כיכר השבת

טור ביקורת

במופע הבנתי - אברהם פריד איבד את המגזר החרדי

פריד איבד את הציבור החרדי, ולחילופין - הציבור החרדי איבד אותו. גבי כץ השתתף במופע של אברהם פריד וחזר עם תובנות (מוזיקה)

139
גבי כץ | כיכר השבת | כ"ד בסיון | 30.06.16
במופע הבנתי - אברהם פריד איבד את המגזר החרדי
(צילום: משה ביטון)

ברגע בו נכנסתי להופעתו של אברהם פריד בהיכל התרבות בתל אביב, זיהיתי את מה שכבר ברור ומפורסם: פריד איבד את הציבור החרדי, ולחילופין - הציבור החרדי איבד אותו.

במה דברים אמורים: מספיק להעיף מבט קל על הנוכחים כדי לגלות, כי רוב המשתתפים בהופעותיו של אברהם פריד הם בני המגזר הדתי לאומי. ניתן לומר, שאולי עשרים אחוז מהמשתתפים כן מגיעים משאר המגזרים - בהם גם כמה חרדים, אך ממש לא מה'הארד קור' של המגזר. אפשר לתלות את איבוד המגזר החרדי בכמה גורמים, אולם דבר אחד בטוח: פריד עצמו לא מפסיד מהמהלך הזה.

עוד פסיעה בתוך ההיכל ואני מזהה דבר נוסף. רוב הציבור הדתי לאומי שהגיע להופעה הינו בגילאים מבוגרים. כנראה ש"הפכת" ו"כי הרבית" לא מושכים את צעירי הקהל החדש שפריד אימץ. בטח שאין מה לדבר על שירים שהוקלטו לפני כשלושים שנה.

אני מתיישב בכיסא עבורו שילמתי בכסף מלא וממתין לתחילת המופע. בהיכל התרבות - כמו בהיכל התרבות - מופע מתחיל באיחור קל בלבד. המנצח והמעבד יחד עם הנגנים עולים לבמה, מה שנותן את האות לכך שהמופע מיד יתחיל.

המופע יוצא לדרך עם פתיח מוזיקלי מקסים שעיבד המעבד יובל סטופל, אך הוא מורכב וקשה לעיכול. כשמסתיים לו הפתיח, עולה אברהם פריד על הבמה. משום מה, התחילה בשנים האחרונות תופעה תמוהה בז'אנר המוזיקה החסידית, והיא פתיחת מופע עם שיר שקט. ובהופעה הזאת, זהו לא רק שיר שקט, אלא גם כזה שאינו מהשירים המוצלחים והמוכרים ביותר של הזמר.

ההופעה מתקדמת, כשלפתע, באופן ''ספונטני'' כמובן, מזהה פריד בין יושבי השורה הראשונה את יהודה הישראלי, החייל שעלה לכותרות בשבועות האחרונים עם התרמת ההמונים עבור הפיכת ביתו שבהתנחלות לנגיש עבורו לאחר שנפצע ב'צוק איתן'. פריד מדבר איתו מעט ואז מתחיל בביצוע של השיר ''חזק חזק''. אה, לא: זה היה - כמה צפוי - "עלה קטן שלי'', השיר שפריד מבצע עבור כל חולה ונדכא, זה עשור ברציפות. ידיד לוחש באוזני: פריד חייב את הקריירה שלו לישי לפידות שכתב את השיר הזה, שהחל את מהלך כניסתו של פריד לפני למעלה מעשור לתוככי הציבור הדתי לאומי. אני רק הצעה - אולי באמת הגיע הזמן להמציא שיר חדש ישראלי במיוחד עבור החולים למיניהם... מכיוון ש'עלה קטן שלי' כבר נדוש למדי, שילבו בתוכו שיר ישראלי בשם ''ילד של אבא'' שכתב ר' דניאל ניב, אבל אז פריד חוזר בריצה לבמה כדי לקרוא את מילות השיר בטלפרומטר המונח לפניו.

פריד שר ליהודה הישראלי (צילום: יהודה קלמן)

כך נמשך לו המופע, ועם הזמן אני שם לב שכשישים אחוז מהמופע האישי של אברהם פריד, גדול הזמר החסידי, הם שירים שאינם שלו שהחליט איכשהו לשלב במופע. אבל כבר נאמר בעבר: גם כשפריד מבצע את ''יונתן הקטן'' כיף לשמוע ולראות אותו ולקנות כרטיס לשם כך.

המנהג בהיכל התרבות, הוא לשלב הפסקה באמצע המופע. כמה חבל, כשסוף סוף הזמר המופיע מצליח אולי לחמם את הקהל, מגיעה ההפסקה הזו ומקררת אותו בחזרה. בתום ההפסקה, חוזר פריד לבמה עם אנרגיות חדשות, מסתובב בין הקהל בסחבקיות המאפיינת אותו, זו שגורמת לאהבה אליו. ואז, גדול הזמר מזהה בקהל זמר אחר, פחות מוכר, אבל לא פחות מוצלח - אברימי רוט. ופריד כמובן מזמין אותו לבמה לשיר שני שירים (אתם זוכרים? שום דבר לא ספונטני, הכל מתוכנן היטב).

לסיכום: מופע מהוקצע היטב, בסטנדרטים אחרים, חבורה של שמונה נגנים שרצים יחד כמה וכמה שנים עם פריד וזה מורגש היטב. אך ישנן המון נגיעות מחשב ואלקטרוני ופחות ביטוי לנגנים. נדמה, כי לא ירחק היום שיובאו נגני דמה לבמה - רק בשביל התפאורה.

תוכן שאסור לפספס
139 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
110
שר יפה יש לו יראת שמים אין על פריד משכמו ומעלה צדיק שירים אם הרבה כוח נותן הרבה אנרגיות חיוביות ישר כוח חזק לאברהם פריד (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
יצחק04.10.16
109
אם אין לך מה לכתוב אתה לא חייב לכתוב למרות שכנראה קיבלת את הכרטיס כניסה כדי להביע את דעתך על ההופעה אבל זה באמת הבלים
בחייאת 04.07.16
108
.הכותה הטיפש איבד את השכל שלו...
מירי05.07.16

הצגת כל התגובות

107
שטויות במיץ עגבניות
משה03.07.16
106
בן אדם מיוחד צדיק פה מפיק מרגליות אין מתי (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
שרה02.07.16
105
זה שכתב את הכתבה המזעזעת והשקרית צריך לבקש סליחה! שונא חב"ד תתבייש לך (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
מעריץ!01.07.16
104
א. פריד באמת היום משדר לציבור דתי לאומי ולציבור חרדי. ב. אז הוא עושה את כל מה שאמנים עושים ובין היתר מזדהה עם חיילי צהל זה מוכר הכי הרבה כרטיסים בציבור הזה ג. זיהוי זמר בקהל ותכנון ההופעה קיים שנים ולא ר. אצל פריד יוני רכטר , סנסדרסון ואחרים עושים זאת גם!! ד. נכון הרפרטואר של פריד ישן ומיושן והאמת
james01.07.16
103
ולא מתאים לאורח חיים חרדי בד"כ. אבל אין קשר בין מופעים לשמיעת שיריו של זמר אהוב וכשר. אז בכל בית חרדי יכול להתנגן דיסק של פריד. אנשים מתחברים לרגש ולשמחה. ואם יש את זה אז אף חרדי לא נפרד מפריד. (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
מירי01.07.16
102
היה פשוט אדיר. אדיר. אדיר. אדיר. אדיר!!! פשוט מ ט ו ר ף ! ! ללקק אצבעות... הרגשות שאחזו בקהל יעידו. כמה אנשים סביבי הוזילו דמעות בכמה סיטואציות. כמו גם נשפכו מצחוק ועפו באויר. קצת הגזים 60% לא שלו (אלא אם כן מכליל הוא את עלה קטן בתור ישי לפידות, והנני בידך של פנחס ברייער, וכי המצווה של יוסי גרין
אריה01.07.16
101
אני ח"ו לא רוצה לקטרג על שום יהודי ר"ל.. אבל אפשר שהנפילה שלו ממה שהיה פעם הגיעה בגלל שאינו נשמע להוראות רבותיו שלא לשיר במעורב. . ומצפצץ עליהם בהינף יד.. בושה! זה דוגמה של יהודי חסידי יר"ש עם זקן ארוך?! האם יחזור לכשרותו כבראשונה יצליח למצוא להיטים ולעוף לפסגת הרייטינג בארץ ובעולם! אם לעצתי ישמע יע
אריה05.07.16
100
גם גבי כץ הוא חבדניק!! (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
אריה04.07.16
99
אחרי שקראתי "בעיון" רב, לא מצאתי בכתבה "בקיאות" מספקת בענייני מוזיקה. פריד, פשוט מספר אחת בהופעה, בשיק, בתכנון "ספונטני"..., קול מדהים, "מבין" את הקהל שלו ומדבר אליו בשפתו, בקיצור "מלך" אה. הוא לא "מאבד" את הציבור החרדי. (תודה על הדאגה...)
בלעם...03.07.16
98
האולם יהיה תמיד מלא גם בלי המגזר החרדי. שלום (ולא) ולהתראות?
שמעון יוסף03.07.16
97
תישאר בבית ותשמע את השיר של אברהם פריד "אוצר של יראת שמיים" מהדיסק החדש ותנבור בליבך ובוודאי תמצא שם 'אוצר' ואח"כ תכתוב עוד כתבה אין לי ספק שהיא תראה אחרת .... עוד הצעה קטנה בשבילך, לשמוע את השיר 'אדרבה' יכול לעזור לך גם. בהצלחה!!! (לא הולכת להופעות -כי הם מעורבות , נהנת מאוד מהדיסקים בבית)
חרדית03.07.16
96
פריד מעולם לא היה לחרדים, תמיד היה קהל מעורב , דתי לאומי . אין זמר חרדי מוצלח שמופיע לקהל נפרד. בן דוד ניסה ונמחק. ופשוט לא קיים כזה , הלפגוט חסיד גור מופיע בקהל מעורב .... (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
דני03.07.16
95
היה גדול וישאר גדול (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
משה מרום03.07.16
94
(נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
יעקב 01.07.16
93
קהל מסור וזמר ענק יהודי אמיתי
יהודי01.07.16
92
פריד ענק!!! הוא אחד הזמרים הגדולים ההייתי בהופע שלו לא מזמן פריד לא איבד שום מגזר היה שמה מלא חרדיים מלא אז שלא יבלבלו בשכל ואין על פריד בעולם ומי שכתב את זה סתם מקנא...ותגובה 117 ממש צודקת!!!!באמת מה נסגר איתו
לאה26.07.16
91
כוכב מספר אחד גם במגזר וזה שהאין חרדים בהופעות שלו זה רק בגלל בלוי והוועד שלו
חיים03.07.16
90
אי אפשר לירקוד על שני חתונות חוץ מזה יש עוד זמרים שלא שומעים אותם בכלל בגלל שהם כבר לא רלונטים כמו בספורת מגיע דור חדש זה לא חזנות זו שירה
מישה03.07.16
89
(נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
אוהב ישראל 01.07.16
88
דבר ראשון הציבור החרדי באיוולתו הפסיד את אברהם פריד מאז הסיפור בטדי שהמארגנים לא הסכימו לשלם למוטקה בלוי כסף בשביל להשיג אישור מהרבנים אברהם פריד לעומת זאת מאותו רגע גילה והרוויח את הציבור הדתי לאומי שנית זה שאין צעירים בהופעה בהיכל התרבות בתל אביב זה הגיוני עדיין לעומת זאת ההופעה הכי מדוברת בקיץ ב
שמעון שטרן01.07.16
87
מספיק להשמיץ. בלי סיבה . עמ״י תלמדו לפרגן , זה לא מזיק ... רק מועיל ! (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
רחל 01.07.16
86
אריה,אם תשמע לעצתי ותעיף את האייפון המשוקץ שלך-אולי ירחם עליך הקב"ה ויחזיר לך את השכל
מירי05.07.16
85
83 למה אתה מתלונן?
פלוני05.07.16
84
ההופעות שלו נשמעות כאילו אתה שומע את הדיסק בלי שינוי כמעט.
אריק04.07.16
83
אברהם פריד לא הפסיד את החרדים פשוט האנשים שיבואו להיכל התרבות בשביל פריד הם פחות חרדים וזהו.. החרדים לא הפסידו את פריד במיוחד אחרי דיסק כזה מצויין.. ודי לקשקש ...
יהודי03.07.16
אתה צודק ומאד
חיי03.07.16
82
מספר 84 צודק
רחלי03.07.16
81
ההופעה עצמה לא מתוכננת לציבור חרדי תסלחו לי אבל מזל שאתה לא מתכנן הופעות !! ציבור חרדי לא מגיע להופעות כאלו וגם לא יגיע וזה לא משנאה פשו זאת לא ממש המנטליות הכתבה הזאת ממש מעצבנת.!!
SHOHAMAR03.07.16
80
אני כחרדית התחזקתי בזכותו, מה זה משנה מי הקהל, לציבור שלנו שהמשפחות גדולות אין מספיק כסף להוצאות אלו בשבילם זה מותרות, תלמדו דור דור ודורשיו... כל הכבוד לך אברהם פריד אתה יודע לקרוא נכון את המפה, אני כחרדית תמיד משתתפת ונהנת מאוד. ישר כח (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
רחל01.07.16
79
צפה נא במופע 'אוהל' וזכרון מנחם הישנים ועוד רבות תחיזינה עינך כי הציבור החרדי לא נוהר להופעות מעין אלו כשהישיבה בעירבוביה... זה שלא שמת לב לכך עד עכשיו מתמיה... אך באשר לגבי המוזיקה שלו אומר לך רק ששירים מהאלבום האחרון מתנגנים בישיבות ובחדרי הפנמיות כבר למעלה משבוע וחצי ברצף.... כך שמבחינת
עמיקם01.07.16
78
גבי כץ הוא איש ביקורת מוזיקה,דבר מקובל ביותר. מה יש לכתוב לו שטויות כמו מה אתה מאשים וכו.. או ביקורת על המבקר... זה פטטי. דבר אחר,אברהם פריד גורף היום את המאמץ בעבר כשהוא היה לבד ,כמעט לבד במוזיקה החסידית והיום הוא נהנה ממה שנקרא "הדרן" מכובד מאוד. הציבור הדל"י תמיד תמיד היה שם בהמוניו,אפשר לראות
אורי30.06.16
77
I (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
someone30.06.16
76
אין על פריד בעולםםם והתגובה ה117 צודקת לגמרייי פריד לא איבד שום מגזר ההייתי בהופעה שלו לא מזמןכמה חרדים אז אז אל תבלבלו בשכל ואריה באמת מה נסגר איתך 83
לאה26.07.16
75
לא הבנתי לאן אתה חותר. ההופעה הייתה מעולה כמו כל ההופעות שלו.עובדה שכל הכרטיסים נמכרו מזמן. ודרך אגב למעלה מתישעים אחוז מהשירים היו שלו...כי כנראה אתה לא מכיר את כל השירים שלו הייטב. (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
עופר03.07.16
74
מספר נקודות חשובות: א. מה הקשר בין זה שהקהל דתי לאומי לכך שפריד איבד את הקהל החרדי? ב. אתה מבין בכלל במוסיקה שאתה מעביר ביקורת על הנגנים ועל הרפרטואר? ג. למדת מאלי שפירא האדיוט לגבב כל מיני שטויות יעני "עיתונאי"? ד. פדיחה לכיכר השבת להעלות כתבה כזאת... (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי
יאיר 03.07.16
73
פריד היה ויהיה מלך הזמר של הציבור החרדי. לא משנה מה ישיר ובפני מי. אין שני לו (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
חני01.07.16
72
כורדי אחד היה מדבר אל עצמו ללא הפסקה.הוא ניסה להיגמל מהתופעה,אך ללא הצלחה, עד שהחליט ללכת לפרופסור מומחה וסיפר לו על הבעיה שמטרידה אותו. "זו לא בעיה", משיב לו הפרופסור,"גם אני נוטה לדבר רבות עם עצמי". "בטח", נאנח הכורדי, "הבעיה שאתה מדבר עם פרופסור. אני מדבר עם כורדי" כורדי ומרוקאי פורצים בנק. בבנק
אברהם ..01.07.16
71
אולי בארץ בחול יש לו אלפי מעריצים חרדים וחסידים (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
ישראלי יורד01.07.16
70
בשביל מה ללכלך?!
אלחנן01.07.16
69
יחיד במינו אהוב על כולם שמו רץ לפניו לא ניתן לקלקל. ..... (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
משה מרום30.06.16
68
הציבור החרדי ברובו נמנע לצאת להופעות וערבי שירה, בטח מעורבים
טום30.06.16
67
זה שכתב את הכתבה הוא לא מבין כלום! וכותב דברים נוכליים ובזויים בושה! (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
ללא שם30.06.16
66
המופע היה מטעם עיריית תל אביב האגף לתרבות תורנית . יש להם קהל שבוי שמקבל מהם דיוורי מיילים ונמנה דרך קבע על המופעים שלהם, רובם ממבוגרי תל אביב של פעם .. לפני שיוצא החוצה פרסום על מופע כזה הם מדוורים לרשימת המיילים שלהם המונה כמה אלפים ולרוב (ובמיוחד במופעי פריד) מתחסלים מיד הכרטיסים וכמעט (והפעם בכל
ירושלמי30.06.16
65
מרוחה כמו מסטיק. שילמנו כסף ופריד הביא לנו שירים של זמרים אחרים וזמרים אחרים חבל פעם אחרונה שאני מגיע (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
מ 30.06.16
64
חבל שסתם מנסים ללכלך אולי תיסתכל חיובי קצת ?! שבימקום שרק חרדים יבאו שזה לא חכמה ... אז הוא מצליח ב"ה להגיע לקהלים חדשים .לקרב ולרגש יש הרבה זמרים טובים ! לפריד אין תחליף לקול שלו ולמה שהוא נתן לעולם החרדי ביפרד. קצת כבוד !! (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
יצחק22.03.18
63
כחובש כיפה סרוגה לשעבר, לפני 20 שנה ההופעות שלו היו מלאות וגדושות בכיפות סרוגות. מזמן זה היה ככה. אתה לא יודע מה היה בעבר. הייתי בישיבת הסדר כולם קנו קלטות שלו ושרו אותו תמיד. הוא תמיד היה נחלת הדתי לאומי וגם החרדי. פשוט מאד, אצל החרדים אין תרבות מוזיקה הופעות וכדו' רק לאחרונה התחיל יותר......
שלמה03.07.16
62
אוקיי הבנו, אבל מה למען השם אתה רוצה מאברהם פריד? ודרך אגב, כן, הופעות הם לא משהו שניתן להרוויח הרבה בציבור החרדי שרובו מתנזר מזה, אבל באלבומים הוא לא יפסיד את הציבור החרדי, מהסיבה הפשוטה שאברהם פריד הוא חרדי והוא שר מוזיקה חרדית אוטנטית (או כמעט אוטנטית)
רק רציתי להבין03.07.16
61
זןכר את ההופעה של פריד בטדי שבלוי הידוע אסר ללכת לשם.. יכול להעיד אישית דבר אחד אני לא הלכתי אז. אולם אני יודע אישית שבגלל אי האפשרות הזאת כמו עוד אירועים שסגר נשברו בתים! ועוד וירדו אנשים לשאול. את בלוי כמו כל הקנאים זה לא מעניין העיקר שלא יהיו בחצר שלו... ש ל ו בעל הבית כמובן (נשלח באמצעות כ
כאוב01.07.16
60
מהכתבה ניכר שישבת ממורמר באולם ורק חיפשת מה לא טוב. נראה שלא נכחנו באותה הופעה. איזה רגשי נחיתות זה לכתוב שפריד איבד א הציבור החרדי. מראה על הסתכלות מעוותת של המציאות שכאילו החרדים הם עליונים מדתיים לאומיים. מצחיק שמבקשים באתר לא לשלוח תגובות שיש בהם דיבה ולשון הרע כשגוף הכתבה מלא בדברים מהסוג הזה.
יאיר01.07.16
59
רציתי להביא לתשומת לבך את העובדה שאתה טועה-ולא רק טועה בגדול אלא בענק!!!!!!!!!!! אבריימל לא איבד שום ציבור והציבור לא איבד אותו כולם אוהבים וימשיכו לאהוב את אבריימל-ככה שלפני שאתה מבלף לי ולכולם קשקושים שיוצאים מהמוח ההזוי והקודח שלך כדאי שתשים לב לעובדה שהרבנים לא מרשים ללכת להופעות ולכן אין חרדים
מירי01.07.16
58
גבילה, תעשה משהו מועיל יותר עם חייך מאשר להתבזות ולבזות איש כל כך יקר בעל חסד כמו אברהם פריד. שנא, הקנאה התאווה והכבוד מוציאה את האדם מן העולם. ודי לחכימא. (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
לאה30.06.16
57
לא נכון. הייתה הופעה מ ד ה י מ ה. והציבור החרדי איתו לאורך כל הדרך
מנחם30.06.16
56
גם שוואקי הבין את זה מזמן במקום לעשות הופעה לחרדים ושילחמו בך בכל הכוח אתה מראש עושה מעורב ולא פונה לחרדים ושכולם יקפצו....
חייל דוס30.06.16
55
מה שי את ישראל שלך ♨️ (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
ללא שם30.06.16
54
הייתי נהנהתי היה מדהים מחכים לעוד מופע הוא לא מפסיד שום קהל מי שיודע מי זה פריד לא היה מוותר עליו בהצלחה מתי המופע הבא זה מה שחשוב (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
ברוך30.06.16
53
את שמו של אברהם פריד כדי שפריד לא יפריע לו לעלות לכותרות
1105.07.16
52
בדר"כ להופעות חרדיות מגיע הציבור הדתי לאומי...
יוסי04.07.16
51
החרגים כ"כ אוהבים את פריד מוכנים ללכת לגהנום בשבילו, ויצרבו את הדיסקים שלו ויעבירו את כל השירים אחד לאחר וזאת אפילו שלמדו מינקות את הדיבר מעשרת הדיברות לא תגנוב.... ושגזל אסור מהתורה - מוותרים על גן עדן בשביל אברהם פריד.
שני מיכל03.07.16
50
אני לא כל כך מבין את הבקורת, איני מבין כלום במוסיקה, איני מכיר את עולם הזמר החסידי (הגיל, הגיל...), אבל מוזר למדוד את את הפופולריות של זמר חסידי לפי הנוכחות בהופעות. אנשים כמוני, כמו רעייתי, כמו חברים נוספים, לא נלך לעולם להופעה באולם מכל הסיבות הנכונות, אבל אנו מתרגשים שוב ושוב לשמוע את אברהם פריד.
אזרח ותיק03.07.16
49
כיום הצעירים בישיבות לא שומעים רק פריד הם מכירים את אייל גולן ועוד (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
יוסי01.07.16
48
לדעתי התוכן שגוי (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
אדם01.07.16
47
(נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
אחד01.07.16
46
במקום להרבות באהבת ישראל? זה מה שכותבים?? תפסיקו לחפש דברים רעים על אחרים! זה הפרצוף שלנו.. מלכלכים אחד על השני.. מחפשים מתחת לאדמה סיבות... כואב.... (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
יעל30.06.16
45
זה שהציבור שהגיע להופעה לא היה ״משלנו״ בשינוי קטן מהמילים בכתבה לא אומר שהוא זנח כביכול את הציבור החרדי, כל עם ישראל אחים והדיבורים האלו הם מעין מחלקים את עם ישראל לחצי חלק אחד: חרדי והחלק השני: כל השאר, יש ב״כל השאר״ אנשים שהם הרבה יותר טובים מהרבה חרדים שאני מכירה והסיפור עם אברהם פריד זה אותו דבר
ירושלמית30.06.16
44
תתבייש לך! (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
אבא30.06.16
43
אין על אברהם פריד זה רק מתוך קנאה פריד יש לו שירים של יראת שמיים נותל כוחות לבן אדם להמשיך.הלאה אשריו שתמיד ימשיך את השמרה לחזק ולשמח את עם ישראל עד ביאת גואל צדק (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
יציק04.10.16
42
גבי כץ היקר, אני הייתי באותו מופע האחרון שהיה בהיכל התרבות והיה מופע פיצוץ!!!! אני מגיל אפס שומעת את אברהם פריד אני רק בת 17 והשירים שלו לא משנה גם אם זה לא השירים שהוא המציא זה עדיין מלהיב אותי ואני אוהבת אותו!!! כל הכתבה הזאת זה איקס אחד גגגדדדדווולללל!!!!!! אני מסתובבת המון בבני ברק וכל חנות שאני
חנה- חבדניקית!03.07.16
על זה הוא מקבל כסף...
יוסי04.07.16
41
מה הכתבה הזו באה להגיד? מה הבעיה שהציבור הדתי לאומי אוהב אותו? אגב,זה שהחרדים לא מגיעים להופעות האלה זה בגלל שהן לא בהפרדה! אם ההופעות היו נפרדות היו המון חרדים! אני אישית אוהבת מאוד מאוד ומעריצה את פריד,אבל בגלל שאני חרדית אני לא משתתפת בהופעות שלו כי הן מעורבות. וכותב הכתבה, לי אישית זה היה נראה ש
חני03.07.16
40
כתבתי ממש בחריפות. כנראה שאתם מצנזרים גם את זה. תתחילו לצנזר כתבות שמדברות לא לעניין בכלל. הכותב שיכתוב בשם עצמו בלבד. צרות עין, וקנאה. לשון הרע, הכל ביחד. ואתה קורא לעצמך חרדי?! (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
אשדוד02.07.16
צודק ב100 אחוז!!!!
אאא03.07.16
39
לחפש רע במקומות הכי יפים זה באמת מרמור נפשי. אדם שכל מטרתו והצהרתו הגלויה היא "לשמח, לרומם, ולחזק את עם ישראל" - וכך הוא עושה - זה אברהם פריד. אבל תמיד יהיו המשועממים המסכנים שיחפשו דברים רעים
חיים01.07.16
38
ואז קניתי בקיוסק כוס קולה איזה גועל נפש הכוס עם ריח של אבק והקולה בכלל הגזים יורדים כלפי מטה והצבע השחור הגועלי והמחיר בכלל מחיר של תרופה. וקניתי גם פופקורן התירס היה כזה דוחה כנראה מיבול של לפני השמיטה והטעם ממש זוועתי המלח היה גס...
יהושע01.07.16
37
ההופעה היתה מדהימה!!!! (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
הדס01.07.16
36
שכבש את הציבור החרדי בהמוניו. ושנית, מאז ומעולם הדתיים לאומיים הולכים יותר להופעות.. אתה באמת מצפה לראות בהיכל התרבות חרדי מאיצקוביץ?? וזה שהדתיים לאומיים משתתפים יותר בהופעטתיו זה רק מפאת עובדה זו, וגם היותו של פריד זמר חבדי שקרוב לציבור הדתלי. טור לא אינטלגנטי בכלל (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי
ללא שם30.06.16
35
נפלת בהופעה בתל אביב, מה ציפית לראות?? אלפי חרדים?? תלך להופעות בירושלים ותראה ציבור אחר. ובקשר לשירים, פריד עושה את העבודה הכי יפה שיש!!! תנסה אתה למלא אולם
רונית30.06.16
34
יותר מ 20 שנה אני הולך להופעות של אברהם פריד חרדים היו תמיד במינון נמוך יחסית, לפני יותר מ 20 שנה מכוניות עם רמקולים קראו ברחבי ב"ב להחרים את הופעותיו, על מה מלין הכותב ,לאור התיחסות זאת מצא פריד קהל טוב יותר , ונאמן יותר,פריד במודע רוצה לבצע שירים ישראלים,בעלי משמעות אפילו אמר כך, ולגבי גיל המגיעי
אלי וולך30.06.16
33
נו נו עוד אחד עם קנאה גדולה. לו רק היה לך כישרון כלשהו לא היית צריך להתפרנס מלכתוב שטויות
ללא שם21.05.20
32
כלום !! רק נוספו לו עוד מעריצים מכל הסוגים כי לאדם טוב כ''כ כולם נמשכים ואוהבים וסתם הוכחה שהוא לא איבד את החרדים בשבת הלכתי בגאולה ושמעתי ח ס י ד י ם !!!! שרים את השיר החדש שלו ב''באש ובמים''!!
אודליה א03.07.16
31
אם אתה לא אוהד את שירי פריד, למה הלכת לשם בכלל? לשון הרע מיותר . כל כך קשה לפרגן? אנו חרדים והיינו בהופעה המרגשת הזו. כנראה השירים של פריד לא מדברים אליך וממש לא היו בהופעה 60% אחוז שירים של אחרים. ממש לא.
ממש מיותר03.07.16
הייתה כתבה בסגנון הזה...
אני04.07.16
30
אברהם פריד בצעירותו היה זמר אדיר ומרגש ושר בעדינות ולצערנו השתנה במודרניזציה כמו שראינו במופע בלוד המעורב לא ידוע על שום קשר או חיזוק מהרבי ורבני חבד מסתיגים ממנו ואוסרים לשמוע אותו התפילין שהוא מנח על בלוריתו גם הם לא של חבד כמובן (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
ג01.07.16
המופעים שלו היו תמיד מעורבים (והוא התלבט בכך ארוכות והתראיין על כך, וטען שהוא לא יכול לרום לאנשים שכל עולמם מעורב לשבת בנפרד, אבל הוא כן יכול להכניס יהדות גם אליהם). לא ידוע על חיזוק מהרבי ? הוא התייעץ עם הרבי לפני ואחרי שהתחיל להופיע וגם על כך הוא סיפר בראיונות שונים (לדוג', הרבי ייעץ לו שישים קופת
yonivav03.07.16
29
תראה כמה תגובות חיוביות קבלתי בזכותך! ממש תודה! אני מתנצל שאתה לא נהנית, תנסה שוב, אולי בפעם הבאה!
אברהם פריד01.07.16
28
ברור שלא תמצא חרדים כי חרדים לא הולכים להופעות!!! זה הפרנסה שלו ממה הוא ירויח? מהדיסק האחרון שכולם הורידו מהאנטרנט זה מאוד מובן ואברהם פריד צדיק!!!
יוסי01.07.16
27
רק שהאהבה שאני נפגשת איתה בציבור החרדי לדיסק החדש עם הסגנון הישן והאהוב מוכיחה קצת אחרת... צר לי שהגעת להופעה שקהל הייעד שלה לא היית אתה וצר לי על הקלות בה אדם ובמיוחד שומר תומצ שהאהבת ישראל אמורה להיות חקוקה אצלו מרשה לעצמו לפגוע ככ בקלות בפרנסה של יהודי . (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
א30.06.16
26
מליבאוויטש.. לפידות רחוק מאוד מלהיות קשור לקריירה של פריד.... (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
דובער30.06.16
נכון (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
אשר30.06.16
25
A real neshama who makes no differences between Hashem's creations . Please keep on singing and don't stop creating (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
יצחק30.06.16
24
החרדים הם לא "קליינטורה" טובה מבחינה כלכלית!!! כי הם לא ישלמו 180 שח לכרטיס ....אין להם כסף.....יש להם סדרי עדיפויות עם משפחות ברוכות ילדים ובטח הופעות זה הדבר האחרון שישקיעו בו . תוסיף את בלויי וחבורתם שמאימים על סילוק מסמינרים וכו' תקבל את התוצאה הזו ....החרדים אוהבים את פריד מאוד ועדיין שומעים או
ניני03.07.16
וטוב שכך זו רק מעלה
א03.07.16
23
הציבור הדתי לאומי נוהר לפריד ולשוואקי כי אין לו מישהו בסדר גודל שכזה שיכול לפצות אותו על איבוד הצדיק שב-צד"ק. במילים יותר פשוטות וכואבות אין לציבור הדתי לאומי את הצדיק. בהזדמנות ארחיב.
יוני משוהם.01.07.16
22
רק על זה שהוא שימח את החייל היה שווה את כל ההופעה אבל לא נראה שזה מזיז משהו לכותב המאמר . לדעתי הכתבה רדודה פוגענית ולא עניינית.
יוסי 01.07.16
21
תפסיק לבלבל את המח ,אתה קנאי ואוכל את הלב ,אברהם פריד הוא הזמר התותח היחיד שנשאר בציבור החסידי ורק משתבח עם השנים , זה לא פריד השתנה אלא הציבור שלנו השתנה ופריד נותן לזה מענה מדוייק,אין על אברהם פריד גם בגיל 100 הוא יהיה האחד שאין לו עוררין. (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
שמוליק01.07.16
20
אם פריד ממלא אולמות בצבור דתי זה אומר שהוא לא נזקק לפונקציונרים מטעם עצמם שיביאו לו את הצבור החרדי ועל זה יצא הקצף?
ממשה01.07.16
19
אולי שכחתם אבל עכשיו בני הישיבות עדין נמצאים בישיבות ואני בטוח שאם ההופעה היתה בחופש כולם היו מגיעים
מאיר הסטלן30.06.16
18
ר' אברהם פריד הוא מלך הזמרים שהדור שלנו ולא הדורות הקודמים ראה ר' אברהם משמח יום יום חולים משמח אלפי לבבות סיפור שאני ראיתי אני כחסיד סאטמאר נכנסתי לפני 3 שנים בבית כנסת העתיק של חב"ד מאה שערים בליל פורים לפני המגילה ולפני מעריב ראיתי את ר' אברהם יושב עם גמרא ענקית מהעתיקים של הבית כנסת שם ולמוד לו
יואלי30.06.16
17
כתבה שקרית! ודוחה! (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
אשר30.06.16
16
להוציא רע בכוח את אברהם פריד??!! לא ידעתי שאדם ירא שמיים יכול להיות כ"כ ציני ולהגיד לשון הרע והלבנת פנים... גועל נפש!!! זו תורה??? תתביישו!!!!!!!
חנה יצחקי30.06.16
15
כנראה שאלי שפירא סירב הפעם לשמש כחותמת גומי לטור ביקורת על פריד אחרי שהבין כי מהטור הקודם שלו הוא רק ביזה את עצמו. אזז הוקוס פוקוס ונמצא ילד חדש. איך? גבי כץ, שיהיה. מה עשית בחיים? אהה כלום. אז שב בשקט, לך תעשה משהו עם עצמך. ותן לאברהם פריד להמשיך את קריירת המוזיקה-קירוב שלו שהמריאה לפני 30 שנה.
מוטי01.07.16
14
דיסקים צריך כסף. הציבור החרדי צורב ולא מגיע להופעות. כסף מנין ? אין ברירה אלא ללכת לציבור הדתי. עיין ערך יעקב שוואקי. (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
חיים01.07.16
13
לא טובים. פריד זמר צדיק עם מידות נעלות ויראת שמיים, למה לחפש את השלישי? אין זה אלא שאולי הכותב הוא כזה, 'כל הפוסל במומו פוסל'. וד"ל.
אלי30.06.16
12
פשוט עלוב נפש (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
מוטי30.06.16
11
מסכים עם כל מילה עדיין נשאר בפה הטעם הלפגם מהמופע בלוד בו הזהיר המד''א הרב יורקוביץ במכתב שהוציא לא להגיע למופע והתוצאה איבוד קולו של פריד ידועה כמה חבל שעבר לשיר בסגנון רחובי איפה פריד הישן והטוב והעדין?! (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
חיים30.06.16
אם האב היה מרויח שם כסף תאמין לי שהיו היה גם מוציא פרסום ללכת . מותר לעשות הכל היום במיוחד כשהרבנים עצמם מדגימים לך שמותר ,להתעסק עם נשים וילדים וישיבות עם סמים ומה לא ,אז להופעה של הצדי. הזה לא ללכת ? בדיוק הפוך הופעה של פריד זה חיזוק לגוף ולנפש (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
שמוליק01.07.16
10
(נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
..30.06.16
9
אני הייתי גם כן במופע המדובר, ויש לי "כמה הערות" לכותב השורות, נתחיל בזה שכמעט כל השירים שפריד ביצע במופע היו שלו (ילד של אבא, וכולם מקבלים ואין ערוך היו השירים היחידים שאינם שלו שהוא ביצע למיטב זכרוני), נמשיך בזה שהסיבה שחרדים לא היו במופע היא משום שהמופע כלל לא פורסם במקומות שחרדים אמורים לראות כפ
ישי01.07.16
8
בבקשה! אם אתה חושב משהו, זה לא אומר שזו האמת! תכלס' כל החרדים שומעים ומתענגים על שירתו וניגוניו. בנוגע להופעות = הציבור החרדי כבר כמה שנים מדיר את רגליו מהם.
שלומי30.06.16
7
אם אין לך מה לומר עדיף לשתוק! זה חכם יותר! כמה שטויות בכתבה אחת...
א.ח.30.06.16
6
אמנם לא הייתי בהופעה. אבל. גם אם מה שאתה מציין נכון. יש כאן שני דברים. הראשון, פריד חב"דניק. וחב"ד הם ימניים לפני שהם חרדים/ דתיים. ולכן טבעי שהציבור הדל"י יתחבר אליו. שנית. ההשתתפות של הציבור החרדי בהופעות הכלל ב"ה נמוך יחסית. ופרט באמצע זמן. ולכן אין הרבה חרדים שמגיעים. וגם מתוך הדיסק האחרון של
אחד שמבין30.06.16
מי אתה שתקבע שחב״ד ימנית לפני שהיא דתית? מה זו החוצפה הזאת לומר שטות כזאת? האם למדת ולו מאמר אחד מספר תרס״ו או תער״ב? אז לפני שלא תפתח ספר, אל תדבר שטויות כאלה. (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
אנטר30.06.16
5
א. בנוגע למה שהינך אומר כי רוב הציבור שישב בהופעה הינו דל"י ולא חרדי ומזה הינך מסיק שפריד התרחק ...תמהני עליך ... ממתי הציבור החרדי בולך להופעות?! הציבור החרדי נהנה מפריד דרך הדיסקים (כן, גם החדשים). ב. הינך מלגלג ל"ספונטניות" שבא הוא פוגש את ההוא וההוא .... מה מצחיק בזה ?!?! .במילים אחרות מה ההבדל
מעריץ 30.06.16
4
האם היא מתאימה לאתר שלנו?
יהונתן 30.06.16
3
מה הבעיה שאברהם פריד הצדיק שר ליהודה יצחק בן איריס שנפצע אנוש במלחמה? תגידו? אתם עד כדי כך שונאי ישראל????? מה הבעיה לאהוב כל יהודי?????? ״ואהבת לרעך-כמוך״ (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
עצבני30.06.16
2
זה נשמע קינאה ... ויש לו במה לקנות (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
עדיאל30.06.16
1
כמי שהולך כבר 6 שנים להופעות של פריד, אני יכול לומר שכבר שנים ההופעות הן מיועדות לבני המגזר הדתי, ששם יותר מקובל ולגיטימי ללכת לערבי שירה ותרבות, בעוד לבני המגזר החרדי שלהם זה לא מקובל, יש את הדיסקים, והדיסק האחרון שלו יוכיח שזה הכי "הפכת וכי הרבית",והכי ארד קור של המגזר, . הכותב נשמע מתוסכל משהו.
מתי30.06.16
אולי גם יעניין אותך
חדשות המוזיקה

זה השיר הזוכה שלכם מתוך ג'ינגלי הפורים של עולם הישיבות

נתנאל לייפר | 24.03.24

"ישיש כגיבור"

שיר חדש של מב"ד: הושר לראשונה אמש בחתונת נכדו • צפו

איציק אוחנה | 14.03.24

בשמחה בביתו | נדיר

כשהגר"מ שטרנבוך פצח בשיר הישיבתי: מַה יִּתְרוֹן לָאָדָם | צפו

חנני ברייטקופף | 03.01.24

חשיפה מרטיטה

פיוט הדביקות שחיבר הרב בעדני זצ"ל | במלאת שנה לפטירתו

יהודה גל | 27.12.23

יממה לפני המופע

הפרו פלסטינים משתוללים: פתחו בקמפיין רשת נגד גד אלבז

איציק אוחנה | 12.12.23
ש

האיש שחלם חלום:

לא תאמינו מה הוצע לדוד (60) שחלם כל חייו להרוויח מנדל"ן

כיכר בשיתוף סיני השקעות | מקודם

היום בשידור חי

שרים, מתפללים ומתחזקים; LIVE מביתו של שוואקי

אסף מגידו | 09.11.23

תיעוד מהבסיס

ליפא שמעלצר בריקוד סוחף עם החיילים: "אבינו שבשמים" | צפו

איציק אוחנה | 07.11.23

46 דקות נחמה | צפו

ישיבישערס? התפקדו! שמואל גריינמן עם שירים שטרם הכרתם

חנני ברייטקופף | 18.10.23

חוגגים בר מצווה

'הנגיד', החיקוי והנוסטלגיה | כך התחיל ה'הלל המוזיקלי' / טור

זלמן שטוב | 04.10.23
ש

לשמוע ללמוד ו.. להצליח:

 משכפלים הצלחות; ככה גם אתה תהיה טוען רבני >>

כיכר בשיתוף מל"מ | מקודם
ש

מאירים את הסוכות

קונצרט 'איחוד הצלה' במופע סוכות שלא יישכח

כיכר בשיתוף איחוד הצלה | מקודם
ש

אלול ירושלמי

אירועי שירת המונים לסליחה ובקשה לכבוד הימים הנוראים

כיכר בשיתוף עיריית ירושלים | מקודם

שוב מובילים

הישג מרשים: הצמד אלי קליין ואיצי ברי במקום השישי בכל תחנות הרדיו בישראל 

יאיר טוקר | 18.09.23
ש

מחזה שלא ישכח

כך נהנו אלפי ילדים מיוחדים ביום פעילות חסר תקדים

כיכר בשיתוף בלב אחד | מקודם
ש

עם הצלחה לא מתווכחים

ככה ניצחתי את הפחד מהרבנות

כיכר בשיתוף מל"מ | מקודם
ש

חווית קיץ

עשרות זוכים ואלפי מבקרים במתחם Coke מיוזיק של קוקה-קולה

כיכר בשיתוף קוקה קולה | מקודם

"בוא לפה"

הצצה מיוחדת: יונתן שטרן חושף מאחורי הקלעים של היצירה הווקאלית

יאיר טוקר | 06.05.23

קריאה מפתיעה

יחיאל נהרי לחבריו: בואו נניח את המאבקים בצד ונתאחד

יאיר טוקר | 12.02.23

גלריה ייחודית

האסק 36: צפו בתיעוד מהמופע היוקרתי והנוצץ

כיכר השבת | 10.01.23
ש

בדיקת התאמה בחינם

מחשבון הנחה להסרת משקפיים בלייזר לכל הקופות

כיכר בשיתוף קייר | מקודם

האחים סלומון מארחים את 'זושא': "יודע תעלומות"

יאיר טוקר | 28.10.22

צפו בביצוע

כשהלל פלאי ונפתלי קמפה החלו לשיר בדואט ספונטני: "והראנו"

יאיר טוקר | 12.10.22

ושמחת בחגיך

הדואט של מרדכי בן דוד וריבו בשמחת בית השואבה • צפו

איציק אוחנה | 11.10.22