כיכר השבת

הרב אברהם יוסף: "מותר לשמוע את שיריו של זמר המופיע במעורב"

הרב אברהם יוסף בשם אביו הגר"ע יוסף: "מותר להאזין לשירים של גויים אם לא מבינים את מילות השיר. זמר המופיע במעורב, שיריו מותרים"

190
ב. ניסני | כיכר השבת | י"ד בכסלו | 21.11.10
הרב אברהם יוסף (צילום: ברלה שיינר)
הרב אברהם יוסף (צילום: ברלה שיינר)
Your browser doesn’t support HTML5 audio

"מותר לשמוע זמרים גויים, גם אם הם שרים שירי עגבים, אם לא מבינים את שפתם, מותר לשמוע אפילו אישה גויה" - כך פסק הרב אברהם יוסף, רבה של חולון ובנו של נשיא מועצת חכמי התורה, מרן הרב עובדיה יוסף.

הרב יוסף השמיע את הדברים במענה לשאלת אחד המאזינים, בתוכניתו המשודרת מדי שבוע ברדיו "קול חי".

לדברי הרב יוסף, אביו הגר"ע פסק שאסור להשתתף בהופעה מעורבת, גם אם הזמר שר שירי קודש, אולם לשמוע את שיריו שלא בהופעה חיה - מותר בהחלט.

"הוא כתב לאנשים כמונו, ששומעים לתורה. הוא לא כתב לחילונים שרחוקים מקיום מצוות. האם מותר לי לשמוע מהזמרים האלה? כן, מותר.

"ספר השירים של הספרדים מלא וגדוש בשירים שכל הלחנים שלהם לקוחים משירים של גויים. זו מסורת של כל העדות ללא יוצא מן הכלל, שלקחו את הלחנים של הגויים והלבישו עליהם מילים של טוהר ושל יראת שמים", מסכם הרב יוסף.

תוכן שאסור לפספס
190 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
61
ליברליות של הרב הזה ידועות.אין אחד שמסכים עם פסקיו. בליקוטי מוהר"ן,ח"א,סי' ג' כותב שהשומע מנגינה ממנגן רשע,קשה לעבודת הבורא.וכבר אמרו חז,ל על ד"ת,קשה לקנותם כברזל,וקל לאבדם ככלי זכוכית.
"בין המשפתיים"06.11.11
מחילה מכבודו. מדובר בזמן הרבי נחמן ע"ה שאז לא היה הקלטה והמוזיקה היתה רק מכלים ממש ובצורה ישירה אז על זה אסור וגם הרב הנ"ל אמר לאסור. אבל היום שאנחנו שומעים דרך קלטת הקול והניגון כבר לא ממנו אלא העתק ולכן הקול עצמו לא יוצא ממנו וגם יש שינוי קל(כמו עם שופר שאסור דרך רדיו) אז מכאן יש כנראה קולה.
רם08.07.21
60
מענין אותי האם תגובת חכם יצחק אמנון הינה השבוע שלא נותנים להיכנס להגר"ע יוסף היא מכיוון שהרב אברהם יוסף הכריז בקול את ההלכה . או עוד פעם הברנש מחפש פירסום או סתם זרקו לעזאזל את האיש שמחפש מחלוקות ומדנים בעמ"י בזכות שטויותיו.
ירושלמי24.11.10
59
לא היו דברים מעולם – אכן, לא היו דברים מעולם שהיו בכלל ישראל אלילי זמר פרוצים ששרים שירים מלאים טומאה, פריצות ואלימות כמו שעושים בדור שלנו הזמרים מחטיאי הרבים, ומפני זה לא תמצאו שום דבר כתוב בדברי הפוסקים בדורות שלפנינו. מותר לשמוע זמרים גוים אם הוא לא מבין את שפתם שמדובר בשירי עגבים. ע' בדברי
הרב אפרים לופט 22.11.10
שיחפש את החברים שלו הבן אדם חולה צומי אמריקאי עם בעיה בראש מישהו התייחס אליו והוא תופס מעצמו משהו אנו אין לנו את מרן
בלה בלה22.11.10
מִי-הָאִישׁ, הֶחָפֵץ חַיִּים; אֹהֵב יָמִים, לִרְאוֹת טוֹב. נְצֹר לְשׁוֹנְךָ מֵרָע; וּשְׂפָתֶיךָ, מִדַּבֵּר מִרְמָה..."
שמעון23.11.10

הצגת כל התגובות

58
ב"ה אפשר להוכיח שמותר לישמוע את השירים שאני אוהב לישמוע...
מתן22.11.10
57
מ-כת אנשי שופר. . רשעים ארורים מסמאים עיניים של הציבור. שתתבטלו כעפרא דארעא.
המייבין22.11.10
56
זה מטמא את הנשמה.. גם שלא מבינים את המילים, וגם שלא מכירים את האשה
עד שהפסקתי21.11.10
זה לא מטמא שום דבר זה רק מכניס שמחה בנשמה ...
shmuelk9121.11.10
שמעתי הרצאה שאמרו שם שגם אם לא מבינים ת'מילים זה משפיע על הנשמה אבל אם לוקחים ת'מנגינה ושמים לה מילים טובות אז אין בזה שום בעיה!!!
K@R!N21.11.10
סימן שזה לא מטמא את הנשמה. תהיה רגוע
מאיר21.11.10
מישהו היה איתו בחדר ושתה איתו עראק נראה לכם שהרב יבזבז זמן יקר בלשמוע את אום כולתום? תהיו הגיוניים מרן לא מבזבז מאית שניה של לימוד תורה תפסיקו עם הרשעות!!!!!
טוייבי שוורץ21.11.10
http://www.nrg.co.il/o הקישור לא עובד, צריך למחוק את הרווח) הנה הכתבה:
ויצמן22.11.10
זה סימן שהוא שמע וזהו.
שמעון21.11.10
אבל מכאן ולומר ששירים חסידיים פסולים זה אסון
שירה21.11.10
55
אברך בן תורה עלה ביום שישי לרדיו "קול ברמה" לתוכנית של הרב אבוטבול ומר שזה תשובה מפורשת של רבי משה פיישטיין על קרליבך ז"ל בשו"ת אגרות משה אבן העזר חלק א סימן צו. ע"ש.
הפוסק !21.11.10
54
כל אחד יעשה כטוב בעיניו, "כי את-כל-מעשה, האלוהים יביא במשפט, על כל-נעלם"(קהלת יב יד) ברי כי קיימת בעיה עם שמיעת כל השירים כיום, אך כל אחד יפעל ויעשה כדרגתו הרוחנית. מי שמעריך את עצמו ליותר- ידרוש מעצמו יותר. ודי לחכימא שלא ברמיזא.
ונוס24.11.10
53
שאלה - 70541 שלום לכבוד הרב האם מותר לשמוע זמרים גויים, אשה גויה אם לא מבין שזה שירי עגבים ? תשובה מבלי להכנס לסוגיה ההלכתית, ולא נקיטת עמדה בנושא, ואני לא מתכווין גם לא להתווכח יותר עם איש בנושא, הרוצה יקבל, המתעקש יתעקש ויקח זאת על מצפונו. אני מדבר אל השכל הישר, ואל הנשמה היהודית שבת
שמעון223.11.10
בא הרב אברהם יוסף ופוסק הלכה, ועוד בשם אביו הגדול, הגר"ע יוסף, שאין בזה שום בעיה. מה נותר לרב מוצפי להגיד? מילים ריקות מתוכן, "בלי להיכנס לנושא ההלכתי"... קשקושים, במחילה מכבודו. ישמעו ענווים וישבעו
אחיהוד24.11.10
52
תתבישו לכם!!!!! "כל המבזה תלמיד חכם אין רפואה למכתו" איך אתם לא מתביישים לדבר על מזכה הרבים הגדול ביותר של הדור?? הרב אמנון יצחק שליט"א ועל כבוד הרב בן ציון מוצפי שליט"א??, כל דבריהם אמת. הרב אמנון יצחק זה אחד מהרבנים שהולך עם אמת התורה הקדושה עד הסוף בלי לחשוש מאף אחד רק מהקב"ה!!! ה' יתברך יצליח א
יהב23.11.10
אמנון יצחק מושיב מעורב בשבתות שהוא עורך בכינר. הוא מצלם נשים בוידאו ושם אותם בפוקוס למרות בקשתן שלא להצטלם. הוא מקרין הופעות מעורבות ונשים רוקדות לבני תורה, כדי שיראו בעיניהם את המפגע. את המלחמה נגד הזמרים הוא התחיל סמוך להופעה הגדולה של הידברות באצטדיון טדי ושם הופיע ציון גולן, אולי כי ארגון הידברו
צדק24.11.10
"שיתין פולסין דנורא",רח"ל.
יוחאי20.09.11
תתבישו על השקרים המגעילים על הרב אמנון יצחק אין רפואה למכתכם הרב אמנון הוא אחד הגדולים בדורנו וכל מי שמאיז לדבר עליו רק מראה שהוא נגוע בלי יראת שמיים ורחוק מהאמת אלפי שנות אור
עופר מנור27.01.13
51
אין שום מקור הלכתי לאסור שמיעת זמר או זמרת (שאינו מכירה) כשהם שרים שירים שאינם שירי עגבים (=שירי אהבה) או שהוא לא מכיר את שפתם. אמנון יצחק והרב מוצפי ידועים כמחמירים חומרות חסרי בסיס וידועים ככאלה שמבטלים את דעתם של כולם. לא צריך להתייחס אליהם, יש פוסקי הלכה כמו הרב יוסף שהם יודעים מה ההלכה ומה
חנן23.11.10
50
אחרי זה רוצים שילדים ספרדים ילמדו עם אשכנזים אם דרך חייהם כ"כ שונה מאיתנוומתירנית יותר וזה מה שגורם להרבה צעירים שיוצאים מהדת
דשרש23.11.10
49
אנחנו עם כל מילה של רבנו הקדוש הרב אברהם יוסף שליט"א!
יהודה22.11.10
48
כבוד הרב יוסף תודה על הסדר בכל הבלאגן האחרון....
נתנאל22.11.10
47
כבוד הרב יוסף תודה על הסדר בכל הבלאגן האחרון....
נתנאל22.11.10
46
פה מפיק מרגליות קדוש מבטן ומלידה זה הרי היה ברור לא גוזרים גזירה שהציבור לא יכול לעמוד בה (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
די גי22.11.10
לפני כן שאמנון יצחק יטפל בהופעות המעורבות שלו בעצמו
רענן23.11.10
45
כי הרב מוצפי כן נתן מקורות אז אם יש פה מלחמת תורה, אז מקורות לא יזיק
שמעון22.11.10
בשו"ע נאסר לשמוע שירי עגבים, כלומר שירי אהבה. לא נאסר שום דבר אחר. כל ההמצאות של הרב מוצפי והרב אמנון יצחק אין להם שום מקור הלכתי, נקודה.
חיים22.11.10
המצאות?????. כל אחד יעשה כפי שיורו לו רבותיו
הברווזה עליזה22.11.10
44
כל הכבוד לפוסק אמיץ שמביא את דעת הגר"ע יוסף ולא מפחד!
קרליץ21.11.10
43
לתביעות דיבה מצד אמנון יצחק הוא ידוע שאוהב את זה אז דברו עדין :)
אבי21.11.10
תביעת רכוש- כן!(שבירת הדיסקים...) יש ללכת לדין תורה. עיין תגובה 8.
דסי21.11.10
42
השאלה האם מותר ליהודי לשיר שירי עגבים בערבית ????????
מעניין???21.11.10
תתבגר, ילדון
מיקי21.11.10
41
הנוראיות ביותר,שיכולתי לראות בימי חיי..אני ממש בהלם .אני פשוט מזועזעת.לא יאומן כי יסופר איך כאלה שנקראים יהודים, מטילים ארס פיהם על כל הרבנים כאן.אוי לעינים שכך רואות.אוי ואבוי אם לא יחזרו בתשובה.אם לא ירוצו לקש מהם מחילה.אני פשוט לא מקנאה בהם. לא יודעת איך יכולים בראש השנה לצאת זכאים.לא יודעת איך
ליאורה.21.09.11
40
רק הרב אמנון יצחק צוחק וצודק
שלמה יענקל22.11.10
39
ונעשה הרבה בזיון לצערנו בשם "ההלכה"
דוד21.11.10
38
אבל הרב אברהם יוסף הוא אחד מפוסקי עדות המזרח הכי גדולים בארץ ולא אמנון יצחק שחזר בתשובה מהסנוקר בתל אביב, עם כל הכבוד שאין לו ,הוא לא יגיד לנו מה לעשות...רק רבנים בני גדולי הדור כדוגמת מרן הרב אברהם יוסף שליט"א בנו של מרן שליט"א הם יורו לנו את הדרך שבה נלך ולא כל אחד שמחפש רייטינג עלוב כמו א"י...
shmuelk9121.11.10
והוא אולי בעבר שיחק סנוקר מה הבעיה אסור לחזור בתשובה?
שמעון21.11.10
כדוגמת מרן שליט"א, ובנו הרב אברהם שליט"א פוסק הדור הבא.
shmuelk9121.11.10
יש עוד גדדולים שהוא הולך על פיהם מה הבעיה יש את הרב עובדיה ויש עוד...
שמעון21.11.10
40
י.21.11.10
במיוחד לצדיק השלם אהוב על הקבה יותר מכל בריה בעולם שהחזיר את עם ישראל בתשובה יותר ממליון איש אז אני לא מאמין שלא יקרה לך כלום
פרוספרנט21.11.10
הוא בדעיכה קשה..
פרופשיונאל22.11.10
מספיק כבר לכפירה ולשנאת חינם שאתה מזרים פה, נראה לי שאתה בכלל רחוק מיראת שמיים והלוואי עליך ועליי ועל כל אחד מישראל הזכויות של כבוד הרב הגאון הרב אמנון יצחק שליטא ושוב...תתבייש לך !!!!!!!!!!
רועי21.11.10
37
אסור בשום פנים ואופן לשמוע שירים שהלחינו אותם גוים ואפילו יהודים לא דתיים ואפילו גם יש חששביהודים - עמך חוץ מצדיקים כיוון שאדם שמלחין מנגינה הוא מכניס את נשמתו במנגינה וכן את כל מחשבותיו וכך המנגינה אסורה ליהודי שרוצה לשמור על נפשו זכה וטהורה. ולכן יש להקפיד לשמוע מנגינו שת צדיקים ואדמורים שחברו נ
חב"דצקער21.11.10
זה רק עניין של חסידות ולא הלכה למעשה !
דרדק21.11.10
36
הרב אמנון יצחק אכל אותה!!!!! ידעתי שהוא מפחד מתגובתו של מרן!!!
K@R!N21.11.10
35
"מִי-הָאִישׁ, הֶחָפֵץ חַיִּים; אֹהֵב יָמִים, לִרְאוֹת טוֹב. נְצֹר לְשׁוֹנְךָ מֵרָע; וּשְׂפָתֶיךָ, מִדַּבֵּר מִרְמָה..."
אני19.09.11
34
יש סתירה במחלוקת. וכשיש יחיד (הרב אברהם יוסף שליט"א) מול רבים (שאר גדולי הדור שחתמו מה שחתמו) אז הלכה כרבים (כמו שהרב אמנון יצחק אומר = הגדולי הדור שחתמו) ואגב, הרב יעקב יוסף בנו בכורו של מרן הרב עובדיה - הוא בדיעה של הרב אמנון יחק. וכן הרב דוד יוסף בנו של מרן. אז יש 2 בנים של מרן טוענים שאסו
יהודי22.11.10
כשיקום הזנהדרין אז אפשר להכריע הלכה כרבים.
דסי22.11.10
הרב אברהם יוסף מביא את דעת אביו שדעתו ברורה זה שנים בעניין ומבחינתנו מרן שקול כנגד כולם ועכשיו לשאלות על נוסח המכתב א : האם באמת גדולי הדור חתמו בכלל ? ב: למה לא נכתב שאין לשמוע את השירים אלא אין לשיר ? ג: למה ההערה הזו נכתבה בנ.ב ? ד : למה הערה זו נכתבה מתחת לחתימת הרבנים ? ה : האם הרבנים
דוד אמסלם22.11.10
הגר"ע יוסף כתב פסק הלכה מזמן (וזה לא מפורסם) שמותר לשמוע זמר (בהופעה חיה אפילו) שהופיע במקום אחר בהופעה מעורבת לחלוטין, זמר מתחזק, אפילו לא חרדי. הוא כתב זאת בפירוש במכתב שלו. וכל הפשקווילים שווים כקליפת השום, בפרט הפשקוויל שהוציא אמנון יצחק, ששם מופיעה פסקה נוספת אחרי חתימת הרבנים, שהרבנים
זלמן23.11.10
33
לגבי שירי גויים: זה נכון שאצל אחינו הספרדים הקילו בכך יותר. אבל אצלינו האשכנזים החמירו בכך ביותר. וכל אחד ינהג עפ"י מנהג אבותיו. לגבי שירי גויים ששרים אותם יהודים: גם לדעת הרב עובדיה שאין איסור הלכתי.. איסור עקרוני ורוחני יש ויש - - - ולמה לנו להסתתר? - - יעקב שוואקי - - מוקצה מחמת מיאוס!
בן תורה22.11.10
יש דברים שהשתיקה יפה להם יש דברים שברגע שאתה מעלה אותם למודעות אתה יוצר נזק מאשר תועלת
רפי22.11.10
תורא בארמית זה שור
שלום שלום22.11.10
הוא לא בן תורה, הוא בן תורא
חג שמח24.11.10
הלכה זה הלכה וזה מה שמעניין אותנו, שב בשקט
גדי22.11.10
מי שלא יודע להיות גבר- שיטמון את ראשו עמוק בחול... אנחנו מסתכלים למציאות בעיניים...
הברווזה עליזה22.11.10
32
די להמציא "הלכות" חדשות ולאיים על הציבור, מספיק עם דברי הבלע על רבנים בישראל, מספיק עם כל הכותרות המרושעות על זמרים יראי שמים! הרב עובדיה יוסף שליט"א הוא פוסק הלכה ולא אתם!
נחמיה22.11.10
שב בשקט ואל תקיא את כל מה שבבטן!!!
הברווזה עליזה22.11.10
(נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
יוסי23.11.10
31
כבוד הרב יוסף שליט"א-תודה!
עזרא21.11.10
30
ואל תנפנתו לי אם הרב משה פיינשטיין, שם דובר רק על קרליבך ואין זה דומה כלל וכלל פה כבר גדשה הסאה וחייבים לפגוע מהם כדי שיפסיקו, ויחזרו בתשובה על זה ולמה לא נעזור להם בכך שנפסיק למוע אותם עד שיהיו יהודים ממושמעים לתורה? למה? למה לדאוג רק לעמצכם? אין אתם יכולים להקריב את קורבן הזה לבנתיים עד שהם יפסיק
שמעון21.11.10
אשכנזי ושגיאות כתיב? לא יכול להיות..............
ריחני21.11.10
ומהירות וחוסר בקיאות שלי במיקלדת גורם לכך אז סליחה
שמעון21.11.10
היה מטיף בצורה יפה ומתייעץ עם מרן כיצד לנהוג ולא יפסוק הלכות מעצמו ולא יאמר לא מכניסים אותי לבית מרן כי אם לא הכניסו אותן שילך לתפילה בבוקר וידבר עם מרן וכל עוד לא קיבל אישור ממרן לפעול כמו שפעל זה לא מקובל ההתנהגות הזו בניגוד לדעת מרן .
בעל'בת21.11.10
ואתה יכול רק לקפוץ
גולן21.11.10
אצלנו יש הלכה ברורה ופסוקה מדורי דורות אצלכם האשכנזים רוב החומרות נבעו משום שלא היה לכם מסורת רצופה ופוסקי ההלכה אצלכם היו צריכים לחדש את ההלכה כל פעם מחדש וכשהיו מגיעים לספקות היו מחמירים הבנת את זה עמארץ קטן?
raz200022.11.10
ואני לא אשכנזי
שמעון22.11.10
29
יישר כח לכבוד הרב שהביא את דעת אביו הגדול, הגר"ע יוסף שליט"א. כך יאה וכך נאה, וכוחא דהיתרא עדיף.
משה21.11.10
שיאמץ את הרב אמסלם אל חיקו. ויתפטר מריש אדיוטה אלי ישי. ויתמוך בפסקים האמיצים פורצי הדרך של הרב אמסלם.
many years ago21.11.10
הכל יגיע, חביבי
יוסי21.11.10
28
היום הזה הוכח אחת ולתמיד ששופר נט הם רק כת מחמירה ועלובה ששמה לה מטרה אחת להלבין פני אנשים ברבים, מסכנים הזמרים שם כל אחד קיבל שם ירידה, הביאו אפילו תמונות של ציון גולן מלפני תרפפט להלבין את פניו, ומה קרה נוק OUT לפנים העלובות שלכם, אין שום איסור, אורבא פרח הבלים ושטויות בניתם תילי תילים של הלכות
בלה בלה25.11.10
27
כתבה שהתפרסמה באתר NRG: "שים דיסק של אום כולתום, יימח שמה" אהבתו המוזיקלית הראשונה של הרב עובדיה יוסף: הזמרת הערבייה אום כולתום: "במנגינה הערבית השקטה, הנפש מתיישבת יותר עם המנגינה". בעת חנוכת בית הכנסת החדש של הרב עובדיה יוסף לפני מספר שבועות מתחת לביתו בשכונת הר-נוף בירושלים, נראה מחז
ויצמן22.11.10
אהבתי
שירלי22.11.10
26
מרן הרב שומע את אום כלתום כבר שנים רבות. פעם שאל אותו הבן שלו, "אבא, מה היא אומרת"? ואמר לו: "אתה יודע, בחור הולך לבחורה, בחורה אוהבת בחור".... הרב עובדיה מבין את המילים, ולמרות זאת הוא מתיר לעצמו כי כנראה הוא לא מתייחס למילים אלא רק מתרכז במנגינה. והרב כמובן לא מתייחס לכך שהזמרת "אינה יראת
יוסף חיים21.11.10
25
שלא פחד וחשש להביע דעת תורה אמיתית נטולת פחדים אנחנו כבר חודשיים בספקות עד לביאור זה
שפרה21.11.10
24
מצוות התורה, לסור מן הרע ולא להופיע מעורב אפשר לשמוע אותם, מוזר הרי זה מסיע לעוברי עברה ונותן להם גיבוי במעשיהם
שמעון21.11.10
בקול ברמה שאין בזה משום מסייע בדבר עבירה אם יעלו את זה לכאן אולי יאירו את עיניך
יוסיפון21.11.10
23
"מִי-הָאִישׁ, הֶחָפֵץ חַיִּים; אֹהֵב יָמִים, לִרְאוֹת טוֹב. נְצֹר לְשׁוֹנְךָ מֵרָע; וּשְׂפָתֶיךָ, מִדַּבֵּר מִרְמָה..."
זהירות!19.09.11
22
בתשובה המובאת בשו''ת ציץ אליעזר
למדן22.11.10
וברוך השם מצאתי את דברי הרב אליישיב שחור על גבי לבן. אם אצליח להעתיק אעתיקם פה. במקביל עיינתי בספרי הרב עובדיה שמצטט בשמו של הרב אליישיב בספרו הליכות עולם על הבן איש חי (שנה א' פרשת וישב)
ישיבת מיר22.11.10
21
הרב יוסף כל עם ישראל איתך!!!!! (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
יהודי מאמין21.11.10
20
אם לא ישמעו את הזמרים האלו ישמעו זמרים חילוניים אז מה עדיף?????!!!
אמנון יצחק21.11.10
19
טוב, נראה לי שהרב אמנון יצחק גמר עם הזמרים או התייאש מהמערכה הזו, כיום יש שמחפשים להחמיר על הציבור בדברים אחרים כגון: אסור לקרוא את השבועונים, קרי; קול העיר, בקהילה, משפחה, וכדו' או שאסור להאזין לקווי הנעייס קרי; קול ציבור, הקול החרדי, קו הציבור, הקול בכל, מוקד הציבור. אם החומרה הזו תחזיק? ימי
אוריע21.11.10
מחפש זירה להתגושש בה!
many years ago21.11.10
"מִי-הָאִישׁ, הֶחָפֵץ חַיִּים; אֹהֵב יָמִים, לִרְאוֹת טוֹב. נְצֹר לְשׁוֹנְךָ מֵרָע; וּשְׂפָתֶיךָ, מִדַּבֵּר מִרְמָה..."
שמעון23.11.10
18
"מִי-הָאִישׁ, הֶחָפֵץ חַיִּים; אֹהֵב יָמִים, לִרְאוֹת טוֹב. נְצֹר לְשׁוֹנְךָ מֵרָע; וּשְׂפָתֶיךָ, מִדַּבֵּר מִרְמָה..."
גם אני19.09.11
17
מוטב שתעסוק בחזרה בתשובה ולא בשבירת תקליטים ובל תשחית!
חני22.11.10
16
שמעתי שאסור ליהודים לשיר את השיר הזה
כך שמעתי21.11.10
אז זה בסדר, אל תדאג. גם ככה שרים אותו בעברית ולא בערבית.
אבי21.11.10
15
מחמיר מאוד מעבר לגבולות ההלכה שיצא נגד כל המזרים ששרים בהופעה מעורבת ואסר לשמוע את שירהם שעל פי שורת הדין וההלכה מותר !
On1821.11.10
שהוא לא אמר שזו חומרא אלא נתן תחושה שאיסור לשמוע מוסיקה והרבה אנשים תמימים הולכו שולל בעניין !
אייזיק21.11.10
אנחנו לא שופטים, אנחנו שומעים שירים ברדיו ולא חוקרים מה עושה הזמר ואיפה הוא מופיע. אבל קהל יהודים גם חילונים צריכים להיות מודעים לכך שקהל מעורב מסכן את חייהם מבחינת כל העובר בין שתי נשים זרות (הכוונה שלא אימו ולא אשתו לצידו) מסתכן במוות או באיבוד כל רכושו ככתוב בזוהר בפרשת רות הסולם. אז תקחו בחשב
א. לוי21.11.10
אך , לצערי הדרך שבה נקטו כנגד הזמרים היא דרך לא יפה בתור מעריצה של הרב אמנון יצחק שליט"א הפסקתי לצפות בהרצאותיו עד לסיום ההרצאות בנושא זה איני יכולה ונפשי אינה מסוגלת לסבול את ההתבטאויות הללו
שלי21.11.10
צאי מכל הדמיונות שלך
ריקי21.11.10
אסור לזלזל בכל תלמיד חכם שהוא הרב אמנון יצחק לא לבדו יש פוסקים שפוסקים כמותו במיוחד על פי חכמי הקבלה אסור לשמוע שיר מאדם שהוא לא כשר אולם יש שהתירו וכן משמע מהרמב"ם ולא כמו שהרב מוצפי רצה לדייק ברמבם כנסו לאתר ישיבת כיסא רחמים יש שם מאמר על זה...ודעת הרב מזוז שמותר לשמוע שירי קודש מזמרים חילונים
כנסו21.11.10
14
שברתי דיסקים כי אמרו שזאת ההלכה מי יחזיר לי עכשיו את הכסף ?
רחל21.11.10
אין בור ירא חטא, ולא עם הארץ חסיד! אחותי צר לי עבדו עליך. מכרו לך לוקשים. קנית אותם בשתי ידיים!
many years ago21.11.10
זו באמת שאלה!!!! נראה מי יקח ת'אחריות!!=)
K@R!N21.11.10
הוא יתן לך מיליון דיסקים של ההרצאות המטופשות שלו שבהם הוא יורד על כל העולם ועל כל מה שזז בקיצור על כל מי שלא מסכים איתו...
אבישי21.11.10
13
ולכבוש ולגור שם
כל אזרחי ישראל21.11.10
חחח יש מצב אחי שזה נכון חחח...
ישראל22.11.10
12
הכותרת אומרת: "שם אביו הגר"ע יוסף" אבל בהקלטה לא מוזכר לרגע שהרב אברהם יוסף מדבר בשם אביו אלא מביע את דעתו האישית בלבד.
י.21.11.10
לא ברור מהי דעתו? רק כסיל כמוך לא רוצה להבין!
יהודה22.11.10
שאלו את הרב אמרו בשם אביך ואז הרב עונה לא היו דברים מעולם !!!
אלע21.11.10
11
קטעים הולך להיות
אבירם21.11.10
10
(נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
ישראל21.11.10
9
"מִי-הָאִישׁ, הֶחָפֵץ חַיִּים; אֹהֵב יָמִים, לִרְאוֹת טוֹב. נְצֹר לְשׁוֹנְךָ מֵרָע; וּשְׂפָתֶיךָ, מִדַּבֵּר מִרְמָה..."
זהירות!19.09.11
8
יהדות תימן מעולם(!!!!) לא קיבלה לחנים מהגויים לא בתפילות (הס מלהזכיר זאת) ולא בשירים. והדברים מתועדים אצל גדולי עולם. ואחר המחילה!
יהודה22.11.10
7
שמע אום כולתום נכונה? שנית, ואם הרב עובדיה הצדיק לא חשש שהמוזיקה הזאת תזיק לנפשו למה לאזובי הקיר לקחת צ'אנסים
ד.21.11.10
ועוד בנושא כל כך רגיש ? ולמה צריך לפחד מההלכה
י.21.11.10
כבדהו וחשדהו, ולמה אומר אני את זה כי בכל זאת, הטענות של הרב מוצפי יותר חזקות
שמעון23.11.10
עפרא לפומך.
מחלק שוברים להופעות22.11.10
6
מישהו הביא גם ציטוט מהרב פינשטיין
levysi21.11.10
5
עד עכשיו זה לא היה ברור, ונשען רק על "מעשה רב" של הרב עובדיה ששמע את אום כלתום ימח שמה. עכשיו זה ברור כשמש בצהרים: מותר לשמוע זמרת גויה כשלא מבינים אותה. ושהרב אמנון יצחק יחפש את החברים שלו.
זלמן21.11.10
מה כ"כ בוער בזמרת גויה???? העיקר שהאמת יצאה לאור...... זהו נגמרו כל ההרצאות והמלחמות נגד הזמרים..... אפחד לא פסול,מותר לצרפם למניין...... כשרים למהדרין!!!
K@R!N21.11.10
4
"מִי-הָאִישׁ, הֶחָפֵץ חַיִּים; אֹהֵב יָמִים, לִרְאוֹת טוֹב. נְצֹר לְשׁוֹנְךָ מֵרָע; וּשְׂפָתֶיךָ, מִדַּבֵּר מִרְמָה..."
זהירות!19.09.11
3
הרב מוצפי שליט"א דיבר מופרשות על הנושא .... וברור שהרב מוצפי לא יגיד משהו שנוגד את דעתו של מרן. לכן כל עוד לא שמעתם מפורשות מהרב עובדיה אין מה לדבר . ואחרי שיראו לו את כל הזוהמה ברור שהרב לא יתן יד לכך .....
דוד22.11.10
כל מה שאמר הרב אברהם יוסף זה על דעת אביו, כלומר זוהי דעתו של אביו, וחוץ מזה ידוע שהרב עובדיה כבר שנים רבות שומע את אום כלתום. אז ה"קושיות" שלך מהרב מוצפי לא מעלות ולא מורידות, הרב מוצפי מעולם לא היה "פוסק הלכה" ובהרבה פסקים הוא לא הולך כמו מרן הגר"ע יוסף ומבטל את דעתו כמו שהוא מבטל את כל מי שלא
אביגדור22.11.10
2
הרב יוסף כל עם ישראל איתך!!!!! (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
יהודי מאמין21.11.10
1
אכן כך היה הדבר מימים ימימה-תודה לך על הפסיקה הישרה כבוד הרב יוסף. (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
נכון מאד-אנחנו הספרדים עם הרב יוסף!21.11.10
נבל ברשות התורה
שמעון23.11.10
אולי גם יעניין אותך
עיתונות ומדיה

סגירת הערוץ העוין; זה מה שביקש נתניהו מיו"ר הקואליציה

יאיר טוקר | 01.04.24

דרמה בעולם הטלוויזיה

בדרך לקרב משפטי: ערוץ 14 לא מקבל את התפטרות שרון גל

יאיר טוקר | 26.03.24

באולפן חדשות 12 | צפו

כשישי כהן התפוצץ: "האידיוט הקיצוני הזה מייצג אותנו?"

יאיר טוקר | 03.03.24

קמפיין הגיוס

עמית סגל תוהה: "מתבקש לשאול במה "אחים לנשק" השתנו"

יאיר טוקר | 23.02.24

הקמפיין של סמוטריץ

ידידיה מאיר: "ניסיון לסכסך בין החרדים לציונות הדתית"

יאיר טוקר | 22.02.24
ש

קורע לב:

איך אפשר להסביר לתינוקת בת שנה שאמא לא תשוב יותר???

כיכר בשיתוף ועד הרבנים | מקודם

"רוצים לפגוע בביטחון"

האם אל ג'זירה תפסיק את שידוריה בישראל? צפו בדיון בנושא

יאיר טוקר | 20.02.24

הזווית הפלסטינית 

"יללת החורבן": העיתונים הפלסטיניים מקוננים על נפילת עזה 

יאיר טוקר | 18.02.24

צפו בוידאו

גפני: "מעניין אותי מה ארץ נהדרת עושה?"

יאיר טוקר | 15.02.24

יוזמה חסרת תקדים

התכנית בלשכת נתניהו: להעמיד לדין עיתונאים; זו הסיבה

יוני גבאי | 13.02.24
ש

הכרות עמוקה עם המגזר

מחדשים תנור או מקרר לפסח? מצאנו לכם את המחיר המשתלם ביותר

כיכר בשיתוף חשמל הקרן | מקודם

"לחמאס יש את '13'" | צפו

הפרשן האשים את נתניהו: "הוא רוצה במות החטופים" - וחטף

יוני גבאי | 11.02.24

בעין עזתית

העיתונים הפלסטינים מקוננים: "הכיבוש מגביר את המצור"

יאיר טוקר | 31.01.24

מתוך 20 מועמדים

שר הביטחון גלנט החליט: מפקד גל"צ החדש - טל לב רם

איציק אוחנה | 31.01.24

"TOTAL VICTORY"

עם מסר ברור: התמונה שפרסם יועצו של נתניהו

יאיר טוקר | 28.01.24
ש

לסיים מסכת אחרי מסכת

2 מליון ₪ הושקעו בפרוייקט הדיגיטל התורני - הצטרפו >>

כיכר בשיתוף יומי | מקודם

הציוץ שהקפיץ את יקי אדמקר

"אתם חבורת דבילים": מה קומם את העיתונאי החרדי? 

יאיר טוקר | 28.01.24

הקונספירציה והפארסה

גוטליב תהתה: בעלה של שקמה ברסלר היה בקשר עם סנוואר?

יאיר טוקר | 24.01.24

"אין הצדקה לכך בשידור ציבורי"

בכיר ב'דה מרקר' קיבל סכום גדול מ'התאגיד'; קרעי: "לא סביר"

יאיר טוקר | 21.01.24

"אלימות מילולית"

'הארץ' תוקף את עמית סגל - שהחליט להגיב להם בחריפות

יאיר טוקר | 19.01.24
ש

תשואה פוטנציאלית של מאות אחוזים!

קרקע להשקעה במרכז הארץ, החל מ- 150,000 ₪

כיכר בשיתוף Lighter life | מקודם