כיכר השבת

סערת שידור פטירת הגרמ"י לפקוביץ': אבי מימרן משיב לרב בלומנטל

אני רק זוכר שגמגמתי, שחיפשתי במאמץ את המילים, שניסיתי לעצור את ההתרגשות שאחזה בי ולהישאר מפוקס, אבל הקולות וזעקות השבר, אמירת י"ג מידות, קריאת שמע... דמותו של ראש הישיבה חלפה בראשי, דמיינתי את רבבות המאזינים, כל אחד במקומו עוצרים לרגע משטף היום, מגביהים את מקלט הרדיו, גם הלב שלהם בוודאי פועם בחוזקה * אבי מימרן, מגיש המהדורה המרכזית ברדיו קול ברמה, עונה לרב בלומנטל

64
אבי מימרן | כיכר השבת | א' בתמוז | 03.07.11
אבי מימרן
אבי מימרן (אלי קובין)

קראתי. אם גם אתם קראתם, אני רוצה לשתף אתכם באותן דקות, או יותר נכון במה שעבר עליי באותם רגעים שייתכן ומכובדי הרב בלומנטל אפילו לא חשב עליהם.

יום שני, השעה בערך 20:30, אולפני רדיו ´קול ברמה´. עוד שידור שגרתי של ´המהדורה המרכזית´, על הקו ח"כ ניסים זאב מסביר למאזנים את הנוסח החדש שהביא לוועדת חוץ ובטחון בנושא אמירת ´יזכור אלוקים´.

הטלפון האישי שלי צלצל. ע"פ המספר שעל הצג הבנתי שמדובר באחד מבני משפחת הגרמ"י לפקוביץ´ זצ"ל. עניתי לשיחה בחטף תוך כדי שידור, ברקע שמעתי תפילות וזעקות. הדובר מבית-החולים אמר לי בקול חלש: "יש אמירת ק"ש, יש פה חיזוק גדול, תעלה אותי לשידור".

אני זוכר שאמרתי לו בערך כך: "אני מעלה אותך, אתה תהיה בקו מתחת לשידור עד שיהיו התפתחויות". הודעתי למפיק להעלות אותו לשידור, והמשכתי לנהל את הראיון עם ח"כ זאב. באוזן שמאל, שמעתי את דבריו של הרב זאב בשידור, ובאוזן ימין את זעקות התפילה מבית-החולים – מתחת לשידור.

עברה דקה ומשהו, ועל אף שאני רגיל בהעברת דיווחים גם שאינם משמחים, מנסה להיות נטול רגש, להישאר ענייני ומאופס. משהו בלב שלי נשבר, שמעתי זעקות של תפילה, של רגעים אחרונים, זעקות שבוקעות רקעים, התקשתי להישאר אדיש.

התחלתי להרהר, מהו תפקידי ברגעים אלו? יש בידי כלי שמגיע לאלפים ורבבות, לו גם הם היו שומעים את מה שאני שומע, הרי שגם הם היו מתעוררים ברגעים קריטיים אלו.

מצד שני, ההיגיון אומר באינסטינקט ראשוני שדבר כזה לא מעבירים בשידור-חי ברדיו, ´זה לא מכובד´, ´זה רגע אישי´ ´מציצני מידי´.. אבל הזעקות בקומה 10 ב´שערי צדק´ הלכו וגברו... "ה´ הוא האלוקים".. "שמע ישראל..".

אלו דקות שהלב גואה בפנים, שאתה מרגיש שעוד דקה פורצות הדמעות, באותן שניות גמלה בליבי ההחלטה, זיכוי הרבים בהיקף ובעוצמה כזו לא מתגלגלת בכל יום, המונים שיתעוררו ברגע אחד, שיהרהרו בתשובה ולו לשנייה אחת, זה לא משהו שאפשר לנפנף במחי יד עם תירוץ של "מציצנות, ויש גבול".

בידיים רועדות לחצתי על המתג, ושיתפתי את עם ישראל כולו בסערה הרוחנית הזו שמתרחשת לנגד עיניי.

ואכן, קראתי את תמליל המילים שיצאו מפי ברגעים הללו. למי שקורא את השורות הללו בצורה יבשה, כשהוא ישוב במשרדו, או בביתו הממוזג, זה נשמע לא טוב. שדרן רדיו מתאר אירוע נשגב כל-כך?! ככה סתם ברדיו מורידים רגע קדוש ואישי לממדים נמוכים של תוכנית אקטואליה? של רייטינג?.. אבל בעצם איך מתארים דרמה כזו? מה נדרש ממני לומר בשידור?

אני רק זוכר שגמגמתי, שחיפשתי במאמץ את המילים, שניסיתי לעצור את ההתרגשות שאחזה בי ולהישאר מפוקס, אבל הקולות וזעקות השבר, אמירת י"ג מידות, קריאת שמע... דמותו של ראש הישיבה חלפה בראשי, דמיינתי את רבבות המאזינים, כל אחד במקומו עוצרים לרגע משטף היום, מגביהים את מקלט הרדיו, גם הלב שלהם בוודאי פועם בחוזקה.

ותוך כדי זה, יוצאות להן המילים מהפה, לא בטוח שהיטבתי לנסח אותם, אבל אם יש מישהו אחר שיכול ברגעים כאלו להישמע קר וענייני, לדבר בשטף ובמילים מנוסחות היטב כאילו הוא שומע ברקע נאום של אובמה, אז אולי הוא לא ראוי לשבת מאחורי מיקרופון שמגיע למאות אלפי יהודים.

אחרי השידור הבנתי מה זכיתי לעשות.

אין ספור של תגובות - לכולן מכנה משותף: "התחזקתי, התעוררתי, בכיתי.."

למחרת, ביום ההלוויה שמעתי את קולו של הגאון רבי משה דוד לפקוביץ´ יבדלט"א קורא את צוואת אביו זצ"ל, "כבר מלפני כמה שנים מחמאת מאורעות הזמנים רציתי להעלות על הכתב כמה דברים הנוגע לעת הפקודה שנפרדת אז הנשמה מהגוף, כי החיים יודעים שימותו אלא שאינן שמין על ליבם לחשוב ולהתעורר על ידי זה לחזק עצמו בשקידת הלימוד של התורה ובעשיית מעשים טובים.." ובהמשך פנה לבניו וביקש שבדברי ההספדים יהיה "זכות של זיכוי הרבים שהיא מעלה גדולה וחשובה.."

לצערנו, בתקופה זו, כדי שאנשים יתעוררו צריך להתרחש עלינו אירוע קיצוני, כזה שיאחד את כולם לתשובה. העין שלנו כבר כהתה, הלב נאטם, לא מתרגשים מכלום. לעניות דעתי, למי שהאזין לדברים בשידור חי, ולא בשידור חוזר למפרע, אלא באותן הדקות שבהן נפתחו שערי השמים, אני בטוח שקרה לו משהו שם בינו לבין אבינו שבשמים.

התגובות על רגעי ההתעוררות ההיסטוריים הללו ממשיכות להגיע גם עכשיו.

ועוד משהו שהרב בלומנטל לא יודע: רדיו ´קול ברמה´ לא משדר רק לשכונת ´רמת אלחנן´ ופרבריה, אלא גם למחוזות אחרים שם שומעים את הדברים כמו שהם, מתעוררים ומתחזקים בתמימות טהורה, נטולת פילפולים נשגבים.

תוכן שאסור לפספס
64 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
37
אשריך! בן אדם אמיתי אוהבים לשמוע אותך תמידדדדדדדדדד
נתי12.01.12
36
כתבת שטויות בקילו.
מוטי04.07.11
35
אני לא יודע מה חושב בלומנטל , ומה אתם אבל תדעו שאני עד עכשיו, שבוע אחרי תחת אותו רושם של חיזוק שלא חוויתי שנים רבות , ואני כבר בן 40 בן תורה. אז בבקשה כל הכבוד מר מימרן
דודי04.07.11

הצגת כל התגובות

34
הדברים נאמרו בחוסר טעם, ואף בגסות כלשהי שמורידה ופוגמת בשמימיות של המעמד הנשגב! נעשה כאן ביזוי הקודש! ורמיסה של עדינות הנפש!! אינני מעלה על דעתי אדם אחד שפוי, שהיה מסכים שכך יסקרו ברדיו את סילוקו לעולם שכולו טוב של מישהו מיקיריו.
משה03.07.11
יש דרכים אחרות לעורר את הציבור! זהו חדירה לפרטיות. אני מאמינה שהרב לפקוביץ זצ"ל לא היה רוצה שישדרו את רגעיו האחרונים בתוכנית אקטואליה.
חלי04.07.11
33
אני רוצה למכור שרשרת פנינים
אאאא.31.07.12
32
שעשה צחוק מל"ג בעומר אפרא לפומיא אסור לתת לו במה בככר השבת
יעקב04.07.11
31
דובר או בן משפחת הגרמי""ל???
יענקל04.07.11
30
תפסיק להתנצל. תבין, בלומנטל צריך להכין כל שבוע טור, והוא גם צריך שיהיה מעניין - שכולם יתעצבנו והוא יספור את כמות התגובות. הפעם הוא בחר בך. ועשה עליך קופה. הוא לא מתכוון לכלום. אין לו שום רגש. ובוודאי ענייני זיכוי הרבים, קדושה ועם ישראל, לא מעניינים אותו. אתה שדרן רציני ומכובד, חבל שתדרדר להגיב
מסיר המסכות03.07.11
כמו תמיד, התגובות שלך שנונות ונוגעות בנקודה הנכונה. נדמה לי, שזמן רב לא קראנו את תגובותיך.
משה04.07.11
29
אבי מכובדי, אין טעם להתייחס לכל ביקורתו/או הערה של מאן דהו, אחרת לא תצליח לעשות את מלאכתך בנאמנות. השידור ברגע פטירתו של הגאון מרן ר' מיכל יהודה לפקוביץ זצ"ל היו מרגשים, מסעירים ומצמררים. זה היו אחד מהרגעים שלא יכולת לא לדמוע, לא יכולת שלא להרהר בתשובה ולחשוב על קבלת עול מלכות שמים. אל תתן למלעיזים
מאזין מרודש05.07.11
28
ערוץ חרדי ששומע כי רב גדול וקשיש מגיע במצב קשה לבית חולים, מיד ישלח צוות מתוגבר שיוכל להביא לידיעת הציבור את רגעיו האחרונים בעולם הזה.שהרי רגעיו אחרונים של גדול דור, שונים מרגעיו האחרונים של אחד האדם.
ינון04.07.11
27
מיהו אותו מר בלומלטל‏?‏ (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
מ03.07.11
26
אנחנו גרים באזור הצפון שם אין קליטה לכן אנו מאזינים דרך האינטרנט.כל הכבוד לכם תמשיכו לשתף את עמ"י זה עושה רק טוב.
מאזין אינטרנטית01.08.11
25
בפרט שלשת השורות האחרונות לצערי!!!!!!!!!!!!!!!
לא משנה04.07.11
24
מיהו אותו מר בלומלטל‏?‏ (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
מ03.07.11
23
פזיזותו של בלומנטל עברה גבול
יהודי חרד03.07.11
22
אבי מימרן ברצוני להגיג לך תודה על החיזוק שקיבלתי מהעברת השידור הזה דע לך באותם רגעים כבתי את הנגן כדי ללכת להתפלל ערבית ובדרך פתאום גמלה החלטה בלבי להדליק את הנגן ובאותם רגעים עבר בגופי צמרמורות נשמע בקולך שהתקשת להגיש את השידור כרגיל אבי מימרן תודה רבה
מתן08.07.11
21
(נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
אלי04.07.11
20
הוא יבין יותר תגובה כזו‏; סתום בלום נטל רד מהחיים שלנו‏!‏ (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
יהודי פשוט03.07.11
19
הנה אני מודה ומתוודה: הצלחת לשנות את דעתי!
שניאור03.07.11
פעם ראשון שחשבתי שבלומנטל אולי בכל זאת כתב הפעם דברים של טעם, אבל כרגע אני יותר נוטה לצידך
זהבה04.07.11
18
מי שהתעורר ולו במשהו שירים את ידו ..... (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
שטויות04.07.11
17
שימו לב שבלומנטל העתיק את המילים כמו דו-שיח משעמם, ואחרי שאתה משתעמם אתה מבין שזהו הרגע הגדול ביותר ואיך זה ניראה... בחיים צריך להסתכל בצורה מקיפה ולא מרובעת!
אורי כהן03.07.11
16
מיהו אותו מר בלומלטל‏?‏ (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
מ03.07.11
15
אותי מעניין מה יקרה במאה עשרים של מרן הרב עובדיה , האם גם אז מר מימרן ,תלחצ על המתג ותשתף את כולם ? או שאז תחשוב 100 פעמים איך ישי יגיב ואיך הרב משה יוסף יגיב ?
איש אחד 04.07.11
14
ממתי בלומנטל רב? סגנון כתיבתו שאול מהעולם שהצניעות יפה לו .מציצנות זו סטייה מינית .וזהו סגנונו? יש דברים בגו? הרי הוא כותב בתקשורת ? מציצן קטן שכמותך .אתם מלכי הצביעות טול קורה מבין עיניך .
שלומי 04.07.11
13
הכי קל לחקות מישהו לזלזל להעליב אף אחד לא אוהב שעושים לו את זה . אבל ב"ה האמת אין כמוה
נתי04.07.11
12
אבי בואנ‏'ה יש לך אזנים של היפופוטם איך עשית 2‏ שידורים ביחד‏?‏‏?‏‏?‏... (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
רולי03.07.11
11
אולי עכשיו אני אבקר אותך על זה שאתה בכלל מטיף לו!!!! נראה לך שהוא מסמפט פה מישהו???. הוא עושה מה שהוא רוצה!!!!!!!!!!!!!!!!!!
עידית03.07.11
10
להתייחס בכלל לבלומנטל.
יפית03.07.11
9
חבל על ההתנצלות שלך, כל כולו מציצני על חשבון אחרים, אתה לא חייב לו כלום, יש עוד תחנות רדיו הוא היה יכול להעביר סקאלה המציצן הזה שקודם נהנה ואח"כ מעביר ביקורת, מי שמתלונן על כל דבר שיתפוצץ לו, אף אחד לא חייב לו משהו.
יצחק בן נתן03.07.11
8
זה פיקטיבי לחלוטין זה לא הפרצוף ולא השם זה ייצור וירטואלי תשכחו מהשם הזה
Wiseman04.07.11
7
השידור נכון קצת נכנס לפרטיות אבל היה חובה עליו לשדר את זה כל ככל ישראל היה במתח וכמו שכולם משפחה של הרב בתפילות בזמן שהותו בבית החולים גם הידיעה על פטירתו ורגעיו האחרונים הם חלק מכולנו הישדור היה מרגש מאור וחובה לשידור אפילו במחיר של חדירה קלה לפרטיות.
מאיר04.07.11
6
בן אדם שנשלט לפי הרגש הרגעי, אסור לו לשבת ליד מיקרפון, לך תדע באיזה תירוץ מחר ישדר משהו אחר. (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
חכם04.07.11
"בן אדם" שלא שולט על שכלו, אסור לו לשבת ליד המקלדת, לך תדע באיזה תירוץ מחר יכתוב משהו אחר.
חכם04.07.11
המאזינים מעדיפים בן אדם עם נשמה שיש בו כאב וחש דברים וגם מגמגם פעמים, על אדם עם נפש בהמית קר רוח. שרוח צדיק עולה למעלה ורוח בהמה יורדת למטה.
א. לוי04.07.11
(נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
אושי04.07.11
5
כזה כבוד ממך=מישתכנז שכמותך.אלי ישי 2
יום ליום04.07.11
בושה.
calanit6004.07.11
4
אם לא היית משדר את השידור הוא היה זועק מרה על החוצפה הזו שמתעלמים מהשעה הנשגבת והמרוממת של הפרידה מראש הישיבה זצ"ל, תתחילו להבין שהוא כמו אותו זקן שתלה שלט על הבית שלו "למכירה" ואף פעם לא רצה למכור למי שבא לקנות, עד שבסוף נודע שהוא מצא שיטה לאלץ אנשים לבקר אותו...
חסיד שותה03.07.11
3
לא צריך להסביר לכלומנטל ודומיו שום מהלך! אתה הבנת את זה ברוך?
מני04.07.11
2
המשך את פעולך.הנימשך מרדיו 10 קול הנשמה ועד הלום.נפלה זכות בידך לזכות את עם ישראל!נכון זה רגע קשה!ששמעתי את זה (אגב בשידור חוזר)לא הפסקתי מלבכות)לפי דעתי בלומי הוא מסיונר!!!כל דבר מחפש מחלוקת כקורח ועדתו וכאתונו של בלעם!!!ומלך בלק!המשך כך!והגיע הזמן שאנחנו תושבי קרית שמונה נישמע אותכם ברדיו (נשלח ב
משגיח כשרות04.07.11
1
אבל הוא לא היה שווה תגובה !!!
levysi04.07.11
אולי גם יעניין אותך
עיתונות ומדיה

אימו של החטוף נבחרה לרשימת 100 המשפיעים בעולם

יאיר טוקר | 17.04.24

יקנה לו סמכויות

סגירת הערוץ העוין; זה מה שביקש נתניהו מיו"ר הקואליציה

יאיר טוקר | 01.04.24

דרמה בעולם הטלוויזיה

בדרך לקרב משפטי: ערוץ 14 לא מקבל את התפטרות שרון גל

יאיר טוקר | 26.03.24

באולפן חדשות 12 | צפו

כשישי כהן התפוצץ: "האידיוט הקיצוני הזה מייצג אותנו?"

יאיר טוקר | 03.03.24

קמפיין הגיוס

עמית סגל תוהה: "מתבקש לשאול במה "אחים לנשק" השתנו"

יאיר טוקר | 23.02.24
ש

חווית הלידה

מלון או מחלקת יולדות? תקראו ותחליטו

כיכר בשיתוף מעיני הישועה | מקודם

הקמפיין של סמוטריץ

ידידיה מאיר: "ניסיון לסכסך בין החרדים לציונות הדתית"

יאיר טוקר | 22.02.24

"רוצים לפגוע בביטחון"

האם אל ג'זירה תפסיק את שידוריה בישראל? צפו בדיון בנושא

יאיר טוקר | 20.02.24

הזווית הפלסטינית 

"יללת החורבן": העיתונים הפלסטיניים מקוננים על נפילת עזה 

יאיר טוקר | 18.02.24

צפו בוידאו

גפני: "מעניין אותי מה ארץ נהדרת עושה?"

יאיר טוקר | 15.02.24
ש

חצי מחיר מתל אביב

משרדים ב-100 אלף ₪ והשאר ב-24 תשלומים

כיכר בשיתוף בריטניה ישראל | מקודם

יוזמה חסרת תקדים

התכנית בלשכת נתניהו: להעמיד לדין עיתונאים; זו הסיבה

יוני גבאי | 13.02.24

"לחמאס יש את '13'" | צפו

הפרשן האשים את נתניהו: "הוא רוצה במות החטופים" - וחטף

יוני גבאי | 11.02.24

בעין עזתית

העיתונים הפלסטינים מקוננים: "הכיבוש מגביר את המצור"

יאיר טוקר | 31.01.24

מתוך 20 מועמדים

שר הביטחון גלנט החליט: מפקד גל"צ החדש - טל לב רם

איציק אוחנה | 31.01.24
ש

לשמוע ללמוד ו.. להצליח:

 משכפלים הצלחות; ככה גם אתה תהיה טוען רבני >>

כיכר בשיתוף מל"מ | מקודם

"TOTAL VICTORY"

עם מסר ברור: התמונה שפרסם יועצו של נתניהו

יאיר טוקר | 28.01.24

הציוץ שהקפיץ את יקי אדמקר

"אתם חבורת דבילים": מה קומם את העיתונאי החרדי? 

יאיר טוקר | 28.01.24

הקונספירציה והפארסה

גוטליב תהתה: בעלה של שקמה ברסלר היה בקשר עם סנוואר?

יאיר טוקר | 24.01.24

"אין הצדקה לכך בשידור ציבורי"

בכיר ב'דה מרקר' קיבל סכום גדול מ'התאגיד'; קרעי: "לא סביר"

יאיר טוקר | 21.01.24
ש

קצת נתונים

כמה מנהגי ישראל עוברים את המהירות המותרת?

כיכר בשיתוף הרלבד | מקודם