כיכר השבת

"אני לא נגד החרדים"

ליברמן שב ומבהיר: 'אין לנו שום כוונה לוותר על העקרונות'

יו"ר 'ישראל ביתנו' ח"כ אביגדור ליברמן שב ומבהיר כי "לא יוותר" על עקרונותיו. "אני לא נגד הציבור החרדי, אבל אני נגד מדינת הלכה", כתב, "חוק הגיוס הוא לא קפריזה, לא אגו ולא נקמה" (אקטואלי)

43
כיכר השבת | כ"ג באייר | 28.05.19
ליברמן
ליברמן (צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)

24 שעות לפני תום המועד להרכבת הממשלה, יו"ר 'ישראל ביתנו, ח"כ אביגדור ליברמן, שב ומבהיר כי לא יוותר על עקרונותיו וכי "חוק הגיוס הוא לא קפריזה, לא אגו ולא נקמה, אלא מאבני היסוד של המשנה הסדורה שלנו", תוך שהוא דוחה שוב את הצעות הפשרה השונות ומתעקש על העברת חוק הגיוס כלשונו בקריאה שניה ושלישית.

"אפילו אני, אביגדור ליברמן, שנמצא הרבה שנים בפוליטיקה הישראלית וחשבתי שכבר ראיתי הכל, נדהמתי ביומיים האחרונים מעוצמת הלחצים, הפרנויות והספקולציות שנחשפתי אליהן כמעט בכל דקה", כתב ליברמן בעמוד הפייסבוק שלו.

"ברצוני להדגיש פעם נוספת", כתב ליברמן, "אינני איש נוקם ונוטר, לא מנהל ונדטה ולא מחפש להפיל את ראש הממשלה. להפך, עבדתי לא מעט שנים לצדו של מר בנימין נתניהו ועם כל הויכוחים והמחלוקות שהיו בינינו, אני מכבד ומעריך את האיש".

אחרי מסע ההסתה חסר התקדים שלו נגד הציבור החרדי, מבהיר ליברמן: "אני גם לא נגד הציבור החרדי. אני בעד מדינת ישראל, אני בעד מדינה יהודית, אבל אני נגד מדינת הלכה.

ח"כ אורי מקלב תוקף את השקרים של ליברמן • צפו

"אינני מנהל סחר מכר ולא מסע סחיטה. כל דבר שהגעתי אליו בחיים היה בזכות ולא בחסד, ולא בתרגילים. אני מכבד את הכרעת הבוחר, ועם 5 מנדטים שקיבלנו בבחירות האחרונות אין לי זכות ואין לי כוונה לדרוש רוטציה בתפקיד ראש הממשלה, לא ממלא מקום ראש הממשלה ואפילו לא סגן ראש הממשלה.

"ל"ישראל ביתנו" אין שום כוונה להצטרף לליכוד, לא כחטיבה, לא כבודדים, ולא להטמא במפלגת השלטון".

ליברמן שב ודחה את הצעות הפשרה וכתב: "יחד עם זאת, אין לנו שום כוונה לוותר על העקרונות ועל ההתחייבויות שלנו בפני בוחרינו. לכן, חוק הגיוס הוא לא קפריזה, לא אגו ולא נקמה, אלא מאבני היסוד של המשנה הסדורה שלנו.

"ההצעה להעביר את כל נושאי היעדים ופקיעת החוק להחלטת ממשלה זו באמת כמו קוסמטיקה לפוחלצים. זה לא שינוי מינורי זה שינוי מז'ורי. לכן, אנו דבקים בהצעתנו – חוק הגיוס בקריאה שניה ושלישית בגרסה המקורית בדיוק כמו בקריאה הראשונה והכשרה שהח"כים החרדים לא ישתתפו בהצבעה. זאת ההצעה ואין בלתה".

כפי שדווח מוקדם יותר ב'כיכר השבת', בכיר במפלגות החרדיות אמר הערב כי "הצענו לאביגדור ליברמן הצעות מרחיקות לכת, הצעות שלא בטוח שב'אגודה' יעברו בשלום, ונכון לשעה זו הוא מסרב. ליברמן נכון לשעה זו מסרב לכל הצעת פשרה, במקום להתכונן לנחיתה - הוא ממריא גבוה יותר. צריך נס אמיתי כדי שנצליח להגיע להסכמות - עד מחר בחצות".

הבכיר הוסיף ואמר כי "נראה שלליברמן יש יעד - בחירות. אנחנו לא במשחק, הוא רוצה בחירות, להפיל את נתניהו, הוא רק משתמש בגיוס. אם באמת היה רוצה להגיע להסכמות - הוא היה מנהל שיח אמיתי ולא דוחה כל הצעה".

ב'אגודת ישראל' אמרו הערב כי אין דיונים אמיתיים בניסיון להגיע לפשרה: "ליברמן מתעקש שלא להגיע להבנות, למרות שה'מועצת' קיבלה את הצעת הפשרה של נתניהו".

יצוין כי למרות ההתבצרות של ליברמן, במפלגות החרדיות פועלים בכל דרך בכדי להגיע להסכמות ולמנוע את הבחירות. בין היתר, מנהלים שיחות מול אבי אבוחצירא, יועצו החרדי והקרוב של ליברמן. כפי שדווח ב'כיכר השבת', גם יענקי קנייבסקי, נכדו של מרן שר התורה הגר"ח קנייבסקי, נפגש בצהריים עם ליברמן, אך לא נרשמה התקדמות במגעים.

דובר 'הליכוד' הכחיש מוקדם יותר את הדיווחים על התקדמות במגעים עם 'ישראל ביתנו' ומסר: "לא נקבעה פגישה ואין כרגע שום התקדמות עם ליברמן. הוא דוחה כל הצעה ומנסה למשוך זמן".

בתוך כך, הוועדה המיוחדת לדיון בהצעת חוק התפזרות הכנסת ה-21, דחתה הערב את עשרות ההסתייגויות שהוגשו על הצעת החוק - בתמיכתם של שבעה חברי כנסת מול התנגדותם של שישה חברי כנסת, ולאחר מכן אישרה את הצעת החוק להעלאה להצבעה בקריאה שניה ושלישית.

הצעת החוק קובעת כי הכנסת ה-21 תפוזר והבחירות לכנסת ה-22 ייערכו ביום שלישי י"ז אלול תשע"ט ה-17 לספטמבר 2019.

להצעת חוק התפזרות הכנסת, הוכנסו תיקוני חקיקה עקיפים לחוק מימון מפלגות. עפ"י ההצעה, ייערכו תיקונים מקילים בתנאי ההלוואות שנטלו המפלגות לצורך מימון הבחירות לכנסת ה-21.

ההקלות בתנאי ההלוואות יהיו בדחיית החזרי הלוואות, היקף אחוזי הלוואות, מתן אפשרות נטילת הלוואה למפלגות חדשות כנגד ערבות בנקאית, וכן מתן אפשרות נטילת הלוואה למפלגה שלא נטלה הלוואה בבחירות האחרונות, לקחת הלוואה ב-10 ימים הקרובים, כאילו ההלוואה ניטלה לפני הבחירות. סעיף זה רלוונטי למפלגת כחול לבן שלא נטלה הלוואה.

היועץ המשפטי של הוועדה העלה חשש ממצב בו מפלגה שמיוצגת בכנסת הנוכחית, תיטול הלוואה ולא תעבור את אחוז החסימה, יתכן ולא יהיה מהיכן לפרוע את ההלוואה. חשב הכנסת חיים אבידר אמר בדיון כי כתוצאה מתיקוני החקיקה המוצעים, החשיפה של הכנסת גדלה מ-62.5 מיליון שקלים ל-201 מיליון שקלים.

תוכן שאסור לפספס
43 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
29
אצביע לליברמן, מעריך אותו מאוד, בבחירות שהיו הצבעתי לכחול לבן. הוא צודק, אם יש חוק גיוס חובה, אז זה צריך להיות רלבנטי לכולם.
חילוני29.05.19
28
הציבור החרדי לא מסכים שיטפלו בו באמצעות מכסות ויעדים, והוא לא יתן שיגידו לו מה לעשות בחיים, אם ללכת לצבא לישיבה, לכולל או לעבודה, החרדים לא חייבים לאף אחד שום דבר, הם לא עובדים אצל החילונים, וכל ההתנהלות היומיומית שלהם היא רק לפי תורתנו הקדושה. הפוליטיקאים החרדים צריכים ללמוד מליברמן לעמוד על עקרונו
יוני29.05.19
27
איך נפלו דרעי וגפני מול הדוברמן הרוסי יצאתם אפסים
ללא שם29.05.19

הצגת כל התגובות

26
הכל הודות לחרדים, איפה שהם מגיעים הם מביאים איתם את השנאה. לא מספיק להם ההתכתשויות והמריבות האינסופיות שלהם על כל שטות בינם לבין עצמם, אלא הם עושים הכל להצית מריבות ולהשניא את עצמם ואת היהדות על הצבור הכללי. לדעתי הבעיה היא בעיקר בחרדים האשכנזים, אצל יהודי המזרח מעולם לא היתה שנאה בין החלקים השונים
אוהד29.05.19
25
הבעל שם טוב אמר 95 אחוז מהדור האחרון הוא מהערב רב מה אתם מצפים חחחח תגידו את זה לדוברמן
חובלי29.05.19
24
הוא צריך לטפל לא בגיוס חרדים אלא בכלהעולים מרוסיה שהוא מחפש לתת להם כסף. כך הוא קונה אותם על חשבון החרדים מה שעוד כל הרוסים הללו שלא עבדו כאן אפילו יום אחד רק קיבלו סל קליטה ועוד שלל הטבות אז מן הראוי שיטפל בהם שישיבו את הכסף לקופת המדינה החרדים לא רואים אותו ממטר
אנונימי30.05.19
23
כבר היינו הופכים לשוויץ
ספרדי29.05.19
22
במשך שנים רבות בכול חודש עולים לישראל אלפי רוסים גויים והנה התוצאה העגומה שגויים מכתיבים ליהודים איך להמיר את הדת ודווקא במדינת היהודים, ואני שואל איפה השכל? ואיך עדיין מאפשרים לרוסים גויים להיקלט בישראל?. אט אט ישראל הופכת למדינת רוסיה ואם העלייה מרוסיה לא תיפסק אז ישראל תהיה בצרה צרורה,שאם היום זה
משכיל29.05.19
21
צריך לדעת איך להבדיל בין קרי לכתיב...
לא קראתי את הטו29.05.19
20
הרמאי והשקרו מס' אחד בפוליטיקה הישראלית מתגלח על חשבון החרדים.. כשהתגלה כשקרן ורמאי בהכנעת החמאס לאחר שאישר הכנסת כספים ומשוריינים לאבו מאזן..כשהצהיר הפוך.. ולאחר שהציל את הנייה לאחר שסיפר סיפורי סבתא על חיסול הנייה.. מצא דרך להסיח דעת העם ולהשכיח את שקריו ע"י שנאת החרדים והסתה נגדם אותו למד מחברו י
יהודי29.05.19
19
למה אתה משקר אתה שונא חרדים מה העסק שלך אם החרדים הולכים לצבא אתה שונא את התורה ולומדיה וההעיקר שאתה נוסע להתפלל אצל צדיקים
שטראוס29.05.19
18
בס"ד, די לתמימות לא יהיה בחירות. הכל רמאות והכל תרגיל מסריח של ליברמן, למשוך עד הדקה האחרונה, ואז פתאום.. ימצא הנוסחה הגואלת, העיקר שהוא הרויח כותרות ושהוא המוביל וכביכול הוא העקרוני ועוד יצתייר כמי שהציל את המדינה מבחירות חוזרות. אבל מה, יש דין ויש דיין, העולם לא הפקר, ובסוף הוא ישלם כפלי כפליים ע
אורי29.05.19
17
את יכולה לעבור לצד הנכון (בשבילך) ולתמוך בנתניהו, ובכך להציל את עולם התורה, את המוניטין שלך כחרדית במפלגה לא לה... ואת הקריירה שלך (אין סיכוי שתהיי שוב ח"כ בבחירות הבאות). וכבונוס.. לקבל תיק בכיר. יאללה לא להשתפן"
מנחם29.05.19
16
בס"ד אל תחשוב שזה אתה שמנהל את ההתנהלות מה שקורה במדינה היפה שלנו, הכל מהשמים מי יודע, הגיע הזמן שהקב"ה רוצה לעשות סוף לכל הערב רב, שהגיעו מרוסיה ומחוזותיה, ורוצה שמלך המשיח ישלוט בנו ולא אחד כמוך, אתה בסך הכל נוצרת מטיפה סרוחה, בשר ודם ותו לא, בורא עולם הוא זה שיקבע בדקה האחרונה מה יהיה במדינה הזו
רבקה29.05.19
15
עם הוא לא נגד החרדים אז שלא יהיה בחירות!!!!!
מרגלית ממן29.05.19
14
חרדים, למה אתם לא עושים שום דבר נגד מצעדי התועבה? למה אתם לא עושים את מה שבדיוק אתם חייבים לעשות? לשמור על מוסריות של ארץ הקודש. מה אתם שווים אם אפילו להפסיק את הבושה הזאת של מצעדי הגועל אתם לא יכולים.
שב29.05.19
13
צריך להחזיר את דוברמן לגודלו הטבעי של פודל ולשלוח אותו לפוטין.
שלמה29.05.19
12
תרשמו - סוגר את הבאסטה עוד כמה שעות ונכנס לקואליציה.
דוד29.05.19
11
רע לך ליברמן להיות יהודי? איזה לב אבן, קנאי וחוסר פירגון. זה "הרע " והרוע. אין לנו מילים אחרות לתאר את הרוע והקנאה הממלאת אותו. אין לך קצת פחד מאלוקים? (בחירות חדשות לא ישנו הרבה ויעלו למדינה הון כסף ואתה ליברמן תיפול ותצלול עמוק עמוק למטה.
חוה מושיאש29.05.19
10
היו המון זיופים לרעת הימין והדתיים, מלא קלפיות במקום ג' וטב נספרו קולות למפלגות הערביות, בבחירות חוזרות אפשר לשלב את שקד שעושה עבודה טובה עם סמוטריץ או הליכוד, (ועוד רעיונות לטובתנו) כחול לבן והעבודה שהשברים שלהם מודבקים יהי רצון שיתקטנו עוד, וכדברי חז''ל כל מה שעושה ה' לטובה.
משה בן אברהם29.05.19
9
חרדים
חש29.05.19
8
תקשיב רוסי חוצפן אין לך בכלל זכות פה בקושי אז מי אתה דייי כבר לתת יחס לרוסי הזה בושה וחרפה של אדם חסר תכלית
אבי29.05.19
7
סע סע חזרה לרוסיה שם פוטין יחנך אותך, ותעשה טובה וקח איתך את כל הדוברמנים הרוסים שבאו לכאן
משה29.05.19
6
ליברמן הטוראי נהיה מומחה לצרכי הצבא, מכל המדינה הוא זה שנלחם למען הצבא, מתי ילמד שחייל שמגוייס בכפי' הוא לא חייל, (ראה הפיגוע באריאל), אתה לא תצליח לקחת בחורי ישיבה בכפי'
יורם29.05.19
5
יש לך עקרון בכלל לך לעקור שן. זה העקרונות שלך. מתאים לך להיות בלי שיניים. עקרונות הוא מדבר בובה מהלכת. ישבת על כסא בלי לעשוץ כלום. ועוד מבלבל את המוח. הייתי שם אןתך מנקההשירותים בתחנה מרכזית. זהנמתאים לך.
דוד29.05.19
4
נפגשו בוינה לפני כחודש, עם המלירדר מרטין שלאף (בעבר היה חסיד באבוב חרדי, שחזר בשאלה והתחתן עם גויה) מרטין כך פורסם באתר "הארץ" לפני כמה שנים סייע לליברמן לגייס ערבות של מיליון דולר להקמת ישראל ביתנו וגם סייע למפלגת לפיד. מן הסתם גם לספונסרים יש דרישות..ואולי דרש מליברמן לא להצטרף.
יצחק 29.05.19
3
שונאי הדת הכי גדולים אמרו תמיד שהם לא נגד הדת רק נגד העסקנים, והאנטישמיים הכי גדולים אמרו שהם בכלל לא נגד היהודים רק נגד הרבנים והעסקנים.
אבי29.05.19
2
שקרן מלוכלך אנטישמי ושונא דת
לימור29.05.19
1
הוא מסיט את דעת הקהל ומנסה להצליח בזכות שנאת החרדים
חצקל29.05.19
אולי גם יעניין אותך
פוליטי מדיני

סעודיה עוצרת אזרחים שמדברים נגד נורמליזציה עם ישראל

יוסי נכטיגל | 02.05.24

"הזוועות נחגגות 

זוועות ה-7 באוקטובר נחגגות | המסר של הרצוג ליהודי העולם

יוני גבאי | 02.05.24

וכמה חרדים יש בהייטק?

ג'וניורים? זו התכנית לשילוב חרדים ללא ניסיון בחברות הייטק

כיכר השבת | 02.05.24

דאגה של ממש

זה הלחץ הבינ"ל שישראל מפעילה כדי למנוע צווי מעצר בהאג 

יהודה גל | 02.05.24

צרות של ערבים

דרמטי: חברי פת"ח מאשימים את אבו מאזן בכישלון מול חמאס

דניאל הרץ | 02.05.24
ש

בצל הכלכלה המעורערת

מקצוע תורני מפרנס: כך תהפוך לדיין מומחה

כיכר בשיתוף מלמ | מקודם

דנו ביום שאחרי

לפיד ביקש מהאמירויות לסייע: הכי דחוף להחזיר את החטופים

ישי כהן | 02.05.24

כאב ראש מדיני

דאגה בי-ם: האו"ם ינסה להכניס את ישראל ל'רשימה שחורה' 

יוסי נכטיגל | 02.05.24

גינוי אחרי הסערה

נתניהו נגד בוגי יעלון: "צריך להתבייש על דבריו"

יאיר טוקר | 01.05.24

על בימת האו"ם

ארדן תקף באו"ם: "רבים רצו להשמיד אותנו וכולם נכשלו"  

יהודה גל | 01.05.24
ש

חצי מחיר מתל אביב

משרדים ב-100 אלף ₪ והשאר ב-24 תשלומים

כיכר בשיתוף בריטניה ישראל | מקודם

אחרי ההודעה

מתקפה חריפה: "התייצב לצד המפלצות השפלות ביותר"

יוסי נכטיגל | 01.05.24

האמירה המרתיחה

מדינה נוספת מנתקת את היחסים הדיפלומטים עם ישראל

דוד הכהן | 01.05.24

האיום והעונש

ישראל מאיימת: נגיב באופן שיקריס את הרשות הפלסטינית

יוני גבאי | 01.05.24

חקירת הטבח

נתניהו מגיב למבקר המדינה: "התנגחות מיותרת בזמן מלחמה"

יאיר טוקר | 01.05.24
ש

הכרות עמוקה עם המגזר

מחדשים תנור או מקרר לפסח? מצאנו לכם את המחיר המשתלם ביותר

כיכר בשיתוף חשמל הקרן | מקודם

סערת חוק הגיוס

גנץ מגבה את היועמ"שית ותוקף: "כתם של חוק השתמטות"

יוני גבאי | 01.05.24

"נרקם דיל בין דרעי לליברמן"

הבחירות לרבנות הראשית | הח"כים שנבחרו לאסיפה הבוחרת

חנני ברייטקופף | 01.05.24

"יש הצעה על השולחן"

הרצוג נפגש עם בלינקן: "שחרור החטופים - בעדיפות עליונה"

יוני גבאי | 01.05.24

עסקת החטופים שבדרך

"בשביל להציל 22 איש או 33 איש" | סטרוק מעוררת סערה

יוני גבאי | 01.05.24
ש

קרקע למכירה ליד ירושלים?

זכות לדירה ירושלמית ב-140 אל"ש - ממש בהישג ידך

כיכר בשיתוף גרין פארק | מקודם

סקר חדש

כרבע ממצביעי גוש הימין: רה"מ נתניהו צריך להתפטר מיידית

ישי כהן | 01.05.24