כיכר השבת

הלל הובאה למנוחות

"אבא, נתת לי פיקדון ל-13 שנה, אני מחזירה לך אותו באהבה"

רינה, אמה של הלל אריאל בת ה-13 שנרצחה בביתה על ידי מחבל, נפרדה ממנה בבכי: "להתראות מתוקה. קחי חיבוק אחרון של אימא. אבא, אני מחזירה לך את הפיקדון באהבה". תיעוד (אקטואליה)

48
כיכר השבת | כ"ד בסיון | 30.06.16
(צילום: יונתן זינדל, פלאש 90 וידאו דניאל אליאור ynet)

מאות ליוו הערב (חמישי) למנוחות את הלל אריאל בת ה-13 שנרצחה בשעה שישנה בביתה בדקירות סכין על ידי מחבל ערבי בן 17. בין הנוכחים בהלוויה היו גם השרים נפתלי בנט, אורי אריאל וזאב אלקין. רינה, אמה של הנרצחת נפרדה ממנה בבכי.

"מה המילים שאפשר להספיד פרח, נשמה טהורה? ילדה עם עוצמה" אמרה האם רינה. "החטא היחיד שלך שהיית כמעט מושלמת. לפני 13 שנים וחצי, אחרי הרבה אתגרים וניסיונות, זכיתי ללדת אותך. מאז היה אור בחיי, היה לך כתר של אור, הפכת אותי לאימא. זכיתי הללי, 13 שנים וחצי אבא נתת לי פיקדון, ואני מחזירה לך את הפיקדון באהבה ואמונה".

(צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)

"בתוך הלב הכואב שלי אני פונה אלייך האימא המוסלמית ששלחת את הבן שלך לדקור. ערבים-מוסלמים, חינכתם לשנאה, תעשו בדק בית. כל האיסלאם לא ינצח, ואני פה אומרת הללי – להתראות מתוקה. קחי חיבוק אחרון של אימא".

"זו לא יכולה להיות רק דרישה, זאת הנחיה, זאת מצווה, ואני עומד פה ואומר לך הלל ואומר לכם משפחת אריאל - נשבענו היום לבנות עוד יותר את ארץ ישראל. תמיד צריך לבנות את ארץ ישראל, לטעת, לשבת איתה, והיום עוד יותר" אמר קרוב משפחתה של הנרצחת, השר אורי אריאל.

הוא הוסיף: "אדוני ראש הממשלה, הר הבית בידינו, ואתה אחראי לתת לזה את הביטוי המעשי. אנחנו קוראים לך: שים את כל הריבונות של מדינת ישראל בכל חלקי ארצנו, מהנהר ועד הים - ריבונות של עם אחד. בעזרת השם נבנה בקריית ארבע עוד אלפי יחידות דיור".

(צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)

שר החינוך נפתלי בנט ספד להלל הי"ד ואמר: "לא היית צריכה להיות כאן היום, היית צריכה להיות עם החברות, מכינה ריקוד או בהתנדבות או סתם בכיף בחדר שלך נהנית בחופש הגדול. במקום זה החברות שלך כאן איתך, ואימא רינה ואבא עמיחי ושירה וכנה ואחים ועם שלם שמחבק אותך ובוכה. כל העם. מתיישבים, דתיים, חילונים וחרדים. כל העם מאוחד, כולנו כואבים".

"הגענו לחבק אותך מאוחר מדי, רגע אחד היית שם לבדך בטוחה ושלווה במיטה שלך. אבל יש מי שהתמונה הזאת, השלווה הזאת, היופי שלך, מוציאה ממנו תאוות רצח שאנחנו פשוט לא מצליחים להבין. החינוך שקיבלנו לא יודע להכיל רצח כזה. החינוך של אויבינו מהלל אותו. באנו לכאן עם טוריות ומעדרים ופגשנו רובים וסכינים. את הלל, חוליה בשרשרת הדורות של גבורה יהודית מול שנאת יהודים".

ח"כ יהודה גליק שהגיע גם הוא להלוויה אמר כי "אין אדם בעולם שיכול לראות חדר שינה של ילדה, מזרן מלא בדם, שלבו לא זועק. ריבונו של עולם! די לאבות ואימהות שקוברים את ילדיהם, די לבעלים שקוברים נשותיהם. הלל, אתמול בלילה רקדת, שימחת, יצאת במחולות לריבונו של עולם. היום חלאת אדם שוחט אותך בלי רחמים. מי זאת החברה שמגדלת מפלצות כאלה?".

(צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)

ראש הממשלה בנימין נתניהו שהשתתף הצהריים בטקס מסדר כנפיים של חיל האוויר בחצרים התייחס לפיגוע המזעזע ואמר כי "אנחנו בחצרים אך לבנו בקריית ארבע. בדקות הללו בחברון אנו מביאים לקבורה את הלל יפה אריאל. ילדה יפהפייה. תמימת דרך שנרצחה במיטתה באכזריות נוראה בידי מחבל נתעב. שטוף שנאה והסתה. קשה לראות את תמונות החדר שלה. כולו מוצף דם. הרצפה. המיטה. הבגדים. מחזה קורע לב. אני אומר לכל האנשים בארץ וגם בחו"ל זאת הבת שלכם. זאת הנכדה שלכם".

"מעשה הזוועה הזה ממחיש לנו שוב מול מי ומול מה אנו עומדים. עם ישראל כולו מחבק את המשפחה ביגונה העמוק. צה"ל פועל מול גורמי הטרור וההסתה. אנחנו נלחמים במפגעים. במשלחים. במסיתים. העם כולו מלוכד אל מול המרצחים ואומר להם לא תשיגו את מטרתכם. אתם רוצים לעקור נטוע ואנחנו נעמיק שורש בארצנו".

תוכן שאסור לפספס
48 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
28
שלא תדעו עוד צער (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
סיון01.07.16
27
איזה גדלות של הורים איזה עוצמה ... את אישה גדולה,ענקית....! שלא תדעו צער יותר... ואתם מנהיגי מדינת ישראל תשנו כבר את מדיניותכם כלפי העם הפלסטיני... למשל אם חייל הורג מחבל, רוצח... אתם לוקחים אותו למשפט?????מהר לשנות לפני שיהיה מאוחר מידי. (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
יעל01.07.16
26
בס"ד שלום לכם משפחת אריאל עם אמונה כזאת הקדוש ברוך הוא חיב לשלוח לנו את משיח צדקנו! שבעזרת ה' מן השמים תנוחמו ושלא תדעו עוד צער ויהיה רק שמחות לכם ולמשפחותכים ולכל עם ישראל שבת שלום ומבורך! (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
יוסף שלום 01.07.16

הצגת כל התגובות

25
ביבי אמר שישלול ממשפחת המחבל היתרי עבודה ויהרס ביתו. זהו. זו ההרתעה של הליכוד של ביבי.הלואי ופוטין יחליף אותו רק לשבוע.
טלי30.06.16
24
עד מתי ? עד מתי? ישאר המצב הבלתי נסבל הזה ? האם לא יגיע הזמן שנעמוד על רגלינו ונאמר זה הארץ שלנו ...ללא שותפים? . שוב פיגוע, שוב כרית מוכתמת בדם, ריח של מוות ושקט מין אכזרי כזה שאפשר לחתוך בקלות . עד מתי ? שוב ושוב נקטעים חיי אדם בלי חשבון ומחיר עד מתי נישאר עם נרדף ? עד מתי תיהיה הממשלה עסוקה בדיונ
שירה 01.07.16
23
איזו אמונה!
צחי01.07.16
22
חיזקת אותי מאוד !!! איזה צדיקות ברמות שלא יתוארו. (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
ננו30.06.16
21
משפחת אריאל היקרה! תשארו חזקים באמונתכם עם אמא כזו חזקה שתמשיך ותגדל אותכם כולם עד ביאת המשיח ונזכה בקרוב לראןות שוב את הלל בתכם במהרה אמן.
ירושלמית גאה30.06.16
20
שלא תדעו עוד צער.ותנוחמו מן השמים.את אמא מעוררת השראה! כ"כ חזקה תמשיכי בשביל הילדים הנוספים שלך ותדעי הרבה אושר בריאות (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
כואבת ומחבקת01.07.16
19
חבל חבל על עם ישראל חבל על ילדה בת 13 היתה יכולה ליפרוח וליזכות לזיווג הגון וליכבוש את העולם אך השם יתברך רצה שהיום יגמר תפקידה בעולם אנחנו עצובים וכואבים את כאוום של אבא ואאמא תנוחמו מן השמיים אמן והשם יוצא לצרותינו די די די שלא נדע צער אמן ואמן (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
מיכאל 30.06.16
18
נקרע הלב לחתיכות איזה אשה צדיקה שעומדת בנסיון מי יתן וזה יהיה הפיגוע האחרון ואף משפחה יהודית לא תדע צער לעולם אמן ואמן . (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
ק01.07.16
17
צמרמורת אוחזת אותי אי אפשר להכיל כזה דבר נוראי שלא תדעו צער ת.נ.צ.ב.ה (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
לי30.06.16
16
עכשיו נוכחים לראות שהקב"ה מנסה רק את הטובים. איזו עוצמה. איזו אמונה. איזו אישה!!!!! נקרע הלב אי אפשר יותר!!! ריבונו של עולם- דיייייייייייייייייייייי!
אמונה01.07.16
15
רק אלוקים יניח את דעתי איך הלכה הפרח הזו.. לא אקבל שום תירוץ משום בר נש.. יהי זכרה ברוך ות.נ.צ.ב.ה. הלב נשרף.. והעיניים זולגות.. גדול כים שברינו. (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
ת.מ.א30.06.16
14
איזה אמונה של אמא נפלאה קשה לעיכול (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
אמיתי01.07.16
13
משפחה גולה- נשמה מיוחדת ניתתנה לכם תהיו חזקים, עם ישראל איתכם
אילה30.06.16
12
לא יאומן גבורת הנפש שלה!!! להצדיק ולקבל את הדין בכזאת אהבה בזכות האמונה האדירה שלה שיהיה לעילוי נשמתה של בתה הלל ושלא ידעו יותר צער..
דוד30.06.16
11
ה' תגאל אותנו כבר!!!נמאס לנו מכל הכאב הנורא הזה...פרחים יפים נקטפים אבא עד מתי...נשמתה בגן עדן תתפלל עלינו מלמעלה. (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
אנשים שאוהבים30.06.16
10
הדברים של האמא מעומק ליבה גם ברגע הקשה מחדדים את גודל האמונה שלנו שאנו זמניים בעולם הזה. נשלח ניחומים... (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
יוסף01.07.16
9
מי יתן וזה יהיה הקרבן האחרון, ולאחריו יגיע אלינו המשיח ויאמר די לצרותינו!! ה' ינחם את המשפחה הכבודה ולא תדעו עוד צער. אמן!
אחים המשתתפים 30.06.16
8
בס"ד עמם ישראל עבר תקופות קשות חי וקיים עממים אחרים נמחקו עד יום נשכחו אבל עם קדוש עם ישראל בזכות התורה חי וקיים לעד הרוצחים השפים רוצחים ילדים נשים זקנים לתת להם דבר להנות מם בחיים ואך רק לממר להם את חיים ועם קדוש יודע לעשות את זה (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
לויאני ציון 30.06.16
7
אמא חדורת אמונה אמיתית
סתם אחד30.06.16
6
רק ריבונו של עולם יכול לנחם אותכם... תחזיקו מעמד אנשים יקרים יהי זכרה ברוך (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
רחל01.07.16
5
הלב כואב והעיניים לא מפסיקות לדמוע. את אישה חזקה ומלאת אמונה השם ינחם אתכם ושלא תדעו עוד צער. (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
אנונימית30.06.16
4
נתנה לה הזכות לקדש שם שמים! תראו לי אמא כזאת בטורקיה! אבא שבשמים,תביט על אמהות קדושות וצדיקות שלך! תראה איזו אמא יהודיה! כמה היא מאמינה בך אוהבת אותך ללא שאלות!!! ללא הרהורים ! ככה בטהרה! אכן נשים צדקניות יביאו את הגאולה! כאלה גדולות! כמוה! אשריה! ואשרנו שזכינו שזאת אמא מעמנו!!! שתזכה במהרה לראות א
שרה30.06.16
3
רינה נשמה ענקית ! בורא עולם יחיש גאולתינו ובבקשה שבתחיית המתים , הן תפגשנה, האם והבת -שנייה אחת לפני כולם.
אחת30.06.16
2
מי יודע מה שם האבא , אשמח מאוד לדעת שאוכל ללמוד לע"נ הילדה הקדושה שנרצחה אך ורק בשל היותה יהודיה כמאמר הרמבם שהינם קדושים
אליהו01.07.16
קוראים לו עמיחי. לא יודע אם יש לו שם שני
אביתר04.07.16
הקב"ה יבין למי הכוונה. העיקר הלימוד והכוונה
מיכל04.07.16
1
ועכשיו ילדה של אמא אדמה.רציתי לנחם אותך אמא יקרה שהלב שבקרבך נקרע אך על תשברי כי כל בית שתבנו בישוב ותחנכו אותו וקירותיו יספגו דברי תורה הם יעלו את נשמתה הטובה והגבוה וילוו אותה מלאכי עליון לגן עדן. ת.נ.צ.ב.ה (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
אושיה01.07.16
אולי גם יעניין אותך
בארץ

צפון תחת אש; "הפגנות קפלן - משחק לעומת התכנון שלנו"

דוד הכהן | 17:40

מזג האוויר

התחזית: ירידה בטמפרטורות; גשם בצפון, רוחות בדרום

כיכר השבת | 06:21

"הזדמנות להודות לעם ישראל"         

הלוויתו של אליקים שלמה ליבמן הי"ד תתקיים מחר בחברון 

דודי בן חמו | 04.05.24

צפו בתיעודים

טייסת 'אלעד' הופעלה לראשונה: שריפות ענק בבקעת הירדן

קובי אטינגר | 04.05.24

ערב יום השואה

נתניהו לשורדי השואה על החטופים: "נחושים להחזיר את כולם"

יוני גבאי | 03.05.24
ש

קורע לב:

איך אפשר להסביר לתינוקת בת שנה שאמא לא תשוב יותר???

כיכר בשיתוף ועד הרבנים | מקודם

לא ייאמן

ומי יושב סביב שולחן המו"מ עם ישראל? הנציגים של ארדואן

יוני גבאי | 03.05.24

"מטריף את הדעת"

חופש הביטוי? זה העונש שקיבל נכה על מייל נגד אסתר חיות

דוד הכהן | 03.05.24

לא היה רוב

ראש המוסד וראש השב"כ נגד ההצבעה על סגירת אל ג'זירה

כיכר השבת | 03.05.24

עלילת שווא?

מתיישב סירב למסור מידע - ונעצר בחשד ל'רצח פלסטיני'

דוד הכהן | 03.05.24
ש

10,000 דונם

פארק הירקון בפ"ת? הכירו את מתחם הנדל"ן הכי מדובר בענף

כיכר בשיתוף Lighter life | מקודם

בשכונת גילה

ירושלים: פצועים חולצו משריפה שפרצה בבניין מגורים גבוה

דוד הכהן | 03.05.24

החשוד נעצר

חשב שהקטינה צוחקת עליו - ותקף באלימות את אביה

קובי אטינגר | 03.05.24

אכיפת עבירות התנועה

תפסו משאית עם חריגת משקל של 66.2 אחוז מעל המותר

קובי אטינגר | 03.05.24

מזג האוויר

התחזית: הגשם יתפשט בהדרגה מהצפון גם למרכז הארץ

כיכר השבת | 03.05.24
ש

מודל מנצח

להיות בעל עסק בינלאומי בלי סחורה ושילוח

כיכר בשיתוף מרקטיזים | מקודם

כל עדכוני המלחמה

חשש בעסקת החטופים; הנייה חזר לקטר; הרוגים בעיר רפיח

כתבי כיכר השבת | 03.05.24