כיכר השבת

ההקלטות נחשפות

הגר"ש אלתר: 'קיבלתי דברים אחרים מאבא'

הפילוג בחסידות גור: הגר"ש הוקלט מסביר את הצעד בו נקט: "יש דברים שאצלי זה נקרא "לעקור תורה" • בני ה'פני מנחם' נפגשו לדון בצעדי ההמשך - במקביל לפגישה בגור (חסידים)

143
שאול כהנא | כיכר השבת | כ"ג בתשרי | 22.10.19
הגר"ש בהקפות שניות
הגר"ש בהקפות שניות (צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)

הפילוג בחסידות גור, שאירע הלכה למעשה עם הקמת המניין העצמאי של הגר"ש אלתר בחג שמחת תורה במקביל להודעה בשטיבלך כי יזרקו מהחסידות את מי שיילך לשם - מעסיק את התקשורת הכללית בישראל.

כתבות בנושא פורסמו היום במהדורות המרכזיות של חדשות 12 ושל כאן 11, לצד דיווחים בכלי תקשורת נוספים, שעסקו בעיקר בשאלה עד כמה הפילוג ישפיע פוליטית.

עקיבא ווייס חשף בחדשות הערב בכאן 11 הקלטה בה נשמע אדם שואל את ראש הישיבה הרב שאול אלתר: "אתם מבזים את הרבי?".

ר' שאול הגיב לו בשאלה: "במה מבזים?".

הקלטת הגר"ש (באדיבות כאן 11)

- "אתם אומרים שיש שאלות".

- "יש שאלות, מה נעשה, יש שאלות, אנחנו קיבלנו דברים אחרים. קיבלתי גם מאבא שלי דברים".

- "גם אצל אבא שלכם, אם היה דבר שלא הייתם מבינים, הייתם עושים פילוג?".

- "מה זה נקרא דבר שלא מרוצים? יש דבר שנקרא "זוטא". יש דברים שאצלי זה נקרא "לעקור תורה" ובסגנון אני לא יכול לקבל את זה".

- "אם אבא שלכם ז"ל היה אומר ללמוד גמרא רש"י, אז מה הייתם עושים?".

- "אני לא יודע. הייתה לי בעיה גדולה, התלבטות גדולה. אבא זה אבא. זה איסור תורה. רבי, אתה יכול להגיד - אם ככה, אתה לא שייך לפה".

במקביל, בני האדמו"ר ה'פני מנחם' מגור, נפגשו הערב בסלון ביתו של הגאון רבי דניאל אלתר, אחיו של הגר"ש שהשתתף בתפילות וההקפות יחד עימו, על מנת לדון בצעדי ההמשך.

באותה שעה, נפגשו גם אנשי הוועדה האחראית בחסידות גור לדיון באותו הנושא, בשאלה כיצד ממשיכים מכאן: האם הפילוג אכן סופי, וכל מי שהשתתף שם יעוף מהמוסדות, כפי שהזהירו בערב החג בשטיבלך ברחבי הארץ.

כפי שנחשף ב'כיכר השבת', בנוסח שהכריזו בבתי הכנסת של החסידות בשבת חול המועד סוכות נמסר כי "היות ולדאבוננו ישנם אנשים ממורמרים שמחרחרים ריב ומנסים לגרור אחריהם את חלושי הדעת, במטרה לקעקע את יסודות הדת, לכן כל מי שמשתתף או מבקר, אפילו באופן חד פעמי בכל התאספות כגון תפילה או שיעור וכדומה, עליו לדעת כי הוא מנתק עצמו מציבור אנשי שלומנו, על כל המשתמע מכך".

תוכן שאסור לפספס
143 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
62
בישיבות גור לא לומדים עיון כלל. עם זאת, יש מגמות שונות לתלמידים בלימוד גמ', המגמות הן גפ"ת, גרש"י 4 דף בשבוע או 6 דף בשבוע ובנוסף לזה יש מגמה לתלמידים מתקשים שנקרא דפים בש"ס - בה הם לומדים דפים יותר קלים. הבחורים נבחנים במבחנים פנימיים של הישיבה וכן במבחנים חיצוניים של איחוד מוסדות גור. בחור ממוצע
להשכלה כללית22.10.19
למה המבחנים רק מטעם גור?האדמו"ר הוציא את המבחנים הכללים כמו שנערכים בשאר הישיבות כדי לא להתביש! ומה זה מס' דפי גמרא?זאת תחרות? מה יודעים שם בדפים?? העיקר לסים..אין איכות
אהרון23.10.19
שאלה פשוטה: האם רב אחד אחר במשך כל הדורות מן הדור של בעלי התוספות הנהיג שלא ללמוד שום תוספות? לא ולא! אפילו בין הספרדים לא היה כזה רב, ובוודאי שלא רב אשכנזי. אז מובן מאליו למה הגר"ש הגדיר כ"עקירת התורה" כאשר מכריחים לכל ילד, בחור ואברך בחסידות בלי יוצא מן הכלל להפסיק ללמוד תוספות. איך רב בדורינו השפ
אריה23.10.19
המהר"ל
דני26.10.19
61
שימו לב, אחד המשתתפים כבר עם גבס...
אזהרת אר"ן22.10.19
לא צוחקים על בניו של הפני מנחם
חסיד23.10.19
60
מכריחים את הגאון יקב מאיר להתפלג ממחותנו האדמור מנחיתים דעתם עליו בכוח במקום לנסות להפגש ולהחליט איך עושים שלום עיון יכולתם ללכת ולפתוח ישיבה בדרכו אבל לפלג ואחכ ישיבות ניסית להכנס בקודש והביע דעתך או שהחלטתת שדעתך לא נשמעת ??
א 22.10.19
1. ואתם מכריחים אותו להתפלג מאחיו! זה גרוע יותר מפילו ממחותן של נכד,עם כל הכבוד. 2. כן. ניסו בהחלט להידבר עם הרבי. כשהיה בסוכות את המו"מ בין אחי הגר"ש לבני הרבי, הגר"ש ביקש להכנס לקו"פ ולשמוע ממנו שההסדר על דעתו ובהסכמתו. בתגובה, קיבל את המכתב שנשלח לשטיבלך, שהוא מקעקע דת.
לא23.10.19
גם אני הולך לרבי ולבתי מדרש אחרים ממחותני הצדיק. נו אז מה? מה הפילוג כאן?
חסיד23.10.19

הצגת כל התגובות

59
חשבתי תמיד שיהיה פיצול נוכח הפיצול שאני רואה כל פעם שעברתי ליד מחנה שנלר לשעבר אשר נעשק מכלל הציבור לטובת הגירערס. בלי לדבר על תמיכה בהיר ברקת שהביא סכנה לכל עיר הבירה ירושלים מבחינה רוחנית מחד וברדיפת חרדים שאינם נמנים בקבוצה של הגעגערס מאידך, את הרדיפה לא הרגשתם אילו הייתם גירערס, זה מתחיל מבעיות
חשבתי תמיד שיהיה פיצול נוכח הפיצול שאני 28.10.19
58
פחחחחחחחחחח חחחחחחחחחחח חחחחחחחחחחחחחחח חחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחח חחחחחחחחח עד שאתם מתדיינים פה וממשיכים בשקרים לציבור, כל מי שקצת רציני ולא מקולקל כבר עזב והחסידות הזו נסגרה מחוסר עניין לציבור!!!!
דניאל24.10.19
57
* אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר את תנאי השימוש באתר, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. זה לחש?
פלא והפלא23.10.19
56
הזוי............... ברוכ הבאים ל274(אני מגזים?) שאוליסתים עד עכשיו שהייתם בשקט חשבנו שאתם 20% תודה רבה על התמונות שנתתם אתמול
עצות לשאוליסתים23.10.19
55
סביב מה המחלוקת ?
james23.10.19
54
אני מברך כל בוקר לעסוק בדברי תורה, ולא לדעת לדרי תורה, יהודי צריך לעסוק וללמוד אחפה כתוב כמה שצריך לדעת?
חיים11.11.19
53
בגרמנית : בוריך שלא עושני שכנוזי בלשון הקודש : ברוך שעשני ספרדי. שלא נדע מתיסבוכים שכנזיים!!!
ספרדי גאה04.11.19
52
רק לי זה מזכיר את קוצק????
יונתן23.10.19
בהחלט
דני24.10.19
51
גור תפקידכם להתעלות על עצמכם ולתת לקהילה השנייה לבנות את עצמה בשקט חבל שיהיה כל כך הרבה סבל בעולם וכל כך הרבה משפחות יתפלגו וכדו' אתם היחידים שיכולים לעשות זאת
אור23.10.19
50
סך הכל נשמע הגיוני, מה שאמר. מהצד השני אנחנו שומעים רק זעקות שבר על פגיעה בכבוד האדמור, בלי שום דיבור הגיוני.
איש23.10.19
נכון כי יש לך אוזני שפן
דניאל23.10.19
גם קורח נשמע מאוד הגיוני....
א.א.23.10.19
בשביל שיהיה קורח, קודם צריך משה רבינו. ואין.
לא.23.10.19
הואיי, כשקראתי את התגובה שלך כל כך נזכרתי מכל ההסברים של המפרשים בפרשת קרח...
חיים23.10.19
וואו זה מדהים! גם את זה בדיוק קורח טען ! תגיד לי אתה אולי צאצא שלו
דני23.10.19
אני דווקא, צאצא של קורח. ואם כבר בהכי עסקינן אל תדבר על קורח כאילו הוא חבר שלך מהפלמ"ח. לידיעתך החוזה מלובלין הי' אומר ההייליגע זיידע קורח. תרגום:הסבא הקדוש קורח. ובל נשכח שקורח בעל רוח הקודש(!) היה. מדובר כאן על דרגות אחרות, לא בהשגתינו. הערה קטנה לסיום: שמואל הנביא מצאצאי קורח היה.... כתוב
אלמוני.24.10.19
לא חידשת דבר , אבל הבעיה שאתה מאמץ את דרכו.
דני24.10.19
49
יש 'גור' ויש 'לא תגורו'
יאיר23.10.19
ויש "וילכו ויעשו עגל....ויאמרו אלה אלקיך ישראל"
חיים23.10.19
48
בעקרון זה לא אמור לעניין אותנו . אבל זה נראה מח' האם ללמוד בעיון או גמרא רש"י - ואז כמובן שאנחנו בצד של ה"עיון" כמו שקיבלנו מ"הר סיני"!
ליטוועק22.10.19
47
עצה לגור משני הצדדים. עו לא הבנתם שצריך לכבס בתוך הבית. כולם חיכו שזה יקרה והרבה משפשפים ידיים בהנאה חלס תתעמתו בפנים זה לא מוסיף לכם כבוד.
אא27.10.19
46
חבל שהכסף מוביל אותם
עמית23.10.19
45
אם אתה שמח על עוד מחלוקת ועל אש שבוערת בתוך המחנה תחשוב איך ומה זה אומר עליך עברת חגים וימים קדושים רצית אולי להיראות אחרת. על מה אתה שמח. על עוד סיכוי לחורבן ומלחמת אחים. אתה דואג לכבוד שמים? תחשוב שוב על מה השמחה ומה צריך לתקן לא נחמד לראות תגובות מבזות ומבוזות שאדם צריך להתבייש שלא רק אלו יצריו א
יהודי23.10.19
44
הזויים ! חרדים הזויים שמתעסקים במריבות וכסף
אני 23.10.19
43
זכותו של כל בן אדם לבחור את הדרך שלו - כמובן כל זמן שזה לא נגד התורה - ולכן זה כואב לראות איך שלוחמים נגד האנשים שלא תואמים איתך מאה אחוז, ומה שהכי כואב שהם עושים את זה בשם התורה
מושי23.10.19
לך לשם ושתוק....
נגד הממציאים23.10.19
אולי כבר תספר לנו מי הפריע לך לעשות וללכת לאן שאתה רוצה, אתה מוכן, ואו שאתה רוצה להמשיך להנאות להתחבאות מאחרי מקלדת המרמור שלך???
לממציא23.10.19
42
ב"ה שהגענו לשמחה זו
קלויזנר22.10.19
41
משק כנפי ההיסטוריה יש את אלו שיצרפו למהפכה ואלו שלא, מוטב כך
חסיד22.10.19
איך אתה מגבה מישהו שקרא על צדיק הדור "עקירת תורה"..בושה...
חיים22.10.19
מי שעוקר תורה, סוגר ישיבות, דורש מרבנים לפסוק שלא לפי ד"ת - אינו 'צדיק הדור'. תתמודדו.
לחיים השוטה23.10.19
וזורק אנשים-זה לפי קצוש"ע?
משה23.10.19
עוד כופר בתורה ובמשה עבדו...
לזה שכתב נגד חי23.10.19
40
יאלה בלאגן.....
חלנחי22.10.19
39
תראו מה זה, אני לא יודע חשבונות שמים אבל אולי כל הבוץ הזה שהגרערס מתבוססים בו זה עונש על זה שנלחמו ברב שטיינמן זצוק"ל,(בהרבה עניינים כגון עניין ברקת בירושלים ועוד ועוד דברים שעשו ההפך מדעתו) כל מי שפעל נגד מרן הרב שטיינמן קדוש עליון קיבל את המגיע לו, החל בעצניקים שמתפוררים בינם לבין עצמם, המשך בגור
מישהו27.10.19
38
( לכל הנוגעים בדבר)
יהודי טהור ירא שמים23.10.19
37
סוף סוף מישהו מעיז לפתוח את הפה!!
איש מיוחד23.10.19
36
דבר ידוע בעולם כולו שחסידות זו מושתתת ובנייה הרבה על אלימות וכוח אם ימסדו את האלימות על ידי הוצאת חסידים מהמוסדות זה יפעל נגד גור העכשוי ותקום חסידות גור חדשה שמבוססת על תורה ויראת שמים שהרי כול אחד מבין שהראש ישיבה תלמיד חכם גדול וישר דרך לצערי מול ההנהגה של גור שרובם עסקנים ממולחים ול
מחלוקת דבר מסוכן23.10.19
35
האיום הזה לא יעזור. להיפך, הוא יקצין את הפלגים, יעצים את המחלוקת,יחדד את הפערים. חסידות גור: לא כיבדתם את ר' שאול, שהוא ראש ישיבה בשיעור קומה, ברא כרעיה דאבוה, למה ציפתם? שימשיך לנגב את הרוק מהפנים?? הגיע הזמן להניח לקטנות של הכבוד הקטנוני, להתנשא במעט, ולכבד את היהודי המרומם הזה בלי חשבונות. זה הכל
גוי צדיק23.10.19
זה בסדר, תמיד ידענו שכל העניין זה כבוד. לא חידשת
דניאל23.10.19
זה בסדר, תמיד ידענו שכל העניין של הפורשים זה כבוד. לא חידשת דבר.
דני23.10.19
ההקלטה טרפה את כל הקלפים....גם אני חשבתי פעם כי האיש גדול...
בעד התורה23.10.19
פתאום שומעים שמות תורניים "ליפל" וכו.איך שתקנו עד היום?פריארים,הצליחו לקבור אנשים 23 שנה,לא עוד!!
משה23.10.19
34
היות ונוצר כאן בלגן גדול, אסביר לכם מה בדיוק קורה בגור: האדמור לא "אסר" על אף אחד ללמוד עיון, אם בחור גמר את כל הש"ס בבקיאות מבחינת האדמור יכול להתחיל ללמוד עיון, האדמור לא נגד עיון אך בישיבותיו הנהיג שילמדו בקיאות, כי הוא רוצה שדבר ראשון ידעו את תורה שבע"פ ואחר כך תורת ראשונים ואחרונים...אני שואל א
א.א.22.10.19
להזכירכם ר' חיים וולז'ין הוא שקבע את סדר הלמוד הזה בעיון ומאזכל עולם התורה לומד כך. וגם בגור למדו כך עד שהאדמו"ר הנוכחי שינה,אז מותר ליהודי כמו ר' שאול אלתר שלא להסכים לזה.
שלמה23.10.19
אה... זה מר' חיים מוולאזין... לפי המלחמות של מנהיג הכת החדשה, הייתי בטוח זה מדאורייתא...
בעד התורה23.10.19
הנה הבורות..ניצני האפסיות"מי זה ר' חיים מוולאזין.תמשיכו לקרוא גמרא ולהעמיד עןד דורות של בורים חסרי שכל
יהודה23.10.19
רק בגור יש עילויים ש"מסימים ש"ס בגיל 18",מה הבעיה לקרוא גמרא? הגורים נולדו על ההר ותמיד יודעים יותר טוב מכולם
אהרון23.10.19
שקרן אתה. הוא אסר באיסור חמור, והיו רדיפות בישיבות נגד מי שנחשד כלומד עיון. וכל ילדי ובחורי הציבור החרדי, יודעים את התשובה - לימוד בעיון.
לא.23.10.19
אל תקשקשו אלו שכתבו תשובה בשם "לא". ו"שלמה", גם כיום תשאלו בחורים אם הם יכולים ללמוד עיון לא בסדרי הישיבה... ואת התשובה תשים כאן...
בעד התורה23.10.19
33
הלוואי שכמה שיותר מהר יכתירו בפועל את הגר"ש ל"אדמו"ר מגור" כדי שיחזיר את תפארת גור ליושנה. המאבק בין חסידות גור שאיננה גור האמיתית לבין זו של ר' שאול זה מאבק של גור נדלן לגור תורה.
נישט א-גערער22.10.19
כבר הזמן להחזיר עטרה ליושנה בלימוד ועיון התורה כמו שקיבלנו בסיני וכבר חמש עשרה שנה שביטל לימוד התורה בישראל ואין אף אחד שמחה בתוקף מפחד טרוריסטים בחסידות !עכשיו אין פחד! יחי המלך שאול לעולם!
הרב מזלי23.10.19
מעניין מי התפלג בגלל נדלן.....
חיים22.10.19
32
אל תתחיל עם מי שאינו ירא שמים שאפילו שכינה אינה יכולה כנגדו דכתיב גבה עיניים ורחב לבב אותו לא אוכל אל תקרי אותו אלא איתו.(באוצר המדרשים של עוז והדר על הפסוק ויירא יעקב מאוד ויצר לו מעשיו) ולכן אפילו השכינה אינה יכולה כביכול לגורים שהשעה משחקת להם עד נפלם בגיהנום יחד עם הרבי אחר מותם כשהם שבעים מגזיל
מדרש:05.11.19
31
בושה שלוקחים תלמיד חכם גאון עצום וככה מבזים אותו תלמיד חכם צריך להיזהר בו הוא גם צודק בכל הפרשייה
גורי אמיתי23.10.19
אתה לא מסתכל אולי בטעות בראי, חוץ מזה שאתם מנסים לבזות כדי להצדיק את המרידה וכפירה שלכם, אף אחד לא מבזה אותו
דניאל24.10.19
30
אם המחולקת הוא על שיטת לימוד זה יכול להיות טענה, אבל מה קרה עכשיו...
אבא 23.10.19
העיקר לעשות עוד חסידות
דני23.10.19
מה שקרה הוא בדיוק זה. גם לאחר שהודיעו על הפסקת לימוד התוספות, חיכה הגר"ש לראות אם יתנו להורים רשות להוציא את בניהם ולהכניס אותם בישיבה כלל חסידית. לפני סוכות התחילו לאיים על כל מי שהוציא את הבן מישיבת גור שאם לא יחזירו אותו, הם יסלקו את בנות המשפחה מהסמינר וההורים יסולקו מן המחנה. והמכתב החריף שכתב
חסיד שפוי23.10.19
29
הציבור בארה"ב מאוד המום מהנוסח של המכתב שיצא מהאדמו''ר מגור שמכנה את הראש ישיבה שליט"א "עוקר הדת", שאם עד עכשיו חלק מהציבור חשב שרק המערכת מושחת אבל הם לא חשבו שזה מגיע מהרבי בעצמו, עכשיו הוכח להם שהכל מגיע מהוראה למעלה, ולכן נאבד להציבור את האמונת הצדיקים שהיה להם עד עכשיו. הבעי' שהציבור הצעיר לא ז
חסיד גור בארה"ב23.10.19
לכל המגיבים, פשוט בארה"ב היה לילה עד עכשיו אז לא יכולתי להגיב, אבל בתוך עמי אנוכי יושבת ואני כותב מה שאמרו לי כל האברכים של השטיבעל שלי, וגם שאר האברכים שלמדתי איתם בחיידר ובישבה שלא מתפללים איתי בשטיבעל. ולגבי ההקלטות אנחנו בארה"ב אין לנו בעי' עם עיון, אדרבה כיבדנו ואנחנו עדיין מכבדים את האברכים של
חסיד גור בארה"ב23.10.19
כן, טוב שקמת, אע"פ שאתה דר בוח"ל ואתה כמי שאין לו אלו' אבל לא הסברת למה כשהוא הפורש אמר על הרבי עוקר תורה לא הייתה מאוד המום???
דני24.10.19
כן שלום שקרן, מי זה שקרא על הרבי ועל קדוש ישראל, עוקר תורה???
דניאל23.10.19
כשאנו רואים למה אתה קורא בעיה ולמה לא אנחנו מבינים למי אתה שיך ומה הפתרון שלך ובשבילך.
דני23.10.19
ההקלטות שפורסמו טרפו את כל הקלפים...
חיים23.10.19
אז איך ברלינר היה שנים בקשר עם הגר"ש?אולי אתה מדמין שטס להתיעץ בכל פעם..החסידים שם המומים שר' יענקל רוצה גם את אדמות ארה"ב,לא מספיק לו נכסי א"י
יעקב23.10.19
למתחזה המדבר כביכול בשם הציבור בארה"ב אתה אגב הרב הראשי שם ואו רב בקהילה, שאתה מדבר בשם הציבור דברים שאינם אוחזים. ממש שקרן. אנחנו רוב ככל הציבור שבארה"ב עומדים בתמיכה מאחורי רבינו שליט"א יאריך ימים על ממלכתו, כפי שחונכנו ממדור דור אמונה בצדיק ובמנהיג. הס לך ומלא פיך בעפר
למתחזה23.10.19
28
איך קוראים לראשון מימין כלפי פנים?
סקרן23.10.19
יצחק דוד
גורי23.10.19
27
אם כוונת הרבי ר' ינקל היא לשם שמים, לא צריך להפריע לו שמי שמרגיש שייך יותר לרבי אחר שיעזוב, אדרבה הוא צריך לעודד זאת...
חיש גז22.10.19
26
גם אנחנו מבטלים ולא מעיזים לחשוב אפילו מחשבות זרות של ע"ז. כולנו רבי שאול הולכים אחריו ביראת שמים בדם בלב ובמסירות נפש עד עדי עד ינהיגנו מזל טוב רבי מזל טוב רבי מזל טוב רבי
איגוד האברכים גור24.10.19
25
על מה הדיון בכלל? מדובר כולה על קבוצה של 80 איש שהסתבכו עם הממסד ואו מקולקלים שנזרקו, ולא מגיעים למחצית מחסידות סטריקוב לדוגמא.
דני23.10.19
כששמים את התמונה שלו ליד הגערע רב'ה, הוא נראה גפרור שרוף
אמת23.10.19
24
זה לא טוב שתי חסדיות של גור הם יגנבו פעמים את השטחים בעירות
מפוחד23.10.19
האחד זה חסידות, ואחד זה כת....
חיים23.10.19
23
כל הכבוד לגאון ר' שאול לפעמים הניתוח כואב אבל הוא הכרחי.
הגיע הזמן23.10.19
22
לכל.חסיד.גור.יש.שני.אדמו
הולך.לשטיבל22.10.19
21
אך כמה שזה טוב בהצלחה רבה לכל הצדדים
יהודי24.10.19
20
אני קצת בהלם במוצאי החג ישבנו כל הלילה וטחנו את הענין, והיה נראה שהגערער רבה הגזים עם המילים עקירת הדת וואי וואי מה שתקפנו שם (לא נעים) אבל אחרי ההלקטה אני קצת בספקות נשמע מוזר שמגיע איש ומסית אנשים לעבור אליו כשהוא מדבר על הרבה ומכנה את השיטה שלו בכינוי קיצוני מאוד בבעלזא אצל הרוב שליטא זה לא היה
יששכר דב23.10.19
אגב לידיעתך כל האורות והביטויים כלל לא יוצאים ולא נכנסים אל ומהרבי, הכל נעשה ע"י הוודעה ורבנים, והביטוי עקירת הדת זה מהגאון ר' נפתולי נוסבוים.
דני23.10.19
ילאה...מי שמדבר על העדה הקדושה של חסידי גור בראשות בנו של הרבי הקודם הלב שמחה, נמאסתם...
א.א.23.10.19
19
כידוע מרן הרבי מגור שליט"א הוא איש קדוש וטהור, ורבים (גם שאינם נמנים על חסידי גור) מעידים על מופתים ורוח קודש שרואים אצלו באופן פלא, ואינו פלא כל כך, היות שמדובר בקדוש מרחם, אשר לא פסיק פומיה מגירסא, ועובד ה' מנעוריו, וגם זכה לקירבה יתירה אצל כל גדולי ישראל בכלל ובפרט אצל דודו מרן הבית ישראל מגור ז
אוהדי גור23.10.19
wow
יהודה23.10.19
גערער כזבן. מוטב שלא נכתוב כאן איך התבטא הרב שטינמן על הרבי מגור, אחרי המסע המשותף שלהם. הדברים ידועים.
נחום23.10.19
18
לדעתי ככל שיצאו נגדם זה יגרום הפוך (אפקט הבומרנג) כי יש הרבה אנשים שהם מחזיקים מהגר''ש אלתר רק שאין להם את האומץ ככל שירדפו אותם לא ישאר להם ברירה והפילוג יהיה הרבה יותר גדול
ארי23.10.19
און בן פלת אשתו הצילתו....
דני בונגו23.10.19
17
תשימו בבקשה את כל ההקלטה של שאול בן ציפורה שב"צ
אני 23.10.19
16
אני ממליץ ששניהם יתנו שיעור בנושא מוסכם בתורה, ומי שירשים יותר הוא יוכתר!! מנחשים את התוצאה?
'אלתר'נטיבה22.10.19
15
שפתיים ישק ודפח"ח כולנו מזדהים עם דברי רבינו הגדול הראש ישיבה שליט"א שאין אדם לומד תורה וחסידות אלא במקום שלבו חפץ כל אחד מאיתנו יודע כמה השקיע רבינו מרן ה"בית ישראל" שירגישו טוב בשהות בצל הקודש ובכלל בחיבור של החסידות בשטיבלך וכו' וגם שהיה לפעמים גוער לאח"כ מכן קירב בכזו אהבה ותשוקה. ואצל רבינו מ
חסיד גור23.10.19
כולנו , זה אומר אתה ושני הבנים שלך?
דני28.10.19
נכון מעולם לא היה וגם בעז"ה לא יהיה,כי אין סיבה שהרבי ירדוף מישהו. אבל ליצני הדור, וכופרים כמוך כבר היו לעולמים.
דני24.10.19
14
ר שאול אדם משכמו ומעלה אך הזלזול בלימוד העיון ובדין תורה על ידי האדמ"ור מבור הנוכחי עברו את גבול השתיקה שלא יבלבלו את המח שכל בחור מגור יודע ש"ס וכל מיני חרטטת למינה כי בלא לימוד העיון שתופס את המח המח מתחיל להתמלא ב....תקנות שמבישות את הציבור החרדי ומשוות לו רושם של חבורת חולי נפש ועוד משהו....{מוב
מוטי ברקו23.10.19
פגשת את שר השיכחה ? מי תמך בברלינר לפנות לבית משפט ולא לביה"ד, שהרמב"ם כותב על זה שהוא מרים יד בתורת משה ומחלל שם שמים? תנסה להיזכר זה לא לפני הרבה זמן, רק לפני כמה חודשים בודדים.
דניאל24.10.19
כמה דזה נכון הרי מה יוצא מהחסידים בטלנים שלא יודעים לפתוח ספר
אברהם24.10.19
13
יש גור תורה אצל ר' שאול, ויש גור נדל"ן אצל ר' יענקל, ההבדל בינהם ברור!
אברום ביניומין 23.10.19
איך לא רועד לך שם הידיים ?
אבי23.10.19
וההבדל בינך לבין עמלק, שעמלק מחוי ואתה תמחה...
ד דני23.10.19
אתה מהמורמרים
חסיד23.10.19
מהמרמרה
יהודה23.10.19
12
זה בדיוק מה שהאדמו"ר וחסידיו לא מבינים. הגר"ש הוא גם גאון עצום, גם עהרליכער איד שפוחד לעבור על קוץ אחד שבתורה, וגם אדם מלא רגש שלא יכול לשבת בשקט כאשר מחרימים יהודי על שהוא לא מוכן לוותר על מאות אלפי דולרים שהשקיע מכספיו בלי דין תורה אך ורק בגלל שהאדמו"ר דרש ככה. הוא לא מחפש רביסטריווע והיה מוכן לספ
חסיד שפוי23.10.19
תודה לך על התגובה, אכן, תגובה ראשונה שפויה.
ריאלי27.10.19
לחסיד גור ישר שנשטף מוחו מגיל ינקות על "מופתים" והבלים,גם אם האדמ"ור יאמר לו לאכל בשר חזיר,הוא יאכל,בשביל החסיד הממוצע זה כולל עקירת התורה,כי האדמ"ור הורה...
יעקב23.10.19
11
הלוואי על הליטאים כזו התנהגות שהתחילה המחלוקת אצל הליטאים שמעת קללות, חרמות, חייבים סקילה, צריך לתלות אותם על עץ, לרודפם עד השמדם, ועוד פנינים מעין אלו. לדוגמא פגיעה בעסקיו של כרמל, שלא עבד במוסדות של דגל התורה, ולכן לא חייב להישמע להם. דוגמא נוספת, הפלתו ארצה של מרן הגר"ש אויערבאך בכינוס מועצות ג
חיים22.10.19
האלימות בגור ברמה פחותה בהרבה ? הלו, אנחנו זוכרים טוב מאוד את האלימות שהפעילו נגד הרב מנחם פרוש, שנזקק לאישפוז בבי"ח לאחר ה'טיפול' של חסידי גור.. גם האלימות הגורית שליוותה את המאבק הכוחני על הדירות בבתי ווארשה , ידוע ומפורסם... המפורסמות אינן צריכים ראיה.. תשאל כל פולני מי החסידות האלימה ביותר, ותק
מ.23.10.19
על אלף אחוזים : כל מאבק דתי גורי הם עושים ממנו הרבה כסף.
יהודה 23.10.19
נכון זה היה בזמן הפני מנחם אבל היום זה השתנה והם עדינים. הרבי שליט"א ביטל את השורות והודחף שם
דניאל23.10.19
שלח את הבדיחות לבזוקה!!! רק להזכיר לך בתי ורשא, מנדלסון, 'תשעה באב-ליד הארון קודש', חסידי אלכסנדר..... ועל זה אמר פעם מרן 'חיות הקודש'
צ'למער23.10.19
"חיות הקודש" אבל קודש....
בעד התורה23.10.19
ההבדל בין הליטאים לגררס שאתם הליטאים אף אחד לא יחרים אף אחד וכולם יכולים להשאר בבית כנסת ובמוסדות אלא אם כן כמובן שפעל נגד הרבנים בגלוי אבל אצל הגורים לא עשית מה שאמרו לך ישר אתה מחוץ למוסדות במקרה הטוב במקרה הפחות טוב תקבל אבנים על הרכב
אברהם24.10.19
10
מעניין מה היה אומר על הבית ישראל?????
ד.22.10.19
מעניין מה היה אומר הקב"ה
מאמין23.10.19
עיין פרשת קורח...
חיים23.10.19
9
חחחחח בדרך כלל חסידים אמיתיים לא טורחים להגיב על השטויות שנאמרים פה ע"י אורחי פורחי, אבל רק אספר לכם שת"ח אחד ושמו ח.מ.ש ששוכנע רבות ע"י אנשי הפורשים לבוא אליהם, ברח משם מיד לאחר שהגיע והוחשכו עיניו למראה רוב הציבור המקולקל והזול להחריד שהיו שם, הוא רץ כל נשמתו בו לביהמ"ד של גור, ובכה לעסקנים בת
דניאל23.10.19
כך זה בגור : הרבנים מתחננים לעסקנים...... פיו הכשילו
משה23.10.19
עליך נאמר אל תתווכח עם טיפש כי הוא יוריד אותך לרמה שלו ושמה הוא ינצח אותך. חחח חחחח
דני24.10.19
הגורים לעולם לא יודו שניצחו אותם והם טעו. הם חסינים מטעויות וכשלונות....
יהודה 25.10.19
אין מביאים ראיה מהשוטים הולך חוזר והולך שוב ולעניין
יוסי23.10.19
8
הזוי שכשהוא שואל במה מבזים, אז המראיין עונה לו, שהוא אומר שיש שאלות וד"ל.
אברהם23.10.19
7
מעניין האם הרב אלתר ימשיך את השיעור בשטיבל?
גור דסלר23.10.19
6
יופי ממילא אני לא סובל את ההתנהגות של הגרערס
יאיר22.10.19
5
לכל השקרניים! לו חסידי גור לא היו עדיני נפש למול כל הפרובקציות, והיו פעלים כנגד כמה עשרות החמוצים כמו שעשו רק בוויזניץ בובאב סטמאר וכו' המניין שלו בשמחת תורה לא היה מתקיים. ולמרות שהפרישה הזו היא חסרת כל הגיון, וניצול לרעה של צדיקותו ועדינותו של קדוש ישראל הרבי שלט"א שנתן לפני מנחם את ההנהגה לבק
דניאל23.10.19
השקר שיכולים להפיץ בגור לו יודע גבולות. "הרבי שליט"א נתן לפני מנחם את ההנהגה לבקשתו"? האדמורות לא היתה שלו בכלל. מאחר וזה כבר עבר מה"בית ישראל" לאחיו ה"לב שמחה", ומאחר שכל העולם כולו ידע שהאדמו"ר של היום לא בא לקרסוליו של ה"פני מנחם" בתורה וגדלות, היה חלק משמעותי מהחסידים שרצו שהוא יירש את האדמורות.
אריה23.10.19
ככה זה כשהלמדנים הממורמרים מדברים עם סברות בטן ! הלב שמחה נפטר מי צריך לקבל הנהגה, בנו הרבי שליט"א ואו אחיו הפי מנחם (מבלי להיכנס גם לזה שהבית ישראל רצה שהרבי ינהיג מיד אחריו) ? הא לך לשונו הקדוש של הרמב"ם, ומקורו בספרי, ומפוזר בהרבה מכתבי חז"ל; כשימות המלך או כהן גדול או אחד משאר הממונים מעמידי
דניאל06.11.19
מהתחלה ועד הסוף -שקר אחד גדול.
דני06.11.19
בכל מקום בעולם הבן מקבל את ההנהגה ולא אח של הרבי. כל העולם הבין כמו שאתה חושב חוץ מ; הבית ישראל זצוק"ל - שאמר השכם וערב שרוצה שהרבי שליט"א ינהיג מיד אחריו את העדה עוד לפני אבא שלו. ואף פעם לא החשיב את הפני מנחם כמיועד, הדברים ידועים ומפוסמים, ובונים קורניק המשמש של הבית ישראל היה אומר זאת לכל.
דני25.10.19
4
שמו''א: "הֲגַם שָׁאוּל בַּנְּבִיאִים" - צ''ל בניחותא כנראה
נ. לינדשטיין23.10.19
3
אתה צודק אבל היכן היית עד היום????? עקירת התורה מתבצעת כבר שנים רבות אז למה שתקת??? זה כנראה אינטרסים כמו כולם
גערער שואנץ22.10.19
2
אני מת שיתפלגו ויניב תוצח בין שתי הצדדים
חיים22.10.19
1
הגוראים משני הצדדים ישלמו מחיר יקר. משפחות ינתקו קשרים ותתנהל מלחמת התשה פנימית. אלא אם כן האדמו"ר יתעלה על עצמו ויודיע שמי שבוחר לעבור צד, אהלן וסלאן ולא יאונה לו כל רע.
דוד22.10.19
נראה לך שהוא יעשה כזה דבר, אתה תמים.
אברם גוטסמןן23.10.19
מבחינת האדמור הקדוש והטהור, מי שהולך לצד השני הוא מתחבר לעוקרי הדת.... מדוע שיתן את זה...תחשוב קצת ולא יהיה לך קצת ספיקות על צדיק הדור..
בעד התורה22.10.19
שטויות
שטויות23.10.19
כבר הודיעו על כך קבל עם ועדה מי שרוצה לעזוב יכול לעשות זאת בכבוד. על תאמין ליתר השקרים שנאמרים
דניאל23.10.19
אולי גם יעניין אותך
חסידים ואנ"ש

מאות דפי גמרא בעל פה: הילולא וחלוקת פרסים בצאנז

חיים רוזנבוים | 05.05.24

גלריית תמונות

5 שנים להסתלקות: המונים השתתפו בהילולא בקאליב | תיעוד

חיים רוזנבוים | 05.05.24

שיר חנוכת הבית

האדמו"ר קבע מזוזות וערך טיש בבית שמש | גלריה

חיים רוזנבוים | 05.05.24

ויחיה זרעם

רועה נאמן | האדמו"ר מצאנז גימגראד ערך טיש הילולא

חיים רוזנבוים | 05.05.24

באה שבת באה מנוחה 

על אף המצב המתוח בצפון | האדמו"ר מירושלים שבת בצפת 

חיים רוזנבוים | 05.05.24
ש

זה עובד!

ישראלים רוכשים אתרים וגוזרים "שכר דירה"

כיכר בשיתוף דיגיטל פרופטי | מקודם

חסל סידור פסח

חג הפסח בחצה"ק באבוב 45 | תיעוד מסכם

חיים רוזנבוים | 05.05.24

סיפור למוצאי שבת

הבעש"ט נשאל: "מדוע דווקא הבקשות שלך נענות בשמיים?"

הרב אהרון ראובן | 04.05.24

הסגולה למוצ"ש | צפו

כשהמשרת של הבעל שם טוב הרהר: 'הלוואי והגרביים היו שלי'

כיכר השבת | 04.05.24

בית אהרן ברכו ה' 

סאטמאר: ראש הישיבה קבע משכן חדש לחסידים 

חיים רוזנבוים | 03.05.24
ש

לימודי דיינות

כך אלפי בוגרי ישיבה הפכו לדיינים מוסמכים

כיכר בשיתוף מ.ל.מ | מקודם

ויחיה זרעם

יזכרם אלוקנו לטובה: בגארליץ ציינו את הילולת אבי השולשלת 

חיים רוזנבוים | 03.05.24

מאמר מיוחד

חלת מפתח: כל מה שאולי לא ידעתם על הסגולה לשבת זו

ורד שאלתיאל | 03.05.24

ותבנהו מהרה

ושם נעלה ונראה: האדמו"ר מביאלה ב"ב פקד את הכותל 

חיים רוזנבוים | 03.05.24

כאשר זכינו לסדר אותו

כך נעלו את החג בווילאמסבורג

חיים רוזנבוים | 03.05.24
ש

הבריאות שלכם קודמת

סל הריון מקיף - ההטבה שתלווה אתכן בחוויית ההריון

כיכר בשיתוף מכבי | מקודם

הזכירו לפניו 

במלאת 148 שנים להסתלקותו: הצאצאים התכנסו בירושלים 

חיים רוזנבוים | 03.05.24