כיכר השבת

הפסטיבל של שוואקי / אלי שפירא בטור נוקב

אווירה מתירנית של קלות ראש, פסטיבל ססגוני של חרדים ואוטוסטרדת האופנה. קשה ללמד זכות על מצב בו נשים וגברים מתערבבים אחד בשני בחוסר צניעות בולט • אלי שפירא עם טור נוקב על ההופעה של יעקב שוואקי בהיכל 'הארנה' (דעות)

128
אלי שפירא | כיכר השבת | ט"ו בסיון | 02.06.15
יעקב שוואקי בהופעה
יעקב שוואקי בהופעה (צילום: באדיבות המצלם)

לילה ירושלמי קריר, סמוך למתחם הספורט המפואר והחדיש "ארנה". האלפים צובאים על הקופות והאווירה המחשמלת זורמת לכולם בוורידים. אנשים, נשים וטף, גדולים וקטנים, עמך ישראל מכל החוגים והעדות ממתינים בקוצר רוח לפרוץ לאולם הכדורסל.

לא, הערב מכבי תל אביב לא משחקת בארנה. הערב - זהו יעקב שוואקי, הכוכב החסידי הבלתי מעורער עולה על הבמה ומעיף את ההמונים.

ברגשות מעורבים משהו, אני נכנס פנימה אל הקודש. אווירה של קלות ראש, פסטיבל ססגוני של חרדים, סרוגים, חילוניים ומסורתיים מתערבבים זה בזה בחדוות חיים עולצת. השטיח האדום של הוליווד היה מתקנא במצעד באופנתי הזה.

מכאן לשם, עשרות בחורי ישיבות שסגרו הערב את הגמרא נראים נוהרים אל המופע בהתלהבות נעורים. חלקם בגילאי ישיבה קטנה. מה שמכונה "הנוער", שלא נושר משום מקום. בחורי ישיבות נורמטיביים שהגיעו כדי לצפות באליל בפעולה זועק לשמיים את המילים "רבי נהוראי אומר, זונח אני כל האומנות שבעולם, ואיני מלמד את בני אלא תורה".

קשה להמלט מהמחשבה שמתגנבת לראש, האם אני (שנמצא במקום - במסגרת עבודת סיקור עיתונאית) הייתי שולח לשם את ילדיי? אחרי מחשבה קצרה, התשובה החד משמעית היא - לא.

בחור חרדי צעיר לימים ועדיין "טרי" שאת רוב ימיו מבלה בבית המדרש, הוא בית היין, יינה של תורה, שאת יומו הוא מעביר מול הסטנדר ושואף מלוא חופניים של ישיבישקייט - יגיע לשם, יעשה טבילת אש, ויצא מהמקום אדם שונה לגמרי. אדם שנחשף למושגים שזרים לו, לבמה מלוטשת, ופירוטכניקה מרהיבה, לסגידה חסרת מעצורים, ובעיקר לחוסר צניעות משווע.

לא, אין בי כל כוונה להטיף מוסר לאיש, ואני משתדל לקשוט את עצמי תחילה וכלל לא לקשוט אחרים, אבל במסגרת סיקור המופע, ובתוך עמינו אנו יושבים, ישנם דברים שפשוט צריכים להיאמר. לא על ידי מחנכים חמורי סבר עם זקן עבות ומשקפיים, אלא על ידי צעירים שחיים את הדור.

מחוץ לאולם התרחש פסטיבל שמותיר טעם רע בפי כל בעל לב ליהדות. עם כל הרצון, קשה ללמד זכות על מצב בו נשים וגברים - המשתייכים למגזר החרדי ללא שום ספק, מתערבבים אחד בשני בחוסר צניעות בולט.

שוואקי, שהפציע בתחילת דרכו כאברך ירא שמיים ששר שירי קודש ומרקיד בני ישיבות בחתונות כשרות למהדרין. הערב התחושה הייתה חמוצה. שוואקי הצליח למלא את ארנה, משום ששוואקי היום הוא כוכב ענק - ולא בכדי. אבל החמיצות, לא מרפה.

האווירה מתירנית, הערבוביה שלא עולה בקנה אחד עם כל הערכים אותם אנו מנסים להנחיל לילדינו, חוסר הצניעות המופגן ואוטוסטרדת האופנה ומצעד הצעקות האחרונות, כולם מותירים בי סימני שאלה, על המצב שלנו בכללותו, ועל האיש שבגללו התכנסו כולם. לא פשוט לקחת על עצמך אחריות גדולה כזאת. צריך כתפיים רחבות מאוד כדי להכריז כי הכול נעשה לשם שמים, ובמטרה טהורה "לשמח את עם ישראל".

נמשיך בתיאור המופע: בחורי ישיבות אמריקאים שנשלחו לארץ בעצת הוריהם ושכחו את הריטלין בבית, ומנגד, בחורי ישיבות ישראלים 'משלנו', שסגרו הערב את הגמרא והתפלחו למשגיח רגע אחרי ש'סיידער מוסער' נגמר. חסידים ואנשי מעשה, המה ונשותיהם ובניהם. סרוגים מגבעת שמואל לצד נערי גבעות מתפוח ואיתמר. כולם הגיעו לסגוד לכהן הגדול של המוסיקה היהודית.

ושוב, בלי שאני רוצה, אני חוזר לאווירה שלפני המופע. מנסה לשרטט במילים עדינות את האווירה, שגרמה לי אי נוחות קלה עד בינונית. אחרי הכול, לשיר בהשתוקקות רוחנית גדולה "רחם על ישראל עמך, ועל ירושלים עירך, ועל ציון משכן כבודך, ועל מלכות בית דוד משיחך" זה חשוב, ומחזק, ומרגש. אבל נדמה שבחוץ מתרחשים דברים שלא יגרמו לקדוש ברוך הוא נחת רוח.

נשוב לשוואקי ברשותכם.

האיש במיטבו. הוא עולה לבמה עם שק קלישאות כבד על גבו. שק הקלישאות נפתח - לכל כיס ולכל דורש. הקהל בולע את דבריו בשקיקה. המילים "אחדות" ו"עם ישראל ביחד" חוזרות על עצמן שוב ושוב. הכל כשר ולשם שמיים, כש"עם ישראל לא מפח"ד ו"איני מלמד את בני אלא תורה".

הוא מבקש מכולם להרים את הידיים גבוה, והקהל, כמו חייל ממושמע, נכנס לאורות. מקהלת דרדקים חמודים מתייצבת מאחורה כדי להשלים את האווירה השמאלצית. קולו של שוואקי חותך את האוויר. תנועותיו חדות. מבטו נחוש. החליפה יושבת פיקס.

כאשר הוא מבקש מהקהל לשיר יחד איתו, יש לציין כי החלק הנשי משתף פעולה הרבה יותר מאשר החלק הגברי. לשמח את עם ישראל אמרנו, לא? אז עם ישראל שמח ועוד איך.

ואיך אפשר בלי דודו אהרון, שעולה לבמה חבוש בכיפה ועטוי זקן, והשניים פוצחים בדואט הכי שחוק בגלקסיה - "והיא שעמדה". אהרון הלז, זנח הערב את הרפרטואר הקבוע שלו לטובת שירי קודש ותשוקה לבורא עולם, ועל כך מגיע לו לייק. הקהל שר בעל פה את שיריו של הכוכב הים תיכוני הנ"ל, ואני מרגיש מחוץ לתמונה. עם כל הכבוד לדודו ויש כבוד, זמר ענק שממלא את היכל נוקיה מבלי להניד עפעף, אני גדלתי על מ.ב.ד.

אחר כך מגיע השיר המרענן "עשרה בני אדם" למרות שבקהל יש קצת יותר מעשרה בני אדם, אבל כנראה שבאותו הערב אף אחד מהם לא קורא ולא שונה.

מועצת השירה היהודית וישי לפידות עם האנרגיות שאף פעם לא נגמרות, ועוד כמה להיטי ענק מהאלבום האחרון "קולות" ומסיימים עם השיר לחיילים כשברקע תמונות של... חיילים.

ככל שההופעה נמשכת, אני מטפח תקווה ששוואקי יבצע כמה מהלהיטים הישנים והטובים ממה שמכונה המוסיקה החסידית, לה הוא חב את הקריירה הענפה שלו, אבל לצערי התקווה התפוגגה. המוסיקה החסידית הוכרזה כנעדרת בערב הזה. מלבד ההמנון הנצחי "רחם", לא היה לה ייצוג הולם מספיק בהופעה.

שוואקי כבר לא שם, אבל הוא במיטבו. ביצוע מדהים לשיר "זה הקטן גדול יהיה". מחרוזת מזרחית. "ליבי במזרח", "ראו בנים" ועוד ועוד.

אני מביט על האולם הענק ורואה שהוא מלא, ומבין שוב, שמדובר בסופרסטאר הגדול ביותר שידעה המוסיקה היהודית לדורותיה. עתידו עוד לפניו, על זה אין חולק.

אני דווקא מתגעגע לעבר.

תוכן שאסור לפספס
128 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
85
לא יודע לשיר , לא מבין במוזיקה וד"ל
אבי 14.02.16
84
מי שמפריע לו שבנות רוקדות שלא יבוא למופעים כאלה זה לא פעם ראשונה שיש מעורב. מה כולם נזעקים?
חיים04.06.15
83
עוד דבר ששכחתי לציין - מי שמקיט פלייבק עושה את זה בצורה מושלמת !!! לשוואקי יש שירה מדהימה באלבומים שלו. השירה שלו בהופעה לא הייתה 100% כי אי אפשר לשיר 100% כשאתה רץ מצד לצד. רק זה לבדו מסביר לכם שמי שהגיב בנושא כנראה פשוט מומחה בתחום אחר. בדוק מה שאני אומר
בעל אולפן04.06.15

הצגת כל התגובות

82
חברים - בזה שאמרתם שזה פלייבק החמאתם לשוואקי הזה בצורה עצומה. האם נראה לכם שהוא כזה גאון מוכשר שהוא יכול באופן סדרתי להקדים את המסך במהירות קבועה במשך שעות ?????? ברור שלא !!! זה לא אנושי להצליח לעשות את זה ! ברור שזה עניין של שידור. לפעמים כשאני מפעיל חדשות בטלפון אני חווה עיכוב מסויים שהולך לכל או
בעל אולפן חרדי04.06.15
81
נהננו מאוד. כל שנייה הייתה כמו זהב. כולם התלהבו והייתה הרגשה עילאית. מי שרוצה לשים שק על ראשו - שישב בבית ויחטא באינטרנט כמו בשנייה זו שאתה קורא את ההודעה, אבל שלא ידבר לשון הרע ורכילות. אתם פשוט הזויים
שלומית דבורין04.06.15
80
זה נכון כל מה שהכתב פה אומר אבל אחרי הכל שוואקי הוא מספר 1 ואין עליו (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
א27.10.15
79
מי שקצת מבין במוזיקה, לא הרבה, יודע להבחין. הרי היה מסך גם באמצע, שלעיתים הביא את הזמר ששר. ברור שמסך יודע לעשות DELAY קבוע של שליש שנייה, וזה מה שעושה את ההבדל . לקחתם משהו טכני הפכתם אותו לפלייבק. זה באמת מצחיק
משה דוידסון04.06.15
78
אל תבוא בטענות לזמר. הוא אמר להם איך להתלבש ? טיפש מטופש עם כתבה של הוצאת שם רע על כל מה שזז. אם יש לי חנות ואנשים נכנסים אלי בלבוש לא צנוע זה בעייה שלי? הלכתם רחוק ונפלתם בצוק
דוידי פרלמן04.06.15
77
מה אתם מתלוננים על הופעה מגניבה ואחרי כן עולים על האינטרנט ומסתכלים על מראות אסורים מה ההבדל לראות את זה בהופעה או במחשב
יוסף04.06.15
76
אין כמו יעקוב שוואקי!!!
אלי22.09.15
75
קטונתי להעיר על צניעות ודברי מוסר, גם אני הייתי שם ואני יצאתי משם בהרגשה שגנבו אותי, באתי לשמוע שירים טובים ובנחת, והייתה שם הרגשה שמר שוואקי ממהר, כל השירים היו מהירים, והמעברים בניהם, מולטימדיה כי חייב ולא מעבר. הייתי בהרבה הופעות זולות וטובות מזו. והציון 4/10
מיכאל03.06.15
74
הציבור הגיע ובהמוניו ומבקש את זה. לא תחסום שור בדישו. לא בא תישאר בבית אל תכפה את דעתך על ההמונים שמעוניינים בזה.
שמילי03.06.15
73
הגבולות כיום כל כך היטשטשו בין מותר לאסור ובין ראוי לשאינו ראוי, שדברים חמורים מאוד הפכו להיות כביכול מקובלים...ועוד נוהרים לשם אנשים שמגדירים עצמם כחרדים רגילים ויראי שמים רחמנ'ל...צריך להתחזק. (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
איז׳ו03.06.15
רואים ששלחת את זה מהסלולרי. הוא כשר? צריך להתחזק.
דודו03.06.15
לערבוב של נשים וגברים - למה שהגבולות לא יטשטשו?
נו05.06.15
72
הייתי.נהניתי.לדעתי ההצלחה הגדולה שלו היא המעבר משירה חסידית שנוגעת רק בקמצוץ לשירה מזרחית וישראלית שמחברת בין כולם.
יעל03.06.15
71
כל הכבוד אלי אשריך שאתה אומר את האמת בקול בלי לפחד (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
משהו02.06.15
70
אני מסכים עם כל מילה, אבל שאדם כזה כותב את הכתבה זה פשוט מעורר גועל, מי אתה אלי שפירא שתטיף מוסר לבחורי ישיבה...
"ישייבישער"02.06.15
69
ונשאב לעולם קלישאתי ודמגוגי של "אחדות" ו"ביחד" תוך שהוא עוזב את עולם המוסיקה היהודי ואת ערש הפצעתו פינקי וועבר, ומנהל קריירה חילונית למחצה!
אלי02.06.15
אחדות ויחד אתה כותב במרכאות, ולדעתך להופיע בחוסר צניעות יותר חמור משנאת חינם? על מה חרב ביהמ"ק? (רמז: אחד מהם על 3 חמורות וחוסר צניעות הוא אולי סרך של עריות, אינו עריות ממש, והשני על שנאת חינם, אז אולי התיקון הוא "אחדות" ו"ביחד" שאתה כל כך מזלזל בהם..{אהבת חינם}) קבל את האמת ממי שאמרה.
יוסי02.06.15
68
הכתב הזה סתם מתצדק ! אם לא התאים לו היה הולך הביתה אבל בחר להישאר ולהנות מאחד המופעים המוצלחים שהיו. (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
אחד שהיה שם02.06.15
מופע מוצלח אלא פרוץ ומעורב זה הכל. וחוצמזה כותבים 'מצטדק' ולא...
יקיר02.06.15
67
חילול ה', בחורי ישיבות חרדים במקום כזה, ואח"כ יגידו שלא הולכים לצבא כי לומדים תורה. אוי לנו מיום הדין. האמת נעדרת.
יצחק02.06.15
בחורי הישיבה רובם לומדים רק למחצה לשליש ולרביע. הישיבות הן רק מסגרות לבינתיים עד החתונה שישמרו עליהם מהרחוב. הצבא יחלן אותם.
ידידיה03.06.15
66
אני עובר על התגובות ופשוט נקרע מצחוק אנשים עם אפס הבנה במוזיקה כותבים שטויות בכמויות מה קשור פלייבק? נראה לכם שיביאו את מיטב הנגנים בארצנו בשביל לנגן פלייבק? זה שהיה בעיה במעגל סגור זה בגלל חיבורים לא נכונים כנראה בין המצלמות למסכים עצמם וזה קורה כמעט בכל אירוע היום גם באירועים גדולים וענקיים ברמה ב
אבי04.06.15
65
אנשים שתלמודם בידם לא פרסמו בכוללים ובישיבות על המופע הזה. מי שברמה הרוחנית שלו מתאים לו לראות אינטרנט שאז זו רמת החשיפה שלו. אל תשחקו אותה. צבועים.
שמעון ג04.06.15
64
מה יש מה קרה שוואקי לא נתן לך מה שרציתה אז נהייתה לי צדיק למדתה מהרב מ. ב. יושב ראש משמרת ה. ו. ששוואקי לא רצה לתת לו את ליטרת הבשר אז הוא נהיה לי צדיק
אליעזר04.06.15
63
תוכן (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
איציק03.06.15
62
יכלו לשבת בבית ולצפות בוידאו באחת ההופעות שלו ושם היו רואים הרבה יותר ברור ומקרוב ובלי רמקולים מרעישים ואני כבר לא מדבר על המצלמה המעופפת (רחף) שכל הזמן זזה ומפריעה הרמקולים לא היו איכותיים מספיק, והתזמורת היתה רועשת מאד, כמעט כמו בחתונות, לא היה עירבול נכון, ושוואקי עצמו עשה בעיקר פלייבק עם השפתיי
יוחאי03.06.15
61
לדבר ערווה.
שוימר03.06.15
60
שהיא מתחרטת כי לא הייתה הפרדה . אני לא מבינה איך לא מחרימים אותו
מזועזעת03.06.15
היה מקסים וכולן נהנו שם החברה שלך לא היתה צריכה להגיע. מה היא לא ידעה מראש שככה זה יהיה?
בתיה04.06.15
59
ראה שהשוק לא מספיק גדול בחרדי, גועל נפש
לירון 102.06.15
58
זה הסגנון כמו שלאמריקאים מותר לאכול חלב נכרי בחו"ל וללכת לקולנוע
תהילה08.06.15
57
מה חשבת לעצמך שתראה שם. באמת ציפית למשהו אחר? ככה כל המופעים האלו נראים. מי שלא אוהב שלא יבוא.
רויזין03.06.15
56
לנוער החרדי אין תרבות!!!! לא ארועי תרבות ולא שום דבר שימלא את נפשו. זה או טישים או לוויות או הפגנות או מעמדי קודש נשגבים שלא כל אחד מתחבר אליהם. יש וואקום מטורף של צימאון לזה וכל מי שממלא אותו מצליח.
יוני03.06.15
חייבים כאלה דברים כי הבחורים מתים לכאלה הופעות תראו מה היה במנגנים תראו מה קורה בקול הבא בקול חי כל מקום נדחפים בחורים כדי לראות משהו.
חיים04.06.15
55
(נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
יוסי02.06.15
54
ללב. כל מילה כאן במקום. אין ספק ששוואקי מס' 1. הוא ענק! אבל בגלל שיש אנשים שהם כפופים להלכה הם לא יכולים להינות מלשמוע מוזיקה טובה?? ממש לא. לא מצטערת על זה לרגע שאני לא הולכת להופעות מעורבות. שולחת הצלחה לשוואקי אבל.. אין כמו קדושה וצניעות! במקום כזה ה' איתנו! אין שמחה גדולה מזו. שנזכה.
odeya02.06.15
53
ראשית לכל אלו שמסכימים עם הטור, מה לכם לאינטרנט וניידים לא כשרים !! אתם אנשים חארטות, ולכותב הטור - אני מקווה מאוד שהילדים שלך יאמינו לך שהיית שם רק בשביל "עבודה" כי עם זה באמת לא לרוחך היית מעביר את הג'וב למישהו אחר ורק בכדי שילדיך ידעו שלא עושים "הכל" בשביל הפרנסה.
מרדכי10.06.15
52
היה הופעה מושלמת ויפה הייתי עם הרבה חברות שם וכולן נהנו מאוד מקפיץ ומרקיד
בתיה04.06.15
51
הייתי בהופעה, ההופעה הייתה כמו מופע של פסטיגל לילדים,כל רגע הוא העלה לבמה אומן אורח אחר , במקום לתת את הלב שלו והנשמה שלו .. יעקב שוואקי מבחינתי זמר שלא שר מהלב,אלא שר בשביל הכסף. הופעה מאכזבת ביותר!! בלי נדר יותר לא אקנה כרטיסים להופעה שלו. ולגבי הצניעות - אני בחור חוזר בתשובה ותכלס! אירוע לא צנוע
יצחק03.06.15
50
מי שהגיע לשם כנראה הוא קשור עם כל מה שקורה שם .לדעתך. שוואקי כפי הידוע יש לו היתר מרבו להופיע . אגב הייתי שם ונהנתי מאד מהמוסיקה
זושא02.06.15
מי שלא אוהב שלא יבוא.
שימי03.06.15
49
פשוט עלובים. אם אתה מקשיב לרבנים שלך אז עד הסוף אל תעבוד באתר אינטרנט ואל תגלוש ותתנזר בעצמך מכל מה שהאיראנים האלו מבקשים ממך.
משה02.06.15
48
אני לא מבין מה אנשים רצים לשמוע את שוואקי אין שמה שום רמה של מוזיקה תשמעו את משה חבושה תבינו מהי מוזיקה (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
גדי02.06.15
47
אדון שפירה היקר מילא אם הייתה מעביר ביקורת ביתד נאמן אני מבין אבל אתה כותב באתר שיש בו תמונות של נשים לא צנועות וכל האופנה וקידמה זה בסדרר
יוסי02.06.15
46
(נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
צבוע02.06.15
45
אני עכשיו יותר מבין את הרב אמנון יצחק..
ליאור04.06.15
44
איזה תיאור יפה, צנוע וענוו אך יחד עם זאת אמיתי וכנה. זה לא מה שהקב"ה היה חפץ ביטול תורה כדי לשהות ולשמוע נשים שרות ברקע, את הגשמיות בעוצמתה - זה לא מה שעושה נחת רוח למלך מלכי המלכים. אפשר לשיר גם בבית :) עם ספר גמרא
חנה03.06.15
אומרים תיאור כן לא כנה. הקב"ה לא צריך אותך כדי להודיע במה הוא חפץ. שב בבית עם גמרא ותשיר לעצמך במקום להתבטל מול המסך.
יוסי03.06.15
43
ראש ישיבה קיבל דיווח על בחור שהלך לארנה. הוא קרא לו והודיע לו על סילוקו מהישיבה. הבחור נחרד והבהיר כי מדובר היה ב'סך הכל' בהופעה של שוואקי ולא בכנס של המסיונרים או גרוע מזה הכנס של הפלג. ראש הישיבה קיבל את ההתנצלות והתרצה להשאירו בישיבה. עולם הפוך!
יוסי03.06.15
42
הוא צודק מליון אחוז, כל הכבודדדדדדד
בחורה02.06.15
41
תוכן (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
איציק03.06.15
40
הרבנים לא מחרימים אותו. כמו עם האייפונים והאינטרנט. זה אותו דבר.
נודניק03.06.15
39
שעוזב את עולם התורה. סופו שחוטא ומחטיא.
דנדן03.06.15
38
כל מילה אמת פשוט לא להאמין לאיזה רמה רוחנית ירדנו יישר כח אסור להרפות תמשיך לעורר על זה
יצחק03.06.15
37
בחורי ישיבות אמריקאים שנשלחו לארץ בעצת הוריהם ושכחו את הריטלין בבית- כך כתבת, ומה הקשר בין משפט עצוב כל כך לתאורים הכאובים שלך? או שניסית לדחוף בכל דרך אפשרית את בחורי הישיבה האמריקאים שלטענתך רק הם מלוקחי הריטלין? פשוט עצוב שזה מה שכתבת , בחורים שעוזבים משפחה אוהבת ודואגת ובאים ללמוד זה מה שראוי שי
חנה02.06.15
נכון שהם עושים דרך קשה וארוכה עם הרבה מסירות נפש, הישראלים אוהבים אותם אבל תיהיה אובייקטיבית הבחורים האמריקאים לפעמים מתנהגים בצורה שצופה מהצד לא מבין מה קורה, כמו צעקות וצרחות קפיציות בלתי נשלטת. שפה בישראל זה קצת מוזר...
אלמונית03.06.15
שני דברים: א. הם במדינה אחרת ורחוק מהבית. מבטיח לך שבבית שלהם ליד ההורים הם לא יצרחו כך, כאן הם מרגישים משוחררים. ב. ההתלהבות היא ממדינה שכוווולה יהודית. זה הרגשה מאוד משחררת ישראלי לא יבין זאת.
חוצניק לשעבר03.06.15
36
ראשית ברוב השירים, לכאורה, שוואקי עשה פלייבק, ולא שר באמת, זה היה ברור לכל מי שהסתכל על המסכים הגדולים - היו שינויים גדולים בין תנועות השפתיים לבין השיר. אני אומר לכאורה אבל אני וחבריי התרשמנו כך בצורה ברורה. שנית, שוואקי נטה לכיוון הקהל שהיה מזרחי וכן דתי לאומי. מעט מאד חרדים אותנטים. שוואקי שר ה
עיתונאי וותיק02.06.15
זה לא היה פלייבק אלא שהיה פער של כמה רגעיים עד שהופיע על המסך. מה שיצר מצב נוראי. זה לבד הרס את הערב. אם המיקרופון היה מצפצף כל האירוע, זה היה פחות גרוע לי זה הרס את הערב. אם היה לי כך הייתי תובע אותם שיחזירו לי את הכסף.
משה03.06.15
35
חרדים לא צריכים ללכת להופעות מעורבות. נקודה
ענת02.06.15
34
מי שכתב את הכתבה הזו הוא אדם קנאי ביותר ואם לא אכפת לך רק תבין שהיה הרבה שירים חסדיים "cry no more" "רחם" "עשרה בני אדם" "ראו בנים" מחרוזת חופה הראשונה קולות "והיא שעמדה" אין עוד מלבדו
אלי02.06.15
33
אין לך מה לעשות חוץ מלכלך על שוואקי?????? תמצא לך עבודה ראויה ואז לא תקנא בשוואקי על זה שאוהבים אותו והוא עושה מליונים. במקום ללכלך תמצא משהו טוב להגיד, ללכלך בקטע הזה זה לא קשה כי השקר הכי גדול הוא זה שיש בו גרעין של אמת
יוסי02.06.15
32
לדעת למה יש צרות ואסונות
ש02.06.15
31
שירה רדודה וחוזרת על עצמה. שמחת עניים. וגם על זה עושים לכם פרצופים. מסכנים.
ש03.06.15
30
גם בעלי הרגיש ככה ויצאנו משם בתחושת רייקנות ממש גדולה כל הכבוד לכתב שהעלה את האמת המצערת על הכתב
יעל03.06.15
29
אולי אלפי מיילים יעזרו שהוא יחזור מהטעות שלו! תחפשו ברשת את המייל של מפיקו שרון דניאל
גיל דוד02.06.15
28
אין מה להוסיף..
משה ו.02.06.15
27
מחכים כבר לפעם הבאה
משפחה חרדלית04.06.15
26
הוא היחיד שזעק את הזעקה על הפריצות וכמו תמיד אף רב לא נעמד לצידו! גם היום בנושא הכשרות הכסף מעוור ומסלף ורק הוא היחיד
ישי03.06.15
25
(נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
גדי02.06.15
24
אתה ממש צודק בכל מילה !!!!! פשוט לא מתאים שבחורי ישיבה יסתובבו בעירבוביה עם בנות ישראל !!!!!!! ותאמין לי ששום בחורה ובחור לא מגיעים כדי להנות מהמופע אלה כדי ............. תבינו לבד!!!!!!!!!********;-(
***!!!!****02.06.15
תפסיקי לומר שטויות אנשים באו בשביל שוואקי!!!! ולהתחיל עם בחורה אפשר גם באוטובוס או בחתונה. ..... (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
rubi03.06.15
23
אלי יישר כוח שכתבת את מה שכולם יודעים ולא אומרים בושה וחרפה להפוך את המגזר החרדי לסניף בני עקיבא וכולם שותקים, אני לא כזה חסיד ומהדר אבל לפרוץ גדר לרבים זה חמור הרבה יותר מאשר מעשים של יחדים
ישראל צעיר כמוך02.06.15
22
כל מילה חקוקה בסלע! הרגשתי אותו דבר כשהייתי בהופעה שלו בקיסריה ומאז הבטחתי לעצמי שזה פעם אחרונה שלי בהופעות של זמרים כגון אלו (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
דוד02.06.15
21
מלא זימה ותועבה יזש במקומות האלו (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
שמואל04.06.15
20
כל הכבוד על הדברים הנוקבים. שירבו כתבים כמוך
li02.06.15
19
כואב הלב שכל אחד יעשה חשבון נפש עם עצמו
אישה שאכפת לה02.06.15
18
(נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
חי02.06.15
17
איזו השראה
יצחק בן משה04.06.15
16
הייתי שם כי רציתי לבוא ולשמוח בכייף, אבל זה היה ממש מצעד אופנה של בני ובנות הציבור החרדי ומטה... סוג של "טונה בייגלס" בהמוניהם. וזה היה ממש בושה לציבור החרדי! לא הייתה שם אחת בלי חצאית מיני, בגד צמוד וגלוי, ופאות אופנתיות עם הצ'ופ למעלה בחוסר צניעות משווע! באתי לשיר ולשמוח, יצאתי מאוכזב וריקני. לא ה
אילן02.06.15
אתה מפגר?
יעקב02.06.15
הפירוט של הלבוש של הנשים אינו עוזר אלא להיפך.. ודי לחכימה ברמיזה (זה יותר מרמז, אבל בכל זאת..)
יוסי02.06.15
15
תוכן (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
חרדי עובד02.06.15
14
זהו ימים מספר שני לא מאזין לתחנת רדיו שאתה משדר .. לא בגללך אלא בגלל הוראת רבותיי .. כתבת דברי טעם שאלתי האם על הזמר אברהם פריד גם כתבת כך .. המופע שלו הקהל שהיה מצעד הסטייל לפני והנקודה שהוא שר קצת מוזיקה מזרחית מי אמר שהחסידית יותר קדושה ..
איש תוכן02.06.15
רבותיך מרשים לגלוש באינטרנט?
איש אוכל03.06.15
13
בהופעה היחידה שלו שהייתי, הייתי כל כך מופתע שהבטחתי לעצמי שאני לא אגיע יותר להופעות שלו. לא זוכר מה היה לפני המופע, אבל עצם זה שהקהל מעורב, שר בקולי קולות את השירים שלו (גברים ונשים), ואח"כ בשירים האחרונים כולם קמים על הרגליים ומזיזים את הידיים לפי הקצב (ריקוד), הפתיע אותי כל כך. כילד הייתי בהופעה
יוניו02.06.15
הוא שבוי ובבפנוכו שלו מעוניין בחיים משוחררים הרבה יותר. להישאר חרדים אבל בסטייל. יענו פחות גלותי ומחמיר. חרדים זה ציבור שמורכב מאוד ומגוון וההגדרה הזאת לא אומר כלום על רמת אדיקות. לידיעתך הדתי לאומי.
שינדל03.06.15
12
מזדהה עם כל מילה
ח.ש02.06.15
11
מה אתה חיפשת שם?? (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
מוטי02.06.15
10
ומי שהיה שם בוודאי שם לב שרוב רובם של הגברים הדתיים ישבו ליד גברים לסיכום היה מופע מכובד מאוד וצנוע עד כמה שאפשר. ובואו לא נשכח שהקהל שהגיע להופעה לא בא כי הכריחו אותו אלא שילם כסף על כרטיס וכנראה שאינו רואה בעיה בזה!!!! (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
רובי02.06.15
9
זה רק מוטי בלוי וחבורתו אשמים במצב הזה, הם מעדיפים שיופיע לציבור החילוני מסורתי ומעורב והעיקר לא לעשות הופעות לציבור החרדי ובישיבה מופרדת, זה הטעות הגדולה! הופעה כזאת יפה אז למה שלא יהנו בה הציבור החרדי? מי שרבותיו אוסר זאת שלא יילך מי שרוצה ויכול ללכת שיילך! למה למנוע את השמחה ואת הארוע? אז בלי שטו
אזרחית02.06.15
8
אבל האם אין זה כך גם בשאר ההופעות של שאר הזמרים. אני לא חושב שצריך להפיל על שוואקי את האשמה, הרי גם אברהם פריד שר עם זמרים חילוניים בהופעות שלו. אין מה לעשות השירים של היום והזמרים של היום זה לא מה שהיה פעם. (לא שאני בעד זה).
ציקי02.06.15
7
אתה כותב מהמם וכל מילה בסלע (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
דודי02.06.15
6
כל הכבוד !!!! מצרך נדיר!!!! (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
אלי02.06.15
5
אני מסכים עם כל מילה, אבל שאדם כזה כותב את הכתבה זה פשוט מעורר גועל, מי אתה אלי שפירא שתטיף מוסר לבחורי ישיבה...
"ישייבישער"02.06.15
4
אלי כל מילה בסלע יישר כח ואני לא פרומר אבל קורה מצב של מתירנות איומה שתוביל אותנו למקום גרוע מאוד כל הכבוד על הטור (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
דודי02.06.15
3
אמנון יצחק זמר פסול.
אבישי אברהם02.06.15
2
למה לקטרג כשאתה הולך ברחוב זה לא מעורבב אנשים ישבו יפה מאוד ואף אחת לא הלכה שם לא בצניעות מי שרואה את מה שהוא רואה כנראה שהוא הבעיה כי אחרים לא שם זה לא מעניין (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
ערן02.06.15
1
זה מה שהרב אמנון יצחק שליט''א אמר מזמן.....
יהודה02.06.15
אולי גם יעניין אותך
מגזין

האם ארי גולדוואג מצליח לשפר את רמת העברית בפופ החסידי?

נתנאל לייפר | 28.03.24

מגזין 'כיכר'

בואו לרקוד עם ה-AI: אלבום פורים מתנה לגולשי 'כיכר השבת'

נתנאל לייפר | 21.03.24

מגזין 'כיכר'

כשפריד דוחף 40 שנה - בשעתיים וחצי | המופע שאסור לפספס

נתנאל לייפר | 14.03.24

מגזין 'כיכר'

מוטי שטיינמץ שר בישראלית ונותי ליברמן תופס אומץ // ביקורת מוזיקה

נתנאל לייפר | 07.03.24

מגזין כיכר

"חלום": כשהמלחין חושף  יצירתיות ומקוריות יוצאת דופן

נתנאל לייפר | 29.02.24
ש

הבריאות שלכם קודמת

סל הריון מקיף - ההטבה שתלווה אתכן בחוויית ההריון

כיכר בשיתוף מכבי | מקודם

מגזין 'כיכר'

תופעת הקליפים במוזיקה היהודית; מי בכלל צריך את זה? // טור ביקורת

נתנאל לייפר | 22.02.24

כמעט אותו קול

ה'ממשיך' של רבי אלתר - נחשף: הרבי מפלורידה שמנגן בגיטרה

ארי טננבוים | 15.02.24

מגזין כיכר

הסינגלים שאסור לכם לפספס והמילים בעברית שצריך למחוק // טור ביקורת

נתנאל לייפר | 15.02.24

מגזין 'כיכר'

בפטירתו של רבי אלתר - נסתם הגולל על עולם היצירה לילדים // טור פרידה

נתנאל לייפר | 08.02.24
ש

פריחתו של יישוב

הפיכתה של גבעת זאב - מפרבר לעיר מתפתחת

כיכר בשיתוף גרין פארק | מקודם

מגזין כיכר

כאב, תפילה, תקווה וזיכרון • 60 שירי מלחמה החרדים

נתנאל לייפר | 25.01.24

מגזין 'כיכר'

לא לפחד לעשות קליפ עם רעיון // ביקורת קליפים

נתנאל לייפר | 18.01.24

מגזין 'כיכר'

האסק 37: כשהגימיק הופך לביזיון מכוער במיוחד // טור ביקורת

נתנאל לייפר | 11.01.24

מגזין 'כיכר'

"הגויילם מפראג" | המהפכה המפתיעה שמשנה את עולם המוזיקה

נתנאל לייפר | 04.01.24
ש

הזדמנות שלא רואים בכל יום

"פוטנציאל רווח עצום" • הזדמנות להשקעה במרכז גוש דן

כיכר בשיתוף בריטניה-ישראל על הפארק | מקודם

מגזין כיכר

"כוכבים בינלאומיים", אבל באמת; והזמר שהצליח להפתיע // ביקורת מוזיקה

נתנאל לייפר | 28.12.23

מגזין 'כיכר'

כשיואלי דיקמן מבטיח לקהל את "ענקי הזמר" // ביקורת מופע

נתנאל לייפר | 21.12.23

מגזין כיכר

האם 'עקרב' עדיף מ'עטלף עיוור'? // ביקורת מוזיקה

נתנאל לייפר | 14.12.23

מסיבת חנוכה

הזמר שלום למר בשירת "אוֹי חֲנוּכָּה" בבית הלבן | צפו

איציק אוחנה | 12.12.23
ש

האיש שחלם חלום:

לא תאמינו מה הוצע לדוד (60) שחלם כל חייו להרוויח מנדל"ן

כיכר בשיתוף סיני השקעות | מקודם