כיכר השבת

"אתם לא הולכים לבד"

בן האדמו"ר מגור ורבני החסידות התייצבו בביהמ"ש; תיעוד

בזה אחר זה, התייצבו 17 הנתבעים מחסידות גור - בראשות בן האדמו"ר מגור, בבית המשפט השלום בתל אביב, לדיון בתביעה הפלילית שהגישו אנשים מקהילת הגר"ש אלתר • סיקור ותיעוד מיוחד (ארץ)

131
שימי שפר וחיים גולדברג | כיכר השבת | עודכן ב-ח' בטבת תשפ"ב | 12.12.21
הכתבה פורסמה ב-ח' בטבת תשפ"ב | 12.12.21
הנתבעים בכניסתם וביציאתם מאולם הדיונים (צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)

בזה אחר זה, התייצבו הבוקר (ראשון) 17 הנתבעים מחסידות גור - בראשות בן האדמו"ר מגור, בבית המשפט השלום בתל אביב, לדיון בתביעה שהגישו אנשים מקהילתו של הגאון רבי שאול אלתר.

קודם הדיון נערך כינוס של כל בני וחתני האדמו"ר מגור עם רבני הערים של החסידות בשטיבל הגוראי ברחוב בר אילן בתל אביב, שם נשא דברים בנו של האדמו"ר מגור, ראש ישיבת "האחים חנצינסקי" הגאון רבי נחמיה אלתר, שהכריז: "כל האדמו"רים לבית גור מהחידושי הרי"ם עד יבדלחט"א יושבים היום על ספסל הנאשמים, יחד עם רבבות אלפי חסידי גור שיושבים יחד איתכם על ספסל הנאשמים".

אחריו הכריז הגאון רבי יצחק חסיד, מראשי ישיבת אמרי אמת, כי "רבני גור וראשי הישיבות הופיעו בבתי הדין גם כאשר ידעו מראש שאלו דיוני סרק. הם הצהירו שוב ושוב שגור נשמעת לדבר תורה".

הגעת הנתבעים לדיון בביהמ"ש (צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)

בכינוס הוזכר כי לאחרונה פרסמו רבני החסידות תצהיר בו כתבו בין היתר: "באנו להודיע קבל הדיינים הגאונים שליט"א: א. אנו נאמנים לתורת משה רבנו עליו השלום, ומאמינים בבתי הדין שפוסקים על פי דיני תורתנו הקדושה. ב. בכל דבר ועניין רצוננו לבוא לדון בבתי הדין, בדיני התורה הקדושה, וכפי שעד עתה חפצנו בכך. ג. בודאי שנקיים כל פסק דין שיתקבל לאחר דיון כראוי, כמו שקיימנו עד היום כל פסקי הדין, שיצאו מבתי דינים קבועים".

לאחר הכינוס יצאו המשתתפים ללוות את הנתבעים בדרכם לבית המשפט, וכך הגיעו כולם יחד ביהמ"ש לקראת הדיון. יצוין כי הדיון היום היה טכני בעיקרו והסתיים כעבור דקות ספורות.

לאחר כניסת הנתבעים נכנסה השופטת יעל פרדלסקי לאולם והקריאה את שמות הנתבעים, בהם את שמו של בן האדמו"ר מגור, כדי לבדוק שכולם התייצבו, כנדרש.

פרקליט הנתבעים טען בתחילה בפני ביהמ"ש כי "קיבלתי את הודעת בא כוח הקובל ביחס לכותרת ראשית בעיתון. ההליך הפלילי הוא לא הצהרות מטעם מאשים ובקשות מבית המשפט שיאשר ולכן אני לא מתייחס לתוכן הדברים ואני מבקש מבית המשפט שיורה על הוצאת המסמך הזה מתיק הקובלנה, הוא לא חלק מההליך הפלילי ומסדר הדין הפלילי".

בית המשפט העיר כי "כלל לא דובר על חינוך במוסדות גור", וזאת כפי שדרש עו"ד שלמה אלבוים במסמך ששלח לביהמ"ש בעקבות הידיעה ב'המודיע'.

לאחר מכן סוכם בדיון על תיקון הקובלנה בהוספת גב' שרה אידלמן כעדת תביעה.

(צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)
(צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)

בהמשך, פרקליט הנאשמים הודיע לבית המשפט כי "אני מצהיר, כבא כוחם של כל הנאשמים, שכתב הקובלנה הוקרא להם, הם מכירים אותו וכופרים. אין טענת אליבי ואין טענת זוטא".

לאחר מכן קבע בית המשפט דיון לשמיעת ראיות ביום כ"ב בתמוז, 21.07.22, בשעה 08:30 בבוקר. האנשמים הוזהרו "שאם לא יתייצבו לדיון ההוכחות, ניתן יהיה לשמוע את העדים בהיעדרם וכן להוציא כנגדם צו הבאה ולשפטם".

עו"ד ז'ק חן לאחר הדיון בביהמ"ש (צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)

עו"ד ז'ק חן המייצג את הנתבעים, אמר לאחר הדיון: "התקיים היום דיון במהלכו הגשנו את התגובה החריפה שלנו לקובלנה המופרכת הזאת, צר לנו שנגררו אנשים טובים ויקרים, יראי שמים, לבית המשפט - אבל אין מה לעשות. אנחנו נתמודד עם הטענות האלה, אתם יכולים להתרשם כבר מהתגובה שלנו לכתב הקובלנה במה מדובר, נחכה ונראה".

עו"ד שלמה אלבוים, המייצג את התובע עקיבא גרינצייג, שניהם מקהילת הגר"ש אלתר, אמר לאחר הדיון כי "ביהמ"ש הכחיש את מה שנכתב בהמודיע, שיש ניסיון להתערב בחינוך. ביהמ"ש הכתיב לפרוטוקול אין שום נייסון להתערב בחינוך, יש רק דבר אחד, להפסיק את ההסתות, האלימות והטרור".

אתה לא חושב שזה צעד טיפה חריג?, נשאל עו"ד אלבוים ע"י כתב 'כיכר השבת' והשיב: "בפעם הקודמת שהיה כזה דבר זה היה בזמן חורבן בית המקדש, קמצא ובר קמצא, שם אמרו למישהו לקום באמצע חתונה ולצאת החוצה, זה מה שקורה בפעם שניה עכשיו, לכן זה חריג ביותר ואני לא רוצה שיחזור עוד פעם חורבן פה בארץ".

עו"ד שלמה אלבוים שמייצג את התובע (צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)

בתגובה בכתב לקובלנה שהוגש כנגדם, מסרו הנתבעים ישראל שטול ואברהם זילברשטיין כי הם כופרים בנטען, הם מאשרים כי אספו את החומרים מהם הוכנו מצגות והתייעצו עם רבנים מחסידות גור, אך כופרים בטענה כי יתר הנתבעים הם העומדים מאחורי המצגת.

לטענתם, "כל המצגות הכילו דברים בשם אמרם, באופן שמאפשר לצופים להתוודע לדברים כהווייתם. הדברים שנכללו במצגות הנם דברי אמת שנאמרו ופורסמו בתם לב ומתוך כוונה לשלול דברי לשון הרע קודמים שהופצו כנגד החסידות וכבוד האדמו"ר מצדם של הפורשים ושל גורמים המזוהים עמם".

באשר ליתר הנאשמים, נמסר גם כן בתגובה בכתב כי הם כופרים בנטען כלפיהם בקובלנה. "עצם כריכת חברי הוועדה בהליך הפלילי שבכותרת הנה מעשה שלא יעשה המהווה שימוש שלא כדין שאינו בתם-לב בהליך משפטי". הם הוסיפו והכחישו כל קשר למצגת שהופצה כנגד התובע.

"עמדת הוועדה היתה והנה זו השוללת אלימות", נכתב בתשובה, "זאת להבדיל מעמדות לוחמניות ופרובוקטיביות של חלק מהפורשים מהחסידות".

(צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)
(צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)
(צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)

לפני הדיון, בכניסה לביהמ"ש, נעמדו הנתבעים ובמקום הובעה מחאה על הדיון, בראשות הרבנים הרב שמואל דוד גרוס, רב חסידי גור באשדוד, הרב נדא, רב חסידי גור בחצור. "הגענו לכאן, כל אחד למרות שיש לו דברים לעשות, ולכאורה מה היה ההיתר לבטל תורה?, אלא שביטול התורה שיש כאן זה קיום התורה, משום שמעולם לא היה קיים דבר כזה שצדדים שצריכים לפתור בעיה, עושים זאת בבית המשפט ולא בבית דין. זה חילול ה' גדול, ובמקום שיש חילול ה' מותר לבטל תורה לצורך קיום הרבים.

"הכאב הגדול הוא שהנוער שלנו, הילדים והבחורים במקום לשבת וללמוד ולעסוק בתורה, שזה הדרך שלנו, עסוקים בעל כרחם בדבר עצוב שכזה שכואב מאד. אלפי בחורים וילדים, אם זה היום בעצרת, שעבדנו קשה כדי להמשיך את הלימוד בדרך ולמזער את הנזקים, אבל ה"אייבישטער" רואה את הכול ובוודאי שיצא מזה רק לטובה".

(צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)
(צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)

כזכור, לפני מספר חודשים הוגשה עתירה לבית המשפט נגד 18 אנשים מחסידות גור, בהם אחד מבניו של האדמו"ר. בעתירה שכותרתה "קובלנה פלילית בגין פרסום לשון הרע במטרה לפגוע", נכתב בין היתר כי "הנאשמים שמשמשים בתפקידים רשמיים בקהילה ובמוסדות, פעלו בין היתר בפעולות תגמול והסתה משומנת נגד חברי הקהילה הפורשת" - קהילת הגאון רבי שאול אלתר.

בקהילת הגר"ש אלתר מציגים מכתב מהדיין הרב מנחם מנדל שפרן שפסק כי אין לבי"ד מכל חוג שיהי' כח ודרך לעצור בדברים אלו והדרך היחידה היא תביעה בבתי המשפט ותלונות למשטרה.

הערב, כפי שדווח ב'כיכר השבת', תערך עצרת מחאה המונית של חסידות גור על פני רחוב חזון איש בבני ברק. החל מהשעה 18:00 יסגרו כל הרחובות הסמוכים לתנועה.

(צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)
(צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)
(צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)
(צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)
(צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)
(צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)
(צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)
(צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)
(צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)
(צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)
תוכן שאסור לפספס
131 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
90
לסגור את תעשיית האדמו"רות ותחזור השפיות למחוזותינו
חילול השם13.12.21
89
גור חיות אדם, בהמות על שתים. ניתן לראות זאת בתמונות, פנים של חיות צמאי דם.... ישר כח לאלבויים.
שמעון לרנר13.12.21
88
מי שהוא פה כתב ש: "העולם החרדי מתנהג ככת וזה מתגלה בדור שלנו בבית המשפט. חלק מתיקון העולם זה גילוי האמת, תודה לכל מי שהביאנו עד הלום לגילוי האמת. הבעש"ט לא הוריש לבניו את האדמרות למרות שהיו גדולים אבל היום גם אם נולד לאברהם ישמעאל הוא יהיה האדמור". אז, הנה תשובתי: אתה צודק במאת אחוזים בקטע שמתחיל
גערער מן המניין12.12.21

הצגת כל התגובות

87
הדבר היחיד שאני יודע לצערי, שהעו"ד אלבוים הוא שקרן גדול, אין לא בעיה לשקר בבית דין.
ללא שם12.12.21
86
גור מבינים רק כוח
ליטאי12.12.21
85
בטח מישהו לוקח את הליצנות של רבני גור ברצינות? איזה דין תורה? בגור מעיפים תלמידי חכמים בלי להניד עפעף. אני הכי בהלם שהם משקרים במצח נחושה והכל בשם התורה. שקרנים ורמאים!
ללא שם14.12.21
84
כל הכבוד לחסידי ר' שאול אלתר, אני לא חסיד גור אבל אני מאהודים של ר' שאול, שיעשה עוד קמפיין ונדאג לו לעוד מאה אלף ש''ח,
בעלזער חוסיד13.12.21
83
אלבוים הוא תותח! לא מתלהם, ממוקד במטרה ומגיב באופן ענייני על הכל. גור הממסדית איבדו את הבלמים מזמן ומחסידות שפוייה היא הפכה לכת שבוייה והכל על ידי הוועדה והאדמו"ר המגבה את הוועדה המכוערת והמרושעת.
המתבונן מבחוץ12.12.21
82
העולם החרדי מתנהג ככת וזה מתגלה בדור שלנו בבית המשפט. חלק מתיקון העולם זה גילוי האמת, תודה לכל מי שהביאנו עד הלום לגילוי האמת. הבעש"ט לא הוריש לבניו את האדמרות למרות שהיו גדולים אבל היום גם אם נולד לאברהם ישמעאל הוא יהיה האדמור
נפתלי12.12.21
אתה צודק במאת אחוזים בקטע שמתחיל במילה הבעש''ט ונגמר במילה האדמו''ר. אבל כל מה שנכתב לפני זה שקרי-שקרים. העולם החרדי הוא לא כת. השולטים בעולם החרדי הם כת (עיין יענקי קנייבסקי ועוד..) האדמו''רים בעל-כורחם מגישים לבניהם את האדמו''רות על מגש של כסף, ללא שיתאמצו או יהיו 'תלמידי חכמים' גדולים.. לדעתי כל
צודק12.12.21
81
הברבריות הבהמית של שונאי בני ועולם התורה לצערינו לא נבלמה בבתי הדין והקוזק הנגזל רץ עם טלפי החזיר בטענות שקריות
יוסלה כהן12.12.21
80
מה עושה שם בבצ"ק? מתי המשפט של הצדיק הזה???
ללא שם12.12.21
79
היום הגדול הגיע. בו כל נמרי הנייר הסתובבו כעכברים מפוחדים. הבינו של המשחקים יפים בשכונה, אבל בסוף גרים במדינת ישראל. סוללת עורכי דין, עם שרשרת של רבנים מטעם ומלחכי פנכה מהשוליים. כל אלו נמוגים מול האמת האחת והצרופה. הסוף לטרור האגודאי והחרדי של חסידות גור נדלן.
השופט כל הארץ12.12.21
78
כאשר האדמו"ר רוצה דין צדק, לא הולך אצל בתי הדין על פי התורה החרדית, אלא לבתי הדין על פי חוקות הגויים. כי שם שופטים משפט צדק. לא ירחק היום וגם פשוטי העם החרדים ילכו בעקבות האדמו"ר.
נביא אמת12.12.21
77
טוב מאוד
הקבוצה השלישית12.12.21
76
כתבה כזאת ארוכה שמדברת באופן מעורפל ולא ברור על הנושא. לא הבנתי כלום
ללא שם13.12.21
75
מה טוביה טננבאום [ההוא עם המשקפיים העגולות והשלייקס] עושה שם ? הוא פובליציסט מצחיק בטירוף וחרדי לשעבר ששונא חרדים
משה13.12.21
74
אלבוים שר"י עם כל הכת של קורח עתיד ליתם דין וחשבון וגהינום כלה והם אינם כלים וכל באיה לא ישובון
יהודי12.12.21
מדוע אתה מקלל?
רפאל12.12.21
אחי זה ברכה.
גבי12.12.21
תקפצו להם
נהנה מהצד12.12.21
73
אפילו המחותן של עו"ד אלבוים הרב גרוס שליט"א יצא נגדו בקול נהי ובכי, ואמר שראוי לקבוע יום זה לתענית.
משה12.12.21
גם פושעים גדולים פוחדים לאיים עך עורכי דין.
רפאל12.12.21
72
מה רוצים מגור? היו להם מורים מצויינים. בזמן שפרשו הפלג הירושלמי, התנהגו אנשי דגל התורה הרבה יותר גרוע מחסידות גור. הם קיללו חרפו וגידפו: "בהמות" "חייבי סקילה" "צריך לתלות אותם על עץ" "מטמטמים את הציבור". פיטרו אותם מעבודות (לא רק ממוסדות חינוך) התנכלו להם, העיפו אותם מבתי כנסת וישיבות, הפעילו מוס
חיים12.12.21
אינו נכון כלל, כמובן שאינני דן על מקרים פרטיים והחלטות של אנשים מסויימים, בכללות שם היה סיפור של קבוצה ביניהם ת"ח חשובים שהיו בטוחים שזכותם "להמשיך" להנהיג, להשמיע דברי ביקורת איומים ולהפריע לגדולי הדור להנהיג בדרך שלהם.
סליחה מכבודו12.12.21
ואיך שכחת את התארים שלהם מחבלים ושונאים וכו'..
משה12.12.21
טמבל! שונאים זה כינוי של דגל.
שונא עצניקים12.12.21
71
החברה החרדית היא חברה חולה חסידים ליטאים פרענקים שסניקים שובו בנים ביס יעכנעס וכיו"ב הכל זה דרעק אחד גודל רווי באלימות . חיים ולדר , ברלנד , הסכסוך בפוניבז' , הפלג , משי זהב וכיו"ב הכל זה דרעק שלכם . וזה לא רק זה .... גזענות בלי גבולות .... תדפקו על השולחן תשנו את הדרך שלכם ותהפכו לשומרי מצוות א
המוכיח בשער 12.12.21
ידידי הנכבד כולם בשיחות סלון ובתוך המשפחה יודעים שדבריך נכונים אבל אם תשווה למעלה שיש לציבור הזה אתה תוכל לרשום חמישים שורות לצערי ו הרב אנחנו נמצאים בגלות וזה חלק מהגלות כמובן שצריכים לתקן את הדברים שאתה אומר אבל אל תעשה הכללות בשביל לראות את האנשים האיכותיים באמת אתה צריך להכנס לתוך הכוללים עמוק
יוני13.12.21
70
זה מרגש עד דמעות לראות שיש סמכות מעל שיכולים להגן עלינו מהאנשים החזקים
אלי12.12.21
69
בושה שהגענו למצב כזה
בית שמש12.12.21
68
לא מפסיק משפט, צריך להוציא את גור מחוץ לחוק, יש להם את כל המאפיינים של כת מבחינת שליטה אבסולוטית על אנשיהם, זה כת לכל דבר, כת אלימה ובריונית.
דודו14.12.21
67
כתבה שלמה שרק בסופה מתייחסים בכלל בחצי משפט לסיבת התביעה, מה זה?!
ללא שם13.12.21
66
הפכו את ר' אהרון לייב שטיינמן לאליל שלהם ועל הדרך רמסו והחריבו ישיבות ומשפחות והתאכזרו לאנשים נשים וטף.
הליטאים של דגל יותר גרועים מגור12.12.21
עוד עייצניק נעבעך ...........
%12.12.21
עוד אמת שאין לדגל מה לענות עליה... תכלית מה שרבי שאול וחסידיו עוברים, עברו אנשי הפלג הרבה יותר,
ד13.12.21
עץ לצערי הרב הם זועקים את זעקת הקוזק הנגזל אני זוכר היטב את התנהגותם לפני הפילוג הם ניסו בכח להשליט את דעותיהם הכוזבות בכח על כולם ובבריונות יש לי כמה חברים טובים שנמצאים שם רובם עם אגרסיביות אש בעיניים שאתם היא הצודקת ואין בלתה לכן לא היה אפשר להמשיך איתם יחד עם זאת אני מגנה בתוקף כל אלימות ורשעות
יוני13.12.21
65
תושבי בני ברק, תסבלו קצת מהפקקים היום כשיסגרו את רחוב חזו"א. אנחנו בירושלים סבלנו כשסגרו את בר אילן בשביל איזה הפגנה של גור על בית כנסת בערד. כשהרסו בתי כנסת בערים אחרות זה לא עניין את גור
אלחנן12.12.21
64
טוביה טננבוים כותב פרק על גור
ללא שם19.12.21
63
הרב שלמה אלבוים, אני בטוח שזכויותיך עצומות. בטוח שלאחר אריכות ימיך ושנותיך אתה תשב בהיכל מקדשי שם שמיים שמילאו תפקידם ורצון שמיים בעולם הזה ללא חת.
מעריץ12.12.21
62
לבית דין חילוני אין סמכות על חרדים. ההפך - כן
ללא שם12.12.21
61
אפשר לקחת את כל השחקנים מגור לסדרה חרדית נוספת הם ממש מתאימים לזה
בול סדרת שטיסיל12.12.21
60
רק אנשים מתוך גור יודעים להעמיד את הטרורויסים של גור במקום
מיילך 12.12.21
59
מי שצריך באמת אבטחה אלו הפורשים מגור אני זוכר את הפגנות השבת בתל אביב לפני 40 שנה אז הם היו גורים עכשיו כבר אריות. שמעתי שיש הפגנה בחזו''א האקשן חוזר להפגנות. ומה עם ה''חילול'' - גור ו -לכם מיום הדין!!!!
ללא שם12.12.21
58
גם אם יש איזשהו הצדקה לתביעה זה עדיין לא מצדיק לתבוע בן של אדמו"ר ורבנים חשובים!!!! בושה וחרפה!!!
בושה12.12.21
למה? לבן של אדמו"ר יש חסינות הלכתית? גם בגיהינום שמור לו כותל המזרח!!!
גמיינע12.12.21
איך קראת לזה "חסינות ה י ל כ ת י ת, חחח יצבוע.
גבי12.12.21
אם הוא מעודד טרור פשוט שיתמודד עם תביעות כמו כולם.
דודי12.12.21
בתורתנו כתוב "לא תכיר פנים במשפט". וכי יש איזשהו חילוק בדין בין אדמו"ר לבין יהודי פשוט?
רפאל12.12.21
57
בע"ה אחלה חרדים אדמו"ר אחד זורק את אמו האלמנה מהבית בפונביז זורקים כסאות וסטנדרים מול היכל הקודש בסמינרים יש גזענות ושנאת אחים בין הזמנים הפארקים בכל הארץ מלאים בחרדים שמאוד נהנים מהפריצות שם כאשר הם שמים פרות שלמות על המנגל נשים חרדיות מסתובבות בלבוש מושך וצעקני עם נעלי עקב ופאות של שחקנ
יהודה12.12.21
56
שמעתי שהגאון האדיר ר' שלמה צבי בן האדמו"ר נאלץ לבטל היום את שיעורו היומי בתלמוד שאותו הוא מוסר כל יום לאלפי ת"ח מכל החוגים ולכן הזעם הגדול.
מרדכי ולס12.12.21
'הגאון האדיר'
ללא שם12.12.21
הוא רק מעביר ברבים את מה שהוא שומע מאביו. "איין גרויסע אפס".
חסיד גור מיואש12.12.21
55
איפה הם ואיפה תורת משה...התרחקו ממנה כבר עשרות אלפי שנות אור ופיתחו להם תורות חדשות. עובדי עבודה זרה בלבוש נוצרי עתיק. זה מה שהם. ידוע כבר שלא התורה מעניינת אותם, והם משתמשים בה, בכבודה, בשמה ובחסידיהם כקרדום לחפור בו. אז את הלוקשים שלכם תמכרו לחסידים השוטים שלכם. מצפים להרשעתכם בקרוב.
דורון13.12.21
54
גם כשתובעים אותם בבית משפט הגורים האלו מגיעים ומרגישים בעלי בתים מה ההתפרעות וההסתה נגד יהודי צדיק ונחמד שלא עשה רע
לטאי שאוליסט17.12.21
53
איזה טרור גור עשו?! אני גר בירושלים ברחוב אלקנה, מעל 20 שנה לא ראיתי שום טרור מגור אף פעם. בטוחני באם היה טרור, כבר מזמן זה היה בבית משפט היו נאשמים. למה לא הלכו לבית הדין?! הדיין, שציטטו ממנו היתר, שייך לקבוצה שפרשו מגור, הוא נוגע בדבר איך יש לו סמכות להתיר את זה. לפני שנה היה כאן באתר תמונות וכתבו
משה12.12.21
הוא גם מגי"ש שיעור שם ומקבל משכורת.
גבי12.12.21
אין בעיה של נוגע בדבר, בדיון ההלכתי האם ללכת לבית משפט עם הארץ שכמותך!
המרכז לתמלול12.12.21
ואתה גם לא עם הארץ אלא בור וריק, אין דבר כזה שדיין יכול להתיר ללכת לבית משפט ,צריך היתר של בי"ד עם ג' דיינים.
משה12.12.21
52
ואני הקטן עם אלבוים. יש די ויש דיין!
רובי12.12.21
51
למי יש את התמונות של זקני הדיינים של בני ברק מובלים ע"י ביאלסטוצקי לבית המשפט
הזהרו בגחלתן12.12.21
אתה צודק אבל זה לא אומר שמותר גם אז זה היה חסיד של הראש ישיבה
ניצה12.12.21
היום הוא הרב של גור בערד לענייני מלחמה
נהנה מהצד12.12.21
50
אתם בושה ליהדות !!! אתם בדיוק הייתם אמורים להוות דוגמא לאהבה שלום ורעות וכל שכן כאשר מדובר באותו חצר חסידות . אולי הייתם הולכים לפתוח איזה כולל חסידי בבית המשפט , אולי זה היה יותר מכבד אתכם . אתם פשוט ביזיון לדת !!!
יהודה12.12.21
49
הסבר פשוט בשלוש מילים: כסף כבוד שלטון
מעתיק מדביק19.12.21
48
מענין אם בהפגנה של גור תראו ליטאי אחד או ספרדי אחד או חסיד אחד חוץ מגור מה זה אומר שכולם עם ר שאול וכולם מוחאים כפיים בהנאה מרובה שגור האמתית מחנכת את גור המזויפת
ליטאי12.12.21
תגובה מאוד לעניין
Yoni13.12.21
47
האייבישטער כבר מבולבל, הוא לא זוכר מי הזמין אותו קודם.
חוזר בשאלה12.12.21
אוי ואבוי למי שמתבטא כך, ואולי אינו יודע פי' המילה אייבישטער?
יהודי מאמין12.12.21
46
הפרד ומשול תוך שנה 10 אדמורים יוצאי גור.. בעזרת השם
יוצאי גור12.12.21
סתום את פיך, רשע מרושע!! משוקץ ומתועב!! אילו מילים אתה מדבר?! שהשם ישמור!!
---12.12.21
תתבייש!
בושה וחרפה12.12.21
45
כל הגררס מושחתים חסידיות זה מאפיות כוח כבוד וכסף .
ריסה12.12.21
44
כבר אמרו חז"ל אלמלא מוראה של מלכות - איש את רעהו חיים בלעו.
ללא שם12.12.21
43
רק ככה עובדים עם טרוריסטים רשעים אלמלא מוראה של מלכות כבר היו רוצחים את כל מי שפרש מהם
משה12.12.21
בראשית המערכה דחפו את יעקב מנדלסון, יהודי זקן ונשוא פנים, לכביש סואן ברחוב ירמיהו, ואיבד את ההכרה, והיה יכול למות. אחרי שנמצאו הפושעים ע"י מצלמות, והוזהרו ראשי גור שהתוצאות יהיו חמורות, הם הבינו שאסור לפעול באלימות קשה, ולכן פועלים באלימות אחרת. ע"י משפט זה, יבינו שגם האלימות האחרת מחוץ למחנה
יוסי14.12.21
42
אין לי צד בסכסוך וגם לא מושג על מהו. השאלה טכנית בלבד: מה הקשר של טוביה טננבוים לעניין, שהוא יושב בין כל הנוכחים הגער׳רס שם?
ל12.12.21
41
כשיפסיקו להציק יפסיקו לתבוע אותם...
כל כלב בא יומו12.12.21
40
תמונת מחזור....
אני20.09.22
39
לשליח השמים דוד בן גוריון זצוק"ל , שהקים את מדינתנו הקדושה ,לולי הוא , כבר היו הגורים וכל אלימי הקבוצות ביהדות , הורסים באופן פיזי את היישוב היהודי
ללא שם13.12.21
כבר המדינה הודתה בפשעיו נגד ילדי תימן.
שלום19.12.21
38
אני בעד שבית משפט חילוני יחנך אותם בדרך ארץ.
נייטרלי12.12.21
37
גור מבינים רק הרבה כח הם הרי החסידות שהשתמשה עם בתי המשפט יותר מכל קהילה אחרת . בפרשיית החינוך העצמאי הם הזמינו את הגרא"יל שטיינמן לבית משפט . כל הכבוד לרב גרינצייג .
שרולי 12.12.21
כמוך כך דרך בני הקהילת הפורשים הממורמרים לרמוס את התורה ולשקר לכולם! גור לא תבעו את הגראי"ל שטינמן ולא אף אחד אחר לבית המשפט. נהפוך הוא גור ויתרו על החינוך העצמאי העיקר שלא להגיע לבית המשפט, לאחר שדגל התורה סחבו אותם לשם.
משה12.12.21
36
למה הבן רבי דוד נראה לחוץ?
צבי יהודה12.12.21
כי אם יקחו לו את האלה והאגרוף הוא יישאר עם כלום
יוסל14.12.21
35
טננבוים מתגורר בימים אילו באזור מאה שערים לצורך כתיבת ספר.
בעילום שם12.12.21
34
בושה וחרפה!!!!!!!!!!!!!!!!!!! היתה נבלה כזאת בישראל!!!!!
כופרים12.12.21
33
מה עושה שם טוביה טננבום
!12.12.21
32
כך צריך להיות זה מה שמגיע למאפיה של גור
ללא שם13.12.21
31
משום מה אף אחד בציבור החרדי לא מזדהה עם הגערערעס....
ראובן יוסף13.12.21
30
בושה וחרפה מה שהחוצפנים של אלתר עושים!! להטריח בן של אדמו''ר בשביל משפט מטופש שכל כולו הוא נסיון להתגרות בחסידות גור, זה ביטול תיירה' כפשוטו! ולאלה מהמגיבים שטענו ש''בן האדמו''ר לא הוכיח את עצמו שהוא חכם וצדיק, אז מה כזה נורא להטריח אותו?'' - הנה התשובה: א'. הוכיח גם הוכיח! הוא מוסר שיעורי תורה לאלפ
גערער מן המניין12.12.21
כי להתעלל באנשים זה מצווה, הא? מי שחתום על זה שמתעללים באנשים ומפעיל "קופים" כדי שיעשו בשבילו את העבודה, יתכבד להתייצב בבית המשפט ויתן דין וחשבון על המעשים שלו. ואם לא מתחשק לו, אז שלא יהיה חתום על פתקים שקוראים להתעלל באנשים, רק כי הם החליטו לעבור קהילה.
אני13.12.21
29
מישהו יודע מה טובנה טננבוים (עם חולצה לבנה) מחפש שמה על ספסל הנאשמים?
סקרני12.12.21
בא לתמוך בגור.. זה ידוע
---12.12.21
הוא כותב עכשיו ספר על הציבור החרדי שממנו בא
עוד סקרן12.12.21
28
לא ראינו את כל התגובות הנחמדות הללו בפרעות פונביז' ודיוני בתי המשפט.... אני טועה????
אברהם ישעיה12.12.21
27
חולי נפש הגיע הזמן שיצאו נגדם גור זה כת לכל דבר
חסיד 12.12.21
אתה נשמע ממש מאבחן. כנראה שאתה פרופסור? לפי הנוסח לא נראה, אז כנראה הרקע שלך הוא חולה נפש.
עזרא12.12.21
26
העצה פשוטה פשוט להפסיק את הטרור ואת הרדיפה, להפסיק את זריקת הבנות מהסמינרים, פיטורי עובדים, יריקות על ילדים, ואז לא יהיו שום תביעות
חיים12.12.21
25
אתם מדגישים כל רגע את בן האדמור, משל היה מדובר באדם שהוכיח עצמו כתלמיד חכם
אברהם12.12.21
24
סוף סוף!!!!! אולי יהיה סדר עם החברה האלו
משה שמואל12.12.21
23
איפה דין תורה????
איפה להתדיין...בדין תורה??????? פתאום בי13.12.21
הלב דומע לראות את המחזה הנורא. לא צריכים פה לא דיני תורה מפותלים ובוודאי לא דיונים מייגעים ויקרים בבית המשפט. יקומו שני הצדדים ויכריזו שלא יהיו יותר הסתות החרמות קללות והצקות מצד אחד למשנהו. והתביעה תתייתר לחלוטין. אין ספק שכל חסידי גור ישמחו ויעזלו, ויחסכו עשרות אלפי שעות של ביטול תורה ומיליוני עבי
חפץ חיים13.12.21
22
כן גם בפונבי'ז יש מכות ומשפטים נגד רבנים תלמדו גם אצלנו יש מכות [אבל זה מצוווה זה עם סטנדרים
גיא קולק12.12.21
21
סוף סוף גור מבינים רק כוח. גור הם כת, אלימים ומרגישים שאין עוד מלבדם. זהו מספיק
ינקלביץ12.12.21
20
קידוש שם שמיים כל יהודי חרד שרוצה לקדש שם שמיים באמת צריך לא להגיע ולא לצאת היום למפגן של חסידות גור במחלוקת הפנימית שלהם אנחנו לא שפנים לא משתמשים בכלל הציבור למלחמות ''קודש'' על חשבון הכלל איש בל יעדר אסור ליהודי דתי או חרדי להגיע למפגן הזה .
חילול השם גררר 12.12.21
19
ראיתי היום תמונה שהעו"ד שתובע את גור נוסע באוטובוס לבית המשפט ללא כל שמירה וכדו'. אז לא הבנתי איפה פה גור אלימים??? סתם מציקים להם כי הם חסידות גדולה . יחיו הקנאים ויסבלו.
רחמים יהושע12.12.21
18
רחמנות על הדור הזה..
אשי12.12.21
17
מה טוביה טננבאום עושה שם??? כותב עליהם ספר?
הג יוני12.12.21
16
מחללי שם שמים
פיכס12.12.21
15
ה"אייבישטער".... רוממות אל בגרונם וחרב פיפיות בידם לעשות נקמה באחיהם ותוכחות בצדיקים שלא חושבים כמוהם ומלכותם מהרה תכרת ויוושעו כל החוסים בם הבוטחים בדרכם האפלה והחשוכה ויצאו לאור גדול אור תורת ה' שדרכיה דרכי נועם וכל נתיבותיה שלום
חיים גוטליב12.12.21
14
מקווה שבזכות האומץ שלך ההצקות יפסקו
יוני12.12.21
13
אלבום גבור ישראל
סובל מהוועדה12.12.21
12
לא מכירה את אלה ולא את אלה אבל חסידי גור ידועים בנקמנות שלהם ולכן אני מבינה למה לא היה מנוס מבית משפט
יעל12.12.21
11
הרב אביגדור רובינשטיין לא רצה להתמודד בדין תורה ושלח שליחים להטריד את הדיינים עד שנאלצו לפרוש מהתיק, אז עכשיו הוא מתמודד במקום אחר וזאת כהכנה להתמודדות בבית דין של מעלה ששם כבר אי אפשר להתחמק
צבי גור12.12.21
10
עם אנשים אלימים שדרכם היא אלימות כנראה שאין דרך אחרת אלא ללכת לבית משפט בהתרת רבנים חשובים כמובן!
כ12.12.21
9
הלך על השופט אם יזרקו כובעים או אם יורידו מעילים
Rafi12.12.21
8
כל מי שרק חושב ללכת נגדם הם מפנים אליו אלימות מילולית ופיזית מגיע להם לשבת על ספסל הנאשמים ומקווה שיימצאו אשמים וישלמו על מעשיהם בכלא.
אבי12.12.21
7
אני חס ושלום לא מתערב במחלוקת ואני לא רוצה להביע שום דעה לכאן או לכאן , אבל כל לב יהודי נקרע להיכן הידרדרנו , לדעתי זה כבר קו אדום ! להביא לבית משפט את הבנים של אחד מגדולי האדמורי"ם והמנהיגים בדורינו , אני לא חסיד גור וזה ממש כואב לי לראות את התמונות , התובעים היו עושים בשכל אם לא היו כוללים את בני
יהודי קטן12.12.21
אדרבא, דין בן האדמור כדין כל חסיד אחר ,אם פשע יתן הדין כמו כולם
יהודי גדול12.12.21
וכי דין אדמו"ר הוא שונה מדינו של כל יהודי? הרי כתוב בתורתנו "לא תכיר פנים במשפט".
רפאל12.12.21
"כבוד נסיכי ונכדי השושלת"?! אתה אין לך בושה? גור רומסת באכזריות כבר שנתיים, את כל מי מנכדי ונסיכי השושלת שלא מיישר קו. איבדתם כל זכות לדבר על כבודם של בני ונכדי רבי. א י ב ד ת ם.
יהודי גדול12.12.21
גור לא רומסת אף אחד אל תבלבל במוח. הם עסוקים בללמוד תורה באמת ולא לנפנף איתה במנגל כמו ששאול שלכם עושה. תברר טיפה מה הוא עשה בימי בחרותו, באלו ספריות הוא ביקר, ומה עשה האדמור מגור הקדוש והעדין מיום לידתו ועד היום. שאתה קובר את הפנים שלך מבושה אל תקבור ליד הבית שלי, שלא יצמח שם עץ של מטומטמים.
צבי שלמה בריכטא12.12.21
אתה משחק משחק יפה מאוד ובדרך מגונן על אלימות שהנתבעים מכוונים מממנים ומעודדים. ממש רחמנות עליך.
יהודי12.12.21
6
שיפסיקו עם הטרור כנגד חסידי שאול אלתר
מני12.12.21
5
כל הכבוד לר' עקיבא גרינצייג. איש ישר ואמיץ.
חיפאי12.12.21
4
מריבה פנימית בתוך חוג חסידי. אני לא מגיב כי אני לא קשור.
יצחק מנחם12.12.21
3
השמועות מספרות שאלפי חסידי גור ינוסו כל עוד נפש בם, עוד באמצע העצרת, כי הולכים להקרין מעשרות בתיםם על גבי מסכים ענקיים, את מראות הקודש ממסע ראש הישיבה שליט"א, ודברות קדשו יישמעו, בעת העצרת על רחוב חזון איש רבי עקיבא. בהצלחה לכל הצדדים אם תשמעו על שינוי מיקום העצרת תבינו למה
חשיפה !!!12.12.21
2
כל הכבוד להרב שלמה אלבוים, חזק ואמץ!!!!!
שמעון12.12.21
1
איום ונורא שבני אדמו"ר חשוב יישבו על ספסל הנאשמים? איזה קטרוג...
אברהם שאול12.12.21
אולי גם יעניין אותך
חסידים ואנ"ש

המונים חגגו בשמחת בר המצווה לבנו של האדמו"ר

חיים רוזנבוים | 07.05.24

כוס ישועות אשא

כוס של ברכה מגביעו של בעל ההילולא | גלריה

חיים רוזנבוים | 07.05.24

התרגשות בחסידות

האדמו"ר הופיע לראשונה אחרי האשפוז | גלריה

חיים רוזנבוים | 07.05.24

זכות אבות יגן 

האדמו"ר ערך טיש לזכר ה'דברי חיים' - אבי שושלת באבוב

חיים רוזנבוים | 06.05.24

שולחן מלכים

גלריה מרהיבה - פסח בצל הקודש: סיכום מחסידות סאטמר

חיים רוזנבוים | 06.05.24
ש

בריאות זה הכול

מלחמה? אזעקות? דואגים לנפש הילדים!

כיכר בשיתוף מכבי | מקודם

שערי ירושלים

על אף חולשתו - האדמו"ר מסטראפקוב ערך 'טיש' הילולא

חיים רוזנבוים | 06.05.24

גלריה מרהיבה

בשיכון ג' ציינו הילולת ה'דברי חיים' מצאנז - "אבי השושלת"

חיים רוזנבוים | 06.05.24

גלריה נוסטלגית 

במלאת כ"ג שנים להסתלקותו - הצצה לחייו של האדמו"ר מפינסק קרלין זצוק"ל 

חיים רוזנבוים | 06.05.24

זכות אבות יגן 

בקרית צאנז בירושלים ציינו את ה'הילולא רבא' 

חיים רוזנבוים | 06.05.24
ש

שדה הקרב הדיגיטלי

פרויקט מיוחד! זהו דור העתיד של לוחמי הסייבר החרדיים

כיכר בשיתוף סייבלו | מקודם

וזאת לתעודה 

הילדים בקרית הבעל שם טוב הגו וקיבלו תעודות מהרבנים

חיים רוזנבוים | 06.05.24

גלריית תמונות

עם סיום ש"ס וסעודת מצווה: טיש ה'יארצייט' בגארליץ

חיים רוזנבוים | 06.05.24

תיעוד ענק

מאות דפי גמרא בעל פה: הילולא וחלוקת פרסים בצאנז

חיים רוזנבוים | 05.05.24

גלריית תמונות

5 שנים להסתלקות: המונים השתתפו בהילולא בקאליב | תיעוד

חיים רוזנבוים | 05.05.24
ש

עם הצלחה לא מתווכחים

ככה ניצחתי את הפחד מהרבנות

כיכר בשיתוף מל"מ | מקודם

שיר חנוכת הבית

האדמו"ר קבע מזוזות וערך טיש בבית שמש | גלריה

חיים רוזנבוים | 05.05.24