כיכר השבת

חולל סערה

שלזינגר זועם: "‏תגידו, השתגעתם? אני "שונא חרדים"?!

הכתב הפוליטי של ישראל היום העביר ביקורת על אי השירות הצבאי של החרדים וחטף מבול תגובות. עכשיו הוא מפרסם פוסט הבהרה, ומשתף בתחושותיו: "טוקבקים, מקללים ושאר שטופי שנאה בטוויטר לא מזיזים לי את קצה הזרת. מודה שהפעם זה פגע בי. ועדיין, מה שהיה לא יכול להמשיך להיות" | ברנז'ה

144
יאיר טוקר | כיכר השבת | כ"ג בכסלו | 06.12.23
יהודה שלזינגר
יהודה שלזינגר (צילום: אשר רוט)

"‏תגידו, השתגעתם? אני 'שונא חרדים'?!" - כך נפתח פוסט של העיתונאי יהודה שלזינגר, הכתב הפוליטי של 'ישראל' היום, בעקבות ביקורת מרומזת שהעביר על חוסר השירות הצבאי של החרדים.

"‏צודקים החרדים", כתב שלזינגר בציוץ שחולל סערה, "קיצוצים למען המלחמה צריכים לעשות כולם אבל, וזה אבל גדול, הסיפור הוא לא התקציב אלא הפצע הישראלי שלא נותן מנוח. אמא של בחור ישיבה ישנה בלילה, בניגוד לאמא של חייל קרבי בעזה.

"בחור ישיבה ימית עצמו באוהלה של תורה, אבל לא ימות בקרב. לשקדן הכי גדול בישיבה יש שירותים ומזגן, בעוד חייל בצנחנים עושה את צרכיו בסיר בג'בליה. אברך שמוציא את ילדיו מהגן לא דומה לחייל מילואים, שלא ראה את ילדיו שבועות ארוכים".

הציוץ חולל סערה ותגובות רבות, ועכשיו, שלזינגר יוצא בפוסט הבהרה טעון. "שנים אני כותב, מדבר, נלחם על שיוויון לחרדים ונגד גילויי שנאה ריקים נגד חרדים", כתב, הייתי שם נגד אלימות המשטרתית בהפגנות החרדים עוד הרבה לפני שהיו מצלמות, בהשמצת 'טיסת השבת', בזוהמה שהוטחה בחרדים בקורונה, בהוקעת ה'מריצות', 'פרזיטים', 'טפילים', בתיקון עוולות שנעשו למשפחתה של אסתי ויינשטיין והרב הריסון והילדים החרדים שלא נתנו להם להיכנס לגינת המשחקים רק כי הם חרדים.

"בכתבות המגזין הגדולות על עבודת הקודש של ישעיהו הבר, בנצי אירווינג ולופוליאנסקי. גאה מאד ביכולת להבין, לספר ולנסות לתווך במהפך הקסום של ש"ס בחברה הישראלית, במפעל הגמ"חים, בחינוך הילדים המופלא. ובהחלט כן, גאה מאד בטור הפרשנות של אתמול.

"התקציב הוא לא הסיפור, הגיוס הוא פצע עצום בחברה הישראלית וכל אדם חרדי יודע את זה. ההבדל בין דם לדם הוא בלתי נסבל, החובה אל מול השחרור לא עולים על הדעת. 50 יום בעזה אינם 50 יום בישיבה. נקודה.

אי אפשר ואין הסבר טוב לשחרור החובה הבסיסית מצה"ל. בני הציונות הדתית לומדים תורה ומשרתים בצה"ל. זה אפשרי.

"נכון, יש זק"א ואיחוד הצלה ומפעל גמילות חסדים מדהים אבל אין שיוויון ויש המון בחורי ישיבות שלא בזק"א, ואחיי החרדים, בואו, אתם מכירים את התמונה הגדולה טוב ממני".

וכך חתם שלזינגר את הפוסט: "ביקורת אינה שנאה, אמירת אמת אינה אנטישמיות, זעקה על הצורך בשינוי אינה דמגוגיה. טוקבקים, מקללים ושאר שטופי שנאה בטוויטר לא מזיזים לי את קצה הזרת. מודה שהפעם זה פגע בי. ועדיין, מה שהיה לא יכול להמשיך להיות".

תוכן שאסור לפספס
144 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
91
צודק , הוא לא שונא חרדים... ורחוק מזה.. אבל שאלה אחת. מדוע 250 מליון מלפני 4 שבועות לרשיות הערביות לא גרמו להסתה. ו35 מליון למורות וגגנות חרדיות גורם להסתה.....?
רק שאלה אחת09.12.23
90
מבין לגמרי את שלז יש המון נופלים שמשלבים תורה וצבא
חנני07.12.23
89
גם שם יז מזגן, וגם שם מתקלחים
50 יום ב 8200 הם כמו 50 יום בעזה?? 06.12.23
אכן, כפרה עליכם אנשי שמאל נכבדים, אבל....
שירי06.12.23

הצגת כל התגובות

88
תכלס, צודק
אורן06.12.23
הוא באמת צודק, זה לא דומה. ומותר להניח את הדברים על השולחן בלי לקרוא לו שונא חרדים. הבעיה היא שבמצב שלנו היום - אין באמת נכונות מטעם הצבא לפתור את הבעיות הקשות שיש בגיוס חרדים, ולתת להם תנאים שמאפשרים להישאר באותה רמה רוחנית שבה נכנסו.
שירה07.12.23
המשך- וחד משמעי- אנחנו שמים אותנו לפני כלל עמ"י, ומשלמים מחיר עבור הדאגה לרוחניות שלנו. וכל עוד לא יהיה שינוי עמוק בכל הצורה שבה הצבא פועל, הדברים לא יוכלו להשתנות. אני כן בעד שנוער יושב ברזלים- ילך להתגייס. אבל מי שינזק רוחנית מהענין?! זה אחריות כבירה.
שירה07.12.23
לא מתחשבנים על מצוות. גם אברך נשוי לא לומד כמו רווק, ועם ילדים עוד פחות. אז לא נתחתן כי זה מוריד מהרוחניות? לדבר עם בן הזוג, לצאת עם הילדים וכו'?
חנניה08.12.23
ראש הממשלה גם עושה בסיר ? וכל ה-120 ח"כ , וכל ה-50% שמאלנים שמשתמטים ? לפני שמגיבים צריך לבדוק נתונים . חוץ משהטענה טפשית לחלוטין כי העולם עומד על התורה ומי שבעזה סה"כ זה בגלל העוונות של ....
ירון 06.12.23
87
לא שונא אף אחד ולא אוהב אף אחד פועל לפי מה שהמנהיג מחליט בדיוק כמו ברדוגו
יאיר06.12.23
86
שלזינגר צודק, צריך להתגייס!
סער06.12.23
נשמע כאילו אתה מתחיל מרד אף אחד לא עצר בעדך כפרה, לך תתגייס.
אביטל 06.12.23
לך תתגייס
עתה17.01.24
85
אל תטיף מוסר לבחורי ישיבה, ספר לנו קודם איזה שרות צבאי עשית ומדוע אתה לא נלחם כעת בעזה אבל רוצה שבחור חרדי יילחם.
אליהו06.12.23
לידיעתך יש קריטריונים מסויימים לחיוב בצו 8... אז כנראה שהוא לא מחוייב...!
!!!06.12.23
84
זה לא שלזינגר
חיים06.12.23
83
1 כמה טייסי חיל האוויר מתו מתחילת הלחימה? השווית את מצב האמהות שלהם שכן ישנות בלילה או שהסיבה האמתית שאתה אפיקורס שלא מאמין בכח התורה לנצח מלחמות. 2 לא מודדים את הקושי של 60 יום בעזה מול 60 יום בכולל אלא 3 שנות שירות מול חיים שלמים של הקרבה מבחינה כלכלית ועוד!
ש.06.12.23
"אפיקורס"??? אתה מעוות את התורה. ודרך אגב, אם לא היית סומך על צה"ל לא היית גר פה יום אחד ובאמת אסור על פי הלכה לגור פה אם אין צבא טוב וחזק. וזה לא קשור כי הוא זה לתורה מגנא ומצלי וכו' . אם אתה למדן אתה אמור לדעת כל זה.
למגיב ש.07.12.23
82
אם זו היתה ביקורת ע"מ לתקן היית אומר זאת בתוך המחנה ולא בחוץ. גם אם נכון שהאמא הצה"לית לא ישנה וזה קשה עדיין לא להתבלבל שהעולם עומד על 3 רגליים- תורה, עבודה וגמ"ח ות'אמת הזו אל תשכח אם היינו צריכים לסמוך על גלנט, גנץ ושאר החכמים היינו אבודים מזמן
חבל06.12.23
81
השקר של הסרבנות להיפטר מגיוס זועק לשמיים. משפחות רבות לא ראו את האבא או הבעל שבועות ארוכים. המחותן שלי אב לעשרה ילדים והוא בצפון. השכן שלי אב לשבעה ולא יכלו לפטור אותו כי אין מספיק חיילים. עד מתי יסתתר הציבור החרדי מאחורי רבותיו. מספיק עם זה איפה המצפון שלכם? איפה התורה שלכם?
אמא לארבעה ילדים תורניים בחזית06.12.23
מינות!
???06.12.23
סליחה על התגובה אבל בתור אחד שכל משפחתו אינה דתית (וכמעט אף אחד לא מתגייס) אמליץ לך עברי לאתר ''סרוגים'' פער גדול בנינו לבינכם
בן להורים (שהיו) בחזית17.01.24
80
שלזינגר היקר אני מחבב אותך מאוד וחושב שהפתרון יבוא רק ביום שהחילונים יקבלו אותנו כמו שאנחנו בכל תחומי החיים ונוכל לסמוך עליהם שפלוגה חרדית תהיה 100% חרדית כולל הכל. זה שהמגזר הדתי לאומי מתגייס זה לא ראיה שאפשר כי כל דרך החיים שלהם היא לעגל פינות.
מישי06.12.23
מסכים עם כל מילה שלך אם הצבא היה באמת צריך חרדים הוא היה פועל כפי שאמרת הבעיה שהצבא זה כור היתוך להיות ישראלי וישראלי זה עדיין חילוני (אף על פי שלדעתי זה ישתנה בשנים הקרובות בעקבות המון ישראלים שנהיים יותר מסורתיים או דתיים וכנראה שבעז"ה אנו הולכים לקראת גל חזרה תשובה כמו אחרי מלחמת יום כיפור)
אלי06.12.23
בול
משהי06.12.23
איזה רב התיר לך לגלוש כאן? גם את מעגלת פינות
חילוני07.12.23
מה הבעיה לגלוש כאן?
דוס17.01.24
הוצאת שם רע על ציבור שלם! כל החרדיות לא שווה לשון הרע על אחד. להתעלם מלשון הרע ומהשתתפות בצער הכלל זה עיגול פינות.
חנניה08.12.23
שום עיגול פינות. יש הרבה ת"ח ובני תורה של ממש שמתגייסים
יהודי11.12.23
79
אז הגיע זמין שתבין אדון שלזינגר שהבחורים ישיבות והאברכים מקדשים שם שמים בחייהם ולא במותם וממילא אין הבדל בין בחור ישיבה לחייל זה שהחייל בוחר מרצון לזכות לקדש שם שמים בצורה אחרת אשריו ואשרי חלקו וזה הפצע שצריך להגליד בחברה הישראלית שלולי התורה בעם ישראל אין לנו זכות קיום פה ...
מוריס06.12.23
צודקקקקקקקקקקקקק
אין על לומדי התורה ובחורי הישיבות בעולםם06.12.23
חייל בוחר מרצון לקדש שם שמים במותו ? ממש לא החייל הולך כי אין בררה אם כולנו נתחמק ישרפו וירצחו את כולנו ה4 מיתות בית דין
מני07.12.23
78
אתה כנראה צמא דם של חרדים שלא מתים פשוט מגעיל
עוזי06.12.23
77
אנשי 8200 גם יושבים במזגן, אנשי חיל האוויר טסים ללא סיכון, הטבחים הצבאיים, כל שאר השירותים הארים חוץ מקרבי לא מוסרים את נפשם. א"א שכולם יהיו קרבי, כל אחד תורם את חלקו בין אם זה בלימוד תורה לבין 8200 לבין חייל קרבי שמוסר את נפשו ממש בשביל עם ישראל
דסי06.12.23
וכמה אנשי 8200 יש? כל מי שבא לו יכול ללכת ל8200? לוקחים אנשים מתאימים ליחידה הזאת לפי הצורך של הצבא וזהו. זה לא המצב בישיבות.
חנניה07.12.23
לוקחים כל אחד ללמוד תורה? זה הצורך של עם ישראל.
וכמה לומדי תורה יש?07.12.23
76
ריק מדעת!
מישהי06.12.23
75
אני דוסית מבטן ומלידה המוסדות הכי מינסטרים שיכול להיות אבל וואלה מרגיש שיש צדק בדבריו...לא יעזור להמשיך לטמון את הראש בחול
Sara06.12.23
את אולי "דוסית" אבל ממש לא דוסית. אין לך מינימום של הבנה בכח התורה שהוא יותר מכוחו של החיל הלוחם.
ל"דוסית" האפירוקסית06.12.23
לפי התגובה שלך ותגובות דומיך כאן נשמע שבכלל לא צריך צבא. יש לנו תלמידי ישיבה וזה מגן על עם ישראל, אז למה נהרגים לנו חיילים בעזה? שהמפלגות החרדיות יתעקשו בממשלה לא להכניס אותם לשם. אין בזה צורך כי לומדי התורה מגינים עלינו, והם סתם נהרגים שם.
חנניה07.12.23
תודה על המחמאה עכשיו אני גם אפיקורסית 😅😅 אנחנו לא טומנים את הראש בחול?? אין בחורי ישיבה שלצערנו מבזבזים את שנות הבחרות בכלום ????? לא מדברת על אלה שבאמת לומדים לצערנו יש גם הרבה שלא.... ולא באשמתם ברוב המקרים..העיקר יקבלו שידעך כפי שההורים רוצים
שרה 11.12.23
זה דברי כפירה!!! סליחה אבל צרי להגיד את האמת . ללא העברות של חילול שבת וכו... לא היה קורה מה שקורה , ההגנה של הצבא זה הגנה על האש שהם הבעירו בעברותיהם אז שהם יכבו.
שרה דוסית מלידה 06.12.23
לא ניתן לחלוק על גדולי ישראל שאחזו שהם תינוקות שנשבו. את ה"עבירות" צריך כל אחד לחפש אצלו ולא אצל השני.
ל"שרה דוסית מלידה"07.12.23
וכשדוד נלחם באויבים, והיום מאה הרוגים ביום, זה גם בגלל חילול שבת?
חנניה08.12.23
מבינה שהכותב הוא צדיק הדור...אין לו ולו עבירה אחת ...וגם צדיקי מירון שנחנקו למוות ה' ישמור מתו בגלל העברות...עבירות של מי???? הם היו כולם חרדים ...חאלאס כבר עם החיפוש אשמים הזהההה
Sara11.12.23
אגב הרבי מחב''ד אמר שכל הרציחות שיש זה באשמתם (לא מסאטמר -מחב''ד!!)
כי לי כי לי17.01.24
דווקא בגלל זה את לא מבינה!
מודיעין עילית06.12.23
74
סליחה... שלזינגרר הוא דתי. בושה. בלי תורה אין מדינה. בלי תורה אין שבת בלי תורה אין שום זכות קיום. לומד התורה חשוב יותר מכל חיל צה"ל....
קובי06.12.23
73
הוא רק לא מבין שהתורה היא היא הכוח של החיילים הלוחמים. מכח התורה הם נלחמים. אם היה מבין מה זה לימוד תורה הוא לא היה מתבטא כך. ד' ירחם עליו ויאיר את עיניו. תינוק שנשבה
בעוצמה06.12.23
72
אתה מזכיר את יאיר לפיד שמשתלח בנו ואז אומר - אני לא שונא חרדים אני רוצה לעזור להם... טרמינלוגיה
יהודי פשוט 06.12.23
71
אתה דורש שוויון ? נראה אותכם כל השנה שומרים מצוות, שבת, טהרה, מתפללים במניינים ולומדים תורה. אחר כך נדבר
אזרח06.12.23
70
מה לעשות שהוא צודק? ילדי הלומדים ישנים במיטתם, אני לא דואגת להם כמו אמא של חייל בעזה. לימוד תורה חשוב? אכן. ועדיין כשאני לומדת נביאים, מסתבר שכולם יצאו למלחמה.
מחוץ לקופסה06.12.23
אני מבין שלמדת נביאים הפוך? בכל צבאות ישראל לדורותם לומדי התורה היו לומדים תורה ויותר מזה. על כל חייל היה לומד תורה, חיל של לומדי תורה וחיל של לוחמים שהיו בעצמם גם צדיקים וקדושים. וכן, גם האמא של כל לוחמי העורף ישנה בלילה, פשוט דמגוגיה.
יוחנן06.12.23
תודה !! תגובה מרגשת אמיתית וכנה!
נ נח 06.12.23
צריך ללמוד נביא עם פירוש של חז"ל , כמו כל התורה, כל פירוש אחר שזה מדעתנו זה שיבוש !!!! ואין כאן מקום להאריך.
קופסא 06.12.23
אז בבקשה שלחי נא את ילדיך מעזה
יתמ17.01.24
69
במה אתה חרדי? עם השקפה כזאת אתה לא חרדי. לחיות כמו שהשם מצווה זה מסירת החיים הגדולה בעולם
יהודה שלזינגר 06.12.23
68
נראה אותך עובד במחנה שורה ..........
שימי 06.12.23
67
לומדי התורה בישיבות הם מגינים על החיילים בשדה הקרב.
שמעון06.12.23
66
ומה עשה שלזינגר בצבא ? ומי מנהל אותו בעתון השמאל "ישראל היום"?
התכופף לעורך השמאלני שלו השונא חרדים06.12.23
65
אתה מתהדר בלוחמי הציונות ...הבט על שלטי החוצות ותראה כמה נרפא הפצע שהם כן משרתים המסקנה שלי הפצע לא בא בגלל אי שירות אלא בגלל שרות אצל בעל הבית אחר ודיי לחכימא
דני06.12.23
64
אבל העיקר הוא לא יודע שגם ובעיקר 90% מצה"ל לא משרת בשטח האויב בעזה וכדו' ונמצאים בתנאים מעולים יותר מהישיבה . די לראות את הכל שחור . חבל שהוא לא יודע כמה חרדים התגייסו למלחמה .
משה כהן 06.12.23
63
הבנים של .. משרתים בגל"ץ ,בקריה, ובכל המקומות שרק הפרוטקציונרים בד"כ שמאלנים שם לא מתים ושם האמהות ישנות טוב החרדים לא יהיו בשר תותחים בשבלהם [כמו אחנו]
כרוגי06.12.23
62
נכון, 50 יום בעזה אינם 50 יום בישיבה. אבל.. 50 יום בקריה חשובים בדיוק כמו 50 יום בישיבה. גם בעזה גם בקריה וגם בישיבה הכל חשוב.. מי זה שלא מסכן את החיים שלו זה לא אומר שהוא לא משרת כגון טייסים אנשים מודיעין סייבר טבחים וכו לימוד תורה נחשב חד משמעית שירות
אשר06.12.23
לימוד תורה שווה פי 500 יותר מלשבת בקריה או משאר החילות הלוחמים ושאינם לוחמים. מי שלא יודע את האמת הזו ולא מוכן להחשף להוכחות לאמיתות התורה לא מעלה ולא מוריד מזה.
טעות קטנה06.12.23
61
לא השתגענו אתה לא שונא חרדים. אתה שונא חרדים חיים.
דורון06.12.23
60
אתם מאד אוהבים את חובשי הכיפות בצבא??? לא יצאתם נגדם בגוש קטיף וביום -יום??? יהדות היא לפני הכל והמטרה היא לחלן!!!!
אלעד06.12.23
59
צודק לגמרי!!! אומר את האמת בפנים!!
!!!06.12.23
58
כדאי שתלמד על ערך לימוד התורה גם 8200 נמצאים במזגן ולעומת החרדים אין מי שהעביר על זה ביקורת מכיוון שכל אחד עושה את תפקידו תורתינו מגינה על עם ישראל יותר מ8200 וצהל ביחד כשהציבור החילוני ילך ללמוד חצי מזמנו ,יהיה מה לדבר על גיוס בחורי ישיבות[הענין הוא לא חרדי או לא ,אלא בחור ישיבה או לא]
יוסף06.12.23
57
חצוף !!!!! תמלא תפה שלך בקש ותסתום! למה מי אתה שתצא על החרדים????? תתבייש לך!!!! בזכותם אתה נושם פה בארץ ישראל!!!!
חיים06.12.23
56
יא חי בסרטטטטט מה היה עוזר שכל הבחורי ישיבות והאברכים היו בקרב ולא היו לומדים תורה?! איזה שמירה רוחנית היתה על העולם?! החיילים בקרב מתחחננים ללימוד תורה הזה.... תחשוב על זה שוב.
תורה הקדושה06.12.23
55
כן אתה שונא! מה שאתה צריך לדעת כדי להיגמל מן השנאה, הוא להבין שני דברים: א) תועלת לא נמדדת על פי כמות סבל. ב) אם לא יהיה לנו צבא, לא תהיה מדינה אבל יהיה לנו עם, אם לא יהיו בני תורה, מדינה אולי תהיה, אבל בודאי לא יהיה לנו עם.
אידי06.12.23
54
צודק ב100 אחוז
אמונה06.12.23
53
זה לא העניין, יש כאן משהו עמוק מאד... כל פעם שיש איזהו התעוררות בעם שדרך התורה היא הדרך הנכונה. מיד נפתח מבול של הכפשות על הציבור החרדי, העיקר שלא נחזור בתשובה!!! וד"ל
ישראל06.12.23
52
אתה צודק ב3000 אחוז האמת אינה שקרנית ואינה ביישנית
דוד06.12.23
51
שלזינגר רוצה שהחרדים יהיו "כמו בני הציונות הדתית שלומדים תורה ומשרתים בצה"ל". אבל הוא שוכח או לא מבין שאם זה התקיים, לא תהיה יהדות חרדית, על כל המשתמע מכך.
דוד מאושר06.12.23
ומה לא טוב בכך שגם החרדים יתרמו מעצמם כמו בני הציונות הדתית
אאא06.12.23
מכיון שהציבור הצדל''י סובל מתחלואים רבים ואינו אמור להוות לנו ה''דוסלא'ך'' דוגמה לכלום מובן!!!??
חוקר ציונים דתיים (יש כזו אפשרות?)17.01.24
50
שכול הוא כאב עצום חוצה מגזרים. גם חרדים נפטרים ממחלות, תאונות, פיגועים וכו. יש רצון אלוקי ומי שסיים את תפקידו יסיים אותו בכל מצב ובכל מקום. ההשוואה שלך מיותרת משום שאברך לא טס לשנה לטיול בתאילנד אחרי 6 שנים רצופות בישיבה הוא לא נוהג על טסלה חשמלית גם כשיש לו 6 ילדים לפזר במוסדות לימוד וכן על זה הדרך
שלזינגר תתעורר06.12.23
49
מר שלזינגר היקר לא לוקח דבר אחד בחשבון, שהצבא אינו רק ארגון הגנה אלא 'כור היתוך' ובו מחנכים בשטיפת מוח קדחתנית לערכים מעוותים הנוגדים את התורה ואנו שומרי התורה לא מסכימים לקבל
אל תחנך אותי 06.12.23
48
אני לא מבין מה הדיון פה, הרי פשוט שאם כל החילונים היו שומרים ולומדים תורה אין שום מלחמה או פיגוע, הבעיה שלהם... שיאכלו מה שבישלו...
רגע06.12.23
בדיוק! וככה אמר החזו"א לאותו רשע בן גורגור
עוד רגע 06.12.23
בואו נזכר כמה מלחמות היו בימי שמואל הנביא ודוד המלך, ואז הם לא בישלו כלום... די לצביעות
לוי06.12.23
בדיוק!!! בלי לפגוע באף אחד אבל .מי שרוצה לחיות ולעשות עברות שיתמודד אחר כך עם ההשלכות שלהם ויצטרך לעמוד מול האוייב .
נחמן07.12.23
נכון כי הציבור החרדי הוא טלית שכולההה תכלת ..ללא כחל וסרק אפילו לא אלפית עבירה יש אצלנוווו אוייי אתם מעייפים תכונה חרדית בולטתת זה לחפש את החסרונות אצל האחרים ולהרים את עצמנו בצורה זו בושה וחרפה
שרה 11.12.23
47
אילו הצבא היה מותאם לחרדים לא היתה בעיה, אין התנגדות חרדית לצבא כצבא, הבעיה היא שהצבא החילוני אינו מקום מתאים לחרדי שמעוניין בשמירת תורה מצוות ומקפיד על קלה כבחמורה. לחרדים אין חיבור ושייכות עם אווירה חילונית.
יוסי 06.12.23
46
אנטשולדיגט אבער ער איז 100 פראצענט גערעכט סליחה אבל הוא צודק
חרדי ניו יורקי 06.12.23
קודם כל שלום רב! לגופו של עניין: זעהסט נישט אז מ'רעדט דא צום וואנט?? גיי אריבער די תגובות דא וועסטו פארשטיין אז ס'איז נישטא מיט וועמען צו רעדן. א שאד אויף די צייט
למגיב "חרדי ניו יורקי"07.12.23
גיא אריין אין דערד א שטיקל קממבר
גיא צו ''א בליק''17.01.24
45
קרוב לאמת...
מאיר06.12.23
44
"בני הציונות הדתית.. א. אי אפשר להשוות את כמות לימוד התורה בין 2 המגזרים. תבדקו מספרים.(כמובן בלי להוריד מערכם של הלומדים הסרוגים! אשריכם!) ב. והאם הם - שבצבא - לא סובלים מ"החלנה" ומקושי עצום בשמירה על הערכים והצניעות? המסגרת הצבאית היא חילונית ומעורבת, כל עוד היא כך - בחור ישיבה שמור לא ילך לצבא.
שירי06.12.23
מה את מפחדת להוריד מערכם של המזרוחניקים אני אגיד במקומך ציבור שלא יודע מה הוא רוצה מעצמו מלללא בפילוגים אוהב חילונים ושונא חרדים
מכיר טוב דת''ל17.01.24
43
מישהו כאן יודע שמתוך כ-300,000 איש בגילאי גיוס (לא חרדים) מתגייסים רק כ-130,000! מתוכם רק כ-25,000 איש בקרבי. ראש אכ"א לשעבר אורנה ברביבאי אמרה שאפשר "לחתוך בסכין 30% מעתודת צה"ל בלי שירגישו בכלל שהם חסרים". הם ישנים בלילה, לא באוהל בג'באליה ולא באוהלה של תורה. 150,000 משתמטים ו-50,000 איש מיותרים!!
חיים06.12.23
אז איך לא מחליפים חיילים שנמצאים כבר מעל חודשיים במילואים ? אם היו יותר לוחמים הייתה ניתן לעשות סבבים יותר הוגן ומוסרי
מני07.12.23
42
הוא ואלף קשקשנים שכמותו לא מזיזים לי את קצה הזרת. מה שכן, זה הזיז לי את קצות האצבעות לכתוב לו כמה הוא מדבר שטויות עם דמגוגיה ממוחזרת.
בועז06.12.23
41
צא לעזה ואני אחריך כאן ועכשיו
אהרלה06.12.23
40
גם לרמטכ"ל יש מזגן ושירותים, והוא עוזר יותר למלחמה מכל חייל. לומדי תורה עוזרים יותר מהרמטכ"ל. זאת אמונתינו.
יהודי06.12.23
אם יש שכן בבניין שלך שמסרב לשלם ועד בית כי הוא מאמין שבכוח קדושתו ותורתו הוא מגין על הבנין ומונע נזילות ונזקים וגם אין צורך במנקה כו' , האם תסכים לוותר לו? ונניח שתסכים, נניח. אם יש לך 5 שכנים כאלו, גם תסכים לוותר?
שאלה07.12.23
39
מסכן שלא יודע להעריך תורה ואין על מה להתווכח כשהוא לא מאמין ביסוד, שזה נותן לנו זכות בכלל במדינה
חרדי06.12.23
38
1)כשכולם ילמדו בישיבה שנה 2) וכשחרדי יוכל לא לשמוע שירת נשים 3) אז יהיה מקום לדבר על גיוס חובה לכולם. עד אז, אני שאני לא חרדי ונכה צה"ל מעדיף את החרדים לומדים את הליבה האמיתית של העם הזה בישיבות ואני באהבה והרבה דאגה שולח את הילדים שלי לקרבי. בנתיים שיתעסקו במסרבי המצפון מתל אביב.
איתי זרחיה06.12.23
יש מסגרות רק לחרדים ואפשר להקים עוד רק לגברים עם בית מדרש מקווה שיעורי תורה ואוכל מהודר ...שלאותם חיילים יהיו משימות נפרדות ללא עירוב עם חילונים ....אם יש הבנה שצריך לתת גם את חלקנו במקביל לבחורי הישיבה ששוקדים בלימוד אפשר למצא פתרונות כמו שעשו שלוחות חרדיות לאונירסיטאות למי שרצה ללמוד מקצוע ....
מנחם07.12.23
37
לא כל המגויסים נכנסו לעזה ... סליחה איזה מן דבר זה שיהיו ג'ובניקים שיחזרו כל יום הביתה ויאכלו בבית כל יום וחלק יאכלו חצץ בעזה פשוט בושה....גם בתוך הצבא אין שוויון. אין מה לעשות מי שרוצה שוויון לכאורה שיעבור שיקים לו מדינה קומוניסטית במקום אחר.
צריך את כל סוגי החיילים06.12.23
36
גם אברך שמשתכר גרוש וחצי לא ישן בלילה, מה יאכיל את בני ביתו. כל החיים הוא יושב ולומד להצלת העם. לא רק במלחמות. תורה מגנא ומצלא. צריך שיהיה שוויון על 100 חיילים 100 לומדי תורה. וברור שזה מופנה לכל אחד שיושב ולומד. ולא חלילה מתבטל..
תורת ישראל ועם ישראל06.12.23
35
תכל'ס מה שנכון נכון
ישיבוחער06.12.23
34
אין ויכוח כי חייבים לומדי תורה ואשריהם אולם הכאב האמיתי הוא על הבטלנים שקוראים לעצמם חרדים מסתובבים בפארקים בקניונים ועם הסמארטפון. אלה שהתגיסו הם לא לומדי תורה אלא ערסים שהבינו שכדאי להם ורק ירויחו מהגיוס. יש לנו כבוד אמיתי לבחורים ולאברכים במשקיעים עצמם בעולה של תורה אבל לא לעסקנים ולבטלנים
עובדות06.12.23
כל הזמן מתעסקים עם הבטלנים בציבור החרדי. מה עם כל המשתמטים והבטלנים בציבור הכללי??
דמגוגיה זולה07.12.23
33
למי שלא ישב ועמל על תוס' אחד 4 שעות, אין זכות דיבור.. למי שלא ויתר על תענוגי עולם הזה, וחי בדוחק כל חייו, למען בורא עולם, כמו כל האברכים, אין לו זכות דיבור. נקודה. תלכו לבתי המדרש ופשוט תראו מה אנשים עושים למען בורא עולם.
אדם המבכה את מצב הדור.06.12.23
עיין בגמ' ע"ז - כל העוסק בתורה בלבד דומה כמי שאין לו ....
ירדן06.12.23
32
גוילם מפראג
ישראל06.12.23
31
לחם בחטיבת דובר צה'ל ומנסה למצוא חן בעיני הפריץ...
קשקשן מקלדת...06.12.23
30
רוב המגוייסים לצהל אינם בעזה ואמא שלהם ישנה טוב, מי שבחר להיות קרבי זה בא מבחירתו האישית (אשריו שמוסר את נפשו), רוב בחורי ישיבות אם היו מגוייסים הם היו גו'בניקים, ברוב מדינות העולם אין חיוב גיוס כלל, כאן מחייבים אדם לבזבז 3 שנים מחייו כדי להיות ממטרן. מה יועילו עוד 100,000 ג'ובניקים.
יוסי06.12.23
29
אני לא מבינה מה נסגר בלי לימוד צורה הוא לא היה יכול לקשקש את המוח שלו בעיתון..... דבר נוסף להבדיל כמו שיש חיילים ביחידת שמונה מתאיים שיושבים במקומות ממוזגים ונוחים ולכולנו מובן שאי אפשר בלעדיהם כך לומדי התורה שנאמר בזכות תורה ולומדיה ינצל העולם
שירוש06.12.23
28
אדון שלזינגר היקר שאלה שלי אליך.למה שומעים כל הזמן מהחיילים בחזית ומתחננים מהבחורי ישיבה להגביר התפילות ושעות הלימוד. רק פשוט הם מבינים שהצלחה בלחימה בא מכוח התורה והתפילה.אולי למדת תנ"ך או לא אבל גם בכיבוש ארץ ישראל שבט שלם לא יצא ואף אחד לא התלונן
יהונתן מור06.12.23
27
אילו היו לומדים כולם תורה, לא היה צריך להיכנס לעזה, ומי שעדיין לא מבין זה, שילמד נפש החיים שער ד'.
דויד06.12.23
26
אתם כולכם סתומים! גם אני חשבתי ככה עד שהבנתי, אם כולם היו לומדים תורה לא היו מלחמות! אם כולם היו חרדים ושומרים תורה היה משיח ובית מקדש! הציבור שלא שומר תורה הוא הגורם של כל הבעיות.
לא סתם חרדייה, אני באמת חרדה לדבר ד'!06.12.23
גם הציבור שומר התורה חייב לתקן אהבת חינם. אם היינו טובים יותר הגאולה היתה מגיעה. בלי שום קשר לאלו שמחללים שבת כי הם תינוקות שנשבו
חרדית 07.12.23
חד משמעית כל מילה
Sara11.12.23
25
אל תיכנס לבני ברק בימי חמישי בערב לצורך סיורים. לך למקומות של שמאל, תצא מהמחנה שלנו.
מיכל07.12.23
24
יהודה היקר פשוט תגיד שאתה לא בטוח במקום שלך ולא, לא מאמין שהתורה והבחורים האלה ש"במזגן" הם העורף האמיתי שלנו. אז בסדר גמור- לא מתאים ללמוד עכשיו ולחיות את עולם התורה? נראה שכל הבחורים הקדושים האלה ילכו לחיל ולצערינו נראה גם מי ינצח.
עדי07.12.23
23
הוא צודק , אמא או רעיה חרדית אף פעם לא יבינו זאת ... בעל או בן שנעדרים כבר חודשיים ומי יודע עוד כמה זמן ..לפתוח כל בוקר בפחד ואימה את החדשות לראות את שמות הנופלים והפצועים ... ועוד לתקוף אותו על עובדה כה פשוטה ?
חיים07.12.23
22
לאן הדרדרת שלזינגר נותן יד לכאלה שאינם מאמינים בהגנה של התורה על עם ישראל, כנראה שמרוב התחברות לברנז'ה האמונה שלך קצת נפגמה, חזור בך!
יעקב מ.07.12.23
21
מקובלנו מביהמ"ד של הגראי"ל ז"ל שמי שהולך לצבא הוא כבר גמור!!!!!!!! זו האמת למה לא הולכים לא בגלל שתורמים בלימוד התורה וכל הקשקושים של לבלרים מבולבלים שאין עתיד לבניהן
תלמיד הגראי"ל07.12.23
אתה בור ועם הארץ: זו גמרא מפורשת סנהדרין מט' ע"א דאמר רבי אבא בר כהנא אילמלא דוד לא עשה יואב מלחמה ואילמלא יואב לא עסק דוד בתורה - צריך גם את זה וגם את זה.
יעקב מ.07.12.23
20
לפי דבריך השמאלנים לא שונאים חרדים כי הם אמרו בדיוק את מה שאתה אמרת
דוד07.12.23
19
גם אלו בצבא שהם לוחמי סייבר, תופרים מדים או במטבח- אינם בעזה אבל הצבא חייב אותם! כך חייב גם את לומדי התורה שיגנו עליו! תסתכלו על זה ככה!
שירה07.12.23
18
האם כל חייל בצה"ל הוא לוחם , בוש לך, לפחות 60 אחוז מהחיילים מוגנים מאוד ועם תנאים מצויינים מה זה ההשוואה הזאת עם חייל בצנחנים . אברך שחי מהיד לפה כל חייו כדי שיוכל להמשיך ללמוד אין חייל כזה.
אולי אתה לא שונא , אבל מאוד מושפע07.12.23
17
קודם כל תוריד את החיילות שאורבות לנו הבחורים גם "בנחל החרידי"...
מי אתה שלזינגר?07.12.23
16
הציונות הדתית לומדים ומשרתים ולמרות הכל שנואים. למה? הם הרי משרתים? וגם הציבור החרדי אם הוא ישרת הוא ימשיך להיות שנוא. למה? כי הוא חרדי.
הציונות הדתית לומדים ומשרתית06.12.23
15
זה שורש הבעיה בעיתונות של היום כי כל שטינקר שיש לו עט נהיה לי מבין הוא בדברים ששייך למנהיגים הוא חושב שזה כמו להבדיל פוליטיקה פוי
םן07.12.23
14
יש לי אח בצבא (בעזה) ועוד אח שהתגייס אבל לא קראו לו... ועוד אח שבישיבה אבל וואלה אני גאה בכל אח ואח וכן גם בהוא שלכאורה לא תורם ההיפך בזכותו ובזכות חבריו אנו חיים, התורה מגנה ומצילה תנו לצדק לצאת לאור ואל תתיחסו לאדים שבחלון.... מי שומר עלינו???? בורא עולם!!!! רק הוא!!!! אבדתם את זה קצת חברים
מודיעין עילית06.12.23
13
שלז מה לעשות צודק לגמרי !!!!!!
יוסי06.12.23
12
איזה אחוז מהמתגייסים לא לוחמים? האם שם גם תופסת הטענה שאלה מסכנים את חייהם ואלה לא, או שזה שמור רק לחרדים?
יהודה06.12.23
11
חברה, אני אמא לבחור ישיבה, אבל באמת שלא נבין אמא שכל לילה לא נרדמת כי היא לא יודעת מה עם הבן שלה. נכון שזה המצב, אנחנו מחזיקי התורה והם בצבא, אבל לפחות נשתתף, נעריך אותם.
אמא גאה לבן ישיבה שמעריכה גם את החיילים06.12.23
כולם בתכל'ס מעריכים ההפצצה שקורת פה בתגובות היא בגלל שמשהו כתב כתבה שמדליקה את החרדי המצוי ולכן התגובות חריפות את סתם מתרגשת
יהחי17.01.24
10
1. האם זה שיהיו עוד 100,000 אמהות דאוגות ירגיע את האמא של החיל הקרבי? 2. למה מתכנת יכול לעבוד במשרד ולהרויח 20 אלף, ואינסטלטור שעובד פיזית מרויח 7 אלף? איפה השיוויון? 3. זה שחייל מוכן לסכן את חייו, לא נותן לו זכות להכריח אחרים לעשות זאת
מתענינת06.12.23
9
ב 8200 אין שרותים ומזגן?
ברור שונא08.12.23
8
להגיד את הטענה שבחורי ישיבות לא מתים בקרב זה דמגוגיה כי גם חייל מודיעין לא נופל בקרב וכנל חייל פיקוד בעורף מי שהלך לקרבי הלך במודע ובחר בזה
לחיעכ08.12.23
7
הוא אכן שונא רק הפעם הוא לא הוכיח זאת צא וראה איך דעותיו השתנו מאז עומר לחמנוביץ......
מויש10.12.23
6
שלום לך גדול הדור. קודם כל תתלבש כמו חרדי ולא כמו שחקן הווליוד. לא מבין את ערך לימוד התורה בעם ישראל
אליהו11.12.23
5
מה שברור שגם לציבור הדתי לאומי שמוסר את נפשו יותר מכל מגזר החילונים קוראים משתמטים, אז לא יעזור שום דבר, תמיד עמי הארץ ישנאו את עובדי ה'... ואנו נעשה את רצון ה' כפי מה שיורנו רבותינו
ישי12.12.23
4
אם זה זכות להגן על המדינה, אז תתכבדו בבקשה ... מה עניינכם מ. אחריל עושים תשמחו שזכיתם
הראש שלו בסיר ....13.12.23
3
אתם יודעים כמה "לא מתגייסים" יש בקרב החילונים?? תטפלו בהם קודם. ותנו לבחורי הישיבה ללמוד תורה!!!
אא17.12.23
2
סוף סוף דובר אמת, קשה לקבל את האמת
בונבון🍒27.12.23
1
איך הוא כותב.. ''אחיי החרדים, בואו, אתם מכירים את התמונה הגדולה טוב ממני".
הוא ענה את התשובה בגוף הכתבה17.01.24
עיתונות ומדיה

סגירת הערוץ העוין; זה מה שביקש נתניהו מיו"ר הקואליציה

יאיר טוקר | 01.04.24

דרמה בעולם הטלוויזיה

בדרך לקרב משפטי: ערוץ 14 לא מקבל את התפטרות שרון גל

יאיר טוקר | 26.03.24

באולפן חדשות 12 | צפו

כשישי כהן התפוצץ: "האידיוט הקיצוני הזה מייצג אותנו?"

יאיר טוקר | 03.03.24

קמפיין הגיוס

עמית סגל תוהה: "מתבקש לשאול במה "אחים לנשק" השתנו"

יאיר טוקר | 23.02.24

הקמפיין של סמוטריץ

ידידיה מאיר: "ניסיון לסכסך בין החרדים לציונות הדתית"

יאיר טוקר | 22.02.24
ש

נכנסים למצב טיסה

מחיר הטיסה לניו יורק יורד? אל על במחירים מפתיעים

כיכר בשיתוף אל על | מקודם

"רוצים לפגוע בביטחון"

האם אל ג'זירה תפסיק את שידוריה בישראל? צפו בדיון בנושא

יאיר טוקר | 20.02.24

הזווית הפלסטינית 

"יללת החורבן": העיתונים הפלסטיניים מקוננים על נפילת עזה 

יאיר טוקר | 18.02.24

צפו בוידאו

גפני: "מעניין אותי מה ארץ נהדרת עושה?"

יאיר טוקר | 15.02.24

יוזמה חסרת תקדים

התכנית בלשכת נתניהו: להעמיד לדין עיתונאים; זו הסיבה

יוני גבאי | 13.02.24
ש

האיש שחלם חלום:

לא תאמינו מה הוצע לדוד (60) שחלם כל חייו להרוויח מנדל"ן

כיכר בשיתוף סיני השקעות | מקודם

"לחמאס יש את '13'" | צפו

הפרשן האשים את נתניהו: "הוא רוצה במות החטופים" - וחטף

יוני גבאי | 11.02.24

בעין עזתית

העיתונים הפלסטינים מקוננים: "הכיבוש מגביר את המצור"

יאיר טוקר | 31.01.24

מתוך 20 מועמדים

שר הביטחון גלנט החליט: מפקד גל"צ החדש - טל לב רם

איציק אוחנה | 31.01.24

"TOTAL VICTORY"

עם מסר ברור: התמונה שפרסם יועצו של נתניהו

יאיר טוקר | 28.01.24
ש

טכנולוגיה למהדרין

להתפנק בשבת וגם לקבל מתנה - מתאים לכם?

כיכר בשיתוף נעם2 | מקודם

הציוץ שהקפיץ את יקי אדמקר

"אתם חבורת דבילים": מה קומם את העיתונאי החרדי? 

יאיר טוקר | 28.01.24

הקונספירציה והפארסה

גוטליב תהתה: בעלה של שקמה ברסלר היה בקשר עם סנוואר?

יאיר טוקר | 24.01.24

"אין הצדקה לכך בשידור ציבורי"

בכיר ב'דה מרקר' קיבל סכום גדול מ'התאגיד'; קרעי: "לא סביר"

יאיר טוקר | 21.01.24

"אלימות מילולית"

'הארץ' תוקף את עמית סגל - שהחליט להגיב להם בחריפות

יאיר טוקר | 19.01.24
ש

 לא רק מפגע אסתטי

לא תרופות סבתא ולא ניתוח: הטיפול החדשני לפטרת הציפורניים

כיכר בשיתוף סאן קליניק | מקודם