כיכר השבת

בעיה משפטית

סמוטריץ' מסביר: זו הסיבה שבן גביר לא ח"כ

השר בצלאל סמוטריץ' מתייחס הבוקר מדוע הוא לא מתפטר לטובת איתמר בן גביר: "בתקופת ממשלת מעבר ראש הממשלה יכול למנות לשר רק מי שהוא חבר כנסת" (חדשות)

13
ישי כהן | כיכר השבת | כ"ב בסיון | 25.06.19
השרים פרץ וסמוטריץ'
השרים פרץ וסמוטריץ' (צילום: Yonatan Sindel/Flash90)

השר בצלאל סמוטריץ' מתייחס הבוקר (שלישי) לטענות של איתמר בן גביר כי הוא והרב רפי פרץ אינם מקיימים את ההסכם ומונעים ממנו את כניסתו לתפקיד חבר כנסת.

"נתחיל מלומר את הברור מאליו", פותח השר סמוטריץ': "הסכמים צריך לקיים. אין ולא יכול להיות על זה ויכוח. לו הייתי יכול הייתי עושה הכל כדי להכניס את איתמר לכנסת. איתמר הוא חבר, הוא איש מוכשר שיכול לעשות הרבה, וזה מגיע לו ולבוחרי עוצמה. אלא שלמרבה הצער הדבר פשוט לא אפשרי כרגע. בדקתי, ניסיתי, אבל זה פשוט לא מתאפשר".

לדבריו: "במצב בו היתה קמה ממשלה, החוק הנורווגי היה מחוקק בתוך שבוע והרב רפי ואני היינו מתפטרים מחברותנו בכנסת ומכניסים את ידדנו איתמר בן גביר לכנסת וגם את אורית סטרוק, כפי שהתחייבנו.

"אלא, שהממשלה הזו היא ממשלת מעבר ולא ניתן בה לחוקק את החוק הנורווגי. למרות זאת לבקשת איתמר בדקתי את האפשרות להתפטר מהכנסת בהתפטרות רגילה כדי להכניס אותו. אלא שהדבר בלתי אפשרי משפטית. על פי חוק יסוד הממשלה, בתקופת ממשלת מעבר ראש הממשלה יכול למנות לשר רק מי שהוא חבר כנסת.

"כך שאם נתפטר מהכנסת נחדל לכהן גם כשרים וזה כמובן לא הגיוני ולא מתבקש מההסכם", הבהיר סמוטריץ'.

השר הטרי הדגיש: "מיותר לציין שהמחויבות שלנו באיחוד הלאומי לחבירה לעוצמה עומדת בעינה. אני אוהב את איתמר ואת יתר החברים בעוצמה. בדרך הזו נמשיך, ובע"ה בכנסת הבאה נהיה גדולים עוד יותר".

כזכור, הבוקר הודיעו ב'עוצמה יהודית' על פירוק השותפות עם 'איחוד מפלגות הימין': "לצערנו במהלך כל החודשים האחרונים לא זכינו ליחס הוגן וההתנהלות שלך ושל גורמים בבית היהודי הייתה כמי שמשתמשים וזורקים את עוצמה יהודית. כפי שאתה יודע היטב, וכפי שהכרזת בעצמך בשידור, החיבור בינינו הביא לניצחון בבחירות שאלמלא התנהלות ליברמן היה מאפשר הקמת ממשלת ימין".

לאחר שמציינים את מינוים של פרץ ובצלאל סמוטריץ' לשרים, בעוצמה יהודית תקפו: "חרף כל אלה, וחרף העובדה שיותר משבעים אלף מצביעים של עוצמה יהודית הצביעו לאיחוד מפלגות הימין, לאורך כל החודשים האחרונים, לצערנו, ההתנהלות של גורמים בבית היהודי הייתה מחפירה.

תוכן שאסור לפספס
13 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
10
זה ברור לכולם שמה140000 קולות עוצמה הביאו את הכי הרבה!!! דבר ראשון תבדקו בקלפי איפה שיחד קיבלו בפעם שעברה! ועוד, כולם יודעים שמתוך השלש מפלגות האלו ברור שהאנשים שהכי פחות מושפעים מהקשית של הליכוד זה עוצמה!! אין ספק שהבית היהודי הם האנשים הכי כן מושפעים מהקשית והם הביאו הכי פחות. נראה לך שמגיע להם א
אליהו25.06.19
9
כולנו זוכרים את ההסכם שלעוצמה מגיע מספר 5 ברשימה. כולנו גם התרתחנו מזעם כשבג"ץ כאילו לא הסכימו לשנות את המיקום שלו למרות שהיה ברור שזה הנכון לעשות רק מבחינה משפטית זה לא התאפשר (לטענתם). אבל איפה ההגינות?? לעידית סילמן לא מגיע להיות בכנסת!! האם זה לא ברור מאיליו גם בלי איזה הסכם רשמי שהיא וגם אורית
אליהו25.06.19
8
עו"ד בן גביר יצא אהבל :)
james25.06.19
גנבים
אבא 25.06.19
לא ניתן למנות שר בממשלת מעבר מבלי שהוא ח"כ קודם לכן. אבל ברגע שהוא התמנה לשר אין לו בעיה להתפטר!! ולכן בן גביר שבקיא היטב היטב בכל החוקים, עוד יותר מסמוטריץ, כי הוא עורך דין-יודע על מה הוא מדבר. אבל בן גביר כועס לא בגלל השלושה חודשים הללו שאינו ח"כ. אלא שע"פ הסכמים שמתגבשים עם בנט, הולכים לדחוק אותו
אהרון 26.06.19

הצגת כל התגובות

7
מן ההגינות מכך שבגץ פסל את המועמדות של בן ארי שזה מה שגרם שהוא לא נכנס - צריך לשריין עכשיו חזרה את המקום הזה לאיתמר בן גביר.
מני25.06.19
שחצנות סנובית של חרדלים ליברלים?
אבא 25.06.19
6
מתוך 5 מנדטים 2 לבית היהודי 2 לאיחוד הלאומי 1 לעוצמה לישראל. עידית סילמן במקום 6 וכיון שנכנסו רק 5 היא לא אמורה להיות בכנסת. גניבת מנדט ע"י ניצול ציני של פסילת בג"צ את בן ארי, לאחר מועד הגשת הרשימות, זה מעשה מכוער שעוד לא היה כמותו אפי' בפוליטיקה הישראלית. שום תירוץ לא מצדיק את זה, ולא אצביע למי שג
אמיר25.06.19
5
נכון, אי אפשר למנות שר שהוא לא ח"כ במצב הנוכחי, אבל שר שהתפטר מהכנסת יכול להישאר שר ללא בעיה, כמו אורי אריאל, כמו איוב קרא (ובנט ושקד) ... כך שמדובר בעבודה על הציבור. זה לא אמינות. תפרשו מהכנסת ותכניסו את בן גביר לכנסת !!! לא נצביע לאנשים לא אמינים !!!
נחמיה ירושלמי 25.06.19
4
עושה הכל למען האחדות ומוותר על דברים אישיים אע"פ שהיו בהסכמים, כל הכבוד על כך שמסביר כל צעד לקהל הבוחרים. סמוטריץ'-בהצלחה
...25.06.19
3
חלק מההסכם היה שסמוטריץ יהיה השר הבכיר ובזה אין שום עילה משפטית שלא מאפשרת פשוט סמוטריץ מקריב הכל לשם האחדות ואיתמר לא (ובצדק) מה שברור שרפי פרץ לא מתאים להוביל גוש של מפלגות ימין שיקים לעצמו מפלגה כמו יאיר לפיד וליברמן שזה מפלגה שלהם ואפשר לעשות בה מה שהם רוצים
מויז25.06.19
2
זה לא נכון, עובדה אורי אריאל לא ח"כ ובכ"ז הוא שר. וגם אם זה נכון אבל אחרי שנתניהו כבר מינה אותם כשהם היו ח"כ הם יכולים להתפטר ולא יקרה כלום. איפה מילה של יהודי שרוצה (ובצדק) להנהיג מדינת הלכה.
משה25.06.19
1
בכנסת אני לא בטוח שאי אפשר שיהדות התורה תרוץ אתו בחזית מאוחדת הוא יוסיף בין מנדט וחצי ואולי אפילו שנים כך שהוא צריך יהיה לקבל ח"כ אחד וכל מה שיקבלו יותר משמונה, כולם יודעים שבנושאי דת הוא גיבור וכן במלחמתו נגד בתי המשפט וגם בנושאי ימין לפי השקפת הציבור הדתי
אבא 25.06.19
אולי גם יעניין אותך
פוליטי מדיני

טקס ממלכתי? מירי רגב רצתה לבטל את נאומו של אוחנה - שהודיע כי הכנסת לא תשתתף

יוני גבאי | 03.05.24

לקראת סיכום

סעודיה דורשת מדינה פלסטינית - ותחתום רק עם ארה"ב

יוסי נכטיגל | 03.05.24

ברגע האחרון

הקבינט לא סגר את אל ג'זירה; קשור להתקדמות בעסקה?

יוני גבאי | 03.05.24

העדויות צפות

סעודיה עוצרת אזרחים שמדברים נגד נורמליזציה עם ישראל

יוסי נכטיגל | 02.05.24

"הזוועות נחגגות 

זוועות ה-7 באוקטובר נחגגות | המסר של הרצוג ליהודי העולם

יוני גבאי | 02.05.24
ש

הצדיק הבטיח והצדיק מקיים

האברך הזה קנה בית בבניין מפואר בגוש דן >>

כיכר בשיתוף הצדיק מיבנאל | מקודם

וכמה חרדים יש בהייטק?

ג'וניורים? זו התכנית לשילוב חרדים ללא ניסיון בחברות הייטק

כיכר השבת | 02.05.24

דאגה של ממש

זה הלחץ הבינ"ל שישראל מפעילה כדי למנוע צווי מעצר בהאג 

יהודה גל | 02.05.24

צרות של ערבים

דרמטי: חברי פת"ח מאשימים את אבו מאזן בכישלון מול חמאס

דניאל הרץ | 02.05.24

דנו ביום שאחרי

לפיד ביקש מהאמירויות לסייע: הכי דחוף להחזיר את החטופים

ישי כהן | 02.05.24
ש

זה וואו

יש תחליף לנדל"ן: אתר שמייצר הכנסה חודשית

כיכר בשיתוף דיגיטל פרופטי | מקודם

כך ניתן אוויר לחמאס

כך פעל מחדל המענקים לעזה - לבקשת נתניהו וראש המוסד 

יהודה גל | 02.05.24

כאב ראש מדיני

דאגה בי-ם: האו"ם ינסה להכניס את ישראל ל'רשימה שחורה' 

יוסי נכטיגל | 02.05.24

גינוי אחרי הסערה

נתניהו נגד בוגי יעלון: "צריך להתבייש על דבריו"

יאיר טוקר | 01.05.24

אחרי ההודעה

מתקפה חריפה: "התייצב לצד המפלצות השפלות ביותר"

יוסי נכטיגל | 01.05.24
ש

לימודי דיינות

כך אלפי בוגרי ישיבה הפכו לדיינים מוסמכים

כיכר בשיתוף מ.ל.מ | מקודם

חקירת הטבח

נתניהו מגיב למבקר המדינה: "התנגחות מיותרת בזמן מלחמה"

יאיר טוקר | 01.05.24

סערת חוק הגיוס

גנץ מגבה את היועמ"שית ותוקף: "כתם של חוק השתמטות"

יוני גבאי | 01.05.24

"נרקם דיל בין דרעי לליברמן"

הבחירות לרבנות הראשית | הח"כים שנבחרו לאסיפה הבוחרת

חנני ברייטקופף | 01.05.24