כיכר השבת

לחוצים מריבלין

בכירי 'הליכוד': נתניהו צריך לקבל את המנדט

יו"ר הכנסת לוין, והשרים שטייניץ ואוחנה דרשו מהנשיא: "אל תהיה שחקן פוליטי" • הרקע: הודעת ריבלין מוקדם יותר. הנשיא עצמו מיהר להגיב באופן חריג לדברי השרים (פוליטי)

16
רפאל כהן | כיכר השבת | י"ח בניסן | 31.03.21
(צילום: לע"מ)

שעה קלה אחרי הודעת נשיא המדינה, ראובן ריבלין, כי יטיל את מלאכת הרכבת הממשלה על "חבר הכנסת בעל הסיכויים הגבוהים להרכיב ממשלה", וב'ליכוד' חוששים שמשמעות אמירה זו היא שבנימין נתניהו לא יקבל ראשון את המנדט למרות שהוא צפוי לקבל את מספר ההמלצות הגדול ביותר.

שלושה מבכירי המפלגה, יו"ר הכנסת יריב לוין, שר האנרגיה יובל שטייניץ והשר לביטחון הפנים אמיר אוחנה, פרסמו הודעה משותפת, המבוססת על ההנחה שגוש מתנגדי נתניהו לא יגיע ל-52 הממליצים שיש לנתניהו: "הנשיא לא קובע את תוצאות הבחירות! אסור לו להיות שחקן פוליטי. עליו להטיל את מלאכת הרכבת הממשלה על המועמד שקיבל את מספר הממליצים הגדול ביותר".

באופן חריג מאד הנשיא מיהר להגיב לדברי שרי הליכוד באמצעות דוברות בית הנשיא ומסר: "הדברים שהופנו כלפי הנשיא על ידי שרים ויו״ר הכנסת, אינם מוסיפים כבוד לאומרם ומוטב היה להם, שלא יאמרו. כפי שאמר לפני שעה קלה נשיא המדינה, השיקול המרכזי שינחה אותו בבחירת המועמד עליו יטיל את מלאכת הרכבת הממשלה, הוא סיכוייו של המועמד להרכיב ממשלה שתזכה לאמון הכנסת. כך עשו כל נשיאי ישראל לדורותיהם וכך פעל הנשיא בכל מערכות הבחירות הקודמות".

יו"ר 'תקווה חדשה', גדעון סער, חברו של נשיא המדינה, הגיב בחריפות: ‏"ההתקפה הפרועה של 'הליכוד' על נשיא המדינה ימים לפני החלטתו לפי סמכותו הקבועה בחוק היא שלב נוסף במערכה שמנהל נתניהו נגד כל סמלי וסממני הממלכתיות. נתניהו מעוניין בשלטון מוחלט ונצחי תוך רמיסת כל מערכות המדינה. הגיע הזמן שיזוז הצידה ויאפשר לישראל לחזור לעצמה".

בני גנץ הגיב גם כן לדברים ואמר "‏אין מוסד ממלכתי שראש הממשלה ושותפיו לפשע לא ירמסו - מה שהתחיל במשטרה, נמשך בפרקליטות ובבית המשפט העליון, מגיע עכשיו גם לנשיא המדינה. הנשיא ריבלין, כפי שעשית תמיד, המשך לבצע את תפקידך ביושר, בהגינות, ובאופן ממלכתי, תוך שאתה שוקל את כל השיקולים בהטלת המנדט, בדיוק כפי שמורה לך החוק".

גם יו"ר 'יש עתיד', יאיר לפיד, הצטרף לחגיגה עם תגובה משלו, "‏התקפת הליכוד על נשיא המדינה היא הוכחה נוספת שיש שתי אפשרויות: או המשך שלטונו של נתניהו והתקפה פרועה על מוסדות המדינה או הצטרפות לגוש השינוי והחלפת השלטון".

מנגד שרת התחבורה והבטיחות בדרכים, ח״כ תא״ל מיל׳ מירי רגב תקפה את הנשיא בדף הפייסבוק: "‏תגובת הנשיא ריבלין מוכיחה שוב כי התנהלותו אינה ממלכתית ונובעת משיקולים זרים. על נשיא המדינה מוטלת החובה לכבד את רצון הבוחר, לפעול בממלכתיות ולהימנע משיקולים זרים.

לא ראוי שנשיא שמסיים את תפקידו בעוד כחודש, יקבל החלטות בניגוד למסורת הנהוגה מאז ומתמיד - הטלת המנדט להרכבת ממשלה על מי שיזכה למירב הממליצים. הדבר המתבקש הוא להחזיר את המנדט לכנסת שעל פי חוק תקים ממשלה או שלצערי נלך שוב לבחירות".

יו״ר ש"ס, השר אריה דרעי התייצב אף הוא לימין הליכוד ואמר: "אני בטוח שמכל המועמדים, יש רק לבנימין נתניהו אפשרות להקים ממשלת ימין יציבה. לאף מועמד אחר אין אפשרות להקים ממשלה. ולכן אני בטוח שנשיא המדינה ראובן ריבלין, יתן את המנדט להרכבת הממשלה לנתניהו כדי שיפעל להקמת ממשלה יציבה".

בינתיים הדמות הבולטת ביותר בשתיקתה הוא ח"כ נפתלי בנט, שעמדתו יכול להטות את הכף בכל הנוגע להקמת הממשלה החדשה.

תוכן שאסור לפספס
16 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
14
מי זה הנשיא ס" ה בובה בלי שום סמכויות יותר הוא לא מלאך ולא שרף ולא כלום אפס חבל על המשכורת השמינה שהוא מקבל על חשבוננו מוטב שלא יהי ה
ללא שם31.03.21
13
רפאל סער שב בשקט חתרן הייתה וחתרן נשארת העם נתן לך תשובה האם הבת שלך תומכת במשותפת
ללא שם31.03.21
12
אז מי המשסע? ביבי או גנץ?
סמל31.03.21

הצגת כל התגובות

11
לאלה שהציביעו לגדעון קיבלו את חבירו ריבלין שמונע מאינטרסים ואת אשתו של גדעון השמאלנית.
ריבלין בחירות חמישיות ?31.03.21
10
כדאי לריבלין ללכת קצת לשיר עם ילדים בגן זה יותר מתאים לו דמות משעממת....
יוסי31.03.21
9
ריבלין ינקום בנתניהו בגלל שנתניהו התנגד לבחירתו, ובנוסף נתניהו נקם בסער בגלל שתמך בריבלין, לכן ריבלין ימנה את סער למועמדו להקים את הממשלה !!!
נקמה31.03.21
8
סער בוגד תישתוק יותר טוב ותבין 30 מנדטים יש לנתניהו וכולם שלו נטו העם אוצה רק אות או שתיכנס לקואליציה או בחירות חמישיות ואתה נימחק ולא עובר את אחוז החסימה
אפי31.03.21
7
אין שום שחר למה שאמרו הליכודניקים בחוק לא מוזכר שצריך לתת את המנדט למי שקיבל את מספר הממליצים הגבוה, הנה ציטוט מחוק יסוד: הממשלה, סעיף 7 "משיש לכונן ממשלה חדשה יטיל נשיא המדינה, לאחר שהתייעץ עם נציגי הסיעות בכנסת, את התפקיד להרכיב ממשלה על אחד מחברי הכנסת שהסכים לכך; הנשיא יטיל את התפקיד כאמור בתוך
חברונר31.03.21
6
ונשיא בעמך לא טהור...
נשיא בושה31.03.21
5
מה זה משנה מה לפיד גנץ בנט כותבים. במדינת ישראל יש רוב יהודי חביבי והוא ניצח בגדול. סער בנט גנץ האם תשבו עם אויבי ישראל אחמד טיבי רעם בלד מרץ עבודה נגד היהודים ונגד עם ישראל. כולכם למדתם בישיבות תיכוניות. אתם ימניים בדם שלכם. נלחמתם ואתם מוכנים להלחם גם היום נגד אויבי המדינה. היום איך תלכו עם טיבי ב
אלעזר אמסלם31.03.21
4
ריבלין יעניק לנתניהו את הרכבת הממשלה כי הוא לא חמור. ככל אדם נורמלי רואה ריבלין שהימין ניצח. בנט וסער לא ילכו לעולם עם אחמד טיבי בלד רעמ ומרץ נקודה.
אלעזר אמסלם31.03.21
3
העם אמר את דברו שהוא ממוקם בימין ורוצה ממשלה ימנית אם לדעת הנשיא אין סיכוי לביבי להקים ממשלה שיעביר את הקמת הממשלה לראש המפלגה השניה בגודלה מימין המפה הפוליטית ואין סיבה להעביר אותה למפלגה שיותר מחצי העם אמר שלא רוצה אותם לראשות הממשלה
שמויגר31.03.21
2
לאזרחי ישראל שביטאו את דעותיהם... אז תקשיבו לאותם אלה חצופים רובם רוצים גוש ימין חזק, וביבי כרוה"מ. בע"ה נעשה ונצליח, ויווסר החושך אכי"ר!
ישת 31.03.21
1
הנשיא רבלין שהיה דמות נערצת, נהפך לאיש ושחקן פוליטי עלוב שמשחק משחק מכוער. החבר של סער שהיה ראש מטה לבחירתו רוצה לגמול לו מה חשבתם. רובי עדיף לך להתפטר . תתבייש לך
מוטי בביוף ,קרית מלאכי חרדי ספרדי ימיני 31.03.21
לך תאכל מופלטה בקרית מלאכי .אתה והביובי שלך.
תדחוף31.03.21
תרבחו ותסעדו
למה לדבר לא יפה04.04.21
אולי גם יעניין אותך
פוליטי מדיני

סמוטריץ' נגד המתווה המוצע: "מעכשיו רק פגזים והפצצות"

יוני גבאי | 25.04.24

"טוב שחליווה התפטר"

סמוטריץ': אסור שהרמטכ"ל יהיה זה שממנה את המחליפים 

ישי כהן | 24.04.24

"תזמון מכוון"

בישראל מעריכים: הסנקציות האמריקאיות ייכנסו לתוקף

ישראל גראדווהל | 21.04.24

"מי זה יכול להיות"

נתניהו לגלנט: ״בכל פעם שאני יושב לפגישות - הכל מודלף"

יוני גבאי | 21.04.24

מתייחס לעסקה

נתניהו בסרטון לפסח: "מה נשתנה הלילה הזה ומה לא?"

יוני גבאי | 21.04.24
ש

מרגש • צפו בראיון

התפילין של הזולת: סיפורים מרגשים מפרויקט החיבור בין יהודים

אסף מגידו | מקודם

הצהרה לרגל פסח

גנץ: "לא וויתרנו על החטופים - מחבלי חמאס אינם חסינים"

יוני גבאי | 21.04.24

גיבוי ללוחמים?

מיכאלי על הגדוד שצפוי לסנקציות: "היה צריך לפרק מזמן"

יוני גבאי | 21.04.24

האשמה נגד החיילים

לפיד תקף ומה התברר? התקרית התרחשה בתקופת ממשלתו

יאיר טוקר | 21.04.24

"אמשיך לומר את האמת"

"דרדלה"? בן גביר מגיב: "חייב להיענות בתגובה חריפה ביותר"

ישי כהן | 21.04.24
ש

קשר של תפילין

תפילין ישנות בבוידעם? תן להם עוד צ׳אנס

כיכר בשיתוף קשר של תפילין | מקודם

המלחמה מול איראן 

ה'טיימס': מצבו של נתניהו - הטוב ביותר מתחילת המלחמה

ישראל גראדווהל | 21.04.24

"הפרת זכויות הפלסטינים"

ארה"ב תטיל סנקציות על הגדוד החרדי בצה"ל | תגובות סוערות; בן גביר: "נקלוט אותם במג"ב"

יוסי נכטיגל | 20.04.24

לוקח אחריות

מקורבו של נתניהו מסביר: "מסרים יותר חשובים מהתלהמות"

יוני גבאי | 19.04.24

סערה ברשת

'דרדל'ה': ציוץ של בן גביר קומם שרים בממשלה - ובאיראן

יוני גבאי | 19.04.24
ש

לסיים מסכת אחרי מסכת

2 מליון ₪ הושקעו בפרוייקט הדיגיטל התורני - הצטרפו >>

כיכר בשיתוף יומי | מקודם

התקיפה באיראן

ישראל שותקת? חברת וועדת החוץ והביטחון מפזרת רמזים

יוני גבאי | 19.04.24