כיכר השבת

הפיצול בחסידות גור

הגר"ש אלתר התפלל עם הספודיק של הפני מנחם

כשלוש מאות אברכים הגיעו להתפלל בשמחת תורה במניין של הגר"ש אלתר, שכובד ב'חתן תורה' וכיבד את אחיו הגר"ד ב'אתה הראת' • חסידי גור תצפתו על המגיעים למקום (חסידים)

135
שאול כהנא | כיכר השבת | כ"ב בתשרי | 21.10.19
הגר"ש אלתר התפלל עם הספודיק של הפני מנחם
(צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)

קרוב לשלוש מאות אברכים, חובשי ספודיק, השתתפו במהלך חג שמחת תורה במניין של הגר"ש אלתר בהיכל ישיבת רמ"א בירושלים.

מספר חסידי גור נצפו מתצפתים על המקום, על מנת לראות מי הם המגיעים להתפלל במניין המדובר, לאור הוראת הוועדה האחראית כי כל המגיע לשם - יסולק מחסידות גור.

בנוסח שהכריזו בבתי הכנסת של החסידות בשבת חול המועד סוכות נמסר כי "היות ולדאבוננו ישנם אנשים ממורמרים שמחרחרים ריב ומנסים לגרור אחריהם את חלושי הדעת, במטרה לקעקע את יסודות הדת, לכן כל מי שמשתתף או מבקר, אפילו באופן חד פעמי בכל התאספות כגון תפילה או שיעור וכדומה, עליו לדעת כי הוא מנתק עצמו מציבור אנשי שלומנו, על כל המשתמע מכך".

בליל החג, התפלל במניין של הגר"ש אלתר גם אחיו הגאון רבי דניאל, ובכך ביטא את תמיכת האחים, בני האדמו"ר ה'פני מנחם' בצעדים בהם נקט אחיהם ר' שאול. בבוקר, כדרכו בשנים האחרונות, התפלל הגר"ד בבית הכנסת החסידי בשכונת שערי חסד.

ר' שאול חבש במהלך החג את הספודיק של אביו, האדמו"ר הפני מנחם מגור, אך סירב לאלו שניסו לשנות את תארי הכבוד שלו, מלבד הכינוי 'מורינו ראש הישיבה', כנהוג עד כה.

בלילה, כובד הגר"ש ב'אתה הראת' אך העביר את הכיבוד לאחיו, רבי דניאל. הגר"ש עלה לתורה ל'חתן תורה', והגאון רבי בצלאל ווקסלשטיין, שמסתמן כי יהיה רב הקהילה, כובד ב'חתן בראשית'.

לאחר תפילת מוסף, נשא הגר"ש דברים ואמר בין היתר כי לאנשים שהגיעו למרות הקשיים והפחדים, יש זכות כמו של עשרה ראשונים. "כל הקשיים ייפתרו ואני אומר לכם שהכל יסתדר. צריך להסתכל בעין טובה אחד על השני".

כעת, מעניין יהיה לעקוב ולראות האם אכן יהיה פיצול סופי, עד לכדי הקמת מוסדות חינוך אלטרנטיביים לפורשים מחסידות גור, ומה יהיו ההשלכות הציבוריות של הצעדים שננקטו על ידי הצדדים השונים.

תוכן שאסור לפספס
135 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
47
חשבתי תמיד שיהיה פיצול נוכח הפיצול שאני רואה כל פעם שעברתי ליד מחנה שנלר לשעבר אשר נעשק מכלל הציבור לטובת הגירערס. בלי לדבר על תמיכה בהיר ברקת שהביא סכנה לכל עיר הבירה ירושלים מבחינה רוחנית מחד וברדיפת חרדים שאינם נמנים בקבוצה של הגעגערס מאידך, את הרדיפה לא הרגשתם אילו הייתם גירערס, זה מתחיל מבעיות
שרית28.10.19
46
ללא ספק ר,שאול גאון אמיתי
חסיד פולני22.10.19
כבר שמענו על למדנים וגאונים יותר ממנו.
דניאל23.10.19
45
כמי שקצת בקי בענין ידוע לי שהבעלים של אושר עד תומכים במהלך של הרב שאול והתחיבו לממן לו כל דבר
מ.ח.22.10.19
אני כחסיד גור מורי ורבי שליט"א, אם נכונים הדברים והם תומכים בו, אני לא יראה יותר את אושר עד מבתוכו...
נגד עוקרי הדת22.10.19
שוביניסט חבל לשלם יותר במקום אחר.
משה23.10.19
נו אז למה הוא מחלק טפסי הו"ק לתרומות?
נו23.10.19
אז למה ליענקלה כל גערר יש לו הו"ק ???????? כי זה נאמנות לחסידות ובעיקר ליענקלה ובכלל פרוטה לפרוטה מצטרפת לחשבון גדול איזה תענוג לכתוב לשוביניסטים שלרבם קוראים יענקלה ?.
יהודה 23.10.19
המבזה ת"ח אין לו חלק לעולם הבא! ואין רפואה למכתו! בלעם וגוליית המחרפים מדברים מגרונך, ומשמים ישולם לך כגמולך.
דני23.10.19

הצגת כל התגובות

44
כמה טיפשי לתלות את הכותרת בספודיק. (אגב - גם אביו הפני מנחם היה מתעטר בספודיק של אביו האמרי אמת בזמנים מיוחדים). הוא לבש את התורה של אביו, את הלב ואת הנשמה! ראו את היו"ט נסוך על פניו, את אהבת התורה וכבוד הבריות. קיבל כל אחד בסבר פנים יפות. פנים יפות ומסבירות. פיו הגה חכמה והגביה טפח. שפ"ת אמת תכון ל
בצלאל22.10.19
עוד מעט תגיד שהוא גם נגד מחלוקת...
בעד התורה22.10.19
43
שם החסידות החדשה:אלתרנטיבה...
קוצקער22.10.19
42
הוא יהיה אדמו"ר גדול וזה יהיה חסידות גדולה .יש לו הערכה בקרב הציבור החרדי, גדולי ישראל מערכים ומוקירים אותו
דוד22.10.19
41
חבל שלא אימצו שיטת וויזניץ, בה כל החסידים קיבלו על עצמם להיות שוואנצים של האדמו"ר, ושלום על ישראל.
רבינו22.10.19
40
לא כל אחד מוכן להיות ה"נחשון בן עמינדב" ולהידחות מהחסידות אשר כל משפחתו שייכת אליו משנים קדמוניות. כאשר יראו שזה קרה והוא פרש רשמית ויש לו קהילה שלא הצליחו למנוע עם כל האיומים, יתחילו עוד להצטרף, קודם בשקט, ולאט לאט בפרהסיא, בפרט ממקומות יותר רחוקים, כמו בנו יורק אשר אמור להיות לו חלק משמעותי מהחסיד
חסיד שפוי22.10.19
מה עם מדבר שקר תרחק?
לחסיד השפויי22.10.19
הערה קטנה, המהר"ל בנצח ישראל כותב ללמוד ללא תוס'.
ר' ייד22.10.19
אתה יודע עוד משהו שהמהר"ל אמר? הרבי נוהג בעוד משהו לפי שיטות המהר"ל? פתטי לגמרי לקחת שורה אחת מתוך הגותו של גדול קדמוני, ולתרץ בה שלל התנהגויות תמוהות.
לר' ייד החשוב22.10.19
מה זה משנה עם זה שורה אחת או שתיים, בכל מצב תסכים איתי שהוא לא היה מחריב הדת, כמו שאתם אומרים על הרבי שלהיום
דני22.10.19
אתה וכאלה כמוך יכולים להישאר אצלו.. אבל תשתוק...
א.א.22.10.19
טוב זה ידענו שאנשי הפורשים הם אלימים, המשתיקים כל מי שחושב אחרת מהם.
דניאל23.10.19
המהר"ל הוא לא בנצח ישראל אלא בנתיבות עולם נתיב התורה פרק ה'. וכלל ישראל לא קיבלו את דרכו של המהר"ל בזה
יהודי טוב22.10.19
אתה מוכן להסביר מה מדובר בלימוד שס מה היתה ההוראה ולמי
אליהו ראש ברזל22.10.19
תגיד לי נראה לי הדבר הכי חזק אצלכם אחרי ההתבכיינות זה השקרים שלכם! זה פשוט מגיע כבר להיות הזוי. רק לדוגמא, לידיעתך בגור התחילו התפילה בראש השנה ב7:00 וגמרו ברבע ל 2:00, ומתפללים בריכוז מילה במילה כידוע. שקרן ורכלן עלוב שאתה
איזה שקרן 23.10.19
מתפללים באותו הקצב כמו אצל הפני מנחם, לב שימחה, בית ישראל. והשמועסן שלו הם ארוכים כפול מהפני מנחם, ומלאים באור התורה והחסידות.
דניאל23.10.19
39
עדיף איכות מאשר כמות.
כלל ידוע בעולם וביהדות:22.10.19
חחחחח בדרך כלל חסידים אמיתיים לא טורחים להגיב על השטויות שנאמרים פה ע"י אורחי פורחי, אבל רק אספר לכם שת"ח אחד ושמו ח.מ.ש ששוכנע רבות ע"י אנשי הפורשים לבוא אליהם, ברח משם מיד לאחר שהגיע והוחשכו עיניו למראה רוב הציבור המקולקל והזול להחריד שהיו שם, הוא רץ כל נשמתו בו לביהמ"ד של גור, ובכה לעסקנים בתחנ
דניאל22.10.19
דניאל, אתה שקרן מקצועי. בהקפות שניות הוא כבר רקד חזרה ברמ"א. הרגתם אותו נפשית עם הלחץ הכבד שהפעלתם עליו בירמיהו, אך בסוף הוא חזר לרמ"א. לנופף בסיפור שלו זו הגזמה חדשה בשחיתות הצ'יזבטים שלכם.
יעקב22.10.19
וולאה שכחתי שאצלכם הממורמרים - כל דבר זה שחיתות.
לממורמר23.10.19
מעניין מי בדיוק השקרן אתה בבקשה יכול לספר לי מי בדיוק לחץ עליו להישאר בגור??? דבר אחד ברור למעלה מכל ספק - חסידות גור מוותרת בכיף על 80 הממורמרים שמחריבים מבתוכו, ומתעלפת שיעופו כבר.
דניאל23.10.19
יעקב, אומלל שקרן!!! הודיעו לו חד משמעית שלישיבה שהוא מג"ש שם הוא לא חוזר... לכן החליט לחזור.. ואתם קיבלתם אותו כי אצלכם לא משנה באיזו צורה עוקרים את הדת, אם מדברים עליכם או על כל הקדוש והיקר...
א.א.22.10.19
חזרתי מרצוני החופשי
ח.מ.ש23.10.19
38
סוף סוף יש מישהו נורמלי רק שלא יהרגו אותו
יהודה22.10.19
כן, הנורמלי האחרון
דני22.10.19
37
יאלה בלאגן
חלנחי21.10.19
36
אוי...אוי...אוי... עקביא בן מהללאל אומר הסתכל בשלושה דברים כו' מאין באת... ו-ל-א-ן א-ת-ה ה-ו-ל-ך!!!!!!!!!!!!!!!!! אחיי היקרים, לכל מי שלא למד מלקחי ההיסטוריה...... כבר היו מחלוקות בין גדולים וצדיקים... לדוג' הרבי ר' יהונתן אייבשיץ והיעב"ץ. ואחד מהתלמי
אלמוני23.10.19
יענקלה תפסיק להגיב באינטרנט
משה23.10.19
קשה לך עם הדת???
אלמוני.24.10.19
35
חבל... אבל זה המצב...
אבא 22.10.19
34
אם סברתם שמאבק הפורשים נגד מאבק האדמו"ר קדוש ישראל בצניעות באמריקה כידוע, אותו מציגים הכופרים כמאבק נדלני. וחשבתם שזה רק היה בשביל תרוץ למה לפרוש, לאחר שמיצו את הדרכים האחרים כמו הטרינקים שלהם וכו' שעבר בשקט אז הנה לכם הכרזת הקודש מבית מדרשו של הגאון האמיתי ר' שאול, שהקירות בביהמ"ד דגור היו נופלים
דני23.10.19
אתה עם האינטרנט שהגבת,מחצר ר' יענקל?
משה24.10.19
33
הייתי שם. כצופה מן הצד. כמה שורות קצרות: 1. הדבר הכי חזק שתפס אותי היה השמחה. מעולם לא הייתי בשמחת תורה שמחה כל כך. הם פשוט היו מאושרים. כמו אדם שיצא מהכלא. 2.היו שם לפחות 80 בחורים חסידי גור. ר' שאול יכול לפתוח ישיבה מחר בבוקר. 3. אני באמת לא חסיד גור ולא קרוב להיות חסיד גור אבל אתמול הרגשתי קנאה.
חסיד 22.10.19
תגיד.. היה שם גם בירה ווודקה????
בעד התורה22.10.19
32
מאופק מאוד! לא מרשה שלא לקרוא לו ראש הישיבה, זאת אומרת שהוא עדין לא סופית פורש, ומשאיר פתוח
רואה21.10.19
בגור כבר לא יקבלו אותו לעולם...
בעד התורה22.10.19
31
אילו רק ידעתם. ר' שאול לא רק למדן עצום, גם איש מידות וענוותן עצום. רק לראות אותו מתפלל, רק לשמוע איך הוא מדבר בביטול על עצמו ולא מוכן לשום גינוני אדמורות, רק לראות את הדמעות בעיניים שלו כשהוא מדבר על דבקות בה'. משהו חדש צומח פה. אמת. אנשים מחפשים אמת, אחרי שנים של מאבקי כח וכפיה ושתטלתנות לא הגיונית
ח23.10.19
תמשיך לחשוב שרק אתה חכם עד הקבר, זה אבוד איתך
דני23.10.19
כולה עניין של כבוד תרגיע.
דני23.10.19
30
אני חסיד גור הפוחד לדבר אבל אני וחלק לא מבוטל מחברי תומכים בר שאול שיהיה בסייעתא דשמיא
חסיד22.10.19
המכנה המשותף שלך ושל חבירך שיש לכם אינטרנט, ואתם ממורמרים.
דני22.10.19
והמכנה המשותף שלך ושל חבריך שיש לכם אינטרנט ואתם ממורמרים ואתם מתנהגים באלימות ובכוחניות ואתם מבזים תלמידי חכמים ואתם פוגעים בנשים ובילדים בגלל מעשה של הוריהם ו.. ו.. ו... אני מעדיף להיות בין אלו שרק הראשון קיים בהם.
חיים22.10.19
כן... אבל בלי מכשיר 7 אינץ לא יקבלו אותך לשם...יתכן ובחנויות נגמר, תבדוק...
א.א.22.10.19
גם לי יש אינטרנט וכל אחד ישמח להיות בקהילה עם וואטסאפ.
משה23.10.19
כן אבל רוב החברים בגור בשונה מאצלכם אין אינטרנט, ולכן הם אפילו לא רואים את התגובות שלכם החמוצים.
דניאל22.10.19
29
ב"ה שמתרבה עוד מקומות בעם ישראל ויש יותר אופציות פתוחות לכל אחד למצוא את מקומו העיקר שיצר המחלוקת לא יערבב כאו
בני21.10.19
28
הסבא שלכם אמר אם לומדים טוב ומתפללים טוב לא משנה מי הרבי אנא תנו לנו כבר להגאל מספיק צרות .תתעוררו
סבא21.10.19
27
מדובר כולה על 80 מקולקלים כופרים,
דני23.10.19
למה כפירה?האדמ"ור הוא שיח?החסידות רק שלו? מי שמרביץ תורה ואוסרים עליו גזרת התלמוד הוא כופר לשטתך?מענין
יעקב24.10.19
לא אבל מי שמהרהר אחרי רבו כמהרהר אחרי השכינה, וכש"כ שהמערער אחרי רבו כמערער אחרי השכינה. ועוד לקחת מאבק קדוש של הרבי מגור על צניעות באמריקה זה כמאבק נדלני זה כבר ממש עובר כל גבול. ורומס את האמונת חכמים!!! להרביץ תורה אף אחד לא מפריע לו!!! הוא יכול ללכת ואו לפתוח איזה ישיבה שהוא רוצה בכיף ממש זה
דניאל25.10.19
26
אשריך ר אלתר אשריך
אלחנן22.10.19
25
אני מציע לקרוא להם חסידי "לא תגורו" זה שם מתאים ומאפיין.
יוסל21.10.19
איך יכול ליהיות שלא ראינו במאה שערים סוכות עם בדים שהם דגלי פלסטין מה קרה להם הם התבלבלו?
דולי22.10.19
24
גערר אמיתי חייב להתחבר מייד לגאון הרב שאול מכמה סיבות ראשית על פי דין ועל פי ההנהוגה של גור הרב שאול הוא הממשיך האמיתי להיות אדמור מדין ירושה דבר שני הוא ערלכר אמיתי דואג לאדם באשר הוא נברא בצלם ללא פחד ומורא ולכן הדור הצעיר של גור יסחף במהרה לכיוונו כיוון שהדור הצעיר לא אוהב פחד ופחד ופחד
גערר אמיתי ==+23.10.19
פחח חחחח חחחחחחהההההה
דני23.10.19
23
צריך לזכור שהגר״ש זוכה לתמיכתם של גבירים רבים באמריקה. הפרישה לא נעשתה כלאחר יד אלא סוף מעשה במחשבה תחילה.
מיכאל21.10.19
את סוף המעשה נראה אכן רק בסוף, לבנתיים אתם חזקים בעיקר בדיבורים
דניאל22.10.19
אנחנו חזקים בדיבורים. אתם באלימות. אנחנו חזקים בדברי תורה וחסידות, אתם בחרמות ובהטרדות.
נכון מאד22.10.19
בא לא ניכנס להגיד שמות.. אבל אני מכיר חלק גדול מאלו שהלכו אליו.. והם לא יודעים מה זה תורה וחסידות.. ובתקוה שהם יודעים מה בין עיון לבקיאות...
נגד הממציאים22.10.19
יש מצווה של הוצא את המקלל (המחרף ומגדף את קדושי ישראל גם בכלל)
נכון23.10.19
22
הגיע הזמן שנים שמסתובבים מקולקלים מבפנים במקום לחיות כמו יהודים נורמלים
יהודי21.10.19
21
חג הסוכות המסמל אחדות עם ישראל - מופר ברגל גסה ע"י ראשי הגוניקי"ם המפולגים והמשסים פלג ברעהו/ברעתו
משה שמיר22.10.19
20
הרב הכי מוצלח אין עלווווווווווווווו מלך ליטיא
יוסף 21.10.19
19
"אנשים ממורמרים... במטרה לקעקע את יסודות הדת..." באמת, ככה? מי שלא מציית להוראותיו של הרבי שליט"א מקעקע את יסודות הדת? מי לא הולך להתפלל עם הרבי בשמחת תורה - מקעקע את יסודות הדת? אז מה יהיה איתי, קלטע ליטבק! מה קרה, היהודי לא רוצה לשאת בעול אדמורותו של האדמור מגור. על איזו עבירה מהתרי"ג המוכרים לנו
אלו משפטים!29.10.19
18
ועוד שאלה, בתור מי שלא מבין אידיש, האם הרבה' החדש ישא דבריו בלה"ק?
שאלה איך ניתן להצטרף לחסידות החדשה22.10.19
הגיע הזמן שחסידות גור ידברו אידיש בהמשך לאלף שנים האחרונות. זה נהיה כבר צחוק בכל העולם.
שמואל בלונדון23.10.19
17
למגיב מס' 1, אם זה "פחות מחצי אחוז" מגור, אז למה חסידות גור מאיימת ועוקבת אחרי אלו שהולכים עם הגר"ש? מה לחסידות גור הענקית בלי עין הרע למנוע מפחות מאחוז ללכת לאדמו"ר אחר ובעיקר "לא להפריע" לחסידות כפי שכתב מגיב משם "דניאל" ? ("הוא היה שמח שכמה החמוצים יעזבו במקום שישבו בתוך ויהרסו"...)
חי22.10.19
יש לך טעות... זה לא מפריע לאף אחד... זה שעוקבים כי רוצים אנשים קדושים וטהורים בתוך החסידות, ולא....
חיים22.10.19
זה לא מפריע להיפך ברור שמי שרוצה יכול לעזוב את החסידות בכיף ממש, ואף ניתנה הוראה בשטיבלך לצעירים שלא להצר בשום דבר חלילה צעדי העוזבים. ולמי שממורמר ויושב בתוכו ולא עוזב להגיד לו יפה בכבוד לעזוב. מה אתם מנסים לשטות ולנצל את הציבור שלא באמת מתמצא שכביכול מאיימים עליכם נוהגים באלימות וכו' הציבור ב
דניאל23.10.19
"ברור לכולם שעם באמת גור היו אלימים כמו בווזניץ וכו', א. לא שעם אלא שאם ב. אחי אתה טיפוס ממורמר
יחיאל23.10.19
יחיאל טיפוס - אתה בטוח, ממורמר - נראה שגם.
אבי23.10.19
לא רוצים שהם יקלקלו המוסדות
יצחק22.10.19
16
חבל.. אבל כנראה שזה מה שיש. העיקר לא לנבל את הפה על שני הצדדים.
אבא 22.10.19
15
מה הבעיה בפיצול? מה איכפת לגור שכמה אנשים פורשים?
לא מבין22.10.19
כי זה לא כמה אנשים... זה סדק צר, שעלול להתרחב למימדים שמבהילים אותם. עצם העובדה שתהיה אופציה לפורשים, מלחיצה אותם. כמו שקים ג'ונג און מפחד מכמה פליטים שיעברו את הגבול. לכן הוא נועל אותו. ויורה בכל מי שיוצא. ואז מפרסם לעולם תמונות של מצעדים מפוארים עם 14,000 איש שצועקים לו ברכות.
מבין לגמרי22.10.19
יש לך טעות.. בגור מחפשים שאנשים כמוך ילכו...אני מבטיח לך שלא יעשו לך שום דבר אם לא תדבר על עטרת ראשינו שליט"א.. לא טוב לך תילך...
א.א.22.10.19
ילאה.. אל תקשקשו... מי שלא טוב לו יכול ללכת, רק תפסיקו להפריע את הנהגת הרבי שלי מגור...
יהודה22.10.19
חחחחח מדומיין
למדומיין22.10.19
לכל השואלים, שלא יודעים לחשוב קצת לבד, התשובה פשוטה; לאדמו"ר הקדוש מפריע דבר אחד, רצון ה'. הוא היה שמח שכמה החמוצים יעזבו במקום שישבו בתוך ויהרסו. דא עקא בגלל הפרישה משפחות יהרסו, ובתים יתפרקו ה' ישמור, אז לכן הוא ניסה בכל מחיר למנוע את זה.
דניאל22.10.19
ברור הרי הרבי צדיק הוא מוותר הכל לר' שאול הכל למען השלום
שימי22.10.19
לאפיקורס שימי חחחח הוא מוותר! וגם כבר וויתר בענוותנותו וצדיקותו לאבי הפורש הפני מנחם! אך הפעם אני ורבבות החסידים כבר לא מוותרים עליו!!!
לשימי23.10.19
הוא מוותר! וכבר וויתר לאבי הפורש הפני מנחם! אבל אני ורבבות החסידים כבר לא מוותרים עליו! חחח
דניאל23.10.19
כלומר הוא ניסה למנוע את המהלך ע"י הבטחת כבוד לפורש, ברגע שלא הצליח לא אכפת לו כלל שאנשים פרטיים יעזבו, להיפך הוא שמח. ונתן הוראה מיוחדת אפילו שמשהו מרגיש שלא טוב לו, ואו ממורמר שיגידו לו בכבוד לעזוב.
דניאל23.10.19
אשרי המאמין
אברהם25.10.19
14
דור שבן דוד בא
קטגוריא בין תלמידי חכמים22.10.19
מלך! קצר וקולע...
אלמוני.23.10.19
מלך אביון! קצר ומדוייק...
דני23.10.19
13
וואי וואי זהו סכסוך כלכלי בעיקרו פוגע בעיקר בעיקרי הנדלן
james22.10.19
12
מה שאני שומע ממנו שהוא גם רוצה לעבור לשם אבל הוא מפחד לומר את זה אפילו לאשתו כי הוא לא יודע מה יהיה מחר
חבר של חסיד גור 22.10.19
תקראו ליעקב אריה קדוש קדוש קדוש יענקלה צבקות מלוא כל הארץ טרורו.
משה23.10.19
משה יא חוצפן! תתבייש לך. (ואני ליטאי לא חסיד ולא חסיד גור)
אלמוני.24.10.19
אשתו בטוח תשמח.................
יהודה 23.10.19
11
להקים מניין זה לקעקע את יסודי הדת??? הגזימו לגמרי.
מישהו22.10.19
את יסודי דת הנדלן והכבוד, כמובן. זה מקעקע אותם לגמרי.
עוד מישהו22.10.19
אנשים שמערערים על קדוש ישראל ומנהגיו, וכידוע לועגים לו השם ירחם, והופכים מלחמה קדושה על צניעות באמריקה למאבק נדלני - הם בהחלט קבוצת מקעקעי הדת.
דניאל22.10.19
10
בהצלחה רבה!
נדב21.10.19
9
סוף סוף .. יש מה לחזור לחסידות
שמוליק ל.21.10.19
8
לפתוח מוסדות נוספים תמיד זה טוב. אבל לעשות קומבינה עם ניר ברקת כדי לקבל שטח ענק - הכי ענק אי פעם בירושלים, בלי לתת לאחרים פיסת תפיסה ולחלק את העוגה בצורה שוויונית זו לא רק קצה הקרחון. להיפרד מציבור חרדי ולתמוך במי שלבסוף התברר כאויב רע ואכזר לאזרחי הבירה החרדים שאינם גירערס זה לא יהודי ולא מוסרי.
שירה28.10.19
7
מן הראוי שמרן הרב שאול אלתר יעזוב את החסידות הזו ללא תכלית ויהפוך לראש ישיבה ליטאית עם רבבות תלמידים שירוצו לקראתו, הרי דרך לימודו ליטאית והחזון איש הוא הנערץ עליו, נו קדימה....! הלוואי!!
חוסיד לשעבר22.10.19
6
צרות של חסידים
ריקי22.10.19
5
אני מבין את הכעס שלכם שהוא מפלג ומבלי לקחת צד בעניין אין ספק שמחלוקת היא דבר גרוע. אבל מפה ועד לקעקע את יסודות הדת??? כל מי שלא מסכים בדיוק אתכם מקעקע את יסודות הדת??
לקעקע את יסודות הדת??23.10.19
ראה בתגובה ל 20
דניאל23.10.19
4
כמה צדיקים תומכים במעשה שאול בניהם הצדיק מנהריה
סובריטר22.10.19
3
בתור ליטאי שמאוד מזדהה עם הגר"ש אלתר, וחושב שהמהלך נכון, יש לי שאלה אחת שכן מטרידה אותי. הרי בעבר סוכם שהפני מנחם יהיה האדמו"ר ולאחריו האדמו"ר הנוכחי. האם זה מוסרי לשבור את ההסכם? (יש לי כמה תשובות אבל מעניין אותי לשמוע את דעת גור החדשה בעניין)
מברר22.10.19
ההסכם היה שהוא יהיה 'אדמו"ר' אבל לא 'מלך'. אין מתפקידו של אדמו"ר להכריח ללמוד בשיטת לימוד מסוימת ולאיים בחרמות נידויים ומכות על מי שילמד בשיטת לימוד אחרת. אין אדמו"ר יכול ללכת נגד דין תורה ולדרוש שחסידיו יענו 'קדוש קדוש קדוש'. אין אדמו"ר יכול לכוף אנשים להיות חסידים שלו דווקא ולא של רבי אחר כלשהוא.
יוסי22.10.19
תודה
מברר22.10.19
תודה שהסברת שאתה מפגר שכלי
דניאל22.10.19
עכשיו אני מבין קצת מה עומד מאחורי השכל של הגנבים כשהם גונבים (!) יאוו זה מדהים איך הטפשים הממורמרים האלו מתגאים עוד בדעות ההזויות שלהם.
דני23.10.19
חחחחח
דניאל22.10.19
2
במטרה לקעקע את יסודות הדת?!
ס"ט22.10.19
1
בגור בירושלים היה 10000 איש חוץ מעוד 10000 איש ברחבי הארץ חשבנו שיש לו הרבה יותר חסידים זה בסה"כ 2 אחוז בדיחה
משה21.10.19
אהבתי. לא מודדים ציבור לפי כמות אלא אך ורק לפי איכות.( אמת ויושר ודרך ארץ שקדמה לתורה).
רפאל22.10.19
עדיין אנשים כמוך מנצלים את האיכות של האנשים בגור שאין להם אינטרנט ואיך להגיב לשקרים שלך. כל הרבנים גדולי התורה ואדירי הדעה שבעם ישראל נשארו וממשיכים לדבוק ברבם, כמו ר' נפתולי נוסבוים, כי הם יודעים את האמת. והלכו מניין מודרנים ממורמרים. אל תשכחו שכל אדם עם הנכדים שלו ואח ומשפחתו לשו מגיעים למאה אנשי
דני22.10.19
אגב, כמדומה שר' נפתלי נוסבוים תמך בהתחלה בר' שאול בענין ברלינר עד שהוא כנראה קיבל איומים כמיטב המסורת בגור. אין הסבר אחר למה הוא חזר בו מיד. וזה אומר, שברגע שר' שאול יבנה מוסדות וכו' גם ר' נפתלי ודומיו יצטרפו אליו.
יאיר22.10.19
וואו זה חוזר על עצמו פשוט כי יש לך שכל של אפיקורס . תגיד לי אני מקווה שלא תגיד יום אחד שמשה רבינו גם כתב תחת איומים.
דניאל23.10.19
למה כמדומה, אתה באמת מדומיין, ככה כתב הפורש, עד שהוציא ר' נפתולי בכתב ידו והבהיר לכולם מי פה השקרן. תחת איומים??? חחח מה יש לאיים עליו, אין לו משכורת ישיבה וכלום מגור, אף אחד לא הכריח אותו להגיע לשם, הוא הגיע בכבודו ובעצמו, כי נמשך אל האור העצום שזרח.
גבריאל22.10.19
עדיף להיות 'מודרני' מאשר להיות 'רשע'. 'כל הגדולים בעם ישראל' - אולי תפרט עוד 3 שמות חוץ מר' נפתלי? לי דווקא ידוע שעם כל אחד מהגדולים היה לגור סכסוך בשנים האחרונות. מי עוד היה מסוגל להסתכסך עם הצדיק העניו הרב שטיינמן? מי הסתכסך עם הבעלזער הווזינציער? מי לא סובל את האמשינובער? וכו' וכו' לא משנה מי היה
חיים22.10.19
אפיקורס עזוב אותך, לא יעזור לך שום תשובה אבל ביקשת 3 שמות כך לך הגאון האדיר הרב "גרוס" שהוא הרב הכי מוערך בכלל הציבור החרדי בעירו אשדוד. הגאון האדיר ר' צבי רוטנברג. הצידיק בבא דוד הבוחצירא שהתבטא עליו לאחרונה שהוא משיח ה' ושהוא עפר ממש תחת כפות רגליו, ושאין לו כלל זכות להפריע לו ולדבר עימו. קראתה לצ
דני22.10.19
שמעת פעם על קוצק? הרבי מקוצק העדיף איכות. אולי תפרסם איזה דבר תורה ששמעת בקוצק בחג האחרון?
יהודי22.10.19
בטוח שיש עוד רבים שרוצים ללכת איתו ומחכים לראות איך העניינים יתפתחו.
אני22.10.19
אני בטוח שמי שהולך לא יודע מה בין רבי לאיש...
בעד התורה22.10.19
חשבון פשוט אומר שיש לו פחות מרבע אחוז, נא לדייק
דניאל22.10.19
יהלומים לא מרימים עם כף אשפה.
דולי22.10.19
באטליז יש עוד הרבה יותר בשר....
מרן שאול אלתר22.10.19
חחחחחחחחחחחחחחח ענק. לא אבל רציני תחכו תראו שהמספר יגדל. מנהיג חדש נולד,פשוטו כמשמעו. יחי כ"ק מרן רבי שאול שליט"א
נהנה עד הגג22.10.19
טוב אז נחכה, רק תגיד לנו מתי להפסיק לחכות כדי שלא נתיאש בחינם
אבי22.10.19
אולי גם יעניין אותך
חסידים ואנ"ש

יזכרם אלוקנו לטובה: בגארליץ ציינו את הילולת אבי השולשלת 

חיים רוזנבוים | 03.05.24

כאשר זכינו לסדר אותו

כך נעלו את החג בווילאמסבורג

חיים רוזנבוים | 03.05.24

ותבנהו מהרה

ושם נעלה ונראה: האדמו"ר מביאלה ב"ב פקד את הכותל 

חיים רוזנבוים | 03.05.24

הזכירו לפניו 

במלאת 148 שנים להסתלקותו: הצאצאים התכנסו בירושלים 

חיים רוזנבוים | 03.05.24

ענבי הגפן

וגילו צדיקים | גלריה משמחת בוהוש - פשעוורארסק

חיים רוזנבוים | 02.05.24
ש

קורע לב:

איך אפשר להסביר לתינוקת בת שנה שאמא לא תשוב יותר???

כיכר בשיתוף ועד הרבנים | מקודם

תניא, בבירת לבנון

בעומק שטח האויב: כשקבוצת חסידים הצליחה להיכנס לביירות

אבנר גרשוביץ | 02.05.24

פסח הוא לה'

אחרי יום טוב שני: האדמו"ר קנה חזרה את החמץ מהגוי | תיעוד

חיים רוזנבוים | 02.05.24

ורוממתנו מכל הלשונות 

חג הפסח והכנסת ספר התורה בבאבוב בניו יורק | סיקור וגלריה

חיים רוזנבוים | 02.05.24

חנוך לנער

לרגל תחילת זמן קיץ וגזירת הגיוס: אדמור"י בני ברק התכנסו 

חיים רוזנבוים | 02.05.24
ש

מודל מנצח

להיות בעל עסק בינלאומי בלי סחורה ושילוח

כיכר בשיתוף מרקטיזים | מקודם

והריקותי לכם ברכה

עטוף בבגדי לבן | כך השפיע האדמו"ר שפע לחסידים

חיים רוזנבוים | 02.05.24

פסח כהלכתו

מאפיית מצות בקוממיות ועד ביזת הים וחלוקת מצה בקרית גת 

חיים רוזנבוים | 02.05.24

כהלכתו ככל משפטו • תיעוד

מים שלנו, הלל וסעודת הבעש"ט | חג הפסח בסקווירא מב"פ

חיים רוזנבוים | 02.05.24

בן שמונת ימים 

לְתוֹרָה וּלְחֻפָּה וּלְמִצְוֹת: שמחת הברית לנכד האדמורי"ם בב"ב 

חיים רוזנבוים | 02.05.24
ש

תשואה פוטנציאלית של מאות אחוזים!

קרקע להשקעה במרכז הארץ, החל מ- 150,000 ₪

כיכר בשיתוף Lighter life | מקודם

ושם נעלה ונראה

מרהיב | אלפי חסידי ויז'ניץ כבשו את הכותל המערבי • גלריה

חיים רוזנבוים | 01.05.24