כיכר השבת

תיעוד: מסיונרים מכים בחור-ישיבה

בחור-ישיבה מקריית-ספר ירד בתחנת האוטובוס ברעננה, בדרך לביתו. מסיונרים חשדו כי מדובר בפעיל "יד לאחים" והיכו אותו באכזריות (בארץ)

41
ישראל אהרון | כיכר השבת | כ' בסיון | 02.06.10
(צילום: מתוך הוידאו)

סרטון מזעזע של מסיונרים מכים בחור-ישיבה נחשף באחרונה באתר חב"ד און-ליין - COL על-ידי העיתונאי מנדי ריזל.

בחור-הישיבה צעד מתחנת האוטובוס בצומת רעננה לעבר ביתו. הוא רצה רק לפגוש את משפחתו לאחר שהיה ממושכת בישיבה בה הוא לומד בקרית-ספר.

אלא שלשני מסיונרים, רוסי בעל תעודת-זהות כחולה ותייר ממוצא אינדונזי בעל אזרחות הולנדית שהגיע הנה במסווה של טיול, היו תוכניות שונות לגביו.

שני המסיונרים הם חלק מזערי מעשרות מסיונרים שפשטו לאחרונה על איזור השרון במטרה ללכוד נשמות יהודיות, במסגרת פרוייקט ענק וחדש שעלותו 40 מיליון שקלים, לא פחות.

המסיונרים, שעברו על החוק בכך שניסו להמיר את דתם של עוברי-האורח, חשבו שהבחור התמים המופיע בסרטון כשהוא נאנק תחת ידיהם האימתניות, קשור לפעילי 'יד-לאחים' - אימתם של המסיונרים.

נימה של רעד נשמעה בקולו והוא חשש לדבר: "אני חושש לחיי. המשטרה עושה ממני צחוק. הם רואים חרדי ומזלזלים בי ואני כבר מיואש. אני מרגיש שאין לי הגנה ואין לי למי לפנות אם ירצו להתנקם בי", אמר בקול מעורר חמלה. קוראים לו נתי נ. והוא בן 21.

"ירדתי מהאוטובוס בצומת רעננה וראיתי אנשים עם שלטים המדברים על 'אותו-האיש'. כשהם ראו אותי, הם רצו לכיווני. לא הבנתי למה הם עושים את זה וברחתי מהם, כששניהם בעקבותי. במהלך המרדף הם צעקו לעברי 'דוס, דוס'. לבסוף, נגמר לי הכח והם תפסו אותי ונתנו לי מכות רצח. אנשים שעברו שם התעלמו, ורק אחד ניסה להתערב. הם, ברוב חוצפתם אמרו לו שבאותו בוקר תקפתי קשישה, ולכן הם מכים אותי..."

מכות בכל הגוף

שני המסיונרים, שלאחר-מכן התברר כי הם בעלי עבר של אומנויות לחימה, ניסו לתלוש את ידיו. כל אחד מהם תפס יד אחרת והם עיקמו אותה מאחורי הגב כדי שתנזק בצורה הקשה ביותר.

"אחר-כך הגיע מישהו וצילם", אמר בהתכוונו לסרטון הקצר המוצרף לכתבה. "הוא צילם את זה בפלאפון נייד ושמחתי שלפחות יש תיעוד ממה שהם עשו לי, אבל נגמר לו המקום בפלאפון בתום חמש-עשרה שניות".

שכנים ששמעו את זעקות השבר של נתי הזמינו משטרה. זו הגיעה ולקחה את השניים לחקירה, כשבסופה נאסר עליהם לצאת מביתם לחמשה ימים. "הגעתי לבית-הרפואה כשכל גופי דואב וכואב כאבי תופת בידיים, ברגליים, בחזה, בבטן, בכתפיים ובראש".

נתי אכן הובהל לבית הרפואה הקרוב, שם שהה עד שעות הבוקר שלמחרת, כשבמהלכן עבר בדיוקת מקיפות. למרבה הנס, הוא לא נפגע באבריו הפנימיים, אך גופו מלא במכות יבשות וכואבות.

הוא חושש לחייו, ובמדינת ישראל של שנת 2010 יש לו סיבה טובה לכך. "אחרי שהמשטרה הגיעה ניגשו אלי מסיונרים אחרים, צילמו אותי ואת החבלות שעלי והבטיחו לי שעוד נפגש. החוקר במשטרה אמר שאני לא אמין עליו במיוחד, וכך יוצא שאני יושב בביתי ולא מוצא את נפשי מרוב כאבים וחרדות, ושני המנוולים הללו ימשיכו להתסובב חופשי בעוד שלושה ימים.

"יש לי עוגמת-נפש רבה, אני כבר לא סומך על אף-אחד", הוא אומר. "איך יתכן שיגיעו לכאן תיירים במסווה של נופש, יתנו מכות ויעברו על החוקים מבלי שאף אחד ימנע זאת מהם"? הוא תוהה בצער. "אחרי שבועיים, המסיונרים האלימים חוזרים למאורות שלהם בחוץ-לארץ, ומשאירים כאן בארץ נשמות וגופים מוכים וחבולים. זו הפקרות. אתה חושב שהכתבה הזו תעשה משהו"? הוא שואל בתמימות.

הרב שלום-בער ליפשיץ, מנכ"ל 'יד-לאחים' מסר בשיחה עם COL, כי כעת נחשפו הפנים האמיתיות של המסיונרים שמציגים את עצמם כרודפי אהבה ושלום.

הוא ציין כי הוא מקווה שכעת יחוקק סוף-סוף "חוק המיסיון" המציע עד שלוש שנות מאסר למי שיתעסק בהמרת דת. "על החכ"ים הדתיים והחרדיים, ועליהם בלבד, מוטלת האחריות והמלאכה הזו. הדבר תלוי רק בהם ואני מקווה שבעקבות המקרה הזה הם יתעשתו במהרה", הוא אומר.

תוכן שאסור לפספס
41 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
26
למה כך צריך לערביץ? שלא יזכו לחזור לארצם בשלום!
מתוקה02.03.11
25
פשוט לבכות די כל רגע המשיח צריך לבוא ולגאול אותנו ויאמר די לצרותנו
יהודיה02.06.10
24
זה חמור מאוד ..חייבים להרעיש עולמות ...בכול דרך .
חיים 02.06.10

הצגת כל התגובות

23
זהו זה אחרית הימים הדברים שקורים פה פשוט לא הגייונים!! מסכן אף אחד לא בא לעזור לו בושה!!
*דוסית*02.06.10
22
צריך לפרסם את כל הסרטון בכל העולם
משה02.06.10
21
אהבה מביאה אהבה.אני מגנה אלימות מכל צד .זה לא סוד שהחרדים גם בחרו בנשק שנקרא אלימות נגד יהודים חילונים רמזורים שוטרים מיסיונרים.איפה היו אנשי מאה שערים נראה אותם מתמודדים נגד ערבים או מיסיונרים.נצרות שקר האיש ההוא דרש לקיים מצוות .אל תדמה לא באתי להפר את התורה או נביאים אלה למלא .אדם שיפר אחת מן המצ
פראנק גאה לא שג02.06.10
20
לא עשו דבר? הוא התחנן על נפשו, איך יכולתם להביט ולא לעזור לו? הוא יהודי משלנו, ריבנו של עולם, יש לעזור לכל יהודי באשר הוא, מה האדישות הזו? העיקר לצלם? בושה
אתי02.06.10
19
צריך לראות את זה פעמים שלוש בשביל להבין איזה רשעות, בארץ ישראל? במדינת היהודים? ימח שמם כמו נאצים, איזה זעקות הוא זעק, ולא פחות ארורים אילו שעמדו מהצד, איפה הלב היהודי הייתם זוקרים סלע על גבם ובורחים אם אתם מפחדים שומו שמים.
הסקוצבריט רב'ה 02.06.10
18
אם נדע אך להפוך את הספר לטובתו כדי לקעקע את אמונתם זה חוכמה .לי אישית יצא להיתווכח עם כמרים .היתה לי חברה נוצריה.הצלחתיבעזרת ה לנצח את הכמרים מתוך הברית החדשה.כי הראתי להם ישוע היה תלמיד חכם לימד תורה ודרש לקיים תורה ומצוות.אמרתי בואו תקיימו מצוות תעשו ברית מילה תאכלו כשר תשמרו שבת אז נתווכח כן מש
אטיאס02.06.10
בסדר, אבל צריך גם להתמודד חוקית.
אברהם הנכבד 02.06.10
17
ה' ישמורר
טל02.06.10
ה' יקום בהם!!
בת ישראל02.06.10
16
מהארץ .ב.כולנו חייבים לפעול ומהר .זה יכול לחזור על עצמו כל רגע...רשעים ימח שמם וזיכרם ...
חיים 02.06.10
15
מוכיח כמה שאנחנו צריכים לתפוס את תפקידי המפתח במדינה ולהנחיל לדורות הבאים את דרך התורה. עם ישראל חי וקיים וימותו הקנאים.
ציו ני23.02.11
14
כל כתבה על יד לאחים מביאה את דבריה של היו"ר בלבד.... כנרה שיש להם יו"ר ודובר ותו לא!
י. ד.02.06.10
13
שימו לב איפה היד של המסיונר....
שמלקה02.06.10
12
לא עושים כלום למגר את הפשע !!! רק בשני דברים הם פועלים חזק, 1 אם יש תקשורת, 2 אם זה הפגנה של חרדים או שמרביצים לערבים או לגנבים ! ויש לי הרבה סיפורי זוועה על המשטרה החולנית שלנו ואין כח לכתוב אותם. אולי בהזדמנות.
ישראלי מפוכח02.06.10
11
שיגיש עוד תלונה ושיאיים שאם לא יטפלו בזה הוא יפנה לגוף שחוקר שוטרים וכן כיכר השבת ועוד עיתונאים שאכפת להם לאו דווקא חרדים צריכים לעשות לחץ ציבורי רק ככה ייתחסו לזה ברצינות
מזועזעת02.06.10
10
כך אם לא נצא להלחם זה מה שיעשו לנו
שמעון02.06.10
9
אם המסיונרים גברים יענ י שיבואו לפה וניראה למי הם ירביצו
עודד23.06.10
8
החרדיים? אני מוכן ראשון לבוא לכל מקום, בכדי לקיים הפגנה כזו, הפגנה שתעיר את הח"כים החרדיים משנתם, ותעיף את המיסיון המטורף והשנוא הזה לכל הרוחות!!!!1 כואב לי על הבחור והאמינו לי, לו הייתי שם הייתי מוריד להם לום ברזל בראש לכל אחד מהם!!!!!!!!!!!!!!
מוישה02.06.10
7
החכים החרדיים מפנים לו עורף!!!! הוא צועק וזועק כבר שנים על זה אבל אין קול ואין עונה !!!!!
שונא צבועים02.06.10
6
מן הסתם מדובר בעוד בחור ישיבה שלא עשה כלום ממש כבשה תמימה !!! למה הרביצו לו ???? דיי כבר תפסיקו להתגרות ותפסיקו לקבל מכות בהצלחה!
yosef06.06.10
5
החרדיים? אני מוכן ראשון לבוא לכל מקום, בכדי לקיים הפגנה כזו, הפגנה שתעיר את הח"כים החרדיים משנתם, ותעיף את המיסיון המטורף והשנוא הזה לכל הרוחות!!!!1 כואב לי על הבחור והאמינו לי, לו הייתי שם הייתי מוריד להם לום ברזל בראש לכל אחד מהם!!!!!!!!!!!!!!
מוישה02.06.10
4
לא עשו דבר? הוא התחנן על נפשו, איך יכולתם להביט ולא לעזור לו? הוא יהודי משלנו, ריבנו של עולם, יש לעזור לכל יהודי באשר הוא, מה האדישות הזו? העיקר לצלם? בושה
אתי02.06.10
כי אולי לא הייתי מבין שאולי ההכאות היו בצדק, אבל, אם הייתי יודע שהם מסיונרים וההכאה שלא בצדק, הייתי נותן להם בעיטה בגב כדי שיפסיקו(אני גם יודע נקודות תורפה)
אברהם הנכבד 02.06.10
כי אולי לא הייתי מבין שאולי ההכאות היו בצדק, אבל, אם הייתי יודע שהם מסיונרים וההכאה שלא בצדק, הייתי נותן להם בעיטה בגב כדי שיפסיקו(אני גם יודע נקודות תורפה)
אברהם הנכבד 02.06.10
3
השנאה לחרדים מזכירה תקופות אפילות בהיסטוריה שלנו
יוסי06.06.10
2
בבקשה תפרסמו תפרטים שלהם - יש אנשים שיודעים להתמודד גם עם בעלי "עבר בלוחמה"
נ03.06.10
1
איפה גרים איפה עובדים וכו" שיכתוב באתר
צבי אברגל05.06.10
אולי גם יעניין אותך
בארץ

ירושלים: פצועים חולצו משריפה שפרצה בבניין מגורים גבוה

דוד הכהן | 10:08

אכיפת עבירות התנועה

תפסו משאית עם חריגת משקל של 66.2 אחוז מעל המותר

קובי אטינגר | 09:51

מזג האוויר

התחזית: הגשם יתפשט בהדרגה מהצפון גם למרכז הארץ

כיכר השבת | 07:56

כל עדכוני המלחמה

חשש בעסקת החטופים; הנייה חזר לקטר; הרוגים בעיר רפיח

כתבי כיכר השבת | 07:00

בשורה נוראה

בבארי הודיעו: החטוף דרור אור שילדיו שוחררו מהשבי - נרצח

מישאל לוי | 02.05.24
ש

כלי קודש

אברכים טוענים: זאת השיטה להישאר בכולל ולהתפרנס בכבוד

כיכר בשיתוף מלמ | מקודם

"נשות האברכים"; מקלב במטה הארצי של מערך הכבאות

דודי בן חמו | 02.05.24

אירוע חריג

ניסה לתקוף את שיירת ראש הממשלה בתל אביב - ונעצר

יוני גבאי | 02.05.24

"בזכות שלד של עטלף"

פריצת דרך אחרי עשור: מתי באמת נבנתה החומה בירושלים?

יוסי נכטיגל | 02.05.24

ודווקא סמוך ל'עצמאות' | טור

השנה נקרא פעמיים – הציונות הביאה את הגאולה

אריה יואלי | 02.05.24
ש

מוצף בפניות

התעוררות עצומה למצוות תפילין בכל חלקי העם

אסף מגידו | מקודם

תאונת עבודה

רמלה: פועל נהרג באתר בנייה בעיר; שני מנהלי עבודה - עוכבו

בני סולומון | 02.05.24

תיעוד מהאוויר

כמה עשרות נשים הצליחו לחסום את איילון; "עסקה עכשיו"

דוד הכהן | 02.05.24

כך ניתן אוויר לחמאס

כך פעל מחדל המענקים לעזה - לבקשת נתניהו וראש המוסד 

יהודה גל | 02.05.24

מזג האוויר

התחזית: הטמפרטורות רגילות לעונה, ייתכן טפטוף בצפון 

כיכר השבת | 02.05.24
ש

במיוחד לחג הפסח

מתארגנים לחג עם 'קונים מקבלים' הכי שווה שיש

כיכר בשיתוף קרן החשמל | מקודם

גינוי אחרי הסערה

נתניהו נגד בוגי יעלון: "צריך להתבייש על דבריו"

יאיר טוקר | 01.05.24

חשש ממפגע סביבתי

ראשי רשויות מזהירים: "משרפה פלשתינית - סכנה קריטית"

דניאל הרץ | 01.05.24