כיכר השבת

המצוד נמשך

הפיגוע בברקן: גבר ואישה נרצחו • צפו בהימלטות המחבל

כוחות גדולים ממשיכים במצוד אחר המחבל שרצח גבר ואישה באזור התעשייה ברקן ונמלט. אחת הפצועות הייתה כפותה באזיקונים על הרצפה. צפו בהימלטות המחבל לאחר הירי (חדשות, בארץ)

23
כיכר השבת | עודכן ב-כ"ח בתשרי תשע"ט | 07.10.18
הכתבה פורסמה ב-כ"ח בתשרי תשע"ט | 07.10.18
(צילום: מתוך ynet, באדיבות "אנשי הדממה")

כוחות גדולים של צה"ל, שב"כ, משטרה ויחידות מיוחדות ממשיכות במצוד אחר המחבל הפלסטיני שירה הבוקר (ראשון) בשלושה בני אדם במפעל בו עבד באזור התעשייה בברקן, רצח גבר ואישה בשנות ה-30 לחייהם, ונמלט. כשלוש שעות לאחר הירי קבע צה"ל כי מדובר בפיגוע טרור.

יוסי דגן, ראש המועצה האזורית שומרון, סיפר כי אחת הפצועות בפיגוע הייתה כפותה באזיקונים על הרצפה. "רק פחדן עלוב, כופת אשה צעירה אמא לילדים ויורה בה. זו ההתנהלות של הרשות הפלסטינית הפחדנית. שבאה היום לפגוע בסמל הדו קיום הכלכלי של יהודה ושומרון איזור תעשייה ברקן. לבנו עם המשפחות היקרות בשעה קשה זו".

בסרטון ממצלמות האבטחה נראה המחבל נמלט מהמפעל, כשהרובה בידו, לאחר הירי. בפיגוע הירי נפגעו שלושה, גבר ואישה בשנות ה-30 לחייהם - נרצחו, ואישה נוספת, בת 54, נפצעה במצב בינוני.

מסוק צה"ל בחיפושים אחר המחבל (צילום: גד בן גידה)

מחקירה ראשונית עולה כי המחבל הגיע לאחד המשרדים הגדולים באזור התעשייה בברקן כשהוא חמוש ברובה, עלה לקומה השנייה, פתח באש, פגע בשלושה ונמלט מהמקום. המחבל, עבד במפעל במשך שבעה חודשים ואף החזיק באישור עבודה, שהיה אמור לפוג בחודש הבא.

דובר צה"ל, תא"ל רונן מנליס אמר כי "מדובר בפיגוע טרור חמור שבוצע ע"י מחבל בן 23 מהכפר שוויכה בנפת טול-כרם. אנחנו ערוכים ופועלים לתפוס את המחבל ומשקיעים את מירב היכולות והכוחות, כולל יחידות מיוחדות, כדי לסיים את המרדף הזה בהקדם".

"מתנהלים כרגע שני מאמצים - מרדף אחרי המחבל באמצעות כוחות מתוגברים וחקירת האירוע עם שב"כ", הוסיף דובר צה"ל שציין כי המחבל נשא אישור עבודה אך "עדיין צריך לבדוק איך נכנס עם נשק, וזה ייבדק. יכול להיות שיש לו עוד מוטיבים חוץ מהרקע הלאומני אבל זה עדיין פיגוע טרור".

תא"ל מנליס הוסיף כי "הוא מחבל חמוש במנוסה ולכן עושים מאמצים רבים לתפוס אותו עם מירב הכוחות שיש לנו, כדי לסיים את המרדף הזה. כל הסימנים ללמה זה פיגוע הם חלק מהחקירה ולא ניכנס אליהם לפני שהוא ייעצר וייתפס".

שר הביטחון אביגדור ליברמן אמר כי "צה"ל וכוחות הביטחון מנהלים מצוד נרחב אחר המחבל בן הבליעל שביצע את הפיגוע הקשה בברקן. זה רק עניין של זמן עד שנשים עליו את היד".

מיד לאחר הירי, שאירע לאחר השעה 07:30 בבוקר, נפתח מצוד נרחב אחר המחבל, בן 23, תושב הכפר שוויכה שליד טול כרם. כוחות הביטחון מעריכים כי הוא עדיין חמוש ברובה איתו תועד בורח מהזירה.

מפקד פיקוד המרכז, אלוף נדב פדן, קיים הערכת מצב עם מפקד האוגדה, תת-אלוף ערן ניב ומפקד החטיבה, אלוף-משנה עידן כץ בזירת האירוע.

הפראמדיקים של מד"א נריה קטוע ודוד ברוכי סיפרו: "כשהגענו, במקום הייתה המולה, צעקו לנו שיש פצועים בתוך המבנה נכנסו פנימה והובילו אותנו לאחד החדרים, ראינו גבר ואשה כבני 30 שוכבים מחוסרי הכרה ללא דופק וללא נשימה ביצענו בדיקות רפואיות, הם היו ללא סימני חיים ונאלצנו לקבוע את מותם.

"בסריקות איתרנו מתחת לאחד השולחנות אשה כבת 54 בהכרה מלאה עם פצעי ירי בפלג גופה העליון,בסיוע חובשות מד"א הדס וליפז שהיו איתנו חילצנו אותה והענקנו לה טיפול רפואי מציל חיים שכלל עצירת דימומים חבישות וטיפול תרופתי, העלנו אותה לניידת טיפול נמרץ ופינינו אותה תוך המשך טיפול לבית החולים בילינסון כשמצבה מוגדר קשה ויציב, בדרך היא תקשרה איתנו וסיפרה לנו על מה שאירע, בקשה שנודיע למשפחה וכך עשינו".

בארגון החמאס בירכו על הירי ואמרו כי "אירוע הירי בברקן הוא פרק חדש בדרך המאבק של אנשינו המהפכנים בגדה. הפיגוע הוכיח כי כל הניסיונות של הרשות הפלסטינית להפוך את היחסים עם הכיבוש לטבעיים הם ניסיונות לא מוצלחים והנוער הפלסטיני מעוניין להפוך אותם לעימות".

דובר הג'יהאד האסלאמי, דאווד שהאב, אמר: "אירוע הירי במפעל בשומרון הוא תשובה לפשעי ישראל בעזה, בירושלים ובחאן אל-אחמר, ותשובה לפגיעה של ישראל במסגד אל-אקצא. אנו קוראים לעמנו להתקומם נגד טרור ההתנחלויות עד שיופנו, והגדה המערבית תשוחרר מההתנחלויות ומהמתנחלים".

(צילום: דובר צה"ל)
(צילום: דובר צה"ל)
(צילום: דובר צה"ל)
(צילום: דובר צה"ל)
(צילום: דובר צה"ל)
(צילום: דובר צה"ל)
(צילום: דובר צה"ל)
תוכן שאסור לפספס
23 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
17
מווווווות למחבלים
אבי07.10.18
16
תיארו אותו כמפגע בודד, זה לא נראה כך, הוא נמלט כמו רוצח מיומן, שימו לב להיצמדות לקיר כדי לאפשר לעצמו מרחב הגנה מהצד ומסתור מלמעלה. כמו כן הוא מחזיק את התת מקלע לצורך מאבק אפשרי, הוא לא החזיר אותו לתיק. לדעתי הוא קשור למשהו הרבה יותר מאורגן ממה שחושבים, זה לא פלא שעדיין לא נתפס. המסקנה, 'שקר הסוס לת
יציב 17.10.18
15
שצה"ל יחריב את הכפר של הערבי ובנוסף את עזה עוד היום. נכון שיהיה קצת רעש וגינויים בעולם,אך זה יפסק תוך יומיים והשקט התעשייתי יחזור וככה ילמדו לא לפגוע ביהודי. להחריב את עזה זה הומני,מוסרי וערכי.
משכיל07.10.18

הצגת כל התגובות

14
אבל כשזה מגיע לקלפי... מצביעים כמו חתלתולים למפלגות שלא דורשות מוות למחבלים. אז תתעוררו!!!! תשימו בקלפי מה שצריך כדי שהדברים יתקדמו לכיוון של התגובות שלכם.
רק "יחד"07.10.18
13
כבר חצי שנה שהדרום בוער ע"י החמאס ששולט לצערינו בדרום הארץ, ברצותו יהיה שקט וברצותו יהיה מלחמה. נתניהו מפחד נורא, הוא רק מדבר שישראל תגיב חזק בלה בלה בלה. המחבלים בעזה שהם שומעים את דברי הממשלה הם צוחקים כל הזמן. רק לא מזמן על כל פעולה מעזה מטוסי צה"ל היו מגיבים. היום זה נגמר כי נתניהו מפחד. וליברמ
שלמה07.10.18
12
גם כנראה לא בדקו בכניסה את התיק שלו עם הרובה ! וגם לאחר שהתחיל לירות איך לא ניסו לחסל אותו?? מה זה המחדל הזה ???
אתמהה07.10.18
11
מתי תבינו שאין דבר כזה דו קיום עם ערבים שכל אחד מהם מחבל בפוטנציה ,וכל אחד מהם שונא יהודים ?. אני כותב את זה מהיכרות אישית עם ערבים איפה שעבדתי. ואין פה גזענות כי זו המציאות מניסיון
דוד07.10.18
10
הוא לא פלסטיני הוא חית אדם שעליו נאמר פרא אדם ידו בכל ויד כל בו
יוסף07.10.18
9
אבו יוסוף מחמוד אל פאחם שימות היום עם כל בני עמו ימח שמם וידח זכרם
אבי מנשרי 07.10.18
8
שעכשיו השמאלנים מרגישים טוב
יוני07.10.18
7
מוחמד כבר קילל אותו שילך ברגל לקהיר ושצריך ישרפו אותו
הראל07.10.18
6
מצביע נגד עונש מוות למחבלים ובכלל אני תמיד שומע מהם שהם בעד,כולם. לאיפה נעלמו הקולות אם הם לא תומכים שיאמרו בקול "אני חושב שלרוצח מגיע לחיות" למה? ככה! אטימות וחוסר עצום בראיית המציאות [עיין ערך המחבלים ששוחררו בעיסקת שליט]
בני ארצי08.10.18
5
דייייי נמאס כבר.
אבי07.10.18
4
אין דבר כזה דו קיום !!!!!!!!!!! למה לא הבינו את זה עדין???????????? שלא יפתחו עוד מפעלים כאלה - שיסגרו את כול המיפעלים עם "הדו קיום"
כהנא בדם 07.10.18
3
חלאות אדם שימחקו כבר את עזה
יוני07.10.18
אתה לא יוני שכותב כל הזמן על ההשקפה הטהורה???? תצאו אתם העצניקים להפגין על עזה ... למה אתה מצפה מהצבא??? ד'ירחם... צבא שמד וכו'... פתאום יש לך שאיפות ודרישות מצה"ל???? תפסיק לעבוד על עצמך... מבולבל.. .
תגובה07.10.18
2
היי ליברמן מה קורה... איך מרגיש... הכל טוב.... עונש מוות למחבלים....מזכיר לך משהו????!!!!!
חיים07.10.18
1
צער גדול ואבל כבד, אבל הגיע הזמן שנקלוט, מה יקרה מקסימום יהרסו או יאטמו את בית המחבל, והוא יקבל שני מאסרי עולם בהם יאכל וישתה כמו מלך, יוציא תואר ראשון ויישב עם החברה שלו ויריצו דאחקות כמה מטומטים הבגצ שלנו.
יוסף07.10.18
אולי גם יעניין אותך
בארץ

ערב החג: השר גלנט שולח 5 מתיישבים למעצר מנהלי ממושך

דוד הכהן | 28.04.24

אלו המצוות

חוסמים את הסיוע לעזה? הרב שמואל אליהו חיבר לכם תפילה

דוד הכהן | 28.04.24

"כניעה מוחלטת"

"העסקה תסכן חיים של עשרות חטופים שיאבדו את הסיכוי"

דוד הכהן | 28.04.24

טל ומטר

הגשם עדיין כאן: ימים חורפיים צפויים עד אחרי חג הפסח

כיכר השבת | 28.04.24

עדכונים שוטפים

הרמטכ"ל אישר את תכנית רפיח | ממתינים לתשובת חמאס

כתבי כיכר השבת | 28.04.24
ש

הצדיק הבטיח והצדיק מקיים

האברך הזה קנה בית בבניין מפואר בגוש דן >>

כיכר בשיתוף הצדיק מיבנאל | מקודם

הדוקר - נורה ונוטרל

חשד לפיגוע ברמלה: צעירה בת 18 נדקרה ונפצעה קשה

קובי רוזן | 26.04.24

אמונת אלוקי עולם

מאות במעמד הקבלת פני רבו בציונות הדתית | תיעוד

חיים רוזנבוים | 26.04.24

מעמד "הצעקה" נחשף

ערב פסח, חצות לילה: מאות עמדו בלב החווה המסתורית, צעקו להשם ותקעו בשופרות

ישראל שפירא | 26.04.24

סערה בערד

ראש העיר זועם על בן גביר בעקבות פינוי המפגינים והחסידים

כיכר השבת | 26.04.24
ש

הצדיק הבטיח והצדיק מקיים!

הזוי: מזכיר בת"ת ניצל מחוב של מיליון שקל

כיכר בשיתוף הצדיק מיבנאל | מקודם

ליל הקרב בהר דב

תעלומה בצה"ל: איך ידע חיזבאללה את מיקום המשאית? 

כיכר השבת | 26.04.24

כניסה מצומצמת

לראשונה מתחילת המלחמה: המשפחות השכולות נכנסו לקבר יוסף 

כיכר השבת | 26.04.24

בעודו פסול נהיגה

בפעם השישית: הנהג נתפס נוהג ללא רישיון; יוגש נגדו אישום

קובי אטינגר | 26.04.24

פנייה מרגשת

אם החטוף: ‏'אתה לא בידיים של חמאס. בידיים של בורא עולם'

כיכר השבת | 26.04.24
ש

מרגש • צפו בראיון

התפילין של הזולת: סיפורים מרגשים מפרויקט החיבור בין יהודים

אסף מגידו | מקודם

מורדמת ומונשמת

לוחמי האש שמעו קריאות מחלון הבית הבוער וחילצו לכודה

דוד הכהן | 26.04.24

מזג האוויר

התחזית: מהפך. אחרי השרב הכבד - עכשיו התור של הגשם

כיכר השבת | 26.04.24

השרים יכריעו

20 חטופים, עצירת רפיח: מתווה חדש לעסקה שנידון בישראל

דוד הכהן | 25.04.24