כיכר השבת

היסטוריה ואקטואליה

נשתכחה תורת הבעש"ט, זולת 'חב"ד' ברסלב' ו... ה'מתנגדים'

האמנם רק חסידי חב"ד וברסלב, הם אלו הממשיכים את דרכו של הבעש"ט - בשינוי משאר החסידויות שמשפיעות על קהל חסידיהם המצומצם? ישראל שפירא חזר עם תשובות (היסטוריה)

122
ישראל שפירא | כיכר השבת | כ"ה בחשוון | 19.11.22
תלמידי הצדיק ר' ישראל דב אודסר מחזקים את עם ישראל
תלמידי הצדיק ר' ישראל דב אודסר מחזקים את עם ישראל (באדיבות אורן ג'אמבוקה - נ נח נחמ נחמן מאומן)

פרק ל"ד: לפני מספר ימים אירחנו לשיחה מרתקת את הרב עינב וספי, נהג הג'יפ החב"די שחילץ את הטנדר הברסלבי אי שם בהרי הגליל.

הפרקים האחרונים >>

משפט סיום שאמר עורר הדים רבים, ורצוננו פה במאמר זה לחדד את דבריו.

ממשמעות דבריו מובן שחסידי חב"ד וברסלב, הם אלו הממשיכים את דרכו של הבעש"ט, בשינוי משאר החסידויות שמשפיעות על קהל חסידיהם המצומצם, לעומת חב"ד וברסלב[1] עקב יציאתם מגבולות הקודש, הם יכולים להשפיע על כלל עם ישראל.

• • •

הן, פשוט וברור שאדמו"ר דובר אידיש תושב בני ברק, אין ביכולתו להשפיע על יהודי רחוק שמתגורר בבאר שבע, או בקרית שמונה. עם היהודים הללו נפגשים בעיקר חב"דניקים ב"מבצעים", ברסלבים "מפיצים", ומעט שלוחי 'לב לאחים' הליטאים.

כמובן לא רק הם, אלא אין ספור ארגוני קירוב, והחזרה בתשובה, שרובם ככולם נמנים מהציבור הליטאי, והספרדי, ומיעוטם על המגזר המיינסטרים החסידי.

תלמידי הצדיק ר' ישראל דב אודסר מחזקים את עם ישראל (באדיבות אורן ג'אמבוקה - נ נח נחמ נחמן מאומן)
תלמידי הצדיק ר' ישראל דב אודסר מחזקים את עם ישראל (באדיבות אורן ג'אמבוקה - נ נח נחמ נחמן מאומן)

יודגש שרק שני הקבוצות עמהם פתחנו את המאמר (חב"ד וברסלב), נפגשים בעצמם עם היהודים הרחוקים במקומות בילוי שלהם, ולא ממתינים שיבואו אליהם להרצאה או 'שבת סמינר', אלא הם בעצמם מגיעים אל עם ישראל עם תפילין, סופגניה, נרות שבת, או ספרון חיזוק. ראוי לציין אגדה חב"דית שטוענת שהרב אורי זוהר לראשונה פגש חרדי במפגש של חב"דניקים בחנוכה שהביאו לו סופגניה, ומשם הוא המשיך את דרכו ליהדות[2].

החברה החסידית בעבר הייתה המחדשת ופורצת הדרך. היא החדירה שכל יהודי שווה זהב, וחובה לקרב כל יהודי באשר הוא. אחת הטענות של ה"מתנגדים" כנגד ה"חסידים" שהם מבזים תלמידי חכמים. הדבר כמובן לא נכון, אלא שמועה שנופחה כתוצאה מהחידוש של הבעש"ט נגד המוסכם בדרות קודמים, שהערכה הייתה אך ורק לתלמידי חכמים, והבעש"ט חידש, שיש יהודי שהוא אינו ת"ח, ואפילו לא יודע לקרוא, אבל בכוחו להציל את הדור, באם תפילתו באה מתוך פנימיות הלב, ואפילו באם מדובר בכפרי שזעק "קוקוריקו תרנגול" ותפילתו הצילה את הדור כולו.

וכפי שכתב הרה"ח ר' שלמה שווירץ:

"הרעיון החסידי שינה באופן דרמטי את ההבחנה החדה בין עמי הארץ לאנשי הרוח. לפי החסידות, הרוכל היהודי הפשוט הסובב בעיירות בין הגויים ביום ונרדם בעת אמירת תהלים בלילה עשוי להיות חביב אצל הקב"ה יותר מהלמדן שאינו מדיר רגליו מבית המדרש יום ולילה. מצד עצמו, העיסוק המרובה בגשם אינו מפריד בין האדם לבין הקב"ה, אלא אדרבה, עשוי דווקא לקרב ביניהם. האדם יכול להעלות את הניצוצות אל הקדושה בכוח המחשבה שאין עוד מלבדו. החסידות הפליגה אפוא בשבחו של היהודי הפשוט, והמעיטה במשקלם של הלמדנים תופסי התורה"[3].

תלמידי הצדיק ר' ישראל דב אודסר מחזקים את עם ישראל (באדיבות אורן ג'אמבוקה - נ נח נחמ נחמן מאומן)

המעניין שבתקופת המחלוקת בין ה"חסידים", וה"מתנגדים", האחרונים נתפסו כ'שמרנים', לעומת החסידים שנתפסו כ'חדשנים', אלא שתוך כמה דורות המצב התהפך, והחסידים הם נהפכו להיות ה'שמרנים' והלבוש החסידי של השטייטל, ושפת האידיש נהפכה לאחד מהסממנים החשובים, וחלק בלי נפרד מהם. לעומתם, הליטאים כשעלו לארץ ישראל, החזון איש הורה לבטל את שפת האידיש[4], והגראמ"מ שך הסביר ונימק זאת כדי שספרדים יוכלו ללמוד במוסדות ליטאים.

מאז ועד היום לזרם הליטאי יש עשרות ארגוני קירוב, ובראשם החינוך העצמאי, וזוהי הסיבה שרבים מהחוזרים בתשובה מצטרפים כמובן בראש ובראשונה לציבור הספרדי, הליטאי, וכמעט אפס אחוזים מצטרפים למגזר החסידי. אמרנו שלא מצטרפים בעלי תשובה כמעט למגזר החסידי זולת שתי חסידויות חב"ד וברסלב שבטלו את שפת האידיש, ויש להם ארגוני קירוב והחזרה בתשובה.[5]

תלמידי הצדיק ר' ישראל דב אודסר מחזקים את עם ישראל (באדיבות אורן ג'אמבוקה - נ נח נחמ נחמן מאומן)

התוצאה לתהליכים אלו, היא בראש ובראשונה בפוליטיקה, שבעבר 'אגודת ישראל' שלטה ללא מיצרים בליטאים כיון שבמאבקים ההיסטוריים, יד החסידים הייתה על העליונה, והחל משנת תשמ"ט הליטאים הקימו את תנועת 'דגל התורה', ומאז הדברים ידועים ואכמ"ל.

יצוין שחידוש דרך החסידות היא לא רק ב'קירוב כל יהודי', אלא רק אחד מהסממנים הבולטים של שיטת החסידות, והמפורסמת שבהם[6]. עוד יצוין שהחסידיות הגדולות לא שכחו את יסוד זה, אולם יסוד זה נשאר בקרב החסידות שם אין "מעמדים" כמו אצל הליטאים רק ללמדנים ולת"ח. אולם את יסוד הדברים שנאמר באופן כללי לכלל עם ישראל, חסידות חב"ד וברסלב מחזיקים אותו יותר מכולם.

ואיך אפשר בלי להזכיר את המשפט המפורסם "נשתכחה תורת הבעש"ט", שכתבו כמה מגאוני החסידות.

תלמידי הצדיק ר' ישראל דב אודסר מחזקים את עם ישראל (באדיבות אורן ג'אמבוקה - נ נח נחמ נחמן מאומן)

כפי שהתבטא הרה"ק ט"ב מסאטמר שכתב: "דרך הבעל שם טוב הקדוש נשתכח לגמרי מהדור, וכל מי שרוצה ליטול את השם להנאתו ולטובתו אומר זה דרך הבעל שם טוב כחפצו וכרצונו" (מאמר של"ש סי' קפ"ה).

הרה"ק מסאטמר לא היה הראשון, אלא היו קודמים לו, כהרה"ק מוואלברוז, והרה"ק שלמה זלמן מקאפוסט (נכד הצמח צדק מליובאוויטש).[7]

•••••

[1] יצוין שכלל חסידי חב"ד אמונים על ה"מבצעים", וכן חסידי ברסלב כמעט כל הפלגים אמונים על קירוב רחוקים.

[2] יצוין שבסופו של דבר ר' אורי זוהר נהיה בדווקא ליטאי, ואפילו ספג ביקורות מחב"ד בשעה שהתערב בבחירות תשמ"ט. ראה וזרח השמש, בני ברק 1990 עמ' 552, ובעיקר 454.

[3] ראה באתר צריך עיון 'מה קרה לרעיון החסידי?'

[4] הגר"י הוטנר סיפר שבישיבת תפארת ציון בבני ברק רצו שני תלמידים ספרדים להיכנס לישיבה שסירבה לקבלם מחמת קושי השפה, והלכו הספרדים לחזון איש, והוא הורה להנהלת הישיבה שילמדו בעברית.

[5] יוצאים מן הכלל יש מספר חסידיות בעלזא, וקרלין שיש להם ארגוני קירוב והחזרה בתשובה.

[6] כה מפורסם, עד שהרה"ק מסאטמר בספרו 'על הגאולה ועל התמורה' יצא חוצץ כנגד אלו הטוענים לשיתוף עם הציונים כפי דרכו של הבעש"ט, וכתב שיש הרבה זייפנים שמספרים סיפורים לא נכונים מהבעש"ט.

[7] עוד ראה ב בקובץ 'אשל אברהם' (עמ' רלא) מאמרו של הרה"ח ר' ישראל קראקויער

  • לתגובות, הערות, הארות, וכן לשליחת חומרים, מסמכים, ורעיונות למאמרים העוסקים בתחום היסטוריה יהודית, נא לפנות לכתובת אימייל: sisraerl@gmail.com
תוכן שאסור לפספס
122 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
29
בספר "שומר אמונים" (מבוא השער, פי"ג) כותב ג"כ שבזמננו לא נשאר רק ספיחי ספיחין מדרך החסידות, ומביא שם מהרה"ק מקאפוסט שדרך הבעשט ירד לעולם רק בשביל 150 שנה!
נשתכחה ונעלם דרך האמיתי של הבעש"ט!20.11.22
ב"ה זהו סילוף של דברי הרה"ק מקאפוסט, שנכתבו לעורר הלבבות בשעת חימום על הסתלקות כ"ק אביו הרה"ק מהרי"ל מקאפוסט נ"ע [וכוונתו היא, שמצד ירידת הדורות וכו' - *עיקר* המעלה דקביעת ידיעת השי"ת בלב ומוח האדם כדרישת החסידות היתה בק"נ השנים הראשונות (ולכן צריך להתעורר ולהתחזק בעבודת השי"ת, שעי"ז יזכו להגיע לאו
שקר20.11.22
בספר "שומר אמונים" (מבוא השער, פי"ג) כותב ג"כ שבזמננו לא נשאר רק ספיחי ספיחין מדרך החסידות, ומביא שם מהרה"ק מקאפוסט שדרך הבעשט ירד לעולם רק בשביל 150 שנה!
אתה השקרן!21.11.22
גם הרבי מסאטמער לא אמר "שהתבטל" תורת הבעש"ט אלא "שנשתכחה" (תלמד לשון קודש להבין ההבדל), אגב בניגוד להרה"ק מקאפוסט שכתב הרבה יותר מהרבי מסאטמער, וכתב "שנפסק" הנהר ודרך בעש"ט, ונשאר רק ספיחים. וזה שהנהיג עדתו ברמה אז מה? פשוט לא להאמין עד כמה שאתה שיטחי, ושוב זה מהספיחים שנשאר מאור הבעש"ט, כפי שהרבי
חבדניק מתוסכל על הרה"ק מקאפוסט שכתב האמת21.11.22
28
לא הבנתי מה התועלת בכתבה - אלה יותר טובים מאלה? כל אחד והשליחות שלו .
עעע20.11.22
27
מהכתבה משמע כאילו תחילת דרכו לש הרב אורי זוהר הייתה כאשר נפגש עם חבדיניקים , אני לא יודע האם עובדה זו נכונה או לא , אבל גם הוא פגש חבדניקים הוא החל להתעורר לשוב ע"י הרב זילברמן , כמו שהוא סיפר בעצמו פעמים רבות , ותמוה מדוע אתה צריך לכתוב 'אגדות' כאשר בעל המעשה סיפר אחרת ?
שפוי20.11.22
המפגש הראשון שלו היה עם הרה"ח צבי גרינוולד מכפר חב"ד, ולא היה בשביל לקבל סוםגניה. הוא נפגש איתו באירוע והוא איתגר אותו קצת, ומאז הוא התחיל להתקרב ליהדות.
מנחם20.11.22

הצגת כל התגובות

26
הכותב עשה כאן ערבוביה שלימה בין שלל נושאים, תחת הכותרת "דרך הבעש"ט. בא נעשה קצת סדר: 1. הבעש"ט הוא בראש ובראשונה מייסד דרך החסידות, הוא היה גאון עצום בנגלה ובנסתר, ותורת החסידות היא עמוקה מני ארץ ורחבה מני ים. משום מה זה לא הוזכר כלל בכתבה. אגב, היחידים שבאמת למדו ופיתחו את החסידות הם אדמורי חב"ד לד
יהודי פשוט20.11.22
חבד עשו "עשרות אלפי בעלי תשובה"? (שזה יוצא כ30 או 40 אלף איש), היכן הם בדיוק אותם "עשרות אלפי"? והאם זה אומר לדבריך שרוב חסידי חבד של היום הם בעלי תשובה, ולא חרדים מדור אחר דור? ולגבי שאתה מטיף לא לעשות הפליה ולא להסתכל על מצבו הרוחני של כל יהודי, זה מנוגד לדרך התורה והמסורה, שלא להתערבב עם כאלו ש
יהודי עוד יותר פשוט20.11.22
ב"ה א. רבים מאותם עשרות אלפי בעלי תשובה *אינם* חסידי חב"ד (גם אם זכו והפכו לחרדים), והם נמצאים בכל רחבי הקשת האורתודוקסית. ב. יעוין תניא פל"ב. 'דרך התורה והמסורה', או 'היפך השו"ע [ו]היפך הש"ס' הן אמירות אמורפיות לחלוטין, שיתכן וטובות לזעקות־פאשקווילים, אך לא כצורת דיון לוגית. ג. בלי קשר לעובדה שהצי
חדל קשקשת20.11.22
א. במילים אחרות אתה יכול להמציא שכל הבעלי תשובה בעולם זה מחבד, אלא שפשוט הלכו למקומות אחרים... (ומעניין למה לא נשארו אצלכם, ולא "השתוקקו" להיות חבד "וללמוד חסידות"?..) ב. אצליך כל הלכה, או גדר וסייג שקבעו חכמים זה "פשקוויל" (כי איו לך דרך אחרת להתמודד עם האמת), עיין אבות דרבי נתן (ט, ד), "אל תתחבר
קצה הקרחון מהאמת נגד חבד המזוייף של היום21.11.22
האופן בו מדברים על הרבי הוא פשוט בלתי נסבל, מילא החסידים, אבל אתה חושב שאתה יודע יותר טוב מהרבי מה זה חב"ד המקורי? מה זה רבי רש"ב? אגב הרבי מסביר בנוגע לאל תתחבר לרשע, שאתה אל תתחבר אליו, אבל לחבר אותו אליך, זה אפשר, אתה לא נכנס לבורסקי, אתה מוציא אותו משם, אתה לא מתנהג ומתלבש כמו יהודי שלא שומר תור
באמת21.11.22
אתה כותב פלפולי הבל, שמביישים את תורת החסידות (אתה ממציא מעצמיך בלי מקור, שחז"ל דיברו ב"רשע רע", וזה לא נכון כמו שאתן לך מקורות הבאים), ההגדרה של "רשע", הוא מי שאינו מקיים מצוות שבין אדם למקום, כמו שאמרו בגמ' (קידושין מ'), וכן כתב בפירוש 'בנין יהושע' על אבות דר"נ (ט, ד), אדם "רשע" הוא רק רע לשמים ב
אל תמהר להשיב אלא להפנים האמת!21.11.22
א. בתניא פ"א שזה רשע בשם המושאל. ב. ברמב"ם פ"ג מהלכות ממרים שנחשבים כתינוקות שנישבו. ג. על הציונים של אז אמר הרבי הרש"ב שלא לקרבם, ולא על אלו של היום ששונים מהם במהותם והרבה יותר קרובים ליהדות (בחלקם לפחות). ד. על אלה שאהרן קירב אומר הרבי שמעלתם היחידה הייתה שהם בריות של הקב"ה. ה. ראה תניא פל"ב. ו.
להעיר25.11.22
א. אין קשר מה שאתה כותב ולדעת חז"ל לגבי קירוב רשע, לא קשור שם מושאל או לא, חז"ל הורו לנו שלא להתחבר לרשע בשביל לקרבו לתורה, ב. ראשית הרמב"ם פסק שם "אל ימהר להרגן" דהיינו שעדיין יש מצוה להרוג, אלא לא ימהר עד שינסה להחזיר אותם, ואם ניסה וזה לא הלך, הרי שברור מהי ההלכה, ואתם ניסיתם לקרב נתניהו להאמין
להשיב27.11.22
לגבי האפליה - אני מתכוון לאפליה אצלכם בבית פנימה! בין בחור ישיבה אשכנזי לחברו הספרדי, בין בת סמינר אשכנזית לחברתה הספרדית! בין אדם שהוא אברך לאדם שיוצא לעבוד, בין "מחבל" ל"שונא" וכו' וכו'. טלו קורה מבין עיניכם!
יהודי פשוט21.11.22
זה לא קרה לחבד של היום, זה שמצביעים בבחירות לא אומר שציונים...
אגב21.11.22
הגר"א פסק כי הבעש"ט היה ע"ה ומין. אז אל תספר לנו סיפורי סבתא. חבד וברסלב הם היום חוד החנית של הע"ז
משה20.11.22
🧻🧻🚽🚽!!
גוי מנוול תקיא בשירותים, אתה מצחין את כל20.11.22
אני מבין אותך. האמת הנוראה כואבת לך והיא לא הייתה ידועה לך. שטפו לך את המוח מגיל קטן שמחוללי החסידות היו צדיקים וקדושים וגאוני עולם וכו' וכו' אבל האמת שהם היו עמי ארצות "עושי נפלאות" שרלטנים ומינים שעל ידי תעמולה שיקרית של חסידיהם הם עלו לגדולה ופרסום והשפעה. זו האמת העצובה. יש לכך הוכחות רבות מהגר"
משה20.11.22
"אפיקורוס הוי מבזה תלמיד חכם" (סנהדרין צט, ב)
עז פנים21.11.22
מי ת"ח? הבעש"ט בעל הקמעות? המגיד ממזריץ' "הרואה ואינו נראה"? מי כאן ת"ח מי? תתעורר בן אדם. לך ללמוד תורת אמת ועזוב את המינות הזאת, כי בעולם האמת אנ"ש לא יוכלו לעזור לך ואין חצר שיגנו עליך ממצבור המינות שאספת בעולם הזה. יש רק אמת!
משה21.11.22
"יש רק אמת" -שתפתח עינים לראות האמת! רחמנות עליך "נעבאך"
ארי21.11.22
חחח רחמנות רחמנות. אין לך מה להשיב מלבד רחמנות רחמנות. זה מה שחינכו אותך. אין לך יכולת של ביקורת. חינוך לאוטיסטיות
משה22.11.22
ור"ח מבריסק לחץ את ידיהם של האדמו"רים מבעלזא וליובאוויטש.
ל.מ.25.11.22
רחמנות על כותב התגובה הנל -"נעבאך"!
ארי21.11.22
25
"חסיד" זה מדריגה גבוהה, וכ"ש חסיד לפי דרך הבעש"ט, אנשים חושבים שלבוש חיצוני, או סממנים חיצוניים, להשתייך לקהילה "חסידית", או להיקרא על שמות עיירות ממזרח אירופה, זה כביכול מה שהופך אותך לחסיד, אבל זה טעות! בספר "בן פורת יוסף" (לבעל התולדות) תלמידו של הבעש"ט, מובא האיגרת שכתב הבעש"ט בענין "תורתו האמי
יענקלה20.11.22
הם היחידים שמפיצים חסידות...
חבד21.11.22
24
תוכחת גלויה ונכונה.
אסף 20.11.22
23
ל'משה': נראה שאתה מתנגד מאד לחסידים ולבעל שם טוב. דבר ראשון, תחקור באגרות אדמו"ר הזקן על דעת הגר"א על החסידים, ותבין הכל. ושנית, אם אתה באמת יודע ושמעת אי פעם מהי תורת החסידות, ומנהיגיה האדמו"רים, אתה לא היית אומר רח"ל שהם 'מינים' ח"ו, והגר"א מעולם לא פסק את זה בשום מקום, ואם כן, כנראה אדה"ז מסביר ל
שלום דובער הלוי שווארץ22.11.22
לא הסכמה אלא שיבח את החיבור (על הקונטרס אחרון אמר שהוא "גאונות מאירה").
ל.מ.24.11.22
אשריך שאינך מן המשיחיסתים שראיתי אותם אומרים דברי עבודה זרה ממש כמו ר' ישראל הלפרין מהרצליה. עם זאת, החסידות סטתה הרבה מדרך היהדות המקורית בכמה יסודות ומהם ההערצה לבשר ודם. הגר"א הכיר היטב את הבעשט והמגיד ממזריץ'. הרבה יותר טוב מבעל התניא שהיה צעיר לימים וכלל לא הכיר את הבעשט
משה22.11.22
להלכות תלמוד תורה, שהשמועות אמרו שכתבן אחד מגאוני שקלוב (תחת הסכמת הרב חנוך העניך שיק, רבה של שקלוב ואביו של הרב פנחס רייזעס, מגדולי תלמידי אדמוה"ז).
ל.מ.24.11.22
ראה מה אומר הבעשט בספרו צוואת הריבש: "התפלה היא זיווג עם השכינה, וכמו שבתחלת הזיווג ניענוע, כן צריך לנענע עצמו בתפלה בתחלה". מה דעתך? את הציטוט הזה הביאו תלמידי הגר"א בין ציטוטים הזויים רבים כדי להראות שהבעשט היה עם הארץ ובעל דעות מכוערות. זאת מלבד היכרותם אותו אישית כאדם שאינו למדן הבז לחכמה בינה ו
משה23.11.22
כבר ענו לך בעבר, שזה כבר כתוב בתיקוני זוהר, ואז לא רציתי לציין לך מקור בתיקו"ז, 1. כי אסור להשיב לאפיקורס ישראל (עיי רמב"ם אבות ב, יד), 2. אסור לגלות סודות התורה לגוי, (כתובות קיא, רשי ד"ה ושלא יגלו את הסוד), אבל עקב שאתה ממשיך להביא את הצוואת הריב"ש, כביכול יש בזה פסול שהתפילה היא חיבור עם הקב"ה, ל
דוד23.11.22
כבר כתב הגאון היעב"ץ בספרו מטפחת ספרים כי את תיקוני הזוהר לא כתב רשב"י אלא ר' משה די לאון מספרד. כלומר, אין שום בסיס בחז"ל לדברים מכוערים אלו. עכשיו כנראה תשיב לי שכל גאוני ישראל שחקרו בדבר וידעו שהספר אינו לרשב"י כמו היעב"ץ והנודע ביהודה והחתם סופר וכו' היו אפיקורסים וכו' נו נו עוד חסיד שוטה אתה מ
משה24.11.22
אתה מביא יעב"ץ ועוד 3 גדולים בלבד, ואני מביא לך עשרות גדו"י שלא אחזו כמו היעב"ץ, כגון הבית יוסף, החיד"א, הגר"א, הבן איש חי, ועוד אלפי גדולי ישראל, כולל חכמי תימן שהשיבו בספר הנפלא "אמונת ה", שהפריך כליל עד היסוד את השטויות של ספר "מלחמות השטן" של רבך!
יעקב27.11.22
אף אחד מהם לא הפריך את העובדה הפשוטה שלספר הזוהר אין מסורת והוא צץ רק לפני 700 מאות שנה. החיד"א כותב שמצא אותו מלך גוי!! כולי עלמא מודים שזהו ספר ללא מסורת. באו גדולי תורה חוקרים כהנודע ביהודה ועוד ומצאו שלא רק שאין לו מסורת אלא יש בו נזקים עצומים לאמונה היהודית המסורה לנו מימות משה רבינו ע"ה
משה27.11.22
הכוונה להלכות תלמוד תורה.
ל.מ.25.11.22
אותו 'משה' הוא תימני ולא ליטאי, (אז אל תחשוב שהליטאים השפויים יכתבו דברי בלע שכאלו), ואותו 'משה' כלל לא חרדי, ואפי' לא דתי, אלא מכת הקראים שכופרים בתורה שבע"פ, ובזוהר הק' ובאר"י, ובמדרשים, חבל שאתה מגיב לו, הוא לא בכלל 'עמיתיך',
שלום בער מרוסטוב חסיד של מהרש"ב!22.11.22
שלום בער חחחח אכן איש בער אתה וכסיל לא יבין. אתה פטור מהמצוות אם בכלל מזרע היהודים אתה או שמא כוזרי ממוצע חחח
משה23.11.22
מה קרה, נעלבת שעליתי עליך, שאתה הגבת לעצמיך?... אגב לפי כל החוקרים "הכוזרים" זה ממדינות מוסלמיות, והם עם שחיו בסביבות תורכיה, אזרבייג'אן, ובסביבה ההיא, אין שום חוקר שטוען שהכוזרים זה מרוסיה, או פולין, וגרמניה ששם גרו היהודים האשכנזים!
שלום בער מרוסטוב24.11.22
אין ערך ללץ כמוך שרק מקנטר ולא בודק ולא חוקר. תמשיך לחיות בדמיונות ההבל החסידיות שלך ונראה להיכן תגיע. כבר ראינו להיכן הגיעו כל החסידויות והאדמורים שלך בזמן השואה... אבל אתה בשלך, במקום ללמוד לקח ולחזור בתשובה אתה מתנהג כמו לץ. יושב בשמים ישחק
משה27.11.22
חחח שוב הינך לא ענייני, ובתסכולך הרב אתה מעביר נושא, ועכשיו "השואה"..
אתה מסכן אמיתי!27.11.22
השואה היא ראיה חותכת שאתה לא במסלול
משה27.11.22
22
כתבה מאוד יפה כל האדמורים מקרבים יהודים בדרך של הבעל שם טוב וכל חסיד מקרב בזה שהוא מיתחזק בעבודת השם בברכה והצלחה לכולם
האדמור מיברדיטשוב20.11.22
21
את העיקר פיספסתם מי לומד היום חסידות רק חבד ובקסלב חסידות זה לא ווארטים אדמורי פולין החביאו את העומק בתורות קצרות שהיום לא מבינים אותם כלל. ובחבד ובברסלב [המקוריים] משקיעים בהבנת תורת החסידות ולא רק טישים ושמחה.
חסיד20.11.22
שרק בחב"ד מבינים את ההשכלה שבחסידות, כי זו המטרה, ממילא מבינים טוב יותר.. בהיקף ובאיכות.
הקטע21.11.22
20
רק ברסלב!!!! אין על רבי נחמן התורה שלו מחזיקה אותי ברגעים הכי קשים בחיים תמיד תוכלו לפתוח ליקוטי מוהרן ולמצוא שם מסר בדיוק בשבילכם!!!!
ברסלבית בדם19.11.22
אין אף אחד שהצליח להבין מילה מליקוטי מוהר"ן
מוטה20.11.22
מוהרא"ש פירש את ליקוטי מוהר"ן
אני21.11.22
עובדה שהרבה מאוד כן יא מתנגדדדדד
ברסלבית בדם15.02.23
19
מגוחך להשוות בין ארגוני בקירוב חב"ד וברסלב. בהיקף, בתוכן ובמהות
מנסה להבין20.11.22
נכון שניהם (הן ברסלב והן חבד) לא מגיעים לקצה קצהו של החזרה בתשובה שעשו הרב אמנון יצחק, הרב ניסים יגן, הרב יוסף מזרחי ועוד, וכן ארגונים וישיבות ליטאיות כמו אש התורה, אור שמח, לב לאחים וכו'. מציאות היא שרוב הבעלי תשובה בא"י, לא התקרבו כלל לחבד ואינם חבדניקים, חבד זה טוב בשביל לעשות סעודות שבת, ולתת ל
מנסה להשיב את המציאות20.11.22
ב"ה אבל צריך לזכור, שכל שינוי גדול - מתחיל מפעולה קטנה.
לא נתווכח על המציאות20.11.22
שמע זה פשוט בדיחה, ההיקף של חבד הוא באין ערוך לעומת הרבנים שהצגת פה, אתה לא שם לב, אבל יש כמויות עצומות של בעלי תשובה חבדניקים, פשוט זה שייך לאדם קדוש, הרבי מליובאוויטש, וצדיקים דומים לבוראם, ולא ברעש ה', פשוט אנשים כמוך לא מעריכים מצוות, וחושבים שלהתלבש כמו חרדי ולהביא הרבה ילדים ש90 אחוז מהם ירדו
חחחח21.11.22
אתה מדבר כמו גוי שונא ישראל, נגד הבאת הרבה ילדים לעולם, וכן אתה מדבר נגד תורת ישראל ודרך היהדות, שכתוב בתורה שאם בחוקתי תלכו יהיה טוב, ואם לא יהיה ההיפך, וכן "ראה אנכי נותן לפניכם ברכה וקללה" וכו', ועוד הרבה פסוקים שהקב"ה "משתמש" בשיטת גן עדן וגיהנום, כדי לשכנע אותנו שכדאי לנו בזה ובבא לשמור תורה ומ
אין ל שום קשר לחבד ולרבי זצ"ל!23.11.22
הוא רק רצה לומר שיש עיקר - "..עבדת את ה"א בשמחה ובטוב לבב", ויש טפל - כמו הגיהנם שמבטיחים רבנים כאלו ואחרים לתנוקות שנשבו (רמב"ם הלכות ממרים פ"ג) שבחוץ.
ל.מ.25.11.22
ולא נשכח את הידברות ערכים צוהר וכדומה
אחד21.11.22
18
כתבה מענינת. אך צריך לדייק שתורת הבעש''ט בנושא הקירוב והירידה לעם שבשדות נמחקה (למעט ברסלב וחב''ד) ברגע שירש המגיד ממעזריטש את הבעש''ט. המגיד היה איש של ד' אמות, גם בגלל סגנונו וגם כי היה חולה ולא היה נוסע לעשות תיקונים וכו' כמו שעשה רבו. ןמני אז החסידות יותר נכנסה לתוך עצמה עד התוצאה שנמצאת בדורינו
ישראל19.11.22
ב"ה כ"ק אדמו"ר הזקן נ"ע הרי הי' תלמיד מובהק אצל כ"ק הרב המגיד ממעזריטש נ"ע (ואף לא זכה ללמוד מפי כ"ק הבעש"ט נ"ע בחיי חיותו בעלמא דין, מה שאין כן כ"ק חבריו התלמידים המבוגרים יותר בני היכלא קדישא דבי עילאה). לגבי המשכיות דרך הבעש"ט בתורת מוהר"ן - הרי התבטא בעצמו שחדושו עולה (לשיטתו) על זה של הבעש"ט, ו
הטענה מוזרה21.11.22
17
מעניין ביותר יישר כוח
יועמ"ש19.11.22
16
הגר"א פסק שחסידות היא מינות. היום כולם רואים זאת. בפרט רואים שחב"ד וברסלב מעריצים בשר ודם מת יותר מהקב"ה. זו האמת. כל מי שירא ה' בורח מחסידות כמו מאש ולומד רמב"ם ורס"ג זתע"א מעתיקי השמועה של חז"ל ולא כמו התנועות הרפורמיות שצצו באירופה שהיו רחוקים ממרכז התורה הבבלי בתקופת הגאונים והושפעו בדעותיהם מהנ
משה20.11.22
🧻🧻🚽🚽!
מיסטר גוי תקיא בשירותים!20.11.22
אני מבין אותך. האמת הנוראה כואבת לך והיא לא הייתה ידועה לך. שטפו לך את המוח מגיל קטן שמחוללי החסידות היו צדיקים וקדושים וגאוני עולם וכו' וכו' אבל האמת שהם היו עמי ארצות "עושי נפלאות" שרלטנים ומינים שעל ידי תעמולה שיקרית של חסידיהם הם עלו לגדולה ופרסום והשפעה. זו האמת העצובה. יש לכך הוכחות רבות מהגר"
משה20.11.22
כל המבזה ת"ח אין כו' למכתו. ומסיימין בטוב.
חצוף21.11.22
הגר"א פסק שמחוללי החסידות אינם תלמידי חכמים כלל אלא מינים. אתה חולק על הגר"א? לא רק שאינך נשמע לגאון ישראל אלא אתה מסייע למינים. מסייע לעובדי עבודה זרה. יש גרוע ממך?
משה21.11.22
רחמנות על כותב התגובה -נעבאך
ארי21.11.22
רחמנות גדולה על כותב התגובה -נעבאך שהשם יעזור שתפקח עינים בחסד וברחמים
רחמנות גדולה על כותב התגובה -נעבאך 21.11.22
ידוע שהביאו לגר"א תניא מזויף - המתנגדים היו בכוונה מזייפים תניות בשביל להראות לכולם שזה ע"ז וכו' זה מה שהוביל להדפסת התניא במקום העתקות יד מפי יד כמו שהיה נהוג אז. ובדרך אגב, ידועה האמרה ש"ליטאים לומדים תורה, אבל שכחו על נותן התורה" - כשאתה לומד תורה בשביל להיות "גדול" ולקבל שידוך טוב ודירה נאה, כמה
יהודי פשוט21.11.22
15
מסופר שבא אצל רבי יואליש אדמו''ר מפורסם בדורו (שם ידוע), ושאלו היתכן שכתבת בספריך שנשתכחה תורת הבעש"ט? והשיב לו הסאטמער רבה: כשאתה מדבר אתה מייחד שם? השיב לו אותו אדמור: לא. וכשאתה מתפלל אתה מייחד שם בכל מילה ותיבה? השיב: לא. שאלו הסאטמער: לכל הפחות אתה מקיים הלכה בשו"ע (או"ח סי' ה') כשאתה מזכיר את
חסיד ויטבסק20.11.22
גילוי דעת מהרה"ק מקאמארנא מועיל על כל היום
נשמט20.11.22
אכן "אדמו"ר" שלא מקיים שולחן-ערוך פשוט, בודאי אינו מתאים לשאת את התואר הזה, ולא עליו מדובר כאשר מדברים על דרך מורנו הבעש"ט. אך, ב"ה ישנם אלפים ורבבות של יהודים, שדבקים בהקב"ה, ועובדים את ה' בדרך מורנו הבעש"ט, והם בודאי ראויים לתואר הנעלה "חסידים", והם ממשיכי "דרך הבעש"ט". וח"ו לומר שדברי של משיח לבע
יהודי פשוט22.11.22
עיין בספר הקדוש "שומר אמונים" מבוא השער פי"ד, שהוא מסביר שדברי הבעש"ט ומה שענה המשיח להבעש"ט, אין הכוונה דווקא התפשטות והפצת מעייניו של הבעש"ט בגשמיות, אלא זה בעולמות העליונים ולנשמות שבן עדן. ומ"מ אל תדאג כו"ע מודים שנשאר ספיחים מדרך ותורת הבעש"ט, שבזה נוכל להחיות עצמנו עד ביאת ינון אמן!
יהודי פשוט שמנסה לא לחיות בדמיונות של "ה22.11.22
14
אכן כן, חוץ מחב"ד ברסלב שאר החסידויות הם מועדונים חברתיים סגורים ותו לא. אין שום קשר בינם לבין העם, בימינו אין להם גם מה למכור....
אכן כן19.11.22
13
כבר נאמר בקהלת (פרק א', פסוק ד): "דור הולך ודרך בא, והארץ לעולם עומדת". כל הטענות שעלו כאן, כבר נשאלו בדורות קודמים, וקבלו את תשובתם המלאה. לגבי הדברים של הגר"א על החסידים. כבר כתב, האדמו"ר "בעל התניא", שאנשי בליעל הטעו את הגר"א, בטעונות של שקר על חסידים. אך, אילו הי' יודע את האמת, אז ח"ו לומר כך. א
יהודי פשוט22.11.22
כתבת שטויות חסידיות ידועות. הגר"א הכיר היטב את הבעש"ט והמגיד הרבה יותר מבעל התניא שהיה צעיר ביותר. הגר"א פסק שהם מינים. והוא צדק. היום רואים זאת בבירור. כל חיי החסידים סביב בשר ודם. עבודה זרה ממש. לא פלא שהם הושמדו בשואה. יש לך תשובה מדוע כמעט כל החסידויות הושמדו? וגם האדמורים שניצלו, ניצלו בזכות הצ
יהודי אמיתי22.11.22
12
יש פה טעות, חבד והליטאים והארגונים שב"ה מחזירים בתשובה, מחזירים יהודים לשמירת מצוות מליאה או חלקית, אבל מה זה קשור דייקא לדרך הבעש"ט, וכי המצוה להחזיר יהודים בתשובה קשור לחסידות יותר מלמתנגדים?? זה הרי חלק מהתורה, ואפשר להביא ע"ז הרבה מאמרים משס, וזוהר וכו', על גודל מעלת קירוב רחוקים, וזה לא קשור דו
געצל20.11.22
11
כמה הערות א) אני לא יודע כמה אפשר להשוות בין חבד לכל ארגון אחר בעולם, גם כי חבד הייתה הראשונה, הרבי היה הראשון (ובאמת גם היחיד) ששלח יהודים לכל מיני מקומות (אגב הראשון היה למרוקו), וגם כי בחבד זה בסדר גודל, ובאופן כל כך מאורגן שזה פשוט מדהים, מאות בחורים יוצאים כל יום שישי למבצע תפילין, וכל יום שבת
האמת20.11.22
ב"ה כמובן, קבצי ההערות יוצאים לאור לפעמים תכופות במשך כל השנה (ולפחות, פעמים־שלוש).
רק הערה21.11.22
10
כך באמת אולי חשב בעה"ס על הזהר הקדוש. ולכן חינך את ילדיו במוסדות חב"ד. ואמנם חב"ד וברסלב מלפני 50 שנה כנראה מאוד שונה ונראה שכיום למעט הספרים שנשארו, כל הקרנבל הזה לא ממש שייך לדרכי עבודת ה' ע"פ דרך הבעש"ט
רצל"ק20.11.22
ב"ה כנראה שאינך מכיר את חב"ד.
בורות פשוטה20.11.22
מכיר ועוד איך, את הבגידה שלכם במהרש"ב, ואת הזיוף שלכם על חסידות ליובאוויטש האמיתית. ה. מהרש"ב כתב (פ"ו) ש"א"א שיבוא ע"י הציונים ישועה לישראל, ולא נקבל זאת בשום אופן, וגם את הטוב של הציונים נזרוק לפניהם", "ואדרבא להתנגד בכל מה שאפשר לציונים", ואילו לשיטת חבד של היום, בוודאי שאפשר ישועה בששת הימים ע"
אין שום קשר בין הארגון של היום שגזל את ש21.11.22
ב"ה לא ברור על איזו בגידה מדובר. ה. לא ברור מאיפה הוודאות הזו כתבת ש"בוודאי שאפשר ישועה בששת הימים ע"י הציונים" כאשר זה לא נכון בעליל. זה היה ניסים והרבי אמר שניתן להודות על זה, לא סותר שלא רואים פה "ישועה" ע"י הציונים. ולדוגמא, זה שהרבי דיבר וייעץ למנהיגים כאלה ואחרים אומר שהוא חשב שדרכם תבוא הישוע
בגידה?21.11.22
המלחמה בששת הימים היתה אסורה 1. משום שהפלסטינים אמורים לשלוט בא"י, כי אסור לכבוש מהם א"י (מקורות הלכתיים בתגובה אחרת כי יהיה ארוך), 2. לא מלך ולא סנהדרין החליטו לפי דעת תורה אם לצאת למלחמה ומה לעשות, אלא כופרים מחללי שבתות ברבים (שפסולים לשום התמנות והחלטה על ישראל) החליטו בענין זה שקשור לדם ישראל, 
בוגדים גמורים במהרש"ב נ"ע!21.11.22
אני בספק באם כל המגיבים הנכבדים יודעים: אבל, חב"ד מתנהלת לפי רוחו של הרבי מליובאוויטש זי"ע, ממשיך דרכו של חותנו האדמו"ר הריי"צ זי"ע, והוא האדמו"ר השביעי (והאחרון) בשלשלת חסידות חב"ד. ואני משער, שאף אחד כאן לא מתיימר לחשוב, שהוא "מבין" גדול יותר בתורת חב"ד, מהאדמו"ר מליובאוויטש זי"ע. כמו כן יש להבהיר
יהודי פשוט22.11.22
תקרא כל התגובות שכתבתי עם מקורות מדברי מהרש"ב והריי"ץ, ואל תמהר להשיב בגלל נגיעה אישית שאתה חסיד של הרבי מקראון הייטס, אלא התבונן קצת בדברים, ותודה על האמת שחבד של היום אין לה שום קשר לחבד האמיתית של מהרש"ב, זה המציאות, כולם אומרים ומודים בזה, להבדיל גם פרופסורים וחוקרים שקראו את אגרות הרש"ב, לעומת
יהודי פשוט שלא מרמה ולא מסלף דעתו של מהר22.11.22
המשך התגובה: כל רגע השלטון הציוני עוברים על השבועות שלא ימרדו באומות, ולא יכבשו א"י לפני משיח, וזה מה שמביא "אני מתיר בשרכם" ופקו"נ, וכל הסיבה שיוצאין בכלי זיין היא כדי שלא יהיה פקו"נ, ופה בשלטון הציוני האסור שכבשו א"י ומרדו באומות, הרי אמר על זה הקב"ה עונש נורא "אני מתיר בשרכם" להיות הפקר, דהיינו ש
המשך21.11.22
המשך: ולגבי הזיוף שלך או של רבך, שכביכול מהרש"ב אסר לדבר לשון קודש לצורך חול, רק בגלל "מלחמה נגד המשכילים", (חשבתי מלחמה נגד הציונים, אבל אתה מנסה כמה שיותר לסלף, כביכול זה רק משכילים, והכל כגדי להמציא ולסלף שציונים זה אחרת..), הנה זה בדיוק מה שאני מדבר, עד כמה שבגדתם במהרש"ב ועד כמה שאין לכם שום קש
דעת אדמורי ליובאוויטש האמיתיים על עברית21.11.22
9
אין על ברסלב...משמחים את הלב ועושים חשק ליהדות
ציפי19.11.22
סמים משמחים לא פחות מברסלב ולא יוצא מהם ברלנד
מוטה20.11.22
8
עיוות וחוצפה לחבר את שמו של הקאפוסט עם הטענה שנשתכחה תורת הבעש"ט
מעניין20.11.22
הרה"ק מקאפוסט כותב מפורש (באיגרת, נמצא בספרו מגן אבות) שדרך הבעש"ט נמשך ל150 שנה, וכיום לא נשאר כלום למעט ספיחים מאור החסידות, אני מבין שאתה חבדניק שמתסכל אותך, שכך כתב רבי גדול וצדיק, צאצא של בעל התניא והצמח צדק, אבל כנראה שהוא ידע מה שהוא אומר! (בפרט כשרואים את חבד של היום המדמיינים שהם קשורים י
קאפוסטער20.11.22
ב"ה א. זהו סילוף של דברי הרה"ק מקאפוסט, כמשנ"ת בתגובה סמוכה, בלי קשר לשום 'תסכול' (אם כבר, מובן בהחלט התסכול של חסיד סאטמאר לנוכח דברים תמוהים שאמר רבו הגה"ק נ"ע ואינו מוצא לו שום חבר של ממש בטענה זו). ב. בודאי שחייבים להקפיד על כל המצוות המעשיות, ולפלא הספק. על לשון קדשו של כ"ק אדמו"ר מליובאוויטש
שקר20.11.22
שום דברים תמוהים, דברי הרבי מסאטמער קילורין לעינים, וככה אמרו וכתוב הרבה צדיקים, אתה זה שמסלף את דברי הרה"ק מקאפוסט, (והסיבה כנ"ל מחמת תסכול), זה שהרבי מקאפוסט הנהיג חצר חסידית, זה על הספיחים שנשאר מאור הבעש"ט כפי שהוא מסביר שם באיגרתו, (ובכלל החיצוניות של חצר וכו', כל זה לא אומר שזה דרך הבעש"ט). ג
אתה השקרן!21.11.22
אתה אוחז שהם אמרו את זה אחד על השני. קאפוסט הייתה תנועה ליטאית קבלית, שגוועה בגלל התכונות הסותרות האלה.
ל.מ.25.11.22
שיש כאלה שלא ידעו שזה מאמר המשנה, אלא ייחסו אותו לרבי... (ע"ד זה שהביאו פסוקים בלי שום תוספת בפרקי אבות, שהיה כ"כ מאוחד ומובן עם האומר, שזה היה כאילו הוא אומר את זה, זה משכלו)
עד כדי כך21.11.22
7
אה רק שתדע לקארלין יש ארגונים לקירוב ורוב החסידיות מקרבים להיות יהודי ולא להיות דווקא חסיד דבר ראשון זה להיות יהודי וחבד וברסלב מקרבים להיות קודם יעני חסיד (בשביל המספרים ) ואחר כך להיות יהודי דרך הבעל שם טוב זה לקרב כל יהודי בשביל להיות יהודי ולא רק להיות חסיד
בתור חסיד 19.11.22
ב"ה חב"ד מקרבים כדי שיהיו חסידים? לכן מניחים תפילין ליהודי *ברחוב*?! זו אמורה להיות טענה רצינית מבחינה כלשהי? ועוד 'בשביל המספרים'; אלו מספרים בדיוק? אחוזי זיכוי הרבים שאין שום דרך לכמת אותם? אכן, אשרי חלקם של חסידי קארלין הפועלים בענין זה, והלואי שיצטרפו עוד ועוד לעבודת הקודש, מכל החוגים והמגזרים.
שטויות21.11.22
6
לחבדניק הסלפן הרבי מסאטמער לא אמר "שהתבטל" תורת הבעש"ט אלא "שנשתכחה" (תלמד לשון קודש להבין ההבדל), אגב בניגוד להרה"ק מקאפוסט שכתב (הרבה יותר מהרבי מסאטמער), "שנפסק" הנהר ואור הבעש"ט, ונשאר ספיחים. וזה שהרבי מקאפוסט הנהיג עדתו ברמה אז מה? זה כמו להגיד שבגלל שיש שהולכים אותו בגד של הבעש"ט, אז הנה תור
וילמדו חסידם מזוייפים בינה!21.11.22
זה סגנון אחר לגמרי. ספרי חב"ד הם הקשים בכל ספרי החסידות. ו"המלאך" שלך הוא בן אנוש ילוד אישה שיכול לפעמים לטעות.
ל.מ.24.11.22
5
רק בדמיונות של חבד קיימים עוד "מתנגדים" שתכף יכניסו אותם לבית הסוהר וימסרו אותם לרשויות מחנכים את ילדיהם מגיל 0 על שנאה בלי קשר למציאות
רק בדמיונות של חבד20.11.22
היום הליטאים עסוקים בלפוצץ מכות אחד את השני - מחבלים ושוינאים... כשיסיימו לריב, יחזרו שוב למה שהם טובים בו - לריב עם חב"ד...
מחבל 20.11.22
אם הייתם החבד של פעם, שהיו יראי שמיים מקפידים על קלה כבחמורה, אז היה על מה לדבר, אבל החבד של היום אין צורך כלל לריב איתם, במילא כל הצבור החרדי מבין ויודע שאתם הדת הכי קרובה ליהדות, (כמאמרו הקולע של אחד מגדולי הר"י),
חח20.11.22
4
ל'משה': אם זה התוכן הבזוי שאתה ותלמידי הגר"א רוצים ללמוד ולהבין מדברי קודש הבעש"ט, במקום כוונתו האמיתית והפשוטה במשל, שהיא להתנענע בתפילה, (כמנהג בנ"י מדורי דורות, עוד מתקופת התנאים) זוהי אשמתכם הבלעדית, וצורת הלימוד המתועבת היא שלכם בלבד. (ואם היית לומד גמרא, משנה, תורה ורמב"ם, היית מבין שבכל הדורו
שלום דובער הלוי שווארץ23.11.22
הבעיה הגדולה איננה בהתנענעות בתפילה. זו בעיה יחסית קטנה (היא בעיה כיוון שלא עומדים לפני מלך ב"ו בהתנענעות, כ"ש לפני מלך מלכי המלכים הקב"ה). הבעיה היותר גדולה היא שהוא מכניס לראשו של המתפלל מחשבת פיגול וכפירה שהוא צריך לדמות בנפשו שהוא מנענע את השכינה כמו בשעת זיווג. אוי ואבוי לנפשו שעשה מדת משה וישר
משה25.11.22
אין בגמרא וכו' שום שמץ של המשלה בין זיווג של איש ואשה לנענועים בתפילה, חס ושלום. תועבה היא!! וכל שכן שהאדם יחשוב על כך בתפילה רח"ל.
משה24.11.22
דברי הבעש"ט כבר כתובים בתיקוני זוהר, ובכמה מקומות בזוהר ועוד, אצטט לך מתיקוני זוהר תיקון 58, דף צב ע"א וז"ל: וּבְאוֹתוֹ זְמַן שֶׁהִתְפַּשְּׁטָה מֵהַלְּבוּשִׁים הַלָּלוּ, מִתְיַחֶדֶת עִם בַּעְלָהּ בְּקֵרוּב בָּשָׂר. זֶהוּ שֶׁכָּתוּב עֶצֶם מֵעֲצָמַי וּבָשָׂר מִבְּשָׂרִי לְזֹּאת יִקָּרֵא אִשָּׁה כִּי
שלום בער מרוסטוב24.11.22
כבר כתב הגאון היעב"ץ בספרו מטפחת ספרים כי את תיקוני הזוהר לא כתב רשב"י אלא ר' משה די לאון מספרד. כלומר, אין שום בסיס בחז"ל לדברים מכוערים אלו. עכשיו כנראה תשיב לי שכל גאוני ישראל שחקרו בדבר וידעו שהספר אינו לרשב"י כמו היעב"ץ והנודע ביהודה והחתם סופר וכו' היו אפיקורסים וכו' נו נו עוד חסיד שוטה אתה מ
משה27.11.22
אתה מביא יעב"ץ ועוד 3 גדולים בלבד, ואני מביא לך עשרות גדו"י שלא אחזו כמו היעב"ץ, כגון הבית יוסף, החיד"א, הגר"א, הבן איש חי, ועוד אלפי גדולי ישראל, כולל חכמי תימן שהשיבו בספר הנפלא "אמונת ה", שהפריך כליל עד היסוד את השטויות של ספר "מלחמות השטן" של רבך!
יעקב27.11.22
אף אחד מהם לא הפריך את העובדה הפשוטה שלספר הזוהר אין מסורת והוא צץ רק לפני 700 מאות שנה. החיד"א כותב שמצא אותו מלך גוי!! כולי עלמא מודים שזהו ספר ללא מסורת. באו גדולי תורה חוקרים כהנודע ביהודה ועוד ומצאו שלא רק שאין לו מסורת אלא יש בו נזקים עצומים לאמונה היהודית המסורה לנו מימות משה רבינו ע"ה.
משה27.11.22
לשלום דובער. הגר"א ותלמידיו חלקו עליך וראו בדברי הבעשט חילול ה'. תתמודד עם הדברים ואל תשמיץ מחסרון מענה
משה27.11.22
3
צריך לציין שבביתר יש ת"ת חבד שמלמדים שם באידיש. (שזה כמובן הת"ת היחיד בא"י של חבד המקורית מהרש"ב נ"ע).
שלום בער20.11.22
מה קשור אידיש לתורתצ הבעש"ט ודרכי עבודת ה' של חב"ד וברסלב ובכלל??? הרי כל הספרים כתובים בלשון הקודש וגם התורה הקדושה... החומש. לא באידיש. תארו לעצמיכם... בובקעס
איד20.11.22
אתה לא מבין כלום כי אתה לא חבדניק, ואני לא דברתי על תורת הבעש"ט, אלא אמרתי על "חיידר חבדי", כי מהרש"ב מליובאוויטש כתב איגרת שלימה (תנ"ט, קי"ז) שאסור לדבר לשון קודש לצורך חול ואסור לדבר בעברית, אגב תלמוד בבלי, ואפילו תלמוד ירושלמי (שנתחבר בא"י) כתובים בארמית (מעניין למה..), אם היית קורא את מה שכתב
עוד חבדניק בור, שלא יודע כלום על חבד!20.11.22
ב"ה מהי ההמצאה המוזרה הזו שנקראת 'המקורית מהרש"ב נ"ע'? 'גם' כ"ק אדמו"ר מהורש"ב מליובאוויטש נ"ע ייסד חדרים בשפת המדינה (בארץ גרוזיא). ובנו כ"ק אדמו"ר מהוריי"צ מליובאוויטש נ"ע פסק (בשיחת־קדשו מחה"פ ה'תש"ג, נדפסה ב'לקוטי־דבורים') שהעברית בזמננו אינה נחשבת עוד ל'לה"ק', היות שהכניסו בה ריבוי תיבות לעז;
הוא מבין יותר ממך20.11.22
בגרוזיא לא דברו אידיש, ופשוט שאם מהרש"ב מקים ת"ת לספרדים, שלא יחייב אותם לעבור לדבר אידיש, אבל לחסידיו ולאשכנזים, הוא הזהיר וציווה שאסור לדבר לשון הקודש לצורך חול או עברית, ולגבי הסילוף שלך בדברי הריי"ץ, אתה מסלף לחלוטין בצורה מזעזעת את דבריו (מרוב שאינך יודע מה לעשות עם חבד המקורית שעומד בדרכיך..
עוד חבדניק מזוייף ומתוסכל, שאינו יכול לע21.11.22
מה שהבאת מליקוטי דיבורים, כביכול הריי"ץ פסק שמותר לדבר עברית, זה ממש סילוף גדול שאין כמוהו, לא יאומן שאתה קורא לעצמיך חסיד חבד, ואתה כ"כ מסלף את דברי הריי"ץ שאמור להיות רבך, בליקוטי דיבורים ח"ג אות ל"ג, הריי"ץ אמר שיהודי חו"ל צריכים לשמוח שאינם נמצאים בא"י תחת הגלות הציוני (וזה אמר עוד לפני הקמת המד
לא יאומן איזה זיופים מנסים חבדניקים מתוס21.11.22
2
בעלי התשובה הליטאים תמיד נחשבים לסוג ג' וילדיהם שלא מוכנים לסבול את האפליות וגילויי הגזענות המכוערים בד"כ נפלטים/יוצאים החוצה. הליטאים לא יודעים להתמודד עם בעלי התשובה. החברה הליטאית כשלעצמה לא בנויה להכיל אותם. בחב"ד התופעה הזו כמעט לא קיימת....
ההשתלבות19.11.22
דמיונות בשפע
דמיונות20.11.22
30% מכסות לספרדים בישיבות זה דמיונות???? בנות שלא מתקבלות לסמינרים בגלל המשפחה שלהם זה דמיונות???????
לוי 20.11.22
1
תתבייש
משה החולק כורדי11.04.23
אולי גם יעניין אותך
חסידים ואנ"ש

הגיסים האדמו"רים מויז'ניץ ובעלזא נפגשו באיסרו חג | תיעוד

חיים רוזנבוים | 01.05.24

מגודלים בנעוריהם

ילדי ירושלים התאספו יחדיו ברחובה של עיר | תיעוד מיוחד

חיים רוזנבוים | 01.05.24

חג המצות לה'

למי המשפיע רבי אלימלך בידרמן מכר את החמץ?

חיים רוזנבוים | 01.05.24

עוגות מצה

האדמו"ר סחב את דליי המים עד למאפיית מצות | תיעוד 

חיים רוזנבוים | 01.05.24

פירותך מתוקים

צילך נאה | ברכת האילנות בחצה"ק נדבורנה באניא 

חיים רוזנבוים | 01.05.24
ש

קשר של תפילין

תפילין ישנות בבוידעם? תן להם עוד צ׳אנס

כיכר בשיתוף קשר של תפילין | מקודם

ברכת מועדיך

חג הפסח בחצר הקודש בוטשאן | תיעוד

חיים רוזנבוים | 01.05.24

גלריה מסכמת

משאיבת 'מים שלנו' ועד הקבל פני רבו - סיקור נרחב מחג הפסח בחצה"ק ויזניץ

חיים רוזנבוים | 30.04.24

צפו בתיעוד

"בזכות ספירת העומר"; כך נעלו בקאסוב ויזניץ את חג הפסח

חיים רוזנבוים | 30.04.24

גלריית תמונות

האדמו"ר חילק שיירי מצה לחסידים; טיש נעילת החג בלעלוב

חיים רוזנבוים | 30.04.24
ש

חצי מחיר מתל אביב

משרדים ב-100 אלף ₪ והשאר ב-24 תשלומים

כיכר בשיתוף בריטניה ישראל | מקודם

צפו בגלריה

מן הפסחים: כך נראה טיש נעילת החג בחצר דזיקוב ויזניץ

חיים רוזנבוים | 30.04.24

גלריה מסכמת 

"ופסחתי עליכם" | כך נראה חג הפסח בצל האדמו"ר מצאנז 

חיים רוזנבוים | 30.04.24

אלה ברכב ואלה בסוסים

הקנאים רוצים לחזור לעידן 'סוס ועגלה'? | תיעוד מהמחאה

חיים רוזנבוים | 30.04.24

קיים את הילד הזה 

בן שמונת ימים | בערב החג: ברית בחצרות האדמו"רים

חיים רוזנבוים | 30.04.24
ש

מוצף בפניות

התעוררות עצומה למצוות תפילין בכל חלקי העם

אסף מגידו | מקודם

במקום אשר יבחר

זבול בית תפארתנו | האדמו"רים נפגשו לאחר התפילה 

חיים רוזנבוים | 30.04.24

שירה חדשה 

תיעוד מרומם | האדמו"ר זרק תפוחים ושקדים לחסידים 

חיים רוזנבוים | 30.04.24

בדבקות עליונה 

שוכן מעונה | טיש נעילת החג בקוזמיר 

חיים רוזנבוים | 30.04.24