כיכר השבת

כוחי ועוצם ידי

ישי: "הכישלון במלחמה נבע מתחושת כוחי ועוצם ידי"

במהלך כנס חזרה בתשובה, דיבר השבוע יו"ר ש"ס השר אלי ישי, ובחר לעסוק באחד הנושאים הרגישים בחברה הישראלית. ישי עמד על ההבדל שבין הניצחון של מדינת ישראל במלחמת ששת הימים לעומת הכישלון במלחמת לבנון השניה, והסביר כי הכישלון נבע מתחושת ה"כוחי ועוצם ידי", ומחסור בתפילות של החיילים (בארץ)

56
חזקי שטרן | כיכר השבת | כ"ג בטבת | 18.01.12
השר אלי ישי (צילום: פלאש 90)

מדוע חיילי צה"ל לא ניצחו במלחמת לבנון השנייה? יו"ר ש"ס ושר הפנים אלי ישי, טוען כי הסיבה לכך היא החיילים שלא התפללו מספיק, וסמכו רק על "כוחי ועוצם ידי".

בדברים שנשא השר ישי השבוע, בכנס שארגן אחד מגדולי מחזירי התשובה, הגאון רבי ראובן אלבז, ראש ישיבת "אור החיים", הוא התייחס לניצחון של מדינת ישראל במלחמת ששת הימים לעומת הכישלון במלחמת לבנון השנייה.

דבריו של השר ישי, נחשפו אמש בערוץ 10 על-ידי הפרשן לענייני חרדים, אבישי בן חיים. "תראו מה זה לומדי התורה וזכות התורה וזכות בעלי התשובה. יש פה מבוגרים שזוכרים את ששת הימים, אני הייתי צעיר מאד בימים", אמר ישי.

"במלחמת ששת הימים, כל מדינות ערב נלחמו נגד עם ישראל", המשיך שר הפנים. "על כל חייל יהודי היו לפחות מאות חיילים, אם לא אלפים. על כל טנק, מאות טנקים. על כל מטוס, מאות מטוסים. ותשימו לב מורי ורבותיי איזה נסים ונפלאות. היינו אז הצבא הכי חלש במזרח התיכון. לא היה לנו שום סיכוי לנצח. פתאום כולם בורחים ועם ישראל מנצח.

"במלחמת לבנון השנייה", הוסיף אלי ישי, "היינו הצבא הכי חזק במזרח התיכון, לא כמו במלחמת ששת הימים, הכי חזק. בלי מצרים, בלי סוריה, בלי לבנון, בלי עיראק, בלי תימן, בלי לוב, בלי לבנון, רק 2,000 חזבאלונים. תראו מה קרה במלחמת לבנון השנייה".

"אתם יודעים מה ההבדל?", שאל ישי, ומיהר להשיב. "במלחמת ששת הימים כל יהודי ויהודי שהלך למלחמה והלך לקרב, הרים את העיניים לבורא עולם. אבל במלחמת לבנון השנייה אמרנו: 'כוחי ועוצם ידי'. ואז הקדוש ברוך הוא אמר לנו: 'כוחי ועוצם ידי? בוא נראה מה יהיו התוצאות'".

"מורי ורבותיי זה מוסר גדול", סיכם ישי. "כשכל מדינות ערב נגד העם היהודי, מה שיציל את העם היהודי זה לומדי התורה ומזכי הרבים וקירוב רחוקים והתשובה".

יו"ר האופוזיציה, ויו"ר מפלגת 'קדימה' חברת-הכנסת ציפי לבני, הגיבה לדברים ואמרה כי "מדובר בעוד אמירה מקוממת. חיילי צה"ל הם אלה שיוצאים להגן על מדינת ישראל, הם עשו את זה במלחמת ששת הימים, הם עשו את זה במלחמת לבנות השניה והם ימשיכו להגן על מדינת ישראל בגופם. יש גבול למה שחיילי צה"ל, המשפחות השכולות וכל אלה שמשרתים בצבא יכולים לספוג ולשמוע".

(צפו בוידאו, באדיבות חדשות 10)

תוכן שאסור לפספס
56 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
37
על תדברי בשם המשפחות השכולות אני יכול לדבר היות ואני יתום צה״ל מגיל שש וחצי גדלתי בלי אבא. ואני מאמין וזו תפיסת עולמי שאלוהים מגן על עם ישראל ודאי שצריך צבא אבל בלי עזרתו אנו לא שווים . בבקשה ממך על תעשי כותרות על גבם של המשפחות השכולות.עדין לא שכחנו את הסרט העיט שבו הוצגו משפחות השכולות כעיט שעט על
המלאך30.01.12
36
היום אסור לנו (החרדים) לומר שום דבר בשום מקום כי הם מחפשים אותנו בפינה.
עדיף להזהר18.01.12
35
לא יאומן, אלי ישי שר בכיר בציבור החרדי תוקף בחריפות עיתונאי שסך הכל הביא ציטוט מהדברים שאמר אלי ישי שהחיילים לא התפללו מספיק במלחמת לבנון השניה בקללל שלא התפללו. אבישי בתגובה אם עיוותתי את דברי ישי אני מתפטר ולא, שאלי ישי יתפטר
מאזין קבוע 18.01.12

הצגת כל התגובות

34
ומה שקרה במלחת ששת הימים,זה בגלל שהקב"ה נשבע לאבות שלא יכלה את זרעם שלולא זה,לא היה נשאר שריד ופליט מ"שונאיהם" של ישראל. והראיה,שעד הים בארה"ב לומדים באונברסיטאות את המלחמה הזאת שכולם מודים שאינה טבע כלל. ומה שקרה אח"כ,בפרט במלחמת לבנון
נס לרשעים."19.01.12
33
והוא יוכיח את זה לכם שחור על גבי לבן שאותם חיילים שהיו אצלו בזמן היציאה לקרב ההוא לא נפגעו כי הוא זה בזכות האמונה והברכה שלו והדברים בדוקים ב' במדינה דמוקרטית זכותו להביע את תחושתו ופרשנותו ושיתפוצצו להם הכופרים והמסלפים המושחתים כולל כאן בתגובות מה שעשה האפיקורס והסלפן המושחת כאן דניאל שלתקח ציטוט
יצחק בן נתן18.01.12
32
מה כולם מתפלאים כל ראשי הישיבות, המשגיחים במשיחות מוסר אומרים זאת תמיד אז מה המהומה. אלי ישי כל הכבוד ככה מנהיג צריך לנהוג בלי לפחד מאיש.
אהוד18.01.12
31
לכל המתלהמים! במקום שתנסו להתבונן בדבריו הנכוחים של השר, שמה לעשות, תאהבו או שלא, הוא יהודי מאמין! וזו אמונתו וזו זכותו. וזו אמונתו של כל מי שלב יהודי פועם בקרבו כמאמר הנביא לא בחייל ולא בכוח כי אם ברוחי אמר השם צבאות!! אלוקים גם צריך להתנצל על דבריו בפי נביאו?! הוא לא דיבר על הנופלים הי"ד, אלא
ראובן19.01.12
30
ציפי לבני מפחדת ואיתה כל השמאל ההזוי אנו אוהבים את חיילי צה"ל אבל הנצחון בידי תלמידי חכמים.שהקול יעקב נשמע אזי הקדוש ברוך שומע ועוזר לנו. עם ישראל כוחו אינו אלא בפיו.
אפרים.18.01.12
29
לכל העולם. וזה דבר ברור לכל יהודי מאמין
מישהו18.01.12
28
למה הבנאדם הזה צריך לתת דלק לשונאי הדת והשם? האם לא חטפנו מספיק מכות מהשונאי השם באחרונה? למה הוא לא חשב פעמיים לפני שהוא אמר את המילים שהוא אמר? זה לא בכדי שכתוב בהלכה לא לתת מוסר ללץ, וכ"ש לעם הארץ. הם יוציאו את המילים מהקשרם ויעשו מזה עוד סיבה לשנוא. מר ישי האם התיעצת אם רב לפני שאמרת המילים האלו
רבקה18.01.12
27
של תורה. ימות אחד מחיילי צה"ל. ככה לצהל לא יהיה שכול
klozone18.01.12
26
הר"ן בדרשות מסביר שלהגיד "כוחי ועוצם ידי עשה לי" זו מצווה! האחריות היא בידינו, הקב"ה נתן לנו כוח ואפשרות לשנות ולהילחם. אם נגיד רק שהכל תלוי בריבונו של עולם אז אפשר לשבת בבית - זה לא נכון. צריך לומר "כוחי ועוצם ידי עשה לי", צריך לפעול ולתקן. למה? "כי ה הוא הנותן לך כוח לעשות חיל". (נשלח באמצעות כיכ
דניאל18.01.12
אם כבר,החיילים (במלחמת לבנון השנייה) דווקא כן התפללו,אבל אתה,כשר בממשלה וחבר הקבינט,היית צריך להראות דוגמא,ולקחת את כל חברי הממשלה למעמד תפילה בכותל! מה יש,הם לא יהודים? זה היה מקדש שם שמיים,ומביא סייעתא דשמייא!
שחור כתום18.01.12
25
לא ידעתי שהקב"ה התפטר ומינה את אלי ישי במקומו.
מזל טוב18.01.12
24
מאיפה נזכרים כל הכופרים לבוא דווקא לאתר הזה ולהגיב פה ועוד נותנים להם במה ? מה שהשר ישי אמר זו האמת וזה מה שכל גדולי התורה אומרים. ציפי לבני וכל שאר שאר השמאלנים עוכרי ישראל אתם לא מעניינים אף אחד ויש גבול לכוח סיבולת ולרצון שלנו לשמוע אתכם !
מאור בטאשוילי18.01.12
23
הוא שמע מאחורי הפרגוד?? כל עם ישראל התפלל לשלומם אפילו החילונים. אבל אלי ישי יודע. אולי זה בגלל שעשיתם כלום ולא שמעתם לזעקת הבנות הספרדיות?
גד18.01.12
22
האם באמת יש כאלה יהודים שעדיין לא יודעים שעם ישראל לא מנצח את אויבנו ללא תפילה לה'?! לא יאמן, השר אלי ישי צריך להבהיר כאלה דברים שהם מובנים מאליהם?! תשובה תפילה וצדקה מעבירים את רוע הגזירה. במלחמת ששת הימים כשפחדו ישראל והביטו לבורא עולם להצלה, ברוך ה' הציל אותנו. ובמלחמת יום כיפור שהיו עם עוצם י
אילנה לוי18.01.12
21
הרי כששכב על הרימון צעק שמע ישראל ! ובכלל מה דעת כבודו על הזרם הדת''ל שמרבית ההרוגים נמנים על הזרם הזה , האם גם הם לא התפללו לאלוקים ? אני מציע שכבודו ישמע מה דעת הרבנים הדת''ל ובכלל מה דעת הראשונים בנידון ,הרי אף אחד לא שמך לפוסק הלכה כי אם לח''כ ולא למטיף מוסר והשקפה ואם אתה מתיימר אז תלמ
moshiko6022.01.12
20
אחרי בדיקה מדוקדקת מאד במשך שנים אני מצהיר בזאת עם יד על הלב שאף אחד מחברי הממשלה לא יבוא בנעל שלך!!!(חוץ מהרב אייכלר שליטא)שגם הוא צדיק שעושה מלאכתו נאמנה ומה נענה בבית דין של מעלה כשישאלו אותנו במי בחרנו להנהיג את עם ישראל?????????
שושו18.01.12
19
טוב מאד, תמשיך ככה. אולי דברייך אלו יעירו עוד ישראלים להבין איזו סכנה קיומית למדינת ישראל יש באנשים פרימיטיביים פרזיטים כמותך. ואתם עוד מתפלאים שאנחנו כועסים עליכם ?
אוהבת ישראל18.01.12
18
מה את מנצלת את רגשות המשפחות, מה הקשר בבלבול שכל שלה
פייגי18.01.12
17
אף בחור ישיבה לא נהרג במלחמת לבנון השניה ולא במלחמת ששת הימים. מסקנה לימוד תורה היא ההגנה הטובה ביותר על הנפש
משה כרם18.01.12
16
דברי השר ישי הם בושה לכל הולכים בדרכו
פטריוט18.01.12
15
הרב אברמסקי זצ"ל אמר שבששת הימים הנצחון היה בזכות מס"נ של החילים. גם במלמחמת לבנון השניה היה מס"נ והיו תפלות אבל היתה גזרה.
דעת תורה18.01.12
14
כל הכבוד לאלי ישי, כל מילה אמת, רק זה מה שמציל אותנו, ולא כמו שחברת הכנסת ציפי לבני אמרה.
נגיב לעניין18.01.12
13
צודק בהחלט! בושה שיש כאן חרדים שמגנים את דבריו. ברור שכל הכשלונות בגלל תחושת כוחי ועוצם ידי . את זה אמר הקב"ה בכבודו ובעצמו אז לכל המגיבים החצופים, מוטב שתשבו ללמוד קצת.
אביב18.01.12
12
חזק וברוך מר ישי על דברי האמת
מאיר18.01.12
11
..............
עדן18.01.12
10
עולם הפוך אני רואה, במקום שהמפלגות החרדיות ילחצו על הממשלה לגייס רק חרדים שמתפללים בכוונה, לוחצים על הממשלה לגייס חילונים בלבד שלא מתפללים, ואחר כך מאשימים החיילים החילונים, שיאשימו עצמם על סיכלותם.
דן סגל18.01.12
התחומים יהיו חרדים, אבל זה לא יעבוד: אנחנו בגלות.
ונוס18.01.12
סתם אפס ששונא חרדים וריח של תורה אין אחד שלא יודע שצהל הוא לא מקום לשומרי תורה ומצוות היום שירדה חולשה לעולם יש הרבה חרדים שרוצים להתגייס ולא יכולים מחמת בעיית הצניעות כמו שכתוב בזהר בעקבתא דמשיחא זו תהיה הבעייה העיקרית של עם ישראל מה שמעכב את הגאולה!!!!!!!!!!
שושו18.01.12
9
לא יעזור לכם בסופו של דבר כל עם ישראל יהיה חרדי וגם את.
עלום שם18.01.12
8
מה יהיה איתו?
אלישע18.01.12
7
(נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
דניאל18.01.12
בקרוב ובמהרה, והיית משוגע "למראה עיניך" בקרוב אצלך אמן די לסילופים ולשקרים!
המגיב 18.01.12
6
קצין שנפל על רימון שלא יפגעו חבריו וחיליו. והרי במלחמת לבנון השניה היו הרבה חליים הסדרנקים ששמורים תורה ומצוות ומתפללים וכן במבצע שהיה בעזה לפני כשלוש שנים "עופרת יצוקה" ולקחו צציות וכו' וגם שם לא נצחנו ולא שחרננו את גלעד שליט ולא הבסנו את החמס ועוד אז... בודאי שהכל חשבונות שמים והכל הכל נגזר מלמע
משה ישראלי18.01.12
5
רבותי אנשים שיש מוח בקודקודם !!! אין לאף אחד את הזכות לעשות חשבונות שמיים ,גם אם זה נראה לו ברור כשמש , לא אכנס לחלק ההשקפתי שיכול להפריך את הטיעון הזה בהגיון פשוט, יש פה נקודה נוספת וכואבת ,כיצד הוא יכול להישיר מבט לאב שכול ולומר לו הבן שלך מת סתם .כי הוא היה כופר , לא זאת היא דרך התורה
moshiko6022.01.12
4
שום דבר למכור.
אינה18.01.12
3
דעת קהל לטובת החרדים וחבל!!!!!!!!!!!!!
א18.01.12
2
הכתב הביא רק חלק מהדברים מתוך הקלטת וידאו חובבנית שנשלחה ל. האתר סילף את הכותרת כך גם מודה אבישי בן חיים וחבל שהוא נותן לזה את ידו משתמשים בכתבותיו ומסלפים אותם אז אח"כ שלא יתפלא.
יניב18.01.12
1
עובדה 1: במלחמת ששת הימים לא היה מפקד פלוגה קרבי אחד חובש כיפה. במלחמת לבנון השניה היו מאות קצינים בכל הדרגים חובשי כיפה, מניחי תפילין, שומרי שבת וכשרות. עובדה!! עובדה 2: במלחמת ששת הימים היו כאלף בחורי ישיבה הפטורים על בסיס 'תורתו אומנותו'. במלחמת לבנון השניה עלה מספרם לכארבעים אלף. עובדה!! מסקנה:
משה כרם18.01.12
אולי גם יעניין אותך
בארץ

מאות במעמד הקבלת פני רבו בציונות הדתית | תיעוד

חיים רוזנבוים | 26.04.24

מעמד "הצעקה" נחשף

ערב פסח, חצות לילה: מאות עמדו בלב החווה המסתורית, צעקו להשם ותקעו בשופרות

ישראל שפירא | 26.04.24

ההסלמה הביטחונית

המחבלים של אבו מאזן תיעדו: פיגוע ירי ליישוב בעמק חפר

ב. ניסני | 26.04.24

כניסה מצומצמת

לראשונה מתחילת המלחמה: המשפחות השכולות נכנסו לקבר יוסף 

כיכר השבת | 26.04.24

בעודו פסול נהיגה

בפעם השישית: הנהג נתפס נוהג ללא רישיון; יוגש נגדו אישום

קובי אטינגר | 26.04.24
ש

עסקת אקזיט נדירה

הייתם מאמינים? התפנו קרקעות בהרצליה!

כיכר בשיתוף פדרמן | מקודם

מורדמת ומונשמת

לוחמי האש שמעו קריאות מחלון הבית הבוער וחילצו לכודה

דוד הכהן | 26.04.24

מזג האוויר

התחזית: מהפך. אחרי השרב הכבד - עכשיו התור של הגשם

כיכר השבת | 26.04.24

השרים יכריעו

20 חטופים, עצירת רפיח: מתווה חדש לעסקה שנידון בישראל

דוד הכהן | 25.04.24

"חילוץ רפואי דחוף"

נפל מגובה: ילד בן 7 חולץ במסוק | צפו בתיעוד מנחל עמוד

בני סולומון | 25.04.24
ש

הרי אתה מקדש!

מאות כבר הוכשרו: קורס מקיף לעריכת חופה וקידושין

כיכר בשיתוף למען ילמדו | מקודם

0.3 מעלות יותר

נשבר שיא החום בתל אביב | השיא הקודם נקבע לפני 85 שנה

יוסי נכטיגל | 25.04.24

דפק בקבוק זכוכית על ראשו

תיעוד: תקף קשיש שהעיר לו ברחוב ואיים; אני חייל של מולנר

בני סולומון | 25.04.24

בשל הוצאת צווי מעצר בינ"ל

סמוטריץ' לנתניהו: "לנתק כל קשר עם הרש"פ ולהפיל אותה"

קובי אטינגר | 25.04.24

זה הטיפ שנתן לצרכנים

יוקר המחיה פה הזוי? רמי לוי מפנה אצבע: "המדינה אשמה"

בני סולומון | 25.04.24
ש

בריאות זה הכול

משקפי ראיה חינם לילדים? זה לא הכל

כיכר בשיתוף מכבי | מקודם

מצננים את בעלי החיים

ארטיק לחיים החמור: כך מתמודדים בספארי עם השרב | תיעוד

מישאל לוי | 25.04.24