כיכר השבת

ראש השנה באומן

המתח, הנטישה והמשבר שנמנע: כך הושג השקט בקלויז

הגעתו של הרב אליעזר ברלנד לאומן, עוררה מתח רב. מאות מתפללים נטשו את המניין המרכזי בקלויז אך בפועלו של הגאון רבי אליעזר קעניג, השקט נשמר • 'כיכר השבת' עם כל הפרטים (חסידים, עולם)

45
ישראל כהן | כיכר השבת | ג' בתשרי | 23.09.17
הרב ברלנד בדרך לאומן
הרב ברלנד בדרך לאומן (באדיבות המצלם)

למרות הצפי הגדול לעימותים התפילות בקלויז עברו בשקט יחסי: הגעתו של הרב אליעזר ברלנד, ראש קהילת "שובו בנים - ברסלב" לאומן, עוררה כצפוי מתח רב, זאת בעקבות העובדה שלראשונה לאחר ימי הגלות והמאסר, התיר בית המשפט לרב ברלנד לצאת מהארץ לתפילות ראש השנה בציונו של רבי נחמן מברסלב.

הרב ברלנד הגיע בצהרי ערב החג בשיירת רכבים ובליווי אבטחה משטרתית כבדה והתקבל בכבוד על ידי מאות חסידיו ומעריציו.

מלווים את הרב ברלנד במוצאי השבת (באדיבות המצלם)

במקביל, הזרם בחסידות ברסלב שהתנגד לבואו של הרב ברלנד, אף הוא לא שקט על השמרים והם פעלו לסיכול התפילה של הרב ותלמידיו במניין המרכזי בקלויז.

לאחר שנודע כי הרב ברלנד צפוי להתפלל את תפילות ראש השנה בקלויז, הורה הגאון רבי משה קרמר לתלמידיו להתפלל במקום סמוך מה שגרם לקרע בקרב המתפללים בציון, ואף צעקות רמות שנשמעו בלילה הראשון בין המוחים לבין התלמידים.

לדברי המתנגדים חלק ניכר מהציבור פרשו מהמניין המרכזי בעקבות בואו של הרב ברלנד אולם ב'שובו בנים' טוענים כי מתוך כ-5,000 מתפללים עזבו בסך הכל כ-1,500 איש בלבד.

הרב ברלנד באומן, הערב (באדיבות המצלם)

ל"כיכר השבת" נודע כי מי שפעל למען השלום והאחדות היה הגר"א קעניג ששיגר את אחיו רבי יצחק במסר של פיוס והורה לקהל המתפללים לשמור על השקט.

ההסכם הפנימי בקלויז באומן הינו שביום הראשון התפילות הינן בשליטת משפחת קעניג ומתנהלות בנוסח צפת ואילו ביום השני זה הרבנים והנוסח הירושלמי.

לדברי גורם המעורב בפרטים, "מה שקרה כעת היה שמשפחות אנשין וחשין פרשו עם החזנים שלהם וביום השני כיהנו כשליחי ציבור בקלויז החזנים הרב שרגא לוי והרב יוסף צוקר, ואז קיבלו במהלך קריאת התורה הרב קעניג והרב ברלנד עליות במניין המרכזי".

לדברי אחד המתפללים, "אין ספק שהיה מתח והמחלוקת הורגשה ברקע כל העת, אולם צריך להודות לה' שבזכות פועלו של הרב קעניג נמנע משבר חמור עוד יותר. היתה יכולה להיות פה שפיכות דמים חלילה וקרע של ממש וברגע האחרון בזכות פעילותו הכל נמנע".

השיירה של הרב ברלנד באומן

גורם נוסף בחסידות ברסלב, שהיה מעורה בסדרי התפילות, מסביר כי התערבותו של הרב קעניג היא זו שהצילה את המצב. "אני לא נכנס לשאלה האם הגר"א קעניג אוחז מהרב ברלנד או לא, ייתכן שבעיקרון הוא סבור כמו הרב קרמר וייתכן שלא, אבל העובדה שהוא פעל שהשקט יישמר, הינה אך ורק בשל דאגתו לצביון המקום, לכבודו של רבי נחמן מברסלב ולתפילות ראש השנה, יש בקלויז סדר איך הכל עובד והיה חשוב לשמור על זה ולגרום לקידוש השם".

תוכן שאסור לפספס
45 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
26
ואני אתם
ברסלבר12.08.18
25
עם שיירה כמו של נשיא ארצות הברית סימן שהפנים חלול ורקוב ולכן צריך הצגת רכבי פאר עדר שוטים מפגרים זומבים חסרי דעה
נחנח24.09.17
תפסיקו לדבר לשון הרע על יהודי,ה' ישמור ולא משנה מי הוא. ולא מדברים על שום יהודי אפילו ספק צדיק כל שכן שזה צדיק שאי אפשר לתאר שלפני שנים רבות הסטייפלר זיע"א העיד עליו תלמיד חכם אמיתי עוד לפני שהתקרב לברסלב. מה אתם בכלל יודעים,כל הצדיקים האמיתיים עברו בחיים שלהם בזיונות,ייסורים ומחלוקות. מי אנחנו בכלל
אלמונית24.09.17
24
אני לא חסיד של הרב אני בכללי מארצות הברית נולדתי כאן , אבל מה שראיתי בימים האחדים באומן זה שפשוט הרב ברלנד צדיק גדול רק מהכמויות של המעריצים שלו זה היה מחזה מדהים ומרגש ואין ספק שהוא נראה משהו מיוחד מכל! פשוט אני וחברי נדהמנו לראות במי מדובר, שמענו רק דברים רעים ואנחנו פשוט עשינו תשובה באותו הרגע על
הרב ברלנד 24.09.17
אשריכם כל הכבוד (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
יעל24.09.17

הצגת כל התגובות

23
לדעתי קרוב ל10000 איש לפחות כשכל הכיסאות תפוסים לחלוטין כולל קומה ראשונה ובגלרייה. וכל המסדרונות והמעברים והשטחי מרפסת בחוץ מפוצצים עד אפס מקום. כשכל הזמן ברקע באורח פלא גמור הרב ברלנד ותלמידיו עומדים כ8 שעות תפילת שחרית של ראש השנה בהתלהבות נוראה וכך גם כל אחינו מתפללי הקלויז. לא צריך לעשות הר מעכב
הקלוייז 25.09.17
22
תודו שאתם נוסעים בשביל הפאן והחברה! או סתם חופש מהמשפחה!
נ24.09.17
21
וטוב שהתפטרנו מהם מחרחרי ריב ומדון ואכמ"ל
אלי 01.10.17
20
לפני 27 שנים בעת חלוקת הדולרים ביום ראשון ח"י תשרי תנש"א על אומן לאחד ממשפחת קעניג "שמעתי שהיה שם טומל.." בעברית זה בלגאן... כנראה זה נמשך עד היום
חיים24.09.17
הפוסל במומו פוסל ובחב"ד יש הרבה בלאגן עם הפיאות הארוכות והמסיונריות שמחיים את הרבי כל היום "יחי אדונינו..... תתחילו לציית באמת למה שהרבי אמר כי זה באמת רצון ה' צריך בכל זמן ומקום להתבונן מה באמת ה' רוצה מאיתנו, ואין צורך לקנאות בחסידויות אחרות שבאמת עובדים את ה' בשמחה. ודרך אגב יש מלא חסידים חבדניקי
אלמונית24.09.17
ובלי קשר לכלום חבד ממשיכה את דרו של הבעש"ט משא"כ .. יש משיח בכל דור ונשמה כללית הקב"|ה לא עצר את מעשה בראשית לפני 200 שנה זה שנוסעים לשם אנשים כי יש להם משבר זהות ולא בגלל שהם גלו את האור...ואת צודקת אין מה לקנאות בברצלב י זה באמת לא חסידות !!!
הזוי 26.09.17
נכון ברסלב זו לא חסידות זו היהדות האמיתית, אמת לאמיתה, רבי נחמן היה נין של הבעש"ט והוא ממשיך דרכו הראשון, רק בברסלב יש נטו חסידות שמחה אמיתית יהודית כף זכות תפילה אמיתית לה' והתבוננות מה ה' רוצה ממני וזה הכי חשוב. נשמה כללית היא נשמת משה רבינו שעברה לכמה צדיקים ובניהם רבי נחמן מברסלב אז תזהר בלשונך.
1123.10.17
19
הרב קודש קודשים באומן ראינו את המאמר שכל הבורח מהכבוד הכבוד רודף אחריו איך שאלפים עשו ליווי לרב ברלנד ממקום למקום ובנהר התשליך קרוב לעשרים אלף איש שרו עם הרב את הפסוקים שבאמירת התשליך אשרנו שזכינו לראות בכבוד הצדיק (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
נתי24.09.17
מליארד וחצי! ומה זה אומר???
י24.09.17
ה' ירחם עליך שאתה אוהד את הגויים יותר מאחיך בנ"י גם הרשע הגדול ביותר בוודאי הוא חשוב בעיני ה' יותר מגוי הכי "חסיד", והאפיפיור ימח שמו וזכרו והנצרות כולה לקחו את כל ה"תורה" שלהם מהיהדות ומתורתנו הקדושה אז אם אתה יהודי ולא מזרע עמלק או מהערב רב לא עלינו, תרגע ותעשה תשובה,אתה לא בורא עולם,אתה לא יודע כ
1123.10.17
18
לא יעזור שוםם דבר כל גדולי ברסלב כבר אמרו שהוא משוקץ ובמכות שאנשים חטפו כשהמשוקץ עבר ראו את זה
חיים25.09.17
17
רק שם יעול להיותכזה חילול ה' נורא ואיוום שאדם כזה שהודה במעשים שהם עבירות דאורייתא מקבל כזה כבוד - זה עצוב מזעזע ויותר מכל חילול ה אני מקווה שאף אחד לא ינזק מהפסטיבל הההזוי הזה - חבל על אותם יהודים תמימים שנוסעים לשם אחרי ששטפו להם את המוח ושיגעו להם את השכל ומה שרואים פה זה הקצה של הקצה החסידות ה
חילול ה 24.09.17
16
ב"ה זאת האמת ואין בלתה, היצור הנאלח הזה פשע ברצוח גנוב ונאוף ועצוב מאד שבדורינו הוא יכול להשתולל כאוות נפשו באין פוצה פה ומצפצף, דם קרבנותיו הגשמיים והרוחניים עדיין זועק ומבעבע, !!!!
ה. תשבי25.09.17
15
ממש חילול ה', אם כל מה שנכתב בכתבה אמת הוא, יכלו לריב כאן בארץ למה להגיע לאומן ושם לפרוק את מטענם, עצם הנסיעה שנוי במחלוקת רבת שנים, ואנשים מתעקשים בכל זאת ללכת, כי הרבי אמר וכי הרבי הבטיח, אם נכון הדבר אז למה לא כל תושבי הארץ נמצאים שם?
נחמן היום24.09.17
כי כולם טיפשים כמוך
שמעון27.09.17
14
אשריו ואשרי חלקו
רמי24.09.17
13
היה יותר מ1000 איש
חסיד ברסלב28.09.17
12
העובדות שהנך מציין שגרמו לך להבין כי מדובר ב"צדיק גדול" מתאימות גם לאפיפיור. גם הוא יש לו קהל מעריצים ואף גדול יותר, גם הוא מאד מרשים, וגם סביבו יש הילה של "קדושה" ועדר מעריצים עיוור כמוך.. אז מה גילית בדיוק בברלנד? תסביר לי תפסיקו להיות כ"כ שטחיים, תתחילו להפנים את המציאות הקשה והכואבת. חולמים בהק
אבי24.09.17
תחזור בך יבוא יום ועוד תתחרט, אסור לך לדבר על אחד מגדולי הדור, אני אומרת לך, יכול להיות גם שהוא אחד מאלה שיובילו אותנו לקבל את פני משיח בקרוב מאוד, דע לך שהרבה נעזרו רק באמירת שמו של הרב אליעזר ברלנד בן עטיה וניצלו מכל מיני מרעין בישין , זכו בבתי המשפט, שוחררו מהצבא שוחררו מהכלא, הצילחו בהמון המון ד
רבקה24.09.17
בגלל שהתייחסת לגופן של הטיעונים שלי אחת לאחת, והעמדת אותי על הטעות שביסוד הטיעונים שלי, שכנעת אותי. יש לך כושר שכנוע משהו...!
אבי24.09.17
11
(נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
לחטוף קצת קוגל27.09.17
10
להבדיל בן אדם שנראה בלבוש הכי מערבי יכול להיות שמתפלל ממש בדבקות ומקפיד על דברים... אתה אף פעם לא תדע מה יש בפנימיות של הבן אדם (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
תומר24.09.17
9
האמת יצאה לאור תפסיקו לשפוט אדם כל עוד לא ראיתם במו עינכם הרב איש צדיק
כהנא צדק24.09.17
איך רואים רק שרוצים לראות מה שטוב לי רואים אבל יש שגם ראו קודש ופתאום נפלו חלל וכנפתחו העיניים כבר היו קרבן של הקודש קדשים (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
יוסףזזהזז24.09.17
8
אולי 200 יהודים יצאו לא יותר כשהרב עלה על הבמה כל הקלוייז התעוררו בשירה וצווחות של שמחה לשם ! וכש רצה לומר מילים המיסנגדים שרו במטרה להפריע לו זה היה מאד ברור. זה היה ערב של ניצחון או יותר נכון גילוי.
פלוני26.09.17
7
(נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
ללא שם24.09.17
6
והאמת והשלום אהבו
ציקי23.09.17
5
כל אחד ואחת מאיתנו יודע איזה עבירות הוא עשה ואיפה הוא חטא וכל אחד רוצה לזכות ביום הדין אז בואו כולנו נדון לכף זכות אני אישית לא מאמין לשום דבר ממה שאמרו על הרב ברלנד אבל גם אם זה נכון ואני אומר שזה לא נכון בואו נדון לכף זכות שעשה תשובה ולא נאמין יותר ללשון הרע כי גם אם זה נכון זה לשון הרע וע
תעשו תשובה25.09.17
4
עדיף הקיבוץ במירון
נתן 24.09.17
3
לא ראוי שבאמצע התיקון הכללי העולמי תעבור השיירה שלו ותופסק הקריאה בעקבות שיירת המכוניות והסירנות...בושה וחילול השם על הטיימינג (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
אש26.09.17
2
בושה וחרפה חילול ה (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
חסיד של הרב סבג24.09.17
1
לא מאמינה לאף אחד כבר (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
לאן הגענו24.09.17
אולי גם יעניין אותך
חסידים ואנ"ש

ברוקלין על הרגליים: חגיגת ענק לרגל 40 שנה ללימוד הרמב"ם

חזקי שטרן | 28.04.24

באר האמונה

ערב שביעי של פסח: ר' מיילעך החדיר אמונה ברעווא דרעווין

חיים רוזנבוים | 28.04.24

ותחזינה עינינו 

מול מקום המקדש | האדמו"ר והמשפיע פתחו בריקוד נלהב 

חיים רוזנבוים | 28.04.24

וספרתם לכם

החסידים זכו לשמוע ספירה מהרבי - שעבר לפני התיבה

חיים רוזנבוים | 28.04.24

הגומל לחייבים טובות

מול אלפי חסידים נרגשים: האדמו"ר מבעלזא בירך הגומל 

חיים רוזנבוים | 28.04.24
ש

לימודי דיינות

כך אלפי בוגרי ישיבה הפכו לדיינים מוסמכים

כיכר בשיתוף מ.ל.מ | מקודם

מועדים ורגלים

ואמרתם זבח פסח | המונים בטיש של הרבי בחוה"מ

חיים רוזנבוים | 28.04.24

אכלו אבהתנא

טיש בלבן | האדמו"ר ערך טיש והכיבוד היה בצבע לבן בלבד

חיים רוזנבוים | 28.04.24

גלריה מסכמת 

האדמו"ר מרובע ח' אמר הלל באפיית מצות | תיעוד

חיים רוזנבוים | 28.04.24

סיפור למוצ"ש

כך הבעל שם טוב הקדוש ניצל מסכנת הדרכים והשודדים

ורד שאלתיאל | 27.04.24
ש

לסיים מסכת אחרי מסכת

2 מליון ₪ הושקעו בפרוייקט הדיגיטל התורני - הצטרפו >>

כיכר בשיתוף יומי | מקודם

הסגולה למוצ"ש

מדוע הבעש"ט השתוקק להגיע לארץ ואיך זה קשור לפסח?

כיכר השבת | 27.04.24

אילנות טובות

בין עצי הפרי הרבי פצח בריקוד לאחר ברכת האילנות

חיים רוזנבוים | 26.04.24

יט ניסן

מאמר לרגל היארצייט: 'קה אכסוף' – איך הניגון 'נוגע' בך?

ורד שאלתיאל | 26.04.24

צפו בתיעוד

מראות הוד מערב החג בצל האדמו"ר מב"פ

חיים רוזנבוים | 26.04.24
ש

הכרות עמוקה עם המגזר

מחדשים תנור או מקרר לפסח? מצאנו לכם את המחיר המשתלם ביותר

כיכר בשיתוף חשמל הקרן | מקודם

לב אלמנה ארנין

המשפיע והגאב"ד אפו מצות לאלמנות 

חיים רוזנבוים | 26.04.24

ביקור הוד

האדמו"ר העניק טנא מלא פירות לחסידים 

חיים רוזנבוים | 26.04.24

עליה לרגל

ושם נעלה ונראה: באישון ליל, האדמו"ר העתיר על יד הכותל

חיים רוזנבוים | 26.04.24

בכל דור ודור

האדמו"ר שתה את המים שלנו - ואפה את המצות | גלריה

חיים רוזנבוים | 26.04.24
ש

דואגים ליופי שלך

מלחמה?- זה לא אומר שאת צריכה להישאר עם שיער מיותר

כיכר בשיתוף אפילוגיק | מקודם