כיכר השבת

"דבר בולט ונועז"

רבני גור יוצאים נגד פאות אומברה: "רחובי, חוקות הגויים"

רבני חסידות גור הודיעו כי הם אוסרים על פאניות למכור פאות מסוג 'אומברה' - בהן גוון השיער מתחלף והופך לבהיר בקצוות. "דבר בולט, נועז, רחובי כחוקות הגויים" נאמר במכתב (חסידים)

112
ישראל כהן | כיכר השבת | ג' בניסן | 30.03.17
טיפול בפאת אומברה. הרבנים קוראים לאסור על מכירת הפאות
טיפול בפאת אומברה. הרבנים קוראים לאסור על מכירת הפאות (צילום: שאטרסטוק)

"ועדת הרבנים לענייני צניעות" של חסידות גור, פרסמה לאחרונה מכתב במיוחד לפאניות, ובו יצאה נגד "אופנה חדשה בפאות הנקראת אומברה" (Ombre). חברי הוועדה הודיעו לנשים כי אין לחבוש את הפאות המדוברות, מאחר ומדובר בדגם נועז, בולט ו"כחוקות הגויים".

"לציבור הפאניות שלום וברכה" נכתב בהודעה. כפי שנוכחתן, קיימת לאחרונה אופנה חדשה בפאות הנקראת 'אומברי' שפירושה - השער שבפאה מחליף גוונים לאורכו. למעלה כהה וככל שיורד למטה השיער מתבהר עד שנעשה בהיר ממש בקצוות. דבר בולט, נועז, רחובי כחוקות הגויים".

המכתב של גור (באדיבות המצלם)

"לפיכך", מודיעים חברי הוועדה של החסידות, כי "אסור למכור ואסור ללבוש פאה בדגם זה".

"בהזדמנות זו" כותבים רבני חסידות גור, "נחדד שוב את ההלכות הידועות זה מכבר: אורך הפאה עד קו כתף צוואר (גם לאחר שתלתלים מתפרקים) ובלי קצוות ארוכים משני צידי הפנים".

שיער צבוע בסגנון אומברה (צילום: שאטרסטוק)

"לא תיראה הפאה פרועה ורחובית או בעלת מראה טבעי (כגון מתולתלת מאוד, מכסה את הפנים או עם קשתות וסרטי נוי) או עם גוונים בולטים".

על החתום: חברי וועדת הרבנים לעניני צניעות הרב משה פנחס זנדר, הרב אברהם נח גוטרמן, הרב חיים בונם שץ והרב אריה צבי רוטנברג.

תוכן שאסור לפספס
112 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
35
למה הגברים נראים צדיקים זקן פאות כובע משדרים קדושה וסגפנות יהודית ואילו הנשים נראות כפרוצות ממש הייתי מציע הפוך שהגברים ישימו פאה וג'ינס וישחקו אותה ג'ון טרבולטה ובכלל אף אחד לא יפגע מזה ואילו הנשים שאמורות לשדר צניעות ולא להדליק היצרים תלכנה צנועות כי ככה צריך להיות
הע???????????03.04.17
34
אומבריי זה של הפריחות החילוניות וחרדיות רוצות לשים אותן בושה!!!! (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
אבי30.03.17
יללה בואו נאסור גרביים
הפוסק01.04.17
33
כמובן שזה סיומת שידועה מראש... ואחריתה מי ישורנה עד שבמקום ללמוד הלכות נזיקין או שבת, הם צריכים להיות מינימום פאניות או מעצבי שיער ולהתעסק בתלתלים שעברו את הכתף וגווני בלונד בפוני או בקצוות השם ירחם!!
רוני31.03.17
ואז נפלה הטענה המצחיקה שהנשים לא שומעות לרבנים. יותר ממאה ושלושים רבנים התירו פאה, רובם לא הגבילו וסייגו את הפאות בכל מיני גדרים משונים. העיקר שלא תהיה פאה ארוכה עד אמצע הגב, זה שהיא יפה זה לא סיבה לאסור.
יהודה01.04.17
מדאורייתא צריך לפחות קלתה (עיין מסכת כתובות)
מאיר03.04.17
בין רווקה לנשואה. הגמרא אומרת "מכאן לבנות ישראל", בלי שום חילוק. מהיכן הבאת את ההמצאה הזו, שהתורה קבעה כיסוי לנשואה כדי להבדיל בין נשואה לרווקה? ואיך הבדילו בארצות ערב, שם הרווקות היו מכוסות?
מיכאל05.04.17

הצגת כל התגובות

32
(נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
ללא שם30.03.17
31
ברוך שלא עשני גור
החיים יפים30.03.17
30
והנה הן משלמות כסף להיראות פרוצות ממש כמו נכריות מרומא ופאריז ימח שמן וזכרן מחטיאות הרבים ללא בושה
אתן ערב רב03.04.17
29
הנשים שהפכו את הפריצות לנורמה. אוסרים את המותר ומתירים את האסור. (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
שלומי30.03.17
משהו במוח הרקוב שלך מסרב להבין שאין שום בעיה בנשים יפות, מותר לפי ההלכה להתייפות ואדרבה כך צריך לנהוג! יודע במה כן יש בעיה? באדם שהוא עם הארץ ומסתכל כל היום בנשים, והוא גם יודע לחלק ציונים לפי מוחו הרקוב, מי צנוע ומי פרוץ.
זיו01.04.17
28
הצעירות של היום מצפצפות צפצוף ארוך. הן לובשות בגדים ופיאות בהתאם לאופנה המשתנה ואינן רואות בהוראות הרבנים הלכה מחייבת שכן, רבנים אינם יכולים להמציא הלכות כשאין בסיס לכך בשו"ע. (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
נ.ל.30.03.17
שאורך חצאית צריך להיות 10 ס"מ מתחת לברך. ופיאה עד לכתפיים.
הרב זליג פרידמן31.03.17
החצאית צריכה לכסות את הברך בכל מצב. תלוי בסוג החצאית. כמו כן הפאה צריכה להיות נורמלית, ולא בולטת ויוצאת דופן.
משיב כהלכה01.04.17
שנתנו כדי שהברך תהיה מכוסה במצב של ישיבה. לאחר מכן המשיך ב20 ס"מ שאיזה מטורף החליט. אחר כך הגיע עוד שיעור שמישהו המציא: "חצי אורך" של הרגל.
תולי01.04.17
שחצאית צריכה לכסות את הברך. כיוון שיש כל מיני מצבים, כמו לדוגמא שאשה יושבת, אז הורו לכסות עוד 10 ס"מ כדי שהחצאית לא תתרומם. לאחר מכן (כרגיל בציבור החרדי) הגיעו עוד מטורפים ש"פסקו" לכסות 20 ס"מ, ועוד מטורפים שפסקו לכסות עד אורך האמצע בין ברך לקרסול. מהי ההגדרה האמיתית? שהברך יהיה מכוסה בכל מצב... ו
משה01.04.17
27
הסתכלות באשה נשואה פי כמה יותר קשה מרווקה,לכן על פי כללים האלו ועוד ,רבנים התירו לרווקה ללכת בגלוי ראש בזמנינו וזה גם עם שיער אסוף אני לא מבינה איך שהופכים להיות אשת איש במקום להפוך ליותר צנועה שמות פאות (שכמובן לא ראיתי פאה אסופה) שפי כמה יותר יפה משיערה הטבעית בזמן הרווקות והמבין יבין
רבקה04.04.17
26
אבא תרחם עלי מהשדות והשדים ברחוב האלו ברחוב. אישה הולכת הרחוב הנשמה שלה צועקת אל תסתכל עלי וזה רק הקליפה של הלילית רוצה שנסתכל! רחמים ראה בעניינו!
שי02.04.17
ואשה (חילונית) שכמעט איננה לבושה, לא מדליקה אותך. אולי זה הכל במוח שלך?
ניר03.04.17
25
גוררר אני מוכרחה לציין שבכל פעם שאני שומעת תקנה אחרת אני נדהמת מחדש. אני חובשת פיאה. ואני מוכרחה לציין. שחן צודקת . מה זה משנה קצוות בהירים או תלתלים?!ו פאה ארוכה ללא קצוות בהירים . מותר?! רבנים אמורים להורות שלא לחבוש פאה כלל. זה צניעות ! (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
גוררררר31.03.17
שאת בעצמך חובשת פאה, ולא מכת השאלים והרעלות... היופי הוא שאת מרשה לעצמך לקבוע לרבנים מה להורות, מה אסור ומה מותר, בגלל מה שאת מבינה בשכל הקטן שלך, כי אם זה יפה אז זה אסור, ומה שמכוער מותר. (בעצם זאת המהות של כת השאלים)
גדי01.04.17
24
אשה שלובשת פאה בניה יוצאים עזי פנים.ודוק... (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
יוסף30.03.17
שאמא שלך לובשת פאה
tz//01.04.17
עכשיו תבין לבד, מי עז פנים ומי צדיק הדור... מה אמא שלך לבשה?
דניאל01.04.17
מובא בספר "אורחות רבינו הקהילות יעקב" (חלק ג' אות ס"ג): "אמר לי הגר"ח קניבסקי שליט"א, זקנתו הרבנית ע"ה, אמו של מרן החזו"א זצוק"ל, לבשה פאה נכרית, וכן הרבנית ע"ה זוגתו של מרן החזו"א לבשה פאה נכרית, וכן הרבנית ע"ה זוגתו של מו"ר זצוק"ל [בעל הקהילות יעקב] לבשה פאה נכרית".
מביא וקורא01.04.17
אין קשר בין כיסוי הראש לחינוך האמיתי שילד מקבל בבית האמא יכולה להיות עם מטפחת ועם דיבור לא ראוי הכל מכל יכול להיות ראינו אמהות עם פאות וכל בניה תלמידי חכמים תרבו באהבת חינם
מרים31.03.17
שאמא שלך לובשת פאה
כנראה..31.03.17
23
שאר הפיאות כן מותרות כי אין שם קצוות בהירות...חוכא והיטלולא הכל מצועצע מי מתיר פיאות בכלל..ועוד המודרניות..הכל הצגה תהיו אמיתיים עם עצמכם ועם ה שימו כיסוי ראש שיכבד אותכן ואת דרככם (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
חן30.03.17
יש לי מילה אחת לאמר לך תרגיע
לחן היקר30.03.17
חן צודק. לא יעזור לאף אחד :)
למגיב לחן31.03.17
אין שום הבדל בין הפאות בזמן המשנה, הגמרא, הראשונים והאחרונים, לבין זמננו אנו במאה שנים האחרונות. אין שום הבדל בין הפאה משנה שעברה לפאה בשנה הזאת, למעט שכלולים זוטרים כמו "קרקפת לבנה" (ומי יודע, אולי את ההמצאה הזאת גם המציאו בזמנם). מראה השיער הוא בדיוק אותו דבר, ואין שום "התדרדרות" בנושא הזה כמו שמ
אפרים01.04.17
עד כמה שידוע לי כתוב "עשה לך רב". הרב שלך זה לא הרב שלי. זה שהרב שלך אוסר עלייך ללכת עם פאה זו לא בעיה שלי ואת לא יכולה לכפות עלי מה שהרב שלך אומר לך. כמו שאני לא אגיד לך לנהוג לפי הרב שלי!!
מלי30.03.17
hi,mali. are you by any chance mali rozenzweig? if you are.you are a real nut case.whether you wear a kosher wig or not.
lillit31.03.17
22
אף אחד לא שם עליך תכתוב על גור מה שאתה רוצה אתה אינפנטיל דפוק מדברים אל חסידי גור ולא מדברים אל דפוקים כמוך
פסיכופט04.04.17
21
(נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
המוכיח בשער31.03.17
שולחן ערוך מפורש שאסור לצאת עם מטפחת מהבית. בגלל שאינה מכסה הכל. שו"ע אבן העזר סימן קט"ו: "יוצאת לשוק או למבוי מפולש או בחצר שהרבים בוקעים בו וראשה פרוע ואין עליה רדיד ככל הנשים, אף על פי ששערה מכסה במטפחת... בכל אחד מאלו תצא בלא כתובה". כיום, בקושי התירו בדיעבד את המטפחת (ראה יביע אומר חלק ד סימ
דוד01.04.17
ועכשיו המסתפחים כל מיני ערב רב מנסים לשנות אורחות חיים
חיעקנ'ל31.03.17
20
אין רב בישראל שמתיר ללבוש פאה במזר של הספרדים כל הנידון שמותר פאה שה כמו של הסבתא של פעם שער כמו קש ופאה קטנה קצרה כרע כרע
אסור בהחלט פאה 30.03.17
מרן הגאון רבי שלום משאש כתב בשו"ת שמש ומגן (ח"ב אה"ע ט"ז): "רבני ודייני הספרדים ואבות בתי הדין בארץ ובחו"ל, כולם נשיהם יוצאות בפאה נכרית, ורק מעט מזעיר מהאברכים הספרדים של היום, או מחמת עניים או מחמת תמימותם, קיימו "ויאמר לאוסרים ה' עמכם" ונמנעו מזה, ומובטחני שעוד זמן גם הם יפקחו עיניהם ודעתם ויחזר
יוסף חיים01.04.17
מה מעשיכם באתרי אינטרנט??? תפסיקו להצטדק!! כל אחד שיבדוק את עצמו.
צדיק31.03.17
כמו שפאה צנועה מותרת
צדיק בן צדיק01.04.17
19
אם כבר אז יש לאסור את כל פאות זמננו כיון שהן טבעיות ויפות יותר משיער האישה עד כדי שבחורות עם שיער לא יפה מחכת להתחתן רק בשביל הפאה.האם כשהתורה ציוותה על כיסוי ראש היא התכוונה לגרום לאישה לבלוט ולמשוך תשומת לב או אולי להיפך?!
שרי לוי19.10.17
בחורות מחכות לחתונה גם כדי ללבוש שמלת כלה. איני מבין את ההגיון לאסור פאה, בגלל שהפאה יפה, ובחורות מחכות ללבוש פאה... מה רע בזה שאשה רוצה להיות יפה? התורה ציוותה על כיסוי ראש לא משום צניעות, אלא כקללה שהתקללה חוה אמנו, כמובא במסכת עירובין דף ק. יש אומרים שזו גזירת הכתוב דוקא בנשואות, ללא טעם (כי אם
אהרל'ה04.09.19
18
הכי מצחיק שאותו רב חשוב הרב זנדר מסתובב מידי יום ברחוב שנקין וזוכה לשטוף את עיניו כל המבין יבין אולי יפסוק שהוא וכל חסידי גור יעזבו את תל אביב לא יעלה על הדעת שיקל משכורת דשנה מרבנות תל אביב יהיה רב בית כנסת בתל אביב ויפסוק פסקי הלכה שהוא עצמו רחוק מלקיים
שמערלער02.04.17
17
מילא שהאישה רוצה, נגיד כי קשה לה (למרות שזה שטויות כי לכולנו קשה, גם לי ואני עדיין שמה כיסוי מלא)... אבל הבעל, למה הוא רוצה שכולם ייראו את אשתו ככה?? בשביל לעשות רושם, שיסתכלו, שיראו איזו אישה יפה ומושכת יש לי. לדעתי זה רק מעליב את האישה שככה בעלה מחפיץ אותה. ובבית?? הן עם מטפחת זרוקה. העיקר מה יגיד
שיר02.04.17
יתכן שהנשים החרדיות יותר יפות מהחילוניות, והן עדיין יהיו יותר צנועות, כי הצניעות לא מתבטאת בכיעור. היות והתורה קבעה שהשיער צריך להיות מכוסה, אז אם מכסים עם פאה - שגדולי הדורות קבעו שזה כיסוי טוב - למרות שזה יפה, מקיימים את מצוות התורה. אבל אם מכסים עם מטפחת ושלוש שערות יוצאות, למרות שזה מכוער, זה א
זיו05.04.17
וברוב הפעמים אשתו יוצאת איתו החוצה. אם היא תהיה מכוערת, הוא יפזול לצדדים (כמו כל הנחמדים האלה שמגיבים כאן נגד פאות בגלל שהם מסתכלים על השכנות). בבית לא תמיד אפשר להתלבש במיטב המחלצות. גם אשה שלא לובשת פאה, יש הבדל גדול בין צורת הלבוש שלה בבית לבין צורת הלבוש שלה בחוץ. אבל הצבועים מתייחסים רק לפאה
אב וומחנך05.04.17
16
לא הבנתי אותכן רווקות עם שיער אסוף ונשואות עם פזור ,פשוט טמטום וחסר היגיון ,רווקות צנועות נשואות פרוצות . (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
מיצ'31.03.17
מובא בשו"ת יביע אומר חלק ה' סימן ה', שלדעת רוב האחרונים מותר לרווקות ללכת בשערות פזורות, ואין שום חיוב ללכת בשיער אסוף, אלא חומרה שנהוגה בבתי ספר וסמינרים. היות ואין שום הבדל בדיני הצניעות בין נשואות לרווקות לכן מותר גם לנשואות ללכת עם פאות כאלה.
שלמה01.04.17
לרווקה אין שום ענין להתקשט, לעומת זאת גודל מעלת קישוט האשה לבעלה, מובא במקורות רבים. ◄ אשה מקושטת לת"ח בגמ' במסכת שבת (כה:) איתא, "מאי ותזנח משלום נפשי, אמר רבי אבהו: זו הדלקת נר בשבת. נשיתי טובה... רבי אבא אמר: זו מטה מוצעת ואשה מקושטת לתלמידי חכמים". ◄ אשת ת"ח צריכה להיזהר יותר בספר אורחות
לוי יצחק01.04.17
lady,are you aware that all those murderers were hozrim bitshuva? who says that by being meshigener frum god likes you-better? even uri zohar who was hozer bitshuva so many years ago the real frum people n3ever married his kids,so,dont be meshigener.keep the way you were. otherwise you,are doomed!
MOISHE KNAKKER31.03.17
15
מי אמר שפאה רגילה זה בחוקות ישראל? האם גויה שלובשת פאה זה נחשב שהיא מכסה את הראש? על מי אתם עובדים? רק על עצמכם.
מאיר31.03.17
14
הפאות מושכות את הגברים נקודה, גם מי ששומר עניים , זה הס"מ של הדור הזה , איך אתם מתירים פאות בכלל, היום אין דבר כזה פאה לא יפה , אתם עמוק בשקר בהסתרה שבתוך ההסתרה, נשות הפאות והבגדים הצמודים לא שונות במראה החיצוני מכל הדוגמניות בתל אביב, בושה שאתם מתירים כאלו פאות שגורמות להרהורים , מי יתן את הדין !!
פנחס30.03.17
✔ מדוע אף אחד לא מתרגש מחילוניות שהולכות בראש פרוע, עם תסרוקות שונות ומשונות, מראה רטוב וכיו"ב, ולחרדיות נטפלים אנשים שונים ומשונים וטוענים שהפאה מפריעה להם וגורמת הרהורים? ✔ על זה עונה בספר "כפתור ופרח" להגאון רבי גרשון גולדשלגר שליט"א, ושם כתב בזה הלשון: "התועמלנים המפיצים כאילו יש בפאות משום פר
אביגדור01.04.17
13
אני ממש לא מבינה את חובשות הפאות הלא צנועות, שאלתי: אתן מתביישות שאתן יהודיות? מתביישות שצריכות לכסות את הראש? אני חרדית גאה! שמחה במצוות הצניעות! לא מתביישת בכיסוי הראש שלי, לא מתביישת בתורה! ולכן יכולה לכסות את ראשי במטפחת, או פאה פשוטה ביותר ולא טבעית.
בני ברקית05.04.17
איך התלבשו אמותינו, שרה רבקה רחל ולאה, אם לא ברעלה? אולי לא כיסו את הפנים, אבל כל הגוף היה מכוסה ברעלה. פשוט לא היה משהו אחר. אז למה את מתביישת בצניעות שלך, ומתלבשת כמו כולן? מסתבר שבכל זאת הטבע הנשי הוא להתאים את עצמך ללבוש הנהוג ולא להיות זרה ומוזרה... אז אם כל הנשים החרדיות לובשות פאה, אין שו
א. א.05.04.17
12
מרבה פריצות בעם ישראל ועתידה לתת הדין על שחיממה בחורי ישראל והביאה אותם למחשבות זימה ותועבה היא ובעלה ורבניה כולם יטפל בם משיח צדקנו ממש בקרוב
אל נקמות ה'02.04.17
אז כל הרווקות החרדיות מחללות שם שמים? מתגובתך ניכר שאתה עם הארץ גדול, ולכן אתה מרשה לעצמך גם לדבר על רבנים שרחוקים ממך שנות אור. כל ההרהורים שיש לאנשים שרואים פאות, זה נובע מכל התעמולה שעושים בנושא הזה.
דן02.04.17
11
נראה שאין לגוטרמן מה לעשות הוא חסר תעסוקה וכל חודשיים הוא מוצא איפה לערבב ואיך לשגע את מערכת החינוך אולי כך הוא יצבור תאוצה בקרב ראשי עסקני החסידות. (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
אברהם יוסף אירשטין 31.03.17
10
ישראבלוף נוסח גור. כאילו ששאר הפאות מותרות?! רק כיסוי ראש נורמלי ואמיתי!! ולא כמו הבדיחה הזאת שנשים נראות כמו איזה גוייות ...ר"ל מהשקר הזה. (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
ש'30.03.17
כי נשים נשואות שלובשות פאה נראות מקסימום כמו רווקות, אין שום קשר לגויות. גם אין הלכה כזאת שאסור להיראות כמו גויות. אין גויות שלובשות מטפחות? חצאיות וחולצות? אולי נאסור גם נעליים בגלל שגויות הולכות עם נעליים? "ישראבלוף" זה נשים כביכול צדיקות שמכסות את הראש עם מטפחת והשיער נראה מכל הצדדים. גם פריצ
ב. ד.01.04.17
9
כנראה היה איזה סכסוך בין הגורים לבין המפעל של הפיאות האלו והחליטו להחרים אותם, תנו להם לגורים כמה ג'ובים תראו הכל יהיה מותר
מבט02.04.17
8
◄ החזון איש: "לפאה יש יתרון"! מרן החזון איש, סבר שיש עדיפות לפאה על מטפחת, כיון שהיא מכסה את כל השערות כראוי, ובמטפחת לפעמים מתגלות שערותיה. והובאה דעתו בספר דינים והנהגות מהחזו"א (חלק ב' פ"ח אות ט'). כמו כן מעידים תלמידיו, הגר"י מאיר זצ"ל (שהעיד גם שהחזו"א התיר לאחותו לעשות פאה משערות עצמה, במעמד
משה יצחקי01.04.17
כל גדולי ישראל צועקים על הפריצות הנוראה!!!
ת02.04.17
והם דוקא צועקים על הפריצות הנוראה של המטפחת...
פוקח עיוורים03.04.17
7
ולכן כל מי שאשתו לובשת פאה נכרית ומתלבשת כאופנת "החרדיות" הוא עבד עבדים, עבד נרצע, עבד לתאוותיו השפילות, עבדא בהפקירא ניחא ליה, ואשתו המרשעת היא שפחה, שפחה לתאוותיה ולהרגליה שאינה יכולה להתנתק מהם, אתם לא בני חורין, אתם עבדים! וכל מה שתעשו זה רק הצגה בעלמא, גם אם תשבו בליל הסדר על כריות ושולחן מפואר
אחחח מילים כאלה05.04.17
6
אמר פעם שאי אפשר לחייב את הנשים שילכו עם מטפחות, בגלל שאם הגברים הולכים למנהטן, מסתובבים ברחובות ואז חוזרים לבית ורואים את האשה במטפחת, זה ניסיון קשה מאוד. ואלה שמתנגדים לפאות באלימות, כמו שידוע לכל אחד, הם הכי פרוצים בעריות בעולם. יושבים על האינטרנט כל היום ומסתובבים במקומות מלוכלכים לראות מה אסור
אפרים02.04.17
5
והלא זו הייתה זעקתו של מרן רבינו עובדיה יוסף זצוק"ל נגד הפיאות. ברגע שנותנים פתח כלשהו, החורבן מגיע. בתי סיפרה לה שחברותיה ממתינות לחתונה כדי שיוכלו ללכת עם פיאה גרנדיוזית. ה' ישמור. כמעט כסדום היינו לעמורה דמינו.
שלמה30.03.17
נגד המטפחות. זה באמת חכם עדיף מנביא, כשרואים את כל הנשים עם המטפחות שמכסות בקושי חצי ראש... אין שום בעיה בפאה יפה, כמו שאין בעיה בלבוש יפה, ואם תשמע מישהי שאומרת "אני מחכה להתחתן כדי ללבוש שמלת כלה" או תכשיטים, בטח תבין שאין בזה שום פסול, וכך גם בפאה יפה. להלן דברי פוסקי הדור: ◄ מרן הגאון רבי מיכ
מנשה01.04.17
4
(נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
חיים דרוק30.03.17
3
כאן רק מוגבלות שכלית חמורה יכולה להביא למצב מטומטם זה (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
james30.03.17
2
צניעות הפאות ויקרא שמו בישראל "הועד לפאות צנועות" ויאלץ את כלל הציבור לקנות אך ורק פאות העומדות תחת הכשרות הנ"ל וכך יגרוף קופה רצינית לעצמו (עיין ערך פלאפונים , חניות בגדי נשים , דגים , חסלט , מוזיקה, ועוד) ועל זה כבר אמרו חז"ל פרייארים לא מתים הם רק מתחלפים
ליטאי03.04.17
1
אם יש גווני בלונד מלוריאל פריז בקצוות - בעלת עבירה אם אין גווני הדומים לשיער עצמו בלי הפרזות אבל יש פאה מוחלקת עם בייביליס ופוני במודה של חכמי פריז - צדקת יסוד עולם אולי יוכלו "חכמי דור הפיאות והקסטאם" לכתוב גמרא חדשה בשם "פאה" (אה בעצם יש... צריך שם אחר) ככה היא תיראה: "אמר גוטרמן פאה עם גווני ב
בערל31.03.17
כך כתב הגר"מ שטרנבוך בספר "דת והלכה" סימן א'. ורק פאה שהיא יוצאת דופן ובולטת מאוד, אסורה.
אשר01.04.17
מאחר שפאה הרי היא קישוט חיצוני ואין היא שערה הטבעי של האשה שאסרה התורה, יש להביא ראיה להיתר הפאה מהא דאסור להסתכל בלבוש צבעוני של אשה, דאיתא בגמ' (עבודה זרה כ:) "ונשמרת מכל דבר רע - שלא יסתכל אדם באשה נאה ואפילו פנויה, באשת איש ואפי' מכוערת, ולא בלבוש צבע של אשה... א"ר יהודה אמר שמואל: אפילו שטוחין
בנימין01.04.17
אולי גם יעניין אותך
חסידים ואנ"ש

חג הפסח והכנסת ספר התורה בבאבוב בניו יורק | סיקור וגלריה

חיים רוזנבוים | 11:37

פסח כהלכתו

מאפיית מצות בקוממיות ועד ביזת הים וחלוקת מצה בקרית גת 

חיים רוזנבוים | 09:57

כהלכתו ככל משפטו • תיעוד

מים שלנו, הלל וסעודת הבעש"ט | חג הפסח בסקווירא מב"פ

חיים רוזנבוים | 09:55

בן שמונת ימים 

לְתוֹרָה וּלְחֻפָּה וּלְמִצְוֹת: שמחת הברית לנכד האדמורי"ם בב"ב 

חיים רוזנבוים | 09:54

כי הנה המלכים

הגיסים האדמו"רים מויז'ניץ ובעלזא נפגשו באיסרו חג | תיעוד

חיים רוזנבוים | 01.05.24
ש

הצדיק הבטיח והצדיק מקיים

האברך הזה קנה בית בבניין מפואר בגוש דן >>

כיכר בשיתוף הצדיק מיבנאל | מקודם

מגודלים בנעוריהם

ילדי ירושלים התאספו יחדיו ברחובה של עיר | תיעוד מיוחד

חיים רוזנבוים | 01.05.24

חג המצות לה'

למי המשפיע רבי אלימלך בידרמן מכר את החמץ?

חיים רוזנבוים | 01.05.24

עוגות מצה

האדמו"ר סחב את דליי המים עד למאפיית מצות | תיעוד 

חיים רוזנבוים | 01.05.24

פירותך מתוקים

צילך נאה | ברכת האילנות בחצה"ק נדבורנה באניא 

חיים רוזנבוים | 01.05.24
ש

לימודי דיינות

כך אלפי בוגרי ישיבה הפכו לדיינים מוסמכים

כיכר בשיתוף מ.ל.מ | מקודם

ברכת מועדיך

חג הפסח בחצר הקודש בוטשאן | תיעוד

חיים רוזנבוים | 01.05.24

גלריה מסכמת

משאיבת 'מים שלנו' ועד הקבל פני רבו - סיקור נרחב מחג הפסח בחצה"ק ויזניץ

חיים רוזנבוים | 30.04.24

צפו בתיעוד

"בזכות ספירת העומר"; כך נעלו בקאסוב ויזניץ את חג הפסח

חיים רוזנבוים | 30.04.24

גלריית תמונות

האדמו"ר חילק שיירי מצה לחסידים; טיש נעילת החג בלעלוב

חיים רוזנבוים | 30.04.24
ש

האם הגאולה קרובה?

"בספרא דא יפקון מן גלותא" • אתגרי המלחמה בראי הזוה"ק

כיכר בשיתוף מכון המאו"ר | מקודם

צפו בגלריה

מן הפסחים: כך נראה טיש נעילת החג בחצר דזיקוב ויזניץ

חיים רוזנבוים | 30.04.24