כיכר השבת

דרמה בסאדיגורה

צוואה? הרבנית והאחים חתמו: אלו יהיו שלושת האדמו"רים

כפי שנחשף לראשונה ב'כיכר השבת', האחים האבלים על מות אביהם מסאדיגורה הגיעו להבנות על כהונת שלושה מהם כאדמו"רים • אחרי הדלפת הצוואה - התגובה: מכתב האמא ופסק הדיינים (אנ"ש)

245
שאול כהנא | כיכר השבת | כ"ח באב | 18.08.20
שלושת האדמו"רים
שלושת האדמו"רים (צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)

הדרמה בחצר הקודש סאדיגורה: בתגובה להדלפת הצוואה שכתב האדמו"ר זצוק"ל, מפרסמים כעת את מכתב האמא, חתימת כל הבנים, ופסק הלכה מגדולי הדיינים והפוסקים.

הדרמה בחסידות: סיקור נרחב

כפי שנחשף לראשונה ב'כיכר השבת', האחים הגיעו ביניהם להבנות, יחד עם האמא, אשת חבר לאדמו"ר בעל ה'אבירי ים', כי שלושה מהבנים יכהנו בתואר האדמו"ר מסאדיגורה.

אך גורמים שונים, שדרשו לקיים את הצוואה כלשונה, מיהרו להדליף הערב את תוכנה, על מנת לקדם את ההכתרה הבלעדית של פע"ח, הרה"צ רבי יצחק יהושע העשיל לאדמו"ר מסאדיגורה.

בתגובה, פרסמו גורמים מהמחנה האחר בחסידות את המכתב עליו חתומים כל בני וחתני האדמו"ר זצוק"ל, עם ההסכמה לחלוקה לפי ערים. כאשר לצד האדמו"ר הצעיר, יכהן הבכור, פע"ח הרה"צ רבי מרדכי שלום יוסף פרידמן בירושלים, ופע"ח הרה"צ רבי אהרון דב בער יכהן בלונדון.

עוד פרסמו פסק הלכה עליו חתומים גדולי הדיינים והפוסקים: הרב מנדל שפרן, הרב אשר וייס, הרב נפתלי נוסבוים והרב מאיר הייזלר.

פסק ההלכה מגדולי הפוסקים

במכתב הם פוסקים כי לאחר העיון בנושא התארים ולאחר ששמעו את דעתה של הרבנית ודעת הבנים, "החלטתה הוא המסילה העולה בית אל לקיים רצון כבו"ק האדמו"ר זצוק"ל ומהלך הנכון והישר על פי תורה".

החלטת האמא
הסכמת הבנים

האחים כולם חתמו על מכתב ובו הם מצהירים כי כל ההחלטות נעשו יחד, "והערעורים בזה אינם אלא ממחרחרי ריב בעלמא".

"הננו מבקשים מכל אחד ואחד מכם לשמור עליהם בכל התוקף, ולהזהיר כי הפוגע בהם ח"ו הוא פורץ גדר ופוגע בכבוד אאמו"ר עט"ר כבו"ק מרן אדמו"ר זיע"א".

כזכור, ב'כיכר השבת' נחשף כי גורמים בחסידות טענו כי האח הצעיר, אותו ייעד האבא למלאות את מקומו, הסכים כי אחיו יכהנו אף הם באדמו"רות, אך יש מי שמסכל את המהלך - ודורש לקיים את הצוואה שיש בידי אחד מנגידי החסידות, כלשונה.

יש הטוענים כי מחלוקת על בניין מוסדות חסידות סאדיגורה בירושלים, מקום הנחשב לרווחי שכן חלקו מושכר לישיבה, ויש במקום גם מקווה ואולם, מעכב את ההסכם.

כעת, טענות אלו מקבלות אישוש לאור העובדה שכלל הבנים חתמו, יחד עם אימם הרבנית, על המכתב ולפיו הם מוכנים לכך שיכהנו שלושה אדמו"רים.

בכך, הדרמה בחסידות סאדיגורה מגיעה לשיאה: מצד אחד הצוואה, מצד שני פסק ההלכה והסכם הבנים - מה שככל הנראה יעכב שוב את מעמד ההכתרה, שכבר נדחה מההלוויה עד לסיום השבעה, ועד עכשיו טרם נקבע מועד חלופי.

תוכן שאסור לפספס
245 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
119
למרבה הצער והבושה והחרפה, עלינו להכיל את הרבנית היא עוברת משבר אובדן האדם "היקר לה" כך שיש לדון אותה לכף זכות ברוח ימי הסליחות והרחמים, ולהתפלל שתשוב לאיתנה ולשפיות. ואינשי דלא מעליי מסיתים אותה לדברים ומעשים אלו
משה12.08.21
118
הרבי שהאמין בחסידות, והכיר היטב את כל בניו, החליט מי למנות, ומסר את כל הסמכויות לבן אחד בלבד. כל אלו שממרים את רצונו במינוי הרבי הבא, מוכיחים בזה שאינם קשורים לחסידות, ואין להם אמונת צדיקים, וחושבים שאדמורו"ת זה כמו חברות בכנסת, או ניהול בסטה בשוק, וכל דאלים גבר אם אכן ימרו את צוואתו המפורשת שנתפרסמ
משה טוביה19.08.20
117
בסעיף ו כותב האדמו"ר זצ"ל בצוואתו במילים הכי מפורשות שאפשר "לבל יהין מאן דהו לערער על צוואתי זו " כנראה שהוא ידע שיכול לקרות מה שקורה עכשיו והדגיש הכי מפורש בבקשה ובתחנונים מבני ביתו ילדיו וחתניו שלא לערער על זה !!!!! מה לעזאזל לא ברור כאן ??? האם מש"י לא קרא את בקשת אביו ?? איפה כל אוהדי החסידות ש
חסיד סדיגורא19.08.20
אכן, חסידות היא לא יהדות, וכל אחד יכול למצוא לעצמו את הדרך ואת החסידות שמתאימה לו.
אני20.08.20

הצגת כל התגובות

116
חברה תפסיקו לקשקש במוח ולדבר לשון הרע יש אדמור אחד והוא יאריך ימים על ממלכתו.........
חסיד של האדמור 19.08.20
115
דיניים שלא למדו שמצוה לקיים דברי המת וחושבים שהתורה היא ערכאות שמה שחושבים הדיינים כך צדיך לעשות לצערנו גם בפסקי דין אחרים הם מתנהגים כך שהתורה לא מחייבת אלא דעתם ירחם ה' וייקויים בנו השיבה שופטנו כבראשונה
צחי19.08.20
איסור חמור לזלזל ולבזות דיינים. כל מה שאתה יודע הם יודעים. אבל יש דברים שהם יודעים ואתה לא יודע. לא סתם הם דיינים ואתה לא. קצת דרך ארץ לא הזיקה לאף אחד.
יוסף יצחק20.08.20
114
לא מבין כלום .. יש צוואה ברורה שהאדמו"ר נ"ע . מינה את בנו הצעיר להיות מ"מ לכל מוסדות החסידות . ושכולם ילכו בעקבותיו ללא שום פירוד . אז מה כל הקשקוש הזה ? הרבנית המאכער ההוא הדיין ההוא ?. וראו גם את מכתבו של הראב"ד הרב שטרנבוך שליט"א שכותב שחייבים לקיים תצוואה . כי שהיא כתובה ושבו יהושע העשיל יהיה מ"
משה מנחם 19.08.20
113
מי זה המפגר שמממן הקרקס הזה
גרוש לא הייתי תורם להם19.08.20
112
מי? מי האידיוט שבאמת מוכן להיות חסיד, ולכפוף את עצמו תחת מוסד ה"אדמו"רות" של היום? במה פלוני יותר טוב מאלמוני, מלבד בשם המשפחה שלו? וזו משפחה שהפכה להיות מכובדת לפני בקושי 150 שנה! מישהו צריך פעם לחקור לעומק את פרופיל החסידים, אלו שקוראים כתבה כמו זאת (יבורך אתר "כיכר השבת"), ומבינים שמחלקים אותם ו
חנן. ב.19.08.20
111
אתה כותב בזלזול רב על הרבנית ושכחת שהיא הייתה נשואה לאדמו"ר ואמא לילדיו ובוודאי שיש לה דיעה וזכותה להביע אותה. יחד עם זה ברור שהיא רותה למנוע ריב בין הבנים וזו הסיבה היחידה בוודאי לכך שהחליטה להתערב ולשנות את הצוואה רק מפני השלום.
לדוד מתגובה 9519.08.20
אם כל הכבוד לרבנית .. היא לא האדמו"ר .. יש צוואה מפורשת מה זה לשנות ? ולבנים של האדמו"ד נ"ע איפה הכיבוד אב שלכם ??
משה מנחם 19.08.20
110
אני עוד מכיר את מש"י - מוטי קראנו לו - מהישיבה בו למדנו יחד, היה בחור טיפש ופשוט ביותר, עיקר התמצאותו היה בטיב האוכל והמיונז... בדיחה שהוא מתעקש להיות אדמו"ר, ואינו מכיר את מקומו, מוסד האדמורו"ת איננו בית יתומים.... להיות אדמו"ר צריך להשקיע ברוחניות ולהרוויח את זה ביושר. זה לא סידור ג'וב ליתומים. שכ
דוד19.08.20
לשון הרע לא מדבר אלי, אני מזועזע, בסוף יוצא שכביכול בגלל שאתה אוהב את הרבי הקודם, אתה משפיל אותו, על ידי שאתה מדבר רע ולשה"ר על אחד הבנים שלו, ואם הבן הבכור כביכול כך וכך, אז לך תדע שאר הבנים... ולך תדע האם הבן החמישי שנבחר הוא לא שחקן! בקיצור חסום פיך המטופש!
45א19.08.20
אני מכיר שמה המשפחה די טוב מלונדון כל אחד היה מה שהיה ולאחרונה יצא לי לפגוש אחד מהם שהיה חבר טוב שלי בתור בחור והוא היה . . . . . . . . . אבל ממש התפלאתי איך שגדל אין מה לדבר יש כזה דבר של זכות אבות מה שהם בציעורתם לא מעיד על שום דבר מה הם כשיגדלו
מנחם20.08.20
אתה צודק
חוי 19.08.20
109
אם הבן הקטן בחוכמתו ויתר - זו זכותו המלאה
נו באמת19.08.20
108
כיבוד אם הוא מדאורייתא, לעומת חובת קיום צוואה שאינה מחייבת הלכתית שאף אינה מדרבנן.
יוסי19.08.20
107
הגאב"ד הרב שטרנבוך פרסם מכתב אחרת לגמרי ממה שהדיינים האלה כתבו ..ולמותר להגיד שהאדמו"ר זז"ל נ"ע .כתב צוואה ברורה..ומפורשת .את את הרבי "נ"ע דקרו
מלכי 19.08.20
הרב שטרנבוך הוא דוד של הבן החמישי. ברור שהוא יבקש לכבד את הצַוָאָה.
חיים19.08.20
106
למרות היותו הבן הבכור, ר' מרדכי שלום יוסף לא מונה כממשיך דרכו של אביו - כ"ק מרן האדמו"ר הגה"צ רבי ישראל משה פרידמן זצוק"ל - כעונש על מעורבותו בקריסתו של בית החולים ביקור חולים.
ירושלמי21.08.20
105
למה פירסומו את הצוואה לרבים? הרי כולם רואים שלא מקיימים אותו? האם זה מסר חינוכי לדור הצעיר? האם זה מסר לאדם חילוני?האם זה נותן כבוד לאנשים שדוגלים בדרך התורה? יותר טוב שמודיעים שאין צוואה ועושים מה שטוב לנו ובוא לציון גואל!
חכם גדליה19.08.20
להיפך, גדול השלום, שבשביל זה הסכים השם שימחקו את שמו, למען שלום בין איש לאשתו,
ה19.08.20
104
מה זה פע"ח ? בהקשר למופיע בכתבה זו?
שאלה קטנה19.08.20
פשוט עוד חוסיד
החוזה19.08.20
עוד חניוק פצעצער
רבינו תם 19.08.20
פיגוע עויין חמור
אני19.08.20
פרי עץ חיים
אהרלה19.08.20
103
להצליח כאדמו"ר בימינו צריך מוסדות ת"ת , ישיבה, וזה יש בב"ב אמנם ימונו מס' אדמורים וגם שבירושלים יש נכס מכניס אבל הצלחת האדמורו"ת תלי' במס' התלמידים והחסידים שיגדלו מתלמידי הת"ת והישיבות, כסף אפשר לאסוף ולשנורר בכל זמן ובכל מקום
מנחם 19.08.20
102
למען השלום (והכבוד, והכסף) ימונו כל הבנים, והאדמו"ר הנפטר יכול לצעוק במחאה בכל כוחו מן הקבר. אבל נראה שהוא לא יצעק כי כשמגיעים לשמים יודעים שכל זה שקר וכזב ורק משוגע ייקח על עצמו את תפקיד האדומרות בדור הזה
צאצא של הרצי"א 19.08.20
101
צוואה כזו נכתבת בדרך כלל בלחץ ושטיפה של אדם/אנשים צמוד/ים לכותב הצוואה. צוואה שכוללת הכל בכפיפה אחת כאילו אין לכותב אלא רק בן יחיד. סביר להניח שבמקביל לצוואה זו שלא מפרטת כלל עניינים אחרים כגון פריטי ערך והוראות למשפחה איך לנהוג, ישנה צוואה נוספת אישית ופרטית למשפחה בהבטחה שהיא לא תפורסם, וכך הצליח
ללא שם19.08.20
חחחח. ממש עיקבתא דמשיחא. הבנים שרוצים לקבור, להסתיר ולסלף צוואה ברורה "ברחל בתך הקטנה" מהאבא זצ"ל, הם ההולכים בדרך הישרה והממלאים רצונו, ומי שמשתדל לפרסם צוואה שנכתבה לפרסום לכלל הציבור הם ה"אינטרסנטים שרצו ליצור מיחטף בפרסום הצוואה".
חסיד שפוי19.08.20
100
אם היו תלמידי חכמים אמיתיים היו בורחים מן התארים והכבוד. אם היו תלמידי חכמים היו ה' לבד היה מביא עליהם אנשים. תארו לכם משה היה מכתיר את בנו? אבל לא! ה' הוא מחליט מי החכם בדור והוא החליט יהושע! ואיך יצא רב חכם כהרב עובדיה יוסף זצ"ל ואביו בכלל היה בעל מכולת? תפסיקו עם התואר המביש הזה "אדמו"ר" התואר הז
רם19.08.20
נו באמת.... אתה משווה את גאון עולם מרן הרב עובדיה לאלו? יש גבול לדמיון?
בן איש חי19.08.20
יקיריי תלמדו לקבל דוגמה. הרב עובדיה יוסף זצ"ל הוא הבאת דוגמה ולא השוואה! זה שהבאתי את משה רבינו או הרב עובדיה יוסף אינו אומר שהשוויתי בניהם אלא רק הבאתי דוגמה. כי דוגמה לומדים מהגדולים!
רם19.08.20
בין הדוגמה למודגם צריך להיות איזה שהוא דמיון.... וזה לא קיים כאן
מר19.08.20
הרבה יותר ממה שכתבת אדוני היקר זה לשון הגמרא מועד קטן ט"ז ע"ב, אמר רבא כל העוסק בתורה מבפנים תורתו מכרזת עליו מבחוץ . תלמיד חכם אמתי התורה עובדת לפרסם אותו הוא לא זקוק לשום צוואה ולשום פסק דין ואני מוסיף עוד יותר על דבריך מי לנו גדול בדור האחרון מהחזון איש שפשוט ישב ולמד ולמד ולמד ומעולם לא הייתה לו
ג'פרי19.08.20
99
תמיהה גדולה יש במקרה הזה, והיא שהאדמו״ר זצ״ל לא היה מתואם עם הרבנית שתליט״א בעניין הממשיכים. אולי הדבר קרה בגלל לחצים חיצוניים עליו בעת עריכת הצוואה לפני כחצי שנה כאשר כבר היה בעיצומם של טיפולים רפואיים קשים ומתישים.
מנחם19.08.20
98
האדמו"ר הישועת משה כתב שרבי מנדל יהיה אדמו"ר בחו"ל וגם שם שינו את הצוואה
דוד19.08.20
אותו הסבא ששינה כאן שינה אכן גם בויזניץ... בימינו בעל המאה הוא האדמו"ר ..והבנשקים הם הבובות שנמשכות בחוטים על ידי הגביר
ח.מ.פ.19.08.20
מזל של ויזניץ שבזכות השינוי זכתה לפריחה ועדנה
דודי19.08.20
97
כמובן שרצונו של כבו"ק אדמו"ר הכ"מ היה בדיוק כן, שכולם יהיו אדמורי"ם, אך ידע שאם יכתוב כן, יעשו שינויים עם הרבנית והרבנים וכו' ולבסוף הרה"צ מש"י שליט"א יהיה ממלא מקומו בבני ברק, לכן כתב שרק כבו"ק הגה"ק רבי יצחק יהושע העשיל שליט"א, יהיה אדמו"ר היחיד, לכן גם לאחר כל הפשרות כבו"ק הגה"ק רבי יצחק יהושע הע
חכם עדיף מנביא19.08.20
96
רואים שהוא היה בן יחיד ואבא שלו גם כן בן יחיד והוא לא טעם מעולם מה זה מחלוקת בין אחים על האדמורו"ת, כי אם כן הוא לא היה עושה כזה דבר.
דוד19.08.20
95
בקצב הזה בקרוב יהיו יותר אדמורים מחסידים. איך מסכימים שהרבנית והבנים לא מקיימים את רצון האב.
יואב19.08.20
94
הרבנית גם יש לה דעה. הצוואה הזאת אין לו שום תוקף אם זה נגד רצונה. הוא עשה חיים על חשבונה. היא יש לה את הכסף. והוא הלך לו לעולמו ורצה להרוס ולהכניס הרס של שינאה בין האחים. האמא עצרה את זה. חכמת נשים בנתה ביתה. הוא לא היה קדוש. ולא היה הכי חכם.הצוואה הזאת טיפשי ומראה שהוא לא היה צדיק. היה יה
אלי23.08.20
93
כשנולד האדמור משטפינשט השני אביו היה גר בהויף בסדיגורא והחסידים רקדו אצל הריזינער והיולדת התלוננה שהרעש מפריע לה נענה על זה מרן מרוזין זצוקל כי ככה זה שלוקחים כלה לא מהמשפחה האדמורית, ככה זה שהרעבעצין היא ממפחה עשירה ולא קשורה לרוזין כי הוא זה חוץ ממה שאביה פטרון בויזניץ מה היא מבינה ברעבעס או בהלכו
רבנית19.08.20
לשון הרע לא מדבר אלי, אלוקים הסכים שימחקו את שמו, בשביל השלום, כל שכן שתתבטל הצוואה שכתב האדמור זצ"ל, העיקר שיהיה שלום ושלווה בין יהודים חסידים, מספיק סבלנו ממחלוקות בחצרות אחרות, כלל ישראל שבע כבר ממחלוקות, זה כבר יוצא מהאף,
שלום שלום19.08.20
92
השגיאה הייתה כנראה לפני 41 שנה נבחרה בת סוחר לבן אדמו"ר ולא מי שראויה להיות אם מלכות ייתכן וכך היא הצליחה לשמור על שלום בית בביתה אולם פגעה במודע בחסידות ,בחסידים ובעיקר בזכרו של האדמו"ר הקדוש זצל חסידות רוזין - סדיגורא לא תקבל זלזול בצוואת האדמו"ר מבחינתנו יש רק אדמו"ר אחד מי שרבנו ייעדו לתפקיד הר
חסיד19.08.20
91
פע"ח = פרי עץ חיים
ראשי תבות19.08.20
90
השכל הישר גבר. דעת תורה גברה. השלום כמטרה גבר. העסקונה והגבאים אכלו אותה. שלמות ושלום המשפחה גברה. ארבעה מגדולי הדיינים צידדו כך. את הצוואה כלשונה לא היה סיכוי לקיים. הרבנית לא הסכימה להקריב את משפחתה על מזבח הגבאים. והשלום ואמת חשובים מדברי המת.
מח נוזלי ופעיל19.08.20
מי התיר לגזול לסדיגורא את הבניינים בירושלים. הרי גם 4 הדיינים כתבו רק לעניין התוארים יש סמכות לרבנית תליט"א. ואיך פתאום הורחב שלא על דעת הרבנים גם לענייני המוסדות. וכן איך פתאום כבו"ק האדמו"ר שליט"א נהפך לאדמור מסדיגורא ב"ב. הרי לכו"ע הוא הממשיך?
גזלן19.08.20
דעת תורה גברה?! בור ועם הארץ!
מנחם נחום19.08.20
מי שהכיר את הרבה זצ"ל ידע בדיוק כמה דעתו היתה צלולה עד הדקה שעצם את עיניו. אף אחד מהגבאים לא ידע מתי הרבה חוזר לפני שהודיעו כשהרבה היה פה איש לא ידע מתי יכנס,מתי יצא הכל היה על דעת הרבה האישית בלבד. היו לו סיבות טובות למה רשם את הצוואה בצורה כזו ולמה מינה דוקא את הבן הזה. היה אדם חכם ביותר מכל
בני בנים כבנים 19.08.20
אוך און וויי לחסידים כאלה, שאומרים על אדמו"ר שלהם, אשר היה צלול עד יומו האחרון, שלא הוא היה המחליט אלא הגבאים ציווו לו מה לכתבו בצוואתו והוא הקריב את משפחתו כרצונם.
חסיד שפוי19.08.20
89
כלומר יהיו שלשה כבו"קים. עד היום בחסידויות היה רק כבו"ק אחד. ב"ה
סנדי19.08.20
88
הרבה הקב''ה אדמורים לישראל, כדי לזכות אותם במצוות..
מנדל19.08.20
87
לא יאומן באיזה חרגת קודש מתעסקים עם השטויות האלו
י19.08.20
86
אין עצה שיקויים הצוואה כפשוטו אלא שהרבי זצ"ל יבוא בחלום להרבנית והבנים להבהיר להם שוב את רצונו
אני19.08.20
תן לי לחשוב ע"ז. זה לא מופרך.
הרבי מסדיגורא ז19.08.20
85
כתב שהבן הצעיר שקיבל הכתרה מאביו הוא צריך לקבל את ההנהגה וכך ראוי לעשות
דוד19.08.20
84
אני לא מבין יש צוואה מפורשת שחור ע"ג לבן שהכל לבן החמישי.. מה זה??????......
ראובן19.08.20
כתוב במפורש בצוואה שהבן החמישי יכול להחליט לשנות את הצוואה לפי הבנתו וכך הציטוט מסעיף ז (שפורסם כאן בכיכר השבת) בני ממלא מקומי הרב יצחק יהושע העשיל פרידמאן שליט"א בתוקף ההנהגה, יעמוד גם בראש כל המוסדות שבכל אתר ואתר, שנושאים את השם "סאדיגורה" או "רוזין-סאדיגורה", הן באר"י והן בחו"ל, ובכללם הת"תים, ה
מישהו19.08.20
83
שלשלת הזהב (ניגון ידוע ברוזי'ן) כולם זהב ! אך מחפשים את המיוחד ! אז שומעים למומחה הרבי זצוק"ל מי שהיה מקובל על כולם ! - והוא שהצביע מפורשות על הזהב הזך והנקי -
דער גולדינע'ר19.08.20
82
שיהיה ברור.. הם יהיו לעולם האדמורים שכפו את עצמם. הם יהיו בדיחה של ממש!!!! הצעה שלי, אחרי כזאת צוואה מופרשת. רדו מזה. זה מצחיק ומציק
ראובן19.08.20
תסלחו לי כל הצוואה הזאת מעלה סימני שאלה גדולים מאד מי בחש שם ועשה צחוק מהכבו"ק מסדיגורא זצ"ל
סנדי19.08.20
81
חילול השם.החסידים מאמין שיסיקו את המסקנות
משה19.08.20
שכחתי את ה"כח" וכו' (שלישיית הכפי"ם)
מיקי זוהר19.08.20
80
זהו עסק כלכלי בלבד
יוסי19.08.20
זה שאין מציאות רוחנית או אחרת שאין לה חלק כלכלי זו מציאות. זה רדוד מאד לומר בגלל שיש מציאות כלכלית זה הדבר היחיד. מראש הממשלה דרך הביטחון דרך הרפואה כל שירות ציבורי יש לו צד כלכלי ועדין זה שירות הציבור. והמשרתים שם תמיד מדברים על תרומתם לציבור ולא על הצד הכלכלי שמקיים את השירות הזה.
לידיעה19.08.20
79
מי שקרא טוב את הצוואה רואה שהאדמו"ר זצ"ל אומר שיש לבנו הצעיר כוח לברך. ומי שיש לו חכמה כדאי לו ללכת להתברך.
מי שקרא19.08.20
חה חה חה
אדם חושב19.08.20
78
מענין, היא לא האשה הראשונה שחושבת שיותר חכמה מבעלה,
yaacov19.08.20
לא חכמה יותר. אך לא מוכנה להקריב את משפחתה למען כבוד החסידות והעסקונה
חסיד עם ראש19.08.20
77
למה להתפלפל, לבקר ולמחות? הרבנית החליטה כי מה שכתוב אינו מה שהתכוון - "חיסורי מיחסרא והכי קתני", וכעת יש שלום ב"ה. העיקר הוא שהאדמו"רים החדשים ישמרו על חיי חסידיהם, לא כפי שנוהגים אצל בעלזא.
יהודי ישראלי פשוט19.08.20
יהודי ישראלי פשוט ! זה פשוט שהינך מחנובקאי שעיניך יוצאים מאוזניך מקנאה על בעלזא , זה די ברור ואין צריך ראי' , אני לא אלכלך על אדמור"ך היות והוא נכד אדמורי בעלזא , אבל כדאי שכבר היום תדאגו ליום שאחרי לסדר לכל בניו חצר מסודרת ובלי מחלוקת היות שכולכם אנשי ריב ומדון ומה שקורה היום בסדיגורא הוא רק קדימו
מנחם 19.08.20
אני נכד של אברהם אבינו..... יש לכך ערך כלשהוא?
הגר"א19.08.20
מה יש לקנא בבעלזא ? הצחקתני , חסידים שוטים
יהודי שפוי19.08.20
76
הגדול סינדל את הקטן והחתים אותו בעל כורחו ולקח לו גם את המקום הרווחי ואל תשכחו מי שבירושלים הוא יכנס למועצת גדולי התורה
לזר19.08.20
75
עדכון: הרב ברגר החתום על צוואת היחיד אישר את החלוקה ובכך מסתיים כל הענין. בהצלחה לשלושת האדמורים החדשים.
יקי19.08.20
שקר גמור!!!!!!!!!!!
שקר10.01.21
74
האדמור כתב שהבן יכול למנות ולעשות כראות עיניו. מה הבעיה? הוא החליט למען השלום וכבוד אמו לעשות ולמנות ככה. תקשיבו לרבע החדש שליט"א
יחיאל19.08.20
73
הכותב נכסיו לא' מבניו ל"ש בריא ול"ש שכ"מ לא קנה שלא נתכוין אלא לעשותו אפוטרופא על שארהבנים כדי שיכבדוהו ואפילו הוא קטן המוטל בעריסה בפרק י"נ (קלא:)
סקרן23.08.20
72
מלבד זה שאתה רכלן ומוציא שם רע על הרב מש"י ועליך נאמר מכה רעהו בסתר הרי ברור שהרבנית התערבה כדי למנוע מריבות.
לדוד. מה אתה קשור ?! 19.08.20
71
פעם שאלו לרב לאיזה בן ילכו החסידים ענה להם הרב תלוי איזה דין יש לחסידים אם כבהמות אז נקנים במשיכה ואם כבני אדם בני אדם יכולים ללכת לאיזה קניון או בית מדרש שרוצים...
קנין19.08.20
הספור היה עם ראבד העדה החרדית, רבי פנחס עפשטיין זצוק"ל
ר19.08.20
70
פעם ראשונה בהיסטוריה שאין אדמו"ר... יש אדמורי"ת..
ליטאי פשוט19.08.20
זו לא פעם ראשונה הייתה כבר בהסטוריה אדמו"רית: האדמו"רית ציזיה חנה מטשרני אוסטרה, שהתנהגה כאדמו"ר לכל דבר, ערכה טישים לצד חסידיה וכו', תקראו בגוגל.
אני20.08.20
לגפני יש כבר אדמורית מזמן, שלי יחימוביץ, ככה הוא אמר שכחת?
ר19.08.20
אפילו לליצמן יש.. >> הרבנית מלכה לייפר תליט"א
גורנישט19.08.20
69
בושה וחרפה נגד צוואה מפורשת של האדמו"ר זי"ע
אחד העם 19.08.20
תפסיקו להיות תמימים. נשמע מאד מסריח הסיפור עם הינוקא מסדיגורא
גנדי 19.08.20
68
חסידים, תלמדו מהוואתיקן איך להסתדר! הפכתם את היהדות למינויים פוליטיים. ממתי שמענו שביהדות הגדלות והרבנות עוברת בירושה? תארו לכם מה היה קורה אם משה רבנו היה מעביר את הירושה לבנו ולנכדו (שעבד ע"ז). תפסיקו לעקם את התורה, להשתעבד בצורה עיוורת לאנשים שהתמנו ע"י אבותיהם שהתמנו ע"י אבותיהם וכן הלאה. לא ככ
ההוביט היהודי19.08.20
זה לא רבנות ולא גדלות... זו אדמורו"ת אין לכך תנאים מלבד - בן של.... וזכר.
ברדעקר19.08.20
כהונה עוברת ביהדות בירושה וכן כבר מחיים מלוכה עוברת בירושה וגם לרבנות יש דיני קדימה מותר ללמוד קצת לפני שיורים.
לידיעה!19.08.20
כהונה ומלוכה, כן. כתר תורה, כל הרוצה יבוא ויטול.
ברוך19.08.20
כנראה שאתה קשור לנצרות...
יהודי19.08.20
67
היה ברור שהוא יילחם עד טיפת דמו האחרונה
מש"י זהב19.08.20
66
הצעה לאחים: אולי תמצאו עבודה מסודרת , עם תלוש משכורת וזכויות סוציאליות, מאשר לנסות להמשיך לעבוד על עדר חסידים?
Dude19.08.20
זו בדיוק הבעיה שהם עשירים מאד נכדים של פלדמן
חיימקה19.08.20
הרבה כסף ...יחוס גדול ...ומחסור בשכל ... מתכון מושלם לפצצת אטום
פיסיקאי19.08.20
בלי עין הרע!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! להסתכל בעין רע, תפרגנו, והשם יפרגן גם לכם ויתן לכם!!!!!!
ה19.08.20
65
פלדמן מ ויזניץ גם שינה צוואה מהישועות משה זצ ל והחליט לשים כאדמור את שרולטשע ולא מנדלה ובמקרה הרבנית מסדיגורא היא בתו של פלדמן כנראה למדה מאביה שלא מתייחסים לצוואה
סוד ידוע19.08.20
מזוהם שכמוך, זה בהסכמת כולם.
אבא 19.08.20
אבא יקר נראה מהתגובות כאן שאתה בתחילת הליך הסתיידות .. מי אתה רוצה שימלוך אחריך ?
בן אוהב 19.08.20
במקרה של וויזניץ חסידי וויזניץ ניצלו מרודנות ומשוונצאנות.
יהודי19.08.20
64
על פי פסק הרבנים צוואות לא שווים כלום, חוזים כלא שווים כלום ורק כל דאלים גבר!!!!
ה19.08.20
צוואות לא *שוות
מגזר מאותגר19.08.20
63
לגבי ההשקפה של למה לאלקבל את מה שהאדמו"ר זצ"ל ציווה בפירוש יש מה לדון ואין לנו לדון עד שתגיע למקומו. אבל בעינן החלק המשפטי והתוקף של ההחלטה עצמה ברור שהכל תקף כיון שהאדמו"ר מינה את ר' יהושע העשיל שליט"א להיות המחליט על כל המוסדות, והוא החליט, לא משנה מחמת מה, שהוא ממנה את האחים שלו להיות אדמורי"ם וא
חסיד על הקרקע19.08.20
62
קוברים 1... צומחים 3...
מאיר19.08.20
הלוואי, נפטר חפץ חיים ולמחרת מכתירים 4 חפץ חיים חדשים איזה יופי...!
מתנגד גדול19.08.20
61
מכירים את המשחק "משלוש יוצא אחד" ? אם לא כולנו אז רובנו רובנו בוודאי מכירים את המשחק הזה חברים בושה וכלימה פשוט בושה או כלי מה זה רק מראה לנו איפה אנחנו עומדים איפה אנחנו חיים בעצם איפה אתם חיים איפה אתם עומדים למה אנחנו למה אני מכניס את עצמי לתוך הקלחת המאוסה הזו שימו לב חברים הפעם זה הפוך מאחד יוצ
חיים אייזיק19.08.20
60
הצעיר חתם בכתי״ק, אני לא מאמין שאח אחר מהאחים הקדושים היה חותם על זה. בקיצור הוא ראוי לאותו איצטלא אפשר לתת לו קוויטלך המעביר על מידותיו ...
חסיד19.08.20
אם הוא לא היה חותם, היה לו לב מברזל לראות את אחיו מושפל עד עפר והוא בכבודו של עולם. קצת פורפורציה.
"יחי אדוניכם"19.08.20
59
לאחר מחילה מכבוד הרבנית לא הצלחתי להבין את דעתה עד עכשיו חשבתי שמה שהאדמור אומר קדוש..... ולכן כתב בצוואה במפורש מי ממשיך דרכו בשביל שלא יהיה חילוקי דעות וכל אלה ששמעו למרותו צריכים להמשיך כי זו דעתו ואני מאמין שהוא יודע למה ככה חשב
אבי20.08.20
58
אם הם נפגעים מזה שהם לא אדמורים בושה וחרפה ליהדות אדמור פירוש אדם מדומיין ולא רציני אחרת לא היו ספיקות
יוסף19.08.20
57
מהחתימות רואים שהאבא הכיר טוב את בניו ובחר ברוחני מכולם, בכלכלה תפילותיו תתקבלנה .
מנשה19.08.20
56
לא הבנתי את מי מענין כל השטיטות האלה ממלאים את המסך
יעקב 19.08.20
היות ואתה המגיב מספר 84, כנראה שיש עניון בדבר מהרבה אנשים, ולמי שזה לא מעניים לא צריך לקרוא ולהגיב.
חסיד שפוי19.08.20
55
בבני ברק ובירושלים יש אדמורים ובנשקים כמו חול ... בתל אביב אין כלום אז למה שלא ימשיכו לתחזק ולנהל ולקרב יהודים ברחוב פנקס ולהביא ציבור חדש שמנסה להתחזק ולהתקרב ואין לו למי לפנות ?
תל אביבי 19.08.20
ואני תימני חסיד סדיגורה מראש העין למה שלא יהי לי גם אדמו"ר פרטי משלי - האדמור מסידגורא ראש העין?
בערל מוישה שבזי19.08.20
54
איזה חסדים מהקב"ה !!!! אני זוכר את חסידות סדיגורא בתל אביב לפני 50 שנה ואפילו 20 שנה מי חלם שנזכה לראות 5 חסידים מתווכחים על 3 יורשים לחסידות ???? ב"ה שהם זכו לגדול למדדים של חסידות ענקית שיכולים להרשות לעצמם להתפלג ל3 ?????...בהצלחה לכולם !!!! ואנשים יקרים די לקנאות...תמצאו איזה סבא. תפתחו חסידות
תושב ת"א19.08.20
חסידות סדיגורא היא נצר לבית רוזין כמו גם בויאן,בוהוש,צ'ורטקוב,הוס ,קופיטצ'ניץ ,ווסלוי -כולם נכחדו בשואה ורק מתי מעט נשארו בחיים .היה במטרסדורף אדם יקר בשם ר' משה מעד זצ'ל שזכה לברוח מאירופה ממש בסמיכות לשואה והגיע ארצה .הוא היה חסיד לבית רוז'ין ונהג להגיע לבית המדרש של סדיגורא בתל אביב וכאב לרא
דברים כהווייתם19.08.20
איזה מרגש ... נשמע כמו סיפורי-אומה איך מדינת מעצמה קמה.
נאבעך19.08.20
ברור שאחרי השואה היה צריך לבנות מחדש, אבל כמה דברים לא ברורים ואולי צריך לתקן, הקשר של הרבנים ברים לבית רוז'ין הרי בא מאביהם זצ"ל, והאדמו"ר מבויאן הרי גדל בארה"ב כשהסבא שלו היה האדמו"ר מבויאן ארה"ב. והרי בעיר העתיקה היה ביהכ"נ של ר' ניסן בק, והיו בצפת הרבה חסידי רוז'ין
מחילה מכבודכם19.08.20
53
דרמה! ממידע פנימי הרבנית עוברת לגור באנגליה. אין לה כבר מה לחפש בארץ, מעבר לראות ילדיה רבים, הממסד והציבור רובו ככולו נגדה. אז מה לה לחפש כאן
פלדמן19.08.20
שוטה.
אבא 19.08.20
כנראה שלא הבנת חכם שלי ...
משי19.08.20
די לא הרבנית מבטיחים לך שלא נריב !!! כולנו ניהפך לאדמורים די אמא בבקשה !!! נדבר גם עם נהגי המוניות לעצור לך פפללייזז !!!
משי19.08.20
52
צוואה היא נסיון לנהל את העולם אחרי החיים.
רוני19.08.20
51
לאחר שנודע לו שנבחר פה אחד לרשלצ, פה נילחמים למי יש יותר כבוד????? גאוולד
עמיהוד19.08.20
אתה לא תבין לעולם... זה לא לך...
כ19.08.20
50
איך בנים לא מקיימים רצון אביהם.... ורוצים שחסידים יקשיבו להם...
ללא שם19.08.20
לכאורה תגובה זו נכונה כאשר, כל 3 אחים ישמשו כאדמו"ר, אך חסידי סאדיגורא האדמור נתן להם דרך כי האדמור יהיה הבן הממשיך [החמישי] והם לא ייילכו לאחרים. על וויתור רכוש ציבורי ירושלים, לונדון של הממשיך לטובת הבנים האחרים, קמה וגם ניצבה בקשת האם, וטוב נוהג הממשיך בויתור
אבי19.08.20
הם מקיימים את רצון אמם
אמא19.08.20
כמו שדרשו כבד את אביך ... ואם רצונו הוא ההיפך מרצונך? אז רוץ לאמך ...
דוד19.08.20
חצוף
ללן19.08.20
הגזמת !!! יש אחד שמקיים רצון אביו ... והוא הבן שנבחר על ידי אביו !!!
ליצן19.08.20
49
בבקשה. אני מבולבל מה סדר הבנים.ומי לומד ומי ביזנעס????
משה 20.08.20
48
אני לא כל כך מבין יש מן הסתם 120 אלף חסידי סאדיגורה בעולם מה הבעיה להכתיר את כל ששת הבנים ולכל אחד יהיו 20000 חסידים זה מספר יפה לא? ובא לציון גואל. נ.ב למה אומרים שהחרדים משפילים את הנשים הנה לכם כחה של אשה שיכול לגבור אפילו על צואה מפורשת. והאמינו לי שאם היה נשפך עוד קצת כסף למקומות הנכונים היו מכ
שולמן19.08.20
איך הגעת לזה שיש 120 אלף חסידי סדיגורא, גג 4000. יוצא שאם מחלקים את זה לשלשתם זה פחות מאלפיים לכל אחד,(אפילו שזה גם יפה לחסידות קטנה)
חי בסרט19.08.20
אולי 120 בתי אב.לא יותר
חיים גרביצר19.08.20
תחזק קצת את חוש ההומור שלך
שולמן19.08.20
שולמן התחזקתי בחוש ההומור ובדקתי שיש רק 2800 חסידים
היינו בסרט19.08.20
יש מקסימום מאתיים חמישים משפחות בסדיגורא, שחלקם מודרנים, חצי דתים לאומים, הגרעין החסידי באמת הוא אולי כמאה משפחות. במועצת הקהילות שהתפרסם כמות הקולות שלהם זה הגיע לכ-700 קול שזה 3 קולות פר משפחה בממוצע ( הורים ובן/בת מעל 18 ), יוצא כמאתיים משפחות, שכאמור חלקם רשומים באלפון והקשר שלהם לחצר קלושה ביות
דוד19.08.20
47
אוטובוס לאדמורים ומונית לחסידים
צבי19.08.20
46
מדוע המריבות, ידוע הסיפור בבעלזא לאחר הסתלקותו של מרן מהרי"ד זצ"ל כאשר כ"ק מרן מהר"א זצ"ל הי' בכור הבנים והרבנית שהיתה בזו"ש בקשה שבנה יכהן כאדמו"ר ולא הבכור שהי' מזיו"ר - משום מעשה שהי' - ואז אמר בחוכמתו מרן מהר"א זצ"ל רבנות העיר מגיע לי בתור ירושה מאבי, רעבע ! , ע"ז יחליטו החסידים למי הם רוצים ל
מנחם 19.08.20
בוא נחכה לאחר ה120 של בנו של האדמור הנוכחי לכמה חלקים תתחלק בעלזא בין כל הבנים ואיזה מלחמות עולם יהיו אז
יהודי פשוט19.08.20
לפחות מובטח שם שקט לעשרות שנים ואז יהיה להם כדי חלוקה שלכל אחד יהיו אלפי חסידים ופשוט זה יהי' בלתי אפשרי לנהל עדה ענקית כזו ע"י מנהיג אחד ואז כולם יצאו מורווחים ומרוצים בלי מלחמת עולם - גם בזה בעלזא מקדימה - כהרגלה - את כל העולם
מנחם 19.08.20
45
באיזה זכות יש לדיינים ולרבנית.לשנות את הצוואה זאת חוצפה גניבה ורישעות
דויד19.08.20
אתה חצוף, מה אתה מתערב, אתה תתערב בקוגל של אשתך, בעצם גם זה לא, ..
אבא 19.08.20
44
לא עברה השבעה ... וכבר איש במעיל אחיו ימשוך.. אוי לנו שעיינינו הצוות בכך
אזרח19.08.20
43
האמא כותבת "וכפי שברור לי ללא שום ספק כלל שרצון קדשו הוא שכולם יהיו אדמורים" רק שאלה רבנית יקרה ...הלו את הצוואה שלו הוא כתב וחתם ממש לאחרונה כשהוא ידע בדיוק מה מצבו ..הוא ניסח את זה בצורה שממש לא משתמעת לשום ספק ושינוי בזה ..זכותך גם היה להגיד לו שאת לא חושבת שזה צוואה חכמה .. או לא רלוונטית וי
חסיד מבוגר19.08.20
אל תישא אישה לא לשם ממון ולא לשם יופי, כי הכל הולך ונשאך רק הדופי
ש19.08.20
היא התחתנה עם האדמור או עם תירוז? ודו"ק
ראש19.08.20
42
מכל הסיפור לא הבנתי כמה בנים יש לו ? ואיפה באמץ הבן שאינו יודע לשאול ?
james19.08.20
41
מה שברור שאתם כולכם פה אין לכם שום זכות דיבור על סאדיגורה בכלל ועל רבינו בקוה"ט שליט"א בפרט נא קיימו בקשה את הפסוק נצור לשונך מרע ושפתיך מדבר מרמה ואל תניחו ידכם בדברים שלא שייכים אליכם תתעסקו במחלוקות שלכם ומוטב שגם זה לא בושה וחרפה למי שכותב נגד רבינו שליט"א הגם שהוא צעיר אך אין זה אומ ר כלום נא ל
מחשובי החסידים19.08.20
40
אם האדמו"ר זצ"ל אמר שהבן הרב יצחק יהושע העשיל שליט"א הוא יהיה האדמו"ר ממלא מקומו ועל פיו יישק כל דבר בכל עניני המוסדות והנ"ל יכול להחליט במינויים לפי ראות עיניו והוא יכול לעשות שינויים והרב יצחק יהושע העשיל שליט"א חתם גם על המסמך שהוא מסכים שהאחים שלו יהיו אדמורים במקומותיהם אם ככה לאחים יש על מי ל
לדון לכך זכות 19.08.20
פלפול מדהים ולמדנות עצומה של הדן לכף זכות !!! אבל אם קראת את הצוואה היית רואה שזה ממש ממש לא היתה כוונת האדמור זצל וליתר דיוק . בדיוק ההיפך מרצונו של הנפטר ... אני דן לכף זכות את האמא בזה שהיא מכירה את בניה ולמען השלום וכו ..אבל בגדול הסיפור כאן מוזר ביותר !!!!
חסיד 19.08.20
כנראה שהאדמור לא חשב ככה לראות איך החסידים מתחלקים זה נורא זה כמו משפחה שעכשיו נפרדת
המלך 19.08.20
39
מה אני יגיד לכם...מביך... אין לי מה להוסיף. פשוט אין מילים. פעם אדמו״ר היה מישהו ת״ח צדיק וטהור שהתקבצו סביבו חסידים להתעלות בעבודת ה׳...היום זה בשביל הכסף...׳בנין רווחי בירושלים׳ ממש בא לי להקיא
ליטאי19.08.20
לי בא להקיא מזה שזורקים סטנדרים בפונוביז אחד על שני,שופחים לבן על ראש ישיבה וכו
חסיד19.08.20
אצה מכיר את ר' מש"י?!!!!! קודם תכיר אחר כך תלכלך. הוא עשה המון למען סאדיגורא המון...........
מניו יורק19.08.20
מכיר את מש"י והוא אכן נהדר ומקסים ועשה המון לסדיגורא !!! אבל האדמור זצ"ל שהיה אביו חשב אחרת ממך ... וגם כתב זאת במפורש !!!!!
ממאנסי19.08.20
פעם אדם שדיבר גבוהה גבוהה על איך היו האדמורי"ם של פעם היה לפחות מנסה לקיים הלכה פשוטה שאסור לקבל לשה"ר ואילו היום אדם רומס את ההלכה מרגל גסה מקבל לשה"ר כדבר אמת גמור ומתוך זה עומד ודורש איך היו האדמורי"ם של פעם ממש בא לי להקיא
ליטאי שפוי19.08.20
38
כל בר דעת מבין שמה שכתב כ"ק זצוק"ל שהזכות ביד האח הצעיר שליט"א למנות מינויים הכוונה היא למנות מגידי שיעורים ומשגיחים ומנהלים למוסדות הק' ואין הכוונה למנות אדמורי"ם כי זה כבר כ"ק אדמו"ר זצוק"ל מינה
ישראלי19.08.20
37
האדמו"ר מליובאוויטש זצ"ל ביקש מהסבא שלהם לא לעזוב את תל אביב, ושמעתי שמאז שעזבו התחיל שם צרות צרורות. חייבים לעשות רבי בתל אביב והוא יהיה הרבי האמיתי של סדיגורא.
חיים19.08.20
ודווקא האדמו"ר מצ'יצנוביץ זצ"ל ביקש מהסבא לא לעזוב את תל אביב ושמעתי שהצרות החלו עוד לפני שעזב ....
דער קאליבר19.08.20
מחפשים אדמו"ר לתל אביב מרכז .להחזיר עטרה ליושנה
משה19.08.20
36
והילדים שלהם גם יהיו אדמורים?
E19.08.20
35
אדמורים יכולים להיות כמו תפוח אדמה, שמים אחד באדמה יוצאים הרבה
דוד ס"ט19.08.20
ומה קורה בין עדות המזרח?
עובדיה19.08.20
34
פורסם עכשיו שהגבאים הכריחו את הבן הצעיר לעזוב את הבית של האמא והוא כעת עבר לגור לבית של אחד העסקנים. ולוחצים עליו שיחזור בו, ושיפלג את המשפחה. במעשה הזה, מבינים מה הכח וההשפעה של הגבאים, וכשהם מצליחים להשפיע כך על הבן הצעיר הזה, נשאלת השאלה מה כח ההשפעה שהייתה להם על האב בשנתו האחרונה. ומכאן התוצאה
אמת מארץ צמח19.08.20
שטויות! הדיין שאצלו הופקדה הצוואה הוא הרב ישראל ברגר, צדיק וקדוש שאין לו משוא פנים והוא בכלל חסיד צאנז... הרב'ה עד שעותיו האחרונים היה צלול, וכמו הפירסומים שמאז ומעולם הוא רמז על הבן הנ"ל לממשיך דרכו, אל תזלזל ותבזה את גדולי ישראל.
שלומי יצחק19.08.20
33
מעיון בחתימות המתאים ביותר הוא דווקא הבן ר' אליהו. הבן ר' יצחק אולי צדיק אבל נבחר כדי שלא יוכל לנהל את המוסדות והכסף.
משה רבינו19.08.20
32
גם יעקב אבינו הכי אהב את יוסף שהיה הצעיר לפני שבנימין נולד יש מושגים כאלה וגם לי לא נוח למה כתב כך אבל כנראה הבין ש סדיגורה חסידות קטנה וכמה רבנים עלולים להתפרק לגמרי. אבל גם אם עשו זאת מלחץ האחים הגדולים ברגע שרבנים גדולים פסקו אנחנו חייבים לשתוק כי רבנים בכוחם לשנות ולומר על ימין שמאל ושמאל ימין ו
נראה לי שהכי צודק זה.. 19.08.20
יעקב אבינו מינה את יוסף לאדמור?
מבקר מקרא19.08.20
כן, יעקב נתן ליוסף כתונת פסים מיוחדת, מה שלא קיבלו שאר האחים, ויעקב התייחס ליוסף בחביבות יתירה
ג'ייקוב19.08.20
והקשר בין חביבות? למינוי? ולמינוי אדמו"ר הוא?...
מבקר מקרא19.08.20
זה דוגמה ומשל!! אם אתה לא מבין דוגמאות...
ה19.08.20
זה בגלות בתלמוד הירושלמי פוסק שרק שהם פוסקים על ימין ימין ושמאל שמאל.
ימין שמאל ימין19.08.20
ומה היא מדינת ישראל? לא עומק הגלות??
יהודים באים19.08.20
אין לזה שום קשר לגלות. כבר אמרו חז"ל (סוטה מט) והמלכות תיהפך למינות. אבל זה לא גלות.
קנאי19.08.20
31
עצוב, ואחרי זה בוכים למה שונאים חרדים (אני גם חרדי)
Shlomi 2019.08.20
למה? כאילו אצל חילונים לא רבים על כבוד וכיסא?
אהבלון19.08.20
לאהבל היקר ! מה שלחילונים מותר לנו אסור !!! מי שאמור להיות מורה דרכינו בתורה יראת שמים מידות טובות וחסידות לא אמור להתנהג כחילוני
חכם לאהבל19.08.20
בדיוק, לכן לא מעניין חרדים מה חילונים חושבים עליהם ולמה הם שונאים..כי מי הם?ומה יתרונם?.. היטבת להסביר.
אהבלון19.08.20
לא בגלל זה שונאים אותנו, הם החלינכים רוצחים שפלים....
אבא 19.08.20
30
כבוד כסף ושליטה זה החסידות של 2020 גועל נפש סליחה מהבעש"ט
בושות19.08.20
תתבייש מהעבירות שלך, על זה לא חשבת, אה?
אבא 19.08.20
29
א. גם להקב"ה יש דעה בענין... כבר אמרו חז"ל רבנות מקברת את בעליה, צריך להיזהר בזה מאוד! ב. השאלה היא מה זה אדמו"ר? אדם גדול או עסקן מצליח?! ג. מהיום והלאה מה יעשה אדמו"ר שכותב צוואה? האם יש דרך שאמנם יקיימו את דבריו?!!!! ד. כל הדיון די מיותר, החסידים הישרים ודאי יקיימו את צוואת רבם וילכו לפי הכתוב בצ
נחמיה19.08.20
28
משפחה שמנסה לתמרן בים סוער כדי להגיע ליעד הנקרא שלום ושלימות המשפחה. הם חיים והם מתמרנים יפה כגוף אחד, אז מה לאחרים לדחוף אפם. לכל חסיד יש זכות לתת קויטל למי מהבנים שהוא ירצה.
ללא שם19.08.20
שאפו
ראש בפעולה19.08.20
27
חברה תחשבו זה ממש לא פשוט. וכול הכבוד לרבנית. הרבי השאיר להם פצצה שאא לפרק מי שכלב בסיפור זה אלו שערכו איתו את הצוואה שהיו צריכים להגיד לו שזה לא ישים. נראה לכם שהרבנית לא דיברה איתו לפני מותו מי יהיה האדמור? והיו סיכומים? איך הדינים הללו נתנו לו לכתוב צוואה כזו?
אלי19.08.20
לא היה כזאת בתולדות החסידות מאז היווסדה! לעשות ההיפך הגמור מצוואה הכי מפורשת! לבכות...
משה19.08.20
ועל זה נאמר כל העולם מפחד ממקק (גוק) 1.כי כולם מפחדים מהצבא החזק בעולם 2.האחראי על הצבא הוא הרמטכ"ל 3. הרמט"כל מפחד מהרבנית 4. הרבנית מפחדת מהמקק .. אז המקק יחליט מי האדמורים החדשים !!! בקיצור צריך חומר חיטוי רציני וניקוי אורוות בכל מה שקורה בחסידויות היום זה הכל בדיחה אחת גדולה ...אפס חסידות .ומל
המדביר 19.08.20
26
העסקנים בהלם כולל הרב ברגר בוא נראה כמה זמן יקח עד שיתחילו ללכלך שחתימתו של הצעיר ים מזויף!!!
שיעלה 19.08.20
האבתי צוציק בן 28 שלא מצא לעצמו מסגרת נהיה הרב
מישהו שמכיר19.08.20
דבר ראשון הוא בן 24 דבר שני אתה אומר שהוא לא מצא לעצמו מסגרת הוא תלמיד חכם אל תזלזל בכבודם של צדיקים
פלוני20.08.20
25
רק להבין איך הולך לשבת אדמו"ר ולקבל קהל נגד רצון אביו?!?!
מוזר19.08.20
הם לא רוצים להיות אדמורים אבל הם מעדיפים זאת מאשר להיות חסידים של אחיהם הקטן. ומאחר וברצונם להמשיך ולהתעטר בתואר סאדיגרר לא נותרה להם בררה כי אם להיות האדמור.. כי חסיד אינם מסוגלים.................
שישקו20.08.20
24
האמת היא שעל פי ההלכה כשיש צוואה ויש כבוד אמא שחיה כיבוד החיים עולה על צוואת הנפטר,
ישראל19.08.20
בלבול מוח, אם ע"פ דין ומוסר וחסידות יש לקיים צוואתו של הרבי, א"כ כשהאמא אומרת אחרת ארין לה כל דעה בזה, והרי זה בגדר אמרה לו אמו לחלל את השבת
שימען19.08.20
עוד בעל שולחן ערוך חדש!
חסיד שפוי19.08.20
צ"ע בתשו' רעק"א
יהודי19.08.20
23
אחד בבני ברק , אחד בלונדון ואחד בירושלים.... ומה עם תל-אביב???? שימו אחד בת"א שזה ה-מקום שציווה האדמור הסבא זצ"ל להישאר בו לעד ולא לעזוב, ושם גדל וחי הרבי שנפטר זצ"ל, וברגע שעזבו שם התחילו הצרות... צריך כאן אדמור בת"א, להחזיק את הכולל ואת הביתמדרש ואת המקווה והשיעורי תורה, מקום של קדושה, כאן זה מא
TA19.08.20
22
לכל המגיבים השליליים, למה לשלול? למה להיכנס לנעלים של אחרים? תנו לרבנים הקד' ולרבנית הצדיקה להחליט, זה לא להבנה שלנו ואף אחד לא שואל אתכם ולא אותנו.. קצת פירגון.. עין טובה ונתברך בע"ה בשנה טובה.
ירושלמי19.08.20
21
מתכון לצרות...
יוסף צבי19.08.20
20
זה הפתרון ! מעין פנתאון שכולם אדמורים בתואר ויש רוטציה כל שנה כשאחד הוא האדמור הרשמי
רומא19.08.20
19
מה זה ר"ת פע"ח? מישהו מוכן להסביר?
יצחק 19.08.20
פרי עץ חיים
מנחם 19.08.20
פרי עץ חיים
ישראל19.08.20
18
איך עוד לא הבנתם שהאדמו"ר לא חתם על כזאת צוואה???? נראה לכם שהרבנית היתה מפרה את הצוואה של בעלה??? כל בני הבית של האדמור כולל הרבנית עומדים על זה בתוקף שאין מצב שהאדמור כתב כזאת צוואה. אם אתם קצת הייתם מכירים את האדמור, ואם הייתם קוראים את הצוואה. הייתם מבינים שנעשתה כאן קנוניה של אנשים ודי למבין..
זלמן19.08.20
הבית דין בפתח תקווה פירסם פרוטוקול עיי"ש איך שהצוואה אמת לאמיתה
שטויות10.01.21
17
הדא הוא דכתיב ה'מקום' ינחם אתכם
רינה19.08.20
16
לאחר אי קיום הצוואה וטוב שכך,אז חזינן שהצדיק גוזר והקבה מקיים,זה לא על הרבי? אלא הרבצין גוזרת והקבה מקיים את גזירת הרבצין!!!!! ועכשיו אם הבנים שמחה, וזה טוב לה וטוב לבנים,והעיקר שכל אחד יפתח מוסדות,וקנאת סופרים תרבה חכמה,!!! וכמובן גם שטלייעס! אז למה לבכות,??? רק לשמוח יש !!!!!
יוסי19.08.20
15
ממש עצוב
אה19.08.20
14
פשוט מזועזע. האם המהלך הזה ספוג בדבקות?
חסיד19.08.20
ספוג בדבק 60 שניות שיחזיק מעמד רק 60 שניות
הנגר19.08.20
13
לאורך כל ההיסטוריה זה הוכח, צוואות של אדמורי"ם בנוגע להמשך ההנהגה, אינה שווה כקליפת השום, בכל ההיסטוריה נעשו אחר כך דברים אחרים שלא כפי שנכתבו, זה המצב
הוכח שוב 19.08.20
12
אומרים שיש לאדמו״ר הצעיר יראש שמיים חזקה! אם הוא חכם גדול, שלא ירד לרמה הנמוכה של הרודפי כבוד הדוחים האלה ויגיד שמוותר על האדמו״רות ואז מי שבאמת לא אוהב מחלוקת ורוצה לכבד את האדמו״ר האבא זצוק״ל, ילך אחריו באש ובמים ולא יוותר...
איש אמת19.08.20
יראת שמיים חזקה נבחנת בניסיון של אדם בחייו ולא אצל ילד תפנוקים בן עשרים ושלוש
ניצול שואה19.08.20
אך אך אך. כמה טיפשות..
יח19.08.20
כשל לוגי 'אד הומינם' תקיפת המגיב כהתחמקות עם התמודדות בתגובה.
ניצול שואה19.08.20
11
למה לא חשבו על האפשרות למנות את שני האחים של הבן הצעיר לאדמו״רים חליפיים של סדיגורא?
תנחום19.08.20
10
יותר אדמורי"ם מאשר חסידים,הם עוד יקוששו חסידים ברחובות.
אשר19.08.20
9
האדמו״ר זצ״ל שפיקח היה, מה ראה לשטות זה, ליצור אחרי לכתו לגנזי מרומים, בוקה ומבולקה ?
דב19.08.20
8
ברוך השם. שהרבנית תליט"א תזכה לאריכות ימים. כל הכבוד לה. אני מירושלים אז ב"ה הרבע שלי הוא כ"ק מש"י שליט"א 'ימים על ימי מלך תוסיף'
חיים19.08.20
אני גם מאחל לה אריכות ימים ... הסיפור כאן מוזר ביותר ולא ברור ... אבל גם לי היה סב אדמור מפורסם לפני השואה ולאחרונה התוודעתי ליחוסי החשוב לאחר שלמדתי בישיבות ליטאיות ולא יחסתי שום חשיבות לבנשקו"תי ... אני הולך לבקש מאמא שלי תחיה מכתב לאישור על היחוס והגזע שלי.. אבקש גם חתימת הרבנים על כך.. כי אם ל
חסידות חדשה 19.08.20
אם במקרה תהיה אדמו״ר של חסידות בעגאד (בעז״ה) אני יהיה המשב״ק שלך
גבאי20.08.20
7
האדמור המנוח ירדוף אחריהם אחרי שציפצפו עליו ופגעו לו בכבוד.
איש אמת19.08.20
6
מעניין למה אף פעם לא שמענו משהו כמו "הבן של האדמו"ר מוותר על אדמורות, וינהג בענווה ובצניעות, וילך ללמוד תורה בשקט"
שירה19.08.20
כי זה הדבר הכי קל, להתעלפ מהצאן, ולהפקיר את העדה והחסידות, הוא צריך להתגבר על הנסיון הזה שהיצר אומר לו באוזן, מה לך ולכאב הראש הזה של אדמורות, אדמור הוא מוגבל, אל תחשוב שזה כל כך כיף להיות אדמור, אם יש לך טעות בתשובה לחסיד, או אין לך כסף למוסדות, אתה בצרות
ר19.08.20
ר' משה העשל מעזרת תורה בירושלים הוא נכד של קופיטשניץ והיה אמור להיות אדמו'ר וגם מתאים לכך,הוא עדין,למדן,ירא שמים וענו -וויתר על האדמורות לטובת פלינטנשטיין שקיבל אותה למרות שהוא לא נכד ישיר
יש כזה19.08.20
5
פתאום כולם דואגים לקיים צוואת האדמו"ר? כך אתם דואגים לקיים כל סעיף שו"ע?
משה בן אברהם19.08.20
4
בדבר שנצטער בו אותו צדיק יכשל בו זרעו
חיים משה פלדמן19.08.20
3
מה הענין אם האדמור קבע שאחד יהיה האדמור וכולם יתבטלו אליו איזה חסיד סאדיגורה אמיתי יתבטל באמת לאחים ?הכי הרבה ברכה אבל רבי בודאי מי שמינה האדמור ??ואיך אפשר לבטל בזכות רבנים אץ דעת האדמור מה עשיתם שאלת חלום?
המלך 19.08.20
האדמור כתב שאם הבן החמישי רוצה לעשות שינועים הוא יכול לעשות מה שהוא רוצה וזה מה שהוא רצה שגם האחים שלו יהיה אדמורים, הוא עוד מדי צעיר ולא רצה כל כך הרבה על הראש והגבאים הם אלו שדחפו את האדמור זצ״ל להכתיר את בן החמישי הם לא הסתדרו עם הבן הבכור שליט״א כי הבן החמישי הוא שפל נסיון והוא יעשה מה שהם אומרי
חיים19.08.20
2
מצטער, אך כל הנ"ל הוא רק קיום במלואה של דברי המשנה סוף סוטה על המצב של עיקבתא דמשיחא. ממי עושים פה צחוק? אם אין מילה של האדמו"ר כלום לגבי יורשו, איזו אמונה היא זו, ומה שווה כל החסידות? איך לא מתביישים לכתוב שדעת הרבנית קובעת מי ראוי לנהוג את הציבור? מה זה, יונג איזרעל, שהנשים מחליטות בדברים שבקדושה,
חסיד שפוי19.08.20
צודק בהחלט, עצוב מאוד. עדיף שלא יגידו שהם עושים את זה למען השלום, הם ממרים את פי אביו שהיה צדיק וזה מה שהוא החליט, איפה דעתו בדיוק?? אפילו אומר לך על ימין שהוא ימין וכו
תמי19.08.20
הכל מאד פשוט, האדמו״ר זצקו״ל נתן את כל סמכותו להבין החמישי, והוא החליט לחלק מה שנתנו לו... יותר ברור? תראה את התגובה מס׳ 14
דוד19.08.20
אני לא חסיד של אף אחד. אפילו לא יצא לי לראות אחד מהבנים בחיים שלי (אולי באקראי ובלא יודעים). מי שלא מקבל שלמלא רצונן האדמו"ר זצ"ל ולקיים כיבוד אב, הבנים חייבים למנות רק הבן הצעיר, היה מסלף גם "רחל בתך הקטנה" כמו לבן.
חסיד שפוי19.08.20
1
יש צוואה!!! מה לא ברור??? אני לא חסיד, אבל אם מאמינים באדמור אז שיקיימו את הצוואה. ואם לא מאמינים באדמור אז מה משנה מי אדמור, בכ"מ הוא כלום? נשגב מבינתי...
א19.08.20
אל תשכח שגדולי הדיינים סברו שא"א לקיימה כפשוטה. הלשון "לדבוק בו" וכו' הוא מגוחך עד אימה. מה הרעיון לכתוב צוואה שאין מציאות לקיימה. אם מש"י אינו אדם גדול, איך אתה מנסה אותו בניסיון שגדולים ממנו לא היו עומדים בו.
יודע19.08.20
מה שנשגב מבינתך לא אומר שזה לא הנכון ננסה להתערב שיש הרבה דפי גמרא שגם הם נשגבים מבינתך.
זעליג19.08.20
אולי גם יעניין אותך
חסידים ואנ"ש

ברוקלין על הרגליים: חגיגת ענק לרגל 40 שנה ללימוד הרמב"ם

חזקי שטרן | 28.04.24

באר האמונה

ערב שביעי של פסח: ר' מיילעך החדיר אמונה ברעווא דרעווין

חיים רוזנבוים | 28.04.24

ותחזינה עינינו 

מול מקום המקדש | האדמו"ר והמשפיע פתחו בריקוד נלהב 

חיים רוזנבוים | 28.04.24

וספרתם לכם

החסידים זכו לשמוע ספירה מהרבי - שעבר לפני התיבה

חיים רוזנבוים | 28.04.24

הגומל לחייבים טובות

מול אלפי חסידים נרגשים: האדמו"ר מבעלזא בירך הגומל 

חיים רוזנבוים | 28.04.24
ש

ספיישל לחג

אפילקציה חדשה למהדרין: מטיילים חוויתי בירושלים

כיכר בשיתוף הרל"י | מקודם

מועדים ורגלים

ואמרתם זבח פסח | המונים בטיש של הרבי בחוה"מ

חיים רוזנבוים | 28.04.24

אכלו אבהתנא

טיש בלבן | האדמו"ר ערך טיש והכיבוד היה בצבע לבן בלבד

חיים רוזנבוים | 28.04.24

גלריה מסכמת 

האדמו"ר מרובע ח' אמר הלל באפיית מצות | תיעוד

חיים רוזנבוים | 28.04.24

סיפור למוצ"ש

כך הבעל שם טוב הקדוש ניצל מסכנת הדרכים והשודדים

ורד שאלתיאל | 27.04.24
ש

משחקים חינם ונהנים

משועממים? נחים מהנקיונות? כנסו למשחק מלא אנרגיה >>

כיכר בשיתוף תנובה | מקודם

הסגולה למוצ"ש

מדוע הבעש"ט השתוקק להגיע לארץ ואיך זה קשור לפסח?

כיכר השבת | 27.04.24

אילנות טובות

בין עצי הפרי הרבי פצח בריקוד לאחר ברכת האילנות

חיים רוזנבוים | 26.04.24

יט ניסן

מאמר לרגל היארצייט: 'קה אכסוף' – איך הניגון 'נוגע' בך?

ורד שאלתיאל | 26.04.24

צפו בתיעוד

מראות הוד מערב החג בצל האדמו"ר מב"פ

חיים רוזנבוים | 26.04.24
ש

חדש דנדש

קורס הכנה ללידה, *אבל* עם סגל מומחים וצוות מיילדות 

כיכר בשיתוף מעייני הישועה | מקודם

לב אלמנה ארנין

המשפיע והגאב"ד אפו מצות לאלמנות 

חיים רוזנבוים | 26.04.24

ביקור הוד

האדמו"ר העניק טנא מלא פירות לחסידים 

חיים רוזנבוים | 26.04.24

עליה לרגל

ושם נעלה ונראה: באישון ליל, האדמו"ר העתיר על יד הכותל

חיים רוזנבוים | 26.04.24

בכל דור ודור

האדמו"ר שתה את המים שלנו - ואפה את המצות | גלריה

חיים רוזנבוים | 26.04.24
ש

בשיתוף אנשי מקצוע

האם אתה תהיה מה"משפיענים" שמשנים באמת אלפי בתים בישראל?

כיכר בשיתוף למען ילמדו | מקודם