כיכר השבת

אריה דרעי בראיון ל'כיכר השבת'

"הגר"ע התפרץ בבכי: אני חי בשביל בחורי הישיבות"

אריה דרעי, יו"ר ש"ס בפועל, מדבר בראיון גלוי לב ל'כיכר השבת' על הכל • על ליברמן: "הוא חבר שלי, אבל הוא פגע בי ובכל הספרדים" • מגלה: אשתי גערה בי על תקרית ה'רוסים לבנים' "זה אריה שאני מכירה?" • "נלך למשא ומתן משותף עם יהדות התורה • וגם: תוקף את ג' על ההתנערות מהחרדים החדשים (בחירות)

153
ישי כהן | כיכר השבת | י"ט בטבת | 01.01.13
(צילום ועריכת וידאו: יעקב לביא)

לפני כחודשיים, לאחר שנים בהם לא שימש בתפקיד בפוליטיקה הישראלית, אולם מאחורי הקלעים סייע לפתרונם של בעיות רבות דוגמת סיפור האפלייה בעמנואל, אריה דרעי שב אל הבית הטבעי שלו, תנועת ש"ס.

היום, מעניק יו"ר ש"ס בפועל אריה דרעי ראיון מיוחד לאתר 'כיכר השבת' בו הוא מדבר על הכל, על ההתעוררות של הפעילים לאחר תרדמת ארוכה, על השד העדתי בקמפיין מפלגת ש"ס, על "אריה שחזר לעצמו", על "אריה שהשתנה" על סכנת הגיוס, וגם על ה'חרדים החדשים'.

"אני מרגיש באמצע קרב" פותח אריה דרעי את הראיון ואומר: "ההרגשה היא טובה, אני מרגיש שיש ב"ה התעוררות גדולה, אני כל כך מאושר, מעמוד השדרה שיש לנו מפעילים בכל רחבי הארץ, מנהלי האיזורים, מנהלי המרחבים, מנהלי המטות, אני כל כך מאושר מהמסר של האחדות, שעבר אצל כולם, ושכולם התגברו על הסיכסוכים, והכח הזה של הרבים, של האחדות, זה נותן הרבה כח, הרבה אנרגיה, למרות שזה קצת קשה, אני לא באותו הגיל, אין לנו לא יום ולא לילה, אני מאוד שמח בעניין".

"אני כבר לא באותו הגיל" דרעי, לפני שנים. (צילום: פלאש 90)

"הגיל עשה את שלו, פעם היה לי יותר כח"

האם משהו השתנה באריה דרעי, הוא אותו אריה של '99'?: "ברור, ברור שהשתנה" עונה דרעי, "אני לא באותו הגיל, הגיל עשה את שלו, אני כבר סבא ל-13 נכדים, אז הייתי בחור צעיר יותר, היה לי יותר כח, היה גם אווירה אחרת, אל תשכח- כל המשפט, כל ה'אני מאשים', כל הרדיפה, זה היה משהוא אחר לגמרי, אל תשכח ש-13 שנה של ניתוק מוחלט, גם כל הפוליטיקה השתנתה".

"מצאתי שטח רדום" אומר דרעי. "מצאתי מצד אחד רצון אדיר של אנשים לתרום ולעשות, אני חייב לאמר שבהתחלה זה היה קשה, היו סיכסוכים, פילוגים, הרבה אנשים חדשים שאני לא הכרתי, הרבה טענות, אבל זה טבעי. מה שאני שמח כל כך- שהצלחנו להתגבר על כל הבעיות הללו, המסר הזה של 'חוזרים הבייתה' ולא מתלוננים חדר לשטח".

דרעי עובר לדבר על אביגדור ליברמן שהציע את תיקי התיירות והתשתיות עבור אנשי ש"ס: "אף אחד לא ידאג לנו, רציתם לקבל דוגמא, קבלתם את אביגדור ליברמן, תיק התיירות, תיק התשתיות, נחזור לתקופה שהיינו לפני ארבעים שנה, יתנו לנו משהוא בשביל להשתיק אותנו, אנחנו חייבים להיות חזקים". בהמשך הראיון, חוזר דרעי ומדבר על אביגדור ליברמן.

"אם יהיה כישלון אני אקח את האחריות" (צילום: כיכר השבת)

אתה חושב שהאחדות הזאת תישאר גם לאחר הבחירות?

"תראה, עיקר המשימה שלנו זה בשטח, ש"ס בלי שטח היא לא שווה, השטח משדר כלפי מעלה".

איך תיראה ש"ס לאחר הבחירות?

"לא חייבים לפתור הכל היום, אני מבטיח שהכל יבוא על מקומו בשלום, קודם כל אנחנו צריכים לדאוג שהעוגה תהיה גדולה, שיהיה בה מספיק מה לחלק, שיהיה מספיק משרדי ממשלה, שיכניסו אותנו לקואליצייה, שיהיו זקוקים לנו, שביבי לא יוכל להקים ממשלה בלי ש"ס, זה המשימה הראשונה".

אמרת שצריך שתהיה 'עוגה גדולה', בסקרים זה לא נראה כך.

"אתה רואה מה זה 'עין הרע', התחלנו ב14-15, כולם התלהבו. טוב, היה את מבצע עמוד ענן באמצע, אני מבטיח שזה יהיה בחזרה בעז"ה, אני מרגיש את זה בשטח".

דרעי לא מהסס ולוקח אחריות: "אם יהיה כישלון אני לוקח את האחריות, אני לא בורח מאחריות".

שני שלישי ממצביעי ש"ס הם בעלי תשובה?

"אני לא יודע להגיד לך.. אין לי את הנתונים המדוייקים", למרות זאת דרעי מתעקש שאין ספק שבעלי התשובה מצביעים לתנועת ש"ס".

לא מעט ספרדים חשים בימים אלו שיש גורמים בציבור הליטאי שלא מצטערים ואולי אף מאושרים לנוכח המאבקים בתוך המגזר הספרדי, לדוגמה עיתון 'יתד נאמן', שלא הסכים להכניס את מכתב המחאה נגד הפגיעה במרן הרב עובדיה יוסף, דרעי, מעדיף ללמד עליהם זכות.

"אני מלמד עליהם זכות, אולי הם עסוקים במלחמות הפנימיות שלהם, אני לא מתעסק בזה, אין לי זמן לזה, שכל אחד יפתור את הבעיות שלו".

"אני מרגיש את השטח" (צילום: פלאש 90)

"תבדיל בין ציבור לבין אישים" עונה דרעי לשאלה האם יצליח לפשר בין המגזרים בעוד המגזר הספרדי עצמו משוסע: "אין לנו בעייה עם הציבור שלנו, ש"ס ב"ה מלכדת את כל הציבור הספרדי שומרי התורה והמצוות, בעלי התשובה והמסורתים, אין מתחרה לש"ס, כל הרבנים מלוכדים, אני קבלתי על עצמי בנדר אני לא באתי לריב עם אנשים, שישמיצו אותי כמה שהם רוצים, אני לא אגרר".

דרעי מוסיף: "אם שאלת מה ההבדל בין אריה דרעי של 99, ב-99 אם מישהוא היה מתחיל אתי כמו שמתחילים אתי היום, אויי- לא הייתי יושב בשקט". בהמשך, דרעי יתייחס שוב לנושא וגם יתקוף את ח"כ אביגדור ליברמן.

"ליברמן הוא לא סמל ההתבוללות"

דרעי חוזר לדבר על ליברמן, ומבהיר את תקרית ה'רוסים לבנים' "אנחנו אוהבים להרוג את השליח לפני.. למה ההודעה הזו יצאה? הרי נהוג להגיד שאיווט הוא חבר שלי, אני הוצאתי את ההודעה, אני חתום עליה, לא הנהגת ש"ס".

"מאוד מאוד פגע בי הכותרת שהייתה בעיתון שאיווט מייעד לחברים שלי את תיק התיירות ותיק התשתיות, הוא לא פגע בהם, הוא פגע בי, הוא פגע בכל ספרדי, מה ההתנשאות הזו?, זה מאוד הפריע לי והוצאתי הודעה מאוד קשה, אני בקשתי שיכינו לי את ההודעה, ובאותו היום הייתי מאוד טרוד בעימות (העימות עם יאיר לפיד בתוכנית 'משאל חם' י.כ), אני גם צריך להתכונן לעימות, ולא הרגשתי טוב, הביאו לי הודעה ואישרתי אותה, אני לוקח אחריות, המילים לא יצאו מפי, לא אני ניסחתי את ההודעה, אבל אני זה שאשרתי אותה בסוף".

"אבל כשבלילה חזרתי לבית, בוש ונכלם הייתי, אשתי שאלה אותי 'אריה- זה בעלי שאני מכירה, אתה מדבר על הרוסים הלבנים, למה לפגוע בהם?', ובאמת התחרטתי, אמרתי לעצמי, תאר לך שאיווט היה מתראיין ב'כיכר השבת' ואומר 'המרוקאים השחורים' מה היינו עושים לו?, ולכן על דעת עצמי, בלי לשאול אף אחד, בבוקר ניצלתי ראיון שהיה לי ברדיו 'גלי ישראל', ואמרתי שאני לוקח אחריות מוחלטת"

"גם הפעילים של בנט נשמעים לרב עובדיה" (צילום: כיכר השבת)

דרעי מדגיש ומחדד: "ליברמן הוא לא סמל ההתבוללות, אי אפשר לקחת לו את זה, אשתו שומרת תורה ומצוות, הבת שלו דתייה, איווט ליברמן כילד בלטביה נלחם כנגד כל הגוים על היהדות שלו, אז אני יכול לקחת לו את זה? חלילה וחס".

דרעי יוצא מכליו בפעם הראשונה מתחילת הראיון כשהוא נשאל על פעילי 'הבית היהודי' הטוענים כי מרן הרב עובדיה יוסף כבר לא הסמכות העליונה, במרומז, תוקף דרעי את הרב אמנון יצחק וחיים אמסלם.

"אני לא מאשים רק את בנט, לצערי הרב זה מתוכנו גם, אבל אנשים שהיו אתנו יחד, אנשים שכאלו קשורים אלינו אומרים את הדברים הללו, וזה הנזק הגדול, זה החילול ה' הגדול ביותר, ללכת ולהפוך את מרן, את מנהיג ישראל, שיושב כל היום וכל הלילה וכותב את ההלכות הכי קשות שיש בתורה, עכשיו הוא כותב על הלכות תרומות ומעשרות, זה ההלכות הכי קשות, הוא כמעט ולא כתב על עליהם, זה נושאים חדשים. אז שייצא הספר חזון עובדיה בעז"ה, על הלכות תרומות ומעשרות, מה אנחנו נגיד?, כל מה שכתוב שם-קדוש, ולא רק אנחנו, גם אלה שתופסים את השלטים ברחובות, הפעילים של בנט, אין להם רב פוסק אחר".

"הכי קל להאשים את בית הרב עובדיה"

"אז בזה הרב עובדיה צלול, בזה הרב עובדיה יודע לפסוק, וזה ההלכות הקשות ביותר. אבל כשמדובר בדברים שלא מתקרבים ברמת שיקול הדעת, בכל מה שקורה בהנהגת הציבור, אז פתאום הרב לא שולט?, זה תחילתה של אפיקורוסות, הרי מה עושים המשכילים- 'הרבנים שיעסקו בתורה- אבל בהנהגת הציבור מה הם מבינים?', הם לא מבינים מה-זה המושג של דעת תורה, מאיפה זה בא?".

דרעי ממשיך וזועק מקירות ליבו: "אני אומר לך, אני נמצא שם כל סעודה שלישית (בבית מרן הגר"ע יוסף י.כ), אין פרט שמרן לא שולט, אז לבא ולאמר על מרן כזה דבר?, זה אנשים יש להם אינטרסים, בעיקר אישיים, וקשה להם להתמודד עם דעת תורה של מרן אז הם מצאו על מה ליפול".

דרעי לא מסיים בזאת וממשיך לתקוף, ומתייחס לטענות כביכול בני משפחתו של הרב עובדיה יוסף הם הדמות הדומיננטית בש"ס: "עם כל הכבוד צריך לזכור מה-זה 'בית הרב', בית הרב זה אנשים שחמש עשרה שנה ויותר מוסרים את נפשם כדי לשרת את הרב, הם איבדו את החיים הפרטיים שלהם בשביל הרב, אז כמובן שהכי קל זה להאשים אותם בכל דבר. גם אם יש לך טענה צודקת, אז מה?, לשרוף את הכל?, וזה התוצאה, שבחורים צעירים עם שלטים אומרים שהרב לא קובע, מה זה צריך להיות?, ככה אתה רוצה לגדל דור, זה הנזק, על זה אני בוכה, וזה נזק שבלי יכופר, בלתי יכופר".

דרעי: עברתי מתקפה בעיתונים החרדים בגלל מלחמתי באפליה

דרעי מתייחס לשד העדתי שעלה בקמפיין ש"ס "אם השד לא היה קיים, גם קוסם הכי גדול לא היה מצליח להוציא את השד מהבקבוק, תאמין לי שאין בקבוק כזה גדול שיכול להכיל את השד הגדול הזה, בכל תחום ותחום שאני יכול לתת לך נתונים יש אפלייה".

"מוכן להילחם בכדי לסיים את האפלייה" (צילום: כיכר השבת)

דרעי מונה מספר דוגמאות בציבור הישראלי שבהם הספרדים מופלים, ומתייחס גם לסוגיית הסמינרים ומוסדות התורה החרדיים המפלים בין ספרדים ואשכנזים: "אני אזעק את הזעקה, על זה אני בוכה, ביום הראשון זעקתי על זה, ואתה יודע שאני חטפתי על זה במאמרי מערכת בעיתונים חרדים, גם הם לא אוהבים לשמוע את האמת בפנים, דווקא בתוך הציבור שלנו, ציבור מוסרי, לומדי תורה, שומרי תורה, אנחנו לומדים את אותה תורה, את אותו רמב"ם ואותם מפרשים, גם אם אני רוצה לשכוח אני לא יכול". דרעי מודה: "אין פתרון מיידי, יש לנו בעייה באמת קשה, אני עברתי את הגיל ואני מוכן להילחם על זה".

למה ש"ס לא נלחמת על קולות החרדים החדשים?

"יש לי הרבה פניות, אבל קודם כל אני חייב לאמר שזו גם טעות קשה של היהדות החרדית, אז בסדר, הם לא ממשיכים בכוללים, אבל הם מנהלים אורח חיים חרדי, הם רוצים שהילדים שלהם ילמדו במוסדות חרדים, אם הם לא הצליחו להיות גדולי תורה והם רוצים שהילדים שלהם יקבלו חינוך ישיבתי, למה להרחיק אותם? יש איזה עבירה בתורה לעבוד?, למה באמריקה אנשים שעובדים וקובעים עיתים לתורה הם חלק מהחברה החרדית, אין שם סוג א' וסוג ב', זה טעות גדולה מאוד".

בנושא גיוס בני הישיבות, מגלה דרעי, כי ש"ס ויהדות התורה ינהלו משא ומתן משותף מול הליכוד לפני כניסה לקואליציה, בכדי לוודאות שהאינטרסים החרדיים ישמרו "לפני התיקים, לפני כל נושא אחר, אנחנו ויהדות התורה, נלך ביחד למשא ומתן- לא נלך לבד, שעל נושא היסוד שלנו, נושא גיוס תלמידי הישבות, הנושא של קיצוצים, הנושא של נישואים אזרחיים, כל זה אנחנו צריכים לנהל בהתחלה לפני שאנחנו מדברים על תיקים בכלל"

זה תנאי הכרחי, בלי זה אתם לא נכנסים לממשלה?

"יעלה על דעתך שאנחנו נכנס לממשלה כשחלילה וחס תהיה חרב של סכנת גיוס תלמידי הישבות, לא שמעת את הזעקה של הרב עובדיה יוסף, שהתורה בסכנה".

דרעי לא מסיים בזה, ומתאר את תחושתו של מרן הגר"ע יוסף כשהוא מדבר על נושא גיוס בני הישיבות: "הרב התפרץ בבכי ואמר שהוא מרגיש שהקב"ה השאיר אותו בחיים והציל אותו מהמחלות שהיו לו, מהסכנות שהיו לו, בשביל לשמור על הבנים שלו, על תלמידי הישיבות, כך הוא מרגיש, שהפקדון הזה של תלמידי השיבות מופקד בידיים שלו, אצל הרב זה התנאי הראשון השני והאחרון".

תוכן שאסור לפספס
153 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
72
יהודים יקרים עורו משנתכם אתם לא קולטים שכול הבלאגן זה עצת הס'מ לגרום לנו לחלוק על גדולי ישראל! הזהרו!!!!!!!!!!!!
אליהו15.01.13
71
אנחנו לא פרייארים,ניפגש בבחירות על כל המשחקים שש"ס עשתה לנו, הפעם יש אלטרנטיבות לש"ס,לכן לא נצביע ש"ס.
חרדי עובד02.01.13
70
שס אלופים בהוראות הקבע בכל מוסד שס יעמותה שאם תעבדו בה תהיו חייבים לחתום על הוראת קבע בכל אופן כך זה בבית שאן
עליזה01.01.13
וזה פתח לעשירות למה את רואה זו בעין צרה?
עשר תעשר03.01.13

הצגת כל התגובות

69
העם רוצה וצ-ר-י-ך!!! את אריה בממשלה!!! רוצים ש"ס גבוה..גבוה!!
נהוראי01.01.13
68
הרב שטיינמן מעולם לא נתן הסכמה לכך, גם אם תבוא אתה ותגיד לרב שטיינמן שאתה רוצה לפתוח מפלגה, לקחת קולות של חילונים ולפעול למען הדת הוא יגיד לך ברכה והצלחה. זה נקרא שהוא תומך במפלגה שלך? ואל תשכחו שיתד פרסם לפני מכתב מפורש שהרב שטיינמן תומך רק ביהדות התורה. הרב שטיינמן לא תומך במפלגתו של הרב אמנון יצ
המצטט01.01.13
67
חבל ששס רסקה את עמה הציבור לא פלסטלינה שאפשר לשחק בה
שסניק לשעבר01.01.13
66
ש"ס ממריאה מעלה מעלה..!!!!!!1
דודו31.12.12
65
שמעתי בקשב רב לכל הראיון עם רבי אריה ויש לי שאלה הרי ההפליאה של הספרדים קימת מאז קום המדינה שס בכנסת 25 שנה מה שיניתם בסמינרים באפליה? מה שיניתם בישיבןת? מה שיניתם בתלמודי תורה? בני לומד בתלמוד תורה שיש שם 97 אחוז ספרדים ולומד במיבטה אשכנזי כי המנהל אשכנזי אז מישהו יכול להסביר לי מה שיניתם ? רצוי שר
משה31.12.12
מאז שס אלפי ת''ת ישיבות ב''כ מקואות ואתה אומר איפה השמש זורחת.... איפה הים כשאתה לידו....
תפסיק לשקר31.12.12
64
יגרום נזק רב לש"ס בבחירות. לא חושב שאצביע ש"ס בבחירות האלה.
אפרים31.12.12
63
הליכוד זאת מפלגה ש-90% מהמצביעים שלה מזרחיים וכמה חכי'ם מזרחיים יש אולי 5-10 חכי'ם מנצלים וזורקים זה הליכוד פראירים רק מתחלפים תתעוררו עושים עליכם סיבוב הליכוד
אבי31.12.12
62
אחינו! לשון הרע ורכילות כרוך בהם .....איסורים..ה' ירחם (עיין החפץ חיים עמוד ראשון ועד אחרון) עזבו,הרי בסוף כל אחד יבחר מה שיבחר...!!! וה' יקבע מי ומה, עזבו הכל שטויות...
202.01.13
61
רק בשס יש מנהל שלא סיים ישיבה ופילו לא 12 שנות לימוד אמת יש בבית שאן ב"יס כזה של שס עם מנהל ללא שום השכלה בושה
עליזה01.01.13
לה?
שמשון02.01.13
שגם הם יושבים בכלא (הפלא ופלא...) ויש עוד כמה חברה עם תוארים רבים שהם חלאות אדם יש אנשים שהם פשוט חמור נושא ספרים ואין להם כלום בלב אני מעדיף מנהל עם נשמה בלי תואר מאשר הפוך...
א.נ03.01.13
60
בואו תראו מה הולך פה, הם לא נותנים לנו הספרדים דריסת רגל. ר' אריה, מה קורה עם החיידר בגבעת שאול? החיידר הגזעני ביותר שקיים היום בעולם!!!!!!!!!
ספרדי01.01.13
59
ודרעי הוא פרופסור לעבודה על ציבור, ובמיוחד על ציבור המתנהג כעדר עיזים עיוורים מרצון.
דן סגל01.01.13
58
דרעי העם אוהב אותך.
גלעד01.01.13
57
אריה , עם דיבורים אמתיים!! אנחנו רק עם ש"ס.
בני01.01.13
56
בתבונה
אבי01.01.13
55
ש"ס חזקה.
דורי01.01.13
54
דיבורים כמו חול ואין מה לאכול ש"ס 30 שנה בממשלות ישראל ושום דבר באפליה נגד ספרדים לא השתנה רק נהיה יותר גרוע העיקר שהבנים של ח"כי שס לומדים אצל האשכנזים ושכל עמך ילכו לכפרות המצב בשטח שרוב מצביע ש"ס הבינו ששס זאת אחיזת עיניים הכי גדולה שיש אריה מוכר לכם לוקשים שימו לב בקדנציה הנוכחית כל ההצבעות שה
ראשון לציון02.01.13
53
שכונת גבעת שאול דוגלת בטיהור אתני. לא יעזור שום דבר. נקודה. רק לעצור להם את התקציב.
ספרדי01.01.13
52
שמעו נגר כמובן
גלעד01.01.13
סי, יאיר לוי, יאיר פרץ, חוגי ועוד היד נטויה!
רונן02.01.13
51
ש"ס נצביע ש"ס נבחר , ש"ס היום שבביל מחר ! ש"ס הביטחון שלכם !!! ש"ס ועוד פעם ש"ס בשביל מרןן! יש כאלו שמסתתרים ולא אומרים את זה בגלוי !!!!! התלבטתי היום וחשבתי ואז שיכנעתם אותי לבחור ש"ס !!!
אשתו של ר אמנון01.01.13
50
אם היתם נותנים לקב"ה לעשות את העבודה מצבכם היה שונה היום
סולי02.01.13
49
פחות צפון אפריקאים. פחות פשע. זה לא סיסמא. זה יכול לשנות לכם את המציאות. חברה.. בחרתם עשרות שנים בש"ס. מה קיבלתם? מימנתם ארגון פשע צפון אפריקאי. שמתיימר להיות כמו הסוחרי סמים בקולומביה. כיף לכם עכשיו? מה אתם מכורים לסבל? אני מציע לכם בכל ליבי. אם אתם רוצים שינוי במדינה הזאת. תבחרו במפלגות שכבר הוכיח
ג'ראח דרעי01.01.13
48
עליה נאמר אישה בונה...
אתי01.01.13
47
וגם האמוראים עבדו לפרנסתם. חרדים לכו לעבוד. לא האישה צריכה לפרנס-"כל כבודה בת מלך פנימה"
פופאי01.01.13
46
אריה דרעי!
גל01.01.13
45
אין על אריה דרעי!!! אנחנו בוחרים רק ש"סס. כדי לעשות נחת למר"ן ולקב"ה.
שר31.12.12
44
שס אולי רק בבחירות הבאות תעלה קצת אבל הפעם הם יאכלו את הכובע של עצמם אחרי ששכחו מבית שאן הם שוב נזכרים אבל מאוחר מידי הרבה צריכים ללכת הייתה
עליזה01.01.13
43
אריה כבר הוכיח שהוא יודע "לעבוד", והוא שילם ע"ז ביוקר.
יאיר01.01.13
42
צחוקים איתכם??!!
הדס היפה! 01.01.13
41
האם אריה יעזור לספרדים או יתחנף לאשכנזים כבעבר
ספרדיה02.01.13
40
הנקודה היא שאריה דרעי משתמש ברב לא עלינו כדי לקדם את האינטרסים שלו אז בעצם כשהוא אומר על אפיקורסות הוא מתכוון למי שמפריע לאריה לבצע את זממו עיין ערך אוסלו ומסירת שטחים אריה לא בוחל בשום אמצעי ועליו יאמר מאן שאשתמש בתגא חלף מן העולם...לא תקום רעה שנית
שמואל01.01.13
39
חזרתי בתשובה ועדיין חוזר בעזרתו של הרב אמנון יצחק שליטא ואני יילחם בשבילו ב׳׳ה עד הטיפת דם האחרונה שלי!!!!! (מאמין שיש עוד עשרות אם לא מאות אלפים כמוני) עד שתסבירו מה הוא עשה לא בסדר??? כל הטענות שלכם עד עכשיו רופפות ואני רואה כאן רק סיכסוכים ושטויות שלא מתאימות אפילו לאנשים הכי שפלים שיש. שיהיה יום
אוהב מרן01.01.13
38
על מי אתם עובדים? טיפל באפליה בעמנואל? במקום לחזק אל ללום שהעיז ועשה מעשה ונלחם בממסד האשכנזי המושחת(!) הוא זרק אחריו אבן. שס ואריה דרעי מעולם לא נלחמו ולא ילחמו באפליה פשוט הם מפחדים מהאשכנזים שיעשו מהם 'מוסרים' כפי שעשו לללום. שס... אני נגעל מכם עד עמקי נשמתי! (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
שימי.01.01.13
37
מקדנציה לקדנציה אתם רק מבטיחים אבל כלום במיוחד בבית שאן מושחתים מקבלים כסאות ומשכורות על חשבוננו
גלעד31.12.12
36
איזה בן אדם חכם ר' אריה דרעי, איזה תשובות, לא מתחמקות אלה לעניין וטובות ועם הרבה חכמה. דרעי טוב לממשלה.
שגיב31.12.12
עכשיו שים את הרב אמנון יצחק לידו ותראה מה שה חכמה המדינה תרעד!!!!
שי01.01.13
35
אנחנו תומחים בדרעי כל הזמן.
יאיר31.12.12
34
רבנים כמו מרן רבנו עובדיה יוסף שליט"א והרב אמנון יצחק ודומיהם הרב אלבז הרב שטיינמן הרבה חיים קנייבסקי ועוד שחיים למען כלל ישראל ולא למטרות אישיות אוהבים אתכם ומצפים לחזרה בתשובה וגאולה . אמן
חנוך03.01.13
33
אנחנו שומעים רק לגדול הדור כי כך אנחנו מצווים לעשות. אנחנו נבחר רק בש"ס, כי כך מר"ן פסק לנו!!!
שמולי01.01.13
32
הרב. הצדיק הקדוש בוכה לישיבות כי הוא יודע מה זה הרב אמנון יצחק רוצה שיהיה טוב לעם וכל השאר בוכים מי יקבל כסא וכסף וכבוד
מוש מוש01.01.13
31
"לך בכוכך זה והושע את ישראל". אשריך ר' אריה! אנחנו אוהבים אותך ומחזקים את ידך.
איתי31.12.12
30
אין על העקיצות של אריה
מנוח31.12.12
29
לבא ולראות את השחיתות של שס בבית שאן אוכלי חינם עליהם נאמר לא על בני הישיבות ח"ו
אפריים31.12.12
28
כל הכבוד ר' ארי' אין כמוך
אחד 31.12.12
27
דיי כבר לבכות!!!!!
אריאל..2331.12.12
26
אנחנו מקשיבים רק לר' עובדיה יוסף שליט"א, ה' יאריך ימיו ושנותיו. אמןןן! אנחנו עושים למר"ן נחת ובוחרים ש"ס!! "ש"ס נצביע ש"ס נבחר...."!
נריה01.01.13
25
לא תצליח לקנות אותנו אריה עם סיפורי המעשיות שלך.שבענו מהם די והותר ש"ס לא עשתה ולא תעשה שום דבר לטובת מצביעיה הנאמנים אנו מתביישים שהצבענו ש"ס עד היום . (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
אלי כהן01.01.13
24
אנחנו פשוט חולים עליך!!! אתה הגאווה שלנו!!!
איתם סופר31.12.12
אנחנומרנין לנו לא אוהבים אוהבים רק את מרן ואת הרב אמנון יצחק שליטא
בן יעקוב01.01.13
23
מדבר יפה {אפי' שאני אשכנזי}
ההוא מאסיה31.12.12
22
שהכסף ילך לעיירות פיתוח ולא למדינת ת''א אנחנו המזרחים הרוב במדינה ואנחנו ניקבע לאן ילך הכסף לפתח את עיירות הפיתוח להקים שם מפעלים והייטק לא עוד מדינת ת''א
מצביע לש'ס31.12.12
21
עזבו אלי ישי. אנו אין לנו אלא מרן! שס חזקה מרן שמח! מרן שמח התורה שמחה! חייבים פשוט חייבים ששס תהיה חזקה למען מרן! שס ומרן חד הם! (אגב חבר מזרוחניק שלח לי לינק למאמר מרושע ממש באתר כיפה של המזרחיסטים שאיזה אחד אומר להפריד בין מנהיג שס לבין היביע אומר, וכותב החצוף הזה ששס גרמה נזק לרב עובדיה!!! אב
חסיד של מרן01.01.13
20
בוחרים רק ש"ס!!! ר' אריה דרעי הוא גאווה לש"ס!! אנחנו מחזקים את ידך ואוהבים אותך.
יונתן31.12.12
19
אריה היה כדאי שתסנן את המשפט של "הבית היהודי".
....31.12.12
18
אין עליך אריה כמה ציפינו וחיכינו לך ברוך הבא רק שססססססססססססס
ניסו31.12.12
17
ובוחרים רק בש"ס. ר' אריה דרעי הוא טוב בשביל כל עם ישראל.
אושר31.12.12
ונזכה להשפיע שפע ברכה והצלחה לנו ולכל עמו ישראל כולל ש"ס
ס"ט31.12.12
נבחר כח להפריע!!! אוקי?!!!!!!!
שחר01.01.13
16
זו הדייסה שאריה וחבריו בישלו ואותה הם יוכלו
יודית02.01.13
15
לשמוע אותך וכמובן לראות אותך אתה מביא לנו אושר ושמחה בעזרת ה' שס חזקה עם 20 מנדטים וזה רק ההתחלה !!!
אלי01.01.13
14
לא מרגש שפגע בך!!!!
מירי31.12.12
13
עובדים בכל הארץ לתנועה לכבוד מרן אריה חזרת עוררת אותנו היינו רדומים התנועה התעוררה איזה אקשן ברחובות חולים על זה בזמן הבחירות
נ נח 31.12.12
12
אריה חזרת לבית, חזרת בגדול!!! איזה אדם חכם אתה. ה' ישמור אותך ושתצליח.
שרון01.01.13
11
חזר להיות אריה החזק שמשיב אש לכל כיוון מי שראה את העימות שהיה לו עם לפיד אין על אריה בעולם תיהיה חזק ותצליח אנו רוצים לראות את אריה של 99 עם כל הכח..................
אוהב את אריה01.01.13
10
רשעים הם והפסל ימח שמם אמןןןןןןןןןןןןן כל נצים במקרא: דתן ואבירם כל מחלוקת אצל חרדים: יתדהמן והפסל
יודי שפוי31.12.12
9
אין על אריה דרעי. אנחנו בוחרים ש"ססס! כדי לעשות נחת למר"ן ולקב"ה!!!
בוני31.12.12
8
די להנציח את המסכנות
אסתי31.12.12
7
רוב הספרדים אנשים ישרים הגונים, המתפרנסים מיגיע כפיהם, ולכן מתביישים במפלגת ש"ס.מי התיר לו לדבר בשם הספרדים?
דן סגל31.12.12
6
המלךךךךךךךךך!!!!!!!!~
רענן31.12.12
מי שחכם יראה סרטונים ביוטיוב על הרב אמנון יצחק ואז ישפוט
יניב01.01.13
5
את זה רק בציבור החרדי בציבור הכללי אין שום אפליה כשהייתי חילונית היו לי המון חברות אשכנזיות רק כשחזרתי בתשובה הרגשתי את הגזענות המגעילה הזו ככל שתדברו על זה כך זה יתחזק חבל..
לירון31.12.12
אצלנו לא נכנס ספרדי
חילוני31.12.12
4
תתבייש לך
ספרדי גאה31.12.12
3
לא עוד מזרחים שיזרקו לנו איזה גרושים כדי שנעבוד בשבילם אנחנו איתך אריה ומאמינם בך
יוסי31.12.12
2
כל שס היא בושה ספרדית אחת גדולה במיוחד בבית שאן
סיון31.12.12
1
כולנו עם דרעי, ומחזקים את ידו.
תם31.12.12
אולי גם יעניין אותך
פוליטי מדיני

"יש תאריך"? רה"מ נתניהו דחה פעמיים את הפעולה ברפיח

יוני גבאי | 08:12

בדרך לבחירות?

הדילמה של נתניהו: סמוטריץ' ובני גנץ עם אולטימטום נגדי

יוני גבאי | 28.04.24

מתקפה חריפה

השר סמוטריץ' מאיים לפרק את הממשלה "אם תניף דגל לבן"

יוני גבאי | 28.04.24

עסקת החטופים

"נתניהו משנה את עמדותיו מקבינט המלחמה לקבינט המורחב"

יוני גבאי | 28.04.24

השיח מול חמאס

סמוטריץ' נגד המתווה המוצע: "מעכשיו רק פגזים והפצצות"

יוני גבאי | 25.04.24
ש

בזמן המסוגל

הם יהיו שם לבד ביער, במשך כל החג, רק בשביל להתפלל עליכם  במקום הקדוש

כיכר בשיתוף ועד הרבנים | מקודם

לפי מקורות זרים

מנהיג החמאס סינוואר יצא מהמנהרות וסייר בשטחי הקרבות

יהודה גל | 24.04.24

"טוב שחליווה התפטר"

סמוטריץ': אסור שהרמטכ"ל יהיה זה שממנה את המחליפים 

ישי כהן | 24.04.24

"תזמון מכוון"

בישראל מעריכים: הסנקציות האמריקאיות ייכנסו לתוקף

ישראל גראדווהל | 21.04.24

"מי זה יכול להיות"

נתניהו לגלנט: ״בכל פעם שאני יושב לפגישות - הכל מודלף"

יוני גבאי | 21.04.24
ש

הכרות עמוקה עם המגזר

מחדשים תנור או מקרר לפסח? מצאנו לכם את המחיר המשתלם ביותר

כיכר בשיתוף חשמל הקרן | מקודם

מתייחס לעסקה

נתניהו בסרטון לפסח: "מה נשתנה הלילה הזה ומה לא?"

יוני גבאי | 21.04.24

הצהרה לרגל פסח

גנץ: "לא וויתרנו על החטופים - מחבלי חמאס אינם חסינים"

יוני גבאי | 21.04.24

גיבוי ללוחמים?

מיכאלי על הגדוד שצפוי לסנקציות: "היה צריך לפרק מזמן"

יוני גבאי | 21.04.24

האשמה נגד החיילים

לפיד תקף ומה התברר? התקרית התרחשה בתקופת ממשלתו

יאיר טוקר | 21.04.24
ש

האם הגאולה קרובה?

"בספרא דא יפקון מן גלותא" • אתגרי המלחמה בראי הזוה"ק

כיכר בשיתוף מכון המאו"ר | מקודם

"אמשיך לומר את האמת"

"דרדלה"? בן גביר מגיב: "חייב להיענות בתגובה חריפה ביותר"

ישי כהן | 21.04.24