כיכר השבת

הרהורים, ב'שבעה' לאהוביה

אם לא נתעורר, זה יחזור אלינו כבומרנג; ח"כ אליהו ברוכי בטור מיחד

התחושה היא, שמותר להפעיל שיקול דעת "מיוחד" כשמדובר ב"דוסים" - שם כולל לנערי גבעות/הפלג/משתתפי חתונות - ואסור לנו לעבור על כך בשתיקה • ח"כ ברוכי חזר מניחום אבלים בבית ממשפחת סנדק, וכותב את הרהוריו (טור)

35
ח"כ אליהו ברוכי | כיכר השבת | י"ג בטבת | 28.12.20
אם לא נתעורר, זה יחזור אלינו כבומרנג; ח"כ אליהו ברוכי בטור מיחד
(באדיבות המצלם, ללא קרדיט)

בחודש יולי האחרון התקיים בוועדת הפנים של הכנסת הדיון הסוער ביותר בקדנציה הקצרה הזאת. הנושא: השימוש במכת"זיות. לא, לא היו באותם ימים הפגנות של נערי גבעות מתחת לגשר המיתרים, וגם לא הפרות סדר של 'הפלג' בצומת שרי ישראל.

בשיאה של מגפת הקורונה התקיימו, בניגוד להגבלות, בניגוד לשעות הרעש ובניגוד לכל היגיון, הפגנות המוניות ומדביקות מול מעון ראש הממשלה. המשטרה, כמו בכל הפגנה, השתמשה באמצעי המוכר לפיזור הפגנות: מכת"זיות.

מסתבר, כי האמצעי הזה מוכר בעיקר לחובשי כיפות (לא משנה באיזה צבע). הציבור הכללי לא ידע איך לאכול, או יותר נכון איך לשתות את זה.

יו"ר הועדה חברת הכנסת מיקי חיימוביץ' הביאה מומחים ובוגרי הפגנות שסיפרו עד כמה האמצעי הזה לא מידתי וגורם לנזקים בלתי הפיכים. האם זה נכון? האם זה כלי לא אפקטיבי? האמת, אני לא יודע. אבל למרות שלי ולחבריי בימין צרם העיתוי, לא היה לנו ספק שמדובר בדיון חשוב.

כמי שמייצג את המיעוט בחברה בישראל, שמחתי שמתנהל דיון ער בכל הנוגע לשימוש בכוח משטרתי מופרז. ואכן, מהר מאוד המכת"זיות נעלמו ממוקדי ההפגנות נגד ראש הממשלה.

בשבוע שעבר נתקלנו בהן שוב. כתבתי על הצביעות בעצם השתיקה (משמאל) על השימוש בה. לצערנו, הקיבעון המחשבתי הזה הביא לטרגדיה שעלתה גם בחיי אדם: מותו של הנער אהוביה סנדק ז"ל.

האם אני יודע מה בדיוק התרחש במרדף המשטרתי אחרי אהוביה וחבריו? לא, אני לא יודע. אבל דבר אחד אני כן יודע. בוודאות: שום דיון לא התקיים על כך. כלום! הרי אין חולק שברמה המבצעית (וסליחה ומחילה שאני מרדד מוות של נער למישור ה"מבצעי") אסור שתקרית כזאת תיגמר בתוצאה של מוות. אסור! האם התקיים איזשהו דיון ציבורי? תקשורתי? תחקיר חיצוני? משהו בוועדות הכנסת? כלום. שקט.

אמו של אהוביה, בזעקה כואבת ב'שבעה' (צילום: יוני סעדה)

אי אפשר שלא להבין את הקשר בין הדברים: גם אם אתה כועס ורותח על 'הפלג' (ויש על מה לכעוס. ברור), אסור לך לשתוק על השתלחות חסרת-רסן של המשטרה בהפגנות.

כחבר בתנועת דגל התורה, יש לי 'בטן מלאה' על ההפרות של הפלג, שלא פעם גם נגררו להטרדות אישיות אצלי ואצל חבריי, בשל מעורבותנו ב"עקירת הדת". אבל הנושא כרגע הוא לא חידוד ההבדלים בין המפגינים לבין אלו שספונים בבית המדרש, אלא התנהלות המשטרה כנגד מיעוטים, והאפליה הקיימת.

אפליה זאת תחזור אלינו כבומונג. אל לנו להתלונן על 'אכיפה בררנית' בחתונות קורונה בתוך המגזר החרדי, אם אנחנו לא מבינים שזה הכל אותו סיפור.

בסופו של דבר, האזרח זקוק לשיקול הדעת של השוטר שנמצא בשטח. ראינו יותר מפעם אחת שמדובר בשיקול דעת שגוי (בלי להכליל חלילה את כל השוטרים). השוטר שנמצא בזירה לא מבחין בין מי שמנוי לעיתון הפלס, לבין מי שמנוי ליתד נאמן ומבקש בסך הכל לקפוץ להגיד מזל טוב בחתונה של בת דודה.

השוטר כן מכיר את השיח הציבורי, והתחושה היא שמותר להפעיל שיקול דעת "מיוחד" כשמדובר ב"דוסים" (שם כולל לנערי גבעות/הפלג/משתתפי חתונות). אסור לנו לעבור על כך בשתיקה. ובמקום שהצביעות זועקת לשמיים, צריך לפחות להכיר בכך.

בתמונה: אני, מחובק (בפעם הראשונה מאז פרצה הקורונה. ושלא נדע עוד...) עם אברהם סנדק, אביו של אהוביה ז"ל ואיש שאהבת ישראל יוקדת בעצמותיו.

תוכן שאסור לפספס
35 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
29
אני חושב שיש בך הרבה התחשבות בצער של אחרים. זו תכונה טובה מאוד לחברי כנסת (ולרוע המזל, לא רבים מהמפלגה שלך מחזיקים בה). אבל אני חושב גם שאתה טועה בנושא הזה. המשטרה אמורה לאכוף את החוק, ולכן עליה להפעיל כוח. בישראל, אם כבר, המשטרה לא אלימה מספיק כלפי עבריינים - הנה רק לאחרונה ראינו בלוד את המשמעות.
חנן. ב.30.12.20
דבר אחד אני מסכים איתך שאליהו ברוכי הוא פנים חדשות בכנסת גם חרדי וגם אנושי ומתחשב
נועם זלצמן30.12.20
28
הכל נכון. רק למה אתה כח"כ לא מכנס את וועדות הכנסת. למה מיקי חיימוביץ אחת הצליחה לעצור את המכת"זיות בהפגנת השמאל ו16 חכים חרדים לא מצליחים לעשות את זה. וסליחה לא הכל נכון השוטרים לא לוקים בשיקול דעת שגוי אלא ברוע ושנאה כלפי הציבור הדתי והחרדי....
שוטר28.12.20
27
אין על אליהו ברוכי אני מכיר אותו מאז ילדותי בפתח תקווה הוא מלך..........
חיים28.12.20

הצגת כל התגובות

26
איזה מן משטרה זאת?????????????????????
חרדי28.12.20
25
צודק לחלוטין. ראיה רחבה.
דני28.12.20
24
כל הכבוד לך חבר הכנסת אליהו ברוכי כל הכבוד ממש
דוד 28.12.20
23
למה הגנה על אנשי ה"פלג" דורשת הסבר ארוך? הם לא יהודים?
אברהם28.12.20
22
המסקנה שעולה מהטור הזה היא שאין לך, ח"כ ברוכי, בעיה עם האלימות המשטרתית אלא כל הבעיה היא שהשוטרים לא מבדילים בין "סוגי החרדים" ובעצם החשש שלך הוא שכאלו ששייכים לדעותיך לא יספגו את האלימות המשטרתית. אם היית יכול לבטח זאת, לא הייתה לך שום בעיה עם ההתעללות המשטרתית אלא להיפך, יתכן ואף היית מעודד זאת..
ללא שם28.12.20
21
אסור לכם, כמייצגי הציבור החרדי השפוי, לתמוך ולו בעקיפין בפורעי הפלג. הם הזיקו ומזיקים לנו יותר מהגרועים שבאוייבינו.
יוסי28.12.20
20
יש ציבור חרדי עצום שרוצה עמידה תקיפה בהתנהלות מול המשטר הציוני.
יוני29.12.20
לא זה מה שמפריע לי אצלכם אני נגד המשטר הציוני לא פחות ממכם מפריע לי שאתם מתעקשים לא לעטות מסכה גועל נפש הגאון הגדול רבי שמואל אויערבאך מתבייש בכם
ג'פרי 29.12.20
שמעידה על עצמה
עלובה עיסה29.12.20
19
חבר כנסת מבורך חד ומדבר לעם חזק וברוך
דוד28.12.20
18
שירבו כמוך עוד חברי כנסת שיש להם אהבת ישראל אמיתי.
יוסף28.12.20
17
חוננו: *תושבת כוכב השחר: רכב הימ"ר שפגע ברכב הנערים כמעט נכנס בי בתאונה חזיתית* עדותה של תושבת היישוב כוכב השחר, אשר נהגה בכביש בזמן המרדף שהסתיים בתאונה בה נהרג אהוביה סנדק ז"ל, חושפת את נסיעתם הפרועה של שוטרי הימ"ר שכמעט ונכנסו בה במהלך המרדף חזיתית. הנהגת שיחזרה "ביום שני בצהריים, חזרתי מהעבודה
איש קרית ספר28.12.20
16
מתישהו התחיל ליפול אצלם האסימון... הבעיה עכשיו כפולה , עד היום "נניח" שהם לא הבינו אז לא פעלו בנושא. היום שהם כן מבינים את חומרת הבעיה הם עושים משהו?????
משה28.12.20
15
השוטרים תוקפניים כנגד חרדים ונערי גבעות, אבל נזהרים בכבודן של התפרעויות ערבים (למשל בלוד) והפגנות בלפור.
יהודי ישראלי29.12.20
14
כל מילה בסלע! כל הכבוד לך רוצים לראות מעשים!
ש.ש28.12.20
13
ברוכי אתה אישיות מדהימה! מחובר לשטח ואנושי מאד, עלה והצלח!
מיוחד28.12.20
12
רק אצל חרדים ומתישבים מפעילים מכתזיות ובבלפור בכפפות של משי מעניין למה ?
כואב הלב.28.12.20
11
לניחום אבלים , כולנו בסירה אחד ולא נטבע ! לא נטבע ! נכניס את השד המשטרתי חזרה לבקבוק !
כל הכבוד שהלכת 28.12.20
10
רק באחדות של הציבור החרדי והחרד"לי נצליח לרומם את עולם התורה, את העם ואת הארץ. זהו זמן בחירות. אני מקווה מאוד שיהיו חיבורים כאלה כדי שיהיה לנו למי להצביע.
אחדות28.12.20
9
אני שמחה שיש לנו נציג כמו ברוכי, שמחה על האנושיות שהוא מביא איתו לתפקידו הציבורי, ומקוה שיצליח. התרשמתי במיוחד שהוא הראשון מחכ"י דגל שלא מסכים עם ההתנהגות הברוטאלית של המשטרה לעצניקים למרות שהוא לא מסכים עם דעותיהם. כן ירבו כמותו.
אני28.12.20
8
וואהו וואהו וואהו, אליהו ברוכי אתה אדם מדהים אמיתי נטול כפפות רגיש ומתחשב, פנים כמוך היו חסרות ביהדות התורה ירבו כמותך!
חגית זוננפלד29.12.20
7
סוף סוף חבר כנסת רגיש, מוכן אפילו להגן על הפלג למרות ההתנגדות להפגנות המגעילות שלהם. ברוכי ופינדרוס, אצביע לכם שוב.
ליטאי29.12.20
זה לא הפגנות של פלג אלא של נוער הגבעות והציבור הדתי לאומי
א29.12.20
6
המשטרה מפחדת מהשמאל, יש שם שופטים עורכי דין שלא יתנו להם לנשום.
הדסה28.12.20
5
אדון ברוכי, זה מה שמפריע לך?? הרבה יותר מזעזע זה מוסד לחינוך מיוחד בבני ברק שהיה תקוע עם הילדים בלי שום אפשרות להסיע אותם הביתה!!! הרבה יותר מזעזע זה ילדים בגנים שלא היה להם דרך לחזור הביתה!!! אז שיחטפו מכות, והרבה! כל מי שנגרם לו עוגמת נפש אדירה בגלל השתוללות הפלג היה רוצה להכניס מכות הרבה יותר מ
יוסף28.12.20
4
אליהו ברוכי, פרח כמוך שגדל בערוגת הבושם באשדוד, בצילו של אדוננו המעגלי צדק זיע"א. כמה עצוב כעת, לראות את הטשטוש הנוראי שלך בהשקפה..... לגופם של דברים אני רוצה להעמיד אותך על טעותך הגדולה, אתה מנסה בכשרון רב לכלול את כל קבוצות המיעוטים תחת הגדרה אחת, ולטעון שההפליה המשטרתית קיימת אצל כולם, כי המשטרה
א. מהמבינים בעם29.12.20
איזה דעות עקומות. אסור לנחם אבלים כבר רחמנא ליצלן לאן תגיעו לאן???
ה' ישמור ויציל30.12.20
3
יש צד שני למטבע אני דווקא עד תקופת הקורונה הזדהיתי עם תלמידי הגאון הגדול רבי שמואל אויערבאך זצ"ל אני מתנגד מושבע לגיוס חובה בכלל זה מתאים למאה ה19 היום הדבר הזה אולי קיים במדינות נחשלות, בעידן הסייבר גיוס חובה הוא פארסה, אבל מאז הקורונה שהם וכת החסידים בעיקר אלו שמתעקשים לא לעטות מסכה אני אוחז שמכת"
ג'פרי 28.12.20
2
דגל התורה הפתיעו עם חברי כנסת שפויים, רהוטים ומקובלים על כל רואיהם. לא עסקנים. בני אדם. איפה אנחנו ואיפה הם, אנחנו תקועים עם עסקנים..חבל.
חסיד29.12.20
צודק בכל מילה
רשעים ארורים29.12.20
1
חיות-ה ומלצר רוקדים בחתונה "כשר למהדרין" אפשר להאכיל את הציבור להם משמשי הדוגמא והמופת זה בסדר. לא להתיחס למשה ארבל בשרי צדק -מי אתה? בתאונה סמוטריץ "תעוף מהשטח" אצלנו התורה אמת ומשה אמת והיא תנצח
אלמוני29.12.20
אולי גם יעניין אותך
בארץ

לפיד זועם: "הצמחונים מרוצים, כתף בקר עלה היום ב-40%"

דניאל הרץ | 08.05.24

"מרגישה נפלא"

אלמה יצאה מעזה על סף מוות, היום היא השתחררה מביה"ח

דוד הכהן | 08.05.24
ש

מדהים

"חלמת חלום, תחזור לישון": זוכה יחיד בהגרלת הדאבל לוטו

כיכר בשיתוף מפעל הפיס | מקודם

"ריבונות ומשילות"

הבוקר: מבצע להריסת בנייה בדואית לא חוקית בנגב

קובי רוזן | 08.05.24

התחזית

מזג האוויר: התחממות, מחר חם ויבש | בשישי: שרב כבד

כיכר השבת | 08.05.24
ש

הכרה בלימודי הסמינר

רוצה ללמוד תואר וחוששת מפגיעה באורח החיים? כנסי >>

כיכר בשיתוף אונ' בר אילן | מקודם

39 גופות בשבי

ליאור רודאיף נחטף; היום משפחתו התבשרה כי הוא נרצח

בני סולומון | 07.05.24

בגלל חודו של קול  

ארבל חתם: הסבב השלישי בבחירות למגדל - בעוד שבועיים

יהודה גל | 07.05.24

שעתיים לפני הגילוי

ההודעה המחרידה שקיבלו הוריו של אליקים ליבמן הי"ד

חזרי שטרן | 07.05.24

אזהרת צפיה

אב החטוף תיאר את הסרטון הקשה: "אף אחד פה לא ראה"

יוני גבאי | 07.05.24
ש

כלי קודש

משרה מכובדת: הדרך למיצוי היכולת הלימודית

כיכר בשיתוף מלמ | מקודם

האח מאשים

בצומת שבו נחטף דודו הי"ד: כך נעצר באלימות אורי וקסמן

דניאל הרץ | 07.05.24

המשטרה פתחה במבצע | צפו

הסוכן הסמוי הפליל: מעצרים של עשרות חשודים באילת

קובי רוזן | 07.05.24

"ההתיישבות בצומת דרמטי"

יו"ר מועצת בנימין ישראל גנץ מונה לכהן כיו"ר מועצת יש"ע

יוסי נכטיגל | 07.05.24

"עד שאחרון החטופים חוזר"

בכביש 1: משפחות שכולות חסמו משאיות סיוע לרצועת עזה

קובי אטנגר | 07.05.24
ש

קרקע למכירה ליד ירושלים?

זכות לדירה ירושלמית ב-140 אל"ש - ממש בהישג ידך

כיכר בשיתוף גרין פארק | מקודם

מזג האוויר

התחזית: גשם מקומי קל ועלייה בטמפרטורות

כיכר השבת | 07.05.24

המגעים לעסקה

מחלוקת במשפחות החטופים: "עכשיו צריך להגביר לחץ צבאי"

דוד הכהן | 06.05.24

"חמאס הסכים לעסקה"

במקביל להודעת חמאס: הפגנות סוערות בירושלים ובתל אביב

קובי רוזן | 06.05.24