קריאה מפתיעה

יחיאל נהרי לחבריו: בואו נניח את המאבקים בצד ונתאחד

החזן והפייטן המוביל, יחיאל נהרי, פרסם קריאה מפתיעה במיוחד לחבריו החזנים המובילים בתחום השירה הירושלמית, אחרי שנים של מתיחות שבשיאה הגיעה לחילופי עלבונות (מוזיקה)

יאיר טוקר | כיכר השבת |
יחיאל נהרי (צילום: מאיר בן שבת)

החזן והפייטן המוביל, יחיאל נהרי, פרסם בדף הפייסבוק שלו קריאה מפתיעה במיוחד לחזנים המובילים בתחום השירה הירושלמית, אחרי שנים של מתיחות שבשיאה הגיעה לחילופי עלבונות.

"רציתי לשתף אתכם בחווייה יוצאת מן הכלל שחוויתי השבת במסגרת "פסטיבל הפיוט המרוקאי" של ידידי הפייטן ליאור אלמליח. היה לי הכבוד לקחת חלק בשבת הזו, ובמשך שנים נעשו נסיונות שאשתתף בה, ורק השנה לאחר שב"ה קבעתי את מושבי בארץ הקודש, קם הדבר ויצא לפועל ברוך ה'. הסתכלתי מן הצד על ידידיי החזנים והפייטנים מהז'אנר המרוקאי, ובתוך הלב אמרתי לעצמי, כמה אנחנו החזנים והפייטנים הירושלמים יכולים ללמוד", כתב נהרי שעבר להתגורר השנה בישראל אחרי שנים ארוכות בניו יורק.

"הנה הם, קולגות לכל דבר ועניין, ללא ספק נמצאים אל מול קהל שעל לבו הם מתחרים, ללא ספק ישנם חילוקי דעות וייתכן שהיו גם איזשהם תחרויות או מאבקים לאורך השנים, כמו בכל ענף תחרותי, וכמו בין כל אנשי מקצוע. אבל על הבמה? או בהזדמנות בה מבחינה תרבותית ועסקית יהיה משתלם לשתף פעולה, הם מצליחים לשים את הכל בצד ולהתאחד", כותב נהרי ומציין כי "אכן התוצאה היא שנה אחר שנה ופרוייקט אחר פרוייקט שיוצאים לפועל והיקף ההצלחה הוא אדיר, כי למרות כל מה שמאחורי הקלעים, תכלס' על הבמה הם מצליחים לשתף פעולה, ולהנפיק תוצאות מרשימות, של מופעים ושבתות בה כולם מאחדים כוחות ומשתפים פעולה".

נהרי מצר על המצב בז'אנר הירושלמי וכותב, "חשבתי, על הז'אנר שלנו, הירושלמי. זה לא סוד שלאורך השנים אני וחבריי החזנים והפייטנים חלקנו רגעים רבים של שיתופי פעולה, אך גם רגעים של וויכוחים ואפילו התנצחויות פומביות, לכל אחד יש את "שק החבטות" שלו מהז'אנר, פעם כחובט ופעם כנחבט, וכן, התנהגויות נעימות וגם כאלו שאינן".

"אני קורא מכאן, לידידי הפייטנים, ובראשם, משה חבושה, יחזקאל ציון, דוד שירו, ועוד רבים וטובים. לו נשכיל להניח את כל המאבקים וחילוקי הדעות והאינטריגות האישיות בצד, ולשתף פעולה בהיבט המקצועי בלבד, על הבמה, במסגרת סבב מופעים או פסטיבל פיוט, האין זה דבר נפלא שיכתיב כאן את ההיסטוריה הפיוטית מחדש?!", אומר נהרי ומוסיף, "היש ספק שדבר כזה יכול למלא את המקומות הגדולים ביותר בארץ בקהל עצום שמשווע לשיתוף פעולה מהסוג הזה?!".

"אנחנו, שמופיעים כמעט בכל יום ובכל שבת, אבל בנפרד, לא יכולים להרשות לעצמנו לאחד כוחות ולהכריז על סיבוב הופעות משותף?!", תוהה החזן.

"אני מצהיר כאן, שבכל מה שקשור אלי, ליחיאל נהרי, אעשה הכל אבל הכל כדי שדבר כזה יצא לפועל לרווחת הז'אנר, ובכדי באמת לתת צ'אנס אמיתי לשיתוף פעולה מבורך שכזה. בכן, מי מרים את הכפפה וגורם לתוצאה הזו להתגשם?
הנני כאן לרשותכם תמיד, וכמו תמיד, אעשה הכל כדי להבטיח את המשך השמחה המשובחת בדרך האמנותית של עולם החזנות והפיוטים", מצהיר נהרי.

"זה דבר נדרש, ואין אפילו אחד בז'אנר שלנו ובפרט בקהל העצום של חובבי השירה והפיוט שאין בלבו את החלום הזה, לראות את כל החזנים והפייטנים מצליחים לטאטא את חילוקי הדעות אל מאחורי הקלעים, ולאחד כוחות וכישרונות על הבמה. מה אנחנו אם לא משרתי הקהל, משרתי התיבה, ומשרתי הבמה, וזו חובתנו. והגיע הזמן שהחלום הזה אכן יתגשם", סיים נהרי את קריאתו הנרגשת.

החזן ציון יחזקאל מסר בתגובה ל'כיכר השבת': "אשמח להופיע עם כולם!!!!".

החזן דוד שירו מסר בתגובה ל'כיכר השבת': "הלוואי ודברים כאלה יצאו לפועל, אשריו ואשרי חלקו. אני אשמח מאד לקחת חלק ביוזמה כזו, שתתן לכולם מקום נכון ומתאים ותקדם את הז'אנר המכובד שלנו".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר