כיכר השבת

שר הבריאות תחת אש צולבת

"הרפורמה הארורה מסכנת חיי חולים - בטווח הזמן המיידי"

הציבור החרדי מורגל למוסד היועץ הרפואי, אליו הולכים כדי להחליט באיזה פרופ' כדאי לבחור לניתוח או טיפול רפואי סבוך. זכות הדיבור לבכירי ארגוני החסד: למה הם מתנגדים לרפורמת ליצמן? (בריאות)

29
אלי רוטמן | כיכר השבת | ד' באב | 08.08.16
"הרפורמה הארורה מסכנת חיי חולים - בטווח הזמן המיידי"
(צילום: נתי שוחט ויעקב כהן - פלאש 90)

הרפורמה ברפואה הפרטית, מבית מדרשו של השר ליצמן, מתסיסה לא רק את האזרחים, חברי קופות החולים, שחשים ומבינים את הרע הצפוי להם בעקבותיה - כפי שסיקר "כיכר השבת" בהרחבה - אלא גם את היועצים הרפואיים בציבור החרדי, אליהם מקובל לפנות טרם יציאה לדרך של כל הליך רפואי משמעותי.

הרב בנימין פישר, יו"ר 'מגן לחולה', שכבר עשרות שנים מתמחה ומטפל במסירות בתחום מורכב ורגיש זה, ממש לא מוצא מנוחה לנפשו מאז נודע לפרטי הרפורמה המדוברת, וחשוב לו קודם להמחיש, בשיחה ל"כיכר השבת", עד כמה פגיעתה קשה: "נכון לעכשיו מצויים על שולחני מקרים של מבוטחים שהרפורמה החדשה מסכנת את חייהם. הנה למשל, מקרה של אברך חולה סרטן מבית שמש: לפני הרפורמה הוא יכל להיות מנותח על ידי פרופסור ידוע בבית חולים אסותא. אחרי הרפורמה, על אף שהוא שילם את כל הביטוחים האפשריים, הוא עומד בפני שוקת שבורה - ואני חסר אונים. זו חוצפה או חוסר ידע, או שניהם, לקבוע שהרפורמה היטיבה עם המבוטחים. היא לא הטיבה היא רק נושכת ונוגסת בחלשים ובמעוטי היכולת".

"הדבר הנורא יגרום נזק אדיר, בעיקר לשכבות החלשות ולמעוטי היכולת", הוא מוסיף ומסביר. "העשירים יסתדרו. לאלו שגם כך מגיעים לרופאים הכי יקרים וטובים, לא מפריעה תוספת של אלפי שקלים. אלו שישלמו ביוקר הם האנשים הרגילים. וכמובן - מערכת הבריאות תינזק באופן חמור ובלתי הפיך. זוהי רפורמה שנחקקה בשם ה"סוציאליזם", והיא לא תאפשר לחולים לבחור רופא, כי היא נותנת את זכות הבחירה לרגולטור, לרשות המפקחת (קופות החולים. א.ר.)".

הרב בני פישר, ארכיון (צילום: יח"צ)

"ובכלל" - זועם הרב פישר - "איך שוללים מחולה את זכות הבחירה האלמנטרית, ומחליטים עבורו מי יהיה הרופא שלו? וחשוב שתדעו, כי רשימת 50 הרופאים שהוחרגו ויורשו לטפל באופן פרטי - היא מבוססת על 'כל דאלים גבר', ממש כך. היא פוליטית ואינטרסנטית".

יועץ רפואי נוסף, מארגון סיוע מוכר, אומר ל"כיכר השבת": "אנשים ישלמו מחיר כבד - גם בחייהם! - בשל הרפורמה הנוראה וההזויה הזו. מה שיקרה כתוצאה ממנה, הוא שרופאים ייעלמו מעל פני השטח; התורים יתארכו עד אין קץ; העלויות יתייקרו באופן מחריד".

ולרב פישר חשוב להוסיף נתון קריטי נוסף: "אני מכיר לפחות עשרה רופאים בכירים ביותר שיושבים על כיסא של שלוש רגלים: הם ממתינים עד חודש ינואר הקרוב, ובינתיים מנהלים מגעים עם מרכזים רפואיים מובילים בחו"ל. מדינת ישראל תאבד את טובי רופאיה. חשוב להבין, שאם רופאים מסוימים יעזבו לחו"ל, מדובר יהיה בטרגדיה של ממש למערכת הבריאות במדינת ישראל, וזו לא הגזמה".

לסיום הוא אומר : "כל ההצהרות על רשימות הרופאים המלאות, אינן תואמות למציאות והן 'באבע מעשיות'. בשורה התחתונה - החלשים ומעוטי היכולות יהיו הראשונים שידפקו ויינזקו מהחוק הארור והנורא הזה".

תגובת משרד הבריאות: רשימת הרופאים שבהסדר לא כוללת חמישים רופאים אלא מאות רופאים, רבים מהם מן הטובים והמובילים בתחומם. זהו בלבול בין רשימת רופאי ההסדר, שמאז ומתמיד היוו את רוב הפעילות של השב"ן, (70% ומעלה) עם רשימת החריגים שלגביהם ניתן לתת החזר ושבה אכן לא יכולים להיכלל יותר מחמישים. כל מי שברשימת המנתחים מחויב להיכלל כיועץ הסדר, אך רשימת היועצים אינה מוגבלת רק ליועצי הסדר והחוק לא הגביל את יכולתה של הקופה להמשיך ולכלול בתוכנית יועצים שהייעוץ עימם מזכה בהחזר (ובלבד שלא מדובר במנתחים שלה, שאז הם כאמור מחויבים להיכלל ברשימה כמנתחי הסדר, מה שבמרבית המקרים מוזיל דרמטית את עלות היעוץ איתם).

מענין לציין, כי תגובה זו סותרת לחלוטין את דברי השר שמיהר היום - לאור הסערה הציבורית - להודיע על ביטול ההחלטה על רשימת רופאים שהוחרגו ויורשו לטפל באופן פרטי. "זו פקידה במשרדי שהחליטה ללא ידיעתי. במקרה, היום ביטלתי את ההחלטה", הצהיר ליצמן במילים ברורות הסותרות את התגובה הרשמית שנמסרה ל"כיכר השבת".

ישפוט הקורא הנבון.

תוכן שאסור לפספס
29 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
24
1. שלושת או ארבעת המשמיצים הם אותו אדם עלוב בודד 2. ברור לגמרי מיהו זה - ומאין הוא בא 3. ברור לגמרי שהקינאה ושחוסר הפירגון מוציאים את מישהו מדעתו.... וזה ברור לגמרי מדוע ? כי: הרב בני פישר הוא זן וגזע יחיד במינו, כי יש לו DNA שונה מכל העסקנים.... למה ? כי: 4. הרב פישר הוא אינטלקטואל חרדי, תרבות
אוהד רבינסקי10.02.17
23
שלחתי תגובה ! למה לא פירסמתם ?
שמוליק09.02.17
22
(נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
18 צודק מילה במילה 09.08.16

הצגת כל התגובות

21
בשנה וחצי האחרונה קרובת משפחתי הייתה חולה מורכבת זמן רב וקבלנו ממגן לחולה שרותי אמבולנס להעברתה מבית חולים שהייתה בו לבית חולים אחר וכן לביתה כמה וכמה פעמים ע"י נהג אמבולנס מיומן ומקצועי. כל זאת בזמינות רבה כולל ימי ו' קרוב לכניסת השבת באדיבות ובמאור פנים. ולמשמיצים אל תהי תקוה...
אלעד10.08.16
20
למה אין תגובה של העסקן הרפואי המוביל??? שכחתי את שמו נו..
יוסי15.08.16
"חכם עדיף מנביא" - זה הרב בנימין פישר ימים עברו - והוא מלך - צודק בכל מילה = חוק ארור כפשוטו "מגן לחולה" עמותה של ניקיון כפיים, שרות טהור סביב השעון לכל המעמדות ולכל המגזרים.... כפשוטו.... כללי מענה טלפוני וכללי נסיעות ברורים כשמש..... לא מטייחים ולא מורחים..... אמת פשוטה עממית וללא שטיקים.... הר
שמואל לוינגר08.02.17
19
יענקי ! * אתה כנראה שרלטן מס' 1, עם 7 חבילות חמאה על ראשך... * רבים רבים מכירים את הרב בנימין יותר מדי שנים, כשמעולם לא דבק בו רבב, ומעולם הרב הצדיק הזה לא נגע במטבע, * ב"ה הוא גם לא זקוק לכך..... * סגנון הכתיבה שלך 7 ושל 12, מזוהה מבית מדרשו של.... וד"ל ואכמל"ב... * אם אתה גבר - תזדהה ותוכיח....
שלמה סגל09.08.16
18
יקיריי, ״פישר וחבורתו/השרלטן״ כפי שאתם קוראים להם הם הם אנשי החסד המייצגים את המגזר החרדי ואת עם ישראל. אז גורו לכם והיזהרו בגחלתם.... (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
יוסי09.08.16
17
יקירי המגיב מס 12 ה״שרלטן״ אני נעזרתי רבות ע״י הרב פישר ובחיים לא שמעתי מילה על כסף, אני בטוח שאתה או מי ממשפחתך לא נעזרתם אף פעם על ידו כי אם כן אז היית יודע שהדברים הם דברי בלע אשר נובעים מקנאה. בכל מקרה, הרב בנימין פישר עוזר למאות אנשים ביום למעלה מ 20 שנה ואני הקטן פניתי אליו כבר עשרות פעמים ללא
יורם09.08.16
16
ליצמן כמו חבריו החרדים בממשלה ובכנסת, הם שלוחי דרבנן, ומחוייבים לדאוג קודם לרבי שלהם. ואכן ליצמן כבר חסך לרבו מליונים רבים שהיה צריך לשלם כמס על קרקעות שבבעלותו.וכך הבטיח לעצמו להיות בממשלה עד ביאת המשיח. ואילו במשרד הבריאות אין כוחו אלא בפיו, כי כל מעשיו מוקדשים לרבו.
דן סגל09.08.16
15
ובכן.... היום ממש קבלנו שירות אמבולנס והנהג המדהים של מגן לחולה אבי מילר העביר אותנו מבי"ח אחד לשני, חולה קשה, ללא תשלום, ועם שירות א' א'..... ברוך השם היה נפלא, אז רבוש"ע, איך 19 + 18 סתם מקשקשים..... שטויות במיץ עגבניות.... כל הכבוד למגן לחולה
נוסע מתמיד10.08.16
14
עליזה מחדרה ובנה משה מטיפים לילד נגד אביו, ומאז שהיה קטן הוא היה מרביץ לו בהדרכתם. (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
אברהם חיים או נגיה09.08.16
13
האם יש ענין להמשיך ביטוח כמו 'שיא' או 'פלטינום' או שזה מיותר? שמישהו יעשה סדר בדברים! לא ברור למה עשו חוקים כאלה, ולמי זה מועיל. ואם יש דרך לבטל את רוע הגזירה.
בטי08.08.16
12
אם כולם ללא יוצא מן הכלל מגנים את הרפורמה הזו בכל פה אז אני מאמינה להם, למה שאאמין לליצמן?? אני רק לא מבינה איפה גפני ומקלב למה הם לא מזנקים בשביל לקבור את הרפורמה הרעה הזו????
פנינה15.08.16
11
עושה כסף על חשבון פראיירים שפונים אליו, שעה שיכלו לפנות ישירות לרופאים. חבל על זמנכם וכספכם.
אבי09.08.16
10
והיא התחילה בביטוחים הפרטיים של חברות הביטוח (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
ללא שם08.08.16
9
גם שם סלינגר הגבילה. בביטוחים החדשים היא אסרה היכולת לטפל אצל רופא םרטי שאינו בהסדר (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
מודרג09.08.16
8
זה פישר וחבורתו המאכרים שלא יוכלו להרויח עשרות אחוזים מהניתוחים
יעקב08.08.16
7
הקב"ה ממית ומחיה וכל הליכתנו לרופאים ויועצים הינה רק מטעם ההשתדלות שאנו מחויבים בה. להגיד שהרפורמה תהרוג אותנו? לא נסחפנו קצת? ואולי יש כאן אינטרסנטים שחוששים למעמד שלהם או מקנאים בהצלחתו של הרב ליצמן?
יהודי מאמין09.08.16
6
הקופחת, מר בני פישר אני יודע על 4 מקרים שהתייעצו איתך וגילו שההפנייה שלך לרופא המסויים נובע מ"הסדר תשלומים" שלך איתו מתחת לשולחן, מאחד מהם העזת לבקש חוץ מהתמלוגים מהרופא שקיבלת גם מהחולה עצמו, אז אמן שתפסיד את המשרה/הקומבינה שלך, אה כמעט שכחתי מיסים אתה משלם על זה?
יענקי08.08.16
5
אני סומך יותר על ליצמן.
שמעון08.08.16
אני סומך יותר על הרב פישר - למרות ששמעון... אני מזהה מהיכן אתה.....
מנחם08.08.16
כשתתקע בתורות ארוכים לרופאים ח"ו.
יהודי08.08.16
4
האם יש הבדל, או פערים, בין סוגי הביטוחים משלימים של קופות החולים ? האם כדאי לי לעשות ביטוח רפואי פרטי ?
מני - ירושלים08.08.16
3
לכל המגיבים בדברי בלע המכים בסתר נפש נקי וצדיק חבל חבל שלא תגורו לכם על השמצות נלוזות לאדם המתמסר לציבור שנים ע"ג באופן נדיר, אני אישית ובני משפחתי הקרובה והמורחבת וכן ידידים רבים וטובים נעזרנו בו לא אחת ותמיד מוצא את היעוץ הנכון מתוך שיקול דעת ואחריות ותמיד תמיד שלא עמ"נ לקבל פרס כלל ועיקר. תמהני
דרור09.08.16
2
צלצלתי פעם אחת ויחידה ובקשתי ממנו עזרה. הדבר השני ששאלו אותי האם יש לי כסף לשלם לרופא פרטי!!! הכל שם כסף.... תנסו לצלצל ולבקש אמבולנס של הארגון ותראו איסה תרוצים יתנו לכם... אבל יום אחרי יצלצלו להתרים אתכם על מערך האמבולנסים...עוד פרק ברמיסת הציבור החרדי.! הא ורק שכחתי אם לא תקראו לו "הרב" הוא ינת
חרדי09.08.16
1
איך אתה מעיז לדבר ככה על הרב בני פישר רק היום הוא עזר לנו והגיע במיולד לבית חולים כדי לעזור ללא שום תרומה פשוט חוצפה התגובה הזאת שהוא שרלטן (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
מטופל עכשוי09.08.16
חדשות בריאות

מקרה נדיר בצפון: נער שהה לבד במערה וחטף קדחת המערות

בני סולומון | 10.04.24

בבדיקה רפואית שגרתית

זה מה שהתגלה בבדיקה רפואית אצל רה"מ; יעבור הערב ניתוח

יוני גבאי | 31.03.24

מי מטפל במטפלים?

המטפלת שמעה מהמתנדבים את הזוועות שראו ומשתפת על הקשיים, הטיפול והאמונה

ארי טננבוים | 28.03.24

"לא סבל מכאבים"

כך ניצלו חייו של ילד בן תשע שבלע שישה מגנטים | סכנה

בני סולומון | 24.03.24
ש

בין התקווה לדאגה

ההתקדמות בטיפול בסרטן הריאה מול העלייה בעישון באוכלוסיה

כיכר בשיתוף אסטרהזניקה | מקודם
ש

מודל מנצח

להקים עסק דיגיטלי מניב: הכירו את סמרטה

כיכר בשיתוף מרקטיזים | מקודם

זהירות, לפני פורים

בת 36 כמעט איבדה את ראייתה בגלל עדשות צבע

יוסי נכטיגל | 19.03.24

עוד מכה כלכלית

מעשנים? שימו לב! אלו המחירים החדשים החל מחצות הלילה

דוד הכהן | 03.03.24
ש

שלפוחית רגיזה • אורולוגית מומחית בראיון מקיף

כיכר בשיתוף אסטלס ללא התערבות בתוכן | מקודם

בעקבות עבודות הרכבת

מדאיג: עלייה דרמטית במספר החולים ב"טיפוס העכברים"

דוד הכהן | 25.02.24
ש

מוצף בפניות

התעוררות עצומה למצוות תפילין בכל חלקי העם

אסף מגידו | מקודם

ארגון הבריאות העולמי:

"אין להתייחס לסיגריות אלקטרוניות ותחליפי עישון, כמו לסיגריות"

אסף מגידו | 25.02.24

"אם זה עובד - זה לא חוקי"

תוספי תזונה - כן או לא?! | כל מה שכדאי שתדעו רגע לפני שתתפתו למודעות רחוב

משה מנס | 22.02.24

"אותנו אף אחד לא מבקר"

החולה שיתף: הייתי נורמלי ופתאום התחלתי לרקוד על השולחן בסלון וצעקתי שאני המשיח

מרדכי רוט | 22.02.24

ניצל ממטען בן 50 ק"ג

לוחם שנפצע קשה, השתחרר מבית החולים • כך זה נראה

דוד הכהן | 19.02.24
ש

בצל הכלכלה המעורערת

מקצוע תורני מפרנס: כך תהפוך לדיין מומחה

כיכר בשיתוף מלמ | מקודם

פי 3 | מאז ה-7 באוקטובר

תמונת מצב עגומה: עלייה משמעותית בצריכת תרופות הרגעה

דוד הכהן | 18.02.24

הדו"ח הוגש לשר הבריאות

נתון עצוב: ילד חרדי נמצא בסיכון של פי 1.3 לתמותה בתאונות

דוד הכהן | 15.02.24

חשש מלישמניה, עכברת, גרב ועוד

הבקשה החריגה של המשרד: לא להכניס כלבים וחתולים מעזה

דוד הכהן | 14.02.24

"מצבם טוב"

הד"ר שטיפלה בחטופים ששבו ארצה מעדכנת על מצבם | צפו

דוד הכהן | 14.02.24
ש

פריחתו של יישוב

הפיכתה של גבעת זאב - מפרבר לעיר מתפתחת

כיכר בשיתוף גרין פארק | מקודם