כיכר השבת

טלטלה במערכת המשפט

בעקבות המסרונים: נפתחה חקירה נגד השופטת והחוקר

בבתי המשפט נחושים ככל הנראה לנקות את הכתם שהוטל עליהם עם פרסום ההתכתבויות בין השופטת פוזננסקי-כץ לבין נציג הרשות לניירות ערך וכנגד השניים נפתחה כבר חקירה (משפט)

19
דניאל הרץ | כיכר השבת | י"א באדר | 26.02.18
השופטת פוזננסקי ועו"ד שחם-שביט
השופטת פוזננסקי ועו"ד שחם-שביט (צילום: מוטי קמחי, ynet)

סערת המסרונים בין השופטת רונית פוזננסקי-כץ ובין נציג הרשות לניירות ערך עו"ד ערן שחם-שביט ממשיכה וכעת מתברר שחקירה נפתחה כנגד השניים. נציגת רשות ניירות ערך אמרה הבוקר (ב') בדיון הארכת המעצר בפרשת בזק כי החלה חקירה משמעתית של השניים. פוזננסקי-כץ צפויה להיחקר מול נציב התלונות על שופטים בעוד שחם-שביט בנציבות שירות המדינה.

נשיאת בית המשפט העליון, השופטת אסתר חיות, שיגרה הבוקר מכתב לשופטים ולרשמים ברחבי הארץ וקראה להם "להיזהר בדבריכם ובהתנהלותכם" בצמרת המשפטית מקווים שהשופטת תתפטר בשל הנזק התדמיתי החמור שנגרם למערכת בתי המשפט מההתנהגות הבעייתית שלה.

נשיא בית המשפט השלום בתל אביב הורה להחליף את השופטת בדיונים בתיק 4000, ולפיכך היא לא ישבה בדיון הבוקר. לאחר מכן הודיעה השופטת כי היא ביקשה להשתחרר מניהול הדיונים בתיק 4000.

"מערכת בתי המשפט נתונה שלא בטובתה בעין הסערה בשל אירוע שדווח אתמול בתקשורת והנוגע להתנהלותה של שופטת שלום מתל אביב שדנה בהליכי המעצר בפרשה המכונה תיק 4000", כתבה חיות. "הנושא הועבר בפנייה משותפת שלי ושל שרת המשפטים לבירור בפני נציב תלונות הציבור על שופטים והוא התבקש לטפל בפנייה ללא דיחוי ואין לי ספק שכך ייעשה".

חיות כתבה עוד כי "זהו מסלול הטיפול שעומד לרשותי ולרשות שרת המשפטים על פי החוק לטיפול בנושא בשלב הנוכחי. לאחר שימוצה הבירור ותתקבל החלטת הנציב ניתן יהיה לבחון מהם הצעדים שבהם יש לנקוט. בבוקר זה, שאינו פשוט לכולנו, אני מבקשת לחזק את ידיכם ולהביע בפניכם את הערכתי הרבה לעבודתכם המאומצת והמסורה".

בסוף המכתב סיכמה נשיאת העליון: "אנו השופטים, השופטות, הרשמים והרשמות ערבים זה לזה בכל מעשינו ועל כן, אנא היו זהירים בדבריכם ובהתנהלותכם ומעל לכל, אל תיפול רוחכם. נמשיך כולנו לעשות את מלאכתנו במקצועיות ובאמונה ונמשיך לעשות כל שניתן על מנת לשמר את אמון הציבור במערכת בתי המשפט שלנו, המונה יותר מ-700 שופטים ורשמים בכירים יישרי-דרך המשקיעים בכל ימות השנה את מלוא מרצם ומשאביהם בביצוע תפקידם".

בתוך כך לצד התגובות החריפות בקרב הפוליטיקאים, יו"ר ועדת חוקה, חוק ומשפט של הכנסת, ח"כ ניסן סלומיאנסקי, אמר כי הוועדה תתכנס בימים הקרובים כדי לדון בחילופי המסרונים בין שופטת בית משפט השלום בתל אביב ונציג רשות ניירות ערך בתיק 4000. סלומיאנסקי אמר: "אתמול נחשפנו לאירוע חריג בחומרתו שמזהם חלק גדול מהתהליך. לאחר שהמערכת תסיים את תפקידה שלה, בימים הקרובים נכנס את ועדת חוקה לדון בנושא החריף והחריג הזה".

כזכור, ערוץ 10 חשף אמש חילופי הודעות בוואטסאפ בין השופטת לנציג הרשות לניירות ערך - לקראת הדיונים בהארכת מעצרם של מנכ"לית בזק סטלה הנדלר, אור אלוביץ' ועמיקם שורר.

עו"ד שחם-שביט כתב לשופטת: "לפחות הבשורות הנחמדות שאור ועמיקם ישוחרר מחר בתנאים". בהודעה נוספת הוא כתב, "תראי מופתעת". השופטת פוזננסקי-כץ השיבה: אני מתחילה לעבוד על הבעה הולמת של הפתעה מוחלטת". עו"ד שחם-שביט הוסיף בהתייחסו להנדלר ולאיריס אלוביץ': "סטלה ואיריס נבקש מחר ימים ספורים. יבקשו שלושה. את בהחלט, אבל בהחלט יכולה לתת יומיים...". השופטת השיבה: "אתה ממשיך לגלות לי הכל ואני אאלץ להיראות ממש ממש מופתעת". בהמשך היא כתבה: "אולי המתווה שחשבנו עליו אינו כה רחוק מהמציאות".

בהודעה נוספת, כפי שחשף כתב ערוץ 10 דורון הרמן, כתב עו"ד שחם-שביט: "זה עלה לי בדם, כמעט הרביצו לי או עצרו אותי בלהב".

עו"ד עודד סבוראי, שמייצג את עו"ד שחם-שביט, אמר הבוקר כי האחרון החליט אמש מיוזמתו לצאת לחופשה עד לסיום הבירור בעניינו בנציבות שרות המדינה. "עו"ד שחם-שביט הוא משפטן מקצועי, הגון וערכי, המבצע את עבודתו במסירות ובנאמנות מלאה. כל התנהלותו מול השופטת פוזננסקי-כ"ץ היתה עניינית ובמסגרת המקובלת והלגיטימית של רשות חוקרת מול שופט מעצרי-ימים, שאינה דומה להתנהלות מול שופטים במשפט עצמו".

"חשוב לזכור כי את חלקה הראשון של פרשת בזק חקרה רשות ניירות ערך. את חלקה השני של פרשת בזק חוקר צוות חקירה מיוחד (צח״מ) המורכב מחוקרי רשות ני"ע ומחוקרי להב 433", הוסיף עו"ד סבוראי.

"בניגוד לרושם השגוי שנוצר החל מהפרסום אמש, עו"ד שחם-שביט עדכן את השופטת, שגישתו המתונה ביחס לימי המעצר לחשודים - התואמת את הדברים שהביעה השופטת בדיונים - קנתה לה אחיזה בצח"מ. עוד הוא מסר לשופטת כי הוא שמח לבשר לה שבעוד דקות ספורות היא תקבל הודעה מעמיתיו לצח"מ, חוקרי להב 433, כי החליטו לשחרר שניים מהחשודים".

"באשר לבקשה להארכת המעצר של שני חשודים נוספים, עדכן עו"ד שחם-שביט את השופטת כי עמיתיו צפויים לבקש הארכת מעצר של שלושה ימים, אולם הוא - כנציג רשות ני״ע - סבור שניתן להסתפק ביומיים. אנו מצפים כי הבדיקה תסתיים במהרה ועו״ד שחם שביט ישוב לעבודתו".

תוכן שאסור לפספס
19 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
10
והרגוני
אם אין26.02.18
9
חברים תתחילו להתעורר הכל מכור פה מראש אלה לא שופטים שרויים לשפוט יש להעמיד לדין באופן הכי חמור.. אלה שצריכים לשמש דוגמה לאזרחים הם אלה שמתנהלים כאחראי העבריינים. .. וזה רק סיפור אחד. .. מי יודע עוד כמה סיפורים עוברים מתחת לאף שלנו. והגרוע כמה אנשים חפים מפשע יושבים על לא עוול בכפם (נשלח באמצעו
שלומי 26.02.18
8
נראה מי עוד מנהל צאפי"ם עם הפרקליטות.
דני26.02.18
אל תדאג, מהרגע שהפרשה התפוצצה, כולם מחקו כבר הכל ומהר
חיים ר26.02.18

הצגת כל התגובות

7
מתמוססים בביצה ורוצים לנקות כתם אתם מסריחים מכף רגל ועד ראש רשעים ארורים שמאלנים גזענים
במחשבה תחילה26.02.18
6
תלו קורה מעינכם, חברים. במערכת המשפט ההלכתית כפי שהיא כיום, יש הרבה פחות אימון! אין לה מערכות שליטה ובקרה כפי שיש במערכת הכללית ולא חסר סיפורים על דיינים שעשו עוולות לנידונים. עד שיבוא גואל צדק, עדיפה המערכת המשפטית הישראלית, כי לפחות יש עליה ביקורת והיא מתקנת את עצמה בהכרח.
חן26.02.18
מבחינה זו זה אולי נכון אבל שם זה הכל עיוות, כיוון שהערכים והמושגים שלהם שקר וסילוף ורק בתורת ישראל, לפחות הבסיס הוא הוראות אמת שניתנו מבורא העולם, ולא המצאות מסולפות ומצחיקות
דן סגל27.02.18
שלהם אין שיניים כל כך חזקות ואינם יכולים להחזיק במעצר וחקירות כל כך הרבה ימים ושבועות וגם לא להשליך לכלא חפים מפשע ל10 שנים ויותר. אז נכון אם יכולים לעשות נזק כספי ועדיין נותר מקום למירי יד בתורה לפנות לערכאות
בני26.02.18
5
על שבלילה האחרון לא ישנו ועבדו כל הזמן במחיקת הוואטצאפים והמיילים שלהם
ישראלי26.02.18
4
שמעתי פעם משפט חכם : עבריין קטן - עובר על החוק. עבריין בינוני - עוקף את החוק . עבריין גדול - משתמש בחוק . העבריין הגדול מכולם - בתחפושת "איש החוק" !
גדעון26.02.18
3
לא מאמינים יותר במערכת המשפט !!!! עכשיו שופט ערבי י קבע את גורלו של ביבי ....הזוי מה שקורה פה !!!עם ישראל להתעורר ...עובדים עלינו (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
יעקב26.02.18
2
הוא ראה רק חלק מהתכתובת ולא טרח לבדוק ולהצליב אינפורמציה, מתוךלהיטות להשיג סקופ. על הנהלת ערוץ 10 לבדוק את התנהלותו לאור זאת שלכאורה הוא פגע בחקירה המתמשכת חודשים רבים ועלתה לנו כמשלמי מיסים הון עתק.
משקיף צפוני26.02.18
1
לפני כ-2 עשורים היתה שופטת שלום שפסקה דין לפני שהיה בכלל דיון ראשון. רק עיתונאי חריף שנבר בתיקי הארכיון עלה על זה. איך נגמר ??? הושעתה לבית משפט אחר אם לא הייתי חושש שיבולע לי הייתי מפרט
נאמן26.02.18
אולי גם יעניין אותך
חוק ומשפט

'אין טוב ורע' | תלמידו של ראש הישיבה שמעולם לא התייאש וחבק בן, משתף בתחושות

משה מנס | 24.03.24

התנפלו על הרכב

הותקף באכזריות בדרך למירון - ותובע 150,000 שקלים פיצוי

קובי רוזן | 14.01.24

החל ממחר

דיונים צפופים במשך יומיים; זה מה שצפוי להיות בהאג

יהודה גל | 10.01.24

זעם בימין

בג"ץ פסק על חודו של קול: חוק הנבצרות לא יחול בינתיים

דוד הכהן | 03.01.24

עם לבבות ירוקים

מנהל הלהקה החל לשיר בהופעה: "אנחנו אנשי מוחמד דף"

קובי רוזן | 02.01.24
ש

הבריאות שלכם קודמת

סל הריון מקיף - ההטבה שתלווה אתכן בחוויית ההריון

כיכר בשיתוף מכבי | מקודם

בפסק הדין הדרמטי

מתווה סולברג? השופט מבהיר שלא היה מצביע בעד החוק

דוד הכהן | 02.01.24

על חודו של קול

פסק דין דרמטי: שופטי בג"צ פסלו ברוב דחוק את ביטול עילת הסבירות שחוקק כחוק יסוד 

קובי אטינגר | 01.01.24

מחדל בצפון

שלושה ערבים גנבו כלי נשק קטלניים מצה"ל ליד גבול לבנון

קובי רוזן | 17.12.23

הממשלה מפעילה שיקול דעת

בג"ץ דחה עתירות נגד עסקת השחרור: "אין עילה להתערבות"

יהודה גליקמן | 23.11.23
ש

לשמוע ללמוד ו.. להצליח:

 משכפלים הצלחות; ככה גם אתה תהיה טוען רבני >>

כיכר בשיתוף מל"מ | מקודם

"נסיבות קיצוניות"

הסנגוריה הציבורית לא מוכנה לייצג את מחבלי החמאס

קובי רוזן | 08.11.23

מחיר המלחמה

היועמ"שית מקפיאה את העברת הכספים הקואליציוניים

יוני גבאי | 07.11.23

משרד המשפטים הודיע

פרקליט המדינה והיועמ"שית מלווים את חקירת הזוועות

יהודה גל | 07.11.23
ש

מדריך מלחמה

זכויות העובד: האם ניתן לממש ימי חופשה בעת הלחימה?

כיכר בשיתוף משרד העבודה | מקודם
ש

בשיתוף אנשי מקצוע

האם אתה תהיה מה"משפיענים" שמשנים באמת אלפי בתים בישראל?

כיכר בשיתוף למען ילמדו | מקודם

לבקשת משרדי הפנים והשיכון

בית המשפט יחייב רשויות במרכז להפעיל אתרי בניה    

דוד הכהן | 31.10.23

"מסיימת מסע ארוך ומרתק"

בגיל 70, נשיאת בית המשפט העליון פורשת היום מתפקידה  

יהודה גל | 16.10.23

"חופש הביטוי עדיף"

בוטל כתב האישום כנגד פעיל הימין שאיים על ליאת בן ארי

דניאל הרץ | 03.10.23

בהרכב 11 שופטים

הכל על הדיון הדרמטי הצפוי מחר בבג"ץ על חוק הנבצרות

דניאל הרץ | 27.09.23
ש

בזמן המסוגל

הם יהיו שם לבד ביער, במשך כל החג, רק בשביל להתפלל עליכם  במקום הקדוש

כיכר בשיתוף ועד הרבנים | מקודם

משיב לעתירות

יריב לוין לבג"ץ: יש לי סמכות בלעדית לא לכנס את הועדה

יהודה גל | 13.09.23

לא מוותר

בית המשפט ידון בתביעה של בנט נגד הרב יוסף מזרחי 

דוד הכהן | 11.09.23