כיכר השבת

טור סוער

"היכל התהילה? בני אלבז ביזה אותי" / הרצל קוסאשוילי

הזמר בני אלבז זכה השבוע בתחרות הטלויזיה "היכל התהילה". אנחנו כציבור הדתי חרדי, דווקא יצאנו המפסידים הגדולים. מר בני אלבז ביזה אותי ואת שכמותי כאחרון יושבי הקרנות בשוק. השירים ששר שם לא שייכים בשום צורה לפלייליסט החרדי ואין מקומם שם - הרצל קוסאשוילי קורא לחשבון נפש נוקב (דעה)

150
הרצל קוסאשוילי | כיכר השבת | י"ז בתמוז | 19.07.11
(צילום מסך: אתר mako)

לו הייתם מקוראיו הנאמנים של עיתון חילוני מובהק כלשהו, הייתם מגלים שאחת הסיטואציות היותר ישראליות היא, השאלת עיתון במקומות ציבוריים לאלו שיושבים אחריך באוטובוס או ברכבת. בעיקר, הייתם נדרשים להיפטר בראשונה ממוסף הספורט. כל השאר, גם אם מדובר על דיווח אודות מתקפה גרעינית קרבה (היל"ת), פשוט לא מעניינת את הישראלי הממוצע, שבורח למחוזות הדשא הירוק (של השכן?) באצטדיון הכדורגל.

ניחשתם נכון, זה אומר שהמכנה המשותף של כל אלה (שהם לכאורה הרוב הקובע כאן בארץ) הוא נמוך ביותר. אני מודה שבסופו של דבר מדובר בעניין של טעם, אולם אישית, אני מטיל דופי בתופעה ובעיקר באנשים שהספורט הוא לחם חוקם, משל היינו גרים באחת ממדינות הגוש הסקנדינבי.

לאחרונה, נחשפו צופי הטלוויזיה בישראל (וגם הם הרוב הקובע במדינה) לתוכנית בשם "היכל התהילה" המשלבת בין תחרות זימרה לאבק כוכבים של סלבריטאים/זמרים מהעבר הרחוק יותר, המנסים לכבוש את לב הקהל בשנית. כל זה מתנהל במשך 24 שעות ביממה לעיני המצלמות והצופים שאמורים לכאורה לשפוט את הזמר המבצע, הן לפי יכולותיו הווקאליות והן על פי התנהלותו האנושית לכאורה בסביבת חבריו בכלוב הזהב הזה. מכנה משותף נמוך כבר אמרנו?

למען הגילוי הנאות, אציין שעל מצבתי בהחלט יוכלו לחרוט באותיות זהב שמעולם לא צפיתי ולו בדקה אחת מהתוכנית העלובה הזאת. כל המידע שלי אודות התוכנית מסתכם בכותרות ידיעות אודות התוכנית שנחשפתי אליהן באקראי. ובעיקר דרך בקשות מוזרות שנחתו בתיבת המייל שלי, כנראה מטעם חוג מעריצים של אחד המתמודדים בהוראה חד משמעית להצביע עבורו באמצעות שליחת SMS להפקת התוכנית. הייתם רוצים! כל זה לא מפריע לי לצאת נגד התופעה והאנשים שנטלו בה חלק. ואני אסביר.

זמר המחאה מחפש תהילה

אם לא ניחשתם, כמיטב המסורת הישראלית, בתואנת "מתן אפשרות ביטוי לכלל צבעי הקשת המרכיבים את הפסיפס הישראלי", נטלו חלק בפרויקט הלזה כמה זמרים ממוצא מזרחי. ובאמת שלא נדרשה מהם יצירתיות מיוחדת בכדי להציג את עצמם כפתטיים ביותר עלי אדמות. בין שלל השמות למי שלא מכיר (וטוב שכך) הייתם מוצאים את הזמר אבי ביטר ואת מיודענו, הזמר בני אלבז (הוא זכאי), למי שלא זוכר, זמר המחאה הפרטי של אריה דרעי.

אחסוך מכם את המתח הקשה, בני אלבז הוא הזוכה של התחרות. אולם אנחנו כציבור הדתי חרדי, דווקא המפסידים הגדולים בסיפור הזה. מעבר לכך שהתוכנית הייתה בהפקה חילונית גרנדיוזית למהדרין, מדובר בתוכנית שבעיקר באה לבוז לצופה המשועמם בפנים.

גם אם הוא לא כוס התה שלי, אי אפשר לומר שבני אלבז שר רע או גרוע. ההיפך, הוא ניחן במתת- א-ל, קול גבוה וצלול כמי מעיין. ובכל זאת, קשה לי לשים את האצבע על הרגע המכונן שמר אלבז חש צורך בהול להיענות לבקשת ההפקה. ושלא תטעו, אינני בא באצטלת רב המתפלפל בהינף אגודל ימין אודות ההיתרים ההלכתיים למהלך הזה. ודווקא משום כך אני חושב שכאזרח חרדי מן השורה, מר בני אלבז ביזה אותי ואת שכמותי כאחרון יושבי הקרנות בשוק. השטחיות הכללית של הלך הרוח בתוכנית והבאזז המגוחך בעקבותיו, בהם הוצגו הזמרים כלא יותר מכבשים המובלים בעיניים קשורות לשחיטתם (המטאפורית כמובן), היו אמורים לגרום למעריץ החרדי למשוך את ידיו מהתופעה הקלוקלת הזאת.

אלבז לא מייצג אותנו

צריך וחשוב להדגיש שאין משום הופעתו של בני אלבז בתוכנית ולו גרם אחד של "קידוש ה'". מצטער אם הרסתי למי מכם את החוויה המכוננת, אבל אני לא קונה את הרגשנות היהודית המיוסרת הזאת. כן, למרות "ההתעטפות בטלית לעיני חצי מהמדינה" כהגדרת אחד מאתרי המוזיקה החרדיים, ולמרות הצהרותיו הפומביות באתרי המוזיקה ובראיונות שלאחר הזכייה כאילו ביקש שלא יתחלל שם שמיים על ידו.

כן, זה אומר שבגדול, מר אלבז השתתף בתוכנית הזאת בכדי להאדיר את שמו ופועלו, או מקסימום בכדי לחדש את נעוריו כקדם, כזמר הלאומי של מדינת ישראל. ואין לי בעיה עם זה כלל ועיקר, כל עוד הוא מדגיש שהוא איננו מייצג כרגע אף לא אחד מהציבור החרדי שרואה בו פרסונה לגיטימית במוזיקה הקרויה "מוזיקה חסידית".

הגיע בהחלט הזמן לרענן ולעדכן את המושגים האלסטיים משהו "מוזיקה חסידית", "זמר חסידי" ו"פלייליסט חסידי". לא יכול להיות שכל מושך בכינור ובמקצבי הצ'ה צ'ה בשם "זמר חסידי" יכונה. בעיני רוחי (ואני מקווה שאני לא היחידי) המילים "מוזיקה חסידית" ו"זמר חסידי" מעוררים בי אסוציאציה הלקוחה מעולם סיפורי הצדיקים בהם רקדו ושרו בדבקות ובקדושה שאין לה כל אזכור במחוזות הנ"ל. הופעתו בתוכנית לא מיצגת את שומרי התורה והמצוות. השירים שהוא שר שם לא שייכים בשום צורה לפלייליסט החרדי ואין מקומם שם.

גם צרחת "שמע ישראל ה' אלוקינו ה' אחד" שהייתה מהדהדת מקצה העולם ועד קצהו, לא הייתה מכפרת על הפארסה שבנטילת חלק בתוכנית שכזאת. מה הפלא שהשיר איתו הוא זכה נקרא: "אם יש גן עדן". אכן כך, אם יש גן עדן, הוא גן עדן של שוטים. לא בני אלבז חלילה שקנה את חמש עשרה דקות התהילה שלו (בשנית), אלא של כל אלה שטרחו לעמוד לימינו בסימוס עצבני ומיותר כאילו מדובר במלחמת היוונים נגד המכבים. אם זו לא בושה, אז מה כן?

(צפו בוידאו: רגע הזכייה של בני אלבז. צילום מסך: אתר mako וערוץ 24)

150 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
79
בני כמה חבל שאתה לא חבדניק אם היתה חבדניק כמה כבוד הרצל קוסאשוילי היה נותן לך חבל כי אתה גם לא חבדניק וגם שסניק וגם מהזרם של החוזרים בתשובה שלא שיכים לחב"ד.
שמרלה19.07.11
78
וגד אלבז שר מזה יפה הם עשו להם בית ספר
מלכת יופי 201119.07.11
אני כן איזה יפה היה אבל רצית שמייקל הרפז יזכה
דורון19.07.11
הוא הכי טוב שמה והוא שיא המצחיק הקיצר בשבילי מייקל זכה ואז כל הקוצים ואני רואה את זה כל יום
מלכת יופי 201120.07.11
77
הגרוע מכל זה שמר אלבז התפלל תקופה כה ארוכה ביחידות ולא בבית הכנסת ברוב עם.
חיים19.07.11

הצגת כל התגובות

76
זכותו לעשות מה שהוא רוצה בחיים זה דבר ראשון ודבר שני בני אלבז הוא בנאדם צדיק מאד איך את יכולים אפילו לעלות בדעתכם להחרים אותו???????
מישהי19.07.11
75
(נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
תרביצאי 19.07.11
כך.
מצטרף לתגובתך19.07.11
דבר פשוט כזה
גיגית19.07.11
74
א. הוא לא אמר שהוא חרדי והוא לא נראה כמו חרדי ב. הוא שאל את הרב שלו לפני שהוא נכנס לשם אתה לא הרב שלו ג. באיזה סיטואציה הוא עשה חילול ה' הפוך,בזכותו התחתן שם אדם כדת משה וישראל ולא כמו רפורמי והוא אמר שהיה שוה לו לבא לתוכנית רק בשביל זה ד. הוא שמר על עצמו שם והתרחק מהנשים כמה שיכל ה. אל תדון אדם
אושי19.07.11
כל מילה בסלע!
מסכימה19.07.11
73
אריה דרעי התודה בזמנו על "ענותנותו" ברבים ולא בוש.ואתה (אל)בז וסרוח.
shlomi05201.08.11
72
בני לא ביזה אף אחד,ההיפך הוא הנכון.יאמר לזכותו המצוות שנעשו בהיכל התהילה,הזמרים החלו להניח תפילין,במקום שלא היו מזוזות בזכותו של בני קבעו מזוזות במקום.זמרים שלא עשו קידוש החלו לעשות וזה יאמר לזכותו.אז אם באמת אתה חרדי אז אל תיפול בלשון הרע.בזכות תכנית זו אני בעצמי התחלתי להניח תפילין דבר שלא עשיתי מ
יצחק20.07.11
71
על המצבה יכתבו בזה הלשון "פה נקבר מי שאת התכנית "היכל התהילה" לא ראה ולו דקה אחת אך בשאר התכניות לא פיספס ולו דקה אחת" אכו אדם גדול היה!!! ת.נ.צ.ב.ה. נ.ב. א האמת צריך לומר כתבת דברי טעם... כל מילה נכונה.
קובי19.07.11
70
אוי לנו כמה שהכתב צודק,אבל הרב אמנון יצחק דיבר על-כך כבר מיזמן, ואמר שבני אלבז הולך לעשות חילול השם. צדקקקקקק
גולן19.07.11
אני לא קולט אני רואה את זה כל יום ואני יודע שזה קידוש השם אז בבקשה לשמור את קנאתך לאמא שלך לא לבני התותח
עופר19.07.11
לכתוב שאני רואה את זה...
גלשנית19.07.11
מקנאה למה מה את רוצה שאני רואה דורה ובוץ כמוך
עופר20.07.11
הרגת אותי מצחוק
מלכת יופי 201120.07.11
69
.כדי למנוע מחלוקת ורכילות "ודרשת וחקרת היטב " אם באים בטענות כלפי בני אלבז שהוא מופיע בטלויזיה חילונית! אז צריך לבדוק הם מבחינה הלכתית, זמר חרדי יכול להופיע פני קהל מעורב,וגם של נשים, שלא תמיד באות בצניעות וגברים. ומזה אח"כ לומדים אנשים לחשוב, שמותר ללכת להופעות כאלה, כי זמרים
צדק ומשפט19.07.11
68
אני מסכים עם מה שכתבת. אך האם כל הכתבות שלך על מסעדות ואוכל וכו' וכו' כן מתאימות לעולם החרדי ולציבור שמגדיר עצמו כעובדי ה'??????
יאיר19.07.11
67
אתה יודע איזה קידוש ה‏'‏ הוא עשה בזכותו אריק סיני התחתן כהלכה עצם זה שלא ראית תתכונית אז עדיף שתסתום מי אתה בכלל איזה רב משהו‏?לדעתך‏?‏‏!אין לך דעה פני הדור כפני הכלב. (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
אני19.07.11
66
באחד מהראיונות הוא אמר שבציבור החרדי אין לו מה לחפש כי לא מעוניינים בו והוא ינסה להשפיע בציבור החילוני. ובאמת אנחנו רואים שהפעם האחרונה שהוא הופיעה בפני הציבור זה היה ב...לא זוכרים!
אורי כהן19.07.11
בעלי התשובה - לאן בדיוק אתה רוצה שהם ילכו????? הציבור "החרדי" יודע רק להרחיק!! (אני לא באה להכליל!! יש בינהם הרבה שמקרבים וזו עובדה!!)
בילבי19.07.11
אף אחד לא היה דוחה אותו
מישהו19.07.11
65
בס"ד הדברים נאמרו ממזמן. הרב אמנון יצחק ממזמן מנסה להוקיע את זמרי הטומאה האלה אבל הרבה לא מעוניינים להקשיב לצערנו. גם התוכנית ב"קול בעורמה" חילונית לשמע וגם אותה יש להוקיע ואת הזמרים הפסולים שבה. פשוט זמרים ללא יראת שמיים. כמה מצער!
XXX19.07.11
64
אין לי בעיה שכל אחד ישיר מה שהוא רוצה איפה שהוא רוצה רק חבל שאתה עושה רייטינג על הגב של ציבור שאתה לא שמתייך אליו
yz07.11.12
63
להרצל זה מיועד בישבילך אני רוצה שוב להסכיר לך כי כנראה אין לך זיכרון אני וחברותי היתחזקנו רק ביגלל בני אלבז לא היכרנו אותו ליפני כן ורק דרך ההיכל התהילה היכרנו אותו איך הוא עושה את הקידוש זה דבר שריגש אותנו ואז גם אנחנו היתחלנו עים הקידוש ועל המזוזות שהוא אמר שזה חשוב בכול בית אומנם היו לי מזוזות אב
ז'ולייט21.07.11
62
למה אני לא יודע בכזו בקיאות את שמם של הזמרים שנבחרו להתמודד בתוכנית הזו? ואני רואה הרבה. והדברים צריכים עיון גדול מאד.
רז בן מנחם20.07.11
61
תחליף אותו.
"אל תפנו"13.09.11
60
אני עומד שקוע בהרהורי ולא מצליח להבין!!!!!!!! אני מתייחס לעצם הביטוי "קידוש השם" אם כשחרדי זוכה ב"לוטו" האם זה גם נקרא קידוש השם????? אז למה כשחרדי יודע לשיר זה נקרא "קידוש השם"??? ולמה כשחרדי זוכה לקבל קצת כבוד זה נקרא "קידוש השם"???. האם כשמתפללים "יתגדל ויתקדש שמיא רבא"- הכוונה שכל החרדים י
1 גדיא 2 זוזי20.07.11
59
אני עומד שקוע בהרהורי ולא מצליח להבין!!!!!!!! אני מתייחס לעצם הביטוי "קידוש השם" אם כשחרדי זוכה ב"לוטו" האם זה גם נקרא קידוש השם????? אז למה כשחרדי יודע לשיר זה נקרא "קידוש השם"??? ולמה כשחרדי זוכה לקבל קצת כבוד זה נקרא "קידוש השם"???. האם כשמתפללים "יתגדל ויתקדש שמיא רבא"- הכוונה שכל החרדים י
1 גדיא 2 זוזי20.07.11
לי שקל התשובה הוא פשוט!!! כשאומרים "קידוש השם" הכוונה הוא קידוש שמו של החרדים, כי כידוע החרדים החנפנים האלה, יש להם תמיד רגשי נחיתות, על מה שמבזים אותם שהם לא תומכים למדינה וכו', ולכן כל פעם שיש חרדי אחד שעושה איזה דבר טוב, מיד הם מתגדלים ומשתבחים בו, לכן כל הישג שאיזה חרדי משיג, נקרא "קידוש הש
גם אני תפוח20.07.11
58
אתם לא מבינים כנראה כמה בני אלבז עשה מצוות בהיכל התהילה,החל בקביעת מזוזות,קידוש,הנחת תפילין.אני בעצמי בזכותו התחלתי להניח תפילין שמיום בר המצוה שלי לא עשיתי זאת.אז איפה המשפט שלכם:לדון כל אדם לכף זכות.לדעתי אנשים כמוך רק גורמים להתרחק מהדת.וטוב מאד שיש אנשים כמו בני אלבז.
izhakavitan20.07.11
57
כמה רוע וצרות עין ומחשבות רעות אתם החרדים גורמים לעם ישראל?!!
ענבל20.07.11
56
לא ראית לא שמעת אז אל תדון ואל תשפוט לכך נועד ה' בני שמר על כבודו כאדם דתי וכחבר לו רק ראית את קדושת השבת שהעביר לראות אנשים שמעולם לא הלכו עם כיפה מברכים שרים שירי שבת זה קרוב לבבות ישר כח לבני אלבז ואני כבר ראיתי מה אפשר לעולל ואדם עם כל החרמותיך, אז תנוח ותתעסק בעיקר ואל תגרור אנשים למלחמת אחים ל
אסתר צדוק מעטוף19.07.11
55
ונא לא לערבב.אני מחזיק טלביזיה בבית ולא עלה על דעתי לרגע להסתכל בזבל הזה ולא הצצתי בעיתון.לא סבלתי את אלבז גם כשהופיע עם דרעי והטיף לי כיצד לנהוג
רפול19.07.11
54
אז בבקשה אל תכתוב מה שנוח לך גם אם זה בשפה מאד גבוהה ומילים שלא קשורות לעניין ששמעת "במקרה"
מוטי19.07.11
53
פשוט התביישתי לקרוא אתה מזכיר לי את כל השמאלנים שלוקים בשנאה עצמית קנאי מסריח ,במקום לשמוח שדתי הגיע למקום ראשון והוכיח שאפשר לחיות בשלום ואהבה עם חילונים ולקרב אותם בדרכי נועם אתה בוחר לתקוף בלי לדעת אפי' מה הוא עשה שם ולכתוב במקום אחר מילים כמו:הסתגר עם נשים קלות דעת ובלבוש מינימלי,ושהיה שם סגנון
מוטי19.07.11
52
אולי מה שהזמר בני אלבז עשה לא כל כך לטעמך אך בעבודת ה' ישנם כמה מסלולים זה שאתה בחרת בדרך אחת של לשבת בבית כל היום ולהתפלל על יהודים שיחזרו בתשובה ובני בחר להיכנס לאש ולקטוף כמה יהודים ולזרוק להם ניצוצות קדושה, ולהראות למסכנים קידוש בשבת ואיך מתנהג אדם באורך חיים דתי, זאת בחירה שלו אם אתה מסכים או ל
אופיר22.07.11
51
הופעת אלבז מותרת לכל הדעות בפרט שהוא לא שר עם נשים, אבל זה מסריח ונראה לא טוב, שדתי מופיע לפני צבור כזה שאינו שומר תורה ומצוות, הרצל, התקפת אותו יותר מדי, בעתיד תדע לשמור על איזון נכון.
חרדי נאור20.07.11
50
סתם טיפשים מטופשים
דן19.07.11
49
תפסיקו אם הטענות המגוחכות של שנאת חינם והרחקת המשיח וכו וכו.. לידעתכם מה שהרצל כתב, זה אפס מאופס למה שהיו עושים לאדם כזה בדורות הקודמים, היו מחרמים אותו ואת משפחתו לגמרי!! לא היו נותנים לא להשתתף במנין, היו זורקים אותו לכל הרוחות מהעירה/קהילה/מחנה... הה הוא הנכון, היום חוץ מכמה הערות באינטרנט,אף
חרדית גאה19.07.11
48
אני מסכים עם מה שכתבת. אך האם כל הכתבות שלך על מסעדות ואוכל וכו' וכו' כן מתאימות לעולם החרדי ולציבור שמגדיר עצמו כעובדי ה'??????
יאיר19.07.11
47
תחליט בדיוק מה אתה רוצה מעצמך ואח"כ תבוא להטיף מוסר ושלא תבין אותי לא נכון אני ג"כ נגדו אבל אני גם נגד אנשים כמוך שפוסחים על שתי הסעיפים אם אתה חושב שהוא מחוץ למחנה אל תביא קישור וזכר לתכנית הזאת כיוון שחרדי מן המניין לא אמור לדעת כלל על התכנית הזאת ואל תספר לי שזה בדרך אגב מאנשים וכו' אני לא קונה א
ישראלי19.07.11
46
יופי לו
שיר5519.07.11
45
אין על בני (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
הי19.07.11
44
"מה הפלא שהשיר איתו הוא זכה נקרא: "אם יש גן עדן"." כתב שכותב שטויות , צריך לדעת לפני כן מידע מינמלי , בשביל שלא יצא ללעג וקלס , השיר שזכה איתו הוא אם אשכחך של שוואקי , ולא כפי שכתבת !
הגינות19.07.11
43
התכנית הזאת לא היתה מיועדת לחרדים, אלא ליהודים חילונים ובני אלבז נכון שירד לתכנית הזאת, אבל רוב שיריו היו הודייה לבורא עולם וקידוש השם ותפילה כל הזמן וברבים ובשידור חי. צריך לזכור שחובה על החרדים לצאת מהסגירות שלהם לעבר החילונים כדי להציל אותם בתשובה ונכון שלא כל אחד יכול לעשות את זה, כי מי שיורד
א. לוי21.07.11
42
תתבייש!!!!! אתה הוא זה שעושהה חילול ה' יש לך דיעה תחשוב אותה בלב ואל תכתוב דברים כאלה בפורום כ"כ ציבורי על בן אדם דתי כתבה כזו כמו שכתבת מגיעה לידי הרבה חילונים שגם ככה לא מחבבים אותנו מי יודע מה ואתה במיוחד כאדם דתי ולא משנה מאיזה זרם בתגובתך גורם לחילול ה' נורא......... בני עשה דברים גדולים בתכני
ריקי19.07.11
41
בני שימח רבבות ואלפים זה אומר הכל , כתבה רדודה ולא לענין
גלית19.07.11
40
ועדיף שכל אחד יחנך רקקקקקקקקק את עצמו!!! במקום לחפש מה לא טו אצל אחרים!!!! נקודה.
ORIT2719.07.11
39
אם לא היית כותב את השורות "נטלו חלק בפרויקט הלזה כמה זמרים ממוצא מזרחי. ובאמת שלא נדרשה מהם יצירתיות מיוחדת בכדי להציג את עצמם כפתטיים ביותר עלי אדמות" אזי הייתי חושבת שהמניע שלך הוא באמת להזהיר את הציבור אך שורות אלומוכחות שגזענות היא זו המניעה אותך...
sss19.07.11
לפני שאתה בשם שאר ה"מקופחים" זועק גזענות, תשים לב לכך שגם הכותב הוא ספרדי השייך לעדה הגיאורגית.
אבו נפחא19.07.11
38
כמה חרדי זה כבר יכול להיות? אם תקראו את הכותב מהתחלה לסוף ולא מהאמצע להתחלה או את הכותרת בלבד אתם תבינו אותו. התופעה המגונה שכל אחד עם כיפה על הראש נהיה זמר חסידי מגונה ורעה! מה לא ברור? אתם יכולים להגיד שהוא מייצג וייצג את ציבור שומרי התורה והמצוות בתוכנית הזאת?
שלום19.07.11
37
מה אכפת לך מה הוא עושה??? אם זה מפריע לך אל תסתכל... אף אחד לא הכריח אותך לשמוע אותו ואף אחד לא קישר בינך לבינו!!! תתעסק בעיניינים שלך ובעולם הבא שלך ואחרי שתהיה מושלם בזה תפנה להסית נגד זמר שלדעתו הוא עשה קידוש ה'! מעניין למה הרב אלישיב לא אמר עליו כלום??? מספיק כבר עם הפילוג הזה בעם!!! די זה כבר נ
מישהו שכואב לו19.07.11
36
לדעתי אתה טועה, חילונים רבים מתעניינים בנושאי דיומא, בין אם מדובר באקטואליה וכלכלה ובין אם בספרות, שירה, תיאטרון ופילוסופיה. ההכללה שלך לא נכונה ובאה להוציא את הציבור החילוני כולו כבור ועם הארץ. אם נחשוב כך עליהם, איך נצפה שלא יזלזלו בנו? באותה המידה, הם אומרים שלימוד התורה ע"ח מקצועות חילוניים - ז
אביהו20.07.11
35
הוא פשוט אור בחיים שלי,כל כך חיזק ושימח אותי אחרי תקופה קשה בחיים. בקידוש הראשון שלו בכיתי והיו לי צמרמורות. עשה כל כך הרבה דברים טובים בבית הזה,ופשוט אדם מקסים מקסים הקשבתי לו בצ'אט קולי ופשוט התרגשתי מהטוב לב של הבן אדם הזה ומהאהבה שהוא נותן לכולם.
עידית19.07.11
34
בושה לכתב שמנסה לרמוס אדם שקם ורוצה להתקדם ולפרנס את ידליו בכבוד
קורל 19.07.11
33
בני לא רב יהודי אז למה להחרים כל דבר
דור19.07.11
32
(נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
א19.07.11
הכותב זה משהו אחר, אך אל תשכח שזו זכותו המלאה כחרדי לכתוב כתבה זו, היות ואין הוא מקבל את מעשיו ובפרט שהוא מזוהה כחרדי ובכלל ככותב זוהי זכותו הלגיטימית לכתוב הכתבה, זאת משום שהזדעזע מכך, ולכן כל התיאורים ע"מ להביא הקורא לצייר את שהלך שם בצורה המפורטת ביותר.
אתה טועה19.07.11
31
הציבור החרדי הוא זה שגרם לו להגיע למקום כזה. אני לא מצדיקה את המהלך שלו, אך הוא עשה זאת כדי שיוכל לחזור ולפרנס את משפחתו הגדולה בלי עין הרע. כמו כן חשוב לשים לב לכך שבזכותו ילדים יהודים רבים יודעים כעת מהן מזוזות, נרות שבת, טלית וכדו'. וכל זה נזקף לזכותו של בני אלבז! בנוסף הוא קיבל את ברכת רבו למהלך
מימי19.07.11
30
ראשית, רוב האוכלוסיה אינה אוהדת ספורט, או אינה אוהדת עד כדי מעקב במוספי הספורט. זו הסיבה שנוח יותר לבקש את המוסף הזה בהשאלה, וזו הסיבה שפחות מבקשים את מוסף החדשות - בעל העיתון מן הסתם קורא אותו באותו הזמן, ולא תהיה לו בעיה לתת את מוסף הספורט בזמן הזה. שנית, מדוע להוציא אותו מהפלייליסט? האם אסור לשמ
שי פישר19.07.11
29
(נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
תרביצאי 19.07.11
28
...בני אלבז נולד וגדל כחילוני אין שום רע אם ישיר גם לציבור החילוני ועם תגובה כזו. של החרדים, לגיטימי שיבחר בקהל החילוני ובשיריו. מי ייתן וימשיך לשיר לחילונים וגם יאמין וישרת את השם. (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
ענת 01.08.11
27
אם הוא היה מפסיד הייתם אומרים שזה בגלל אמנון יצחק אבל לפרגן שהוא מצליח קשה לכם ?????????????., מספיק עם הקינאה המיותרת
משה19.07.11
26
לאמר-
יואב19.07.11
25
מה קרה נזכרתם כשהוא זכה איפה הייתם עד היום.כנראה צפיתם בערגה.
איתוש19.07.11
24
ומי שלא ראה לא יודע לספר.
levysi19.07.11
23
שמיעת שירת נשים כאשר הן רוקדות לפניו עוד בטלביזיה,לדעתי חילול השם.
יוסף19.07.11
22
כך שאין על מה להתאכזב
רון 19.07.11
21
חבל שבני אלבז ירד לרמה כזו כדי לקבל תהילה וכבוד מעושה.חיללת שם השם ברבים ואחרי החרם על הקוטג' הגיע הזמן להחרים אותך.
ס.כ19.07.11
20
אולי תכתוב על קירוב לבבות? במקום על פירוד וחרמות?? אולי לפחות כחבדניק?
אחת19.07.11
19
בני אלבז אף פעם לא היה חרדי מובהק,ומי אמר שלא נגרם איזשהוא קידוש ד' על ידו בעצם התנהגותו שמי שהגיע למקום הראשון בהיכל התהילה הוא אדם דתי כך זה מראה שלדתיים/חרדים יש תרבות, הליכות ונימוסים
אושרררר19.07.11
אתה צריך שיגידו את זה, משמע אתה בעצמך לא מאמין לזה. פסיכולוג טוב, והרבה חזרות מול המראה אולי יעזרו...
א19.07.11
18
אולי מספיק עם ההתלהמות המיותרת הזאת???!!!! אם בני אלבז לא משלנו אז למה להחרים אותו האם היית קורא להחרים את שלמה ארצי או כל זמר אחר שהוא לא משלנו או אולי היית קורא להחרים את קובי פרץ שגם הוא בהופעתיו מתעטף בטלית וזועק את שמע ישראל??? אני בטוח שלא אז אין שום סיבה שבעולם לקרוא להחרמת בני אלבז. מה גם
שימי19.07.11
דברו ודעתו והדבר לגיטימי בהחלט, אני דווקא לצידו של הכותב, אני נסלד מזמר שהוא אומר שהוא חרדי (כך אני יודע לפחות ביום יום) ובעצם הולך לשיר במקומות הומים של חילונים למהדרין, ועוד בנו וכלתו נמצאים בין הקהל, יושבים במעורב, מה עוד יש לומר על כך?! אני כחרדי לא שומע אותו בכלל וגם לא את הבן שלו, ועם חייו שיע
רציונלי19.07.11
17
ני נתן לך רשות לכתוב תור אולי לך אין מקום אצל החרדים בני אלבז עשה קידוש השם ברביים ימותו הקנאים
שי19.07.11
16
חיללת את ה' ב"אח הגדול".ועכשיו בבית פעור.תוריד ת'כיפה,מתועב.
shlomi05201.08.11
15
כולם,כולם התחרפנו! עד היום הרגשת (אתה הכותב) שבני ייצג אותך?? אני מעריך שלא ,אז מה פתאום הינך אומר שאותך הוא לא מייצג? שנאת חינם וחרמות לא עושות טוב לאף אחד , אז חבל לעורר את זה פה
יהודי19.07.11
כולכם חושבים שאם יש לכם כיפה וציצית מותר לכם הכל?אני חילוני וזכות אלבז התחלתי להניח תפילין ובטח לא בכות אמנון יצחק שלטעמי הוא עושה חילול ה' בתור אדם שמכנה את עצמו רב בישראל.הגיע הזמן שתבינו שבדרך שלכם אתם רק מרחיקים יהודים כמוני ועוד רבים.והלוואי ובני אלבז ימשיך בדרכו הנכונה לקרב דתיים וחילוניים.
izhakavitan20.07.11
14
אני ראיתי ולרוב התביישתי.. מעבר לאישיותו הלא נוחה של בני אלבז. בני לא נמנע מלשיר שירי קילוס שסותרים את השתייכותו לציבור חרדי או דתי מכל מגזר קיים. אפרופו בני אלבז.. כל השנים לא הבנתי למה הוא לא ממציא את עצמו מחדש אחרי "הוא זכאי" ועכשיו הכל נהיר לי.. אני מניח שלא הרבה אנשים הסכימו או הצליחו לעבוד אית
יואליש119.07.11
13
אלבז מומחה בלהמציא המצאות אין אף רב שיקום ויאמר התרתי לו להתפלל בלי מניין להתרועע בחברת נשים חשופות ולשמוע את קולן הערב ואפילו לישון בחדר אחד...ממש בושה
אריק19.07.11
יחסית למי שלא ראה את התכנית אתה די בקיא בפרטים . לא עדיף לשתוק ?
בן ציון19.07.11
במשך כל הדרך הוא נועץ ברבו- הרב שלי, אינני זוכרת מה שם משפחתו, אך שמעתי אותו במו אוזני תומך במהלך ואומר שהחברה החרדית היא זאת שגרמה לו להגיע לשם. כמו כן הוא קיבל את ברכת הרב ישאיהו פינטו.
שני19.07.11
12
מה כולם פה עצבנים? קצת הומור! כותב המאמר למי שלא יודע/זוכר, הוא 'יועץ מסעדות', הוא בסך הכל ניסה לאכול את בני אלבז, והמרוקאי היא לו חריף מדי, אז הוא החליט שהתבשיל הקדיח.
הסקוצרייט רב'ה19.07.11
11
לא מבין את בני אלבז
יוסי19.07.11
10
זאת תרבות היתד הלא נאמן להחרים את כל מי שאולי מנסה לחשוב לא כמוהם אפילו את המשיח הם יחרימו כופרים.......
רחמים19.07.11
לאכול אותו, מה קרה, כבר אי אפשר להביע דעה? כל דבר שייכתב פה חייב להיות מתאים לכם? זוהי זכותו המלאה לכתוב מאמר זה ואף לגיטימי ביותר.
הצום השפיע...19.07.11
המילה הכי נפוצה הקיץ הישראלי של שנת 2011 אבל מזה אכ'פת לי
חרדי19.07.11
9
חברה תפסיקו עם הקנאה הזאת ימי בין המצרים בפתח איפה האבת ישראל הוא עושה קידוש ה' גדול ואני נגד כל הצבועים האלו
מיכאל19.07.11
שמצד אחד את מדבר על אהבת ישראל שזה מצוה מן התורה, ומצד שני את מצדיע למישהו שחילל כבוד התורה! אז תחליט איפה אתה?
חרדית גאה19.07.11
8
הרב יצחק יוסף אמר, [אני חושב שזה היה ברדיו], שזמר שכך עושה, או אם מופיע מעורב וכדומה, כמו שהתפרסם על מירב הזמרים בדורנו, אז הפיתרון הוא לא להפסיק לשמוע אותם כי אין קשר בין זה לזה, ואי אפשר לאסור אותם על הציבור, אך מי שיכול להתרות ולבקש ולהזהיר ולהוכיח את אותו זמר על מעשיו - חייב לעשות כן. אבל אל תתב
aa129519.07.11
הדיסקים שלהם, וזאת ע"מ שימנעו מחילולים מסוג זה.
יש משהו קטן19.07.11
7
יסבירו לי רבותי מה ההבדל בין זה לבין לשון הרע??
יהושפט19.07.11
וואלה צדקת!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
י.י.ב20.07.11
6
אין לך מושג כמה הוא קירב את עם ישראל לתורה ולאביהם שבשמים. יש מה לאהוב באיש הנפלא הזה פשוט מפיץ אהבת חינם לכולם וגורם לאחדות בעם. הוא בן אדם מדהים וכל הכבוד לו על מה שעשה בתוכנית הזאת! ככה צריך להיות לקרב ולא להרחיק יש הרבה מה ללמוד ממנו,אדם חכם ומקסים!
דבורה19.07.11
5
אתה לא חרדי - אתה חב"דניק, שהוציאו עצמם מהמגזר באופן כללי; הוא לא חרדי - הוא חרד"ל ספרדי, שזה לא ממש חרדי קלאסי (אז מה אם הוא שר לאריה דרעי? מה? זה הופך אותו לחרדי???)
טון19.07.11
כמו שאני רואה מדובר פה בגדול הדור שמגיב !! עוד איזה צוציק שיכול להגיד לי מי יותר יירא שמיים ממי! אל תזלזל בחבדניקים כי בזכותם אני היום חזרתי למה שהייתי חרדי (אבל לא ליטאי)! אז בזמן שאת הולך לסיים ת'שס בשביל לעשות דינר בישיבה , יש חברה שם בחוץ שעומדים שעות בשביל לשכנע עוד אחד כמוני(בעבר) להניח תפילין
לטון הגאון19.07.11
חבדניקים הוציאו עצמם מהמגזר ? הלוואי תגיע לרבע מהזכיות של הקידוש שם שמיים שחבדיניקים (לאו דווקא הכותב באופן ספציפי אלא חסידות חב"ד באופן כללי) עושים ברחבי העולם ! בזכות כ"ק האדמור מליובאוויטש זצוק"ל זיע"א יש מלכות שדי בכל העולם !
maorlod19.07.11
בעיקר בנושאים החבדיים.
גלשנית19.07.11
4
ינצח או מישהו אחר?
בדחן19.07.11
3
כמו שהזכרתי בכותרת, זאת פעם ראשונה שלי פה באתר הזה. קיבלתי לינק לפוסט הזה מחבר חרדי שיש לי, אחרי וויכוח איתו אתמול בלילה, בדיוק בנושא הזה. דעתי בוויכוח היתה (ונשארה) כמו שלך, מרר' הרצל בשונה מדעתו של חברי. שלא כמוך, אדוןרבי הרצל ראיתי קצת יותר מ-דקה בתוכנית השטותית הזאת, הוא (בני) לא היה שייך לשם וה
אביב19.07.11
2
מעניין מה עם מוני אונדר סגן דובר חב"ד כאשר עלה לתכנית אחד על 100 בערוץ 2, וביזה את שם חב"ד האם שם אתה מגונן עליו?
טובה19.07.11
1
היום יז' בתמוז, ובמה כולם עסוקים? די לשנאת החינם כפשוטו. התיקון:אהבת חינם הדרך: לימוד פנימיות התורה ויישומה בכל שטחי החיים.
אורן19.07.11
חדשות המוזיקה

זה השיר הזוכה שלכם מתוך ג'ינגלי הפורים של עולם הישיבות

נתנאל לייפר | 24.03.24

"ישיש כגיבור"

שיר חדש של מב"ד: הושר לראשונה אמש בחתונת נכדו • צפו

איציק אוחנה | 14.03.24

בשמחה בביתו | נדיר

כשהגר"מ שטרנבוך פצח בשיר הישיבתי: מַה יִּתְרוֹן לָאָדָם | צפו

חנני ברייטקופף | 03.01.24

חשיפה מרטיטה

פיוט הדביקות שחיבר הרב בעדני זצ"ל | במלאת שנה לפטירתו

יהודה גל | 27.12.23

יממה לפני המופע

הפרו פלסטינים משתוללים: פתחו בקמפיין רשת נגד גד אלבז

איציק אוחנה | 12.12.23
ש

לבעלי הון עצמי של ₪255,000

ההזדמנות: פרויקט יוקרתי בבני ברק, צמידות לפארק ירקון

כיכר בשיתוף בריטניה-ישראל על הפארק | מקודם

היום בשידור חי

שרים, מתפללים ומתחזקים; LIVE מביתו של שוואקי

אסף מגידו | 09.11.23

תיעוד מהבסיס

ליפא שמעלצר בריקוד סוחף עם החיילים: "אבינו שבשמים" | צפו

איציק אוחנה | 07.11.23

46 דקות נחמה | צפו

ישיבישערס? התפקדו! שמואל גריינמן עם שירים שטרם הכרתם

חנני ברייטקופף | 18.10.23

חוגגים בר מצווה

'הנגיד', החיקוי והנוסטלגיה | כך התחיל ה'הלל המוזיקלי' / טור

זלמן שטוב | 04.10.23
ש

תורה וגדולה

גם להישאר בעולם התורה וגם להתפרנס בכבוד

כיכר בשיתוף מלמ | מקודם
ש

מאירים את הסוכות

קונצרט 'איחוד הצלה' במופע סוכות שלא יישכח

כיכר בשיתוף איחוד הצלה | מקודם
ש

אלול ירושלמי

אירועי שירת המונים לסליחה ובקשה לכבוד הימים הנוראים

כיכר בשיתוף עיריית ירושלים | מקודם

שוב מובילים

הישג מרשים: הצמד אלי קליין ואיצי ברי במקום השישי בכל תחנות הרדיו בישראל 

יאיר טוקר | 18.09.23
ש

מחזה שלא ישכח

כך נהנו אלפי ילדים מיוחדים ביום פעילות חסר תקדים

כיכר בשיתוף בלב אחד | מקודם
ש

משחקים חינם ונהנים

משועממים? נחים מהנקיונות? כנסו למשחק מלא אנרגיה >>

כיכר בשיתוף תנובה | מקודם
ש

חווית קיץ

עשרות זוכים ואלפי מבקרים במתחם Coke מיוזיק של קוקה-קולה

כיכר בשיתוף קוקה קולה | מקודם

"בוא לפה"

הצצה מיוחדת: יונתן שטרן חושף מאחורי הקלעים של היצירה הווקאלית

יאיר טוקר | 06.05.23

קריאה מפתיעה

יחיאל נהרי לחבריו: בואו נניח את המאבקים בצד ונתאחד

יאיר טוקר | 12.02.23

גלריה ייחודית

האסק 36: צפו בתיעוד מהמופע היוקרתי והנוצץ

כיכר השבת | 10.01.23
ש

פריחתו של יישוב

הפיכתה של גבעת זאב - מפרבר לעיר מתפתחת

כיכר בשיתוף גרין פארק | מקודם

האחים סלומון מארחים את 'זושא': "יודע תעלומות"

יאיר טוקר | 28.10.22

צפו בביצוע

כשהלל פלאי ונפתלי קמפה החלו לשיר בדואט ספונטני: "והראנו"

יאיר טוקר | 12.10.22

ושמחת בחגיך

הדואט של מרדכי בן דוד וריבו בשמחת בית השואבה • צפו

איציק אוחנה | 11.10.22