כיכר השבת

חוק עונש מוות למחבלים

'יהדות התורה' דורשת: דחייה או שנמנע בהצבעה על החוק

חוק עונש מוות למחבלים מעורר סערה. ליברמן נטש בזעם את ישיבת הממשלה, ב'דגל' נוטים שלא לתמוך ובנתיים ב'יהדות התורה' הודיעו כי אם החוק יעלה היום להצבעה - הם יימנעו (חרדים בארץ)

61
ישראל כהן וישי כהן | כיכר השבת | עודכן ב-ט"ז בטבת תשע"ח | 03.01.18
הכתבה פורסמה ב-ט"ז בטבת תשע"ח | 03.01.18
גפני וליצמן יוצאים מלשכת נתניהו
גפני וליצמן יוצאים מלשכת נתניהו (צילום: כיכר השבת)

בשעות הצהריים (רביעי) צפויים חברי סיעת 'יהדות התורה לקיים דיון בנושא התמיכה או ההתנגדות לחוק עונש מוות למחבלים שיובא לדיון במליאת הכנסת על ידי מפלגת 'ישראל ביתנו' בראשות שר הביטחון אביגדור ליברמן.

במהלך ישיבת הממשלה שדנה בנושא התחוללה דרמה כאשר ליברמן נטש בזעם את הישיבה כשהתבררה לו ההתנגדות הצפויה לחוק. נתניהו יצא כדי להרגיעו והישיבה הופסקה.

ל"כיכר השבת" נודע כי בסיעת 'דגל התורה' נוטים שלא לתמוך בחוק ויעלו את האפשרות לדיון בפני כל החברים. הסיבות לאי התמיכה הינם גם עקרוניות זאת משום שמדובר בתקדים מסוכן אך גם בשל היחס ל'ישראל ביתנו'.

בסופו של דבר החליטו ב'יהדות התורה' כי במידה והחוק יעלה להצבעה יום - הם יימנעו, ובמידה ויעלה בשבוע הבא הם ייכנסו להתייעצות אצל גדולי ישראל.

יו"ר ועדת הכספים, ח"כ משה גפני אמר כי "הסוגיה של עונש מוות למחבלים היא כבדת משקל, בעלת השלכות משמעותיות ודרמטיות. אנו נתייעץ עם גדולי התורה בסוגיה, וללא הכרעתם הברורה בנושא, לא נצביע על החוק הזה".

בעקבות המהומה בקואליציה סביב החוק של ליברמן במקביל לבלגן סביב חוק המרכולים, זימן ראש הממשלה נתניהו את ליצמן וגפני לדיון בלשכתו.

ל"כיכר השבת" נודע כי נתניהו לא הצליח לשכנע את יהדות התורה להצביע היום בעד החוק הזה. ליצמן וגפני הבהירו לנתניהו כי החוק יעלה היום הם יימנעו.

גורם בכיר בסיעה הליטאית הסביר כי החשש הוא שתמיכה בחוק תוביל לכעס בקרב הח"כים הערבים וכך לא יוכלו לקבל את תמיכתם בחוקים החשובים לציבור החרדי.

"לא חייבים להתנגד אפשר להימנע או לצאת מהמליאה אבל לתמוך לא שווה לנו", מסביר הבכיר. לדבריו, "יותר מנקמה בליברמן על התנגדות מפלגתו לחוק המרכולים יש כאן רצון לשמור על ערוץ פתוח עם הערבים".

"מספיק סבלנו בגלל התמיכה בחוקי הימין הקיצוני כדוגמת חוק המואזין ועוררנו עלינו כעס מיותר בקרב חברי הכנסת הערביים", הוא מסביר.

לדברי הגורם: "יש לנו החרדים יותר מה להרוויח מהח"כים הערביים מאשר מישראל ביתנו. כבר הרווחנו מהם. בחוק המרכולים הם היו איתנו כאשר אחד מהם יצא זאת לעומת ישראל ביתנו שסירבו אפילו להתקזז".

"התקווה היא שאם נימנע בחוק עונש מוות למחבלים הם יסייעו לנו בחוקים שחשובים לנו זאת לעומת ליברמן שממילא מתנגד", מוסיף הגורם.

תוכן שאסור לפספס
61 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
34
לחיי אדם - והמבין יבין. גם כן חרדים.........
אוראור11.07.19
33
(נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
ללא שם03.01.18
32
יהדות התורה מעדיפה את המחבלים העיקר בתמורה לבצע כסף בושה וחרפה
רר03.01.18

הצגת כל התגובות

31
מהכרות עם המקרה של האברך שהשב״כ הלביש עליו את הרצח בדומא והוא חף מפשע. יבואו ארגוני שמאל ימח שמם ויגידו שגם הוא מחבל וצריך הוגנות מה יהיה ? יבוא שב״כ ויעשה רציחות נוספות כשזה מתאים פוליטית וילביש על מסכנים גם אותם נחליל במוות למחבלים ? השמאל לא יוותר. (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
מהבטן03.01.18
30
להימלך בגדולי ישראל צריך על כל דבר ועל כל שעל... כיצד הם לוקחים החלטה על דעתם מבלי שנמלכו קודם עם גדולי ישראל על כך? שלא יספרו לנו בבחירות שהכל נעשה על פי דעת גדולי ישראל... ממש לא! זה אחת מהראיות לכך...
עמיקם03.01.18
29
כופר בכל עובר על הכל חסר אמונה פושע ואין לו חלק לא בזה ולא בבא. ליברמן בעניין זה גש לאחד הגדולים המנהיגים את אלה ושאל מה דעת תורה בזה. התשובה ברורה וחד משמעית בדיוק כמו לשאול האם מותר לחלל שבת. ולא זו אלא שהם היו חייבים לחוקק חוק זה וכל חוק שהם יכולים לחוקק בממשלה בה הם יושבים שסביר שיש לו הסכמה רחב
ללא שם03.01.18
28
עוכרי ישראל (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
חסוי03.01.18
27
בהכרח צריכים לדון לגופו של ענין: אם עונש מוות למחבלים יפחית שפיכות דם יהודי איך אפשר שלא להצטרף בעד החוק תמוה תמוה תמוה פיקוח נפשות דוחה הכל בכל מכל
יואל משה03.01.18
26
שמגיע דיון משמעותי להלחם בטרור הן ממחבלי הפלסטיני והן ממחבלי הפלס-טיני נוטים בחכמולוגיה מסולפת וקרדנלוגית טפשית לטובת המחבלים, נמאס נמאס נמאס נמאס נמאס נמאס נמאס מכל ח"כ במפלגת דגל ויהדות המגינים לכל הפורעים
גיוואלד03.01.18
כל פעם שהימין ההזוי רוצה להכניס חוקים שמסכנים יהודים יש לנו ב"ה את החכי"ם השפויים של דגל התורה שעוצרים את הטירוף. החוק הזה יותר מסוכן ליהודים ממה שאתה חושב.
שום גיוואלד03.01.18
25
תתבישו לכם רפורמים אפילו את השבת מכרתם למען שלמוני ישיבות. מעניין מה כתוב בספר הקדוש של העם היהודי(התורה) על אנשים כמותכם גם בתורה היו קהלים שהלכו נגד העם המלכות והתורה והצליחו להשמיד את מלכות ישראל (מישהו מכם זוכר את חורבן בית שני?) מקווה שיבוא יום שעל פי חוק תהפכו להיות כמו הסיקריקים או נטורי קרטא
ANTI PC03.01.18
24
הבא להורגך השכם להורגו! מי צריך טובות מערבים? ימח שמם וזכרם! יש לנו את ה' לא צריך אף אחד! חייב להפחית את הפיגועים חיי אדם מול אינטרסים מפגרים שלכם?! אני מזועזעת!!!
......03.01.18
שחייבים להפחית את הפיגועים. אך לא כולם מאוחדים בדעה שהוצאה להורג של מחבלים יפחית את כמות הפיגועים. יש הטוענים הפוך. אשר על כן טוב יעשו יהדות התורה אם לא יתערבו בנושא הרגיש הזה.
פעפער03.01.18
23
הפחתת הפיגועים בישראל חשובה פי כמה מהאנטרסים של דגל התורה וזה אולי יעזור להפחית פיגועים הבא להורגך השכם להורגו!!
א03.01.18
ולא חלילה להיפוך.. הרי מדובר במתאבדים.
נפתלי03.01.18
זה לא הכוונה של הפסוק ..... (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
פי אם03.01.18
22
חברה לא להתלהם הרי כולנו יודעים שמדובר כאן בחוק הצהרתי בלבד!!! שלעולם לא יעבור בקריאה ראשונה... החוק היא לא יותר מתעמולת בחירות לישראל ביתינו ולכן להגיד שהחרדים מעדיפים אינטרסיים אישיים על פני שיקולים כבדי משקל אינו נכון בהחלט!!!!
isac04.01.18
21
איך הם מעיזים לחשוב כך אלה ערבים ומהם לא תהיה שום תמיכה הם חיים באשלייה רצינית מעבר לכך איפה התורה שלהם כתוב במפורש לא תיקום ולא תיטור מזה ההתנהגות הזאת כמו ילדים קטנים מעבר לכך מהם מראים לכל אומות העולם שאין אחדות בכנסת אז מה נשאר לנו כעם ואיפה היהדות שלהם אם לא יודעים לקיים בפשטות את התורה שלנו שי
דפנה03.01.18
גברת דפנה הנכבדה בתורה גם רשום הבא להורגך השקם להורגו על תסתכלי רק על מה שנח לך חוץ מזה נח לך עם זה שנהרגים יהודים שהם אחים שלך (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
בדוי03.01.18
20
ציטוט: " בסיעת 'דגל התורה' נוטים שלא לתמוך בחוק ויעלו את האפשרות לדיון בפני כל החברים". מה החכי"ם מחליטים, מה עם דוד שפירא, לא שואלים אותו ?
חיים03.01.18
19
החשש הוא שתמיכה בחוק תוביל לכעס בקרב הח"כים החרדיים?
גולש03.01.18
18
עכשיו צאו
ציפפואה03.01.18
17
בית המשפט לעולם לא יפסוק להרוג מחבל הם הרי משחררים כל הזמן את המחבלים. בכל מקרה זה רק חוק הצהרתי
ימיני קיצוני 03.01.18
16
יהדות התורה נבלים ברשות התורה (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
משה 03.01.18
שאפו לחכ"י יהדות התורה.
מוטל ממעלה אדומ03.01.18
15
(נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
אייל03.01.18
או ח"ו להיפוך? מנין אתה יודע??
כהנא03.01.18
14
צריך לנקום בליברמן את כבוד השבת ולהפיל לו את החוק.
nbh03.01.18
13
האם עונש מוות למחבלים טוב או לא? הם אפילו לא מתעסקים בזה מעניין אותם מה יקבלו מהערבים כשיעזרו להם לשמור על המחבלים שלהם בחיים... הם לא אמורים ללכת לגדולי הדור ולהתייעץ איתם האם החוק טוב או לא??? רוב הבוחרים בחרו בהם כי כך ציוו הרבנים ועל דעת שהם שלוחים בלבד. כל דיון עצמאי שלהם הוא בגידה בציבור הבוח
יהודה03.01.18
12
ס"מ
שי ב03.01.18
11
לא תומכים.אנחנו לא נצביע להם. גם כך כלום הם לא עושים לציבור שלהם. ביבי לך באמת הביתה פחדן . (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
קובי03.01.18
10
בסך הכל הם (החכי"ם החרדים)פועלים בקור רוח ועם היגיון שכלי קר, ולא מתוך הבטן ומתוך אינסטינקטים, ועל זה לבד מגיע להם צל"ש. מהחוק הזה לא נרוויח כלום, גם לא שכמות הפיגועים תרד, מקסימום נרוויח סיפוק ליצר הנקמה, לעומת זא אם נתמוך בחוק נהיה פראיירים של ליברמן שבכל מקרה הוא נגדינו בכל נושאי הדת. לכן ברור שע
חרדי עם שכל03.01.18
9
(נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
יוסי03.01.18
8
רואים שיש כאן דעת תורה כבר התבטא מרן זצ"ל על ליברמן קשות רק הערה אולי ליברמן כשר הביטחון יתנגד לחוק הגיוס?
חוק טיפשי03.01.18
7
בושה וחרפה! במקום לחשוב פוליטיקה שיעבירו לעצם בראש תמונות של יהודים שנרצחו בצורה אכזרית! שיעבירו בראש תמונות מהטבח של משפחת פוגל, משפחת סולומון, משפחת שבו.
סימה03.01.18
נס שהם לא נכנעים לטירוף של הימין הקיצוני זה עלול לגרום חלילה ליותר שפך דם יהודי. כאילו שמוות זה מפחיד אותם... הרי מדובר בחיות שבאים להתאבד. שלא נדע. שורה תחתונה: צריך לשמור על השפיות ולא להיכנע לתכתיבים של הימין הקיצוני ההזוי.
שמערל03.01.18
לך שככה אתה משווה אותן למחבלים? למה אתה מעליב רק את החיות ולא את המחבלים? למה אתה עושה את זה? לך תתנצל ומיד בפני החיות על ההשוואה המעליבה הזאת - לו היו יודעות ויכולות לקרוא - כבר היו תובעות אותך על העלבון הזה - ברצינות.
אוראור03.01.18
וזה לא קשור להשתייכות פוליטית. אפילו ביהדות אומרים שצריך "עין תחת עין ושן תחת שן"
סימה03.01.18
מי שיודע קצת ספר, יודע שזה לא בפועל אלא בפדיון כסף.
אוי אוי03.01.18
פיקוח נפש. ולכן, אם הוצאה להורג של מחבלים יכול לגרום לעוד פיגועים חלילה, ויש סבירות גבוהה לחשוב ככה וזה לא המצאה של ה"שמאל", הרי שאדרבה: אסור לעשות את זה. פשוט מאוד. יש סבירות גבוהה שזה רק יעצים את המדורה חלילה. ולכן צריך להגביר את השכל על הרגש ולנהוג באחריות כדי שלא לגרום חלילה לעוד פיגועים. ו
שמערל03.01.18
שם יש תנאים יותר טובים מאשר בעזה והחמאס מביא להם כסף אבל אחרי עונש מוות זה יגמר חלקית
יוסי פז03.01.18
6
בניגוד לציונים אשר נותנים לנו מליארדים בכפיה, אבל בליבם שונאים החרדים.הערבים ידידים בלב ובנפש, כי גם הם שונאים את הציונים כמו החרדים.
דן סגל03.01.18
5
זה חוק פופוליסטי, לא שווה קליפת שום, החוק יפסל בטוח בבג"ץ, ואין שום סיבה בעולם להוסיף מנדטים לליברמן, כבר ככה הוא מדשדש באחוז החסימה, וכל אלה שמגיבים נגד, אתם לא מאיימים על אף אחד - אתם בטח מצביעים לעוצמה יהודית...
יאיר03.01.18
4
שרוצחי יהודים אסור להרוג. כדי שהטרוריסטים בכנסת יגמלו להם בהצבעה .אולי גם הם יחזרו בתשובה (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
צור03.01.18
3
על חשבון הנרצחים. זה מה שנקראה - לרקוד על הדם ... (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
כופתאות03.01.18
"כאילו" הוא היחידי שרוצה למנוע שפיכות דמים וכל האחרים הם מופקרים שלא איכפת להם מכלום.. משום מה נראה לי שההיפוך הוא הנכון.
שוב ושוב03.01.18
כל היום מתכננים איך להזרים כספי קניידלאך לכיסם, ולעשות דריידלאך כאילו לטובת הכלל
קופצ'ינות03.01.18
2
(נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
חרדי03.01.18
1
עונש מוות למחבלים עונש מוות למחבלים עונש מוות....
דניאל אברהמי03.01.18
אולי גם יעניין אותך
פוליטי מדיני

מתקפה חריפה: "התייצב לצד המפלצות השפלות ביותר"

יוסי נכטיגל | 22:12

חקירת הטבח

נתניהו מגיב למבקר המדינה: "התנגחות מיותרת בזמן מלחמה"

יאיר טוקר | 19:34

סערת חוק הגיוס

גנץ מגבה את היועמ"שית ותוקף: "כתם של חוק השתמטות"

יוני גבאי | 18:50

"נרקם דיל בין דרעי לליברמן"

הבחירות לרבנות הראשית | הח"כים שנבחרו לאסיפה הבוחרת

חנני ברייטקופף | 12:36

"יש הצעה על השולחן"

הרצוג נפגש עם בלינקן: "שחרור החטופים - בעדיפות עליונה"

יוני גבאי | 09:11
ש

פארק מגורים חדשני

דירת החלומות שלכם במיקום הכי מבוקש בירושלים >>

כיכר בשיתוף ווסט פארק | מקודם

סקר חדש

כרבע ממצביעי גוש הימין: רה"מ נתניהו צריך להתפטר מיידית

ישי כהן | 07:22

קרב מוחות

"עימות או עסקה" | דריכות בירושלים לקראת תשובת חמאס 

יוני גבאי | 30.04.24

צפו בדברים המלאים

רה"מ על לכוונה להעמידו לדין: "יהיה זעם בממדים היסטוריים"

בני סולומון | 30.04.24

הרסן השתחרר

כך הגיבה בתו של ארדואן לפיגוע הבוקר שעשה תייר טורקי

יוסי נכטיגל | 30.04.24
ש

מודל מנצח

להיות בעל עסק בינלאומי בלי סחורה ושילוח

כיכר בשיתוף מרקטיזים | מקודם

בסרטון מצולם

נתניהו מתחייב: נכנס לרפיח, צווי האג - שערורייה היסטורית

יוני גבאי | 30.04.24

פונה לנתניהו ומזהיר

סמוטריץ בנאום חריף: "סינוואר תכנן להגיע בדיוק לנקודה הזו"

יוני גבאי | 30.04.24

מאיים על ראש הממשלה

בן גביר: נתניהו מבין מה תהיה המשמעות אם זה לא יתקיים

יוני גבאי | 30.04.24

ביקורת ציבורית

טלי גוטליב לנתניהו: "סינוואר מוריד אותך על הברכיים"

יאיר טוקר | 30.04.24
ש

הכרות עמוקה עם המגזר

מחדשים תנור או מקרר לפסח? מצאנו לכם את המחיר המשתלם ביותר

כיכר בשיתוף חשמל הקרן | מקודם

"סימן קריאה!"

אבי החטוף אחרי שנפגש עם נתניהו: זה מה שהבנו על רפיח

ב. ניסני | 30.04.24