כיכר השבת

תפילות החגים יוגבלו דרמטית

קבינט הקורונה: בשבוע הבא יוטל סגר כללי, למשך שבועיים

סגר כללי הדוק, שצפוי להיות מחמיר יותר מהסגר הראשון של חודש ניסן, יחל לפני ראש השנה • לאחר שבועיים, תהיה הפשרה הדרגתית בהגבלות • ומה עם התפילות? כל הפרטים מהמתווה שאושר (ארץ)

122
אלי רוטמן | כיכר השבת | עודכן ב-כ"ב באלול תש"פ | 11.09.20
הכתבה פורסמה ב-כ"א באלול תש"פ | 10.09.20
ארכיון
ארכיון (צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)

קבינט הקורונה החליט לפני זמן קצר (חמישי), בתום דיון סוער, כי יוטל סגר על כל המדינה לפני ראש השנה, למשך שבועיים, זאת בשל המשך הזינוק בתחלואת הקורונה. בהתאם לכך, מספר המתפללים יוגבל מאוד.

יצוין, כי ההחלטה אינה סופית, כמו גם העיתוי המדויק לתחילת הסגר, וביום ראשון יובא הכל לאישור נוסף במליאת הממשלה. הערב, שמונה שרים הרימו ידם בעד המהלך, בעוד ארבעה אחרים הביעו את התנגדותם.

שר האוצר ישראל כץ, שר הכלכלה עמיר פרץ, שר השיכון יעקב ליצמן ושר המדע יזהר שי, הם הארבעה שהתייצבו חזיתית נגד הקו המחמיר שהוביל ראש הממשלה נתניהו בדיונים, בו בין היתר תמך שר הפנים אריה דרעי.

באשר לתפילות בחגים, השרים דרעי וליצמן ביקשו מנתניהו שיגובש מתווה נפרד, לפיו היחס לכל בתי הכנסת ברחבי הארץ, מבחינת מספר המתפללים האפשרי, יהיה כאילו הם באזורים כתומים, כך שמספר המתפללים יוכל להיות גדול יותר.

רעיון זה לא זכה הערב לאישור, לאור התנגדות נחרצת למהלך מצד הפרויקטור גמזו ומספר שרים בקבינט הקורונה.

אילוסטרציה (צילום: דוד כהן, פלאש 90)

ההצעה הכללית, שכן אושרה בישיבת הקבינט הארוכה, מחולקת למהלך הדרגתי בן שלושה שלבים שונים:

השלב הראשון הוא סגר, הכולל את הפעולות הבאות:

1. הגבלות תנועה של 500 מטר ממקום המגורים.
2. סגירת מערכת חינוך, למעט חינוך מיוחד (כיתות ה' ומעלה לימוד מרחוק לאורך החגים).
3. סגירת פעילות המגזר הפרטי והציבורי (עבודה מהבית ככל הניתן), למעט עבודות חיוניות, מרכולים, בתי מרקחת ועסקים חיוניים.
4. "תפילות במרחב הציבורי - בהתאם למתווה שיוסכם": באשר למשפט זה, אומר חבר בכיר בקבינט ל'כיכר השבת', כי הניסוח שגוי, וכן יותרו תפילות, עד עשרה בתוך מבנה (ואם הוא גדול ועם מספר פתחים, יתאפשרו 'קפסולות' של עשרה-עשרה) ועד עשרים מתפללים במרחב הפתוח.
5. סגירה מלאה של מסעדות (למעט שירות משלוחים), פנאי ובילויים, עסקים ומסחר ותיירות פנים.

השלב השני, 'ריסון מהודק', כולל את הפעולות הבאות:

1. הגבלת מעבר בין ערים.
2. הגבלת התקהלויות לאורך כל התקופה על פי מגבלות הצבע האדום ברמזור.
3. סגירה מלאה של מסעדות, פנאי, בילויים, קניונים, תיירות פנים, מסחר ועסקים מקבלי קהל.
4. סגירת מערכת החינוך, למעט חינוך מיוחד, לאורך כל התקופה, מלבד למידה מרחוק לכיתות ה' ומעלה. חידוש הלימודים לאחר סוכות ייבחן בהערכת מצב מיוחדת.
5. מגזר ציבורי במתכונת חירום.
6. מגזר פרטי – עבודה בהיקף 30%-50% במקומות ללא קבלת קהל (משרדים, מפעלים וכו') – עבודה מהבית לכל מי שיכול.

השלב השלישי, הוא חזרה ל'תכנית הרמזור': מעבר לפעילות, בהתאם לתוכנית זו, בסיום שני השלבים הראשונים.

תסריט האימים של נתניהו, הערב: "הרבה מתים" (צילום: דוברות)

בהודעה המשותפת למשרד ראש הממשלה ומשרד הבריאות צוינו שלושה דגשים מעניינים:

• מעבר משלב לשלב ייעשה לאחר הערכת מצב ובכפוף לכך שתמונת המצב תצביע על מגמה מתמשכת מובהקת של ירידה בתחלואה (ע"פ קריטריונים שיסוכמו ע"י הממונה הלאומי למאבק בקורונה עד ליום 13.9.20).

• פעילות התחבורה הציבורית תותאם להיקף הפעילות במשק, בהתאם למתכונת שהונהגה ע"י משרד התחבורה בתקופת ההגבלות במרס-אפריל 2020.

• משרד האוצר יפעל יחד עם משרד רה״מ וראש המועצה הלאומית לכלכלה לגיבוש רשת ביטחון כלכלית לבעלי עסקים ולאזרחים הצפויים להיפגע כלכלית כתוצאה מההחלטה הנ"ל.

מוקדם יותר הערב, כזכור, עדכן ראש הממשלה נתניהו, בהפסקה מדיוני הקבינט, כי "פרופ' גמזו ומנהלי בתי החולים, באו לקבינט היום והניפו דגל אדום; הם אמרו שמספר החולים הקשים בישראל יכול להשתנות בבת אחת, ואז בתי החולים לא יוכלו לטפל בהם ויהיו הרבה הרבה חולים קשים והרבה מתים".

"הם אמרו", תיאר נתניהו, "שצריך לנקוט פעולה, אבל אנחנו צריכים לעשות את זה בשום שכל, לא לקבל אותה בפזיזות, ולכן זה לוקח הרבה שעות, ומנגד לקבל אותה מספיק מוקדם, כדי שכולנו נוכל להתארגן לראש השנה, ליום כיפור ולחגים".

ראש הממשלה סיים ואמר: "אני מניח שנמצא פתרון שיעצור את התחלואה, ויתן לנו לצאת מההגבלות בצורה מדורגת ואחראית".

תוכן שאסור לפספס
122 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
73
מילה אחת: משוגעים
אורי11.09.20
72
חברה זה לא מעורר אותנו להתעורר?.... הסגרים מתחילים דווקא בסמוך לחגים... האם בורא עולם לא אומר לנו חגיכם שנאה נפשי?????
אלי 11.09.20
71
דרעי שלום תשכח מאיתנו בבחירות הקרובות !!!
עצבני11.09.20
המצב לא פשוט אי אפשר לדבר כחה
נתי11.09.20

הצגת כל התגובות

70
באים ל⁦🇺🇸⁩⁦🇺🇸⁩
לא מצביעים11.09.20
69
לא מצביעים לחרדים ולביבי יותר ברור שמגיע להם התרסקות
בעלזער11.09.20
לא תצביע יותר לאייכלר? אה סליחה הוא לא חרדי...
ליטאי פשוט11.09.20
68
חחחחחחחחחחחחחחחחח בסוף לא יהיה סגר!!!!!! באמת נראה לכם שיהיה סגר מה את פסיכים לגמרי החרדים לא יסכימו כץ לא יסכים נו באמת אל תפלו בפח דברו איתי אז נרא אם יש סגר
זלמן פיטשיק11.09.20
67
איזה טפשים במקום לאמץ את המתווה של שוודיה, מאמצים את המתווה הכושל של ארה"ב
לודמילה11.09.20
66
אם המומחים החליטו שסגר מציל חיים תתחילו סגר מיום חמישי הזה!!! למה לחכות???
שמויגר11.09.20
איזה מומחים כבודו מדבר ? למה אין מומחים רשעים כל מומחה צריך להיות צדיק, מי אמר לכבודו שמצילים חיים אולי הפוך יש להם כוונות אחרות. חז"ל אמרו טוב שברופאים לגיהנם אתה חושב שחז"ל טעו ? אל תקבל את המינסטרים כמובן מאליו ודי לחכימא...
אתה יכול להתחיל11.09.20
65
ביבי חשבנו שאתה אינטלגנט, עבר עליך משהו, כדאי שתלך לפסיכיאטר, ותיתן לנו לחיות,
חיים11.09.20
חיים . טעית ותן לנו למות . בסך הכל הוא מנסה להציל אתכם מעצמכם.
משה11.09.20
אתה עוד מטומטם
למשה11.09.20
פעם היה משהו השתבש מאז פחד מהמשפט אגב יום הדין
עעע11.09.20
64
מצידינו וודאי זה טעות לעשות סגר אבל אולי זה מכוון ממרומים כך שיהיה פחות חילול המועדים מצד החילונים וכך כולנו נזכה לשנה טובה יותר מהשנה שעברה עלינו???
מושי11.09.20
אומר הרמב"ם שכל צרה צריך לפשפש במעשינו ולכן מסגר זה אומר שהיינו צריכים לא להתחבר לחילונים ובמיוחד לציונים ולסמלים שלהם ובשנה החולפת התחברנו הרבה אליהם(יעיד הצהרת נאמנות לביבי שלוש פעמים!! ולא לקב"ה ותורה )
נננ11.09.20
63
רצון ה' שיהיה כאן סגר. סכנת נפשות
אברך11.09.20
62
מדינת חלם!!!!! מה נזכרו עכשיו????? שיש חגים ,למה לא לעשות סגר בחופש ,כי לא נח להם לבזבז את החופש בסגר סוף כל סוף מגיע החגים אחרי שבפסח כולם היו תקועים בבית חוץ מזה אם החליטו על סגר למה רק בעוד שבוע???? כי אז מתחיל ראש השנה ,אם לטענתם המצב כזה חמור למה לא להתחיל את הסגר החל ממחר ? ושלא תבינו לא נכו
אני11.09.20
צודקת בכל מילה! פשוט מקומם!
אני11.09.20
מה קשור כל דבר להכניס את החרדים????לחילונים אין חגים???הם לא סובלים מזה???
אלי12411.09.20
מה הם עושים בחגים הכי הרבה ארוחה משפחתית אין להם שופר או תפילות(לא דיברתי על מסורתיים)
נננ11.09.20
61
4000 חולים ביום , וליצמן מתנגד . מה הפלא שמתיחסים לציבור החרדי כלא אחראי . חילול ה'
מנחם 10.09.20
רוב רובם של הבדיקות אינם נכונות דבר שני אתה רוב רובם של החולים מחלימים אחרי ימים מועטים ולא קורה להם כלום בשביל פחות מאחוז שמת נסגור מדינה שלימה זה אבסורד
עעע11.09.20
לא מדיוק, רובם המחולט הם "נשאים" עם תסמינים קלים. כמות הבדיקות במידנה הוא הלתי נתפס ביחס לשאר העולם לכן יש כ,כ הרבה חיוביים. לאו דווקא ממש "חולים" הנפק"מ לגבי ח"ו חולים קשה שזה הפחד האמיתי של מקבלי ההחלטות.
דני11.09.20
60
וימשיכו לבחור בדרעי?
יוסף10.09.20
59
א. צריך לחשוב על התארגנות לסוכות, זה כולל ד' מינים ובניית סוכה - כ"א יש לו את החנות שלו לד' מינים, וטמבור גדול לצרכי בניית סוכה וכו' אלו דברים שאינםם בהכרח במרחק תוך 500 מטר מהבית בד"כ יוצאים העירה לצרכים אלו. ב. סגר לשבועיים זה אומר שמבחי' מתכנני הסגר ההתדבקות ההמונית היא במרכזי הקניות ולא בחגיגות
אבן שלמה11.09.20
58
השם ירחם עלינו ,כנראה הוא לא רוצה את התפילות שלנו גם פסח גם חגי תשרי כמו שכתוב בישעיה למה לי רב זבחיכם ,חדשיכם ומועדיכם שנאה נפשי היו עלי לאורח צריך לצעוק להשם וחשוב בתשובה
ירון 11.09.20
57
בתור אחת שצעקה ביולי אוגוסט ללא הפסקה , תתעוררו שלא נגיע לקטסטרופה ולסגר בחגים...וכעסה מאד על המדינה.. חייבת לשתף שהגעתי למסקנה (שהיתה צריכה להיות לכתחילה)הכל שטויות! הכל מסובב מלמעלה!!!!! הוא תכנן לנו לפרטי פרטים את השנה הזו, הוא עושה לנו את הרעידות אדמה האלו.. חברה.. רק "להתעורר" רק "תשובה" אהבת ח
מאמינה...11.09.20
56
רוב המגיבים פה עיוורים תפנימו יש מגיפה מדבקת ויש פתרון אחד להסתגר בבתים ולמנוע הדבקה מי שבריא לא מבין את גודל הבעיה. לא צריך להתנגד כמו פסיכים. יש לכם פתרון אחר? תתפללו שיעבור הזעם
איתמר11.09.20
אין מגיפה ואין נעליים לפני כן בוא תגיד לנו מה ההגדרה של מגיפה כמה צריכים למות כדי שתיקרא מגיפה עיוור זה כנראה אתה
לאי - תמר11.09.20
הוא עיוור? ספק של הספק אבל אתה רשע ודאי. אם אחרי חצי שנת סבל שלא נגמר ו1100 מתין ועוד אלפי חולים שסובלים מספיחי הקורונה (אתה ודאי לא מכיר אף אחד כזה בגדר ארורים הרשעים וכו') - אתה עוד יכול לשאול מהי גדר מגפה.
הי אתה מר11.09.20
55
נמאס מהקורונה. מהחוסר שגרה. מקפיצה מבידוד לבידוד. הילדים וההורים משתגעים צריך להתפלל חזזזזק שיגמר הסיוט הזה שמשיח יבוא כבררר.
אין לי כח11.09.20
54
לכל החרדים המטורפים וההזוים שמגיבים כאן ומקשקשים שטויות. סגר זה הדבר הנחוץ ביותר לעשות כאן אם אנחנו לא רוצים להראות כמו איטליה בסיבוב הקודם שאנשים שוכבים במסדרונות בתי החולים ומתים בסיורים. סגר בחגים זה הדבר הכי טוב שיכול להיות לעם ישראל. ובפרט לציבור התורני, שממילא הישיבות הכוללים ותלמודי התורה ב
איש שפוי11.09.20
53
מישהו יכול להסביר איך יכול להיות כל כך הרבה מתים מקורונה ומאידך מספר המתים ביחס השנתי נשאר כמו שהיה? יתכן ויש הרבה שגם כך היו מתים ובכל זאת נספרים עם נפטרי הקורונה בגלל שנדבקו בקורונה? הרי המון אנשים כן מסתובבים עם קורונה ואפילו לא מודעים לכך.
אברך11.09.20
מאז החודש הקודם כבר יש עודף תמותה והמצב הולך ומחמיר
בני11.09.20
רוב חולי קורונה היו רק עם קורונה ולא מתו מהקורונה ובכלל יש הרבה שמנתקים אותם מהמכשירים (בדוק ממקור מחברא קדישא) וגם 1000 מתים בחצי שנה זה כלום משפעת רגילה יש פי כמה מתים אז בודאי שעכשיו בחורף יהיה יותר מתים כי מתים משפעת יותר בחורף
נננ11.09.20
52
אתה רוצה למגר תקורונה. פשוט במקום קנסות תשלמו לכל מי שלא יוצא מהביית חודש, מה עם אוכל? תאפשרו הצטידות בזמן מסוים ומי שיפר מפסיד תראו אף אחד לא ייצא
גמזו11.09.20
51
שס אתם מאכזבים הולכים בעצימת עיניים אחרי נתניהו הא מקדם כאן סדר עולם שום קשר אין בין הקורונה לבין ההגבלות והסגר
שס11.09.20
דרעי ממזמן כבר השתלט על ש"ס כמו שקרה לכמה גדולים אחרים שפתחו מפלגה בין בחיי מרן בין אחריו ובדיוק כמו ליברמן שיוצא נגד הדת הוא יצא נגד רבנים שכל העוונות שלהם הוא לפתוח מפלגה מי שבוחר ש"ס צריך לדעת שעדיף שלא יבחר בכלל(מה גם שרוב הצדיקים הספרדים יותר בתחילת המדינה בכלל לא הלכו לבחירות כלל ותבדוק את זה
נננ11.09.20
מה אתה רוצה ביבי צריך אריה חזק
יהודה המכבי11.09.20
50
מה אכפת לנתניהו מסגר הרי הוא יכול לארח את המשפחה שלו בחגים כמו בפסח שהוא וריבלין אירחו למרות שהיה סגר
פלמויני10.09.20
49
דרעי אתה לא מפחד להצביע בעד סגר בחגים, בעד איסור להתפלל בבית כנסת בראש השנה וכיפור? השתגעת? למה לא עשיתם סגר בחופש הגדול? מי התיר לך מרן הרב דוד יוסף?
לא סגר!!!10.09.20
48
"וכל הרשעה כולה כעשן תכלה, כי תעביר ממשלת זדון מן הארץ"
עצבנית13.09.20
47
מה עם כל בחורי הישיבות שצריכים לחזור הביתב אחרי יום כיפור ? הם בישיבות כבר מא' אלול ! גם חרדים וגם דתי לאומי . רחמים שכחו אותם ? איך יחזרו הביתה אם יש סגר מלא ? צריך לאפשר להורים לבוא לקחת אותם
מה עם בחורי הישיבות ? 11.09.20
46
גל הבדיקות יסגרו את החגים והתפילות ואז ירדו בבדיקות לאט לאט וירדו גם ההדבקות בדיחת הגל הראשון תחזור בגל השני ואתם תמשיכו לקשקש
בדיקות11.09.20
45
קורא לכולם לכבד את ההנחיות למעט בכל הקשור לתפילות
שי כהן11.09.20
44
איזהו חכם? הלומד מכל אדם. בא נסתכל על מדינות העולם. אנגליה, ושבדיה. יוון, צרפת, ספרד ועוד .. שאף פעם לא עשו סגר מוחלט כבר מזמן חזרו לשיגרה. מדינות כמו אוסטרליה. בלגיה. קנדה וישראל שסגרו הכל הרמטית עדיין מתבססים בקורונה בדרך ללא מוצא.
שלומי 11.09.20
43
כנראה שגמזו ממשיך לטפס על עצים, ומדבר על סגירת בתי כנסת בר״ה ויו״כ רח"ל. אבל... לא תהיה מציאות בחיים שבבלפור יפגינו עשרות אלפים ובתי הכנסת יהיו סגורים. זה לא יקרה. [כדכתיב אֵ-ל נְקָמוֹת השם!!!] וזה ברור לכולנו, שיהיו תפילות בחגים בבתי הכנסת. לשם מה כל זעקות השבר כמה מותר וכמה אסור??? אך ורק לשגע ע
גמזו לרעה11.09.20
42
אריה דרעי תתבייש לך. מנותק. תלמד משהו מליצמן.
שי11.09.20
41
לחיות. למה דואגים רק לגוף. שיעור התמותה מהתאבדות גבוה מקורונה.
גם הנפש צריכה ל11.09.20
דווקא ירד בתקופה של הסגר הקודם החכמולוגים אמרו שאחרי הסגרים יהיה אחוז יותר גבוה וגם זה התבדה ב"ה אז יאאלה הביתה לשמור על בריאות היקרים לנו
שמויגר11.09.20
40
סגר כמו בבני ברק שהשוטרים והחיילים תקועים באייפון וכולם יוצאים ובאים, כזה סגר אפילו תל אביב ובלפור מוכנים.
סגר11.09.20
39
שיחלקו שופר לכל משפחה ולפחות לכל קומה בבנינים הגדולים ובבנינים הקטנים שופר לבנין כמובן לפי החלטת גמזו בשיתוף פיקוד העורף ובהכשר קבינט הקורונה, מה הם חושבים שבבוזניץ ובלעז יתפללו עשרה עשרה בקפסולות אולי כן כמו בהילולת חופת בעלז שלא יעשו דברים שהציבור יצפצף
ביבי11.09.20
38
מרי אזרחי בלתי אלים!
אפי11.09.20
37
רבות מחשבות בלב איש ועצת ה' היא תקום
טוויטו11.09.20
36
למה תמיד המורים בחינוך המיוחד צריכים להיות שעירים לעזעזאל למה לנו זה בריא להידבק? עם כל הקושי שישמרו גם עלינו.......
שכונת רמת בית ש11.09.20
35
האם ביום כיפור גם יחייבו אותנו ללבוש מסיכות? זה המבחן האמיתי של משרד הבריאות כך נוכל לדעת אם יש כאן אינטרס אישי או שאכן הם רוצים בבריאות הציבור אם המשרד יגיד ללבוש מסיכות, יהיו ל"ע אלפי מאושפזים במוצאי יום הכיפורים
יהודה11.09.20
34
מדינה יהודית כולם אומרים כאן מגיע החגים הקדושים וברגע אחד מוותרים עליהם נאלץ להתפלל בסכנה גדולה עם המסיכות עם פחד שעוד רגע יכנס שוטר ואפילו לא יתחשב שאנחנו בעיצומו של יום כיפור
שישי11.09.20
33
אומייגדדדדדדדדדד
שילת11.09.20
32
מה זה אומר להתפלל בחוץ? 40 מעלות חום עם מסיכה יום כיפור בצום צריך לספר להם מה יקרה אם כך זה יהיה? משרד הבריאות רוצה באמת בטובת הציבור?
בנימין11.09.20
תצום ותתפלל בבית התפילה שלך לא שווה יותר מהחיים של השכן וגם לא מהבריאות של מתפללים צעירים אחרים
שמויגר11.09.20
חודשיכם ומועדיכם שנאה נפשי, היו עליי לטורח; נלאיתי, נשוא. טו ובפרישכם כפיכם, אעלים עיניי מכם--גם כי-תרבו תפילה, אינני שומע: ידיכם, דמים מלאו.
ישעיהו חזון11.09.20
31
עוד יגיד שאיראן הדביקו את החרדים הוא מסוגל תעמולת בחירות כול הצרות מאירן.
יוחנן11.09.20
30
ביבי גמרת להפחיד אותנו מאירן? אז עכשיו הרבה מתים. מי שמפחד למות שישאר בסגר. מי שיוצא שיקח בחשבון שאולי הוא ימות. סגר זה מוות בטוח לכולם העסקים כושלים. החינוך לא מתפקד, אנשים יורדים מדעתם בבית. נמאסתם. תנו לאנשים להחליט לבד על החיים שלהם. צריך לאפשר למי שרוצה לא לבוא לעבוד שלא יבוא. וזהו!!! כל שנה
מדינת ההפחדה10.09.20
הטיעון שלך מתחילתו ועד סופו, ברמה של ילד בכיתה א' מקסימום. מה זה תנו לאנשים להחליט על החיים שלהם, באיזה סעיף בשולחן ערוך קראת על זה? אנשים יורדים מדעתם בבית, זה צידוק מבחינתך להרוג אנשים? סגר זה מוות בטוח לכולם? בטוח . ניפגש עוד שבוע כשתתפלל מי יחיה ומי ימות....
היהודי הנודד11.09.20
לדבריך צריך לחזור לרכיבה על חמורים. ואסור מכוניות. כי מתים כל שנה אלפים בתאונות. האם זה מצדיק מבחינתך להרוג אנשים????????????? די למדינת השקרים וההפחדות.
לאסור את המכוני11.09.20
אולי תגיד את זה גם לאיטליה, שוודיה וכל המדינות בעולם שדיברו כמוך! יש פה כבר קרוב ל-1100 מתים!!!! והמספר מזנק כל יום!
קצת אחראיות10.09.20
כמה שאתה צודק!!! כל מילה פנינה!!! מי שיש לו סיכון בגלל הקורונה שישמור על עצמו!! כל השאר שיעשו מה שהם חושבים הלוואי שמישהו יקבל שכל במדינה הזאת
יעקב10.09.20
תגידו השתגעתם? מה קשור ביבי אירן וכו'? איפה השכל שלכם? אתם לא רואים בעיניים, המגפה הולכת ומתפשטת בצעדי ענק, מה ההיתממות התינוקית הזו? אם היו מתים כל שבת מספר אנשים באיזה שטיבל לא היה יוצא קול קורא שלא להתפלל שם בשום אופן? איפה השכל הבריא של בנאדם בריא שרוצה פשוט לחיות, ועל הדרך שגם האחרים יחיו? חבר
מי המטומטם?11.09.20
29
לא יכלתם לעשות את זה בחופש חשוב לכם לא להרוס תיירות אבל להרוס חגי ישראל. פסח סוכות. חופשי.. בעצם מה ציפינו מהציונות
תורת הכסף10.09.20
החגים זה לא דומה לחופש!!! בחופש אין התקהלויות המוניות! (מי שנפש, נפש לעצמו) בחגים יש התקהלות!! בבתי כנסת, אירוח משפחות וכו'. מה יותר חשוב לך? החיים של אנשים או הקוגל בשטיבל והטיש? איפה סולם הערכים של יהודי בזמן אמת?!?
חגים10.09.20
למה אתה חושב שחגים זה אוכל וטיש זה ימים נוראים שכל העתיד נקבע ולפי רה ויוכ יוחלט אם הקורנה תמשיך או תגמר זה השתדלות האמתית ולא סגרים מטומטמים
צבי11.09.20
בחופש אנשים נפגשו עם המשפחות שלהם בהמוניהם! את התוצאות רואים עכשיו! הסגר היה מתוכנן מראש! כבר חודש וחצי מדברים על סגר בחגים. חוצפה!
ללא שם11.09.20
מסכים איתך לחלוטין
אחד שמבין 10.09.20
28
ראש הממשלה צודק הפעם שחייבים להציל את עם ישראל ולהטיל סגר כללי על כל האוכלוסיה. חבל שחיכו עם זה כל כך הרבה זמן והגענו למצב קטסטרופלי של כל כך הרבה נפטרים וחולים.
דם יהודי אינו הפקר וטיפת דם אחד של יהודי10.09.20
כל כך אכלת את כל השקרים של התקשורת לך לגדולי ישראל תראה מה עושים ולא מה שביבי אומר
נננ11.09.20
27
אני שמח שיעשו פעם אחת סגר וחלס זה מצוין ליצמן התנגד מכיון שהוא לא שר הבריאות אינטרסט
דר10.09.20
26
זהו מדינה אנטישמית!! יולי אוגוסט לא חשבו אפילו על סגר בתקופת החגים איך לאאא
א10.09.20
25
בוקר טוב
איציק10.09.20
24
צעד נדרש ולא משנה אם אתה חילוני דיתי ערבי או אפילו חרדי . זה פיקוח נפש וזה בסוף גם יהיה טוב לכלכלה . איפוס מחדש . כבוד לאריה דרעי על האחריות ועל ליצמן מה נאמר ? כמו השכנים תמיד בעמדה הלא נכונה בצד הטיפש של הפוליטיקה וההיסטוריה . זה היום עשה השם נגילה ונשמחה בו.
בשעה טובה10.09.20
סוף סוף, קול אחד שפוי פה בתגובות
אפי11.09.20
חולה תקשורת מה שביבי אומר קדוש ופיקוח נפש ומה שאומרים כל גדולי ישראל זה חילול ה'
נננ11.09.20
23
חחח חחח חחח !!!
ח10.09.20
22
נמאס כבר לשמוע את נתניהו ולראות את הפרצוף הדוחה שלו. לך כבר הביתה. פשוט נמאס ממך.
יוסי11.09.20
אין על ביבי
מ11.09.20
21
האם רק לי זה מוזר שאחרי שבשנה הזו יש למעלה מאלף חולים נתוני התמותה של שנה זו ושנה שעברה הם זהים כך לפי נתוני ההלמ"ס וגם אם נגיד שבאמת יש מצב ובוגר עם מחלות רקע וכו יכול למות רח"ל מהקורונא מי שיש לו מחלות רקע וכו חובה עליו להישמר ולהישאר בביתו עד יעבור זעם אך אי אפשר להשבית בגלל זה גני ילדים ותלמוד
מוזר11.09.20
20
מה אתם מדברים מסגר עכשיו מגיע יום הדין אז נתפלל על כל דבר קטן שיש בעולם לא רק מי שימות בממגגייפפהה אלא מכל דבר קטן אם יהיה כסף או לא יהיה כסף אז חברה באמת בוא לא נשתגע ונתפלל יחד אם כל עם ישראל שהמשיח יגיע ואם אתם מדברים עדיין מסגר אז אתם באמת חייבים להתפלל יחד עם מנין וד"ל
מגיע יום הדין 11.09.20
19
הטוקביסט בכינוי: נננ טועה ומטעה כאן את הרבים! בטיקבוקים שלו כאן הוא נשמע כמו מכחיש קורונה והוא אינו מבין כלל כמה שהמצב קטסטרופלי מבחינת מתים וחולים!!! ואני מציע לו להפסיק להסית את הציבור כנגד הוראות משרד הבריאות שגדולי הדור אמרו להישמע להם בבחינת ונשמרתם מאד לנפשותיכם.
שימו לב11.09.20
18
למה החינוך המיוחד עובד מה הם שונים נשאר עובדי ההוראה??????? פשוט חוצפה...................
דוד11.09.20
חוצפה!אתה רוצה להתמודד עם ילד מיוחד בבית ואז להגיד שיהיה בחופש??מסכן הילד ומסכנים ההורים....
אלי12411.09.20
שלא תדע מצרות, אל תגיב במה שאתה לא מבין. ילד אוטיסט בבית זה אסון, סכנה אסור להוריד את העין ממנו! מנסיון!
רוע11.09.20
17
מדוע נזכרו כעת ולא לפני חודש כל הנפטרים והנדבקים זה היה תהליך כבר מלפני חודש חדשיים סחבו את הזמן לעשות סגר בגלל כלכלי ותיכננו שיעשה הסגר בחגים. ואיפה דרעי היה לפני שבועיים חודש שהתחלואה עלתה? יש לו יד בצער וסגר בימים הכי קדושים.
איש שלום11.09.20
16
איפה החכים החרדים? איך אתם לא הופכים את העולם ? לסגור אנשים בבית בימים הנוראים ובסוכות?? לזרוק שוב את הילדים לרחובות בלי מסגרת?? בשביל מה אתם בכנסת????????????
נתי11.09.20
הם כבר הצהירו נאמנות לביבי אז הם לא מחויבים לבוחרים שלהם
נננ11.09.20
דרעי הוא =גרף של רעי
דרעי יוזם את הב11.09.20
אולי הם עובדים בשביל להציל חיים? בדיוק בימים של החגים יש נטיה להתאסף והמכפלות היו עולות עוד ועוד. חייבים לעצור את זה כבר. לא רוצים להיות באסון של איטליה. וכל אחד שישמור על ילדיו.
רחל11.09.20
15
תגובה למגיב 9. כל מי שגר בארץ ציון הוא ציוני. רק אנחנו החרדים חושבים שאנו החכמים יותר ממומחי הרופאים. כל יום מתים אנשים שנגרם משני הצדדים גם הפוגע שלא מתנהג על פי הכללים וגם הנפגע שאינו שומר על עצמו. לשאול שאלה הלכתית אנחנו הולכים לרב.כאשר יש בעייה רפואית אנחנו הולכים לרופאים.כיש מגיפה וגדולי המומחי
שלמה11.09.20
אנחנו לא מהערב רב ואתה לא חרדי כל גדולי ישראל היו נגד הציונים ספרדים ואשכנזים רק אחרי שקמה הרבנות אז הצטרפו כמה גדולים ספרדים שחשבו שיתקנו יותר אבל זה לא עבד ועל כל פנים אתה הוא השוטה שקורא לכל גדולי ישראל שוטים ורק לרופאים שונאי ישראל שבלפור לא מפריע להם אבל תפילות כן זה כח של מינות שאני מינות דמשכ
עעע11.09.20
קום מההזיות שלך
בני11.09.20
הבן אדם הכי הזוי שקראתי עד עכשיו
שלמה אתה11.09.20
14
רשעים הרורים רוצים לקחת לעם ישראל את כל החגים!
עידן11.09.20
13
במדינת ישראל חייבים לעשות את המודל השוודי שמי שבסיכון לא ייצא מהבית ובלי שום סגרים והסיבה היא שבמדינת ישראל הכלכלה במצב גרוע, כבר היום הגרעון ענק ועוד מעט לאף אחד לא יהיה מה לאכול, חוץ ממקבלי ההחלטות כמובן שיש להם משכורת מהמדינה אין לנו את הפריוילגיה של מדינה אירופאית, אנחנו מדינה ענייה כי הרבה מהכס
משה10.09.20
ואם בישראל לא עושים את המודל השוודי? אז מה?
אפרים11.09.20
12
האיחור עלה בדמים ורק היום נפטרו 23 חולים ואתמול הרב נבנצאל ז"ל . כמה כאב מיותר שהיה נחסך אילו הטילו סגר לפני שבועיים שעלינו בקצב מהיר במספר נפטרים וחולים קשים.
הגיע זמן 10.09.20
11
אין נסיעות בר"ה ויו"כ
יעקב10.09.20
10
ש"ס מזמן כבר ציונית למהדרין .אין כבר למי להצביע אם יהדות התורה לא תפרוש אז באמת לא יודע למה שאני יצביע ואני מכיר הרבה מאוד כאלה שגם לא יודעים אם יצביעו שוב יותר מטוב עושים קלקול אולי פעם אגודה עשתה משהו אבל היום זה הכל שונה
נננגג10.09.20
9
שילטון הרשע מחליט תמיד שבעייני התורה והמצוות יש להטיל סגר מה כל כך דחוף שיוצא שדוקא בחגים יש סגר לא לפני ולא אחרי אין זה אלא מלכות ההרשעה של הערב רב
יהודי10.09.20
הקנאים צדקו שוב
נננ11.09.20
8
אנחנו בעד הסגר, ושהחברי כנסת שלנו שלא יעזו להתנגד כי אז נתנגד להם, רוצים שיהיה סגר שיגמר כבר הטירוף הזה
חרדי10.09.20
אם יהיה סגר לא נצביע רשעים
נננ11.09.20
7
זה מטורף פשו מטירוף.. מה יהיה עם תקיעות שופר.. מניינים סליחות יום כיפור ארבעת המינים סוכות המדינה הזאת אחת המטומטמות בעולם.. הם יודעים שיש חגים שהיו עושים סגר באוגוסט.. מה גם שכל החיוביים שמדווחים עליהם כל היום זה לא חולים והבדיקות ברובן לא אמינות.. אז ככה לדפוק לכולם את החיים ואת העסקים ואת כל
ב10.09.20
באמת, מה יהיה עם יו"כ? כולם כ"כ מתמקדים בר"ה, ששכחו לדאוג על תפילות יו"כ....
אני11.09.20
חכמולוג שכמוך! מה היה עם תקיעת שופר בשואה? מה היה עם התפילות בבי"כ במלחמת יו"כ? אתה לא מבין שחיי אדם קודמים להכל!!!! ואם לא יהיה פה סגר הרמטי ומיידי המצב יתדרדר ברגע למה שהיה באיטליה! ולגבי התאוריות על בדיקות אמינות כן או לא: תכלס מספר המתים זה לא נתון לויכוח! שחור על גבי לבן יש פה כבר קרוב ל-1100
אפי11.09.20
6
רק בלי פניקה וצרחות של גייוועלד....
אבא 10.09.20
אל תדאג בירושלים כבר מזמן אין קורונה פשוט כולם היו חולים וברוך ה' אין ידיעות של חולי קורונה וגם אלה קצת מן הקצת שמתו היו זקנים עם מחלות אחרות שמתו עם קורונה ולא מקורונה
עעע11.09.20
5
עזוב חלק כסף וכולם יהיו בריאים, אבל הרבה כסף שיהיה ללפיד לתרום הרבה כסף כמו שהוא תרם ת750 שהוא לא קיבל.
קורונה11.09.20
4
כת של חנפנים אין להם חלק לעולם הבא.... אל תמכור את האחים שלך בשביל לקנות את נתניהו...... אשר ראינו צרת נפשו בהתחננו אלינו..... על כן באה אלינו הצרה הזו בבא היום הוא יבעט בך שהרי "אין מקרבין לו לאדם אלא בשעת הנאתם בלבד......" תזהר שלא תהיה בגדר יורש שני גהינום😡😡😡
מר דרעי די מספיק10.09.20
3
תראו להם שאנחנו לא שמים עליהם קצוץ. זו הדרך היחידה. מה הם יעשו? יעצרו את כולנו?
צאו לרחובות10.09.20
תשימו קצוץ גם אנחנו...ניסגור את הערים האדומות כמו בסין,עד שלא יהיו חולים שם ג` תקבל פחות קולות וליצמן ימלא פיו חציר.
אבא11.09.20
2
פס אחד גדול ממשיכים את החיים כרגיל
מוטקה10.09.20
1
חחח
ח10.09.20
אולי גם יעניין אותך
בארץ

היחידה לאבטחת אישים התערבה: נזק לגדרות ליד בית נתניהו

דניאל הרץ | 29.04.24

זעם בהתיישבות

ערב החג: השר גלנט שולח 5 מתיישבים למעצר מנהלי ממושך

דוד הכהן | 28.04.24

אלו המצוות

חוסמים את הסיוע לעזה? הרב שמואל אליהו חיבר לכם תפילה

דוד הכהן | 28.04.24

"כניעה מוחלטת"

"העסקה תסכן חיים של עשרות חטופים שיאבדו את הסיכוי"

דוד הכהן | 28.04.24

טל ומטר

הגשם עדיין כאן: ימים חורפיים צפויים עד אחרי חג הפסח

כיכר השבת | 28.04.24
ש

דואגים ליופי שלך

מלחמה?- זה לא אומר שאת צריכה להישאר עם שיער מיותר

כיכר בשיתוף אפילוגיק | מקודם

עדכונים שוטפים

הרמטכ"ל אישר את תכנית רפיח | ממתינים לתשובת חמאס

כתבי כיכר השבת | 28.04.24

הדוקר - נורה ונוטרל

חשד לפיגוע ברמלה: צעירה בת 18 נדקרה ונפצעה קשה

קובי רוזן | 26.04.24

אמונת אלוקי עולם

מאות במעמד הקבלת פני רבו בציונות הדתית | תיעוד

חיים רוזנבוים | 26.04.24

מעמד "הצעקה" נחשף

ערב פסח, חצות לילה: מאות עמדו בלב החווה המסתורית, צעקו להשם ותקעו בשופרות

ישראל שפירא | 26.04.24
ש

לבעלי הון עצמי של ₪255,000

ההזדמנות: פרויקט יוקרתי בבני ברק, צמידות לפארק ירקון

כיכר בשיתוף בריטניה-ישראל על הפארק | מקודם

ליל הקרב בהר דב

תעלומה בצה"ל: איך ידע חיזבאללה את מיקום המשאית? 

כיכר השבת | 26.04.24

ההסלמה הביטחונית

המחבלים של אבו מאזן תיעדו: פיגוע ירי ליישוב בעמק חפר

ב. ניסני | 26.04.24

כניסה מצומצמת

לראשונה מתחילת המלחמה: המשפחות השכולות נכנסו לקבר יוסף 

כיכר השבת | 26.04.24

בעודו פסול נהיגה

בפעם השישית: הנהג נתפס נוהג ללא רישיון; יוגש נגדו אישום

קובי אטינגר | 26.04.24
ש

מרגש • צפו בראיון

התפילין של הזולת: סיפורים מרגשים מפרויקט החיבור בין יהודים

אסף מגידו | מקודם

מורדמת ומונשמת

לוחמי האש שמעו קריאות מחלון הבית הבוער וחילצו לכודה

דוד הכהן | 26.04.24

מזג האוויר

התחזית: מהפך. אחרי השרב הכבד - עכשיו התור של הגשם

כיכר השבת | 26.04.24