כיכר השבת

המכתב המלא

כך ענה הגר"ש אלתר לשואל אם לעזוב את חסידות גור

אחרי שלא קיבל תשובה מהאדמו"ר מאמשינוב, הורה הגר"ש אלתר לאברך לפרוש מחסידות גור אל קהילתו, בלי להתחשב בצער שיגרום להוריו: "הם משחיתים חינוך הנערים" (חסידים)

54
שאול כהנא | כיכר השבת | ב' באדר | 27.02.20
כך ענה הגר"ש אלתר לשואל אם לעזוב את חסידות גור
(צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)

אברך המשתייך לחסידות גור מהעיר בית שמש, שאל את הגר"ש אלתר לגבי מעבר לקהילה החדשה שהקים בחג שמחת תורה האחרון. מכתב התשובה בכתב ידו של הגר"ש, נחשף הערב (חמישי). 'כיכר השבת' עם הסיפור המלא.

מתברר, כי הגר"ש אלתר עומד בקשר ישיר עם מספר אברכים מחסידות גור, בנוגע למעבר לקהילתו החדשה - וכעת נחשף לראשונה מכתב ששלח לאחד מהם, בו הוא תוקף את חסידות גור.

לפי המובא במכתב, נראה כי מדובר באברך ששאל כבר לפני מספר שבועות האם לעבור, וזאת בשל התנגדות ההורים המשתייכים לחסידות גור, ורצו לראות את בנם הולך בדרכם - וחששו של הבן כי הדבר יפגע בבריאותם.

תחילה סירב ר' שאול לענות לו, והפנה אותו אל האדמו"ר מאמשינוב. אך כאשר העניין התעכב, החליט להגיב בעצמו. בפתח המכתב, מתנצל הגר"ש על עיכוב המענה: "הרגשתי אשמה, אני לא בסדר, כוונתי שאני מענה את דינך כ"כ הרבה זמן".

בהמשך הוא כותב כי זה בהשגחה פרטית שכן לא היה יכול לענות על כך מיד, "אלא דווקא כעת", ותוקף בצורה חריפה מאוד את חסידות גור ואת מוסדות החינוך שלהם: "הן מצד מה שנתברר לי יותר לעומק עד כמה משחיתים חינוך הנערים (לא רק בהעדר עשה טוב, שזה ידעתי מאז ומקדם) בכלל, ובפרט בנושא המלחמה בי ובקהילה (ואיני רוצה להאריך בדבר)".

"והן מצד שהנגיעה פחתה מאוד (או: נסתלקה?), כי אני היום בהרגשה שמי שיבוא יבוא ומה’ כוננו מצעדי גבר, ואיני מרגיש כל כך עצמיות שלי במי (אף שכמובן הנני שמח על כל יהודי המצטרף - לטובת הקהילה), והן מצד הפריחה הנפלאה בס"ד במוסדות (מעל לדרך הטבע, על ידי מסירות נפש של כל העוסקים)".

בהמשך מכתבו, נוקט הגר"ש אלתר במילים חריפות עוד יותר נגד חסידות גור: "גם כל הנימוקים שכתבת אודות בנך נכונים מאוד (ואכתוב בצורה חריפה: בניך בסכנה, היל"ת) וגם ההקצנה שלהם וכו'".

בשלב האחרון של מכתבו, מתייחס ר' שאול לשאלת האברך אודות הצער שייגרם להוריו אם יעזוב את חסידות גור ומכריע כי "אודות הצער של אחרים הקשורים בך, אין לחוש כלל לדעתי. מצידך אין שום ניתוק קשר והם גורמים לעצמם (ברצון או בשגגה או באונס)", וכי "הנימוקים בעד המעבר מכריעים את זה".

הרקע לפילוג בגור (מנהל אולפן: יוחנן בלייך)

הגר"ש מוסיף כי גם "ירדו החששות לבריאות, שכן ככל שחולף הזמן אין את ההלם שהיה בחודש תשרי. מאוד כדאי למצוא מישהו שיוכל להסביר להורים במידת האפשר את צעדך".

לסיום, למרות החששות שהעלה האברך אודות הצער והנזק הבריאותי שיגרום להוריו אם יעבור לקהילת הפורשים, מכריע הגר"ש: "בכל אופן, למעשה, אחר עיון, תשובתי ברורה: לעבור".

תוכן שאסור לפספס
54 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
24
לא התעמקתם בכתובים.... פיספסתם את המילה "התמררות" שהוא מציין במכתב. נקודה לעמוד עליה!!! לעצם השאלה - אולי ויתכן שבנו בסכנה כלשונו, אך למי שיודע ומכיר - אין להמעיט "בשאלת סכנת נפשות פיזית". כפשוטו.
יושב על הגדר04.03.20
23
שוב פעם הפתטים מנסים לתפוס כותרת, נגמרו המכתבים לילדים? מעניין, "במקרה" כל פעם המכתבים "האישיים" והפרטיים דולפים לרשת? תעמולה זולה לסחורה משמשת של זקן ייחסן ולמדן נרגן....
לוציפר 28.02.20
אתם אלו שבגזל פרצתם למייל שלו והוצאתם את זה עוד לפני שהוא קרא את הפקס . ואחר כך עוד פירסמתם בתקשורת . בושה וחרפה . אבל זה לא יעזור לכם הגר"ש מקבל אין סוף מכתבים על הנעשה במוסדות גור כיום ..וכן אנשים רוצים לברוח מהכת הזו ששמה גור נדל"ן . רק שאתם כל כך משוכנעים שהגר"ש לא רלוונטי ...(
שלמה28.02.20
אתם הגערערס האלימים והחוליגנים, פרצתם למייל של מקבל המכתב, והדלפתם אותו. כשהבנתם שהוא פועל לרעתכם (אתם רפי שכל, אבל את זה הצלחתם להבין), התחלתם להשמיץ. פתטיים.
ברור28.02.20
עשתי כעצתך 'שלמה IL' ! יצאתי לרחוב והאדם הראשון שתפסתי היה בגיל 65 בערך, שאלתי אותו, היה תשובה מאד מעניינת, והתפתחה שיחה מאד ארוכה ומרתקת. משום מה הוא לא ענה לי את התשובה שאתה בטוח שהוא יענה לי... כנראה הגיל וניסיון החיים מפכחים אנשים...
128.02.20
22
אכן מידות טובות נוסח אלקנה... לצער הורים בצורה הכואבת ביותר זה בסדר, לחטוף את הבן מהישיבה בכוח זה בסדר, להצביע ש"ס כדי להזיק זה בסדר. העיקר שיש לנו מידות טובות... קשוט עצמך תחילה
שכל הישר02.03.20
ילד קטין הינו ברשות הוריו, והסתתו נגדם היא דבר מושחת. אברך בוגר זכותו לבחור לעצמו את דרכו הרוחנית, גם אם הוריו חושבים אחרת. לא מצביעים ש"ס כדי להזיק, אלא כדי להועיל. וכן, ב"ה זכינו להיות במקום שמחנך למידות טובות! קושטים עצמנו.
קרומקייט02.03.20

הצגת כל התגובות

21
אני גורי, ואני מוכן לחתום על המכתב בזה, כל מילה נכונה, הם ממש משחיתים את הנערים, וכשבני אי"ה יגדל אצטרך לשקול מעבר.
שלום28.02.20
אתה גורי כמו שאני צנצנת המכתב של הגר"ש הוא פסיכי ברמות איש קטן שמערבב בוץ של מחלוקת פתחת קהילה, שב לעצמך מה אתה מסית נגד? מגדף את גרו? זה לא יוסיף לך קולות
יהודי פשוט28.02.20
לא מערבב ולא כלום. פונים אליו יהודים שחינוך בניהם נהרס, והוא עונה להם. הוא לא פונה לאף אחד מעצמו. עצה טובה קמ"ל - תפסיקו להשחית ילדים במוסדותיכם, והורים לא יבכו על ההשחתה.
נון28.02.20
שיכנעת אותי ! אפסיק להשחית את ילדיי במוסדות. תעדכן אותי אם במוסדות אלקנה לא משחיתים את החינוך, ומיד אעביר לשם את ילדיי. (תפוס שיחה קטנה אם כמה מילדי ובחורי אלקנה, בנושאים שהיית רוצה שהבן שלך יתחנך כך, (מה לא לדבר, לא מה כן לדבר. בהנחה ש'מה כן לדבר' החינוך מצוין ומשביע רצון. אבל בנושאים של 'מה לו לד
128.02.20
במוסדות אלקנה החינוך הוא למידות טובות ולהבלגה, עיין במכתב שחולק להם רק לפני כמה ימים על כך. תפסתי איתם יותר משיחה אחת ב"ה. החינוך מעולה. שמח!!!
202.03.20
20
לא מקנא בעולם הבא שלך!
דניאל28.02.20
19
אני לא מבין החינוך בגור "טורא" חינוך מיוחד ורק שם אז למה תלמידי הגר"ש רוצים להישאר בתלמודי תורה של גור
הנורמלי האחרון 28.02.20
18
שיתבייש לו הוא בכלל לא רב!!! לצאת נגד עדה קדושה ונגד החינוך של אלפי ילדים בושה וחרפה. משהו רע עובר עליו, איש זול !!!! אני מוחה על המכתב המביש איכסססס
שמואל28.02.20
ואולי, רק אולי, החינוך של אלפי ילדים אכן פגום ומשחית? אולי שימוש בילדים ככלי ציני במלחמה פוליטית, הוא רעיון גרוע? העובדה שאלפי ילדים מתחנכים בדרך כלשהי, לא הופכת אותה לחסינת ביקורת.
יודא רוסט29.02.20
17
גור גם סובלים מתדמית של אלימים וגם לא עושים בפועל כלום לגר"ש אלתר וחסידיו, אני לא מבין אותם, כבר יכלו לכסח ממילא, הרי מה שלא יעשו הדעת קהל נגדם, אז לפחות שיכסחו
ירושלמי עסיסי28.02.20
חזק !
א28.02.20
16
עיין בבקשה בתגובה 2 וברור שלא ביקשו שייחלקו סוכריות אבל זכותו של כל אדם ללכת בדרכו שלו (וללמוד גם בעיון ועוד )מבלי לקבל אבנים מילדים על הראש ועוד עיין ברלב"ח
למגיב מספר 928.02.20
אני כתבתי תגובה 9 ולא הבנת אותי, להיפך אני אתך שזכותו של כל אדם לבחור את דרכו כי אני עברתי אותו דבר מחסידות אחרת, ולהיפך אני נגד הנסיון לחשוב שמי שנולד לקהלה מסויימת הוא משועבד להם עד סוף ימיו ואסור לו לבחור דרך אחרת, רק מה? אני טוען זה שיש פה צביעות מהמגיבים באינטרנט ומהצבור שמנסה לייצר רושם כ
חסיד כללי28.02.20
15
אני לא גערר אבל המכתב של רבי שאול מאוד תמוהה, זה נראה שהוא נוגע בדבר ומאוד רוצה שיעברו אליו, ובנושא שכאילו רק בגור משחיתים את הנערים לא ידעתי מה ההבדל בין גור ולכל הצבור החרדי וויזניץ בעלזא צאנז?????? אם ינסה איש חשוב חסיד של ר מנדל מוויזניץ להקים אדמורות בעצמו מה יעשו לו? אם ינסה בעלזער להקים קה
ט27.02.20
מעניין שבויז'ניץ הבנת להוסיף שאתה מתכוין לויז'ניץ של הקוה"ט ר' מנדל שליט"א כי גם אתה מבין שלמשל האדמו"ר (שלא מרשה לכתוב עליו כ"ק) ר' ישראל מויז'ניץ שליט"א לא היה לו בעיה עם זה ואפילו סוכריות הוא לא היה מורה לחלק להם, אלא בעצמו כנראה היה מגיע לטיש הראשון של אותו חסיד ולמעמד ההכתרה, ואפי' היה מתנדב לה
דער רבי זי"ע28.02.20
חחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחח לראשונה אני מבין שאפילו חסידי גור מתביישים לכתוב על עצמם שהם חסידי גור ....וד"ל
שלמה27.02.20
לא, אני לא גערר, ואני לא שקרן כמוך שצריך להתחבא, אתה שואל מה אני? אני כלל חסידי ולא גערר, חה חה מצחיק עד כמה שיש חברה שמשוכנעים שכל שאילה שפויה על הנסיון להציג את גור "כרודפים" מיוחדים יותר מאחרים קשורה לחסיד גור, לא סתם אני שואל מה ההבדל ברדיפות של גור ושאר חסידויות, כי אני קרבן לחסידות אחרת גדו
ט28.02.20
גם בשום חסידות לא קם אדם ביום בהיר אחד לחלוק על רבו והחליט לפתוח קהילה. לא פלא שהרוב שם עם אייפונים פתוחים. גור תורא... הצחקתם אותי.
יוסי29.02.20
אתה גערער שאנחנו מזהים מקילומטר לפי סגנון הכתיבה. ענית פה תשובות נוספות ובעוד כתבות בעניין. בשום חסידות לא ניסו להרוס חתונה כפי שוועדת גור עשתה אמש, כשבצהרי יום החופה הקלגסים הורו לתזמורת שלא לבוא ולא לנגן. ובעל התזמורת נכנע להם. רשעות כזו - לא. בשום חסידות לא צעקו 'שיוציאו חרב ויהרגו איש את בן דוד
לט'28.02.20
שכנעת אותי לחלוטין !.... אני הרי לא זוכר איך היו נראים כל המחלוקות בציבור החרדי.... מי מדבר על תשמ''ט.... על ויז'ניץ ר' ישראל בזמן הישועות משה.... על סלאנים וסלונים.... על שוינאים ומחבלים בפוניבז' לפני עידן ההתערבות של עו''ד יעקב וינרוט ז''ל... על הפלג ודגל.... על צאנז ור' בערל ווייס... על בעלז וסטמ
א28.02.20
רק בגור לא מאפשרים ללמוד עיון ומבטלים למוד תוס'. רק בגור נותנים לנערים כדורים פסיכיאטריים בכמויות אדירות בלי סיבה רפואית. רק בגור משמיעים לצעירים דרשות הסתה מטורפות במוסדות הרשמיים 'להוציא חרב ולהרוג אפילו את בן דוד שלו' ומספיגים את נשמתם ברעל.
ברנד28.02.20
14
שאתם חיות הקודש לא צריך ראיה וביינתים הגאון רבי שאול לא הוכיח שהוא כמותכם אלא דווקא נראה שונה.
הלוא המפורסמות לא צריך ראיה27.02.20
בן אדם שעושה הכל בכדי שיתעצבנו עליו שיוכל למתג את עצמו כנרדף
לייבל קוטנר02.03.20
13
תוכן המכתב נוגע ללב. ענווה ואמת מתוך פשטות וצניעות.
מנדל27.02.20
12
מה הקנוניה שיש בין מוטי וויל לאמשינוב והראש ישיבה. ואגב אמשינוב האדמו"ר שכל דבר עושה אחר הזמן כנגד הההלכה הפשוטה במשנ"ב כדברי מרן הגרא"מ שך (אולי זה הסיבה שהוא נגד גור) בכל אופן לי לא מפריע כי הוא עובד ה' גדול וכו' ולכן גם לחופות ילדיו מגיע ב 5 לפנות בוקר, אבל בתשס"ט לבחירות בירושלים רץ להצביע ב9 בב
רון01.03.20
11
לא אמיתי בנתיים כי אצלי עדיין בין הזמנים תשעט וראש ישיבת שפת אמת עדיין לא פרש וד"ל
הרבי מאמשינוב28.02.20
10
אני פשוט מתפעל מהרב שאול, בעייני הוא ענק.
מאיר28.02.20
9
חחח אהבתי תוך שבוע שבועיים נגמרו לו הנגיעות האישיות,,,, אצל סבו וזקנו הם אף פעם לא נגמרו, החידושי הרי"מ סרב להתערב לטובת רבו האדמור מקאצק כשהרבי מאיזיבצא פרש מחשש נגיעה שמא זה נובע מקנאה באיזיבצא רבי שהתחיל להנהיג, ופה עברו יום יומיים והוא כבר סילק את הנגיעה, רחמנות,עלוב, נמוך,
מדונה28.02.20
שים לב, פחות מתאים להזכיר פה את איזביצא, הרי אתם טוענים שמעולם לא פרשו מרבי מכהן בחייו.
מנחם רוטשטיין28.02.20
כן, עברו כמה שבועות, והוא רואה שהקהילה מתפתחת יפה, ופחות אכפת לו אישית אם מישהו נוסף בא או לא. וטוב שהזכרת את איזביצא. הרבי מאיזביצא פרש בחיי רבו, היהודי הקדוש פרש מהחוזה מלובלין בחיי רבו, החידושי הרים פרש מהקוזניצר בחיי רבו. רק בתש"פ זה נהפך לקעקוע יסודות הדת.
דברוני/שלוםלביו28.02.20
האיזבצא פרש אבל לא העכיר על רבו
גבי04.03.20
8
מעיון במכתב רואים שהגר"ש לא רצה שיעבור לקהילה . והאברך מנסה בכח שיזרקו אותו תראו לאיזה שפל קהילת הנדל"ן הגיעה פשוט מדהים גור מאבדת את הרלוונטיות שלה בכל התחומים הן הפוליטי והן המוסרי
שלמה27.02.20
אכן גור מאבדת לחלוטין את הרלוונטיות.... מכתב אחד של הגר''ש וש''ס מקבלת 2 מנדטים, וגור מאבדת את המקום של ליצמן (ואולי חסיד).... רלוונטי לחלוטין....
א28.02.20
7
'משחיתים חינוך הנערים'... כמה אובייקטיבי.... הרי באלקנה לא משחיתים חינוך הנערים.... כל הנערים פשוט עדיני נפש, יושבים ולומדים, ולא מדברים -בהסכמת הוריהם ומוריהם- בגנות שום מנהיג בישראל של שום חוג ועדה..... חינוך נערים למופת.... עצוב.
א27.02.20
באלקנה לא צורחים על הנוער 'להוציא חרב ולהרוג', לא מסיתים איש באחיו ולא מרעילים, ההיפך, מחנכים למידות טובות. באלקנה לא מחלקים כדורים פסיכיאטריים ללא סיבה רפואית. באלקנה לא דורשים דמי חסות כדי שבחור יישאר בישיבה באלקנה לומדים תוס, עיון, כל אחד כפי כשרונותיו ויכולותיו. שמח. שמח מאוד. לא עצוב בכלל.
שמח28.02.20
אם היה כל כך שמח, כנראה שהיה סחף אדיר מהכלל חסידי ומהליטאי להרשם למוסדות שכל כך שמח שם.... משום מה לא ראינו את הסחף, למרות שהכלל חסידי והליטאי לא מעניין אותו המחלוקת בגור.... ה'מאד שמח' שלכם היה אמור לסחוף את כל מי שלא 'אנוס גוראי'... כנראה שהציבור הכללי עדיין זקוק לשכנוע שרמת המוסדות שלכם 'ממש משמח
128.02.20
המוסדות רק עכשיו נפתחו, באמצע שנה. אף אחד לא מעביר את בנו באמצע שנה, חוץ ממי שחושש מהשחתה נוראית. לליטאים המוסדות בכל מקרה פחות יתאימו בגלל החינוך החסידי. וכן, הס"ג בסמינר מושכת מאות מבני הציבור הכלל חסידי מדי שבת. אתם אלו שספרתם בהתחלה את השטריימלך בגיחוך, (כי הרי מבחינתכם מי שלא גערער לא בנאדם),
צביקי טויב02.03.20
6
'משחיתים חינוך הנערים' כמה נכון ואובייקטיבי... הרי באלקנה חינוך הנערים למופת...... שם כל הנערים פשוט יושבים ולומדים, עדיני נפש, ולא מדברים מילה בגנות גדולי ישראל משום חוג ועדה........ ח...ח...ח..
א27.02.20
5
אני רוצה להבין דבר פשוט אם העיתון המודיע יכול למחוק חצרות שלימות למשל את האדמור מזוויעהל הגדול שבוא נגיד שיכניסו גם את השני שלמה לא איכפת לי אין כאן מה להאריך וכהנה וכהנה אבל איך כתוב באבות על דאטיפת אטפוך זה שפיכות דמים ממש אז למה ש רבי שאול פותח קהילה זה בעי.....
שלום ד.28.02.20
4
כל הכבוד!!!!! כל מילה בסלע.
יהודי27.02.20
3
החינוך של קהילת הגר''ש הרי לשם ולתפארת.... שם לא משחיתים את החינוך..... כל חרדי ממוצע רוצה שילדיו יגדלו בחינוך שלהם
א27.02.20
יא יא. באלקנה מחנכים למידות טובות, לאהבת ישראל, לעדינות נפש. דו"ק ותמצא גם ברשת חומרים ומכתבים שחולקו לילדי המוסדות. אנחנו מבינים שקשה לכם לקלוט את המציאות. אולי כדורים יעזרו.
צביקי טויב28.02.20
2
מי שמסתבל באתר פייסבוק רלב"ח מבין על איזה השחתה מדבר הגאון.
הגאון הרב רבי שאול.27.02.20
1
אכן כן, החינוך בגור קלוקל. יש רק דבר אחד, והוא "אמונה שמי שהם מאמינים בו הוא צדיק" כל שיגו ומחשבותיו של ה"צדיק", זה איך להעביר את כל הנדל"ן שנבנו במוסדות במשך ה70 שנים האחרונות לרשותו. איך לרדוף את כל מי שנחשד שהוא לא כורע ומשתחווה לו. לתת עלילות דברים ודופי בהם. לרדוף את הגר"ש, שלא ידבר ויעורר ל
חסיד28.02.20
לכתוב נגד אדמו"ר עם אלפי חסידים שעושים ניתוחים חמורים על פיו ועוד וכמובן שאנחנו כמאמינים יודעים שהקב"ה מכוון אותם ולא יזניח כזו קבוצה גדולה על אדמו"ר שאינוי ראוי. מימות עולם היו מחרחרי ריבים ומחלוקות שבדרך כלל היו מתוך המשפחה עצמה כקרח ועדתו, וכאן לעינינו ממש ומכתב מבזה זה שמראה לאיזה רמה "נחת" כותב
רון28.02.20
גם לרב ברלנד יש אלפי חסידים, כמות החסידים מוכיחה על הגידול הטבעי המבורך ולא על שום דבר אחר. המכתב לא 'היה לעיניכם'. אתם כגערערס אלימים פרצתם למייל של מקבל המכתב, הוצאתם ממנו פרטים אישיים, וגם פרסמתם את המכתב, תוך דריסת כל מוסר, הלכה, חוק ואנושיות. כהרגלכם. הדברים המודפסים אינם מה שנאמר בטיש. האורך
גוליבר02.03.20
'חסיד' יקר ! (אם כי קצת נאיבי...) אין ספק ש'גילית לנו את האמת' פקחת את עינינו אילפת אותנו בינה ומרגע שכתבת את דבריך שזועקים אובייקטיביות - שכנעת !....
128.02.20
אולי גם יעניין אותך
חסידים ואנ"ש

יזכרם אלוקנו לטובה: בגארליץ ציינו את הילולת אבי השולשלת 

חיים רוזנבוים | 03.05.24

כאשר זכינו לסדר אותו

כך נעלו את החג בווילאמסבורג

חיים רוזנבוים | 03.05.24

ותבנהו מהרה

ושם נעלה ונראה: האדמו"ר מביאלה ב"ב פקד את הכותל 

חיים רוזנבוים | 03.05.24

הזכירו לפניו 

במלאת 148 שנים להסתלקותו: הצאצאים התכנסו בירושלים 

חיים רוזנבוים | 03.05.24

ענבי הגפן

וגילו צדיקים | גלריה משמחת בוהוש - פשעוורארסק

חיים רוזנבוים | 02.05.24
ש

תורה וגדולה

גם להישאר בעולם התורה וגם להתפרנס בכבוד

כיכר בשיתוף מלמ | מקודם

תניא, בבירת לבנון

בעומק שטח האויב: כשקבוצת חסידים הצליחה להיכנס לביירות

אבנר גרשוביץ | 02.05.24

פסח הוא לה'

אחרי יום טוב שני: האדמו"ר קנה חזרה את החמץ מהגוי | תיעוד

חיים רוזנבוים | 02.05.24

ורוממתנו מכל הלשונות 

חג הפסח והכנסת ספר התורה בבאבוב בניו יורק | סיקור וגלריה

חיים רוזנבוים | 02.05.24

חנוך לנער

לרגל תחילת זמן קיץ וגזירת הגיוס: אדמור"י בני ברק התכנסו 

חיים רוזנבוים | 02.05.24
ש

יום פתוח בזום

בוגרי תואר ראשון? זו הדרך שלכם להתקדם לקריירה מצליחה

כיכר בשיתוף העברית | מקודם

והריקותי לכם ברכה

עטוף בבגדי לבן | כך השפיע האדמו"ר שפע לחסידים

חיים רוזנבוים | 02.05.24

פסח כהלכתו

מאפיית מצות בקוממיות ועד ביזת הים וחלוקת מצה בקרית גת 

חיים רוזנבוים | 02.05.24

כהלכתו ככל משפטו • תיעוד

מים שלנו, הלל וסעודת הבעש"ט | חג הפסח בסקווירא מב"פ

חיים רוזנבוים | 02.05.24

בן שמונת ימים 

לְתוֹרָה וּלְחֻפָּה וּלְמִצְוֹת: שמחת הברית לנכד האדמורי"ם בב"ב 

חיים רוזנבוים | 02.05.24
ש

הכרות עמוקה עם המגזר

מחדשים תנור או מקרר לפסח? מצאנו לכם את המחיר המשתלם ביותר

כיכר בשיתוף חשמל הקרן | מקודם

ושם נעלה ונראה

מרהיב | אלפי חסידי ויז'ניץ כבשו את הכותל המערבי • גלריה

חיים רוזנבוים | 01.05.24