כיכר השבת

הצוואה המלאה נחשפה

הרבי מסדיגורה כתב: זה 'בני ממלא מקומי בתוקף ההנהגה'

עוד לפני מעמד ההכתרה, גורמים בחסידות סאדיגורה הדליפו את צוואתו האחרונה של האדמו"ר זצ"ל, בו הוא מביע את דעתו בבירור מי הבן היחיד שימלא את מקומו על כס האדמו"רות • זו הצוואה (אנ"ש)

65
שאול כהנא | כיכר השבת | עודכן ב-כ"ח באב תש"פ | 18.08.20
הכתבה פורסמה ב-כ"ח באב תש"פ | 18.08.20
האדמו"ר מסאדיגורה זצ"ל ובנו הרה"צ יצחק יהושע העשיל - בחתונתו
האדמו"ר מסאדיגורה זצ"ל ובנו הרה"צ יצחק יהושע העשיל - בחתונתו (צילום: באדיבות המצולם)

הדרמה בחסידות - לשיא: הצוואה הכי מדוברת בעולם החסידות בימים האחרונים, הודלפה (הערב) על ידי גורמים בחסידות סאדיגורה, שאינם מרוצים מהעיכוב במעמד ההכתרה של פע"ח, הרה"צ יצחק יהושע העשיל פרידמן לאדמו"ר מסאדיגורה.

תאריך כתיבת הצוואה הוא "יום ג' לסדר כה תאמר לבני ישראל התש"פ. י"ז טבת", והצוואה מתחילה כך: "לכלל אנשי שלומינו וקהלא קדישא חסידי רוזין-סאדיגורה די בכל אתר ואתר ה' עליהם יחי' הברכה והשלום".

האחים יוצאים לבית החיים, השבוע (צילום: דוד קשת)

בסעיף השלישי בצוואה נכתב כך: "תחילה וראש הנני להודות לצאצאי, בני וזוגתם ובנותי ואישיהם ולכל יוצ"ח, על שעמדו על משמרתם ברבות העיתים, ונהגו בי ביותרת הכבוד, להיטיב עמנו אני וביתי הרבנית תליט"א, ולגרום לנו נחת דקדושא, והכרת הטוב מיוחדת אביע לבני הרב מרדכי שלום יוסף פרידמאן ולבני הרב אליהו אליקים געציל פרידמאן הי"ו, על גודל פעלם והשתדלותם בעת שעמדו לימיני בצרתה לי, השי"ת יגמלם בכל הטוב ויתברכו ממעון הברכות בכל הברכות שנתברכו אבותי הק', ויתקיים בהם הבטחת התורה "למען יאריכון ימיך" מתוך בריות גופא ונהורא מעליא אכי"ר".

בסעיף החמישי של הצוואה, קובע האדמו"ר זצ"ל: "הנני ממנה בזה את בני הרב יצחק יהושע העשיל פרידמאן שליט"א, שיהא לאחר אריכות ימי ושנותי ממלא מקומי, שישב על כסאי, כממשיך האדמו"רות "אדמו"ר-מסאדיגורה" ויעמוד בראש אנשי שלומינו חסידי רוז'ין-סאדיגורה וינהיג אותם בכל העניינים כפי שהי' אתי-עמי, אליו יבואו במשאלותיהם והוא יעתיר בעדם לטוב להם, ואני בטוח בזכות אבותי ואבות אבותי הק' שתפילותיו תתקבלנה לרצון וברכותיו תפעלנה ישועות, ועצותיו תהיינה בחכמה בבינה ובדעת, כפי שידעתיו שהוא ראוי להיות איש על העדה, לחלות פני כל ולקבל כל אדם בסבר פנים יפות, עפ"י הדרך שהי' מקובל בבית אבותי ואבות אבותי הק' ובטוחני בעז"ה שימצא חן בעיני אלקים ואדם".

הרה"צ רבי יהושע העשיל פרידמן - הבן החמישי (צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)

סעיף ו': "אני מבקש בכל לשון לבל יהין מאן דהו לערער על צוואתי זו, ואבקש מכל אנ"ש וכן מבני, חתני וכל הנלווים עליהן ויוצ"ח שיחיו, להיות עם בני הרב יצחק יהושע העשיל פרידמאן שליט"א, לדבוק בו כמו שדבקו באבותי הק' ובי, לסייע בידו ולתמוך בו בכל העניינים למען תימשך השלשלת כפי שהי' מאז, ואכיר טובה לכם על כך כל הימים".

הצוואה של האדמו"ר

הסעיף השביעי: "בני ממלא מקומי הרב יצחק יהושע העשיל פרידמאן שליט"א בתוקף ההנהגה, יעמוד גם בראש כל המוסדות שבכל אתר ואתר, שנושאים את השם "סאדיגורה" או "רוזין-סאדיגורה", הן באר"י והן בחו"ל, ובכללם הת"תים, הישיבות קטנות וגדולות, כוללים, בתי מדרשות ובתי תפילה, הכל יהי' תחת פיקוחו, הנהגתו ומשמרתו, כולל כל ענייני המינויים במוסדות ובישיבות וכו', וזכותו לערוך שינויים כפי הבנתו, ואנ"ש יתייעצו עמו בכל ענין וענין ויקבלו את דעתו והכרעתו".

על הצוואה חתומים שני דיינים, הגאון רבי ישראל ברגר, רב גני גאולה בירושלים, מרבני צאנז ומדייני בי"ד הרב קרליץ והגאון רבי משה וינגרטן, מחשובי דייני צאנז בבני ברק.

מסע הלוויה (צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)

גורמים בחסידות אומרים הערב ל'כיכר השבת' כי מנוסח הצוואה עולה דרישתו הברורה והחד-משמעית של האדמו"ר כי רק בן אחד יכהן כאדמו"ר, שכן מלבד הקצאת כלל המבנים של החסידות - האדמו"ר זצוק"ל אף קרא לכל בניו לדבוק בממלא מקומו, הרה"צ רבי יצחק יהושע העשיל, כפי שדבקו בו ובאבותיו, האדמו"רים הקודמים לבית סאדיגורה.

כעת, מקווים בחסידות כי כל הטענות השונות והדרישות למוסדות שעלו מצד מקורבים של כמה מהבנים האחרים יתמוססו - והחסידות כולה תתאחד תחת הנהגת האדמו"ר החדש.

תוכן שאסור לפספס
65 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
32
רבותי קהל נכבד, צוואה חייבים לקיים ככתבה וכלשונה אחרת כותב הצוואה לא נח ולא שקט בעולם האמת, חזקה על האדמו"ר זצוק"ל שהוא יודע ובטוח ושלם עם מה שהוא כתב ולכן אין לערער על צוואתו ויש לקיימה ללא עוררין!
נוית לוי19.08.20
31
באמת אי אפשר לאכול ולשתות שעם ישראל לא יודע מי יורש העצר ? ומי זה שיהיה הצדיק גוזר והקבה יקיים? חברה תחליטו מהר כל עתיד כלל ישראל מונח על המשקל מי יהיה המנהיג הבא של ממלכת רוזין ,אם הינוקא או הפיסטוקא????
יוסי18.08.20
30
וואהו נסיון לא פשוט לכל האחים ולכל החסידים, לשים בכאב פס על הבן הגדול, מעניין איך הבן הגדול מרגיש, האם הוא מרגיש שמחה שהוסרה ממנו עול הצבור, או אולי הפוך רצונות לזכות להנחיל ולהנהיג, רק אלוקים יודע, להבדיל גם בני דוד המלך, כולם רצו להיות מלכים, ודוד בחר בשלמה שלא היה הבכור
אריה18.08.20
לא פשוט בכלל . האבא תקע לו סכין. אבל זה הצוואה וזהוא
אשר19.08.20

הצגת כל התגובות

29
האם הוא ירשה וילמד את חסידיו ללמוד בספר של הבעל התניא והשו"ע שהוא תלמידו של סבו הרב המגיד
האם?01.09.20
28
אפשר להתחיל לקרוא את האדמור על שמות מדינות אדמור מגליציה אדמור מרומניה אדמור מרוסיה מה רע?
הצעות לכולם19.08.20
איך קוראים לרבי מ Michigan? משיגענער רבי.
משה19.08.20
27
הרבי הראה כאן דבר נפלא, שלדעתו רבי צריך להיות מתאים להנהגה, בעל מדרגה וישרות וצדקות, ולאחר בחינת כל בניו שהכירם היטב, החליט מי יותר ראוי, וכך נכון ע"פ הלכה ותורה ומוסר. כל אחד מבין שאם היה לו מפעל ויכל למנות רק מנהל אחד, היה שם את הבן המתאים ביותר לכך, ק"ו בענין חשוב כזה המבחן של החסידים, אם יקיימו
יוסלה19.08.20
26
אם הרבי לא נועץ באשתו (כפי שמתברר) בנוגע לנושא שישפיע בהכרך על חייה ומשפחתה אז הצוואה היא חסרת כל ערך מוסרי.
מאיר18.08.20
טיפשות, אתה מחליט עם מי הוא צריך להתייעץ? אם הוא רבי יש לשמוע לו, וכולם חייבים למלא אחר כל רצונו. אם לא הם לא חסידים, אין לרבנית שום מעמד בענין דעתו של רבי את מי ימנה כממלא מקומו.
יוסלה19.08.20
25
וזכותו לערוך שינויים כפי הבנתו,
מנחם18.08.20
24
כתב מכתב שהבן הצעיר יקבל את ההנהגה ורק הוא יהיה האדמו"ר ואליו ישמעון
דוד19.08.20
אז שהחסידים של הגר''מ שטרנבוך יהיו חסידים שלו!!!!
ליטאי טיפש19.08.20
וכעת שמעתי הקראת מכתב של הבן הצעיר שאומר שבתור מי שקיבל ההנהגה הוא מורה שאחיו יהיו גם רדמורי"ם והכל ברור ונהיר וצהיר
בני ברקי סקרן19.08.20
23
האלים רודפים אחרי כבוד או שלא הבנו נכון???
ללא שם18.08.20
22
מגורים באנטורפן רבנות בליקווד ואדמורות וממשיך בבני ברק שימו לב לסדר הצואה בסעיף א האדמור ממנה את מש"י "לאחר אריכות ימי ושנותי לאבד"ק סאדיגאורה בירושלים ומנהיג המוסדות דשם בסעיף ב האדמור ממנה את ארלה כרב הקהילה וביהמ"ד בלונדון בסעיף ג האדמור ממנה את שיעלה {הממשיך} "כרב הקהילה וביהמ"ד בליקווד דה
הפיקח25.08.20
למה לשקר? איפה כתוב בסעיף ג' בצוואה הקדושה מילה ממה שכתבת? אני לא מוצא שום סתירה בצוואה. ככה זה? כשלא מתאים לך מה שכתוב בצוואה אז אתה מסלף? מה זה אומר של האנשים בירושלים?
חיים30.08.20
21
איזה פחד זה בגיל 23 להיות אדמו''ר.. שה' יתן לו כוחות ועוצמות בעז''ה
!19.08.20
20
זוהי צוואה שאינה ברת מימוש בדורינו, גם הבן הקטן שהוא הרבי החדש לא היה עומד בבקשה זו, ומשכך שאר הבנים מחוייבים מצד אחד לצוואה ואף אחד לא יכול לקרוא לעצמו סדיגורא, או לקבל משהו מהמוסדות, אבל מצד שני הם בוודאי יכולים להנהיג תחת שם אחר כמו רוז'ין בלבד כנכדי רבי ישראל מרוז'ין ולהקים מוסדות חדשים מתרומות
909018.08.20
נכון מאד!
חסיד אך לא טיפש19.08.20
אני לא חסיד, אבל למיטב ידיעתי חסידים מתייעצים עם האדמו"ר ופועלים על פיו בכל שטחי החיים כולל ובייחוד בדברים הנוגעים לחיים ומוות, שידוכים, פרנסה ובקיצור הכל. אז על מה אפשר לומר שזו הוראה שאי אפשר לקבל. לכל היותר אפשר לומר שזה 'ניסיון' באמונת צדיקים שאי אפשר לעמוד בו. אם זו ההגדרה לא מאמין שיהיה חסיד
יקותיאל18.08.20
יש להם סבא טחון עד מוות אז שיתן להם קצת כסף........ אגב אמא שלהם גם טחונה כי היא מנהלת את העסקים של אבא שלה אז שתפתח לכל אחד בית כנסת והם יבחרו לעצמם שמות
דבר עם מוישע19.08.20
"לא רואה אדם בדורינו שמסוגל להיכנע ולהיות חסיד של אחיו הקטן." עד כאן לשונך הקדוש והטהור יש לך בעיה אתה כנראה לא חסיד סדיגורה. והרבי כתב את הצוואה לחסידי סדיגורה בלבד. חסיד סדיגורה שלא מעוניין לקבל את הצוואה (לא קיים דבר כזה) יכול לעזוב ולהיות חסיד (סדי)גור(ה)
ציטוט מדבריך19.08.20
חסידי טירוז צלר הלוי, או חסידי סדיגורא?
חסיד אך לא טיפש19.08.20
19
מה כל השטויות האלה. ?
יח19.08.20
18
נכון הרבי פסק בצוואתו מה שפסק,אבל דבר אחד שכח כי הוא לא היה נבחר בשום בחירה ורק משום שהיה שהיה נכד לממלכת רוזין אשר המליכו את עצמם וחלמו שהם מלכים בני מלכים!!!!! ולכן כמו שהוא היה נסיך כן בנו הבכור נסיך, והוא יורד העצר!!!! צא ולמד מעגעררס שרבי שאול אלתר גאון עולם,והאדמור מגער???????? אף על פי כן לא
יוסי18.08.20
17
אני לא חסיד, אבל לא מבין על מה המהומה. צוואה כל כך ברורה. בקשה ברורה שלא לערער עליה, אז מה עוד צריך? אם יש לכם כבוד לרבי, תאמינו שהוא ידע מה שהוא עושה.
מלאכי19.08.20
16
האחים הגדולים- חבל שלא כוונו בר''ה הקודם ב''יהי רצון.........שנהיה לראש ולא לזנב''..........
ע19.08.20
אמרה חמודה. אך ליידע אותך (אע"פ שאתה יודע) ראש וזנב זה לא רבי וחסיד, אלא תפילה שאלך על פי הראש, יצר טוב, ראש אריות. ולא על פי הזנב, ויזנב בך, עמלק, יצר הרע.
א19.08.20
15
במקסימום הייתי מבקש ממנו ברכה, כי לא יזיק עצה רק מן הזקנים, ולא מילדונים מפונקים ועדינים
חסיד שוטה18.08.20
מתנגד שוטה לא חסיד שוטה
חסיד18.08.20
בודאי שאתה לא חסיד סאדיגורה
המלך 18.08.20
14
הוא לא צעיר מדי? הוא נראה בן 20 ומשהו...הוא לא צעיר מכדי להנהיג חסידות שלמה?
אממ05.01.21
13
יש איזה אימרה של הרב דומב, מלונדון מנטורי קרתא, שאני מאוד אוהב את האימרה הזאת, אני לאוו דווקא מחצרות סאטמער, אבל שורש האימרה הזאת אמיתית, כששאלו אותו איך יש לך דעות אחרות מהצדיקים שחיים בדור? מה עם אמונת צדיקים? אז הוא ענה: כן, צריך להאמין בצדיקים, אבל בשום מקום לא כתוב, שצריך להאמין שההוא צדיק
אמונת צדיקים כי19.08.20
12
תפסיקו לרחם על בני תפנוקים ובני עשירים שקיפחו מהם צעצוע יקר של רביסטווע. יש מספיק אומללים ומסכנים בעולם לרחם עליהם, שאין להם עבור קיום בסיסי של החיים.
דוב18.08.20
האם כבר היית במצב שלהם עם כל הדילמה שאתה יכול לדון
מנחם18.08.20
11
והרבי מ Michigan , איך קוראים לו?
משה19.08.20
10
כפי שאתה אולי יודע האדמו"ר מבעלזא התחיל להנהיג את "חצר הקודש בעלזא" בגיל 18 עם כמה מאות חסידים. וכהיום בעלזא הוא אחד מהחסידיות הכי גדולים עם רבבות חסידים ואנשי מעשה
בעלזא 19.08.20
רק טיפש מאמין שכשהאדמור שציינת היה בגיל 18, הוא היה צדיק הדור, וגאון הדור, ועמוד התפילה... רק בעלזער עיוור יגיד לך בלי בושה ובלי למצמץ, שכשהרבי שלו היה בגיל 18, הוא היה יותר גדול מכל גדולי ישראל שחיו אז, הבית ישראל מגור, המנחת יצחק, הרב שך, רבי שמואל רזובסקי, החלקת יהושע מביאלא, רבי משה מרדכי מלעלו
בעלא אין דער 19.08.20
אני לא יודע איך אתה מעיז פיך לדבר ולכתוב נגד גדולים (ולא משנה באיזה גיל) ואני לא יודע לשפוט אפי אנשים פשוטים וכ"ש אדמורים וצדיקים אבל רק דבר אחד אתה יכול לבדוק איך שחלק מהרשימה שכתבת ועוד הרבה גדולים מאז כיבדו כבר אז את האדמו"ר מבעלזא בכבוד גדול
י מ19.08.20
אני לא יודע אם חלק מהרשימה כיבדו אז את האדמור מבעלזא באופן מיוחד, אבל נניח שכן, אז הם לא כיבדו אותו "אישית" כלל, ולא חשבו שהבחור בן 18 הוא צדיק הדור, או יודע שס בעל פה, או ידיו רב לו בשבילי הרקיע, אלא הם כיבדו את התואר שלו, ואת המשפחה והיחוס שהוא מגיע ממנו, זה כל הסיפור, אבל לעומת זאת הבעלזערס ה
נפלאות בעלזא..19.08.20
שכחת מישהו, קוראים לו הרבי מליובאוויטש.
חבדניק19.08.20
מה זרעו בחיים אף הוא בחיים...
ראבד19.08.20
נו אז מה? זה הופך את האדמור לגדול? מה זה, מפעל משקאות שנמדד לפי כמות הבקבוקים שיש לו?
מטורף19.08.20
9
כתבת יח"צ
שימי18.08.20
8
היות והר' יהושע העשיל הוכתר ונכתב בצוואת אביו שהוא המחליט, יוצא שיש בסמכותו, אם ירצה, להכתיר את אחיו לאדמורי"ם בשמות שונים, (כמו סדיגורא לונדון, סדיגורא צפת, סדיגורא בורו פארק, סדיגורא טבריה וכו') והכל שריר ובריר וקיים.
משה בן אברהם18.08.20
זה לא הגיוני לפלג חסידות קטנה. מה יהיה להם? ארבעים איש לכל אחד??...
אמנם18.08.20
בתוך כל חסידות יש כאלו ששיכים לחסידות בשלשלת סבא / אבא / בן, ויש כאלו שמגיעים מבחוץ, ומתקשרים לחסידות בגלל שלל סיבות, אוירה, הרב'ה / ישיבה / עבודת ה/ עבודת המידות / רצון להיות שייך. גם בסדגורא היו יש כאלו שהתחברו בכל נימי נפשם לרבס הקודמים מסיבות שונות. מי שהיה מחובר לרבה ז"ל ומרגיש שקיום צוואתו זו
אוהב19.08.20
אחד אדמו"ר מסדיגער שני אדמור מצדיגער שלישי אדמור משאדיגעאר
הצעות נוספות19.08.20
נכון גם כתוב שאביו האדמו''ר אמר שהוא (הבן) יכול לעשות שינויים עפ''י הבנתו...
!19.08.20
כולם יודעים שלא שהוא החליט, ומסתמא מבין שאסור לו לשנות מרצון אביו, אלא שכפו אותו בעלי ממון ובעלי זרוע, שחושביםן שמבינים יותר מהרבי
יעקב19.08.20
7
דער גולדינע'רקיט
שלשלת הזהב 19.08.20
6
לבסוך כח הלימוד הליטאי ניצח,==הבן הלמדן ==זה הבן הקטן
היי חסיר19.08.20
5
אם האחים הגדולים מסוגלים להתעלות מדרגת בן אנוש ולהיות נכנעים לאחיהם הקטן, מה שלי"ב השבטים לא היה קל, אם כן הם בוודאי צדיקים גמורים שאין בנימצא והם ראויים להנהגה גם לא תחת השם סאדיגורא.
תמהה18.08.20
4
השאלה היא: את מי מבניו לימד האדמו"ר את ריקוד השמות הקדושים המפורסם, שעובר מדור לדור..
הרשל 18.08.20
3
עם זה מה שהרבי אמר למה ההכרזה מתעכבת?! איפה פה ההתלבטות?????
חסיד18.08.20
2
חבל שלא התפלל שאביו יאריך ימים, הרי בזכות אבותיו ואבות אבותיו הק' תפילותיו תתקבלנה לרצון וברכותיו תפעלנה ישועות
יצחק 18.08.20
אין חבוש מתיר עצמו....
צופה מן הצד18.08.20
תתבייש לך
מנחם18.08.20
1
אחד בבני ברק , אחד בלונדון ואחד בירושלים.... ומה עם תל-אביב???? שימו אחד בת"א שזה ה-מקום שציווה האדמור הסבא זצ"ל להישאר בו לעד ולא לעזוב, ושם גדל וחי הרבי שנפטר זצ"ל, וברגע שעזבו שם התחילו הצרות... צריך כאן אדמור בת"א, להחזיק את הכולל ואת הביתמדרש ואת המקווה והשיעורי תורה, מקום של קדושה, כאן זה מ
די לריב-בוא לתא18.08.20
פילוג בחסידות קטנה כ"כ זה דבר לא הגיוני, והרבי זצ"ל ידע זאת. לא תל אביב, לא לונדון ולא ירושלים. יהיה אדמו"ר אחד בבני ברק. וכמובן הוא כבו"ק אדמו"ר יצחק יהושע העשיל פרידמאן שליט"א מסאדיגורה, יאריך ימים על ממלכתו!
די לחפור18.08.20
יהא כדברך- אחד , אבל בת"א!!! ששם ייסד האדמור הקודם זצל את החסידות ושם רצה שיהיה המשך משכנה ועד היום ב"ה. בבני ברק יש כבר מספיק אדמורים! בואו לת"א., זה החוכמה בס"ד.
אחד בת"א18.08.20
אמן!!!
עילום שם09.05.22
אני גר בבני ברק. אבל אסור להזניח את תל אביב יש לו 6 בנים בן אחד יכול להיות "סדיגורא תל אביב" בתל אביב גרים כל המיליונרים. הוא יעשה הרבה כסף. וזה מה שהכי חשוב. נו באמת.
אחד מבתוכו19.08.20
אולי גם יעניין אותך
חסידים ואנ"ש

ברוקלין על הרגליים: חגיגת ענק לרגל 40 שנה ללימוד הרמב"ם

חזקי שטרן | 28.04.24

באר האמונה

ערב שביעי של פסח: ר' מיילעך החדיר אמונה ברעווא דרעווין

חיים רוזנבוים | 28.04.24

ותחזינה עינינו 

מול מקום המקדש | האדמו"ר והמשפיע פתחו בריקוד נלהב 

חיים רוזנבוים | 28.04.24

וספרתם לכם

החסידים זכו לשמוע ספירה מהרבי - שעבר לפני התיבה

חיים רוזנבוים | 28.04.24

הגומל לחייבים טובות

מול אלפי חסידים נרגשים: האדמו"ר מבעלזא בירך הגומל 

חיים רוזנבוים | 28.04.24
ש

חצי מחיר מת"א

משרדים ב-100 אלף ₪ והשאר ב-24 תשלומים

כיכר בשיתוף ברטניה ישראל | מקודם

מועדים ורגלים

ואמרתם זבח פסח | המונים בטיש של הרבי בחוה"מ

חיים רוזנבוים | 28.04.24

אכלו אבהתנא

טיש בלבן | האדמו"ר ערך טיש והכיבוד היה בצבע לבן בלבד

חיים רוזנבוים | 28.04.24

גלריה מסכמת 

האדמו"ר מרובע ח' אמר הלל באפיית מצות | תיעוד

חיים רוזנבוים | 28.04.24

סיפור למוצ"ש

כך הבעל שם טוב הקדוש ניצל מסכנת הדרכים והשודדים

ורד שאלתיאל | 27.04.24
ש

בריאות זה הכול

מלחמה? אזעקות? דואגים לנפש הילדים!

כיכר בשיתוף מכבי | מקודם

הסגולה למוצ"ש

מדוע הבעש"ט השתוקק להגיע לארץ ואיך זה קשור לפסח?

כיכר השבת | 27.04.24

אילנות טובות

בין עצי הפרי הרבי פצח בריקוד לאחר ברכת האילנות

חיים רוזנבוים | 26.04.24

יט ניסן

מאמר לרגל היארצייט: 'קה אכסוף' – איך הניגון 'נוגע' בך?

ורד שאלתיאל | 26.04.24

צפו בתיעוד

מראות הוד מערב החג בצל האדמו"ר מב"פ

חיים רוזנבוים | 26.04.24
ש

כלי קודש

אברכים טוענים: זאת השיטה להישאר בכולל ולהתפרנס בכבוד

כיכר בשיתוף מלמ | מקודם

לב אלמנה ארנין

המשפיע והגאב"ד אפו מצות לאלמנות 

חיים רוזנבוים | 26.04.24

ביקור הוד

האדמו"ר העניק טנא מלא פירות לחסידים 

חיים רוזנבוים | 26.04.24

בכל דור ודור

האדמו"ר שתה את המים שלנו - ואפה את המצות | גלריה

חיים רוזנבוים | 26.04.24