כיכר השבת

הכירו את יוסי כהן

בוגר ישיבה, צאצא למייסדי מאה שערים: ראש המוסד החדש

בוגר ישיבה דתית וצאצא למשפחה שהייתה ממייסדי שכונת מאה שערים הירושלמית. הכירו את יוסי כהן, ראש המל"ל שנבחר על ידי ראש הממשלה בנימין נתניהו לשמש כראש 'המוסד' הבא (חדשות)

15
כיכר השבת | כ"ה בכסלו | 07.12.15
יוסי כהן,
יוסי כהן, (צילום: מרים אלסטר, פלאש 90)

ראש הממשלה בנימין נתניהו הודיע הערב (שני) כי החליט למנות את היועץ לביטחון לאומי יוסי כהן לתפקיד ראש המוסד הבא. כהן יחליף בתפקיד את תמיר פרדו, שמונה לפני כחמש שנים לתפקיד.

בין הדברים במסיבת העיתונאים אמר נתניהו: "אני רוצה לדבר על המוסד. אנשיו פועלים מסביב לשעון בתעוזה ולעתים תוך סיכון אישי זאת כדי להבטיח את ביטחון ישראל מול איומי הטרור. המוסד הוא גוף מבצעי, גוף מודיעיני ולעתים גם סולל את הדרך ליחסים מדיניים עם מדינות שאין לנו יחסים עמם".

נתניהו הוסיף, "המוסד ימשיך לסכל איומים על ביטחון המדינה. באמצעות פעולות שהשתיקה יפה להם. המוסד צריך להתאים את עצמו לעידן הסייבר. עליו להמשיך להיות בין גופי המודיעין הטובים בעולם. המוסד ימשיך לסייע לראש הממשלה לפתח קשרים עם מדינות בעולם ועם מדינות ערביות".

"ראש המוסד צריך להנהיג את הארגון בתבונה. הבחירה בין המועמדים הייתה קשה. בעניין זה התברכנו ב"צרות של עשירים". שלושת האנשים ששקלתי את מועמדותם הם מצטיינים, מוכשרים, בעלי ניסיון עשיר ויכולות גבוהות מאוד".

נתניהו מכריז על יוסי כהן כראש המוסד הבא (בראל אפרים - ynet)

לסיום הכריז נתניהו על יוסי כהן כראש המוסד הבא: "שקלתי באחריות ובכובד ראש ולבסוף החלטתי שראש המוסד הבא יהיה יוסי כהן. הוא שימש כראש המל"ל בשנים האחרונות. הוא עתיר ניסיון והישגים, עם יכולת מוכחת בתחומים מגוונים של פעילות המוסד. הוא בעל כושר מנהיגות ובעל הבנה מקצועית שהן התכונות הנדרשות למי שעתיד להוביל את הארגון".

נתניהו הודה לראש המוסד היוצא ולשני המועמדים האחרים על התפקיד: "אני מבקש להודות לתמיר פרדו על פעולתו הברוכה כראש המוסד, ועוד יהיה לי הרבה מה להוסיף בעניין זה. אני רוצה להודות לשני המועמדים האחרים - נ' שזהותו סמויה עדיין והוא פועל בתוך המוסד ועושה עבודה גדולה שם. וכן רמי בן ברק, שהיום מנכ"ל משרד המודיעין. שניהם אנשים עתירי זכויות ועם ישראל חייב להם רבות. אני בטוח שהם ימשיכו לשרת בנאמנות את מדינת ישראל, כל אחד בדרכו. תודה רבה להם ובהצלחה לראש המוסד הנבחר. חג חנוכה שמח".

בוגר ישיבה, צאצא למייסדי מאה שערים: יוסי כהן, ראש המוסד

יוסי כהן (54) הוא היועץ לביטחון לאומי וראש המטה לביטחון לאומי בישראל. נשוי לאיה ואב לארבעה. בנו השני נולד עם שיתוק מוחין ולמרות מאה אחוזי נכות התגייס לצה"ל וסיים קורס קצינים.

כהן נולד בשכונת קטמון בירושלים בשנת 1961 לאביו אריה ואמו מינה. אביו היה פעיל באצ"ל והינו דור שמיני בארץ, בן לאחת המשפחות שהקימו את שכונת מאה שערים. אמו מינה, דור שביעי בארץ, הייתה מחנכת ותיקה, בת למשפחה שבמקור בחברון.

כהן למד בעברו בישיבה התיכונית "אור עציון" של הרב חיים דרוקמן. בשנת 1984, בגיל 22, הצטרף למוסד הישראלי. בתחילה שימש כקצין איסוף והיה חובש הכיפה היחיד בקורס וכראש שלוחות המוסד באירופה.

בשנת 2006 מונה לראש אגף צומת במוסד, מפעיל סוכנים. במהלך פיקודו זכה צוות מהאגף בראשותו בפרס ביטחון ישראל. בשנת 2011 מונה לסגן ראש המוסד וממלא מקומו ולראש מנהלת מבצעים. לקראת סוף שנת 2013 עזב את המוסד לאחר שנבחר על ידי ראש הממשלה בנימין נתניהו לתפקיד היועץ לביטחון לאומי לראש הממשלה וליו"ר המטה לביטחון לאומי.

כאמור, הערב הודיע ראש הממשלה כי כהן חוזר למוסד, הפעם כראש הארגון.

תוכן שאסור לפספס
15 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
9
נו .... מעניין מי תקפוץ עכשיו ותגיד שהוטרדה ושמשך לה בשיער בגיל 3 שהיו ביחד בגן של שולה (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
יחזקאל 08.12.15
8
תומך ואוהב תורה ועבד שנים בבנק המזרחי ברכת הצלחה רבה ליוסי (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
ירושלמר08.12.15
7
העמלקים משתלטים על עמדות המפתח במדינה, המשטרה, השב"כ והמוסד. בעוד שהחרדים משתלטים על כספי המדינה, תחת אפם, שונאיהם הגדולים העמלקים מחכים להם בפינה, ובבוא היום יובילו את ראשי השלטון החרדי לכלא. הכיפה הסרוגה שולטת בבג"ץ, במשטרה, במוסד ובשב"כ. הם ביניגוד לביבי לא רואים אותם ולא סופרים אותם ממטר, לא מפח
דן סגל07.12.15

הצגת כל התגובות

6
חרדי כפוי טובה! אפס מאופס! תחזור לגלות לפולין וליטא! גוכל נפש!!! כפוייי טובה אוכלי חינם מוצצי דם המדינה!!!! תתבייש לך!!!
טמבל10.12.15
אההה... אם לא אכפת לך אתה חייב לו הרבה.... וגם סתם בשביל האינטליגנציה שתהיה בעניין שההורים שלו איזה דור 8 בארץ.... לא ליטא ולא בטיח...
נהוראי25.10.21
5
רק חבל שהוא מנצל את הכישורים שלו ועובד למען ממשלת זדון רשעים גמורים שרובם לא מבני ישראל במקרה הטוב מתיהדים או כאלה שהשתילו פו ומצלחים להסית ולמשול על עם דפוק ששכך מי ברא ויצר אותוי
ירון09.12.15
4
כמה שטויות של אנשים שמתחבאים מאחורי מקלדת. וכי אתם מסכנים את חייכם כדי להציל יהודים? אתם בכלל יודעים מה עושים המוסד? כבעלת תשובה חרדית אני מכבדת את בחירותיו של כל אחד, לא פעם אמר הרב מרדכי אליהו זצ"ל כי לאותם אנשים יש אלפי זכויות בהגנה על עם ישראל. אז אנא, רגע לפני שאתם באים לזלזל קצת חשיבה! כמו שאנ
בעלת תשובה12.12.15
3
הישיבות הקדושות מייצרות במקרה הטוב עסקנים פרזיטים שכל עיסוקם שנור וחילול ה', ובמקרה הרע שבאבניקים שעקיצתם עקיצת עקרב. ישיבות ההסדר מייצרות ראשי משטרה, מוסד ושב"כ, מח"טים וקצינים בכירים בצבא.
דן סגל07.12.15
2
יהי ורצון שתזכה רק לעשות טוב לעם ישראל כולו אמן ואמן!!!!!!!!!!!!!!!!!
המושלמת07.12.15
1
מה זה ישיבה דתית?קשה לכם לקבל שהם בוגרי ישיבות בני עקיבא?כן הציוינים הללו לא עוצמים עיינים כדישאתם תוכלו לישון בשקט ולהשמיץ אותם
רפול08.12.15
אולי גם יעניין אותך
בארץ

נתניהו לשורדי השואה על החטופים: "נחושים להחזיר את כולם"

יוני גבאי | 16:21

לא ייאמן

ומי יושב סביב שולחן המו"מ עם ישראל? הנציגים של ארדואן

יוני גבאי | 15:47

לא היה רוב

ראש המוסד וראש השב"כ נגד ההצבעה על סגירת אל ג'זירה

כיכר השבת | 14:16

בשכונת גילה

ירושלים: פצועים חולצו משריפה שפרצה בבניין מגורים גבוה

דוד הכהן | 10:08

אכיפת עבירות התנועה

תפסו משאית עם חריגת משקל של 66.2 אחוז מעל המותר

קובי אטינגר | 09:51
ש

חצי מחיר מתל אביב

משרדים ב-100 אלף ₪ והשאר ב-24 תשלומים

כיכר בשיתוף בריטניה ישראל | מקודם

מזג האוויר

התחזית: הגשם יתפשט בהדרגה מהצפון גם למרכז הארץ

כיכר השבת | 07:56

בשורה נוראה

בבארי הודיעו: החטוף דרור אור שילדיו שוחררו מהשבי - נרצח

מישאל לוי | 02.05.24

"נשות האברכים"; מקלב במטה הארצי של מערך הכבאות

דודי בן חמו | 02.05.24

אירוע חריג

ניסה לתקוף את שיירת ראש הממשלה בתל אביב - ונעצר

יוני גבאי | 02.05.24
ש

לסיים מסכת אחרי מסכת

2 מליון ₪ הושקעו בפרוייקט הדיגיטל התורני - הצטרפו >>

כיכר בשיתוף יומי | מקודם

"בזכות שלד של עטלף"

פריצת דרך אחרי עשור: מתי באמת נבנתה החומה בירושלים?

יוסי נכטיגל | 02.05.24

ודווקא סמוך ל'עצמאות' | טור

השנה נקרא פעמיים – הציונות הביאה את הגאולה

אריה יואלי | 02.05.24

תאונת עבודה

רמלה: פועל נהרג באתר בנייה בעיר; שני מנהלי עבודה - עוכבו

בני סולומון | 02.05.24

תיעוד מהאוויר

כמה עשרות נשים הצליחו לחסום את איילון; "עסקה עכשיו"

דוד הכהן | 02.05.24
ש

לבעלי הון עצמי של ₪255,000

ההזדמנות: פרויקט יוקרתי בבני ברק, צמידות לפארק ירקון

כיכר בשיתוף בריטניה-ישראל על הפארק | מקודם

209 ימים למלחמה

תקיפה ישראלית בדמשק - לראשונה מאז החיסול

כתבי כיכר השבת | 02.05.24