כיכר השבת

בצל הקורונה

בחסידות גור מציינים את הילולת הפני מנחם

בחסידות גור נערכים ליומא דהילולא עם שורת שינויים בשל התפשטות מגיפת הקורונה בישראל: כל הפרטים • תולדות חייו: כך הפך לרבי, והרמזים שפיזר לפני הסתלקותו (חסידים)

44
שאול כהנא | כיכר השבת | ט"ז באדר | 12.03.20
בחסידות גור מציינים את הילולת הפני מנחם
(צילום: מתוך ויקיפדיה)

בחסידות גור מציינים היום (חמישי) את יום היארצייט הכ"ד של האדמו"ר הפני מנחם מגור, הרה"צ רבי פנחס מנחם אלתר זי"ע, האדמו"ר השישי לבית גור שהנהיג את החסידות במשך שלוש וחצי שנים (ז' בתמוז תשנ"ב - ט"ז באדר תשנ"ו), ובן זקוניו של כ"ק האדמו"ר האמרי אמת.

סעודות ההילולא נערכו החל מאתמול בערב, בבית המדרש של גור בירושלים ובכל בתי החסידים בארץ ובעולם.

האדמו"ר מגור יעלה לציון השוכן בחצר ישיבת שפת אמת שבשכונת מקור ברוך בירושלים, היום בשעות הבוקר, יחד עם בני האדמו"ר הפני מנחם. לתפילת מעריב בבית המדרש הגדול של גור אמש, ניגש בנו המתגורר בירושלים, הרה"צ דניאל חיים אלתר.

בגלל מגיפת הקורונה הונהגו מספר שינויים מתבקשים בסדרי ההילולא. אלפי בחורי ישיבות גור הורשו לעלות לציון רק בלילה, כאשר מיד לאחר מכן עליהם לחזור לישיבות.

כמו כן, הודיעו בחסידות על ביטול התפילות המרכזיות בבית המדרש, וזאת בגלל ההנחיות החדשות של משרד הבריאות האוסרות קיום התכנסויות של למעלה מ-100 איש. כיון שכך, לא יתקיימו מהיום בביהמ"ד תפילות שחרית ומנחה שתוכננו להיערך יחד עם האדמו"ר.

מתולדותיו:

נולד בכ"א תמוז תרפ"ו, כבן זקוניו של האדמו"ר האמרי אמת מגור. אמו היא הרבנית פייגא מינטשא, זוגתו השנייה של האמרי אמת שנישאה לו לאחר שהתאלמן. לא היו לה בנים נוספים מלבד הפני מנחם.

הוא נולד פג והיה במשך זמן מה בסכנת חיים. למרות זאת התעקש אביו הרבי לערוך את הברית בעתו ובזמנו, רק לאחר מאמצים רבים נמצא מוהל שהסכים למול את הרך הנולד חרף מצבו המיוחד. נקרא שמו בישראל 'פנחס מנחם' על שם השפתי צדיק מפילץ ו'מנחם' גם על שמו של הרבי מקוצק.

בר המצוה שלו נערכה חודשיים לפני פרוץ מלחמת העולם השנייה, בשנת תרצ"ט, בכמות משתתפים מצומצמת מאוד, ובמשך החודשים הבאים, היה בן הזקונים צמוד לאביו הרבי ונמלט עמו ממקום מסתור אחד למשנהו. באחד הפעמים שהלך ברחוב לבדו, אירע שתפסו אותו נאצים והעלו אותו על משאית שאספה יהודים אל הבלתי נודע. אחד החסידים שהבחין בבן הזקונים החביב, חטף אותו מיד והציל את חייו של בן הרבי שכל חצר גור דאגה לשלומו.

לארץ ישראל עלה יחד עם אביו ואחיו, במסע ההצלה שטווה האדמו"ר הלב שמחה זיע"א. הם הגיעו ארצה בפסח ת"ש. בי' בתמוז תש"ו נישא עם בת הרב אברהם מרדכי אלתר, בנו של הרב משה בצלאל, אחיו של אביו האמרי אמת.

לאחר נישואיו התגורר סמוך לאביו ועם פטירת אביו נתן לו אחיו הרבי הלב שמחה מגור את הדירה ששכנה בבניין שבו נמצאת עד היום ישיבת שפת אמת, אליה עבר להתגורר יחד עם אמו. בדירה זו התגורר כל ימיו.

לא חפץ להתפרנס מגאונותו הגדולה בתורה ועבד למחייתו כמוכר ספרים. אולם בשנת תשי"ז, לאחר פטירתו הפתאומית של הגרי"ז סנקביץ, ראש ישיבת שפת אמת, החליט אחיו האדמו"ר הבית ישראל מגור, שהוא יכהן כראש ישיבה במקומו. בעיתונות התקופה מוצאים אנו הודעה מיוחדת על המינוי הנכבד, חתומה בידי הג"ר אברהם בנימין זילברברג, חבר הנהלת הישיבה בארה"ב.

כיהן כנשיא מועצת גדולי התורה, כחבר הנהלת החינוך העצמאי וכחבר הנשיאות של מפעל הש"ס, ובשנת תשל"א מונה לבקשת אחיו הבית ישראל ליו"ר אגודת ישראל. בכל תפקידיו אלה פעל רבות בשליחות אחיו האדמו"רים, הבית ישראל והלב שמחה, והיה מביא את דבריהם בכל נאומיו הציבוריים, כאשר היה מציין תדיר "עד כאן דברי הרב" - ורק אז נפנה להמשך דבריו שלו.

באותן שנים בהן הנהיגו אחיו את חסידות גור, היה זה מחזה מפליא לראות איך אחי הרבי, בנן של קדושים וגאון גדול בתורה שכל רז לא אניס ליה, יושב לפני האדמו"ר בהכנעה ובביטול כאחד החסידים. זקני החסידים היו סחים על כך בהתפעלות רבה וראו בכך דוגמה מחייבת להמוני החסידים, כיצד צריך להיראות חסיד בהתבטלותו לרבו.

בז' תמוז תשנ"ב, עם הסתלקות אחיו האדמו"ר הלב שמחה, התפתח ויכוח חריג ונדיר בעולם החסידות. הרבי הפני מנחם ואחיינו, בנו של הלב שמחה ומי שמנהיג כיום את חסידות גור, ניסו לשכנע זה את זה לקחת את עול ההנהגה, כאשר כל אחד מתעקש ומסביר מדוע אין זה ראוי שהוא ייקח את התפקיד.

לבסוף, הרבי הפני מנחם ניאות לקבל על עצמו את ההנהגה ורשם מיד צוואה בכתב יד קדשו, שבה מינה את האדמו"ר מגור הנוכחי, למלא את מקומו באדמו"רות.

הצוואה

מתחילת שנת תשנ"ו, השנה בה הסתלק לשמי מרומים, החל לפזר רמזים עבים על הסתלקותו הקריבה. החסידים מיאנו להבין, היו שחשבו שהוא מרמז להסגר קרוב ועל פרישות שינהיג בעצמו מאלפי החסידים, אך איש לא העז לחשוב שהגרוע מכל עומד להתרחש. הוא דיבר בכאב לב על פיגועי ההתאבדות שרדפו זה את זה, ויומיים לפני פטירתו פרסם מכתב חיזוק נוקב שפתח במילים "אשר יגורנו והזהרנו בא".

בפורים תשנ"ו אמר שהטיש יהיה כמו ב"ערב שבת תשעה באב", סירב לצאת לטיש עד לאחר שיסיימו עם האוכל ואמר: "איני יכול לסבול את ריח המאכלים". לאחר מכן נשא שמוע'ס ארוך במיוחד, בו הרחיב על עניין חילופי הנהגה, דברים שבדיעבד התבררו כדברי נבואה וצוואה.

בביתו פנימה, לאחר כתיבת השמועס, צירף פתק נוסף עם מספר מילים מרעידות, אותן לא אמר בשמועס: "כל אשר תאמר ינתן לה, מרומז על נשמות הצדיקים שנקראים לבוא אל המלך. מיתת צדיקים מכפרת וצדיק יכול להוציא נשמות מהגיהנום. הצדיק האמיתי רוצה מה שהש"י רוצה. לא ביקשה דבר כי אם וגו' הגי שומר הנשים".

כשסיים את כתיבת השמועס, החל להסתובב הלוך ושוב בביתו אחוז שרעפים, כשפיו ממשיך למלמל פסוקים מהמגילה. בסערה פנה לרבנית ואמר: ומשה עלה אל האלוקים. משה רבינו טרם הסתלקותו הגיע אל הדרגות הגבוהות ביותר. הוא ראה הכל. הבין הכל.

שוב פסע בביתו הלוך ושוב, אחוז דבקות, ושוב פנה אליה ואמר: מיתת צדיקים מכפרת. כלל ישראל שרוי במצב קשה. צריך מסירות נפש בשביל כלל ישראל. אני רואה שכאן קשה לפעול. מלמעלה אפשר הרבה יותר לפעול.

הרבנית נבהלה מן הדברים ופנתה לחייג אל בניה, לשאול מה פשר הדברים הללו הנשמעים מפי הרבי. אולם בינתיים פנה הרבי אל חדרו למנוחה.

הרבנית הבחינה כי הרבי טרם התפלל מעריב, ולא הכין מים לנטילת ידיים של שחרית. רק קרא קריאת שמע ופנה אל מיטתו. היא הבינה כי ככל הנראה הוא ינוח מעט ויקום שוב, ופנתה אף היא לשינה.

כשהתעוררה לפנות בוקר, בשעה בה הורגל הרבי לפתוח את סדר יומו, והבחינה כי הוא לא קם, ניגשה אל מיטתו וגילתה אותו שוכב על צידו בפנים מאירות ומחייכות במיוחד, פאותיו מסודרות ומסולסלות אולם נשמתו פרחה כבר למרומים.

הרבנית הזעיקה מיד את בניה ואת המשמשים, כשכולם נכנסים אל הבית ונדהמים למחזה הנורא הזה. הרבי שוכב בפנים מאירות כפי שהיה נראה במהלך שמחות מיוחדות. פניו מפיקים נהרה וזוהר עילאי ונשמתו פרחה.

תוכן שאסור לפספס
44 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
18
לא מבינה, אם האדמו"ר הנוכחי ויתר על ההנהגה לדודו הפני מנחם, והפני מנחם כתב שהוא ינהיג אחריו, אז מה הסיבה שהרב שאול טוען שהוא צריך להיות האדמו"ר
מירי12.03.20
תקראי לעצמך מירי מוישי חיים ולייבי תלבשי פני תם ותשאלי שוב ושוב למה ר' שאול מורד באביו, באמת למה. ואני לא מבין משהו אחר, למה הביאו כאן רק את סופו של המסמך, למה לא הביאו את כולו, הרי כולם מכירים את המסמך המביש הזה. אה.. הבנתי.. כי אם יביאו את כולו מירי לא תוכל לכתוב בתגובות שהיא לא מבינה את ר' שאול,
אנדרוגינוס12.03.20
פרטיות נשאר פרטיות, גם אם מי שרק לא יהיה יעיז למרוד באביו!
נגד הממציאים15.03.20
נסביר באיטיות, כדי שגם כאלו שנאסר עליהם לחשוב, כמוך, יבינו: 1. ר' שאול אינו טוען שהוא צריך להיות האדמור. זהו שקר שהמערכת שלך מפמפמת לך. הוא ביקש בס"ה לעזוב מקום שלא הסכים עם שיטתו. לא לקח מגור מוסדות או בניינים. עזב. 2. הפנ"מ לא ציווה שהאדמור הנוכחי ינהיג אחריו. מעולם לא ציווה כך, ולא כתב בכלל צווא
חנהל'ה12.03.20
17
הפנ"מ לא כתב שום צוואה על ההנהגה. הוציאו ממנו התחייבות לתת כבוד בטישים לרבי ולבניו ולהצהיר שהוא יודע שהתפקיד ניתן לו רק למשך ימי חייו ויעבור אחרי פטירתו לאחיינו. ניתן למצוא כתב ההתחייבות ברשת.
חיים העינך12.03.20
16
לא ידעתי שהפני מנחם מינה את האדמו"ר מגור לממלא מקומו, זה וואחד טענה על הגר"ש אלתר, מה הוא רוצה בכלל?
כלל חסידי12.03.20
ואללה,עוד "סקופ",השקרים לא מסתדרים עם הכתבים וההסטוריה.גם היום יש מכחישי שואה
יהודה12.03.20
שטויות במיץ. האדמור הנוכחי חייב את דודו לכתוב כך ואיים שאם לא יחלק את החסידות.
יעקב12.03.20
אמת.הכנופיה הבניברקית אימה על כולם ועדין..
ברוך14.03.20

הצגת כל התגובות

15
ענק שבענקים
יוסי12.03.20
14
ובכן ברוך שנתן עןלמו לשומרים ומה זרעו בחיים אף הוא בחיים. ובנו ממשיך דרכו רבינו הגדול ראש הישיבה שליט"א יזכה לאריכות ימים ושנים טובות עבג"צ
יהודי12.03.20
13
זה אבא של הגר"ש אלתר, לא? אז למה הוא נלחם באדמו"ר מגור, הרי אבא שלו עצמו מינה אותו לאדמו"ר. לא מצליחה להבין!
מזל12.03.20
היי מזל, מה'נשמע, הולכים הערב לשוק? לענייננו, בוא נסביר, תביני, הגר"ש אלתר לא נלחם באדמור מגור, ההיפך. אבא של הגרש אלתר לא מינה אף אחד לאדמור, זה שקר פולני דפוק, אלה האשכנטוזים לא יודעים להמציא שקרים טובים, הם בלופרים סוג ט'. אבא של הגרש אלתר היה חייב לחתום, נעבעך, על התחייבות שהתפקיד של האדמורות י
מסעודיתא12.03.20
12
הוא לא נולד פג אלא בתחילת תשיעי. ולא היה בסכנת חיים, אלא מעט קטן מהרגיל. האמרי אמת לא היה עובר על הלכות פיקוח נפש ומסכן את בנו בשביל מילה בזמנה.
יום טוב העורך12.03.20
11
הייתי מבטל הכל בכל מכל כל מכל וכל עקב מגפת גורונה
התפרצות גורונה12.03.20
10
וואלה רק כעת אני מגלה שהוא מינה בעצמו את האדמו"ר מגור שליט"א למלא את מקומו. אז מה כל הבולשיט שמוכרים לנו אנשי הגר"ש אלתר??
מוישי12.03.20
את השקרים אתה מנסה למכור פה, כבודו מצוות התגובות של י"ר וצ"ט. הפנ"מ לא מינה איש למילוי מקומו, זהו שקר וכזב ותותים מומצאים. לא הייתה לו צוואה כלל. כן היה כתב התחייבות אומלל שאולץ לחתום עליו בתמורה ל'ויתור' על ההנהגה.
צביקי12.03.20
תתבייש לעצמך תראה לאיזה רמה אתה מוריד את הפני מנחם כביכול הוא רב על ההנהגה שעל כן הוא היה ''חייב'' לחתום על כזה מסמך.. זה פירות תלמידי אלקנה = אפס אמונת חכמים אפס ביטול לצדיקים בורות בכל השתלשלות ההנהגה ואפס בהכל בקיצור אפס של ממורומרים ומסכנים ש...מאד מאד מצליח להם..........
ייואל13.03.20
כמובן שהפנ"מ לא רב על ההנהגה. הוא הידיין עם אחיינו מי ייקח. לאחר שהוכרע (לבקשת האחיין) שהפנ"מ ינהיג, וכבר נודע לציבור על ההחלטה, פתאום באו משפחת האחיין בטענות ולא הסכימו עם ההנהגה. הפנ"מ אמר שכבר הודיעו לציבור ואי אפשר לשנות. ואז הוצא ממנו כתב ההתחייבות שכבר הועלה פה לעיל.
צביקי15.03.20
9
א. הסעודות בשטבילך, והסעודה המרכזית בביהמ"ד הגדול תתקיים כמתכונן היום לפני השקיעה. ב. חסידי גור לאלפיהם, לומדי משנתו של רבינו זצ"ל, הם הם ממשיכי מורשתו, וממשיכי המסורת שהוא מסר נפשו עליו - ולא קבוצת מרדנים חצופים שמחללים את הקודש. היל"ת!
בני12.03.20
מי שמחלל את הקודש הם אלו שמככבים כל שבוע בתקשורת בסיפור זוועתי אחר, פעם ברקת, פעם מלחמות בערד, פעם כדורים פסיכיאטרים, פעם התאבדויות, פעם חרם שפע שוק, פעם פיניציה, פעם הרס קהילה בחיפה, פעם שפיכת שמן במטרה לגרום נזק, פעם צעקות ולקללות, פעם וונדליזם אצל ברלינר, פעם מחה תמחה לברלינר, פעם מחה תמחה לר' שא
יוסי12.03.20
ליוסי שריד אני רק מקווה שאתה לא בא בטענות גם להקב"ה תראה החיים כ"כ יפים חבל שאת מתמרמר ככה הקב"ה מנהיג את העולם לא הכל נראה לנו נוצץ פעם קורנא.. פעם זה לא הולך... פעם זה מלחמת לבנון.. ופעם זה מלחמת שלום הגליל...ופעם זה הבנק וכו וכו הצדיקים שבכל דור זה חלק מהנהגה של הקב"ה בעולם זה כמו שיש יר
הנורמלי האחרון13.03.20
8
ן
ב12.03.20
7
אני מקנא בחסידים שאכלו אוכלים ויאכלו אטריות חמות שנוצרו בדמיונו של הכותב. יש משהו (טפשי ורדוד) מנחם בפנטזיה. תהיה נשמתו זל האדמו״ר צרורה בצרור החיים. הוא היה תלמיד חכם גדול וענק, שאין צורך בסיפורי בדים להאדירו. את אלה תשאירו לגמדים שחיים כיום.
ישראל12.03.20
באמת יש לך במה לקנות בחסידים תמימים יש אמירה : כמה פיקח צריך להיות בשביל להיות חסיד תמים הלוואי והזכה { לשון הגר"ש שלושים של אביו }
תלמידי הגר"ש13.03.20
זה סיפורים מאומתים ויש עוד הרבה סיפורים ששמעתי מבעל המעשה בעצמו שהעידו על כך שהאדמו"ר זצוק"ל הרגיש שהוא עומד להסתלק מהעולם
אני12.03.20
6
אתם עדיין מוכרים את הסיפור המגוחך הזה על שה"לב שמחה" וה"פני מנחם" רבו שלא להיות אדמו"ר? כל אחד כבר יודע האמת, שהאדמו"ר הנוכחי רצה כבר אז לרשת את אביו, אך הוא ידע שרוב הציבור ילכו אחרי ה"פני מנחם", שהיה בן של ה"אמרי אמת" וגאון עצום, והראש ישיבה של כל האברכים בגור. אז בתוך השבעה הוא ואנשיו איימו על ה"
חסיד שפוי12.03.20
תגיד לי אתה דפוק או מה ? היה צוואה מהלב שמחה שהאדמו"ר מגור הנוכחי יהיה רבי אחריו ובכל זאת הוא לא הסכים בשופ"א להיות לפני דודו מרן הפני מנחם זצוק"ל, בנוסף היית צוואה נוספת מדודו שהוא יהיה אחריו, ואתה כותב שטויות... דרך אגב הרבנית ביקשה שיכתוב שאחרי הרבי של היום שאול יהיה אחריו, והוא ענה שאז המשיח כב
אבי אלטר12.03.20
לא הייתה שום צוואה מהלב שמחה. זו המצאה של נ"ר ובנו מנחם, שבא יום אחד זקן מתל אביב עם מזוודה וצוואה בה כתוב שהאדמור הנוכחי יהיה רבי. מעולם לא ראה איש את הצוואה המדומיינת הזו. (הייתה צוואה אחרת של הלב שמחה, לגבי חלוקת נכסיו, ניתן לשאול את ר' נחמיה מאנדל איך והאם קויימה...) לגבי ההנהגה, הלב שמחה אמר ל
נחמיה אלתר13.03.20
העיקר שהוא זכה בכתר המלוכה,כמה יפה לריב על כבוד.מנהיג משקיע אנרגיה ועושה הכל עבור חסידיו,עם מה נשארנו? פוי.דור משיח
יהודה14.03.20
רוב הציבור. כולם ידעו, כולם רצו. אתה מדבר כעת, בשם כולם, כאילו מה? כל הדור הזה עדיין חי, והם יכולים לספר לך. נכון, הם לא נמצאים ברשת.. אבל אפשר להרים טלפון לכל מי שהיה חי אז ולאו דווקא חסיד גור. מעוותים ומסלפים היסטוריה.. ואם האדמור הנוכחי רצה לרשת את אביו כבר אז, למה הפני מנחם התעקש להיות אדמור, ל
ציון12.03.20
האדמור רצה לרשת את אביו, אך פחד. לכן העדיף שדודו המבוגר ממנו ייקח רביסטווע קודם. במקביל, הוצא מהפנ"מ כתב ההתחייבות המביש, כדי לוודא שבני האדמור יקבלו את הכבוד והמקומות בטיש אליהם הורגלו.
חנון14.03.20
לא נמצאים ברשת..אהבתי!
אלישע14.03.20
מחכה להחזרת עטרה ליושנה,שכחנו שגור היתה נערצת בכלל המגזרים ע"י השתתפות ומתן דברי תורה בכנסים תורניים חשובים,שמעו וראו את הקולות.הדור החדש לא יודע מהי חסידות גור המעטירה,הכל פוליטיקה,רדידות ותינוקיות,מלחמות ואינטרסנטיות.עוד יבואו ימים גדולים והכל ישוב לתפארתו בע"ה,כפי שהתבטאה הרבנית ציפורה תליט"א כשנ
יעקב12.03.20
5
איש קדוש הוא, אשרי עין ראתהו, אשרינו שזכינו ללכת בדרכיו
לאהלה12.03.20
4
נוסח ההתחייבות המלא, שהוחתם עליו האדמו"ר הפנ"מ בלב שותת דם, כדי שיאפשרו לו להתחיל להנהיג: (ניתן לראות בכתב ידו שהולך ונהיה מאולץ וכבד משורה לשורה, בפרט בשורות האחרונות:) בה"י תמוז תשנ"ב לפ"ק הנני מתחייב בזה לשמור ולהקפיד על כבודם ומעמדם של נכדי מרן אדמו"ר אָחִי, הרה"ק ר' שמחה בונם זצ"ל זי"ע, כמו שה
יהודי14.03.20
קנאי טיפש וממורמר, אכול קינאה, חושב שיש מישההו טיפש שמאמין לבייום המכתב?
גבי09.06.21
3
בעקות הוראות משרד הבריאות לא תתקיים סעודת יא"צ מרכזית בירושלים אלא בבתי החסידים של רבינו ראש הישיבה בכל עיר ועיר. עיקר היארצייט אינה סעודה אלא לחבור למורשת הצדיק, מידותיו ותורותיו.
לייבי12.03.20
אפשר להשתגע מכל השקרים שמתנגדי הרבי הקדוש מגור מנסים להפיץ כאן ובכל מקום[אגב לדאבונם ללא הצלחה גדולה כלל ב''ה...ראה ערך 'הקהילה המפוארת' דשם] 1.אני לא מבין גם אם לטענתם ''הכריחו''[כנראה עם רובים ואקדחים...] את הרבי הפני מנחם לחתום על כזו צוואה [אפרא לפומייהו..] ומכל סיבה שהיא הוא חתם אז אני לא מבין
ייואל13.03.20
אני רואה מתוכן התגובה שלך שאתה לא הבנת בכלל למה הראש ישיבה יצא מגור, אז אני יסביר לך, הם הוציאו אותו בעל כרחו!!!! רבי הוא לא סותר את התורה, רק מחזק אותו, ונעתיק לך לשון של הר"ן בדרשותיו שהוא מדבר על נביא שודאי הוא יותר מדרגת רבי וחייבים לציית לו מן התורה, "וומצד אחר ימצא שהחכם עדיף מנביא, שאמונת
חסיד גור בארה"ב17.03.20
2
חבל על דאבדין ואינם משתכחין...... חסר ויחסר לכולם.... לעולם
שיפי12.03.20
עכשיו יטיפו שהקורונה זה בגלל השבת במדינה,להט"בים,רפורמים.. נקיים מכל עוון! אלו הם תינוקות שנישבו והמגזר החרדי שסןע ומפולג,עסוק בכבוד ותככים פנמיים,התורה פורחת,עולם הישיבות משגשג, אבל עסוקים בשיסוע משפחות:גיסים שלא ישתתפו בשמחות,איסור להקדים שלום ועוד. מכנסים אלפי נשים בערב אחד ומראים את תמונת ה
גורית 14.03.20
1
מה??? האדמו"ר מגור מונה על ידי הפני מנחם עצמו?? למה הסתירו עד היום את המידע הזה? אז הגר"ש אלתר מורד בעצם באביו??
חיים12.03.20
צד הפנ"מ הסתיר עד היום את המידע הזה, כי ה"צוואה" שהכתב כאן משקר אודותיה, אינה צוואה, אלא כתב התחייבות מביש ומבזה, ממנו ניכר כי מה שמעניין את משפחת האדמור הנוכחי הוא רק כבוד ואגו. ומקומות בטיש. חרפה. סבא שלהם הלב שמחה בקושי נקבר, אבל מה שמעניין אותם זה שיתחייבו לתת להם כבוד בטישים... מאלצים את הדוד
מוישק'ה13.03.20
אולי גם יעניין אותך
חסידים ואנ"ש

ערב שביעי של פסח: ר' מיילעך החדיר אמונה ברעווא דרעווין

חיים רוזנבוים | 09:45

ותחזינה עינינו 

מול מקום המקדש | האדמו"ר והמשפיע פתחו בריקוד נלהב 

חיים רוזנבוים | 09:27

וספרתם לכם

החסידים זכו לשמוע ספירה מהרבי - שעבר לפני התיבה

חיים רוזנבוים | 09:26

הגומל לחייבים טובות

מול אלפי חסידים נרגשים: האדמו"ר מבעלזא בירך הגומל 

חיים רוזנבוים | 09:09

מועדים ורגלים

ואמרתם זבח פסח | המונים בטיש של הרבי בחוה"מ

חיים רוזנבוים | 07:40
ש

לבעלי הון עצמי של ₪255,000

ההזדמנות: פרויקט יוקרתי בבני ברק, צמידות לפארק ירקון

כיכר בשיתוף בריטניה-ישראל על הפארק | מקודם

גלריה מסכמת 

האדמו"ר מרובע ח' אמר הלל באפיית מצות | תיעוד

חיים רוזנבוים | 07:37

סיפור למוצ"ש

כך הבעל שם טוב הקדוש ניצל מסכנת הדרכים והשודדים

ורד שאלתיאל | 27.04.24

הסגולה למוצ"ש

מדוע הבעש"ט השתוקק להגיע לארץ ואיך זה קשור לפסח?

כיכר השבת | 27.04.24

אילנות טובות

בין עצי הפרי הרבי פצח בריקוד לאחר ברכת האילנות

חיים רוזנבוים | 26.04.24
ש

כלי קודש

אברכים טוענים: זאת השיטה להישאר בכולל ולהתפרנס בכבוד

כיכר בשיתוף מלמ | מקודם

יט ניסן

מאמר לרגל היארצייט: 'קה אכסוף' – איך הניגון 'נוגע' בך?

ורד שאלתיאל | 26.04.24

צפו בתיעוד

מראות הוד מערב החג בצל האדמו"ר מב"פ

חיים רוזנבוים | 26.04.24

לב אלמנה ארנין

המשפיע והגאב"ד אפו מצות לאלמנות 

חיים רוזנבוים | 26.04.24

ביקור הוד

האדמו"ר העניק טנא מלא פירות לחסידים 

חיים רוזנבוים | 26.04.24
ש

הבריאות שלכם קודמת

סל הריון מקיף - ההטבה שתלווה אתכן בחוויית ההריון

כיכר בשיתוף מכבי | מקודם

עליה לרגל

ושם נעלה ונראה: באישון ליל, האדמו"ר העתיר על יד הכותל

חיים רוזנבוים | 26.04.24

בכל דור ודור

האדמו"ר שתה את המים שלנו - ואפה את המצות | גלריה

חיים רוזנבוים | 26.04.24

בהיכל הישיבה הגדולה

הרבי לבש את הקפטן הישן של הרבי מבעלזא זי"ע, ואפה מצות

חיים רוזנבוים | 25.04.24