כיכר השבת

דעה: אחת נגד מליון

שני סיפורים מדהימים על מיליון שקלים, התגלגלו השבוע. הראשון זכה, השני הפסיד. מי קידש שם שמים? הרב בלוי טוען שדווקא המפסיד (בכיכר)

45
הרב יעקב בלוי | כיכר השבת | כ"ח בסיון | 10.06.10
(צילום אילוסטרציה: פלאש 90)
(צילום אילוסטרציה: פלאש 90)

סיפורים על מליוני שקלים, תמיד הציתו את דמיונו של הישראלי המצוי, מיליון לכאן ומיליון לשם - אינם דבר של מה בכך, גם לא לאמידים יותר, ועל כן לא פלא שכל סיפור על מיליון שקלים מעורר גלים של התעניינות.

בתחילת השבוע שודרה תכנית של 'אחד נגד מאה' בה זכה, בשעשועון הטריוויה האידיוטי על ידע בהבלים ותאריכים, חרדי למחצה, ועורר גלים של התפעלות וטפיחות שכם משולהבות, משולבות בקריאות של קידוש השם ואשרינו שהוא חרדי.

בהמשך השבוע שוב הגיע כותרת 'מיליון', זמרת מפורסמת אשר אינה שומרת תורה ומצוות באופן מוחלט כלל, העדיפה לוותר על רווח של מליון שקלים ואף יותר מכך, העיקר לא לחלל את השבת, פה כבר לא נשמעו קריאות של התרגשות וכל שכן שלא דובר על קידוש השם.

מה ההבדל? ויותר מכך, היכן הרגישות וההתרגשות המינמלית לכל הפחות בקרב הציבור ששומע על חילול שבת ומסכים להפסיד מכספו עבור כך, לסיפור מרגש שכזה, ולעומת זה, למה התרגשנו כאשר 'חרדי' זכה בחידון על הבל ורעות רוח?

הייתכן שכה נסחפנו לתרבות הזבל וההבל של המדיה החילונית, עד כדי כך שידע בתאריכים שונים והיסטוריים והכרת פרטי פרטים בסרטים, מעורר בנו גל של קורת רוח והרגשת גאווה שאחד מתוכינו יודע ומבין בהם היכן הימים שהתבדלנו דווקא באי הבנה בהבלי העולם הזה ובזה קדשנו את שם שמים?!

כל האתרים החרדים מלאו בקריאות של התרגשות, וואו איזה קידוש השם, חרדי מתוכינו הראה שאיננו בורים בהבלי העולם הזה, מכיר סרטים ושולט בהסטוריה. ואני עומד וזועק, חבר'ה השתגעתם? זה גאווה זה? זהו בזיון נורא, וכל הכבוד לאותו אבו-עזיז שטרח להדגיש שהוא דתי לאומי ולא חרדי.

לעניות דעתי, דווקא סיפורה של הזמרת שחשה שאינה יכולה לעשות שקר בנפשה, למרות שלא את כל מצוות ה' היא שומרת, העדיפה האחרונה להפסיד מליון שקלים והעיקר לא לגרום לחילול שבת, זהו קידוש השם במיטבו, זוהי גאווה יהודית.

כן, אני מעדיף להדגיש את עובדת קרבתי כיהודי לאותה זמרת מאשר להדגיש את קרבתי כחרדי לאותו זוכה בתכנית הטריוויה.

להרוויח מיליון או להפסיד מיליון, באופן אירוני, דווקא הפסד המיליון יותר משלהב את רוחי.

תוכן שאסור לפספס
45 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
33
תפסיקו לקנות בנו הספרדים מה שנשאר לכם זה רק לאכול את הלב ולשתוק
יעקב 14.06.10
32
פשוט וקולע אף פעם לא מאוחר לצעוק "המלך הוא עירום"
ניימן10.06.10
המושחת והעצמי שלך... אין אנו מתייראין לא מן הצדוקין ולא מן הפרושין אלא מן הצבועים. לא חרבה ירושלים אלא על שהעמידו דבריהם על דין תורה.
יהודי אוטנתי10.06.10
31
אני יושב וקורא ומתקשה להאמין מדוע אדם כמוך שבעצם כותב בשם החרדי האמיתי... האיך משתלך אתה כנגד אדם מישראל ואפי' שיהיה מה יהיה לומד או עובד, אם השקפה כזו או אחרת... האם האתר שבו אתה כותב, כולו רק דברי קדושה רק תורה... האם כל מה שאתה עושה זה רק תורה???... יכול להיות שאדם זה עשה דבר שאינו לרוח התורה לשי
יצחק10.06.10
אתה מזועזע? אתה אולי צבוע העושה מעשה זמרי ומבקש שכר כפנחס? די להתחסדות המחורבנת שלך ושכמותך. יאמר ברורות! חרדי: אדם הנוהג כחרד לדבר ה', המתרחק מטלויזיה כממגיפה, כן כולל אינטרנט שבו אני כרגע כותב לך, ויודע שהוצאתי עצמי מכלל בני התורה בגלל זה. חרדי: אדם שאורחות חייו אינו דתי, אלא מהדר כחרדי.
ישראל אשכנזי10.06.10
רגע, לא הבנתי.. אם הוא אינו חרדי, מותר להוציא עליו לשה"ר? לגנותו ברבים? זה שבלוי חושב עצמו לחרדי, עדיין לא מתיר לו לעשות הכל בשם ה"חרדיות" שלו... אם בן עזיז הוא חרדי או לא, זה עניין אחד, והאיסור לדבר רע על אדם מישראל, זה עניין שני. תגובתך אינה קשורה לנושא שהגבת עליו- הכותב התלונן על כתיבה בוט
גלי11.06.10

הצגת כל התגובות

30
כדי להשמיץ...
אני10.06.10
29
אם כי אולי באמת זה סתם כי אנו מקנאים ולכן לא מפרגנים? מי יודע, אבל 'הרב' מסתמא חושב ברצינות.
משה הגדול10.06.10
28
בס"ד לטענתך, קידוש ה' מתבצע אם החברה הדתית מתחזקת. לעניות דעתי, מה שהדתי הזה עשה לגרום למאות אלפי אנשים חילוניים ברובם לראות אדם ענו, שבכל תשובה נכונה אומר תודה לה', אדם צנוע, ובעל ידע גם בדברים שלא בקדושה.(לא חושב שיש פה משהו רע) זה קידוש ה' גדול.
יוחאי10.06.10
27
זה האתר חבל באמת והפעם הצדק עימך לא יודעת איך לא חשבתי על זה צריכים באמת לת ת על זה את הדעת! (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
חוי10.06.10
26
ס"ה הדברים ברובם נכונים, אבל ...
יוסי10.06.10
25
העידה החרדית אותך! (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
בני הדיג10.06.10
24
אבל כדאי לציין שההתפעלות מזכיית המיליון,הייתה עוד קודם שנודע על הנכונות של הזמרת לוותר על מליון למען קדושת השבת. כעת כאשר שני המקרים על כף מאזניים,יש אפשרות לשקול ואתה צודק באמירתך.
צביקה11.06.10
23
העידה החרדית אותך! (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
בני הדיג10.06.10
22
פעם אחת תפרגן!!!! למרות שבמקרה הזה אתה צודק (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
ריקי10.06.10
21
כי זה מנפץ את ההנחת יסוד שספרדי הוא נחות,יש לי הרושם שלו היה הזוכה אשכנזי הכתבה היתה אוהדת ומפרגנת..צפיתי בתוכנית והיה שם קידוש ה' גדול
צחי10.06.10
20
ידידי לא הסברת מה הביזיון בלהיות בקי בידע כללי אפילו יותר מהחופשיים.חוצמזה מי אמר לך שהאדון הנכבד לא בקי בש''ס ופוסקים,מה רק כי הוא בקי בידע כללי זה מוריד ממנו יראת שמים עד כדי כך שאתה ה''רב'' בלוי נהנה מכל רגע בלקרוא לו ''מזרוחניק'' ולהירגע אוטומטית.....
רבי סלנטאר10.06.10
19
ולא סתם.כי פשוט זה האמת!חרדי כמוך באמת 5א יכל לזכות ואשריכם שתאריכים ושאר הבלים לא מענינים אתכם כלל וכלל (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
דני הצדיק10.06.10
18
אילו הייתם עושים קצת רעש ומביאים וידאו של הזמרת שלא רצת לחלל שבת ודאי היו כולם נותנים הערכה לזמרת. אך אנו ניזונים ממה שכיכר השבת מביא, לא נכנסים לאתרים שאתה נכנס,
בן חיים10.06.10
17
כל המזרוחניקים הצדקנים ,והחרדים לייט ,והחילונים המסורתיים ,ינסו עכשיו לגונן על הבן בליעל הזה חסר הבנת התורה ,אני אישית ריחמתי עליו ,ואמרתי לעצמי איזה דור מסכן ואומלל ,הרב בלוי תחזקנה ידיך חיזקת אותי!רק לרחם על אבו עזיזים שכמותו ,גדולי ישראל האמיתיים הזהירו אותנו כבר מסוג גאווה שכזאת
מרדכי היהודי10.06.10
הכותב חותם עצמו בשם מרדכי היהודי. אך האמנם צרות עין בעטיפה של "תורה" כביכול הינו סגנונו של מרדכי או שמא דווקא מקורו בהמן האגגי. "חיזקת אותי" אתה כותב, ואני תמה, מה צריך לחזק אותך, מישהו פגע בך, וכל זה איננו שווה לי (כל הפרומקייט וה'אני הכביכול' אך זה שאין מקורו ביראת שמים גרידא ואהבת ישראל אמיתית)
איש יהודי10.06.10
1.לפי מה החלטת שהוא "בן בליעל"?? 2.מנין לך שהוא חסר הבנת התורה? למדת איתו פעם?? יתכן שהידע שלו בהבנת התורה, עולה על שלך בהרבה.. 3.למה נראה לך שצריך לרחם עליו, אולי אתה סתם מקנא??? 4.על איזו גאווה אתה מדבר? לידיעתך, הוא אדם פשוט וצנוע, שהדגיש שהצלחותיו אינן שלו, והכל משמיים.. תתבייש לך אתה על גאו
גלי11.06.10
16
כמו שקישרת פעם שעברה (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
טורקי10.06.10
15
אבל מהאמת אי אפשר לברוח: כתיבה שנונה ומשוחזת ביותר. כל מילה בסלע. כה לחי!!
ביתריסט10.06.10
14
אני רואה שבלוי האשכנזי התחיל ללמוד מהספרדים את הצרות עין אחד בשני, ואת הקנאה...
לא קנאי10.06.10
13
כך שמה שהוא יגיד לא יעזור (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
שאלה קשה10.06.10
12
או פשוט לא מפסיק לבלבל את המוח
אורי10.06.10
הוא רב גדול
חוי11.06.10
11
זה האתר חבל באמת והפעם הצדק עימך לא יודעת איך לא חשבתי על זה צריכים באמת לת ת על זה את הדעת! (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
חוי10.06.10
10
חזק (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
אבי10.06.10
9
דברים טובים.. חבל לא תץמיד זה דברים בסדר כאלה.
יוסלה קדוש10.06.10
הרב בלוי למה אנחנו החרדים לא מסוגלים לפארגן אחד לשני לא תמיד צריך לחתור נגד אחר השנאה וחוסר הפירגון זה חלק מהציבור החרדי תתביש לך האיש אבא ל 8 ילדים גר בדירה קטנה ואני בטוחה שאתה גר יותר ברוחה לא עולה כסף להגיד ישר כח שינצל את הכסף בבריאות
חרדית10.06.10
8
מוצאים את האדם מן העלום
חרדית10.06.10
7
איזה נחת רות היא עשתה בשמיים
יעקב ברמר10.06.10
6
גם הפעם
יהודה10.06.10
5
מאמר ריק מתוכן. שטותים והבלים וגסות. חבל. סליחה הרב בלוי באמת לא אישי - מתכוון יותר לצורת התגובה בצרות עין
חיימקה11.06.10
4
אני לא מכיר את הזמרת הזו. ולכן לא התפעלתי. אך בחרדי - דתי הזה. שמעתי במיוחד, שזה עסק בדברים יהודיים. לכן אל לך להתלונן. אומנם לאחר הכל יש צדק בדבריך.
מנדל10.06.10
3
הוא מפחד לפרגן לחרדי, שמה תעלה השאלה מאין לחרדי הידע לענות על שאלות שלא נלמדו בישיבות. עומת זאת הוא מפרגן לזמרת (שלדעתי כן צריכה לקבל להרבה פרגון) מכיוון שהוא בטוח שלא ניתן לחקות אותה והיא לא מסכנת אף אחד!!! חבל על המסקנה שלך מר בלוי.
ירושלמי10.06.10
הוא עצמו אמר זאת
דני10.06.10
2
די איזה שטוייות כל אחד כבודו במקומו מונח.כל אדם רוצה לנוח בשבת בשביל כמה שקלים וכך זה בשבילה,נוח יפה מאו שהיא כך מתנהגת,כך צריך זה דבר שמובן מאליו,לעומת זאת אחרי שכולם מגנים את החרדים ואומרים שהם לא יודעים כלום,והנה חרדי עם שכל והשכלה שיודע ומוכיח לחילונים שלא כל החרדים כה טיפשים,ומגיע לו את הכסף בי
קךן10.06.10
1
הרב בלוי קצת לפרגן לא יזיק, קצת לשמוח בשמחה של יהודי לא יזיק, גם אם הוא מתנהג שונה ממך, וגם אם הוא חושב שונה ממך. הרי בסופו של דבר, האם אתה כן "טלית שכולה תכלת"? אז במקום להתהדר באיצטלה דקדושה חיצונית ובמציאות באיצטלה "קדושה עצמית" מיוחדת לא נכונה, אולי עדיף לשמוח בשמחה של יהודי, לראות את הטוב, לפ
ישראל בטח בה'10.06.10
בלוי סובר שלכתוב רשומותיו באינטרנט זה בסדר. הוא חושב שהוא תורם לביצור רעיונות תורניות ועמדות יהודיות מובהקות באמצעות האינטרנט, למרות שלא כולם חושבים כך. אין לי ספק שבלוי איננו חושב שהוא עושה בכך טעות ודבר רע, אחרת הוא לא היה כותב. אז מדוע היהודי החשוב הזה אסור לו לחשוב שהוא גורם לקידוש השם ברגע שה
אברהמ'לע10.06.10
אולי גם יעניין אותך
עיתונות ומדיה

סגירת הערוץ העוין; זה מה שביקש נתניהו מיו"ר הקואליציה

יאיר טוקר | 01.04.24

דרמה בעולם הטלוויזיה

בדרך לקרב משפטי: ערוץ 14 לא מקבל את התפטרות שרון גל

יאיר טוקר | 26.03.24

באולפן חדשות 12 | צפו

כשישי כהן התפוצץ: "האידיוט הקיצוני הזה מייצג אותנו?"

יאיר טוקר | 03.03.24

קמפיין הגיוס

עמית סגל תוהה: "מתבקש לשאול במה "אחים לנשק" השתנו"

יאיר טוקר | 23.02.24

הקמפיין של סמוטריץ

ידידיה מאיר: "ניסיון לסכסך בין החרדים לציונות הדתית"

יאיר טוקר | 22.02.24
ש

מבצעים של פעם בשנה

מוסד הרב קוק; לא הספקתם להגיע למכירה? כנסו >>

כיכר בשיתוף מוסד הרב קוק | מקודם

"רוצים לפגוע בביטחון"

האם אל ג'זירה תפסיק את שידוריה בישראל? צפו בדיון בנושא

יאיר טוקר | 20.02.24

הזווית הפלסטינית 

"יללת החורבן": העיתונים הפלסטיניים מקוננים על נפילת עזה 

יאיר טוקר | 18.02.24

צפו בוידאו

גפני: "מעניין אותי מה ארץ נהדרת עושה?"

יאיר טוקר | 15.02.24

יוזמה חסרת תקדים

התכנית בלשכת נתניהו: להעמיד לדין עיתונאים; זו הסיבה

יוני גבאי | 13.02.24
ש

לשובע ולא לרזון:

מאכילים את העניים – ומקבלים את הקמיע של ר' ישעי'לה

כיכר בשיתוף ועד הרבנים | מקודם

"לחמאס יש את '13'" | צפו

הפרשן האשים את נתניהו: "הוא רוצה במות החטופים" - וחטף

יוני גבאי | 11.02.24

בעין עזתית

העיתונים הפלסטינים מקוננים: "הכיבוש מגביר את המצור"

יאיר טוקר | 31.01.24

מתוך 20 מועמדים

שר הביטחון גלנט החליט: מפקד גל"צ החדש - טל לב רם

איציק אוחנה | 31.01.24

"TOTAL VICTORY"

עם מסר ברור: התמונה שפרסם יועצו של נתניהו

יאיר טוקר | 28.01.24
ש

אביב הגיע ואיתו ההוצאות:

 קבלו הלוואה שתחסוך לכם זמן וכסף עם תנאים מעולים!

כיכר בשיתוף בנק הפועלים | מקודם

הציוץ שהקפיץ את יקי אדמקר

"אתם חבורת דבילים": מה קומם את העיתונאי החרדי? 

יאיר טוקר | 28.01.24

הקונספירציה והפארסה

גוטליב תהתה: בעלה של שקמה ברסלר היה בקשר עם סנוואר?

יאיר טוקר | 24.01.24

"אין הצדקה לכך בשידור ציבורי"

בכיר ב'דה מרקר' קיבל סכום גדול מ'התאגיד'; קרעי: "לא סביר"

יאיר טוקר | 21.01.24

"אלימות מילולית"

'הארץ' תוקף את עמית סגל - שהחליט להגיב להם בחריפות

יאיר טוקר | 19.01.24
ש

טכנולוגיה למהדרין

להתפנק בשבת וגם לקבל מתנה - מתאים לכם?

כיכר בשיתוף נעם2 | מקודם