כיכר השבת

הטור השבועי

חבל שהמתנחלים לא היו אלימים בגוש קטיף / דב הלברטל

אז לא היו מפנים את גוש קטיף, כמו שלא עשו כלום לערבים. לא היו טילים מעזה. לאחר מספר שנים, מתיישבי גוש קטיף היו מקבלים חנינה. חבל שהמתנחלים לא ידעו על השיעור המאלף שלמדנו השבוע (דעות)

43
עו"ד דב הלברטל | כיכר השבת | ג' באדר ב' | 13.03.16
פינוי גוש קטיף, ארכיון
פינוי גוש קטיף, ארכיון (צילום: Melanie Fidler /Flash90)

בעיצומה של אינתיפאדה, בה דוקרים יהודים מידי יום, בה נרצחים יהודים ביריות בידי צעירים ערבים מוסתים, ודם יהודי נשפך בכל רחבי הארץ, מוצא לנכון שר הפנים של מדינת ישראל, הלא הוא דרעי, להעניק בטוב עין ובחיבה מתנה יקרת ערך לערביי ארץ ישראל. אותם ערביי ארץ ישראל, שבחלקם הרב, גאה בבניהם השהידים.

דרעי דווקא חושב שהם בסדר. אפילו בסדר גמור. מגיעה גם להם עדנה מסוימת בימים טרופי טרור אלה. מי אם לא הוא מכיר בסבלם. לכן ויתר דרעי לערבים על חמישים אלף, או מאה אלף, חריגות בנייה שנעברו במשך שנים. בתמורה הבטיחו הערבים שמעכשיו הם לא יבנו שלא כחוק. דרעי לא רק חושב שהם בסדר גמור. הוא גם מאמין להם.

זה היה שיעור מאלף של דרעי. האלימות משתלמת. במשך שנים בנו הערבים שלא כחוק על אדמות מדינה. חרגו במאות אחוזים מאישורי הבניה שניתנו להם. המדינה לא הפעילה כל ריבונות כלפיהם. כך חלפו להן השנים. ואז נכנס דרעי למשרד הפנים. הוא קרא את סקרי הבחירות האחרונים. ש"ס בירידה. חשב דרעי ומצא פטנט. הערבים. הם יצביעו בהמוניהם לש"ס.

אבל איך עושים את זה? דרעי נזכר בימיו הטובים מלפני עשרים שנה במשרד הפנים. גם אז הוא גייס את הערבים בהמוניהם. חשב, ומצא. הוא יוותר להם על כל חריגות הבנייה. זו סגולה נהדרת לעוד שניים שלושה מנדטים לש"ס. ש"ס תבנה ותיכונן על הקול הערבי. ממילא חברי כנסת שלהם תומכים באוסלו והולכים לוועידות בז'נבה. עכשיו זה יהיה רשמי. ש"ס תהיה המפלגה הערבית השניה בגודלה.

סיפר לי חבר סיפור. באחת הערים, ניסה ראש העיר לטפל בבנייה הערבית הלא חוקית. הוא התחיל לקבל איומים טלפונים. איימו על חייו, על חיי אשתו ועל חיי ילדיו. ראש העיר הפסיק לטפל בחריגות הבנייה. דרעי החליט לוותר לכל הערבים. דווקא עכשיו. הרי התנהגותם בתקופה זו, היא למופת. והמסר הוא ברור – ככל שיידקרו יותר יהודים, דרעי יוותר להם יותר. זה מוכח. זה גם כדאי.

אני מציע לדרעי דרך בדוקה נוספת לקבל מנדט או שניים מהערבים. בתוקף סמכותו כשר הפנים, יכריז דרעי חנינה מיידית לכל המחבלים עצורי האינתיפאדה. וגם יכריז על יום נכבה ישראלי, שבמסגרתו יבקרו חברי הממשלה אצל משפחות השהידים כדי לנחם אותם. בסך הכול גם הם בני אדם.

לתומי חשבתי שדרעי יוותר במקביל גם למתנחלים. למה שנטען להיות כחריגה בבניית המאחזים והיישובים ביהודה ושומרון. חשבתי שדרעי יכריז על חנינה כללית, גם לערבים וגם למתנחלים. למה לא? למה להפלות? אבל דרעי הבין שהערבים יותר טובים לו מהמתנחלים. הוא החליט להמר על הערבים. כי הם הרי יצביעו לש"ס. המתנחלים לא.

המתנחלים הרי יודעים שדרעי ייתן לערבים מדינה, ואת אל-קודס כבירתה. כי הרי בעל המנדט, הערבים, הוא גם בעל הדעה בש"ס.

ההתנתקות. תזכורת כואבת (ארכיון)

חשבתי לתומי עוד דבר. אני לא מעודד חלילה אלימות. אבל במובן מטאפורי, חבל שהמתנחלים לא היו אלימים בפינוי של גוש קטיף. חבל מאוד. הם היו יכולים להעביר כמה איומים טלפוניים. נניח, על חיי אשתו של דרעי. או על חיי ילדיו של שרון. אולי לירות גם כמה יריות. ובכלל, להיות אלימים.

אז לא היו מפנים את גוש קטיף, כמו שלא עשו כלום לערבים. לא היו טילים מעזה. לאחר מספר שנים, מתיישבי גוש קטיף היו מקבלים חנינה מדרעי. הרי גם אז הוא היה צריך מנדטים. חבל שהמתנחלים לא ידעו על השיעור המאלף שלימד אותנו דרעי שהאלימות משתלמת. אולי לפחות שילמדו את זה מעכשיו.

תוכן שאסור לפספס
43 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
31
פעמיים שזה באמת הלברטל באמת יישר כח פעם ראשונה שאנחנו מסכימים..
גידעון18.03.16
30
הפעם הלברטל שיחקת אותה!!!
מ. ג13.03.16
29
כשמגיע - מגיע! ב. כנראה שהלברטל שונא את דרעי יותר מאשר את המתנחלים...
דבש, ירושלים17.03.16

הצגת כל התגובות

28
אני חושב שהציבור הדתי לאומי ואני בתוכו, צריך להכות על חטא שלא היינו אלימים יותר. שלא היינו תקיפים יותר. שלא נלחמנו. שאפשרנו בנסיגתנו ירי טילים שמגיעים עד אשקלון, ת"א ואזור המרכז. שלא נותרנו לשמור בגופנו על עם ישראל ועל ארץ ישראל. שהיינו תמימים וקיימנו עצרות תפילה מבלי לעשות כלי לקבלת השפע משמים. עלי
נתנאל16.03.16
27
אתה כותב "חבל שהמתנחלים לא היו אלימים" חוצפןןן!! את כל האחריות אתה מטיל עליהם?? יותר חבל שכל הציבור החרדי (חוץ מחב"ד) פשוט התעלם מיהודי גוש קטיף ולא הזדעק ולא מחא על זה כמו שכל הדוסים יודעים לעשות- ושתמיד בסוף משיגים את מה שהם רוצים. זה חבל!! אז אל תגיד שחבל שהם לא התנהגו באלימות, כי א. הם כן הגנו ב
אמת18.03.16
26
אחרת אי אפשר להבין מה עבר לאנטי ציוני הזה באצבעות כשכתב את הטור
אא21.03.16
25
עדין לא מאוחר להתנתק מיצר דור המדבר, ראינו את האלימות של המגזר שלך נגד חיילי צבא הגנה לישראל , חרדקים וכו', בלי שאף רב שלך , שלכם יטפל בזה ובכל תופעה מכוערת שאין בה שום תורה ודרך ארץ. אותם מתנחלים לא היו צריכים להאבק .הם ידעו 10000 איש זקנים גברים נשים וטף, שהם לבד. לא ראו חרדים כשפינו אותם והרס
בת ישראל 14.03.16
של נעליך בטרם תטיף ארס אנטישמי ותדבר על המגזר האיכותי ביותר בעולם, כמובן המגזר החרדי, שאין עוד מגזר המצטיין באי אלימות כמוהו. [את ההמצאה שאלימות פוליטית גרועה מאלימות פשוטה, המציאו הפוליטיקאים מצד אחד (החוששים לעורם הצח), וחסרי הערכים והתרבות שמשמאל, השולטים בשיח התרבותי בארץ]. לא שאלתם רבנים כשבנית
יהודי פשוט14.03.16
24
(נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
ישראל14.03.16
23
אלו הספרדים (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
יצחק13.03.16
22
ידע שאתה ככה מדבר על נאמן ביתו מקים עולה של תורה בארה״ק רבי אריה דרעי שליט״א? (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
נתי13.03.16
21
צר לי על כל שורה שמופקרת בידי הנבער מדעת ומדת. זו הסיבה כי צריך להיוועץ בגדולי ישראל שליט"א ולא לאפשר מקום לכתיבה לכל נער מנוער כי הלזה מבטיח "רייטינג" בשל הפילפל שמכניס, כביכול. אך לא מדובר בפילפל אלא בשינאת ישראל ובזילזול בגדולים שליט"א.
שירה הרנטל23.03.16
20
אוי הדעות החולניות ואכולות השנאה שלך נמאסו על כולנו (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
המעדכן14.03.16
19
ככה אני אוהב שאתה כותב. (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
תלמיד מר"ן זצ"ל14.03.16
18
בשביל להכנס בדרעי אתה תהיה מוכן גם להיות כהניסט...
אליהו13.03.16
17
לא חסיד של הלברטל בכלל..אבל עכשו נאלצתי להסכים עם כל מילה.. (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
ישראלי יורד13.03.16
16
הקנאה אוכלת אותך מתי תבין שגם עוד 1000 שנה לא תגיע לציפורנים של דרעי הא? איך אומרים יחיו הקנאים ויסבל .... (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
דוד13.03.16
15
אבל אל תתן לזה לעלות לך לראש דב, אתה עדיין מטורלל ברוב הנושאים :)
אחרית הימים14.03.16
14
עד מתי התסכול של הלברטל יפורסם ברבים די נמאס מהכתבות שלו. איזה ערך חינוכי יש בכתבה הזאת? הוא ממליץ לרמוס את הדת לחרחר ריב ומדון. ותמיד נגד אריה דרעי. שילך כפרה על אריה.
יוחנן ויצמן13.03.16
13
אריאל שרון ימ"ש הכין צבא שהיה מוכן בדיוק לתרחיש כזה. בדם ואש היו מפנים אותם, ועל כל התנגדות חיה הייתה מלחמת אחים ממש. עיין בפרצופם של החיילים מהגירוש, רובוטים לא פחות מהרובטים שהיו הנאצים. אפס חמלה.
לא מבין כלום13.03.16
12
כנופיית דרעי המתועבת בחרה לגרש יהודים מחבלי ארץ אבות. אין סליחה אין מחילה אין כפרה
פופ13.03.16
ואתה יכול לראות ביוטיוב את מרן הרב עובדיה יוסף זצוק"ל מדבר נגד אריאל שרון וחבורתו.. ונגד הגרוש יהודים מגוש קטיף והחרבת הישובים שם!
לפופ האומלל13.03.16
אם דרעי היה היור בוודאי שהיה עושה את ההתנתקות. הוא אמר בראיון לתקשורת, שהוא בעד הההתנתקות
חסיד מרן13.03.16
11
אם הם היו עושים את זה זה היה נגמר לא טוב וזה לא הדרך של הציבור המדובר
זה ממש לא נכון 07.04.16
10
בלי להתייחס לעצם הכתבה (אין לי שום מושג בעובדות הנזכרות, ואיני בטוח בהן...), כל הכבוד לדב הלברטל שאינו כפוף (כמקובל במחוזותינו, שאם אתה "שמאלי" אתה חייב להתנגד לכל דבר, גם אם הוא הכרחי וצודק, וכן להיפך) למוסכמות, אלא מתייחס בכל דבר לגופו.
סתם יהודי14.03.16
9
הוא שונא את הספרדים.
מישהו13.03.16
8
16 רשויות ערביות זכו בשבוע שעבר במענקים על "התנהגות טובה", בסך כולל של 9 מיליארד שקל. בושה וחרפה!! דרעי השר של הערבים, צודק הרבלטל
חסיד מרן13.03.16
7
שיצא מהכנסת חבל שלא נישאר בכלא (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
דוד13.03.16
6
אריה דרעי דואג לעצמו בלבד הרב אמנון צודק ואלי ישי צודק על שהתנתק משס הגיע הזמן שהרב עמר והרב בן ציון בוארון להקים תנועה שהיא נקייה משחיתות וגועל נפש
עמוס21.03.16
5
אני רואה שאתה בכול הזדמנות תוקף את דרעי ניראה לי שאתה בסכ מקנא ממנו אז תחיה ותקנא הלברתל המתסיס והמשעמם בנתים הוא עושה ואתה רק מדבר . ושטויות (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
א.ר16.03.16
4
ביום שהחרדים והסרוגים ישלבו ידיים וילכו יחדיו - תבוא הגאולה
יוסף המספר14.03.16
3
הלברטל מתי תרד לנו מהחיים, אתה מעודד עבירות איומים ואיכס. עוד 1000 שנה לא תגיע לרמה של הנעלים של אריה דרעי. הוא גאון הוא צדיק הוא מקים עולה של תורה ואתה ההפך הגמור של אריה דרעי. מאפה העזות מצח שלך? מאפה אתה שואב את הרע שבך? זה לא יהודי. זה צד של משהוא אחר. על הלברטל ההזוי כתוב תמחה את זכר עמלק.
יוחנן ויצמן13.03.16
2
לשם שינוי ,הפעם אני מסכים עם הלברטל.
חיים13.03.16
1
עזוב מה שהיה שם עצוב עצוב עצובבב וקשהה ד' ישמור אין לי מילים אפילו אין לי מה לכתוב פשוט עצובבבבבבב הלוואי שבקרוב בעזרת השם יחזירו לנו את האדמה הזו שכל כך התעמצו עליה וכמה דמעות היו שם אוי אוי אוי כואבב
יהודי03.11.23
אולי גם יעניין אותך
בארץ

התחזית: ירידה בטמפרטורות; גשם בצפון, רוחות בדרום

כיכר השבת | 06:21

"הזדמנות להודות לעם ישראל"         

הלוויתו של אליקים שלמה ליבמן הי"ד תתקיים מחר בחברון 

דודי בן חמו | 04.05.24

צפו בתיעודים

טייסת 'אלעד' הופעלה לראשונה: שריפות ענק בבקעת הירדן

קובי אטינגר | 04.05.24

ערב יום השואה

נתניהו לשורדי השואה על החטופים: "נחושים להחזיר את כולם"

יוני גבאי | 03.05.24

לא ייאמן

ומי יושב סביב שולחן המו"מ עם ישראל? הנציגים של ארדואן

יוני גבאי | 03.05.24
ש

פריחתו של יישוב

הפיכתה של גבעת זאב - מפרבר לעיר מתפתחת

כיכר בשיתוף גרין פארק | מקודם

"מטריף את הדעת"

חופש הביטוי? זה העונש שקיבל נכה על מייל נגד אסתר חיות

דוד הכהן | 03.05.24

לא היה רוב

ראש המוסד וראש השב"כ נגד ההצבעה על סגירת אל ג'זירה

כיכר השבת | 03.05.24

עלילת שווא?

מתיישב סירב למסור מידע - ונעצר בחשד ל'רצח פלסטיני'

דוד הכהן | 03.05.24

בשכונת גילה

ירושלים: פצועים חולצו משריפה שפרצה בבניין מגורים גבוה

דוד הכהן | 03.05.24
ש

מודל מנצח

להקים עסק דיגיטלי מניב: הכירו את סמרטה

כיכר בשיתוף מרקטיזים | מקודם

החשוד נעצר

חשב שהקטינה צוחקת עליו - ותקף באלימות את אביה

קובי אטינגר | 03.05.24

אכיפת עבירות התנועה

תפסו משאית עם חריגת משקל של 66.2 אחוז מעל המותר

קובי אטינגר | 03.05.24

מזג האוויר

התחזית: הגשם יתפשט בהדרגה מהצפון גם למרכז הארץ

כיכר השבת | 03.05.24

כל עדכוני המלחמה

חשש בעסקת החטופים; הנייה חזר לקטר; הרוגים בעיר רפיח

כתבי כיכר השבת | 03.05.24
ש

זה עובד!

ישראלים רוכשים אתרים וגוזרים "שכר דירה"

כיכר בשיתוף דיגיטל פרופטי | מקודם

בשורה נוראה

בבארי הודיעו: החטוף דרור אור שילדיו שוחררו מהשבי - נרצח

מישאל לוי | 02.05.24