כיכר השבת

המכתב המלא • פרסום ראשון

ועדת החינוך של חסידות גור משיבה לטענות על האלימות

במכתב ששלחה ועדת החינוך של חסידות גור לאישי ציבור בארה"ב, היא טוענת ל"מתקפה ברוטלית, אגרסיבית ואלימה נגד יסודות החיים הרוחניים של חסידי גור" • ומה תגובתה לגילויי האלימות? (חסידי)

177
שאול כהנא | כיכר השבת | כ"ה באייר | 26.05.22
חסידי גור בחתונת נכד האדמו"ר; ארכיון
חסידי גור בחתונת נכד האדמו"ר; ארכיון (צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)

על רקע האירועים האלימים שאירעו במהלך השבת האחרונה בין חסידי גור לחסידים מקהילתו של הגר"ש אלתר, במספר ערים ברחבי הארץ, בשל הטענות לתקיפתו של האדמו"ר מגור בל"ג בעומר, בעת שעלה לקבר חמותו בבית העלמין קריית שאול בתל אביב, ועדת החינוך הרשמית של חסידות גור מתייחסת לראשונה למתרחש במכתב מפורט שנשלח לאנשי החסידות בארה"ב שתמהו על המראות שנראו, ומתפרסם לראשונה ב'כיכר השבת'.

במכתב, מגנה ועדת החינוך את המקרים בהם ננקטה אלימות, אך מנגד היא פורסת את השתלשלות העניינים, כפי שנראה מחסידות גור. במכתבם, הם מזמינים את החפץ בכך לקבל חומרים ומידע מפורט וישיר באמצעים ליצירת קשר.

"זה קרוב לשלש שנים שכל העדה הקדושה דגור, על רבבות בניה ובנותיה, עומדת תחת מתקפה ברוטלית, אגרסיבית ואלימה, מצד קבוצה שפרשה, ועוסקת בהכוונת מנהיגה וראשיה בהסתה והכפשה של כל יסודות החיים הרוחניים של חסידי גור, החל ממערכות החינוך ועד דרכי הלימוד, ובראש הכל, מלחמה מתועבת אישית כנגד ראש גולת אריאל כ"ק מרן אדמו"ר שליט"א מגור", נכתב בפתח המכתב החריג שהגיע לידי 'כיכר השבת'.

הוועדה טוענת כי במהלך השנים האחרונות הופצו קונטרסים "עמוסים בדברי נאצה וכיעור, השמצות, שקרים ועלילות דמים" אשר נשלחו אל בתיהם של כל חסידי גור, עוד נטען כי אל בתי החסידים הגיעו "הודעות טלפוניות מלאות דברי הסתה, מכתבים מכתבים ועלונים מלאים דברי דיבה ונאצה", הם מזכירים גם תביעות בבתי המשפט, הלשנות לרשויות ועוד "נגד אנשים פרטיים ובעיקר נגד מחנכים, מרביצי תורה ומנהלי מוסדות החינוך".

"שלא לדבר על מערכת הסתה משומנת ברשת הדיגיטלית, שכל כולה דברי בלע ותועבה אשר גם על הגרועים שבאומות אין מעזים לכתוב. ואין מדובר במקומות 'מחתרתיים', להיפך, כל מי שחשוף לתקשורת ובמיוחד הדיגיטלית, ראה ורואה את כל התועבות האלה, ישירות נגד כ"ק אדמו"ר שליט"א מגור, משפחתו וכל קהל עדת הקודש", טוענת הוועדה במכתבה.

חלק מהמכתב

הוועדה ממשיכה וכותבת כי עד היום – לא הגיבו כלל לנעשה: "ועל אף הכל, עד היום הזה עשתה ועדת החינוך של גור הח"מ, כל מאמץ בכל דרך אפשרית, לדאוג לכך שרבבות אנשי שלומינו, גדולים וקטנים, יגלו איפוק ולא יגיבו מאומה לפגיעות שלהם בכולנו, וברוך השם זכינו, הציבור כולו נהג איפוק למופת, וכמעט שלא כדרך הטבע עמדו עשרות אלפי אנשים נשים וילדים, כאובים ופגועים, זועמים על חילול כל הקדוש והיקר, נשכו שפתיים ו... שתקו.

"קיוונו בכל לב, כי יניחו לנו לנפשינו ולנפשות צאצאינו. ילכו נא לדרכם, יעשו ככל העולה ברצונם, אין לנו שיג ושיח עמם ואיננו רוצים מהם מאומה. אבל לא מיניה ולא מקצתיה. ריבונו של עולם, מי נותן לכם רשות להכנס לתוך בתינו, לדבר אל משפחותינו בערמה ורמיה, מי התיר לכם לנסות לשבור את העולם הרוחני שלנו, לקלקל את הערכים שעליהם הננו מבקשים לחנך את ילדינו, לקרר ולקלקל את יסודות חיינו?".

בהמשך, טוענת הוועדה כי לאחרונה הם "כלו מדרגה באלימות ובהשתלחות שלהם", כאשר רק בחודשים האחרונים הופצו שלושה קונטרסים, "עמוסים בדברי חירוף וגידוף, שקרים ורוע, על כ"ק אדמו"ר מגור שליט"א באופן אישי", אשר נשלחו "לבתיהם של למעלה מעשרת אלפים ממשפחות חסידי גור בישראל, במסווה של חומרים אחרים כביכול, והופצו ברחבי העולם לעשרות אלפי נמעני דוא"ל וקבוצות דיגיטל".

באשר לאירוע האחרון שהצית את המהומה בסוף השבוע, כותבת הוועדה כי "בשבוע שעבר, ביום הקדוש ל"ג בעומר, נשבר גם השיא השפל הזה. ל"ג בעומר הוא יום היאהרצייט של אם הרבנית תליט"א חמותו של כ"ק מרן אדמו"ר שליט"א, מרת מינדל וייץ עליה השלום. כמדי שנה יצאו הרבי שליט"א ובני המשפחה הקרובה עם הרבנית תליט"א לבית העלמין קרית שאול בתל אביב להתפלל על קברה".

כ"ק האדמו"ר מגור (צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)

"עם הגיע הרבי שליט"א לבית העלמין, וזמן קצר לאחר שהגיעה הרבנית תליט"א", כותבת הוועדה שארבו במקום מספר בריונים, שלטענתה "נשכרו" כדי לתקוף את כ"ק אדמו"ר שליט"א ובני המשפחה, ואיתם אחד מבני הקהילה שנמצא בחזית "עלילת דמים", כלשונם, נגד חסידי גור, כאשר הם הגיעו "בליווי מגאפונים רבי עוצמה, הציבו שלטי ענק מכוערים, מכפישים ובזויים ברחבת בית העלמין וממעל העלו רחפן צילום לתיעוד של המעמד המכפיש, ולולי היה מי ששם לב לכך ברגע האחרון ב"ה, מי יודע כיצד היה האירוע הזה מסתיים ה"י.

"כאן, אכן נחצו כל הגבולות. ההשחתה והרוע בלתי נתפס. הזעזוע וההלם שאחז בכל רבבות אלפי בני העדה הקדושה, הוא מחריד ובלתי נסלח. עד כאן. על הרבה הרבה פחות מכך, משנגעו אי אלו ריקים ופוחזים בגדולי ישראל או בכבודם, יהיה מאיזה חוג שיהיה, רעשה הארץ, וכך צריך היה להיות, ואין תרופה למכתם של מבזי חכמי ישראל. על אחת כמה וכמה כאשר עוסקים בכך בשיטתיות, בכוונת מכוון, במשך שנים, מעפרים בעפר את כ"ק מרן אדמו"ר שליט"א גרוע יותר משפלי בני אדם, לא יאבה ה' סלוח להם. ובלית ברירה, ובכאב גדול, הודענו לכל העדה הקדושה, כי אין לנו "בעלות" למנוע מכל ירא אלקים למחות כמחויב עפ"י תורה. כמובן, אך ורק באופן שהתורה וההלכה מחייבת, ללא שום סטיה כלשהיא".

על התגובה של החסידים והעימותים האלימים, כותבת הוועדה כי "בשבת קודש העבר, פרשת בחקותי, יצאו בספונטניות אלפי יהודים בכמה וכמה מקומות בא"י וברחבי העולם למחות על חילול השם הנורא ועל חילול וביזוי שם עבדיו הצדיקים. היו שם זקנים עם נערים, חסידים אנשי מעשה עובדי ה' בעלי תורה ובעלי חסד, כל גווני עמך בית ישראל. וצעקו מדם ליבם "עד כאן". הניחו לנו לנפשנו. לכו לכם לדרככם. עשו כרצונכם. אבל, הרפו מאתנו, ממשפחותינו ומבנינו ומבנותינו, ולעולם אל תהינו עוד לפגוע בנקודת חיינו, רבן של ישראל, כ"ק מרן אדמו"ר שליט"א".

באשר לאלימות שננקטה במהלך השבת, כותבת הוועדה כי "אמנם, בדרך הטבע, למרות כל האזהרות לנהוג אך ורק כהלכה בשלימות, באירוע כאוב וסוער מסוג זה, נוצרים גם חיכוכים בשוליים, לפעמים כאלו הגולשים לאלימות. ברור ופשוט, כי מבחינתנו כל גילוי אלימות אין לו שום מקום גם כאשר רשעי ישראל מתגרים בנו על מנת להשיג צילומים לצרכי יחסי ציבור בעיצומה של שבת קודש, על ידי קבוצה שלימה מאנשיהם שצילמו והסריטו בסמארטפונים בריש גלי תוך חילול שבת בפרהסיא רח"ל. ואם ח"ו אירע ומישהו ממחנינו נכשל באלימות כלשהיא ולא עצר ברוחו למשמע דברי חירוף וגידוף והתגרויות פיזיות, הדבר מטופל מיידית עפ"י הלכה בשלימות בלא שיהוי, כי במחנינו אין מקום לשום דבר שאינו עפ"י התורה וההלכה הצרופה, באיזה אופן שיהיה.

המהומות בירושלים, בצאת השבת (צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)

"אנחנו מבקשים לחזור ולהבהיר בזאת לכל מבקש דעת אמת, בשפה ברורה ללא כחל ושרק, - כל המצב שנקלעה עדת הקודש דגור אליו, הוא אך ורק מן הסיבה האחת, שמבחינתנו אלימות לכל צורותיה היא מחוץ לתחום בלי פשרות. והלוואי שבכל מקום אחר היו מטפלים בחומרה בכל תופעה של סרך אלימות כלשהיא כפי שמתייחסים ומטפלים אצלנו.

"אבל, הגרוע מכל, הוא הניסיון להפוך את הרודפים לנרדפים כביכול. אותם אנשים ממנהיגי ומנהלי הקבוצה המתהלכים ממש בימים אלה בחו"ל ושופכים הון עתק בקמפיין שכולו שקר והצגת נרדפות, הם הם המממנים כבר שלש שנים מכספי תרומות אחינו בני ישראל את כל מסע הטרור שעוברים רבבות אלפי אנשי שלומינו בשנים האחרונות, מעשים שהננו בטוחים שאין לאף אדם ירא ה' כוונה להיות שותף להם, בכל דרך שהיא, והם הם המסיתים הגדולים בימים אלה ממש בדברי שקר ורשעה".

לסיום, כותבת הוועדה כי "כל האמור לעיל, נצרנו בשתיקה ובכאב שלש שנים, אך משהותרה הרצועה והכל נעשה כשר בעיני האנשים החטאים האלה, אין מנוס אלא לגולל בקצרה ממש את המתחולל כאן", ומזמינה את "מי שיש לו ספק בנכונות או דיוק הדברים האמורים לעיל", לפנות ולקבל את כל החומרים שהופצו.

על המכתב חתום מזכיר הוועדה הרב ישראל ינקלביץ בשם ועדת החינוך של חסידות גור.

תוכן שאסור לפספס
177 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
118
חסידים לא עושים דברים על דעת עצמם. בכל מעשה אלים שנעשה על ידי קבוצת חסידים יש לחקור את האדמו"ר שלהם כחשוד בהסתה לאלימות.
רפאל29.05.22
מאה אחוז. כל מה שעשו הגערערס עשו בהוראות האדמו״ר. מזכיר לי את שאול המלך, שנכנס בו רוח רעה ורדף אחר דוד ללא הרף … מעניין איך שזה יסתיים. יה״ר שלא יגיע לרצח חלילה וחלילה
עומד בצד30.05.22
מה פתאום? לחקור את האדמו"ר? מה לאדמו"ר ולחסידיו?
חבדניק א'01.06.22
117
דבר אחד הגררערס לא מבינים שכאשר יענו אותו כן ירבה וכן יפרוץ אתם אומרים פן והקבלה אומר כן
אבי 27.05.22
116
לא משנה מה . עצם העובדה שחסידים כביכול . עושים חילול הקודש בפרהסיה בעיצומו של שבת קדשנו וגרמו לכל כך הרבה יהודים לחלל שבת .אין על זה שום הצטדקות שבעולם .. וואי וואי שלכך הגענו . הגרוע ביותר .
ללא שם26.05.22

הצגת כל התגובות

115
גור מילה נרדפת לאלימות זה תמיד היה ככה והטלת האשמה על המותקפים זה חלק מה"שיטה" הגוראית
יוני26.05.22
גור זה מילה נרדפת לשנאה. מה שהם לא יעשו או לא יעשו תמיד ישנאו אותם. חלק מתסמינים של אנשים שמצליחים...
בונים לוין26.05.22
יש סיבה לזה......
אלכסנדר27.05.22
בונים - אל תכזב בעצמך אנחנו מפרגנים בעלז סאטמר ויזניץ וכו׳ זה לא הנקודה. מה שחשוב הוא הדרך שבה הם מתנהגים לאנשים חוץ לגור
לא חסיד27.05.22
חבל שהמצליחים האלו לא נשארו בפולין ממש לא פלא למה גם שם שנאו אותם ואולי בצדק ולמה פה גם כולם צריכים לסבול מהם שיצליחו אחד על השני אבל בבית שלהם
שמחה בונם 26.05.22
114
מה לגבי השמועות על הבנות שנחטפו?זה נכון?
מאמין להם26.05.22
113
שלא יבלבלו את במח ולא יעמידו פנים של קוזק הנגזל, העובדות מדברות בעד עצמן, אנשי רבי שאול מוכים ונרדפים ואיש מחסידי גור לא חטף מכות מאנשי רבי שאול, אז אנא תפסיקו לשקר ולהצדיק את הפוגרום שעשיתם בשבת, שום תירוץ לא יעזור, רק תודו שחטאתם ותבקשו סליחה ותבטיחו שלא תחזרו על מעשי זוועה כאלה
חיים26.05.22
112
בטח שתקתם כולנו עוקבים אחר הנעשה לא מהיום שרפתם את המניה האחרונה שלכם אני אישית לא מתכוונת להמשיך להצביע יהדות התורה כל עוד גור ברשימה.
דינה26.05.22
כולם מסכימים עם ההחלטה הזה.
chaim26.05.22
111
דת השקר בפעולה. אני הייתי בבימ"ד ושם נמסר מפה לאוזן לעשות הכל כולל מכות רצח למען המחאה, נמסר לנו שה"רצון" שהם יפחדו ללכת ברחוב, וכך הבימ"ד שלהם ייסגר. החסידים של ר' שאול לא פגעו מעולם בזבוב. עצם קיומם של אדירי התורה בני הפני מנחם מפריע למציאות שבני האדמו"ר חלשים ביותר עם רמת משכל בינונית ומטה. כל מל
חסיד גור אנוס26.05.22
איפה הלכו הימים הטובים בגור. נזכרתי השמחת תורה אצל הרבי ר׳ פנחס מנחם זצ״ל הארת פניו! הקדושה! על אלה אני בוכיה!
חבל על דאבדין 27.05.22
110
אוי אוי כמה שקרים במכתב אחד
ללא שם26.05.22
109
הם באמת חושבים שמישהו מאמין לשקרים שלהם ? ?? כדייר ליד רחוב אלקנה כולנו ראינו בשנים האחרונות איך הם התגרו בר שאול וחסידיו וכיצד הצד השני ממש לא הגיב ופשוט הם הופכים את הסיפור ומצפים שהתורמים שלהם בחוץ לארץ יקנו את השקר הזה ... מקווה שהאמריקאים לא כאלו מפגרים ולא יתנו להם יותר גם דולר אחד כי מגדלים
דוד26.05.22
108
גם בתחנות אוטובוס אתם מתנהגים כחיות, דוחפים נשים וילדים ותינוקות העיקר שאתם תעלו לפני כולם. גועל
מרים26.05.22
107
איך אפשר לשקר? הרי יש צילומים מהרחפן בהם רואים כיצד מכים את מר סנדיק בבית הקברות,כי הוא רוצה שהאדמור ישיב את בנותיו החטופות שקרנים נמאסתם!!
אתי26.05.22
106
חיות רעות שאי אפשר לשכנע אותם. לא מענינים לדעת האמת. גור זה בעיה לעולם התורה בארץ. ה׳ ישמור מהם.
הלל 29.05.22
105
אלימות = היפך היהדות
ללא שם27.05.22
104
מאלה שעברו מהם זרקו כל הילדים מתלמודי תורה ומהישבות ומהגני ילדם וגם את הילדות אותו דבר הכניסו אותם לחרם לא לבוא לשום שמחה פרדו בין איש לאשה שלו בין אבא לבת בין הגיס לגיס בין אח לאחים ואחיות וכולהו וכולהו ובקשו מכל המנהלים חינוך לא להכניס אותם ומי עשה למי
מחכה לגאולה שלמ26.05.22
103
במכתב כתוב שארבו במקום בריונים.. מישהוא מכיר או מישהוא יודע על מה הם מדברים ? עמדו שם בתוך -אולי חמישה אנשים/בריונים- הורים כאובים ומיוסרים שדיברו בהרבה כבוד לרבי מגור.
עובדיה26.05.22
102
מערכון מושלם לפורים
חנינא26.05.22
101
חחחחחחחחח חחחחחחחחחחחחחח
איזה חומר הם לוקחים שם?26.05.22
100
ממתי מכנים מאפיה בשם ועדת חינוך?!
ריקי26.05.22
99
השתכנעתי!! אם ניתן לצרף קישור ואתרום לחסידות גור. אנשים נפלאים, איך התאפקתם!
דני26.05.22
חזק
ככה26.05.22
98
צעקת "הקוזק" הנגזל..... יש קבוצת משפחות בגור שמתכוונת לעזוב בקרוב כי באו מים עד נפש. זה לא חינוך לילדים בטח לא למבוגרים
שמואל ח.26.05.22
הבעייה של גור הם של אלו הצבועים שעדיין לא עזבו, ורוצים רק לדבר נגד צדיקי הדורות ולקבל את כל התמיכה של הקהילה. גור היום ב"ה הרבה יותר נקיה וטהורה, אחרי שאנשי הרשע עזבו. כאמור, הבעייה זה של שולי השוליים שעדיים יושבים על הגדר, ומקטרים.
דב ג.26.05.22
חבל שלא הלכו כבר מזמן
גורית27.05.22
97
רשעים פולנים ארורים ציבור שלא יודע להוקיע כת כזו כנראה לא ראוי יותר להנהגה הפוליטיקה החרדית הסתאבה באופן בלתי הפיך
יהודי שפוי26.05.22
אל תשכח ששני הצדדים פולנים
הונגרי27.05.22
96
הקוזק הנגזל חיות גור האלימים מאז ומיתמיד אל תצפו לרחמים הסיבה היחידה שפרשו מכם זה בגלל הבן אדם לחברו שאצלכם זה מתחת לכל ביקורת
אלי26.05.22
95
אוי נו באמת מי קונה לוקשען של וועדה ושל טרוריסטים תתבשלו במיץ שלכם
חטפתי מכות26.05.22
94
וכבר כתב בעל ''ההלוך חזור'' הגר''ב וקסלשטיין שליט''א ''שידוע לי בבירור שכל המעשים הנ''ל לא נעשו ע''י חברי הקהילה'' אז מה גור רוצה מאיתנו זה לא אנחנו
תלמיד ותיק29.05.22
93
מזכיר הסרטות של ליל הבדולח
אבי27.05.22
92
הפרשה עם הבנות עבר בבית המשפט מה הם רוצים מגור אין אפשרות לכפות על הבנות לחזור להוריהם
טעעי26.05.22
אין אתה יכול לכתוב את המילה "בנות" רח"ל והיד שלך לא נשרפת?
826527.05.22
גרר טמבל
א26.05.22
91
הקול קול עשיו והידיים ידי יעקב. שקרנים. מניפולטיבי.
יעקב לייב26.05.22
90
ממש רחמנות על הגורים המסכנים והנרדפים, מעניין שלא ראינו אף חוברות של נאצות וגידופים, חבל בואו תפרסמו את החוברות שכולם יראו כמה הפורשים רעים ומרושעים וכמה אתם מסכנים ונרדפים.
נורא ואיום26.05.22
89
הם חושבים שהציבור מטומטם??
שיר26.05.22
הם לא חושבים, הם בטוחים...
יהודי27.05.22
88
אין שום הצדקה בעולם להרביץ להשתולל ולהרוס ולהתנהג כמו חיות נמאס ממכם חסידי גור חבורת צמעים
דניאל26.05.22
87
כל הכבוד לגור
דוד26.05.22
86
אני מחיתי בראותי חילולי שבת ורדיפות ומכות ברחובות העיר, וקיבלתי איומים בטלפון מהמסד הרשמי של חסידות גור. אל תאמינו להם הם רוצחים ושקרנים
חסידי26.05.22
למה התערבת במריבה שלא קשורה אליך??? איזה בעל מידות
דודודודודו27.05.22
85
לכתות יש בדר״כ הרבה תירוצים. פשוט מיסכנים ולא פלא שכל כמה זמן עוד משפחה מתפקחת ויוצאת מהכת ההזויה הזאת שמבחינתם הרב הוא אלוקים.
יהודי אמיתי26.05.22
84
כת מסוכנת ואגרסיבית
יענקי26.05.22
83
תגובה מפורטת, מענין אם כי האמת לא מעניינת אף אחד, ואם זה נגד גור והרבי אז כולם מצטרפים על אוטומט אף אחד לא עוצר לרגע לשאול או לחפש טיפה אמת, ומה שעושים לגור זה מגיע להם ומה שהם עושים זה תמיד אלימות או רדיפה. לא יתכן פעם אחת להיפך?
אהרלה26.05.22
גערער אוויל המכנה עצמו אהרלה: עשרות אלפי אנשים ראו בעיניהם את שפלותכם ברחובות הערים. כך שאין צורך לחפש את האמת - כולם ראו אותה. האמת היא שהגערערס הם חיות טרף רצחניות ומחללות שבת, בהוראה מגבוה.
מנשה27.05.22
82
מספיק שאנשי ר/ שאול צילמו בשבת מאיפון!!!!!!!!!!!ממ שפיקוח נפש! ואיך יכול להיות ש4000 חסידי גור היכו אותם ורק 3 "נפצעו"?
ת29.05.22
אנשי ר' שאול לא צילמו בשבת משום אייפון. (מגוחך לענות בכלל לגערער אנטישמי כמוך, ובכ"ז להוציא מליבם של תמימים הצופים בתגובה: יש עשרות תיעודים ממצלמות אבטחה, בהם נראים הפוגרומים. באף אחד מהם אין מי מקהילת פני מנחם שמצלם באייפון). לעומת זאת, בתיעודים רואים עשרות חילולי שבת, דאורייתא ודרבנן, של פורעי גו
לת 30.05.22
81
מילא הוא תירץ את האלימות הפיזית מה עם חילולי השבת בפארהסיה ?!
ישראל27.05.22
80
העויילם מתעב את "גור טרור". פיתחו את השערים לרווחה ותנו לכל הרוצה בכך לפרוש אל גור תורה. בלי התעללויות במי שבוחר לצאת. בלי הפרדת משפחות. בלי חטיפת ילדות. גור תורה כבר קיימת. אי אפשר להחזיר את הגלגל אחורנית. קבלו את המציאות.
אתם בלתי.26.05.22
79
לא הבנתי, אם האב ההוא בעייתי למה מכים עבור מעשיו את כל הקהילה? ואם הוא תקין למה לקחו לו את הבנות?
יצחק26.05.22
78
הם באמת חושבים שמישהו מאמין לפרופוגנדה שלהם? זעקה של אב נגד מי שבעיניו עומד בראש המערכת שגזלה את בנותיו, מצדיקה לינץ' אכזרי במי שלא קשור לאירוע? עד מתי לעדה הרעה הזאת?! בבחירות הבאות, אם נציג גור יעמטד בראש אגודת ישראל, אצביע למפלגה אחרת.
ללא שם26.05.22
77
רק שאלה אחת: אם אכן האלימות היתה ספונטנית מדוע היתה נדרשת הודעה מאת מנדלסון שמעתה והלאה 'איננו יכולים להגיד לציבור שלנו להבליג'? אם אתם נגד אלימות הייתם צריכים להתריע בתוקף ובבירור 'לא באלימות' ואם יהיו אי אלו חיכוכים בשוליים כהגדרתכם, לא תהיה ברירה, אבל למה לכם 'להודיע' מראש שאין לכם יכולת לדרוש הב
חיים26.05.22
76
חחחחחח כמו שפוטין יצא ל"מבצע צבאי" באוקראינה כדי לטהר אותה מניאו נאצים... וכל העולם יודע את האמת...
ללא שם26.05.22
75
תכלס אנשים אלימים. מחללי שבת. תירוצים תירוצים. התנהגות מוכיחה הכל
מריג'26.05.22
74
גור זה ממש כת מה אתם חושבים שכולנו טמבלים?
חסיד26.05.22
73
איך יתכן שהאדמור לא יודע מכלום? מה הוא עושה למען חסידיו? סתם בבובת שעוה שלא פועל לטובת חסידיו? מה הוא כן עושה? זה מנהיג?
מימי26.05.22
72
ההיסטוריה הגוראית ושמה הטוב... בכל ענייני האלימות ידברו בעד עצמם. מקוה שהם מאמינים לעצמם. כליטאי גמור אין לדיין אלא מה שעיניו רואות, עברו ימי הדמגוגיה שמוכרים לוקש'ן להמון הנבער...
צבי קאופמן26.05.22
אני מאמין להמכתב הזה כמו שאני מאמין להמשטרה במירון כל זמן שליצמאן יהי חבר כנסת הידים קשורות
משה יואל26.05.22
בדיוק מה שאני אומר.... אני לא גור משום כיוון. לא פה ולא שם. אני גרה בדיוק איפו שזה קרה. "אין לדיין אלא מה שעיניו רואות" הם גמרו עם כל העולם. לא, הייתי בחוץ כל השבת ואף אחד לא חילל שבת והחזיק מצלמות כדי לצלם. המשטרה עמד שם עם מצלמות. לבנינים פה יש מעל 500 מצלמות. החילול שבת היחיד יצא מחסידי גור. כשהב
chaim26.05.22
71
הרבי מגור שליט"א קודש הקודשים
חסיד של הגרש27.05.22
הקול קול יעקב אריה והידים ידי עשיו
יענקלה29.05.22
מטורף!
שרולי29.05.22
הפני מנחם.
דוד ש.29.05.22
נמאסססססס!
צפי29.05.22
אפס אפסים
צבי29.05.22
הזהרו בזקן ששכח … כנראה ששכח כמה דברים
עומד ומשתומם?!29.05.22
70
אני גר באשדוד וראיתי הכל מביתי אנשי הרב שאול לא עשו דבר והוכו בצורה ברוטאלית ראיתי מה עשו לרכב חדש שעמד ולא הפריע לאף אחד מרחו עליו טשולינט שמו עליו אשפה ולבסוף גם שברו את חלונותיו ועוד ועוד דברים שהכתב לא יוכל לסובלם
ללא שם27.05.22
דווקא אני ראיתי את הרכב שלטענתך הושחת , ולא היה חלון אחד שבור !!! היה טיפה מלוכלך , וזהו !! ודווקא התפלאתי , הרי עשו הרבה רעש ... אבל בתכליס , הרכב נשאר שלם !!!
איש אמת29.05.22
לא משנה הרכב כן משנה מה שעשו להאברך שארר שיחי׳ ישלח לו ה׳ רפואה שלימה במהרה וירפא לכל גופו ולעצמותיו השבורים וכו׳ רחמנא ליצלן … קשה לצפות בסרטונים, בהאכזריות. רחמנא ליצלן
מאיר30.05.22
69
המנהיג שלכם ראוי להיות אך ורק באחד משני מקומות או באשפוז כפוי או בבית סוהר
ללא שם27.05.22
68
זהו זה בלתי הפיך כל הציבור החרדי שונא את גור
אבי27.05.22
67
לפעמים התגובות יותר טובות מהכתבה עצמה
אנוס27.05.22
הדיוק
שמואל29.05.22
66
המכתב הזה שיכנע אותי ונכרים דברי אמת חסידות גור היא החסידות היפה ביותר בארץ ישראל אשריכים חסידי גור
יצחק מאיר 27.05.22
אם גבב שטויות כזה מצליח לשכנע אותך, לך תהיה גרר (אם את לא אחד כזה) יועיל ליקום שכל האפסים יתכנסו לכת שתחת מרותו של "ראש גולת אריאל האדמו"ר שליט"א" אגב, למרן רג"א האדמו"ר המופלג בתורה וירא"ש שליט"א כן מותר ללכת עם אשתו? או שהם באו אחד אחרי השני בצניעות מופלגת?
חברונר.27.05.22
חזק תביא עוד אחד
Samuel27.05.22
65
הם באמת חושבים שמישהו מאמין לפרופוגנדה שלהם? זעקה של אב נגד מי שבעיניו עומד בראש המערכת שגזלה את בנותיו, מצדיקה לינץ' אכזרי במי שלא קשור לאירוע? עד מתי לעדה הרעה הזאת?! בבחירות הבאות, אם נציג גור יעמטד בראש אגודת ישראל, אצביע למפלגה אחרת.
ללא שם26.05.22
64
אין שום היתר ליהודי ובוודאי לחסיד להרים ידיים על יהודי. שיהיה מה שרק יהיה. עוד לא ראינו שר' שאול שולח את החסידים שלו להרים יד. ואני לא מבינה איך ראשי החסידות של גור לא מוקיעים את האנשים שהרביצו שלא יהיה להם דריסת רגל בבית מדרש ובמוסדות. איך אנחנו רוצים לחנך את הדורות הבאים כשהם רואים שלהרים יד זה מ
רבקי26.05.22
63
אתה ברסלבר כמו שאני חסיד קאליסק... חסידי גור-תורה לא מתעסקים עם גור-טרור. גור-טרור רודפים אותם. והאלוקים יבקש את נרדף.
ללא שם26.05.22
62
ניכרים דברי אמת. אפשר לראות במציאות מי כותב רעות כל הזמן ברשת ומי שותק. לו היו פשוט עוזבים לחסידות אחרת - מילא. למה הם צריכים להתעסק כל היום וכל הלילה בחסידות שאותה עזבו? לכו תעבדו את ה' בדרככם, והניחו לגור לנפשם.
ברסלבר26.05.22
למה אתה חותם "ברסלבר" כשאתה "גורער"?
אלכסנדר27.05.22
דברים בטלים ברוב
למדן27.05.22
61
אני לא מבינה את המשפט "שתקנו 3 שנים" הרי כל שבוע כבר 3 שנים אני מקבלת סרטונים של אברכי ובחורי גור נדל"ן מכים בטרוף ילדים גברים ונשים מגור תורה, גונבים עיתונים מתיבות הדואר מפנצ'רים גלגלים ועוד ועוד מאות תעודים!!! מי שתק??? ומתי?? משהוא מאמין לשקר הגס הזה??
אנוסה26.05.22
אפשר בבקשה לראות את הסרטונים?
תפוס29.05.22
60
לא יצאו בספונטיות אלא בהוראה מגבוה וזה היה על מנת להרוג להחריב ולהרוס כמו בליל הבדולח, ואם אדם פרטי צעק לאדמור מה כולם אשמים? ואגב האדמור הוא לא ראש גולת אריאל הוא ראש חסידי גור
ציון26.05.22
59
גועל נפש! סיפורי סבתא, אף אחד לא תוקף אותם, אנשים בוחרים לעזוב אותם כי אין להם מה למכור חוץ מבריונות!
יהודה26.05.22
58
לא נשכח ולא נסלח
אסתי ויינשטיין 26.05.22
זה מה שאני אומרת כל הזמן. אני לא קשורה לכלום בגור. אני לא ישכח ולא יסלח למה שהעינים שלי ראו לבד עם המשפחה שלי בשבת...... תמכרו כל מה שאתם רוצים לכל העולם. לא יעזור. הפעם פשלתם. הפעם האמת יצא. גור הם מחללי שבת, מחללי השם. כשהבן שלי שאל אותם : למה אתה מחלל שבת? אז הבחור בין החבורה שלו אמר "עת לעשות לש
chaim26.05.22
57
חחחחחחחחחחחחחחחחחחחחח
וו26.05.22
56
איזה מבול גועלי של שקרים...
משה26.05.22
55
אוי. אוי. אוי. תמונה אחת שווה אלף מילים...
בעלזער26.05.22
54
מי התיר לצאת על זה בשבץ כשברור שתוזמן משטרה ויהיה חילול שבת נורא
חסיד26.05.22
53
אין מילה אחת של אמת בכל הכתבה
שטיסל 26.05.22
52
גם פוטין הרוצח הוא רק מגן מידי הנאצים
ליטאי26.05.22
51
למה כל מילה שניה שלכם על המכתב אתם כותבים טוענת הוועדה אתם מפחדים שמישהו יחשוב שאתם כתבתם ואתם מזכירים לו הוועדה כתבה
מחנה הימין26.05.22
50
איכס
בשמיים ישפטו אתכם26.05.22
49
גור רוחני? הא! חסידות של גור מנסה לעוף על כולם דרך חיים אחד. ואם אתה רוצה משהו יותר או אחר, זורקים לך מן הקבוצה.
אליעזר26.05.22
48
שיפסיקו לבלבל את המוח
מישהו מבחוץ26.05.22
47
האם יש אחד שיש לו מח בקדקדו שיאמין לכל השטיות במכתב זה?
שמחה26.05.22
46
הטרוריסט הראשי חתם... אמין ממש...
אני26.05.22
אידי אמין ממש
חובל ובוכה26.05.22
45
הבנו, יום זה לילה ולילה זה יום, ו"הכל על פי התורה וההלכה"
משה01.06.22
44
ב״ה. כאשר מישהו בא להוכיח שפלוני מהדרג העליון בצד מסויים הוא בעד דבר מסויים שאינו טוב, עלול להיות (גם אם זה נכון) שהפוסחים על שתי הסעיפים יאמינו לכך שאכן כך אמר פלוני ועלולים לטעות לעשות מעשה על פיו (למרות שמעשה בניגוד לפשט התורה הנגלית לנו הותר רק לנביא לעצמו בלבד כשה׳ אמר לו וכדברי המהר״ץ חיות ב״ת
ללא שם16.06.22
43
לא נשכח ולא נסלח
מצביע ג לשעבר27.05.22
42
שני הפלגים נראים חיצונית אותו הדבר. בעיני ראיתי4 אנשים מחסידי שאול מכים 2 חסידי גור, בלי שהם עשו מאומה.
מהצד27.05.22
מי אמר לך שזה חסידי ר' שאול, הם נראים אותו דבר......
איתמר29.05.22
המכנה עצמו 'מהצד' הוא גערער שקרן המנסה להצדיק אלימות בני חסידותו. וממציא סיפורים שלא היו ולא נבראו
מהאמצע29.05.22
אתה לא מן הצד
שוקי29.05.22
41
איזה בילבול של גור , הם הקימו ועידה ביום שר שאול פתח חסידות , הועידה מטרתה לרדוף ולאיים על אנשים לא לעבור לר שאול , הסיבה שחסידי ר שאול מדברים נגד האדמור מגור זה רק בגלל הרדיפות שלו נגדם , אילו לא היה רודף אותם ,הוא פשוט לא היה מעניין אותם כלל שהרי בגלל זה עברו , בגלל שהם לא מאמינים בו זה הכל ! רק פ
דויד26.05.22
40
נוסת המכתב הוא נוסח ישן, והוא הנוסח של הכומרים בשטעטלאך (עיירות) של פעם, וגם הנוסח של מדרבני הפוגרומים ברוסיה הצארית, שהיהודים הם התוקפים - דם במצות - ועוד שטויות - והגויים הם הסובלים, והפוגרום נעשה באופן ספונטני על ידי המון עם תמים, אחרי חציית כל הקווים האדומים על ידי היהודים, והנקודה העיקרית הוא,
אברהם ישעיה26.05.22
39
בקיצור, אלימי גור, הם גם אלימים וגם שקרנים.
לוי26.05.22
38
גור מתחרה בפלסטינאים בהיקף השקרים שמפיצה בכדי לחפות על מעשי הרציחות ושפיכות הדמים שלה נגד הפורשים. 3 שנים גור הרשמית רודפת את תלמידי הגר"ש אלתר באכזריות תהומית. במסרים עקיפים דאגו לאלימות קבועה ושקטה ברחובות. עשו כל שבידם למרר את חיי הפורשים, והסיתו נגדם בעלילות דם ושקרים מזעזעים, זאת מלבד קריעת
יודל26.05.22
זה נכון מאוד!
אליעזר27.05.22
37
התמונה עם המגבת הלבנה זו התמונה הידועה עם כיתוב של מלון או עוד תמונה ?
ללא שם26.05.22
36
גור המציאו את האלימות! מתנהגים במפיונריות רבה כנגד כל מי שנגדם. היתממות שלהם פשוט מגוחכת!
מירב26.05.22
35
תגידו שעשיתם טעות. אין מצוה להמציא תירוצים על התנהגותיכם הרעה. ‏ותשלמו נזק צער ריפוי שבת ובושת..
מנחם26.05.22
34
ניכרים דברי אמת!
אליש26.05.22
של השאוליסטים
שלום26.05.22
33
זו האמת, כבר 3 שונים שותקים חסידי גור, למרות שר' שאול רודף ומשפיל את הרבי מגור כבר 30 שנה, עוד מימי רבינו 'הפני מנחם' זיע"א. אולי עשו טעות חסידים שנתנו מכות לכמה וכמה, והיו צרכים לעשות לר' שאול את מה שהחידושי הרי"ם כתב במכתב הידוע
דני.א26.05.22
מה שיש לרבי שאול בזרת הקטנה של הרגל אין לך בראש.
יוסי26.05.22
סתום אכשיו אם לו משטרה יאלה אתסה מאנשי חמ
גור27.05.22
למי שתהה האם הגערערס חזרו בהם - ראו תגובה זו ותבינו מה פרצופם של חיות מתועבות אלו.
חיים27.05.22
32
על החתום: נשיא רוסיה פוטין שטוען בדיוק אשמות שווא כאלו בנסיון לתרץ הפלישה לתוך אוקראינה. בדיוק אותו דבר עם גור הגדולה והחזקה שמחרימה ורודפת את כל מי שהעיז ללכת להסתופף בצל רבו רה"י ר' שאול, ולאח"כ באים בתחפושת של 'נרדפים'. צבועים נמאסתם.
שמחה בונים26.05.22
31
האמת עוד תצוף ...
אשדוד26.05.22
30
ועדת חסרי חינוך שקרנים, חושבים שכולם טפשים. קשר רשעים אינו מן המנין
יהודי פשוט26.05.22
29
לעזאזל תלכו חולרות כת גור
לעזאזל26.05.22
28
כת גור במכתב
נפתלי26.05.22
27
האלימים יצאו בספונטאניות? חלוקת סעודת ליל שבת בבית המדרש הגדול לא נפתחה לפני 11.30 בלילה, שאז סיימים "הספונטאנים" את מלאכתם הבזויה, אלימות וחילול השם, וחילול שבת. בשבת בבוקר התפללו בבני ברק רצוף, ללא ההפסקה המקובלת, כדי שיצאו בספונטאניות להכות ולהשחית. ביום ראשון לא התקיימו סדרי לימוד ב'ספונטאניות'
לייבי26.05.22
שקרן ראיתי סרטונים וחיפשתי אלימות בקושי מצאתי לא יאומן איך התקשורת עובדת גם בקורונה שמו תמונה של חרדי כשכתבו שיש קורונה בהרצליה
מרכז27.05.22
מושה
שטויות 27.05.22
26
אפסים. תמשיכו לקשקש ולבלבל את התמימים. כת של רוצחים. כבר אמר רבי מיכל זילבר שליט"א שנהירנא זה לא דכירנא. מישהו חושב שהציבור שכח כבר את מסע הרצח בליל שבת.
נחמיא26.05.22
25
איזה חרטטנים אני גרה במקום שיש מלא גורים וריאתי בדיוק מי זה שהרביץ ומי זה שהתנהג כמו חיה פשוט חיה חילולי שבת מזעזים מי נתן לכם רשות???
חילול ה'26.05.22
24
נכרים דברי אמת לדעתי חסידות גור היא החסידות היפה ביותר בארץ ישראל אשריכים חסידי גור
מאיר דניאל שטרית 30.05.22
החסידות הכי יפה, הפאות קאסטם הכי ארוכות.
רחל01.06.22
איזה קשקוש
אסתר09.09.22
למה אתה מצחיק אותנו בימי ספירת העומר?
איתמר30.05.22
אשריכם? אתם הגרועים שבחסידים… אלימות שקרים ועוד שקרים. כנראה שאתם מפחדים מהאמת. בסופו של דבר …. יש דין ויש דיין
בושה לגור30.05.22
וואלה!
אסתר09.09.22
23
"עם הגיע הרבי שליט"א לבית העלמין, וזמן קצר לאחר שהגיעה הרבנית תליט"א" הם לא באים יחד ?
נטלי27.05.22
22
פרסום ראשון. חחחח. הראשונים ש"זכיתם" ליח"צן את מצגת הקוזק הנגזל. ממש זכות. מי ידמה לכם? ובמה באמת זכיתם? למה נתנו רק לכם את המתנה המפוארת הזאת? חומר למחשבה.
דובי26.05.22
21
עדי שקרא אאוגרייהו זילי. אפילו הם מתביישים לחתום בשמם
ללא שם26.05.22
20
הרוצה לשקר ירחיק עדותו!! אולי לאמריקאים אתם מנסים למכור את התותים שזה רק 'חיכוכים' ורק שוליים,. הלא כל תושבי הארץ שמעו את ההוראה הברורה: 'להשמיד להרוג ולאבד'. וכן אתם מנסים למכור לאקשי'ן שעברתם רדיפות ופגיעות והשמצות בזמן שבמשך שנים, לא 3 אלא 17 אתם זרקתם מהחיידרים והכוללים ונשים מהעבודה את הפורשי
הרוצה לשקר26.05.22
שוליים?????? אני גרה ברחוב ירמיהו. עמדתי שם כל השבת. בבוקר במיוחד היו בערך 150 בחורים ואברכים שנראים חשובים ורציניים. לא שוליים. מה שהעינים שלי ראו אף אחד לא יכולל להתנגד נגד.
chaim26.05.22
19
שכחתם להביא את תגובת 'ועדת החינוך' של החמאס לאירועי האלימות בגל הטירור האחרון. 'חיכוכים בשוליים'....
יוסי26.05.22
18
נעבעך …. נרדפים. אין סוף לשקרים מי נגע בכם גררז?? אנשי רשע ובליעל
חברונער 26.05.22
17
הכל שקר גמור מיסודו ! כל מה שכתוב פה ההפך הגמור כל הדברים הגערערס גרמו בזדון לקהילת הראש ישיבה אתם לא עובדים על אף אחד ! כל העולם יודע את האמת !
חסיד כאוב26.05.22
16
גם להרביץ וגם לשקר ..... דיייייי. הגיע הזמן לקרב את משיח ע"י להעביר על המדות. אני עומד בצד כבר שנים ורואה את ההתפחות הזאת. גילוי נאות, אני לא חסיד רק גר בתוך ב' הקהילות בירושלים ומתפלל עם שתיהם.
למען שמו יתברך26.05.22
15
אתם מנסים לעבוד על הציבור באר"הב? יש מדי הרבה "שוליים" אצלכם..עד שלא נשאר מקום בשביל הרגיל.. טיפשות הגובלת בטמטום
גור26.05.22
מה שהם לא יודעים. שהאמריקאים הרבה יותר חכמים מהם. אנחנו כבר כולם קבלנו בדואר מכתב שכל אלו שנפצעו ... עלי ירקו... והם עובדים על תביע. באמריקה תביע זה תביע. וזה גם הולך לעורר המשטרה שיושן כל זמן ששופך דם על אדמת קודש. אמריקאים אלופים במחלוקת אבל עד הקו האדום. אי אפשר למכור להם כלום. זה לא יעזור להם...
chaim26.05.22
14
חסידות גור ידועה כחסידות הסולדת מאלימות ;-)
משה26.05.22
13
מי שמאמין להם הוא נאיבי וטיפש אני ראיתי בעיני את הפוגרום ולא בשוליים ולא בטיח אלא מתוכנן היטיב כל מי שהעיר מילה אחת חטף מכות רצח
חיים26.05.22
12
איזה מכתב מלא צביעות..כאילו כל הציבור לא יודע שאתם הקבוצה האלימה מאז ומתמיד. לא סתם הציבור לא באו לעזרתכם בערד..
די להסתה26.05.22
11
וועדת החינוך לרצח אלימות וגסות
בינים קורניק26.05.22
10
אה עכשיו הבנתי מי שהתאפק עד עכשיו זה משפחת החטופים שלא ניסו עד עכשיו להודיע ברמקול לאדמור שחטפו לו את הילדות . כואב ומצער מאוד שאנשים לא יכולים לדבר עם אדמור ולהביא לידיעתו שנעשה פה פשע וחייבים לחפש אמצעים מיוחדים כדי לספר לו את הפשע הנורא. פעם אחרת תקחו מיד רמקול ואל תתאפקו. חייבים להודיע לבוס על
אמא לילדות 26.05.22
את טועה. הבוס הוא הפושע.
chaim26.05.22
תגובה של אחת תמימה או טיפשה. מדובר במשפחה במצוקה, שלא יכולה לגדל את ילדיה, וגור עזרה וסייעה למצוקת ילדיה. וד"ל. ואין כאן המקום להאריך. סתם כך, להעשרת הידע, הבנות לומדות בכלל בנתניה, ולא בגור. אנשי הקבוצה בלי בושה, לקחו משפחה שנמצאת במצוקה נוראה, וממנפים אותה לצרכם, כדי להשניא עדה קדושה, ולדבר נגד ה
ל- אמא לילדות26.05.22
מעניין מאוד שהמשפחה גידלה מס' ילדים וחיתנה אותם, ואז גור לא המציאו שהם משפחת מצוקה. רק כעת שהאב עשה בשכל ועזב את גור, גור רוצים כביכול להציל את הילדות.
איתמר29.05.22
9
הרצחתם וגם ירשתם ? המיבור לא טיפש
משה גילברט26.05.22
8
גם לקוזקים של חמלנצקי היו סיבות לאלימותם הרצחנית , שהיהודים רודפים אותם וכו ובכלל לכל הפורעים האלימים בהיסטוריה תמיד היו סיבות, אבל הציבור לא מטומטם והוא רואה ויודע ועד מי אלים !
אליהו26.05.22
7
שקרנים כל הפוגרומים מוסרטים מתחילה ועד סוף לא נראה בהם אפילו אחד שצילם.
אשדוד26.05.22
6
הכחשת השואה קטן עליכם
צבי גל26.05.22
5
איזה בושות לגור כשהם יורדים ...עד לתהום... זה כבר מזמן הפסיק להיות מגניב התדמית החזקה והכוחנית של גור. תשאלו כל בחור מבוגר למה מאף קהילה לא מוכנים להשתדך איתם... היה הייתה חסידות מפוארת
דוד26.05.22
4
אסתי ויינשטיין ע"ה תנקום את נקמתה משמים.. רוב הציבור מתעב את חסידי גור. מצטערים
רבקי26.05.22
3
יש פה אחד, אפילו אחד שמאמין לגירסה של גור? (ששונתה אגב 10 פעמים)
בני26.05.22
כן. היום אני כבר מאמין לגור. אחרי שראיתי את שכן שלי מהחסידים של הראש ישיבה. רץ בלי בושה, אחרי בנות חסידי גור, להפחיד אותם !!! ואחרי שגם בשבת האחרונה, הבן שלי סיפר לי שהוא בעצמו ראה, שאחת מהמשפחות של הראש ישיבה באמצע הבלגן הוציאה אייפון וצילמה ב ש ב ת !!! מתחיל לי ליפול לי האסימון, שמשהו מאוד מאוד רק
ל- בני26.05.22
הבן שלך גם סיפר לך שכואב לו הבטן?
איתמר29.05.22
אתה גערער שקרן, אף אחד מחסידי הר"י לא רץ אחרי בנות או בנים, ולא הפחיד, ולא נעליים. ואף אחד לא צילם בשבת באייפון או בשום כלי אחר. השקרים שלכם גועליים, אבל כדאי שתמשיכו איתם, כדי להשניא את עצמכם עוד קצת על הציבור החרדי. שיבינו מה הפרצוף שלכם, ויבוזו לכם עוד ועוד ועוד ועוד. ויבינו למה פרשו ממכם מאות
ל-ל-בני31.05.22
2
אני מנסה להבין: אם האדמור לא ידע על חטיפת הבנות,אז עכשיו הוא ודאי יודע שכן הוא שמע את הכרוז בבית העלמין מדוע הוא לא עושה דבר?
מימי26.05.22
1
אוי אפילו מילה אחת אמת אין בכל המכתב, והגרוע מכל כי בגור חושבים שכמו שעשו מהחסידים שלהם מטומטמים כך יעשו מכל העולם , ועל זה נאמר תמונה אחת שווה אלף מילים
בונם 26.05.22
אולי גם יעניין אותך
חסידים ואנ"ש

יזכרם אלוקנו לטובה: בגארליץ ציינו את הילולת אבי השולשלת 

חיים רוזנבוים | 03.05.24

כאשר זכינו לסדר אותו

כך נעלו את החג בווילאמסבורג

חיים רוזנבוים | 03.05.24

ותבנהו מהרה

ושם נעלה ונראה: האדמו"ר מביאלה ב"ב פקד את הכותל 

חיים רוזנבוים | 03.05.24

הזכירו לפניו 

במלאת 148 שנים להסתלקותו: הצאצאים התכנסו בירושלים 

חיים רוזנבוים | 03.05.24

שבחו והודו לשמו

סערט ויז'ניץ: ממים שלנו ועד 'ביזת הים' | גלריה

חיים רוזנבוים | 03.05.24
ש

להילחם בשדה הקרב הדיגיטלי

מהפכת הסייבר של המגזר החרדי

כיכר בשיתוף סייבלו | מקודם

ענבי הגפן

וגילו צדיקים | גלריה משמחת בוהוש - פשעוורארסק

חיים רוזנבוים | 02.05.24

תניא, בבירת לבנון

בעומק שטח האויב: כשקבוצת חסידים הצליחה להיכנס לביירות

אבנר גרשוביץ | 02.05.24

פסח הוא לה'

אחרי יום טוב שני: האדמו"ר קנה חזרה את החמץ מהגוי | תיעוד

חיים רוזנבוים | 02.05.24

ורוממתנו מכל הלשונות 

חג הפסח והכנסת ספר התורה בבאבוב בניו יורק | סיקור וגלריה

חיים רוזנבוים | 02.05.24
ש

מודל מנצח

להקים עסק דיגיטלי מניב: הכירו את סמרטה

כיכר בשיתוף מרקטיזים | מקודם

חנוך לנער

לרגל תחילת זמן קיץ וגזירת הגיוס: אדמור"י בני ברק התכנסו 

חיים רוזנבוים | 02.05.24

פסח כהלכתו

מאפיית מצות בקוממיות ועד ביזת הים וחלוקת מצה בקרית גת 

חיים רוזנבוים | 02.05.24

כהלכתו ככל משפטו • תיעוד

מים שלנו, הלל וסעודת הבעש"ט | חג הפסח בסקווירא מב"פ

חיים רוזנבוים | 02.05.24

בן שמונת ימים 

לְתוֹרָה וּלְחֻפָּה וּלְמִצְוֹת: שמחת הברית לנכד האדמורי"ם בב"ב 

חיים רוזנבוים | 02.05.24
ש

מוצף בפניות

התעוררות עצומה למצוות תפילין בכל חלקי העם

אסף מגידו | מקודם

ושם נעלה ונראה

מרהיב | אלפי חסידי ויז'ניץ כבשו את הכותל המערבי • גלריה

חיים רוזנבוים | 01.05.24