כיכר השבת

"לא מעניינים אותה ההלכה והרבנים"

אחד מגולשי ה´כיכר´ נחרד מדבריה של גולשת האתר והוא מגיב בחריפות. כנסו לקרוא ולחוות את דעתכם על תגובתו הנסערת (דעות)

146
כיכר השבת | י"ב באלול | 01.09.09
"לא מעניינים אותה ההלכה והרבנים"
(פלאש 90. עיבוד מחשב: כיכר השבת)

מה אומרת ההלכה? זה לא מעניין אותה!!

אחר קריאת המאמר על "סערת הפאות" נזכרתי בבדיחה עתיקה.

מעשה שהיה באדם שנכנס לביתו כמה ימים לפני פסח, וראה את אשתו מקרצפת ומגרדת, קוצפת וצועקת.

אמר לה הבעל: "אשתי היקרה, בשולחן ערוך כתוב שצריך לנקות רק היכן שהכניסו חמץ - את לא צריכה לעבוד כל כך קשה!".

הגיבה האישה בזעם: "אתה והשולחן ערוך שלך עוד תטריפו לי את כל הבית!"...

נזכרתי בבדיחה בשל משפט המחץ האחרון במאמר על סערת הפאות. כך כותבת הכותבת הנכבדה:" לא משנה כמה רבנים יפסקו שאסור וכמה יפסקו שמותר ומהם הגדרים... זה בכלל לא משנה. זה לא יוביל לשום מקום. הגיע הזמן לעשות חשבון נפש! כל אחת מאיתנו. פאה נוכרית לא עושה אותך עובדת השם נקודה."

במילים אחרות, תסלחו לי על הבוטות, יש לי אג'נדה ולעזאזל ההלכה והרבנים.

אבל כך אי אפשר לשכנע איש. אנחנו יהודים שומרי תורה ומצוות. אנו לא מאזינים לקול של מופתי מסית ורצים לעשות כפי מה שיקבעו הקריזות שלו. אנו מבקשים לדעת מה קובעת ההלכה ולנהוג לפיה.

אז ישנם פוסקים המתירים (ואף מחייבים!) פאה נוכרית, ביניהם הרבי מלובביץ' זצ"ל שסבר שפאה נוכרית טובה יותר ממטפחת. ישנם אחרים החושבים שפאה נוכרית אסורה, או לפחות לא רצויה, ביניהם הרב עובדיה יוסף שליט"א. ילך כל אדם לפי מנהגיו ולפי רבניו.

אך היכן נשמע כדבר הזה בישראל שאדם שפסק הלכה של פוסק אחר לא מוצא חן בעיניו, יוצא למסע של ציד מכשפות?

כיצד יתכן שאתר חרדי נותן ביטוי למשפט כמו "לא משנה כמה רבנים יפסקו שאסור וכמה יפסקו שמותר ומהם הגדרים?" לא משנה? בטח שמשנה!

אם לסכם את נקודת מאמר זה - כל המתלהמים נגד הפאות הנוכריות מראים זלזול, אי הבנה וחוסר כבוד מינימאלי לרבנים אחרים.

מי, אם כן, מזלזל ברבנים? מי, אם כן, עומד לתת את הדין?

תגידו אתם.

תוכן שאסור לפספס
146 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
136
באמת נבצר ממני להבין, איך גולשת עילגת מסוגלת לכתוב על פאה, נגד רבנים וצדיקים? ראשית - יש בדבריה חוצפה כלפי גדולי הדורות, החל מהגאון בעל שלטי הגיבורים שחי בזמנו של ה"בית יוסף", והוא מגדולי האחרונים, ורבבות יהודים לומדים את דבריו הנמצאים על דף הגמ', בחיבוריו עין משפט נר מצוה, מסורת הש"ס וכו', והג
שמואל פנחסי21.09.11
135
אתה חסר ידע!!!! מטעה את הרבים ואת עצמך אם תירצה לדעת מה האמת במקום לחיות ככה ולפספס... הבחירה שלך לידיעתך שתדע שבשום מקום בתורה לא כתוב על פאה! מלבד מקום אחד בגמרא שגם שם זה שערות כיבשה צמודות לאוזן, בטח לא שיער גולש של ילדה בת 12 מסין !!! וכן אין שום רב בעולם שיכול להתיר כל סוג פאה!! המנ
אוריאנה05.09.17
134
יישר כח לכותב המאמר הנפלא
דודי21.09.11

הצגת כל התגובות

133
הרי כך קבעו רוב גדולי הדור! ◄ החזון איש: "לפאה יש יתרון"! מרן החזון איש, סבר שיש עדיפות לפאה על מטפחת, כיון שהיא מכסה את כל השערות כראוי, ובמטפחת לפעמים מתגלות שערותיה. והובאה דעתו בספר דינים והנהגות מהחזו"א (חלק ב' פ"ח אות ט'). כמו כן מעידים תלמידיו, הגר"י מאיר זצ"ל (שהעיד גם שהחזו"א התיר לאחותו
מיימון03.09.12
132
אתה בעצמך רשע וטמא גועל נפש שכמוך אף אחד לא יוצא נגד רבנים אם מדברים נגד הפאה זה לא אומר שכאילו יוצאים נגד הרבנים למה מי אתה שתאמר כך בגלל שאתה מסכים בפאה ויוצאים נגד הפאה ודעת רבני האוסרים תפסיק לדבר שטויות אף אחד לא יוצא נגד רבנים אלא מביאים את דברי ההלכה האוסרת בושה וחרפה הפאה א
אהרון10.02.10
131
אשה שמוכרת מטפחות בחנות או בביתה גדול עוונה מנשוא ויש לה עוונות רבים בכל מטפחת שמכרה וכן לא יהיה לה ברכה מהעסק ואם חושבת שתצליח בעסק אז שתדע שמפסידה את העולם הבא שלה כיון שבעולם הזה היא נהנית מדבר שאסור למכור וע''י המכירה והעוונות שנגרמו מהמטפחת זה מנקה לה מהזכויות ובכך היא מפסידה את עולם הבא ושתדע
יוסף 208.12.09
130
כל הנידון הזה של מטפחת - פאה הוא שיבוש עצום של הערך 'צניעות', כי אני מכיר נשים צנועות ביותר ההולכות עם פאה, ונשים פרוצות למהדרין החובשות מטפחת, אלו הפרוצות תענשנה ובשביל זה אין צורך בחלומות, והצנועות שכרן שמור ומובטח לעולם הבא, הקביעה הקטגורית הזו כי פאה = פריצות ומטפחת = צניעות היא אם כל חטאת.
משה אלמליח05.12.09
129
תתביש לך גועל נפש אתה נראה פסיכיאטר שצריך אשפוז שאתה סותר את דבר האמת והדבר השקר אתה משבח איזה מן פסיכולוג אתה אולי אתה צריך אשפוז דחוך כי אתה נראה מתנהג כפסיכאטר בטוח שהרבה צוחקים על דבריך שכתבת לכאורה נגדי על דבר שהרבה דווקא נראים ששומעים לדבר האמת ולהלכה הראויה האוסרת את הפאה הארורה
יוסף02.12.09
128
אכן הוא ענהמצין אלא שבעת שכתבת את דבריעדי לא התפרסמה תגובתו של רוטשילד
שוקי01.10.09
127
המגיבה לפני היא ממש בורה ועם הארצית. לכי תקראי בפוסקים, שאת שולח אותנו אליהם, ותלמדי שהפאה נועדה מאז ומעולם לקשט את ראשה של האשה, ואין שום בעיה בזה שנשים קונות פאה באלפי דולרים, או מדברות על זה. מותר להם לדבר על גוונים בחצאית? ובחולצה? ובנעליים? אז גם פאה מותר להם לדבר. מותר להם לשוחח על צבע של
רוטשילד29.09.09
126
הנה לך מבחר ציטוטים מהרבי, משיחות קודש שלו, מאגרות קודש שלו, מפגישות עם יחידים, מכולם עולה המסקנה: זאת הוראה כללית, גם לנשי ארץ ישראל, גם לנשי חוצה לארץ, גם לאלה שלבשו מטפחת מלאה, לכולן!!! תקראי, אם בכלל את רוצה לדעת את האמת. ליקוטי שיחות חלק י"ג עמ' קפ"ז: "בעצם הענין דלבישת פאה נכרית, ולא להס
חסיד חב"ד09.09.09
125
של דברי הרב ששון. מגיב אחד בשם "חיים" ענה לו כל כך יפה, שלא נותר אלא ללקק את האצבעות ולקרוא שוב ושוב. הוא לקח כל משפט מהמאמר ועשה ממנו מטעמים... נדמה לי שהכותרת של התגובות שלו זה "תגובה עניינית"
מתענג07.09.09
124
קצת סדר בדברים: ההתעסקות מרובת הגברים בנושא- היא ההיפך מצניעות, וכמו שבמודעות לפני 10 שנים בהן היה כתוב "שסע-צר-קצר-אסור" וכל גבר שהיה עובר ברחוב היה מקטלג בראשו את הנשים-לא חלילה כדי להסתכל אלא כדי לברר את האסור. ומכאן קריאה לנשים:יחד נתחזק להעדיף את הפאות הקצרות, החתוכות-הן גם אופנתיות יותר וגם
לקט שכחה על פאה06.09.09
123
בגלל אנשים כמוך המשיח מתעכב. כשתגיע לבית דין של מעלה תהיה לך הפתעה גדולה מאוד, כשיתברר לך שאותם נשים עם פאה שהולכים לפי רבותיהם, זכו לגן עדן, ואתה וקללותיך צריך ללכת לכף הקלע
אריה03.09.09
122
במו עיני ראיתי נשים עם מטפחות, (שעל המטפחות אני לא רוצה לדבר - כיסו בקושי חצי ראש), לבושות בצורה מזעזעת. כנראה הם חושבות שאם אין להם פאה, אז מותר הכל. זה מה שקורה כשצועקים כל היום על פאה!
רינה02.09.09
121
כמה רוע אפשר לבלוע, כל יום אני נכנס לבית הכנסת ורואה פשקוויל אחר שהוציא המשועמם התורן. למה במחלוקת הלכתית על הלכות שבת, אין אף אחד שכופה את דעתו? רק בנושא הפאה, החליט מי שהחליט שכולם צריכים לדעת שזה אסור לדעת הרב שלו! יישר כח לכתב הנחמד, שכתב את מה שכולנו חושבים
יוני01.09.09
120
טוב לראות שיש כמה שפויים שקוראים את האתר הזה.. מדהים לראות, איך כמעט כמו בכל נושא הראש החרדי מצליח לעוות את הנושא. מה כולם קופצים לי פה לפילפולים הלכתיים? הכתבה מדברת על אובדן הדרך בנושא הצניעות ואין קשר להלכה - מדובר על סימון המטרה לאחר יריית החץ - כלומר נסיונות (פתאטיים הייתי אומרת), לקבל הכשר ה
תהילה01.09.09
119
עד הרגע הזה, עדיין עסקני הפאה ממשיכים לפרסם פשקוויל בשמו של הגאון הגדול רבי יהודה מיכל לפקוביץ שליט"א (יחד עם עוד רבנים שזוייפה חתימתם), שבפשקוויל זה נאמר שמטפחת עדיפה על פאה, ורוב הפאות היום פסולות, ועוד כהנה וכהנה. לא די שהעסקנים החתימו את הגרמ"י לפקוביץ על נוסח אחר לגמרי מהפשקוויל המתפרסם בש
א. אלישיב28.10.10
118
עם ישראל מקיא אותך מתוכו, רשע מרושע שכמוך שלא מתבייש לדבר על רבנים. צא טמא ממחננו
יהודי מזועזע09.02.10
117
כל מה שכתבת זה הכל עליך ומה שכתבתה עלי זה להיפך ואתה בעצמך ככה וגם אתה צריך ללמוד מידות וצניעות האשה וכמה הדבר חמור איסור פאה נוכרית תתבייש לך
יוסף13.12.09
116
אם התחלת לנבל את פיך על דבר נגדי שלא כדרך ארץ והתנהגות טובה אז אולי אתה מתנהג כבהמה [חמור] שאין לו שכל ולא יודע מה הוא מתכוון ואם מתכוון לכאורה זה בטוח לצד הרע ולכן בגלל התנהגותיך שאמרת עלי חמור אז תדע לך שאני אולי חמור אבל בראשי תיבות ח חכם מ מלומד ו ויודע ר רבות וכן עוד גימטריות רבות לצד הטוב בעני
יוסף02.12.09
115
הרמב"ם בפרוש המשניות לשבת כותב בפרוש שהפאה היתה משער אשה והוא כותב שזה היה ארוך ונאה. אז מנין השקר שהפאות היו משער עזים? זו היתה הפאה של סבתא שלך? של הסבתות שלי לא! תסתכלי על תמונות ישנות זה נראה שער עזים? אגב ידוע לכם שרבי ישעיה פיק כותב במסכת שבת שדוקא הספרדיות הלכו עם פאה והאשכנזיות לא אז מי שרוצ
שוקי29.09.09
114
נכון שמטפחת שלא רואים ממנה כלום, עדיפה על פאה שלא רואים ממנה כלום. אבל מה לעשות שהמציאות היא שרק רבניות יחידות סגולה הולכות עם מטפחת כזו, והרוב המכריע של נשות המטפחת הולכות עם בנדנה או כובע רשת או ברט, או כל סוג אחר, שרואים לה את השערות? יש כאלה שמגלות שתי אצבעות, יש יותר, יש בכלל שמגלות שליש מהראש
יוסף29.09.09
113
מי שהתיר פאה התיר פאה בנסיבות מאוד מאוד מסויימות וגם פאות מסוג מאוד מסויים שרחוקות מרחק שמיים וארץ מלהיראות כמו הפאות שמסתובבות איתן היום!. הפיאות שהותרו היו פאות קצרות מאוד של שיער עיזים שאפשר לראות מקילומטר שזאת פאה וכמובן שרק בנסיבות ספציפיות שקצרה היריעה מלהכיל. לכו תקראו הלכות! נחרדתי פעם לג
י.29.09.09
112
שום אישה לא אמורה להשקיט את היצר עבורי מנין שאשה הולכת עם פאה בשביל היצר הרע שלי די עם הנבערות הזו למי שיש בעיה בשמירת העינים שיעבוד על כך אבל האשה לא אמורה לעבוד על כך בשבילו.
שוקי21.09.09
111
תמשיך להשמיץ, לקלל, להאשים, לאיים. אם אתה חושב שככה תשכנע מישהו, טעות בידך. תצליח לשכנע רק אנשים חסרי חוליות, לא אנשים שיש להם רבנים. ואגב, אל תמהר לדבר נגד אנשים שלוקחים כסף שכמה חבר'ה מהמפלגה שלך כבר יושבים בכלא על שוחד וכו'.
nav10.09.09
110
אתה פשוט מתחמק, ולא הבאת לי ראיות ממשהוא שהיה בעולם בא ושרפו אותה בגיהנום בגלל שלבשה כיסויי ראש, אין בעיה יהודי יקר, אוליי אתה בקיא בש"ס ובשולחן ערוך אבל אתה משתמש בתורה לחפור בור לעצמך, באמת תעשה מה שאתה חושב, וני לא חיי בחושך להפך יש בי הרבה אור, אם אנשים היו הולכים אחריי אז אתה לא צריך משטרה ומחל
אלון09.09.09
109
הפאה התחילה לפני בו נגיד בהגזמה 100 שנה או קיי, עכשיו לפני כן מה הלכו??? נכון עם כיסויי ראש שזה מטפחת,עכשיו הקדוש ברוך הוא אמר לכסות את הראש כי השיער של האישה ערווה היא וזה מגרה את היצר, ולא עוד זה מסמן שאישה היא נשואה, אני כמעט התחלתי עם אישה בלי לדעת שהיא נשואה, כי השיער שלה נראה כל כך אמיתי,אז מה
אלון07.09.09
108
אשה שחובשת פאה נוכרית גדול עונה מנשוא אוי לה ביום הדין הגדול והנורא שהאשה תעלה לשמיים לאחר פטירתה ישאלו אותה למה שמת פאה הרי זה אסור נראה אותה איך היא תגיב ואם תאמר רב פלוני או פוסק כך וכך התיר לי מה תענה ביום הדין של מעלה ואותו רב שהתיר לה שותף בעבירה ובודאי שלא יקבלו את תשובתה ואפילו שהאשה היתה צ
יוסף 06.09.09
107
אתה מוזמן לקרוא (מתוך התגובה של חיים מבני ברק, לכותבת המאמר שם: בכל ספרי ההלכה, החל מהתלמוד וכלה בשולחן ערוך ורמב"ם, לא מוזכר שצריך להיות חילוק בין צניעות האשה הנשואה לצניעות האשה הפנויה, או שעל האשה הנשואה לנהוג יותר בצניעות. יתרה מכך: מלשון הגמרא, רמב"ם, ושולחן ערוך, משמע שכל בנות ישראל צריכ
פנחסי04.09.09
106
ראשית, ברצוני להביע תודה רבה ויישר כח לכיכר השבת על פרסום המאמר. למרות שהם לא יודעים מי אני, לא הזדהיתי בשם ולא הפעלתי קשרים, הם הכניסו את המאמר. לגופו של עניין, ניכר שלוחמי הפיאות מטיפים שוב ושוב על כך ש"הפיאות פרוצות" ולכן אסור ללכת עם פיאות אלו. הטענה הזו מגוחכת כל-כך. גם חולצות יכולות להיות פ
אנונימי כותב03.09.09
105
למס' 13,שהרבנים של ויז'ניץ ,גור וכו התירו פאה ,הם התירו פאה קצרה,שחורה ולא משיער אדם..מדבר שקר תרחק בסדר??
שמרית בן פורת01.09.09
104
עשה תשובה ומהר, ככל שהזמן מאפשר לך לפני שכל הרבנים הגאונים מתירי הפאה ינקמו בך את נקמתם ותנפח את נשמתך ביסורים קשים ומרים, ואז בגיהנם תפגוש את כל חבריך עסקני הפאה
יענקל14.02.10
103
תפסיק להתחזות ולבלבל את המח עם השטויות שלך. אתה יודע שאם נעמיד אותך ליד כל גדולי הדור שהתירו פאה, אתה תישרף מהקדושה שלהם. אז בבקשה תעמוד בצד ותפסיק לנבוח בכל פעם שאשה עוברת ברחוב
נחמן08.02.10
102
מה שמסמנים בתגובה אדום זה לא אומר שזה נכון שאם אחד כותב נגד הפאה והתגובה היתה אדומה נגד דבריו של הכותב אין לקבל את התגובה האדומה כלומר שזה לא נכון הפאה זה השקר הכי גדול שיש חבל שלא מבינים את חומרת האיסור הפאה נאסרה
ישראל הלוי .ה03.02.10
101
אתה טועה בהחלט למה שכתבת במילים הפוכים נגד דברי שכתבתי מתוך דעת וחכמה וסיעתא דשמיא איך אתה מסוגל להפוך את המילים ולכתוב נגד ההלכה האוסרת פאה אתה צריך פשוט להתבייש כמה שאתה מתנהג כמו ילד בגן חובה אוי לך ביום הדין פאה ר''ת פוסקים אוסרים הפאה פאה גמטריא קטנה ''טמא'' פאה סופי תיבות ''האף'' לומר
יוסף09.12.09
100
אשה אחת נפטרו ל"ע כל ילדיה, בעלה, ההורים שלה, הדודים שלה, הסבים שלה, וכל השכנים. האשה מאד נבהלה והלכה לרב לשאול מה לעשות. אמר לה: תבדקי מזוזות. הלכה ובדקה, ומה התברר? הפסוק "לא תחבול בגד אלמנה" היה מחוק. שאל אותה הרב: האם שינית משהו בלבושך לאחרונה? ענתה לו: הפסקתי ללכת עם פיאה והתחלתי
יהושע הפרוע06.12.09
99
מה שאומר יוסף הוא יודע מה אומר וכל אלו הצוחקים בדבריו הם חמורים ומשוגעים טיפשים
יהודי גאה 30.11.09
98
רוטשילד ענה לה יפה מאוד
מיימוני30.09.09
97
there is No halacha to know who is married and who is not. we are not Indians and therefore we do not need to mark ourselves because anyway a man cannot start with a women whether she is married or single and the main thing is that the Lubavicher Rebbe who is the Nasi Hador said that a Tichel tends
מ25.09.09
96
את דעתך לגבי הוראת הרבי מלובביץ שמעתי כבר מחב"דניקים רבים אבל כשביקשתי הוכחה לכך הראו לי מכתב מהרבי שבו הוא כתב לבעלה של אישה שגדלה בין גויים ונהגה כמותם, כשהוא ביקש ממנה לכסות את ראשה בכיסוי היא לא הסכימה ולכן הורה לו הרבי לשכנעה לחבוש ל-פ-ח-ו-ת פאה נוכרית אבל מכך להקיש שזו הוראתו לכולן??? ואני ז
שרית 09.09.09
95
שאתה באמת הוזה, וחבל עליך. אתה בכלל לא מתייחס למה שכתבתי, אבל בכל זאת אתייחס להמשך דבריך, אולי בכל זאת תבין. ראשית, הסיפור של הרבי והדולר - נכון או לא, זה לא קשור לנדון דידן - ואין צורך להכניס את כל השטויות שהלבישו על הרבי, משיח וכו'. אז בבקשה אל תערב כאן מין בשאינו מינו. הטלוויזיה, וכל שאר
יצחק דניאל08.09.09
94
http://www.ayalla.net/mo את תגובת הרב עובדיה יוסף שליט"א ניתן למצוא שם! אתם החצופים שהולכים נגד רבנים קדושים, אל תחפשו אשמים!!!
חסידת השם07.09.09
93
והוא פאות ארוכות ולא צנועות [תרתי משמע]. אין קשר לפולמוס ההלכתי בנושא פאה נכרית בכלל.
יוסי05.09.09
92
איך מבדילים היום בין רווקה לבין נשואה???????
רועי04.09.09
91
הרי הן לא לובשות רק פאה לא צנועה,זה גם צבעיםם בולטים ובגדים צמודים.אז,תעשו לי טובה ובואו נחזור כולנו בתשובה ונפסיק למצוא תירוצים והיתרים לא קיימים..
שמרית בן פורת02.09.09
90
ת"ח שלי - על איסור הונאת דברים שמעת? מנין הפטרונות והצורך להתייחס לעברה, כן או לא (חוזרת בתשובה?) של כותבת המאמר?? לא הבנתי, אם היא דור שביעי בארץ מיוחסת לגר"א אז אין לך בעיה עם דבריה? מה הקשר ל"ייחוס" שלה?
משה מירושלים01.09.09
89
לכל הצדיקות שהולכות עם מטפחת ורואים לכם חצי מהשערות או אפילו קצת זה איסור דאוריתא חמור יותר מללכת עם פאה גם לדעת הפוסקים ששוללים את הפאה. גדולי רבני ליטא פסקו שמותר ועדיף פאה אז יאללה בנות תשבו בשקט תניחו לנו לחיות את חיינו בלי בלבולי שכל המחלות מגיעות מהפאה המחלות מגיעות מנשים שכותבות באינטרנט בלי
פאת קש טם01.09.09
88
הפאה נאסרה באופן ממשי ולא מה שהתגשת בצורת ספק תפסיק להיות טיפש ועוור מה מצפה לך אתה חושב לצאת נגד הכיסוי ראש שזה הדבר הכי בטוח בצניעות האשה וללכת בעצת היצר הרע החודר בליבך ולשמוע בקולו בפריצות פאת התועבה תתביש לך נבל ופושע שכמוך אתה לא יודע כמה אשתך צריכה להתבייש בך שהסכמתה לה בפאה ובגללך
יהודי מזעוזע08.02.10
87
כנראה לא עיינת עדיין ברשימת המתירים בתגובה 12. תפסיקו להיות טפשים מטופשים ולחשוב שכולם עיוורים גמורים, שלא יודעים לקרוא! תפסיקו לכפות את הדעה שלכם על כל העולם ואשתו! המטפחת זה השקר הכי גדול שיש, היא כמו חצאית שכל רגע יורדת טפח וטפחיים. האם יעלה על הדעת להתיר לאשה ללכת בכזה דבר? בושה וח
משה אבוטבול05.02.10
86
וזה מאוד גרוע. התקפת חולי רוח על האתר לא מוסיפה לו כבוד, למה אתם נותנים במה לחולי נפש כאלה כמו יוסף? אין כאן סינון תגובות שמגיעים מאברבנל? פלא עליכם
גולש ותיק02.12.09
85
ואגב כדאי לך לקחת כדורים לסירוס, זה ישפיע גם על מצבך הנפשי הירוד
פסיכולוג בכיר01.12.09
84
נו באמת איזו טענה אוילית פעם גם הלא היו מטוסים אז לכן לא נטוס אז מה עם פעם היו פאות שלא נראו טוב מה לעשות שהטכנולוגיה לא היתה מפותחת לכן גם היום ילכו כך מי זה שכתב ללכת רק עם פאת עז? אדרבא בארופה הלכו עם פאה כדי שהגוים לא ידעו על יהדותם אז בודאי שכמה שזה נראה יותר אמיתי אז זה יותר טוב וחוץ מזה מה אם
שוקי29.09.09
83
סוף סוף אדם שכותב לענין בלי לפחד ממסע" ההסתה" כפשוטו שמנוהל נגד ציבור חובשי הפאות הגיע זמן שנומר דייייייי מותר לחבוש פאה לדעת פוסקים מסוימים וזה שיש כאלה שפוסקים לא לחבוש פאה זה לא אומר שכל אשה שתלך ברחובות גאולה עם פאה" תחטוף" על הראש על עוונה הגדול שלבשה פאה!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! כל הכבוד .........
האחרון שבעם 29.09.09
82
אולי עדיף פאה שלא רואים ממנה את השיערות....אבל את יודעת מה יותר עדיף??? מטפחת.....שלא רואים ממנה כלום....ולא להיות "צדיקה" וללכת עם פאה שלא רואים ממנה כלום....אז תנוחי....
עדי28.09.09
81
איבדנו את ההבדל בין השקפה למוסר הכותבת עשתה ערבוב עצום בכל התחומים היכן השמירת העינים מי אמר שאני צריך להבדיל בין הפאה ללא פאה וכי בגלל היצר שלי אישה אחרת צריכה להתלבש כדי להשקיט את יצרי שכל אחד יבדוק מה עם היצר שלו ולא יבדוק מה השני עושה בשביל היצר שלי ודברי מבוססים על פי האגרות משה בכמה מקומות ובמ
שוקי21.09.09
80
מכל מהלך דבריך, אפשר לראות שכל מה שהפריע לך זה הכתבות על פאה נכרית. מן הסתם אתה מעסקני הפאה, שמפיצים את העלונים והפשקווילים ומנסים לשכנע את הקורא התמים, ולבך נחמץ כשראית מה שכתוב כאן להגנת לובשות הפאה, כשהינך יודע שהכתבות נגד הפאה היו חלשות מאוד, ובתגובות הציגו את הכותבים ככלי ריק. אז בכדי להיראו
פיני08.09.09
79
אתה לא מפסיק לאיים. אם אשתך תרצה ללכת עם פיאה תגיד לה להוריד את כיסוי הראש; עכשיו אתה מציע להוריד את הכיפה. מותר לך להתבייש. עדיף ללכת עם פיאה מאשר ללכת בלי כיסוי ראש. והאיומים שלך על הכיפה מראים שבעצם יש לך ספיקות באמונה. אולי לכן אתה מקלל. ואם תאמין לכל אחד שיש לו מוות קליני, אני מצטער
דוד הורשטיין08.09.09
78
הרבה גדולי ישראל שלפני השואה אסרו פאות התירו אחריה ואין כאן המקום להאריך רק מה שנכון שהיום יש יותר סיבות להתיר מאז כשאני רואה את התנהגות הפרענקינס והצ'למריות אני מחליט [כן אני למי שלא מוצא חן יכול לשתות את המים המלוחים של עזה] שצריך גם שכל בפסיקה ולא רק מאגר ממוחשב של מראי מקומות בסופו של דבר בדורנו
יהודי06.09.09
77
מי שעושה פה מעשי שטן זה אתה עם ההסתה שלך ועם הכתבה המיותרת שלך. עוכר ישראל. האחרון שאפשר לקחת ממנו דוגמא זה אתה!!! אשתך עם פאה - תנו לו כפיים!!! צדיק הדור עובר פה עם לשון הרע. אתה בן אדם שצריך לעשות תשובה דחוף ובפרט בימים הללו. כיהודי ליהודי אתה צריך לבקש סליחה מכותבת המאמר שכרגע איני זוכר את שמה כי
כותב ישר 03.09.09
76
אוי כמה שאתם מסכנים..איפה כתוב שאישה צריכה להיות יפה לרבים,כתוב רק לבעלה!!!!אפשר להיות יפה עם כיסוי ראש מלא ולא פאה שמתנופפת לה ברוח ואף אחד לא יודע אם נשואה היא וגם מחטיאה ביופייה.זה לא מסתיים רק בפאה אלא בלבוש הצמוד והבולט שמתלווה אליה.... אז..לכל היפיי נפש תתעוררו ובואו נמגר את התופעה ולא נתחיל
שמרית בן פורת02.09.09
75
מי התיר לך לזלזל ביהודיה מישראל רק בגלל חטאה שהיא מסתייגת מפריצות?
אוהב ישראל01.09.09
74
אני ממש מרחמת עליכם. קראתי את הכתבה הקודמת ואף הגבתי בחיוב משום מה אני דווקא הבנתי את הכתבת אחרת. היא לא מזלזלת בדעת רבנים היא התכוונה שנשים שיודעות שרבנים לא מתירים ממשיכות ללכת ע פאה אז מה זה משנה להם מי מתיר ומי לא? הן במילא יעשו מה שהן רוצות ומה שלהן זה נראה צנוע...
הודיה01.09.09
73
תפסיק לדבר שטויות אם אני יעמיד אותך לפני גדולי הדור האוסרים את הפאה אתה תשרף מהפחד והאימה והקדושה ומהאמת בכך שהפאה הארורה כעבודה זרה וטומאה שבה ימח שמם של כל סוגי הפאות הלוואי שלפאות יהיה מכת כינים ותולעים וכל סוגי החרקים והנמלים כמה חבל שיש את הפאות [אני מחזק את דבריהם של יוסף ו
יהודי מזועזע09.02.10
72
אתה פשוט צריך להתבייש מהטפשות שבך איך שאתה מתנהג וכותב במילים הפוכים מה שכתבתי לעיל אבל שתדע שכל מה שכתבת אין לקבל את דבריך אני מאחל שהפאות ישרפו במהרה ולא ישאר זכר מזה ''פאה''בגימטריא ''טמא'' ''פאה''ראשי תיבות פוסקים אוסרים פאה
יוסף 08.12.09
71
כך כדורים דחוף אנומחזקים את כל התגובות נגד הפאות עלו והצליחו
123456789002.12.09
70
מוהרא"ש נ"י אמר, שהזוהר הקדוש מקפיד מאוד מאוד על אשה שנראות שערותיה בחוץ, ועל כן תמיד שבאים לשאול אותו בענין פאה נכרית, הוא מזכיר את הזוהר הזה (פרשת נשא קכה:) "תונבא ליתי... וכו'. (תרגום: קללה ועונש יבואו על האדם הזה שמניח לאשתו שיתראה משיער ראשה החוצה. וזה אחד מעניני צניעות של הבית, ואשה שמוציאה מש
צדיק בן צדיק30.11.09
69
הפאה הנוכרית של היום היא חילול השם ממש!! כל הבלונד, וההחלקות, והסלסולים כל כך לא צנועים! לא פאות כאלו התירו מי שהתירו. היום כבר יש המון רבנים שיוצאים נגד הפאות. כאדם שמתשייך לציבור הדתי לאומי אני חייב לציין שהפאות לא מוסיפות לציבור החרדי ויש בזה ממש חילול השם. כבר אי אפשר לדעת מי נשואה ומי רווק
ש.26.11.09
68
(ספר שיחות מוהרא"ש חלק ט עמ' רמח) מוהרא"ש נ"י אמר, שהזוהר הקדוש מקפיד מאוד מאוד על אשה שנראות שערותיה בחוץ, ועל כן תמיד שבאים לשאול אותו בענין פאה נכרית, הוא מזכיר את הזוהר הזה (פרשת נשא קכה:) "תונבא ליתי... וכו'. (תרגום: קללה ועונש יבואו על האדם הזה שמניח לאשתו שיתראה משיער ראשה החוצה. וזה אח
חסיד ברסלב25.09.09
67
"פעמים רבות נתקלתי בצערן העמוק של נשות ישראל הכשרות, שמודעות הרחוב פוסקות להן "גיהנם" רח"ל, ושהדרשנים למיניהם קובעים את דינן כ"עוברת על דת יהודית היוצאת בלא כתובה" (הרב שלום דובער הלוי בהקדמתו לספר "לקט שכחת הפאה") "בעת האחרונה מלאו רחובותינו ובתי מדרשינו במודעות תעמולה רחובית... אין לאף אחד
לובשת פאה בגאוה14.09.09
66
מהסגנון הזול שבו ניסתה הכותבת לשכנע את בנות ישראל להוריד את הפאה מראשן. "עזבו אתכם מהפוסקים", צועקת הכותבת, "לכו לעשות חשבון נפש". זה לא בזיון התורה? בזיון תלמידי חכמים? ושכבר בא אחד ומוחה, ומטיח את האמת בפרצופה של הכותבת, באים "יפי נפש" וכותבים שהמאמר הוא "פוגע".....
ראובן מ.08.09.09
65
הפאות התחילו לפני 100 שנה? אז על מה בדיוק דיבר השלטי גיבורים, לפני 450 שנה? ועל מה דברו כל המתירים, לפני מאות שנים, כשהתירו לאשה לגזוז את שערותיה ולעשות מהן פאה נכרית? והרבי התיר פאות קש? לפני חמש עשרה שנה היו פאות קש? או שהוא לא שם לב לכל אלה שעברו לפניו בחלוקת הדולרים... ומעניין למה הוא אמר
רוזנברג07.09.09
64
http://www.ayalla.net/mo את תגובת הרב עובדיה יוסף שליט"א ניתן למצוא שם! אתם החצופים שהולכים נגד רבנים קדושים, אל תחפשו אשמים!!!
חסידת השם07.09.09
63
הנושא הוא שעומדת אחת שחזרה בתשובה אתמול, ומטיפה לפוסקים המתירים "תעשו חשבון נפש, עזבו אותכם מההלכה". זה הנושא, ואל תעביר נושא ואגב, גם פאות לא צנועות זה מושג נרחב, ואליבא דהכותבת ההיא, כל הפאות של היום נכללות במושג "לא צנועות".
מוישי05.09.09
62
וחבל על כך...
שלי02.09.09
61
מה אתה מנסה לעשות?וכמה שטויות יכולות לצאת לאדם מהפה?פאות זה אסור נקודה!תתעוררו השם ישמור!!
שמרית בן פורת01.09.09
60
אותה שיראל, התמקדה בדבריה בעניין הצניעות שבפאה המודרניות ולאו דווקא בסוגייא האם יש לחבוש פאה או שלא.
משיב01.09.09
59
מה עם אהבת חינם , מתי תיפסק השנאה לאחר , לי מפריע שאותם אלו שמדברים כאילו פגעו בציפור נפשם בעניין הפאות וכאילו מנסים לגרום להם "להמיר את אמונתם" הם אותם אלו שלא יכניסו לבית הספר של ילדיהם מישהו שאמא שלו הולכת עם מטפחת שהוא קצת שונה ממנו נכון!!!!! מתי תתעסקו בעיקר ולא בטפל......... הייתי צוחק
כבש01.09.09
58
אתה רשע אוי לך ביום הדין פושע ונבלה אף אחד לא מדבר על רבנים תפסיק לדבר שטויות כל עוד שלא קיללו ח''ו אין בזה דבר רע כאילו יצאו נגד רבנים המתירים ואם אתה חושב כך אולי אתה מדבר על רבנים שיצאו נגד הפאה תתביש לך
יהודי10.02.10
57
תלמד מוסר בזמנך הפנוי, ותפסיק לקנאות בשכנות היפות שלובשות פאות. אם החלטת לאסור על אשתך, חזק וברוך, אבל אם אתה נסחף לפגמים חמורים בשמירת העיניים וכל היום רק מסתכל על השכנות, זה לא עוזר שאשתך לובשת מטפחת ונראית כמו נעל.
חכם באשי11.12.09
56
ליקוטי שיחות חלק י"ג עמ' קפ"ז: "בעצם הענין דלבישת פאה נכרית, ולא להסתפק בכובע ומטפחת, מבואר ההכרח בזה בכמה מקומות. והרי רואים במוחש אשר לבישת כובע ואפי' מטפחת, משאירה חלק השיער בלתי מכוסה, על כל פנים במשך זמן קצר, זאת אומרת שעוברים על האיסור הגדול, וכהפסק דין בשו"ע או"ח סי' ע"ה. וגודל הענין מובן גם
צדיק בן צדיק30.11.09
55
כמה פוסקים התירו במפורש פאת קאסטם משיער טבעי משובח!!! בבקשה, אתם מוזמנים לקרוא פירוש המשניות להרמב"ם - בית הבחירה למאירי (מסכת שבת), "פאה נכרית. כמו מגבעת, ידבקו בו שיער נאה, והרבה, ותשים אותו האשה על ראשה דרך עראי כדי שתתקשט בשיער". ספר שלטי הגבורים (על הרי"ף במסכ' שבת, דף כט. מדפי הרי"ף,
יהונתן14.10.09
הפרי מגדים התיר את הפאה הנכרית רק בחצר הבית ולא ברשות הרבים וכל יתר הפוסקים האחרים שכביכול הסתמכו על דבריו וכל מה שכתבת כל אלה חלקים של דברים וכל הפוסקים שציינת התנגדו לפאה הנכרית!! כל גדולי הדור מתנגדים נחרצות לפאה הנכרית. מי מכם חושב עצמו לתלמיד חכם גדול יותר מהרב אלישיב? או מהרב עובדיה יוסף? או מ
י.ש.18.11.10
להלן ציטוט של הפמ"ג: "וכל שכן. עיין מגן אברהם, דפאה נכרית אפי' משערותיה התלושים אין הרהור, ויוצאה לרשות הרבים כך אפי' בשבת, ועיין עטרת זקנים (ס"ק ג'). וכפי דעתי מה שכתב הלבוש (סעיף ב') פאה נכרית "שאינה שלה", היינו תלושה, ומאי שנא משערותיה או מחברתה, שרי. ובאר שבע חולק, ואמר דפאה נכרית מותר כשראשה
נחום20.05.11
54
מסכים עם מגיב 87
יוסי25.09.09
53
שהתכוון אחרת,ואתם פרשתם את זה איך שאתם רוצים שיפורש אז בבקשה, אני יודע מה זה חב"ד מבפנים, שיגידו למישהו אחר שבית המקדש ינחת ב-770 וייקח אותם לארץ ישראל וגם למי שאין תניא ביד אז הוא לא יוכל לראות פניי משיח,דייי לשטויות והבלים שאתם מאמינים בו, וגם כן שמעתי שבהילולה של רשב"י אז הרשב"י נמצא ב-770 נוווו,
אלון10.09.09
52
מתי תבין שהלכה נפסקת לפי הרבנים הפוסקים, ולא לפי האנשים שמתו וחזרו עם הסיפורים שלהם?
רינה09.09.09
51
קודם כל הרבי אמר הרבה דברים, ואני חייתי בשכונה שלהם שנתיים,אני יודע הרבה דברים שאתם לא יודעים, ונכון היה תקופה שהרבי התיר ללכת עם דולר או חמש בשבת כי היה פיקוח נפש(לך תשאל), דבר שני הרבי שדיבר על משיח הוא דיבר בגוף שלישי יחיד ולא עליו, אז החסידים שלו פירשו את זה אחרת,וגם את הטלויזיה הוא התיר??????אה
אלון08.09.09
50
שהביאה את הלינק לסרטון של הרב אלישיב: הסירטון הזה הוא סירטון שנחתך ונערך ביד זדונית ע"י עסקני הפאה, בכדי להוציא את הדברים מהקשרם, וכדי שישתמע שהרב אלישיב הוא נגדכל הפאות. הם לא מראים את תחילת הסירטון - ששם שאלו את הרב אלישיב והוא ענה שפאה מותרת לכתחילה בלי שום פקפוק, וגם סיפר להם "מעשה רב" מגדול
יהושע א.07.09.09
49
כל אלו המגיבים ומשתוממים מדוע ראיתי לנכון לכתוב מאמר חריף שכזה, קראו את התגובות של אלו המחרפים ומגדפים את לובשות הפיאות, מאחלים להם (ולי) גיהנום ושאר מרעין בישין, ותבינו שמה שקורה כאן יצא מכלל שליטה.
הכותב האנונימי06.09.09
48
נכון הדבר שישנם התרים לפאה! אך עליך להבין הרבי מלובביץ ראה את הפאות הקיימות בימינו ? אישה צריכה להראות נשואה!!! ישנו ציוי והיה מחניך קדוש! לא פרוץ! אישה בפאה מושכת הרבה יותר מאישה בכיסוי! אנו שונים! כדי לזכות בהצלחה ,בבריאות,בביטחון ושלוה אנחנו חיבים להיות קדושים!!! הפא של ימינו היא הפך הקודש
חני04.09.09
47
רק שיער סוס עם חלמון ביצה, קצת פפריקה ומלפפון חמוץ בצד
שלומי01.09.09
46
אותה שיראל, התמקדה בדבריה בעניין הצניעות שבפאה המודרניות ולאו דווקא בסוגייא האם יש לחבוש פאה או שלא.
משיב01.09.09
45
לא לגלות שערות, והפרוצות ההולכות במטפחת מגלות את שערותיהן. אז לך לך למקומך ואל תטיף מוסר לאלה שהולכות ע"פ הרבנים שלהם
חכם באשי16.12.09
44
אשה שמוכרת פאות או מסייעת יש לה גהיני גהינם כיוון שאשה שמוכרת פאות היא מסייעת לאשה ללכת בפאה ואפילו אם האשה שמוכרת פאות מכסה את ראשה במטפחת היא נחשבת כאילו היא בעצמה הולכת בפאה ואוי לה ביום הדין ועדיף שאשה תעבוד עבודה מכובדת ולא בחנות פאות או בביתה וכו' חבל מאוד שלא יודעים את העניו הזה שע''י מכירת פ
יוסף07.12.09
43
רשע שכמוך טמא אתה מסייע לדבר עבירה הפאה נאסרה אף אחד לא יוצא נגד רבנים תפסיק לכתוב שטויות נמאס לדבר כבר על פאה זה ידוע שזה אסור פאה זה הפשע הכי גדול שיש בלבוש האשה והלובשת פאה זה פריצות ומטמא את נפשה וגורמת רעה לעצמה ולעולם חזרו בתשובה
אהרון10.02.10
42
אשה שמוכרת פיאות בחנות או בביתה גדול עוונה מנשוא ויש לה עוונות רבים בכל פאה שמכרה וכן לא יהיה לה ברכה מהעסק ואם חושבת שתצליח בעסק אז שתדע שמפסידה את העולם הבא שלה כיון שבעולם הזה היא נהנית מדבר שאסור למכור וע''י המכירה והעוונות שנגרמו מהפאה זה מנקה לה מהזכויות ובכך היא מפסידה את עולם הבא ושתדע שאשה
יוסף07.12.09
41
כי רק חמור חושב שהוא יכול לפסוק נגד עשרות פוסקים, לפי הגימטריה העקומה שלו
חכם באשי30.11.09
40
פ=8 א=1 ה=5 סה''כ 14 ט=9 מ=4 א=1 סה''כ 14 ב=2 ר=2 ש=3 ע=7 סה''כ 14 כלומר שע''י שאשה שמה פאה זה נעשה דבר טמא ואסור ללכת בפאה ברשות הרבים ואם מזלזלים בדבר זה נהפך ל ברשע כלומר שנהיפכת להיות רשעית ויש לה עוונות רבים בכל רגע שה
יוסף30.11.09
39
לא מובא בפוסקים בשום מקום שצריך להיות חילוק בדיני צניעות בין נשואה לרווקה, כמו כן לא מובא בשום מקום שהנשואה אסורה להיראות כרווקה. בדיני כיסוי ראש נאמר בשו"ע וברמב"ם "אחת פנויה ואחת אשת איש", ועיין בביאור הגר"א שכך משמע מהגמ'. וכעת ל"סלט" שעשית - בלונד, אין בו שום בעיה. ומה תאמר על אלה שנול
נחום29.11.09
38
מצויין בכתבה המשפט הבא: אבל כך אי אפשר לשכנע איש. אנחנו יהודים שומרי תורה ומצוות. אנו לא מאזינים לקול של מופתי מסית ורצים לעשות כפי מה שיקבעו הקריזות שלו. אנו מבקשים לדעת מה קובעת ההלכה ולנהוג לפיה. שאלתי היא האם לא רבנים הם שאומרים לכם מה קובעת ההלכה, האם אתם לא הולכים כמעט כעיוורים אחרי פסיקות של
אתאיסט11.02.10
37
חח איזה אומללה אני בשוק... ואני משערת שהיא ליטאית, אז מה פתאום היא סומכת על פסקי הלכה של הרבי מליובאוויטש? סתם עוד מסכנה שמנסה להראות שהיא "לא שמה" על הרבנים...ו חח ליצנית...
עדי28.09.09
36
בתגובה 77 (וסימנך 770...) הביאו לך ציטוטים לרוב של הרבי. תקרא אותם היטב, ותבין שהוא התכוון בדיוק לפאות של היום, והוא התעקש דוקא על פאה ולא מטפחת, והוא ראה אלפי נשים בחלוקת הדולרים, רק לפני שנים ספורות (הוא נפטר לפני כ-15 שנה), והוא ידע טוב מאוד איך נראית פאה מודרנית. אז מה אתה ממשיך לטחון פה את
לא חסיד חב"ד10.09.09
35
צא טמא ממחננו! אין לך חלק באלוקי ישראל! עם רשעים כמוך אסור לדבר, אתה לועג לדברי צדיקים וקדושים שהתירו פאה נכרית והנהיגו כך בביתם וקהילותיהם, עד מתי תפער את פיך הטמא? אתה בנידוי כדין מבזה ת"ח, וכל תורתך היא מהשפה ולחוץ
זלמן10.02.10
34
לא מספיק שאתה מתעלם ממה שאני כותבת לך, ואתה ממשיך בשלך כאילו לא קרה כלום, גם עכשיו אתה מכניס לי את אמנון יצחק? גם הוא נהיה פוסק עכשיו? ואת מי בדיוק מעניין הפנטזיות שלך על חב"ד? הרבי התיר פאה, זה מה שמעניין אותנו, יתר הלשון הרע שלך לא מעניין את אף אחד! תחזור בתשובה ותחפש את החסרונות שלך, תאמין לי שתמ
רינה09.09.09
33
תראה את הרב אמנון יצחק בהרצאה בבית שמש האחרונה הוא מתייחס לזה באריכות ברצועה 109 אתה תראה את זה,דרך אגב גם כובע זה טוב כל עוד זה מכסה את שיער האישה. ל-77 אני מכיר את חב"ד מבפנים גרתי בשכונה שנתיים ב-770 אתם אנשים חולים שעיוותתם את המציאות ושיניתם את דיבריי הרב מקצה לקצה. לא רוצה לספר לך את הפריצות
אלון09.09.09
32
לכיכר השבת,אבל "מן הסתם" הם לטא טרחו לפרסם אותה כי להם חשוב לפרסם אקשן, רכילות והבלים. את אתר "כיכר השבת" הכרתי רק השבוע. חבר סיפר לי שיש אתר חדשות חדש יחסית (חרדי) ושכדאי שאעיף מבט, אם כבר לקרוא חדשות, עדיף לקרוא אותם בכיכר השבת ולא בידיעות או מעריב.אז נכנסתי לאתר וקראתי לא מעט כתבות שפורסמו באת
יהודי08.09.09
31
חבל על זמנך היקר יהודי יקר! זה כמו לדבר לקיר. הם חיים בחושך מוחלט. גם על מה שכתבתי יגיבו נראה לך שאני אכבד אותם בתגובה? זה בדיוק כמו שאני אדבר לקיר אותו הדבר! להם יש את הרב "נח" אני עושה מה שנוח לי...פשוט אל תתיחס. לכל אחד יגיע יום הדין.
אויש טעטע08.09.09
30
אתה מאמין בעולם הבא רק בגלל שאיזה מת קליני אמר את זה? בושה וחרפה... דע לך כלל: כל מה שהוא אומר, שתואם את דברי חז"ל - מצויין. אדרבה, אם זה מחזק אותך, למה לא. אבל כל מה שנוגד את ההלכה, אתה יכול לזרוק את הסיפור שלו לזבל! כי חכמי ישראל קובעים, ולא אוטיסט או אחד שמת מוות קליני ויש לו סיפור מעניין!
יצחק דניאל08.09.09
29
אנשים לא קולטים שאי אפשר להכריח מישהו ללכת כמו פוסק זה ולא אחר. תוציאו פשקווילים עד מחר, תצעקו, תקחו את הסרטון של הרב אלישיב, תחתכו אותו ותפיצו, לא יעזור לכם כלום. יש פוסקים שהתירו? יש ויש. אז אי אפשר ללכת לבן אדם ולומר לו "תעשה חשבון נפש, לא כדאי לך ללכת לפי הפוסק הזה. אולי תהיה בגיהנם"
רוני06.09.09
28
בס"ד אני מקלל מעומק ליבי כל מי שחובשת פאה נכרית יהי רצון שתלך כפרה על כל עם ישראל שמענו על הרבה גילוי עריות שנבעו עקב לבישת בגדים בחוסר צניעות, וחבישת פאות ערב רב זה לא רק בכנסת זה גם אותם בחורי ישיבות שנותנים לנשיהן ללכת עם פיאה נוכרית כמה חבל שאין לי בית ספר אחר לבנותיי אלא דווקא כזה שהמורות
אסף ריבק03.09.09
27
שיראל מדברת על צניעות. מה שהיא לא מבינה, שצניעות נמדדת לפי ההלכה, לפי מה שקבעה התורה, ולא לפי מה שנראה לה. לפי הדמיון שלה, שערות שיוצאות מהמטפחת אין בהם בעיה, זה לא מושך ולא מגרה, אז לא נורא. כך היא חושבת. אבל התורה אסרה את זה, מה לעשות? רק פוסק בודד התיר, מהר"ם אלשקר, ועליו נסמך הרב עובדיה וכתב
פנחס01.09.09
26
אם כולן תלכנה עם פאות כמו של הרבנית מלובביץ' ולא כמו דומניות צמרת בז'ורנאלים אז יש על מה לדבר. זה כמו שבחור ישיבה יגיע עם טי שירט ומכנסי ג'ינס משופשפים עם פייטים לישיבה וכשיעירו לו הוא יגיד שעל פי ההלכה צריך ללכת עם מכנסיים וחולצה. על אופנת הפאות המודרנית נאמר- נבלות ברשות התורה.
תמים01.09.09
25
דווקא אתה יותר מכולם לא הבנת את שיראל: מכל נקודה בדבריה ניכר שהיא יראת שמים ובודאי שאינה מטיפה כדבריך "לא לשמוע לרבנים" ולא שמענו שום רמז ממנה לזלזול ברבנים: מה שאמרה שלמרות שיש פוסקים שמקלים או טוענים שפיאה היא הדרך הנכונה-המצב מחייב לחפש יותר צניעות ויותר מאמץ מהנשים ולהעדיף צניעות על אסתטיקה וזו
יוריק01.09.09
24
קודם כל התורה זה, וידעת היום והשבות אל לבבך,קודם כל צריך לדעת אחר כך להאמין, בניגוד לאמונה הנוצרית תרצה תאמין, לא תרצה אל תאמין. דבר שני אפשר למצור בתורה אלף ואחד סיפורים שזה אמר ככה וזה אמר ככה, והתרים והחמרות,אני יכול להוציא את כל התירוצים שבעולם ולמשל להוציא לך התר לחלל שבת,(חס ושלום), מה לעשות
אלון08.09.09
23
"פעמים רבות נתקלתי בצערן העמוק של נשות ישראל הכשרות, שמודעות הרחוב פוסקות להן "גיהנם" רח"ל, ושהדרשנים למיניהם קובעים את דינן כ"עוברת על דת יהודית היוצאת בלא כתובה", כתב הרב שלום דובער הלוי בהקדמתו לספר "לקט שכחת הפאה". "בעת האחרונה מלאו רחובותינו ובתי מדרשינו במודעות תעמולה רחובית... אין לאף אחד
מ. פ.06.09.09
22
אחרי שנרגעת, שתה כוס מים וקח את הכדורים ששכחת לקחת היום
מיימוני06.09.09
21
איסור ערוה. אלא רק מפני שנשואות נהגו לכסות, כדי שתיינה מסודרות ויפות משום שלום בית, לכן לנשואות השיער ערוה - לכן מה שהפאה יותר יפה יותר טוב! בבלי כתובות עב/א ואיזוהי דת יהודית יוצאה וראשה פרוע: ראשה פרוע דאורייתא היא דכתיב ופרע את ראש האשה ותנא דבי רבי ישמעאל אזהרה לבנות ישראל שלא יצאו בפרוע רא
יהודיה04.09.09
20
מרן הגאון רבי שלום משאש, רבה של יהדות מרוקו והרב הראשי לירושלים, ענה בדיוק על שאלתך: איפה כתוב שאשה צריכה להיות יפה לרבים? תקראי את תשובתו: בתשובה הראשונה הוא כתב, "וגם מצוה וחובה על הנשים להתקשט לבעליהן ולכל העולם בהיתר, ולא להתנוול ע"י מטפחת ויגרמו לבעליהן לתת עיניהם באחרות ח"ו, וכמה חששו
מאיר02.09.09
19
ראיתי שהוכיחו את המגיב שהזכיר לשיראל את עברה. להוי ידוע לכל הצדקנים והמתחסדים, שאיסור "לא תונו" לא נאמר על חוזרת בתשובה שהחליטה להוכיח את כל נשות ישראל, לקרוא להם בשמות גנאי, ועל הדרך גם לזלזל בכל הפוסקים: "לא משנה מה הם כותבים", צריך לעשות חשבון נפש, ואולי גם הפוסקים שהתירו צריכים לעשות חשבון נפש ל
יהודה01.09.09
18
מי שמאמין ברבש"ע לא צריך את הויכוח המיותר הזה, אלא מבין לבד מה היא צניעות ומה היא לא, ולאו דוקא בצניעות המראה אלא צניעות המחשבה צניעות הדיבור וכו' . "והמשכיל בעת ההיא ידום"
אמת01.09.09
17
תודה על האי-מייל שלך, מאוד מעניין אוליי עשית העתקההדבקה, לא נורא אני לא בא לשפוט,אני יתחיל מהסוף,משה לוי אינך יכול לשפוט אותו,כי הוא לא יודע עברית כל כך טוב, אני אישית מאמין לו,אותו הדבר אתה יכול להגיד על סעדה וכל המתים קלינים שהם לא בריאים בנפשם, ובכלל הכל המצאה, ואם הכל המצאה אז אין עולם הבא? הא
אלון08.09.09
16
אין רבנים אחרים בעולם חוץ מהרב עובדיה? ואני עוד לא מדבר על הרב אלישיב, שבמקרה שלו זה בכלל שקר אחד גדול. תתביישי לך, איך את מעיזה לקרוא לכולם חצופים!!!
המומה07.09.09
15
לפחות אחרי שהעלתם כתבה כל כך הזויה, היה לכם שכל להביא כתבה נגדית שתסביר כמה הכתבה הקודמת היתה מופרכת. הגיע הזמן שאנשים יבינו שהם צריכים לרדת מהעץ, ולאפשר לכל אחת לחיות את חייה - לפי הוראות הרבנים, ולא לפי גחמות עסקני נטורי קרתא שעסוקים בשפיכת אקונומיקה וסיד על חנויות
אבישי04.09.09
14
בס"ד אני מקלל מעומק ליבי כל מי שחובשת פאה נכרית יהי רצון שתלך כפרה על כל עם ישראל שמענו על הרבה גילוי עריות שנבעו עקב לבישת בגדים בחוסר צניעות, וחבישת פאות ערב רב זה לא רק בכנסת זה גם אותם בחורי ישיבות שנותנים לנשיהן ללכת עם פיאה נוכרית כמה חבל שאין לי בית ספר אחר לבנותיי אלא דווקא כזה שהמורות
אסף ריבק03.09.09
13
הידעת שגם מטפחת הותרה רק לאחר שהדבר נפרץ ע"י נשים כמוך??? אמותינו לא כיסו את הראש עם בנדנה צבעונית, או רשת גולשת! הם כיסו את הראש כמו שצריך, עם שאל גדול שכיסה חלק מהפנים! אז בבקשה, נבל ברשות התורה זה רק את, והייתי מוסיפה לך עוד כינוי: צבועה!!!! דברייך נובעים רק מקנאה!
רותי01.09.09
12
ה' יעזור שכל אחת באמת תרצה ותשתדל להיות צנועה. אבל בלי לקנטר על אחרים. ולהרגיש רגשי אשמה ונחיתות.
ח01.09.09
11
"הרבי הרשה ללכת עם דולר או חמש דולרים" אתה פשוט מבלבל במוח. ועל הרבי מלובביץ' לא שמעת גם יותר מדאי.
מויש מויש07.09.09
10
נראה לי שהכותב האנונימי אינו כותב המאמר... אבל הוא בסדר...
אני06.09.09
9
כנראה שחסרה לך תשומת לב בבית אז אתה החלטת לכתוב כתבה (מיותרת) על מנת לזכות בתשומת לב כשהמטרה אינה מקדשת את האמצעים. מכתבה שנעשתה על נושא מאא רגיש וחשוב הציבור החרדי כתבת מאמר רווי השמצות ולשון הרע על יהודיה מישראל. אשריך. אתה בטח "גאה מאד" בעצמך.
שמח ורוקד04.09.09
8
בתגובה 22. אין חובה לקפוץ ולהגיב כמו הדיוט קופץ בראש
ישראל02.09.09
7
הגאון רבי עזריאל הילדסהיימר זצ"ל, בשו"ת רבי עזריאל (נדפס לפני כמאה וחמישים שנה), כתב בזו הלשון: "מה שרצה לומר כי הפאה גרועה יותר ויותר ממטפחת, באמת לא נראה כן, אלא עדיפה יותר ויותר, שמכסה את כל הראש במכסה גמורה". וכן הגאון בעל מנחת שבת על קיצור שו"ע (נדפס לפני כמאה שנה), כתב בזה הלשון: "והלואי שכ
ישראל01.09.09
6
כל הכבוד לכותב המוכשר שהטיב לבטא את הרגשתם של רבים בציבור החרדי: תרדו לנו מהזנב! די!!! אי אפשר לכפות על ציבור שלם ללכת עם מטפחת, אי אפשר לכפות על הנשים לכער את עצמן בשם הצניעות!
יעקב01.09.09
5
מגפה פרצה בתלמידיו הקדושים של רבי עקיבא בגלל שלא נתנו כבוד זה לזה וקראו למי שלא סבר כמותם צדוקי ואפיקורס.ואף שגדולי תורה היו ניתפסו בעוון הזה תמהני כיצד יכולים אנשים [הקוראים לעצמם חרדים] להיתנכל לקלל לחרף להדביק מודעות מזעזעות על מי שחובשת פאה בגלל מנהגי ופסיקת רבותיה? כיצד מרשים לעצמם אנשים אלה
פרידה01.09.09
4
וכנגדם עומדת "שיראל" ששמה וסגנון כתיבתה מעידים עליה שהיא חוזרת בתשובה שרק אתמול טעמה טעם יהדות, וכבר מטיפה היא נגד עשרות פוסקים ומשליכה אותם כאילו אין דעתם כלום לעומת דעת האוסרים הרחבה ובינתם העמוקה. אני ממליץ לה לעבור על הרשימה הארוכה הזאת, כדי שתבין טוב על מי היא כותבת "לא משנה מה דעתם, הגיע הז
משה01.09.09
3
הכוונה לזה ,שפאה שהתירו, זו פאה שנראת פאה, ולא פאה שנראת דוגמנית, ומכשילה, ב ר"ה או במקום עבודה .ולמה, כי אישה וכל אחד מאתנו מאוד אוהב שבחים ותגובות מהממות וכ" וכ"ו .ולזה הרעש והצעקות שעניין הפאה יצא מכלל פופורציה .לכן חייבים לתת סייגים ותקנות לזה .כי רבים וטובים נשים ובעלים מרחקים לכת בעני
חים01.09.09
2
דור חדש חומרות חדשות כל אחד בהתאם לדמיונו המתפרץ . במשפחת החזון איש - בית קרליץ לשלוחותיו . הנשים חובשות פאות . חסידות גור - חובשות פאות חב"ד חובשות פאות נשות אברכי מיר , חברון , פוניבז' אברכות ליטאיות לאלפים - חובשות פאות . לא היום נוצר המנהג ואין להטיח דופי במסורת ישראל . טוב יותר היה
שרית01.09.09
1
מסכים עם כל מילה ומילה של הגולש הזה. זה כבר עובר כל גבול. גם החדשים שמקרוב באו מחקים את ההתנהגות האלימה והמתלהמת של קנאי נטורי קרתא שהפסיקו לשמור על העיר ויחלו בקרוב לגבות דמי חסות. פלורליזם מובנה בתוך היהדות מאז ומקדם. אחרת איך באו לעולם הוויות אביי ורבא וכל העולם העשיר שלנו. נמאס מאלימות (גם
דני01.09.09
אולי גם יעניין אותך
דעות

שוויון למי? // הרב ישראל גליס

הרב ישראל גליס | 01.04.24

פרעה בפיז'מה של חרבות ברזל

רבי אלתר ותמונת ניצחון היסטורית //אלי גוטהלף

אלי גוטהלף | 05.02.24

טור  מיוחד

תגלית מדהימה בשטעטל הבלגי / מנדי ריזל

מנדי ריזל | 17.01.24

"לפעול למילוי החלל"

ביטול עילת הסבירות. לאן הולכים מכאן ? \\ פרופ' בני פורת

פרופ' בני פורת | 07.01.24

יומן מלחמה

מה שהייתי שואלת את ראש הממשלה // מילים לחנוכה

אתי קצבורג | 10.12.23
ש

חווית הלידה

מלון או מחלקת יולדות? תקראו ותחליטו

כיכר בשיתוף מעיני הישועה | מקודם

"אבל אשמים אנחנו"

מי אשם במחדל?- רמז: זה אותו אחד שרבתם אתו אתמול

טובה אור | 26.11.23

הנרטיב המגדרי

המחדל הגדול: האם זלזלו בתצפיתניות רק כי הן נשים?

טובה אור | 20.11.23

קרבות הנפש

הלוחמה הפסיכולוגית של חמאס: מאפייניה, השלכותיה ותפקידנו מנגד

טובה אור | 01.11.23

הכח המאחד

מה מניע אנשים להתאחד בזמני מלחמה?

טובה אור | 16.10.23
ש

תעשו לעצמכם טובה ותכנסו

יותר זול ממחיר למשתכן - הכירו את ההזדמנות הנדל"נית

כיכר בשיתוף פוואר גרופ | מקודם

טור דעה

זה השם שבו צריך לכנות את המלחמה הזו / אליסף כנפו

אליסף כנפו | 12.10.23

יובל למלחמה

'אנשי הדממה' של מלחמת כיפור 

הרב דוב בקשט | 27.09.23

טור דעה

מכתב לאחיי ואחיותי מהשבט החילוני / הרב אלי לינקר

הרב אלי לינקר | 16.08.23

פרשנות

צמצום עילת התירוץ / יהודה גליקמן

יהודה גליקמן | 28.07.23
ש

טכנולוגיה למהדרין

להתפנק בשבת וגם לקבל מתנה - מתאים לכם?

כיכר בשיתוף נעם2 | מקודם

טור דעה

זה מה שבאמת גרם לקרע בעם / הרב יצחק ידידיה שינפלד 

הרב יצחק ידידיה שינפלד | 25.07.23

עסוקים ב'דבר אחר'

נבחר ציבור יקר - לי מאוד!  // טור דעה

ארי טננבוים | 01.06.23

שכול בצל הקרע

את אחיי אנוכי מבקש // חננאל אזואלוס

חננאל אזואלוס | 24.04.23

טור דעה

לא ההפגנה עיקר – אלא המעשה! // מנוחה פוקס

מנוחה פוקס | 27.03.23
ש

במיוחד לחג הפסח

מתארגנים לחג עם 'קונים מקבלים' הכי שווה שיש

כיכר בשיתוף קרן החשמל | מקודם

מבט שונה

עסק חרדי, תעזור לנו לעזור לך // טור דעה

ארי טננבוים | 04.01.23

טור דעה

הגיעה עת מלחמה קנאית למען אלקים חיים

הרב אלי לינקר | 01.02.21