כיכר השבת

מס' 2 בגור בהתייחסות ראשונה

"זכותנו לנהוג כרצוננו": ליצמן מגיב לפרשת וינשטיין והתקונע'ס

שר הבריאות יעקב ליצמן, מבכירי חסידות גור, מגיב לטענות על התקונע'ס של החצר שעלו לדיון בשל מותה של החסידה לשעבר אסתי וינשטיין. "שופטים חסידות שלמה בגלל מקרה אחד" טען (חסידים)

153
שאול כהנא | כיכר השבת | א' בתמוז | 07.07.16
ליצמן. בתמונה הקטנה: אסתי וינשטיין
ליצמן. בתמונה הקטנה: אסתי וינשטיין (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90 ומתוך פייסבוק)

כשבועיים אחרי הסערה - ליצמן מתייחס לטענות נגד חסידות גור: על רקע סערת התאבדותה של אסתי ויינשטיין, חסידת גור שחזרה בשאלה ובעקבות כך נותק הקשר עם ילדיה, צפו בכלי התקשורת קולות שהפנו אצבע מאשימה כלפי חסידות גור ותקנותיה המחמירות. היו שלקחו צעד נוסף קדימה וניסו לערב בעניין את שר הבריאות יעקב ליצמן, (שעל פי טענות עוזריו לא היה מעורב בסיפור).

במשך כשבוע נמשכה המתקפה החזיתית בכלי התקשורת על חסידות גור. אולם הללו, כחסידות חזקה וכגוש של רבבת חסידים הדבוקים במנהיגם הרוחני, בחרו לשתוק ולהחריש. הערב (חמישי) מגיב לראשונה השר יעקב ליצמן, הפוליטיקאי החרדי הבכיר ביותר ועל פי הסקרים אף הנערץ והאהוד ביותר בציבור החילוני, כשהוא דוחה בנחרצות את ההאשמות נגד חסידותו.

בראיון שהעניק למגזין "מאקו", מתייחס ליצמן כצפוי למהפכות הבריאות והמזון התעשייתי, היחס לחולים פסיכיאטרים, אבל גם מגיב לרחש-בחש ששרר בשבוע האחרון במדינת ישראל. יצויין כי על פי הדיווח במאקו, שר הבריאות ליצמן איים בתחילה לפוצץ את הראיון כשנשאל על התאבדותה של ויינשטיין. ליצמן, יד ימינו של האדמו"ר, טען בראיון כי מדובר ב"אירוע פרטי ומשפחתי מצער. אני לא רוצה לדבר על זה. נקודה".

ההלוויה של אסתי וינשטיין (צילום: ישראל כהן, כיכר השבת)

בהמשך הוא הרחיב: "זה סכסוך אישי שאין לו שום קשר ל-13 אלף בתי אב. זה לא קשור לחסידות בכלל. אתם שופטים חסידות שלמה בגלל מקרה אחד? ככה עושים? זה להכפיש ולעשות עוול נוראי לחסידות שלמה. אז לא, אני לא אדבר על זה".

בהתייחסו לתקונע'ס (התקנות) המחמירות המונהגות בחסידות, אמר ליצמן כי "אין לאף אחד מושג איך מתנהגים חסידי גור וכל ההכפשות באות מבורות ושנאה. ובכלל, זכותה של כל קהילה לנהוג כרצונה. שלום בית וכבוד הדדי טוב אצלנו יותר מאשר אצל כל החילוניים יחד. אחוז הגירושים אצלנו נמוך מאוד. אז זה לא עניין שלכם איך אנחנו מתנהגים. לא נקבל הטפת מוסר מחברה מתירנית שאיבדה כל ערך בנושאים שהיא עכשיו מטיפה עליהם לאחרים".

בנוגע לדרישה לבטל את חוק לימודי הליבה של לפיד אמר ליצמן כי "בבית ספר של חינוך עצמאי לא צריך לבדוק סכינים בתיקים ואין להם לימודי ליבה. מה חסר לגפני ולפרוש בלי ליבה?".

אסתי וינשטיין (מתוך פייסבוק)

הוא שלל את התחזיות למהפכה חרדית ואמר כי "המצב יישאר כמו שהוא עד שמשיח יבוא וגם אז, נהיה קדושים יותר. לא פחות. יש לי חמישה ילדים ונכדים ונינים אני לא סופר. לאף אחד אין רדיו. יש עכשיו כנסי ענק שבסופם הצעירים זורקים את הסמארטפונים. זו רק התקשורת שמדווחת את מה שהיא רוצה לדווח. כמו בכל ציבור, יש יוצאים מן מהכלל. אבל לציבור החרדי טוב ומצוין, יש לו שפע בחיים והוא נהנה מהחיים".

בהתייחסו למחאת נשים נגד המפלגות החרדיות בבחירות האחרונות אמר ליצמן כי "נשים שומעות לרבנים לא פחות מגברים וגדולי התורה קבעו שנשים לא תשתלבנה במפלגות. הדרת נשים, אפשר לחשוב. אצלנו החינוך יותר טוב, שלום בית יותר טוב. לא צריך לבלבל את הראש. כל מילה של אדמו"רים ורבני ישיבות זה קדוש. אנחנו מקבלים את זה וגמרנו".

תוכן שאסור לפספס
153 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
59
ראו מקרה בתי וורשא ראו מקרה ערד חבורת בריונים
עדו12.07.16
58
אם היתה מתאבדת כשהיא בתוך החיים הדתיים היה אולי מקום להגיב אבל אחרי שמונה שנים של רקנות ובלי תוכן רק לחיות ממרד זה לא טוב לאדם בעיקר שלא שמים עליו
לאה08.07.16
57
א. מה איכפת לכם שיש לקב"ה קהילה שקצת פרושה מכל המיתרנות שמתחוללת ברחוב? ב. כבר ראינו את המשגיח הליטאי שהתחנך על זה שצריכים להיות "פתוח"... ג. חסידות גור היא סיפור הצלחה אדיר. כולם מתפרנסים בכבוד. יש להם הסדר יום הכי חכם ומוצלח בעולם. יש להם בחורים שעוסקים בתורה ובידיעת הש"ס וההלכה. ד. הכל נאמר מתוך
יוסי08.07.16
הכל מזוייף, כיודע רוב הגורים הם לא הפרושים הגדולים, הם אוכלים כל היום וכל הלילה בשטיבל, וכו' וכו'. שקר נאלח לומר שבדבר אחד כאילו פרושים אמיתיים. אגב, רובם הולכים לעבוד, אם אפילו להישאר ללמוד הם לא יכולים, מה להם מציגים עצמם כפרושים בעזות מצח כידוע רובם הם השתלטנים ובעלי האכזריות והמידות הרעות בכל מ
אין כלום בגור08.07.16
הגורים לומדים ומתפללים בשטיבל וכשעושים סיום עורכים סעודה כשיש יום שנה לנפטרים מביאים עוגה עם ליקר הקנאה אוכלת את בני האדם וחוסר הפרגון נורא הגורים מפרגנים לשני ויש אחרים קמצנים שיודעים לכתוב כי זה חינם אז למה לא?
רות 11.07.16

הצגת כל התגובות

56
אם המצב בגור כל כך טוב מדוע יש הרבה יוצאי גור שחזרו בשאילה? מדוע יש הרבה נשי גור שסובלות ובוכות בשקט והבעלים חוגגים? אולי היו צריכים להקים ועדת חקירה על הסיפור הכל כך טראגי ומצמרר של אסתי ז??? רק לשמוע את העורך דין שטיפל בגירושין שלה זה מזעזע.....איך יתכן שאמא נפלאה ומקסימה, קדושה, טהורה וצדיקה הו
רותי07.07.16
55
החילונים האנטישמים נשארים אנטישמים קיצונים עמלקים.נקודה! הם פועלים בשיטה פסיכולוגית לקדם את האינטרסים והאידיאולוגיה שלהם בשטיפת מוח נגד הציבור החרדי דרכו והשקפתו זה מתוך קינאה ושינאת חינם קיצונית ואנטישמית כדי להעביר את החרדים על דתם...בלהוציאם מהיישיבות ותלמודי התורה הקדושים!!!
מומחה לאנטישמים07.07.16
לפי התגובות באתר, האם החילונים אנטישמים? יש מספיק חרדים אנטישמים חרדים שחילוני ממוצע לא היה מרשה לעצמו להגיב כמותם!!
"המאמין"07.07.16
54
רק להסתיר ולהכחיש כל היום דיייייייייי
GURY07.07.16
שבהסתרה... (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
הנרי07.07.16
53
אין על חסידות גור (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
יובל07.07.16
52
הלכו החכמי גור אספו אותם מכל החנויות ושרפו אותם !
רק את האמת !!!17.07.16
51
וכל מה שהולך במדינה-האם זה לא מספיק לך כדי לראות איך עם ישראל מתחייב כליה ח"ו ללא התורה והמצוות-ואנו הרי אומרים את זה כל יום פעמיים בקריאת שמע-תחזרי הביתה לאבא שבשמיים שאוהב ורוצה אותך!!!! הרשעים גם אם יש ועם שטריימל -הם לא הקב"ה הם לא התורה-הם צריכים לחזור בתשובה ולא משנים כהוא זה מטובו האינסופי הט
מכתב לתמי -תמר11.07.16
50
הבעיה היא שהתקונעס הן נגד התורת ישראל - הסטייפלר זצ"ל !
משה08.07.16
49
זה לא עניין של אף אחד איך הם מתנהגים בחדר המיטות!!! זכותם להנהיג על עצמם חומרות (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
מנחם 08.07.16
48
להעביר תינוק או חפץ לבעל כשהיא טהורה, ואצל גור הפיגור חוגג, רפורמים
באנו חושך לגרש07.07.16
47
הגיע הזמן להכניס את שני היחצנים של ליצמן להציל את כבודה של גור,אומנם הם לא חסידי גור אבל הם עשו עבודה טובה בעיריית ירושלים הרב איזאק ומר קרויזר
פנחס מנחם07.07.16
46
אשריך ר יענקל ואשרי חסידי גור חזקו ואמצו
מושמוש07.07.16
45
חמוד לראות את כל המטומטמים ששומעים גור ומתחילים לקלל כאילו פעם גור חייבו אותם לשמור על התקנות וכמובן שכל מילה שכתובה בספר קדושה כהלכה למשה מסיני וברור שבעלה התעלל בה הרי הוא גערר. מפגרים נמאסתם לגור יש הרבה בעיות אבל אסתי ווינשטיין התאבדה בגלל הבעיות שלה ולא בגלל מה שגור עשו או לא עשו לה.
חסיד גור גאה11.07.16
44
בקבוצה חילונית עם תקנות הוא לא ממש היה מדבר על זכויות אלא על חובות ! אולי שווה שידבר מה החובות ולא על זכויות הטמטום שלהם גובל בעוד טמטום (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
james08.07.16
43
גוש אחד !!! יש הלכות ולפי ההלכות כולנו הולכים. תקןנעס ושאר ירקות רקובים באו רק להחמיר ולהקשות על החיים!!! וכן כן תקונעס נועדו לתת חופשות לבעל לשחרר אותו מעול הבית ולהעביר אותו לאישה על כל המשתמע !!!!!ליצמן והכנופיה שלך לא תכסו על הפשעים שלכם!!!!! החסידות שלכם משחיתה את הדור ...... (נשלח באמצעות כי
חנוך07.07.16
42
אם היו לומדים ליבה, היו רוב ילדי החרדים נושרים ופושעים כמו אצל הציונים, ובזכות שלא לומדים ליבה, בכל בית חרדי יש רק נושר פושע אחד, כלומר אלפים רבים אבל לא עשרות אלפים.
דן סגל07.07.16
חולה על הדגובות שלך (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
טל07.07.16
ביקשנו ממך כבר - די להכפיש באופן לא ענייני - תתחיל לדבר לעניין ולדבר ספציפית. אם לא נח לך אז לך לך...
שמשעון08.07.16
41
וכל מילה מיותרת....... ה"תקנות" האיומות הרסו והורסים שם כל חלקה טובה רחמנא ליצלן!!!! רבינו הקהלות יעקב זיע"א צדקת במאת האחוזים!!!! ולא שאתה צריך חלילה הסכמה ממני.... אבל עינינו הרואות ואוזנינו השומעות כמה שצדקת........
הקהלות יעקב צדק11.07.16
40
תקנות אלו נפסלו כבר מזמן ע"י הסטייפלר זצ"ל וחסידות גור שרפה אותם באש ! והיום קוברים בני אדם בגלל --> ה ת ק נ ו ת - >>> א ל ו !
תקנות אלו נפסלו08.07.16
39
גפני למד בחינוך העצמאי בזמן שלמדו שם ליבה. וכן בישיבה תיכונית "הישוב החדש"
אמתי07.07.16
38
אין בית דין רשאים לגזור גזירה, לתקן תקנה או להנהיג מנהג ---> שאין רוב הציבור יכול לקיימו !!! = בפרט כאשר בדובר כאן בנשים ! = ובסוגיות של נשים ישנם הלכות רבות בשולחן הערוך ! ולכן , ולכך הסטייפלר יצא חוצצץ ! תרח והוציא קונטרסים נגד ה"תקונס" --> המקוללות האלו ! באו חכמי גור = חכמי חלם ! -> ושרפו ד
אין בית דין רשא17.07.16
37
יהודים רחמנים בני רחמנים. היגיע הזמן שההורים יעשו חשבון נפש, מי רצח את אסתי וינשטיין? ההורים והילדים, רצח את דמם. הילדים שלא עשו כיבוד אם וההורים שלא תמחו בה. אבל מה לעשות שלא מדברים, זה התוצאה. חבל מאוד שלא יודעים שצריך לאהוב את הילדים. מתוך אהבה אפשר להשיג המון.
חיים לייפר13.07.16
36
בחורים לא מוצאים את הזיווג שלהם בגלל זה ! גורו לכם מיום הדין ! (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
דודי10.07.16
35
רק שהם סלחו לה אחרי שנעלמה
את האמת08.07.16
34
גור זה כת וגעל נפש (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
זינגר07.07.16
33
ולא אם הספור של אסתי וינשטיין הוא מקרה טראגי פרטי אחד או לא. כאשר ציבור כל כך גדול מתנהג באופן כל כך לא יהודי הלכתי עפ"י הנהגות כל כך לא יהודיות הלכתיות, זו בעיה של כל הציבור הזה, הגוראי, ועוד יותר מזה - היא בעיה של כל צבור החרדים ושומרי המצוות, ושל עם ישראל בכללו, ושל דרך התורה בכלל. הגיע הזמן שאנש
יק07.07.16
תודה "לפוסק הדור" הגולש באינטרנט שנאסר על ידי כל גדולי התורה ובבקיאות מדהימה מלמד את הגולשים את "כך היא דרכה של תורה". כנראה שתגובתך נכתבה לאחר לימוד מעמיק של שו"ע חלק אבן העזר.
"המאמין"08.07.16
אם אסור לגלוש כאן כדבריך, מה אתה עושה כאן???
א08.07.16
אסור לגלוש וכל מי שגולש עובר על דברי חכמים ואני ביניהם, ולכן אני קורה לכל הצבועים שלא ילמדו דעת תורה מה היא, לא בגולשים תמצא התורה.
המאמין08.07.16
"שמא יאמר אדם הואיל והקנאה והתאוה והכבוד וכיוצא בהם דרך רעה הן ומוציאין את האדם מן העולם. אפרוש מהן ביותר ואתרחק לצד האחרון. עד שלא יאכל בשר ולא ישתה יין ולא ישא אשה ולא ישב בדירה נאה ולא ילבש מלבוש נאה אלא השק והצמר הקשה וכיוצא בהן כגון כהני העובדי כוכבים. גם זה דרך רעה היא ואסור לילך בה. המהלך בדר
יוקי08.07.16
מקסימום אתה 'פוסק הגור'...
אליוש08.07.16
רוב הגורים מקיימים את התקנות בשנה הראשונה אם בכלל... בחדרי חדרים אף אחד לא בודק מה הם עושים...
מיכאל13.07.16
32
קבוצת בריונים המשליטה חיתתה על כל מי שמעז לחשוב קצת אחרת
חנה24.07.16
31
וכי מה חשבתם שיגיד???שיצדיק???יש הרבה דברים מתחת לשטיח ולא רק בחסידות גור!! הגיע הזמן שיתחילו לעשות חשבון נפש בשביל בורא עולם למנוע חילול ה.
רונן13.07.16
30
התקנות האלה מביאות לידי המון תקלות בעיקר של נשים צעירות השם ירחם והכל ברור וקיים מה שלא מקבלים בבית מחפשים בחוץ ומי שמתנהג כבת יענה שיבושם לו (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
שלמה08.07.16
29
הוא מס' 1 בגור, הוא זה שמירר את החיים לרבה הקודם הפני מנחם, הוא זה שעושה כל מאמץ להכרית את זכר הפני מנחם מכל מקום בחסידות, הוא גם זה שמינה את הרבה שלהם הנוכחי, וגם זה שיבחוש למנות את הרבה הבא, ככה זה נראה כשקהילה מונהגת ע"י עסקן, בדיוק כש"ס שמנהיגם האמיתי הוא דרעי, והוא זה שמינה את הגר"ש כהן.
נא לדייק08.07.16
28
כל המציל נפש אחת מישראל כאילו הציל עולם ומלואו...
אירית08.07.16
27
כתוב שרשעים מלאים חרטות.. היא בעצמה אמרה על עצמה שהיא עושה עברות עברות .. היא עברה נפילות וירידות ולא טיפלה בעצמהרוחנית גופנית ונפשית כמו שצריך.. חשבה שלהיות חילונית יהייה לה טוב ,והיסתבר לה שלא כך הם פני הדברים. חשבה היא לעצמה וזה רק דירדר אותה גופנית ונפשית בעברה גוררת עברה זה מה שגרם לה
חד משמעית07.07.16
26
"אצלנו החינוך יותר טוב, שלום בית יותר טוב. לא צריך לבלבל את הראש. כל מילה של אדמו"רים ורבני ישיבות זה קדוש. אנחנו מקבלים את זה וגמרנו". זה בסדר גם חסידי סטמאר חושבשים ואומרים בדיוק אותו דבר, גם הליטאים . וכשזה הכי טוב כמובן אין ביקורת עצמית . אסור לבקר. התקנון הוא במקרה בן כמה זמן ? אולי הכי טוב
בת ישראל07.07.16
כמו שאמר אין סכינים בבתי ספר, אחוי גירושין נמוכים עם נתונים אי אפשר להתווכח הוא לא דיבר על גור מול קהילות אחרות כמובן דיבר מול החילונים
א08.07.16
25
מה שכ"כ תמוה אם היא כ"כ השתוקקה לבנותיה ולנכדיה למה בחרה באופציה של התאבדות ולא בחזרה בתשובה
שום12.07.16
24
בני זוג אינם שותפים לדירה, אלא שני חצאים שצריכים לאהוב זה את זה, על כל המשתמע מכך. חבל שמר ליצמן לא מודה בטעות.
אבי08.07.16
23
בסד השר ליצמן תנהגו כרצונכם בתקנות. ואין שום זכות לחסיד גור להתעלל באשתו כמו שעשה שלמה באסתי ועוד להסתיר זאת ולטאטא מתחת לשטיח. תתחילו להתעורר יש עוד כאלה .אז אל תתפלאו על היוצאים בשאלה מקרבכם. תהיו חסידי גור כמו שהשפת אמת רצה ולא חסידי גורנישט (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
א07.07.16
22
ועוד אלפי נשים סובלות ובוכות בסתר.. "שלום בית מצויין" האישה סובלת ושותקת. והגברים חוגגים.... (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
מרדכי07.07.16
אתה מוסת מהתקשורת האנטישמית והאנרכיסטית!
אין דבר כזה!!!07.07.16
שאומרים שאנחנו לא משלמים מיסים וחיים על חשבונם.
יהודית 08.07.16
21
אם זו הייתה הטמנת הראש בחול גרידא,ניחא. אבל זו הכחשת מציאות. שקרים במודע. חסידות גור רקובה מבפנים וממשיכה להרקיב. שבענו "קדושים" כמוך ליצמן. אם אתה מתכחש למציאות כנראה יש לך מה להסתיר. (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
בתוך עמי07.07.16
20
איכזבת מאד במה שאמרת עכשיו. נורא מאוכזב. (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
הנרי07.07.16
19
הסטייפלר פסל את התקונעס ! --> זה מביא חורבן ! הלכו החכמי גור אספו אותם מכל החנויות ושרפו אותם !
הסטייפלר פסל את14.07.16
יש לך הסטייפאלער בכיס כדי להשמיץ עדה קדושה וקהל קדוש תעזוב זה לא קשור לתקונעס גם אצל הליטאים יש נשירה ואח"כ התאבדות ידוע שמי שמכניס את עצמו בין מחלוקת של ענקי עם הוא מתאבד
לא משנה15.07.16
>>> ואתה המשחק כאן ?! - בכיס >>> לא בכיס אידיות ! --> ויש לך עוד פתחון פה? - רשע ! רמאי שכמוך ! סובבן שכמוך !שקרן שכמוך ! ---> דיברי תורה של הסטייפלר הקדוש >>> שורפים ?
אמת לאמיתה !17.07.16
18
וכי מה חשבתם שיגיב??שיכפיש??שיודה?? הרבה דברים מטאטאים בכלל הציבור החרדי ובפרט בחסידות בלי להזכיר שמות הגיע הזמןןן לעשות חשבון נפש בשביל למנוע את החילול ה
רונן13.07.16
17
חסידות גור הם אנשים אמיתיים מלאים וגדושים בחסידות, בקדושה ובטהרה, בתורה ועבודה, ביראת חטא וביראת שמים, חייכנים, גישמאקע און ערנסטע יונגעלייט אחד אחד מי שמדבר עליהם זה רק מתוך שנאה וקנאה תהומית כמו שהגויים שונאים את היהודים ויותר בכל קהילה וקהילה לצערנו יש נושרים אחד יותר אחד פחות ובכל פעם המשגיח
פשוט12.07.16
16
חחביש לך לדבר כך. לך תקרא את הספר שלה לפני שאתה מעיז לדבר כך... (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
רותי08.07.16
15
יותר ביחס ממקומות אחרים. אבל הוא צודק ירדנו עליהם יותר מדיי, ב"סה זכותם לחיות איך שבה להם,כל עוד זה במסגרת ההלכה והשפיות.
נחמן08.07.16
14
אין לי מושג מה הקטע של אלה שבאים בטענות נגד הבעל החרדי בוא נאמר שהאבא התנגד שהילדים יפגשו את האמא החילונית. אני לא רואה בזה שום בעיה. הם התחתנו כמאמינים באלהים ועל הבסיס הזה הקימו משפחה. נכון שהאמא זכותה לעזוב את הדת. עובדה שבפגישה של דקה עם אחת הבנות, הבת הפכה להיות חילונית כמוה כולל הבן שלה, אז הא
סימון, בת ים07.07.16
זה התנהגות של רשעות ונבזות בקרב הקהילה הגוראית שרומסת את הנשים בצורה מחפירה אלא שנשים כנועות ואסור להם להרים ראש ובאם ירימו יתעללו בהם עד לרציחתה של אסתי ז"ל הי"ד
חרדי08.07.16
למה ברחוב הם לא נראות ולא מתנהגות כמושפלות דווקא נראות הכי סטייליסטיות הלוואי עלי
דודי08.07.16
13
עם כל הכבוד לרב ליצמן, ואני מעריך אותו מאוד, בחסידות אין מספר 2. יש רבי. אין בא אחריו - מקסימום יש מספר 1 בין החסידים. מלבד זאת הנה הטשטוש: עסקנים, חשובים ככל שיהיו, לא אמורים להיות מובילי החסידות, ובוודאי לא ראשיה. כך זה גם בדגל התורה. המובילים הם הרבנים, ראשי הישיבות והמשפיעים. העסקנים - רק עסקנים
מענדי07.07.16
12
הם חולי נפש ומגעילים ואין שום תרוץ לזה (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
טל07.07.16
הגורים האלה רק יודעים לעשות הפגנות ולצעוק לשוטרים נאצים! ( אלה הורגים אותם כשהם קטנים. (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
ארי07.07.16
יוצאים להפגנות?מה הםשייכים לרב שמואל? או לרברלך?
רות08.07.16
11
מסכימה עם כל מילה שלך. למר ליצמן רק לתשומת ליבך אסתי זל התאבדה בגלל הרשעות והתעוללות פיזית ונפשית של בעלה והחרדים בתוך קהילת גור כולל הרבנים ולא התאבדה בגלל החילונים שלפחות החברות שלה החילוניות הבינו את הכאבי לב שלה כתוצאה מהניתוק מכל המשפחה. חכמים הזהרו בדבריכם ובמעשיכם!!!!!! (נשלח באמצעות כיכר
רותי08.07.16
10
מר ליצמן היקר, כנראה שכחת את העניין עם אסתי ויינשטיין ז"ל.גם אתה שאתה חסיד גור בעצמך מבלבל תמוח על "שלום בית"? זה שאתם משתיקים את הנעשה בבתיכם לא אומר שיש לכם שלום בית.תפסיקו להגיד "חילונים" בכל עניין שצץ וקם.יש המון חילונים שאצלם השלום בית יותר גדול מאשר אצלכם החסידים "בכאילו".איפה היראת שמיים שלכם
יעקב08.07.16
9
יש לפתוח במערכת משפטית כאשר הוא אחד מראש הקודקוד
חרדי08.07.16
8
לא ליצמן,אין לכם זכות ..לחיות כרצונכם. את החוקים קבע הקב`ה ולא הבית ישראל. ואם אתם מוסיפים לחוקי הקב`ה אתם רפורמים.אין צטווי ברור מזה`` לא תוסיף ולא תגרע``.
mike07.07.16
רק צבוע יכול לגלוש באינטרנט ולהטיף לליצמן שקם כל יום בארבע לפנות בוקר לעבודת בוראו. אתה מדבר על הקב"ה. האם הקב"ה שאתה מדבר בשמו התיר לך לגלוש באינטרנט? די לצביעות ולצבועים העושים מעשה זמרי ומטיפים מוסר כפנחס!!!!!!!!
"המאמין"07.07.16
נתחיל בזאת שאין שום איסור לגלוש אם אתה לא גולש למקומות אסורים .אולי אתה כן אני לא. גור מעוותים את חוקי התורה וההלכה. אסור לאסור את המותר נקודה....זאת ההוראה מהקב`ה ``לא תוסיף```אל תעשה תורה חדשה .רפורמה היא לר רק לשנות למגרעת אלא גם לחומרה
mike08.07.16
הבית ישראל היה מגדולי הדורות, וצדיק יסוד עולם!! הוא תיקן את זה לחסידות שהכי מגובשת ומצליחנית. אין גרער אחד אפי' שהוא שנורר... בדוק!!! הם אנשים עם חן ויופי שאי אפשר להסביר.... גם העובדים ברובם שומרים על לבושם ועובדים עם חליפה ופיאות, אך אינם מוזנחים.... החסידות שיש בה הכי הרבה תרבות נימוסים!!! למרו
אריה ליטאי07.07.16
7
מספיק להתעסק בכאלו דברים יש לבן אדם זכות בחירה אם להחמיר יותר אם להחמיר פחות מה יעזור שנכתוב שזה טוב או לא טוב הם ישתנו?! התקנות ייעלמו?! את רוצה להיות גור תהיה גור את רוצה משהוא אחר תהיה הייתה לה את הזכות לבחור וזה מה שהיא עשתה מי אנחנו שנחליט ונשפוט מה טוב או לא הרי כל אחד כאן שופט לפי האורך חיים
משהו07.07.16
נרטה לץ שחסידת גור יכולה לקום בבוקר ולהפוך לליטאית?? יקרעו אותה (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
תהילה08.07.16
6
הזה מדבר שטויות במיץ
הבנאדם15.12.16
5
לא אוהב את התקונעס אבל אוהב את ליצמן. בנאדם פשוט שלא סופר לא את התקשורת ולא את הפוליטיקקוקורקט. אני מעריץ את הישירות שלו את אי ההיתייפייפות שלו. בעולם של פוליטי צבועים שמפחדים מהצל של עצמם אני מעדיף גבר אמיתי שזורקים את האמת שלו בפנים ולא פוחד מאף אחד
אבי08.07.16
4
"שמא יאמר אדם הואיל והקנאה והתאוה והכבוד וכיוצא בהם דרך רעה הן ומוציאין את האדם מן העולם. אפרוש מהן ביותר ואתרחק לצד האחרון. עד שלא יאכל בשר ולא ישתה יין ולא ישא אשה ולא ישב בדירה נאה ולא ילבש מלבוש נאה אלא השק והצמר הקשה וכיוצא בהן כגון כהני העובדי כוכבים. גם זה דרך רעה היא ואסור לילך בה. המהלך בדר
שליח-מצווה07.07.16
מלהביע דעה על תקונעס שהנהיג מלאך אלוקים, גם אם אני לא מבינה ואני אכן לא מבינה ולא משתייכת לחסידות הזאת, אבל יצא לי לקרוא על הבית ישראל ומה אגיד? עפר אני לרגליהם.....
ריקי08.07.16
3
צודק ליצמן! אף אחד לא הכריח להיות חסיד גור, מי שלא רוצה ולא מתאים לו יכול לעזוב
שמעון07.07.16
הבחירה החופשית פה בעייתית. (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
הנרי07.07.16
2
(נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
ללא שם07.07.16
1
ליצמן אולי מצליח בשרות לציבור אבל לא כדי לטהר את המחנה שהוא שייך לו את החילול השם הגדול שגרמו חסידי גור במרוץ לעירית ירושלים אף אחד לא ישכח לגורים יש היסטוריה בפגיעה בכלל הציבור היסטוריה שלא נשכחת ולא נמחקת או נפדת בפדיונות תגמולים הקדוש ברוך הוא בא חשבון עם כל מי שגורם לעלבון שמו והקדוש ברוך הוא מג
חסידשער יוד07.07.16
בוודאי הקב"ה מנענע בראשו ומודה לך דוברו הנאמן, הבקי בחשבונות שמים. האם אתה בטוח שאתה זך ונקי ומעולם לא פגעת באחד מבניו של אבא שבשמים? אז בבקשה אל תחתום על גזר דינך.
"המאמין"08.07.16
אולי גם יעניין אותך
חסידים ואנ"ש

ברוקלין על הרגליים: חגיגת ענק לרגל 40 שנה ללימוד הרמב"ם

חזקי שטרן | 11:40

באר האמונה

ערב שביעי של פסח: ר' מיילעך החדיר אמונה ברעווא דרעווין

חיים רוזנבוים | 09:45

ותחזינה עינינו 

מול מקום המקדש | האדמו"ר והמשפיע פתחו בריקוד נלהב 

חיים רוזנבוים | 09:27

וספרתם לכם

החסידים זכו לשמוע ספירה מהרבי - שעבר לפני התיבה

חיים רוזנבוים | 09:26

הגומל לחייבים טובות

מול אלפי חסידים נרגשים: האדמו"ר מבעלזא בירך הגומל 

חיים רוזנבוים | 09:09
ש

בריאות זה הכול

משקפי ראיה חינם לילדים? זה לא הכל

כיכר בשיתוף מכבי | מקודם

מועדים ורגלים

ואמרתם זבח פסח | המונים בטיש של הרבי בחוה"מ

חיים רוזנבוים | 07:40

אכלו אבהתנא

טיש בלבן | האדמו"ר ערך טיש והכיבוד היה בצבע לבן בלבד

חיים רוזנבוים | 07:40

גלריה מסכמת 

האדמו"ר מרובע ח' אמר הלל באפיית מצות | תיעוד

חיים רוזנבוים | 07:37

סיפור למוצ"ש

כך הבעל שם טוב הקדוש ניצל מסכנת הדרכים והשודדים

ורד שאלתיאל | 27.04.24
ש

בעלי עסקים?

כך תזהו חשבונית פיקטיבית • מסייעים למניעת פשיעה וטרור 

כיכר בשיתוף רשות המיסים | מקודם

הסגולה למוצ"ש

מדוע הבעש"ט השתוקק להגיע לארץ ואיך זה קשור לפסח?

כיכר השבת | 27.04.24

אילנות טובות

בין עצי הפרי הרבי פצח בריקוד לאחר ברכת האילנות

חיים רוזנבוים | 26.04.24

יט ניסן

מאמר לרגל היארצייט: 'קה אכסוף' – איך הניגון 'נוגע' בך?

ורד שאלתיאל | 26.04.24

צפו בתיעוד

מראות הוד מערב החג בצל האדמו"ר מב"פ

חיים רוזנבוים | 26.04.24
ש

הצדיק הבטיח והצדיק מקיים!

הזוי: מזכיר בת"ת ניצל מחוב של מיליון שקל

כיכר בשיתוף הצדיק מיבנאל | מקודם

לב אלמנה ארנין

המשפיע והגאב"ד אפו מצות לאלמנות 

חיים רוזנבוים | 26.04.24

ביקור הוד

האדמו"ר העניק טנא מלא פירות לחסידים 

חיים רוזנבוים | 26.04.24

עליה לרגל

ושם נעלה ונראה: באישון ליל, האדמו"ר העתיר על יד הכותל

חיים רוזנבוים | 26.04.24

בכל דור ודור

האדמו"ר שתה את המים שלנו - ואפה את המצות | גלריה

חיים רוזנבוים | 26.04.24
ש

 לא רק מפגע אסתטי

לא תרופות סבתא ולא ניתוח: הטיפול החדשני לפטרת הציפורניים

כיכר בשיתוף סאן קליניק | מקודם