כיכר השבת

בדיקת 'כיכר השבת'

הקרב על המנדט השמיני: למי יצביעו תלמידי הגר"ש אלתר

ביהדות התורה מעוניינים להחזיר את המנדט השמיני, אך בינתיים נראה כי דווקא יאבדו קולות מקהילת פורשי חסידות גור: "אגודת ישראל היא הבית שלנו, אך מי שעכשיו בפנים, סוגר לנו את הדלת" (פוליטי)

98
שאול כהנא | כיכר השבת | א' באדר | 26.02.20
הגר"ש אלתר עם תלמידיו
הגר"ש אלתר עם תלמידיו (צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)

ימים ספורים לפני פתיחת הקלפיות, ואחרי שבחסידות גור היו שהאשימו אותם באיבוד המנדט השמיני של יהדות התורה בסבב הקודם, בקהילה של הגר"ש אלתר עדיין לא יודעים עבור מי להצביע.

מצד אחד הם מרגישים עדיין שייכים לתנועת אגודת ישראל, בראשה עמדו האדמו"רים לבית גור, אבותיו וסבותיו של הגר"ש אלתר, אך מאידך - הם אינם מרגישים שהנציגים החסידיים מייצגים אותם, בוודאי לא נציגי הסיעה המרכזית - השר יעקב ליצמן והמועמד אליהו חסיד.

בכיר בקהילת הפורשים מחסידות גור אומר היום (רביעי) בשיחה עם 'כיכר השבת', "אגודת ישראל היא הבית שלנו, המקום הטבעי שלנו ואין לנו עניין ללכת למקום אחר, אבל לפעמים יש ילד שזורקים אותו מהבית והוא לא יודע מה לעשות. מי שבבית עכשיו, חוסם לנו את הכניסה. אנחנו רוצים שיפתחו לנו את הדלת, אבל הם נמנעים".

חשיפת 'כיכר השבת', אחרי הבחירות הקודמות

בהמשך הוא עובר לתקוף באופן ישיר את השר יעקב ליצמן, וטוען לפעילות אקטיבית מצידם של מועמדי החסידות הגדולה בפעולות נגד הקהילה החדשה.

"באופן אירוני, ליצמן יוצא בסרטון לחסידי חב"ד שהוא יזם את הססמה "לא מחרימים עדה קדושה" - בזמן שהוא פועל להחרים אותנו", אומר הבכיר בקהילה.

קטע מתוך הסרטון של ליצמן (קרדיט: דוברות המפלגה)

הוא מבהיר כי הביקורת אינה רק נגד מועמדי הסיעה המרכזית. "גם החברים האחרים במפלגה, שלומי אמונים ודגל התורה, מתעלמים מפניותינו".

מתברר כי בחודשים האחרונים הם סובלים מהתנכלויות רבות בנושאי החינוך בעיר ירושלים, ולמרות שלטענתם פנו לנציגי מפלגות שונות - "היחידים שבינתיים עזרו לנו, הם ממפלגות חרדיות אחרות".

אז כיצד יצביעו הפועל? "הראש ישיבה עצמו כנראה יצביע ג', אבל כמנהיג של קהילה הוא לא יכול להורות לכל האנשים לתמוך באלו שהם סובלים בגללם".

לטענתו, מדובר בהפסד של אלפי קולות ליהדות התורה. "בגלוי, אנחנו מונים כשלוש מאות משפחות שזה לפחות אלף קולות. בנוסף, יש עוד עשרות משפחות שאינם מגיעים מחסידות גור, אך ניתן לראות אותם מידי שבוע בסעודה שלישית אצל הראש ישיבה, וגם הם יצביעו לפי התחושה של הקהילה".

"כמו כן יש עוד משפחות שעדיין נמצאות בתוך חסידות גור, אך מסיבות שונות לא יכולים לעזוב לקהילה, אך מאחורי הפרגוד יצביעו כמו שיעשו אצלנו. קשה לדעת בכמה קולות מדובר, אך בסופו של דבר מדובר במינימום של 3,000 קולות - מספר שיכול להכריע האם יהדות התורה תקבל עוד מנדט או לא".

הרקע לפילוג בגור (מנהל אולפן: יוחנן בלייך)

למרות הביקורת הנשמעת בקהילה של הגר"ש אלתר, ל'כיכר השבת' נודע כי גורמים שונים, גם בתוך יהדות התורה וגם בש"ס ניהלו מגעים כאלו ואחרים מול גורמים בקהילה, אך הגורם אינו אופטימי: "כרגע, לא נראה שייצא משהו מהרצונות של אותם גורמים פוליטיים לזכות בקולותינו. מדובר רק במגעים חשאיים".

יצוין כי אחרי הבחירות הקודמות חשף 'כיכר השבת' הקלטה בה נשמע הגר"ש אלתר מורה להצביע ש"ס. בשיחה עם אברך חסידי אישר כי הורה לאנשים מסוימים להצביע ש"ס.

Your browser doesn’t support HTML5 audio

ר' שאול הסביר כי היו אלו אנשים שכעסו מאוד אחרי שחסידי גור היכו את הרב פנחס שרייבר, אותו הגדיר הגר"ש: "תלמיד חכם גדול".

לדבריו, אותם אנשים לא רצו כלל לצאת ולהצביע, ולהם הסביר כי לא להצביע כלל, מסייע למפלגות חילוניות, ולכן הורה להם להצביע ש"ס. "לא בתור הוראה לרבים", הבהיר הגר"ש, אלא כהוראה פרטית לאנשים שהעדיפו לא להצביע בשל האלימות.

בהתייחסות לטענה כי איבדו את המנדט השמיני בגלל 68 קולות השיב הגר"ש: "על זה צריכים לחשוב מראש ולא לעשות דברים שמכעיסים אנשים. אם הם לא היו מצביעים בכלל, גם היו מאבדים את המנדט. לפחות הצלנו את היהדות החרדית בכך שהם הצביעו ש"ס".

תוכן שאסור לפספס
98 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
40
ושוב הודיעו להצביע ש"ס. השר דרעו וח"כי ש"ס עוזרים רבות לקהילה, וכן החברים ברשויות המקומיות, בשונה מחברי דגל מוגי הלב החוששים מליצמן. תבינו - ההגמוניה של גור מאחורינו. אין לחשוש עוד מגור! יראו זאת בקלפיות בעוד יומיים.
אני21.03.21
39
אקדים שאני לא חסיד,אולם ללא ספק הגר"ש אלתר הוא ת"ח משכמו ומעלה {את האדמור אינני מכיר.אולם לא יעלה על הדעת שראש ישיבה ת"ח לא יקבל עליה ואף לא גלילה ז"א אמרו לו אתה לא רצוי אין לו בררה וצודק שהורה להצביע ש"ס
דיסלדורף26.02.20
גם ראש ישיבה ת''י כהג''ר שמואל אוירבאך זצ''ל אמור לקבל מינימום של כבוד התורה אצל 'דגל'.....
127.02.20
38
דומה מאוד למה שדגל התורה עשו לעץ קללות, פיטורין, החרמות, פגיעה בפרנסה וכו'. הפסידו 25,000 קולות.
עץ26.02.20
הם העדיפו לקחת את בעלי האייפון ולזרוק את בעלי ההשקפה
חיים27.02.20
כנראה שיש יותר בעלי אייפון מעצניקים, תדע כלל אחד, אצל דגל הכל הולך לפי כמות המצביעים, וד"ל.
ישראל27.02.20
והרויחו ציות מוחלט אצל המתנדנדים בין אייפון לגמרא,,,,
127.02.20

הצגת כל התגובות

37
°שחסידות סאטמר וכל השאר (שלא נוהגים להצביע) אז שיצביעו...!!! חשבתם על זה ?!?!
זה גם אופציה !!!26.02.20
36
פינדרוס יפול שוב . פעם שלישית גלידה , לדעתי ראשי דגל התורה לא רוצים אותו, אחרת כבר מזמן היו דואגים ורודפים אחרי הרב שאול אלתר וחסדיו . ואשכרה הלוואי ויצביעו לשס , דרעי ולמלכיאלי יודעים להוקיר טובה .
יענקי וינברגר26.02.20
35
הגר"ש אלתר - זו מעצמה של אהדה ציבורית כיום. פלא באמת שפרוש או דגל לא קולטים את העוצמה.
יענקי וינברגר26.02.20
חד משמעי ! מילה אחת של הגר''ש והאהדה הזו באה לידי ביטוי 38 מנדטים בקלפי....
127.02.20
34
סדר בדברים: 1. לגוראי כאן שאינו מכיר את ה - 300 משפחות שעברו. נעים מאוד. אתם חיים באיראן ומה לעשות שבוחרים לערוך לכם רשימות חלקיות ולשלוח לכם ואתם בטוחים שיש לכם את כל האמת. זו אותה אמינות כפי שנתנו לכל אחד שם תואר וכבוד על אייפונים למיניהם. רק טפשים לא מתעוררים כשעובדים עליהם בעיניים. קהילת גור תו
גור תורה26.02.20
תשובות: 1. עניתי על זה להלן בתגובה 12. 2.'דמיונות לטווח הארוך'...אתה מוכן לשים את הבית שלך ערבות שב'טווח הארוך' משאלת ליבך תתממשולא תתאכזב לגלות שה'טווח הארוך' נשאר בדיוק כמו ה'טווח הקצר'....ח..ח...ח.. 3. 'קרוב למחצית גור' ח...ח...ח...איפה כל הפוליטיקאים (חוץ מליצמן)(לדוגמה בן גביר) שיעשו הכל בשביל
127.02.20
לכל אדם ב"ה ממה שהוא אוכל יוצא פסולת וגם לא הכל יוצא..... זה טבעי מאד שמחסידות כה גדולה יוצא פעם .... ב"ה שזה לא שיל.......
לגור טורא....27.02.20
זה שאתה כותב באריכות זה לא אומר שאתה צודק עטבדה מדברת אין בקהילה יותר מ200 משפחות
פי27.02.20
33
יש להם אולי מאה קולות ותפסיקו לשקר לציבור !!! בכל העיר אשדוד בריכוז הכי גבוהה של חסידות גור אין להם מניין מתפללים אז על מה אתם מדברים בכלל ???? תתנצלו על השקר מייד!!!
מנדל26.02.20
בגלל שבאשדוד יש ריכוז גבוה של שאהיד גוראי, אנשי הגר"ש שם אינם יכולים לצאת בגלוי. הקהילה קרובה ל300 משפחות בגלוי. ותפסיקו לשקר לציבור, תתנצל על השקר מיד, מנדל. על מה אתה מדבר בכלל.
צביקי טאוב27.02.20
32
אטפוך. ליצמן טען שהליטאים אשמים בחסרון קולות בגלל הפלג, וגם האדמו"ר מגור ביקר אצל הרב אוירבך. עכשיו דוקא גור גורמים לבעיות.
ליצמן, על דאטפת26.02.20
31
לא יהיה מנדט שמיני לאגודה זה עוד קדנציה שתיים יקרה ..
james29.02.20
30
חסידות גור בפשיטת רגל! החסידות בעשרות שנים האחרונות איבדה את הצפון. סוף סוף!קם יהודי תלמיד חכם, יודע ספר, (לא רק גמרא רש"י) ומספק תורה וחסידות לחסידי גור שמעונינים לשמר את "הגערר פלאם" ולא לאבד את זה לגמרי. והתגובה של הצד השני זה איומים,אלימות ופשע אבל אולי טוב שכך, לפחות יודעים איפה האמת.
איש מהצד26.02.20
מה עוד אתה עושה מהצד ?
הנורמלי האחרון27.02.20
חזק !!! כנראה מהצד אתה שומר חזק חזק על 'הגערר פלאם' באתרי אינטרנט....
127.02.20
איש מהצד- מהצד השני - הסיטרא אחרא...
אח של אלי27.02.20
29
כל הכבוד שיצביעו ש"ס ונדאג להם למוסודת בכל הארץ לאלפי חסידים שיש להם ... אלפי בחורים ... עשרות כוללים.... אבל יש להם רק 100 משפחות !!!! בלבד !!!!
אריה דרעי26.02.20
28
הקבוצה כועסת כי אף אחד לא פנה אליהם בגלל שאין להם הרבה קולות חלקם חוצניקים ורובת מבוגרים ללא ילדים כך שהם סה 2 קולות וחלק גדול מתוכם רגיל להצביע ג ולא יכול נפשית להצביע אחרת בפרט אם הגר"ש לא יגיד כלום.
אביגדור26.02.20
27
כחסיד של ר' שאול אני חושב שנכון יהיה לכרות ברית עם איתמר בן גביר ובכך להכניס אותו אל הכנסת. זה יכול להשתלם לנו. מה שבטוח, לאגודה לא נצביע.
דוד26.02.20
26
למה צריך כל פעם להעלות את הנושא הזה. רק גורם לשנאת חינם. שיעשו מה שבא להם. גם ככה הם עושים מה שהם רוצים. קבוצה שקמה ברובה הגדול מאנשים שזרקו אותם מהמוסדות, כי הם מחזיקים אייפונים, לא חושב שיש לראש ישיבה כזה או אחר, השפעה עליהם גם ככה. כך שכל הדיון הזה מיותר לגמרי.
חיים27.02.20
בין חברי הקהילה: ארבעה דיינים מבית הדין הישר והטוב. ר"מים מטובי המחנכים בישיבות גור. רב קהילה. אברכים מצויינים מפארי הכוללים. אבל ההמון המוסת מעדיף להאמין ללוקשים שמוכרים לו על 'אייפונים'. נו נו.
געצי04.03.20
25
כל קול קובע
כל קול קובע26.02.20
24
אין להם קהל בכלל, כתבת יח"צ כמה שילמו לאתר העלוב הזה ?? כסף דווקא יש שם ...
אביעד26.02.20
את היחצ שילם דווקא הצד השני, כדי שיוכל להלעיג על הגרש.
אחיעד26.02.20
23
בחייאת למה באמת שלא יפתחו מפלגה? כל 'מאות האלפים היושבים על הגדר' יצביעו להם
פחח26.02.20
22
שימו לב כמה מרמור וכעס יש על ג', העצניקים כועסים על דגל, החרדים העובדים כועסים על דגל, החסידויות הקטנות כועסות על ליצמן, חסידי גור הפורשים כועסים על ליצמן,הליטאים כועסים על פרוש , ועוד ועוד ועוד.... הגיע הזמן שנלמד מאחינו הספרדים שמצביעים כולם ש"ס כאיש אחד בלב אחד בלי שטיקים ומריבות כל היום......
ריאלי26.02.20
אין כמו אחינו הספרדים כולם אוהבים את כולם יראישמיים בתכלית
אשכנזי דווקא02.11.20
להזכיר לך את הוראת הרב ברדה? הרב מזוז? אלי ישי?
צחי27.02.20
21
מצויין אם יש להם כל כך הרבה קולות שיצביעו לבן גביר ויעבירו אותו,
רחלי26.02.20
20
רובם כבר מזמן לא מצביעים ג
שוקי26.02.20
19
בגור כל הזמן אומרים שזה ממש רק בודדים, פתאום נזכרתם שיש אלפי קולות אז תעשו חושבים פעם שני שיש חיים לאחר גור
אברהם מרדכי27.02.20
'אברהם מרדכי' היקר... מה אפשר לעשות, תבדוק את כל הטוקבקים כאן עד לשעה זו (14:25 27/02/2020) כל האלקנאים: זועקים שיש 'אלפי קולות', כל הגערר'ס צוחקים....
127.02.20
אלו שזועקים שישנם אלפי קולות, הם דווקא המגיבים בשכר שלכם, שמנסים לגמד את כוחו של הגרש.
202.03.20
מה קורה, מיסטר גערער, עדיין צוחקים? או שהחיוך השחצני כבר נמחק מהפנים?
מוטי03.03.20
18
יש להם 140 משפחות ברשימות מרביתם כבר לא משתייכים לגור הרבה מאוד שנים, אל תשקרו ממש מיותר ולא מכובד
יצחק הנשיא26.02.20
אז למה הצרחות וההסתות שלכם כמו מופתי במסגד? בגלל 140 משפחות שרובם לא משתייכים לגור, אתם מסכסכים קורעים הורסים ומסיתים בתוך הבית פנימה? רק מה, אתם יודעים את האמת, שמדובר בקרוב ל-300 בגלוי, ועוד רבים בסתר. "אל תשקרו, ממש מיותר ולא מכובד", אמר מי שאמר.
יהודה הסנדלר26.02.20
17
בב
זנטוך26.02.20
16
הגר"ש צודק בכל מילה ..מתביישת שאני נקראת גורית ...וכן במוסדות של גור זה השחתה ....
רחל01.03.20
15
הנני חסיד גור ומצביע ג', לצערי מכיר מקרוב חסידי גור רבים ומשפחותיהם העומדים להצביע שס או פתק לבן כמחאה על הפגיעה בכבוד התורה של ראש הישיבה מגור. קשה להעריך בכמה מדובר, לא אתפלא אם יתברר לאחר הבחירות שמדובר בכמה אלפי משפחות. בקהילת הגר"ש למעלה משלש מאות משפחות גלויות בישראל. הם מתכוונים להצביע שס או
מרדכי היהודי26.02.20
מרדכי היהודי - גיחצי, 300 משפחות כולל ילדים בגנון וזה שנולד אתמול שלשום. כמה ראשי מוסד הם החליפו בחודש האחרון?
חני27.02.20
כמה ראשי איחוד אתם החלפתם בשנים האחרונות, ולמה? ברור שלוקח זמן להתארגן עם אנשי צוות במוסדות חדשים. חלקם באו לתקופה זמנית, והתחלפו עם הקבועים אח"כ. אמנם רבני גור צעקו עלייך בהרצאות שאסור לחשוב, אבל אולי את זה תצליחי להבין גם בלי לחשוב. מי יודע.
חני בנני27.02.20
אני כל כך מאמין שאתה : 1. חסיד גור. 2. ומצביע ג'. ח...ח...ח...
127.02.20
14
בגלל בעיות השקפתיות שונות. אסור להתרשם מהחזות החיצונית של העסקנים והרבנים, שכידוע גם למזרחי היו פעם גדולי תורה, הטעות שלהם הייתה שלא התבדלו מהכופרים.
יוני26.02.20
13
הרב שאול אלתר איש שקול , ואם יורה בכלליות להצביע רק למפלגה חרדית , מובן מאיליו שכל חסדיו ואהדיו יצביע לשס ולא לליצמן . פרוש לצערנו לדעת אהדיו משתף פעולה עם ליצמן , ולכן הם לא יתנו את קולם לאגדות ישראל , מקוה שדגל התורה קוראת את המפה נכון .
אריה וינברג26.02.20
12
ג' עדיפה מש''ס! שס היו באוסלו
!27.02.20
11
קהילת אנשים דפוקים שנזרקו מגור במשך כמה דורות
אסתר עמנואל26.02.20
קהילה של אנשים איכותיים, שהיו בגור מג"שים, רבנים, מלמדים, אנשי חינוך, דיינים.
שושנה סימוני26.02.20
10
נעבעך, איזה אלפי קולות, מדומיינים, זה סוג אנשים שבכל מצב הם יהיו מרדנים וזו קבוצה של קומץ עם 167 איש וזהו, אפילו לקרח כבר היה יותר, והם גם ככה אף פעם לא הצביעו לג', כי הם 20 שנה לא שומעים בקול האדמו"ר מגור, ושלא יספרו סיפורים, הם פשוט כעת רוצים להיות רלוונטים לאחר המפלה וההשפלה שהם עוברים, אז הם כאי
אמת26.02.20
אביו היה נשיא המועצת ויו"ר אגודת ישראל, ודאג את דאגת עם ישראל כולו, ואז זה היה באמת "טאטענס אגודה". כיום, ה"נשיא" מתכוון רק את עצמו, ורק נגד יהודים יראי שמים צדיקים ותלמידי חכמים. לפלג משפחות, ולשלח מדנים בין אחים, לשנאת חינם, ולביזוי תלמידי חכמים.
יהודי26.02.20
האובייקטיביות אכן זועקת מדבריך.....
127.02.20
יש מאות משפחות, את הרשימות כמובן לא יפרסמו כדי שאתם ברשעותכם לא תעשו טרור לאנשים, מספיק מי שאתם יודעים ומתעללים בו ברמות הזויות של שיסוי הסתה וסכסוך משפחות. כשאגודת ישראל תחזור להיות המפלגה של אבא, יהיה כיבוד אב להצביע לה. כשנציגיה לא ינצלו את כוחם כדי להציק ליהודים. ל' בירושלים, ז' בבני ברק, ו' בא
שקר26.02.20
אגב ליצמן אמר השבוע שגור היא 14 אלף בתי אב ....חחחחחח ובכן קהילת גור לפני הפילוג ובתוספת אוהדים שלא דורכים שם מזמן הפני מנחם ....11.000 בתי אב .....אז כן אתם 14.000 אלף משפחות וקהילת גור תורה היא 167 משפחות ..... באמת מעניין אם כך למה איחוד מוסדות גור בקריסה ...
שלמה26.02.20
קהילת גור לפני הפילוג באלפון תשע"ט גירדה את ה-10.5, בניכוי זקנות ותורמים מימי פא"י היו פחות מעשר אלף.
לשלמה26.02.20
אשמח אם תעדכן אותי האם היא בקריסה כלכלית בגלל עודף תלמידים, או בגלל עודף פרויקטים והוצאות....
127.02.20
גם עם אתה אומר שיש להם רק 167 משפחות , תכפיל כל משפחה ב4 או 5 . תגיע למצב כואב .
יענקי וינברגר26.02.20
9
מריבות בין חצרות עיין ערך - סאטמר, באבוב, ויזניץ, וכו' גור לעומת עדינים. האיש ההוא עשרים שנה מנסה לחתור מתחת כסאו של האדמו"ר מגור ואילו האדמו"ר כיבדו והזמינו לכל אירוע, שמחה וכו' למי שכתב שלא קיבל כיבודים אז יש לך טעות היה לו כמה חזקות בביהמ"ד של גור עוד בערב שמחת תורה האחרון כשדיברו על פילוג אפשרי
מישהו מן הצד27.02.20
הוא לא התריס ולא נעליים. אתה בחוצפתך התקשרת אליו, בלבלת במוח, הצקת והטרדת, התחזית לאנשים אחרים, ייבבת שאתה רק רוצה תשובות כי קשה לך להאמין ברבי ובבקשה שיעזור לך. שיקרת שאינך מקליט וזו רק שיחה פרטית. ואז, כשהגר"ש ענוותן כהלל ענה להטרדותיך, והסביר דברים במענה לשאלותיך, ערכת וחתכת את ההקלטות, והפצת או
למישהו מן האמצע27.02.20
'למישהו מן האמצע'. תודה שפקחת את עיניי.... עכשיו אני מאמין באמונה שלימה שלא היה כאן כלל וכלל יצר הרע במחלוקת הזאת. צד אחד כולם צדיקים. לא שום רשעים. וללא שום טעויות. צד שני כולם רשעים. ללא שום צדיקים. וללא שום טעויות. תודה על פקיחת העיניים המדהימה.....
127.02.20
שקרן בן כזבן. מי הרבי שלימד אותך לשקר? 23 שנות רדיפה ארורה. התעללו בכל מי שהיה קרוב אליו. אסרו על אנשים להסיע אותו. אסרו עליו ללמד שיעורים בישיבה. ביטלו לו דינר של ישיבת שפת אמת, ביטלו לו דרשה בסיום השס בארה"ב במדיסון סקוור גרדן. מחקו אותו בכל הזדמנות ב'המודיע'. (וגם את הפנ"מ). ביטלו את בר המצוה של
לרשע שמן האמצע27.02.20
זה עוד עדין לעומת הרדיפות שאתם רדפתם את אד''ש, סתם מקנאה וממרמור על זה שהפני מנחם הסתלק בפתאומיות , בלי שהקדוש ברוך הוא התייעץ איתכם, את מי לסלק ומתי, ואת מי להמליך לאדמו''ר..... רוצה רשימה מדויקת של כל אלו שרדפו את אד''ש וטירפדו כל מה שיכלו לטרפד לאורך ה23 שנים האחרונות ?...... החזירות שלכם לזעוק
127.02.20
הקב"ה לא התייעץ עם איש, אבל יש אי אלו תהיות לגבי הסתלקות הפנ"מ, שבוע לפני פורים תשנ"ו, החתרן הידוע מירושלים ('נוחש') סיפר בזחיחות לידידיו, שאחרי פורים הפנ"מ כבר לא יהיה פה... כך שיש קבוצה גדולה שמאמינה בהחלט, שסיום חייו של הפנ"מ לא היה בידי שמים, אלא בידי אדם. (כלומר, חיית טרף, ממין אדם).
229.02.20
ההקלטות לא חשפו כלום חוץ מאת רשעותכם וטיפשותכם. אף אחד לא רדף את אד"ש (ולו מפחד). שקרים לא הופכים הזיות לאמת.
228.02.20
עם כמה תלמידי חכמים דיברת בתוך גור לאחר חשיפת ההקלטות ? כמה אכן סבורים ש''ההקלטות לא חשפו כלום'' ? עצוב.
128.02.20
יותר ממה שאתה דיברת. ההקלטות הערוכות והחתוכות לא חשפו דבר חוץ מאת רשעותו של המקליט, ומעט מטיפשותו.
202.03.20
8
לא שמעתי אף פעם שהגר"ש אמר להצביע לברקת בתשס"ט, ולעופר ברקוביץ בתשע"ט. נראה לי שיש לכם טעות, הגר"ש הורה להצביע בתשס"ט למאיר פרוש, ובתשע"ט למשה ליאון. יש מישהו שמורה לחסידין להצביע למחללי שבת ומחלני ירושלים, באם זה משתלם לו. לא אצל הגר"ש. נקודה.
חסיד גור26.02.20
ח..ח...ח.... וכשהגר''ש הודיע בקלטת שוב ושוב שאם יהיה הוראה מהאדמורי''ם להצביע לברקוביץ - הוא גם יצביע ברקוביץ המחלל שבת והמחלן ירושלים, זה גם תחת הכותרת "לא אצל הגר''ש. נקודה." ח...ח....ח...
127.02.20
כשהיה כפוף ולו למראית העין לאדמור, היה חייב לומר שיציית לו. כי אם לא, הייתם עושים לו טרור. רשעים ארורים ומצחקקים. כיום כשהוא בראש קהילה עצמאית, הוא יכול להורות כדעת תורתו, ואינו כפוף עוד לאדמורם של החסידים המצחקקים כאן את ה'ח..ח...ח...' שלהם כאילו היה דבר חכמה מופלג.
יודא רוסט27.02.20
ח...ח....ח.... אפסיק לצחקק כשתוכיחו שאתם שווים 'אלפי קולות' וכולם מחזרים אחריכם.....
127.02.20
אתה יכול להמשיך לצחקק, ולהוכיח לכולם את פרצופם של הגערערס, התנשאותם ורדידותם. (לא שצריך עוד הוכחה).
229.02.20
7
כיום לרב שאול יש אהדה בציבור אם הוא יגיד שס הוא יאבד את זה ג לא שייך רק לליצמן
יעקב26.02.20
שטויות ,
יענקי וינברגר26.02.20
6
ש"ס!
שיצביעו ש"ס26.02.20
5
אנחנו חיים בתוך הזיה ורק כעבור שנים נתפוס את גודל האבסורד העצום שמתרחש כאן, ישנה קהילה בישראל שקבוצה נכבדה מתוכם מעוניינת לפרוש, ואין זה משנה מה הן שיקוליה, הקבוצה בבירור לא מכילה רק פורקי עול ובני בליעל, וגם מלאך רע בעל כרחו יודה שיש בה תלמידי חכמים ויהודים עובדי ה', קמה לה קהילת האם ובכוח הזרוע פל
יעקב27.02.20
תתבגר... זה בדיוק מה שהיה עם השוינאים והמחבלים הליטאים... ובעוד שלל מחלוקות ביהדות החרדית לאורך ההיסטוריה.... נאיבי ! תתפכח.....
127.02.20
שטויות במיץ. גור רוצים לראות אותם בחוץ וכמה שיותר רחוק. ורק רוצים שיהיו כבר בשקט ויפסיקו להשמיץ ולהסית ולעשות מיסיון בקרב החסידים הנאמנים שיערקו אליהם.
בני ברקי27.02.20
אם רוצים לראות אותם בחוץ, למה מתעללים בהם בלי הפסקה? ולמה מ"מ ראש העיר הגערער מאיים על חיידר זיו התורה שלא יקבל אף אחד מילדי הפורשים?
ירושלמי27.02.20
ההתעללות לא התחילה במ''מ ראש העיר, תבדוק את ההיסטוריה....
127.02.20
4
למה אלפי קולות בזמן שמדובר על עשרות אלפים יושבי הגדרות... כמעט 2 מנדטים
פורש בכיר26.02.20
3
כל אדם יש לו רב ואף אחד לא יכול להכתיב לי רב לא גפני ולא אשר ולא ליצמן לכן אולי שס תהיה יותר חזקה מגימל לא קרה כלום
יהןדה27.02.20
2
שלוש מאות משפחות ב'גלוי' ח...ח...ח.... למה ב'גלוי' הרשימות שלהם ושל הגערעס מגיעים ל158 משפחות..... איפה הרשימה ה'גלויה' של ה'300' משפחות ? לא ב'רלב''ח פייסבוק' ולא 'טוויטר-גור תורה'.... 300 משפחות.... בדיחה טובה.... תפרסמו את ה'גלוי'..... ואל תזלזלו באינטלגנציה של הציבור.... לא נורא, תצביעו ש''ס,
300?26.02.20
תמשיכו לזלזל ולזלזל ולזלזל, אבל תדעו שאי אפשר לצחוק על כולם כל הזמן, מי זה קופשניץ, מי זה באבוב קריית ים, מי זה ביאלה, מי זה ויזניץ מרכז, מי זה ומי זה, בסוף כל הקטנים האלו יראו לכם את המקום שלכם בענק. שני נציגים נטלתם לעצמכם, הקהילה היחידה שמגיע לה שני נציגים, לא פחות. שתלטנים נאמסתם, נמאסתם, נמאסתם
גערער26.02.20
אין בעיה נתחשב במה שאתה אומר
הנורמלי האחרון27.02.20
גערער אכול שנאה, למה נראה לך שהם יוציאו לך את הרשימות המדוייקות? כדי שתוכל להציק ולהתעלל? שוטה.
300! ועוד רבים26.02.20
הסיבה שנראה לי שהם כבר הוציאו את הרשימה ה'גלויה' לשיטתם, ה'גלויים' כבר לא מפחדים - לכן הם 'גלויים' הם לא 'אנוסים'.... לשיטתם יש 4000 'אנוסים' על הגדרות...... ח....ח...ח. אל תכתבו 300 ב'גלוי', כתבו 168 ב'גלוי' ועוד 6 מליון 'אנוסים' שמרימים את ש''ס ל17 מנדטים....
127.02.20
חלאס לרמוס אנשים, להתנכל אליהם, לבזות, לכנות אותם בכינויי גנאי כגון: כופרים! רק כי החליטו לקבל עליהם מרותו של מנהיג אחר! ההתנהגות שלכם כחסידות מגעילה! אי אפשר להכריח אנשים להיות כפופים לאדמו"ר מסוים. אין אדם לומד תורה אלא ממקום שליבו חפץ. כשתבינו את זה גם בתוך החסידות יהיה לכם קל יותר... בתפילה להתפ
אני26.02.20
קראת או שמעת מאמר תוכן אחד מתוך ה'ועדה האחראית' בגור על פרשיית הפורשים ? מישהו מהוועדה כתב או אמר שמישהו מוכרח להיות כפוף לאדמו''ר מסוים ? סך הכל כתבו ואמרו: "איננו מעונינים שתשפיעו עלינו ועל ילדינו עם הדעות שלכם" "איננו מעונינים לעסוק בהגיגים שלכם" "הדעות שלכם משפיעים עלינו ועל בנינו לרעה, כמו כ
127.02.20
1
אתם ממש הולכתם שולל יש לו אולי 100 מצביעים שאני בטוח שלא כולם שומעים בכלל מה שהוא אומר אלפי קולות אתם עושים צחוק מעצמכם אין סערת רוחות בגור לא סופרים אותם בכלל יש לו יתרון אחד שהוא משתמש בטכנולוגיה המאוסה והאסורה ובגור לא משבים בכלל מלחמה ממש לא סופרים אותם
שא26.02.20
אם באמת מדובר סה"כ במאה קולות אז מה ההשתוללות הפרועה בגור בשביל מה להקים ועדה בשביל מה לזרוק ילדים ממוסדות אלא מאי מדובר בכמה אלפי קולות וכמו כל הטעיות של גור [עיין ערך תשמ"ט ופרוש ברקת] כעת הם ממשיכים למעשה התשובה בקלפי היא התשובה החזקה ובא נראה אם יהדות התורה בבחירות הקרובות ירדו ממספר המצביעים מ
ממורמר 26.02.20
אוי האיש חי באשליות של ליצמן .
יענקי וינברגר26.02.20
אתה מדבר כמו גערר ממוצע שמשוכנע שהעולם מסתכם ברבי ובניו ... אז לגר"ש יש אהדה והזדהות שלא מוכרת אצל אף מנהיג חרדי וודאי לא חסידי התמיכה בו חוצה מגזרים ליטאים ספרדים חסידים קנאים כולם יוצא לגור העיניים אבל מה לעשות הרחוב אוהב אותו תשפילו אותו ככל יכלתכם זה לא יעזור כלום התמיכה בו בברור תתבטא ב
שלמה26.02.20
שיש אהדה והזדהות צומה לגר''ש בציבור החרדי הכללי שאינו חסיד גור, זה גם הגערעס מודים, ש'התמיכה בו חוצה מגזרים ליטאים ספרדים חסידים קנאים' ו'לא מוכרת אצל אף מנהיג חרדי וודאי לא חסידי' - זה כבר דמיונות והזיות... מה נראה לך שאם הגר''ש יגיד לדוגמה להצביע לראובן, והמנהיגים הליטאיים יגידו להצביע לשמעון, כמה
127.02.20
אולי גם יעניין אותך
חסידים ואנ"ש

אברכי ובחורי ערלוי התכנסו לוועידה של תורה | תיעוד

חיים רוזנבוים | 09:49

סיפור למוצאי שבת

הדוב החל להשתולל כמו משוגע | זה מה שעשה העל שם טוב

ורד שאלתיאל | 18.05.24

הסגולה למוצ"ש

כשהבעל שם טוב הקדוש ניצל ממוות בזכות התפילין | צפו

כיכר השבת | 18.05.24

פרסום ראשון

האדמו"ר מויז'ניץ ימריא לביקור בזק בארה"ב, לשבת סגורה עם נגידים

חיים רוזנבוים | 17.05.24

בקודש פנימה

האדמו"ר מזוויעהיל ממשיך בסבב ביקורים אצל ראשי הישיבות

חיים רוזנבוים | 17.05.24
ש

האם הגאולה קרובה?

"בספרא דא יפקון מן גלותא" • אתגרי המלחמה בראי הזוה"ק

כיכר בשיתוף מכון המאו"ר | מקודם

תיעוד ענק ומסכם

סיכומו של שבוע | אלפים בניחום אבלים בביאלה

חיים רוזנבוים | 16.05.24

"יום ההצלה" שלא נחגג

שמונים שנה להצלת האדמו"ר ה'ישועות משה' מויז'ניץ | יומן הצלה מסעיר

חיים רוזנבוים | 16.05.24

פרסום ראשון

כשהאדמו"ר מביאלה זעק: "דם ישראל נשפך כמים" | צפו

חיים רוזנבוים | 16.05.24

בית צדיקים יעמוד

האח הבכור הכתיר את אחיו הצעיר; החסידים צעקו 'מזל טוב' 

חיים רוזנבוים | 16.05.24
ש

לשמוע ללמוד ו.. להצליח:

 משכפלים הצלחות; ככה גם אתה תהיה טוען רבני >>

כיכר בשיתוף מל"מ | מקודם

בבית העלמין העתיק בטבריה

"אם היה טמון בחו"ל היו רבבות" | המונים פקדו את ציון הצדיק

חיים רוזנבוים | 16.05.24

מבני ברק לפשיסחה 

לקראת נשואי בן הזקונים | האדמו"ר יפקוד קברי הצדיקים בפולין 

חיים רוזנבוים | 16.05.24

רחמים שאלי

המונים פקדו את קברו של האדמו"ר מספינקא זי"ע | צפו בגלריה

חיים רוזנבוים | 16.05.24

דאגה בעולם החסידות

שלושה אדמורי"ם מרחבי הארץ והעולם מאושפזים | התפללו

חיים רוזנבוים | 16.05.24
ש

כלי קודש

משרה מכובדת: הדרך למיצוי היכולת הלימודית

כיכר בשיתוף מלמ | מקודם

פרשת השבוע

רבי נחמן מברסלב מסביר: סוד הכהן כסוד הצדיק - והוא?

ורד שאלתיאל | 16.05.24