם תוכנו יש הרבה שהזדהו. נכון, זה פשוט וברור שאשה מהסגנון שלה ומהסקטור שלה לא מתאימות לסמינר הקלאסי של בית יעקב (אף שיש מקרים שהבת כן מתאימה אך גם
יאיר30.07.20
19
כל הכבוד לא להפסיק לרגע לעלות את הנושא שמכאיב לקב"ה יותר מכולנו זה צער השכינה בהתגלמותו!!!
דמעות שבכל יום 29.07.20
18
יישר כוח,,, סרטון מרגש מאוד.. אני אשכנזי וגרמת לי לדמעות של בושה וצער על שנאת חינם.. מצפה לתיקון טלגאולה השלימה שתחבר את כולנו..
אוהב שלום29.07.20
17
למעבר לזה אני חושב שהטפליה היא עובדה מוגמרת... הנאיביות של האשה הזו נוגעת ללב ...אני חושב שמה שנדחפים בכל למוסדות אשכנזים זה בבחינת לפני עיור לא תתן מכשול... אתה גורם בכך לאשכנזים לעורר את הרוע והגזענות המובנת אצלם דורי דורות ... תעזבו אותם לנפשם ... לא חסרים מוסדות מצויינים יותר שלנו ...ואני אומר א
חיים 29.07.20
''לעורר את הרוע והגזענות...דורי דורות'' זו לא שנאת חינם?
H29.07.20
16
מה הם יגידו שיבוא משיח .
יהודי29.07.20
15
חשבתי על משהו מעניין אולי הספרדים הם בני לאה אמנו שבט יהודה והאשכנזים היפים הם בני רחל ואולי יש כאן איזה תיקון על מכירת יוסף וישנאו אותו אחיו ועכשיו זה חוזר אלינו
משיח 29.07.20
יפה אמרתה.
אילה29.07.20
14
פשוט עצוב לראות ולשמוע. כמה המילים מדויקות
טליה29.07.20
13
אומנם איני ממוצא מזרחי, אבל חברתי לספסל הלימודים לא התקבלה סטענה של אי התאמה. היתה מוציאה מאיות. והבת של הרב?! זאת שבקושי היתה מגרדת ציון היתה מותאמת ביותר.
אןי כמה שזה נכון29.07.20
12
כל הטענות צודקות אבל לבוא ולהידבק בכח למוסדות שלהם כאילו אצלם המציאו את החינוך" הטהור והתמים " כל זה דימיון תפסיקו כל היום לבכות אני מכיר כל מיני הורים שחשבו שרק אם יקבלו את הבת שלהם למוסד אשכנזי אז הבת שלהם תיהיה בת צדיקה וחסודה עם עולם הבא בחותמת ובסוף המוסד נתן להם בעיטה ענקית עם שפע ביזיון ואז פ
ספרדי טהור 29.07.20
11
אף מורה בעולם לא מעונינת לקבל בת שיום אחד תפתח ת'פה ותשאל- למה המורה הולכת עם פאה ? לא הולכת עם חצאית ארוכה ? לא הולכת עם גרביים שחורות ? ,וכן הלאה על זה הדרך שאלות של אנשים שמבינים יותר מכולם ובקושי מגדלים את ילדיהם בהצלחה ....וד"ל.
די כבר !!!29.07.20
דברת שטויות.בלי קשר.
חסידי29.07.20
10
ואוווווו כמה זה נכון!!!!!!!!!!!!!! כל מילה במקום דיי לאפליהההההההה
אני29.07.20
אני לא מבין אתכם פשוט תפתחו סמינר לספרדיות וזהו למה לכם לבכות כל הזמן על אפליה וכו וביחוד שיש מספיק בנות מוצלחות חכמות ויראות שמים כמו שאתם בעצמכם אומרים אז דיייי עם זה
אחד שמכיר מקרוב29.07.20
מה זה קשור?? אל תתייחס עכשיו לזה... אבל מה זה ההתנשאות הזאת לא לקבל ולהעיף ככה בנות!!! זה שובר את הבת! מניסיון!!!
רונוששש29.07.20
הסיבה שלא מקבלים זה לא בקטע של התנשאות ולא בגלל שהבנות לא טובות וכו אלה זה בעיה של התאמה כמו שכתב בהערה 4 וממש כל מילה בסלע לכן אני אומר תפסיקו להיפגע ולבכות ולא צריך להישבר מזה ותכלס הכי כדאי ללכת למקום שמתאים ויש מספיק כאלה במקום לבזבז זמן על סרטונים ומאבקים סתם חבל
אחד שמכיר מקרוב30.07.20
תאמין לי שיש בנות מוצלחות מאוד שהם ספרדיות ולא מקבלים...
רונוששש31.07.20
בעלת דרשנית טובה אבל לא הייתי רוצה שמיהי אשר שערות ראשה מגולה כ"כ הרבה תחנך את בנותי הגם שיש קהילות חשיבות ורבנים גדולים אשר כן מתירים את זה ממילא מובן למה בנות לא מתקבלות לסמנרים אשר רוצים לחנך לקוד מסויים ודי למבינים
מודהם29.07.20
צדיקה, תמשיכי לגלוש באינטרנט, והפאת קאסטם שלך בטח שופעת על כל גווניה.
ללי29.07.20
מי שרוצא סמינר אשכנזי שלא יקח כסף מהמדינה גזלנים נמאסתם
פנחס29.07.20
9
לראות את הנואמת עם בובו שמשתייך בפירוש לקהילה של ספרדים מסוימים מאד !! ולבקש סמינר אשכנזי ???????? למה ???? למה שאשכנזים ירצו כזה דגם ..? ספרדים בני תורה שמבקשים סמינר טוב , לא הולכים עם בובו ושיער גלוי ולדבר על "למה לא מקבלים אותי כי אני ספרדיה " ? ולקשר את חוסר הצניעות לאפליה ?? ולתשעה באב . .
מרגלית29.07.20
הגיע הזמן שלא יתחשבו במוצא . הגיע הזמן לא להתחמק מהסלקציה הנוראה .ספרדים .אשכנזים . אולי שמתם לב שהעובדות הללו כבר לא קיימות במגזר הדתי -לאומי.
משה29.07.20
מה הבעיה בבובו? פאה שנראת יותר יפה וטבעי מהשיער יותר טוב? חוסר צניעות משוועה על גבול הגועל נפש. פשוט מרחמת עליכם שאתם בטוחים שאתם מושלמים. משמיים שמו אותי במקום עבודה עם אשכנזים חרדים כביכול. נחספתי לדברים מזעזעים והתנהגויות שבחיים לא ראיתי בסביבתי קודם לכן, אני לא מכלילה אבל בוודאות שמחה למה ולמי ש
דעה29.07.20
את רואה בובו ומחליטה שהיא לא שייכת ולא מתאימה?!?! לפי זה שופטים, בוחרים, מחליטים מי מתאימה??? ולמה שלא יקבלו אותה אם הייתה חסידה עם פאה וכובע המשייך אותה לחסידות מסויימת.. זה כן היה מתאים???? לצערנו לא פסה גזענות מהעולם והיא נטועה בתוכנו ובהרגלינו שנים רבות כל כך... שכבר אין חשיבה מחוץ לקופסא! יש רק
שרי29.07.20
אם זה מה שהיא מפגינה כלפי חוץ.. אז מה כלפי פנים?
אילה29.07.20
8
בוווול
3329.07.20
7
יפה
ריקו29.07.20
6
אני אשכנזית ומחזיקה אצבעות למאבק אגב... מי שכתב את המלל שלה, ממש טוב בזה:)
אהבתי29.07.20
5
אתם לא באמת חושבים שהסרטון הזה ישנה משהו נכון? ש''ס-המפלגה שהוקמה כדי להחזיר עטרה ואת הכבוד הספרדי היא זו שצריכה לעבוד בכנסת-רק משם אפשר לשנות מציאות-מרגי במשך שנים היה יור וועדת חינוך ובכל הראיונות שלו הוא ממשיך להתבכיין על אפליה-הוא מדבר כמו בשנות ה70, בלי לשנות כלום-ש'ס צריכה להגיש חוקים מהותיים
יאיר29.07.20
4
זה עצוב, ומייאש!
הסרטון הזה נגע בי ממש! 29.07.20
3
רוב הבעיה הזאת היא בירושלים. הלוואי שיעיפו את המנהלי סמינרים האלה שחושבים שהם הנציגים של אלוקים ויכולים לחרוץ דין ולהחליט על ילדות שהן לא מספיק טובות בשביל הרמה הרוחנית ה"גבוהה" שלהם.
שירה29.07.20
2
לכן נחרב בית המקדש זו שינאת חינם במירעה לא לקבל בת בגלל שמה או מוצאה או צבע עורה רשעות שאין כדוגמתה אני לבן מארץ לבנה ביותר אי שם במזרח אירופה ואני שונא את הגזענות הזאת תכלית שנאה מדוע לא למדתם מהיטלר כמה גרועה הגזענות גועל נפש
ג'פרי29.07.20
1
כמהה שזה נכוןןןןןן אבללל אני פונה לספרדיות הם לא רוצים אתכם עזבו אותם דיייייי יש מספיק מקומות מעולים לספרדיות דייי לררדוף אחריהם דייי!!!
ספרדיה גאה!!! אבל לא גזענית!!!29.07.20
אולי גם יעניין אותך
חרדים

נחנך בת המדרש החדש בביתו הראשון לציון הגאון רבי אליהו בקשי דורון זצ"ל

חזקי שטרן | 27.04.24

חג האמונה

חוגגים את המימונה בשידור חי ב'כיכר השבת' | כל הפרטים

כיכר השבת | 27.04.24

סיפור למוצ"ש

כך הבעל שם טוב הקדוש ניצל מסכנת הדרכים והשודדים

ורד שאלתיאל | 27.04.24

הסגולה למוצ"ש

מדוע הבעש"ט השתוקק להגיע לארץ ואיך זה קשור לפסח?

כיכר השבת | 27.04.24
ש

מול שריד בית מקדשינו

צפו בסרט המרגש: מאות חולי סרטן ובני משפחותיהם בערב תפילה ושירה

אסף מגידו | מקודם
ש

10,000 דונם

פארק הירקון בפ"ת? הכירו את מתחם הנדל"ן הכי מדובר בענף

כיכר בשיתוף Lighter life | מקודם

יוסי אליטוב מגיש:

אור החיים אקטואלי: מי שקלקל, יקום ויתקן בעצמו | צפו

יוסי אליטוב | 27.04.24

עוגות מצה

האש במאקווא בערה במעמד אפיית המצות | גלריה

חיים רוזנבוים | 26.04.24

הילולא דצדיקיא 

המונים השתתפו בהילולת הצדיק שערך בנו באשדוד | תיעוד

חיים רוזנבוים | 26.04.24

נגיל ונשיש בזאת התורה

הרבנים ולב לבייב הוקירו את לומדי התורה מבני העדה הבוכרית | גלריה 

חיים רוזנבוים | 26.04.24
ש

חווית הלידה

מלון או מחלקת יולדות? תקראו ותחליטו

כיכר בשיתוף מעיני הישועה | מקודם

אילנות טובות

בין עצי הפרי הרבי פצח בריקוד לאחר ברכת האילנות

חיים רוזנבוים | 26.04.24

להרבות בהם בדברי תורה

זקן רבני חוג 'חזון איש' בשיעור כללי בענייני חג ומועד | תיעוד

חיים רוזנבוים | 26.04.24

יט ניסן

מאמר לרגל היארצייט: 'קה אכסוף' – איך הניגון 'נוגע' בך?

ורד שאלתיאל | 26.04.24

מאמר

האריז"ל חושף את הסוד: קיבלת סטירה? הגיעה גאולתך!

ורד שאלתיאל | 26.04.24
ש

קרקע למכירה ליד ירושלים?

זכות לדירה ירושלמית ב-140 אל"ש - ממש בהישג ידך

כיכר בשיתוף גרין פארק | מקודם

צפו בתיעוד

מראות הוד מערב החג בצל האדמו"ר מב"פ

חיים רוזנבוים | 26.04.24

לב אלמנה ארנין

המשפיע והגאב"ד אפו מצות לאלמנות 

חיים רוזנבוים | 26.04.24

ביקור הוד

האדמו"ר העניק טנא מלא פירות לחסידים 

חיים רוזנבוים | 26.04.24