כיכר השבת

נגד

ממשלה עם רע"מ? התאבדות חרדית / משה גלסנר

ההכשר שמעניקים הימין והחרדים לרע"מ הוא התאבדות עצמית מפוארת שתוריד את הימין מהשלטון לעשרות השנים הבאות. רשת הביטחון הזו לשמאל, תשכיח גם מיורשיו של גפני כיצד מרגיש כס יו"ר ועדת הכספים • העיתונאי משה גלסנר בטור דעה (חרדים)

82
משה גלסנר | כיכר השבת | י"ט בניסן | 01.04.21
משה גלסנר
משה גלסנר (צילום מסך)

ההכשר שהימין מעניק כעת לרע״מ, אינו עוד מו"מ קואליציוני, אלא אירוע מכונן, שניתן להגדירו כלא פחות מאשר התאבדות פוליטית מפוארת למחנה שלם. חרב פיפיות שתוריד את הימין מהשלטון, במינימום למשך עשרות השנים הבאות. סנוקרת ימנית עצמית.

נתניהו, שמנסה כעת לצוד את מנסור עבאס והופך אותו בכך ללגיטימי, מנתץ במו ידיו את שלטון הימין. תמורת ממשלת ימין מזדמנת קצרת טווח - הימין יאבד את השלטון לשנים ארוכות.

מאז שנת 77, כמעט ברציפות למעט הבלחות קצרות, שולט הימין בממשלת ישראל. זה לא קורה בגלל שיש לימין רוב בין אזרחי ישראל, אלא מפני שיש לו רוב בין אזרחי ישראל היהודים.

הנורמה שנתקבלה, לפיה אין לגיטימציה לשיתוף בממשלה של המפלגות הערביות השוללות את קיומה של ישראל כמדינת העם היהודי, הביאה תועלת כפולה לימין - גם מנעה ממשלת שמאל בתמיכת הערבים, וגם הנמיכה את אחוזי ההצבעה במגזר הערבי. שהרי ממילא אין תועלת רבה בהצבעה עבור מי שתמיד נותר באופוזיציה. כניסתן של המפלגות הערביות למשחק הקואליציוני והממשלתי, תזניק את אחוזי ההצבעה במגזר, עד לכדי 20 מנדטים ויותר.

לא סתם תומך השמאל הישראלי בהכנסת הרשימות הערביות לממשלה, על אף היותן תומכות טרור, לאומניות ושוללות את ישראל כמדינה יהודית. הסיבה היא, מפני שהשמאל מבין היטב שזו האופציה היחידה עבורו לשוב אי פעם לשלטון.

במערכות הבחירות האחרונות במועד ב׳ ו-ג׳, היה לשמאל רוב בכנסת יחד עם הערבים. הוא לא הצליח לממש אותו, אך ורק מפני שלממשלה עם הרשימות הערביות לא הייתה לגיטימציה ציבורית. בגלל זה היו כמה התנגדויות בגוש המרכז-שמאל שמיגרו את האופציה.

גם גדעון סער נאלץ להתחייב במערכת הבחירות האחרונה שלא יישען על הערבים. אבל אחרי שביבי מכשיר את עבאס, הוא משחרר עבורו אופציות. ברגע שנתניהו הכשיר מהלך עם הערבים, גם סער יכול לחתור להקים ממשלה משמאל בתמיכת הערבים. בהכשרת רע"מ נתניהו יורה לעצמו ברגל כבר בקדנציה הזו.

בליכוד, וגם במפלגות החרדיות, מבוהלים כעת מהיעדר הרוב העכשווי להקמת ממשלת ימין, ואז מחוסר מחשבה הם הולכים להכשיר את עבאס. הכשרות הזו מעניקה לצד שכנגד את האפשרות ללכת עם המשותפת, שהרי אידאולוגית אין הרבה הבדל ביניהם, אפילו להיפך: רע״מ היא שלוחה של התנועה האיסלאמית. אידאולוגיה דתית לעולם תהא קשוחה יותר לעומת אידאולוגיה לאומית.

מי שמשלה את עצמו ואת בוחריו שהימין יידע לקנות את הערבים גם הלאה, ומתבלבל לרגע בזהות העמדות בין החרדים לערבים בגלל כמה נושאים כמו גיוס, קצבאות ילדים ולהט״ב, טועה טעות מרה: השמאל קרוב הרבה יותר בבסיסו לעמדות הערבים, מעצם היותו תומך בשינוי המאזן בין יהודית לדמוקרטית, היינו יותר דמוקרטית על חשבון היהודית. שיתופי פעולה והסכמות ברמה הטקטית, לא יכסו על הפער האסטרטגי העצום באשר להגדרת אופייה של המדינה. לכן, צודק בצלאל סמוטריץ׳ בטענתו שהכשרת רע"מ תביא לסוף המדינה היהודית.

החרדים שתומכים בצירוף עבאס כעת, נוקטים בגישה קצרת רואי ומסוכנת ביותר עבורם. בהכשרת הערבים הם יקבלו את לפיד בראשות הממשלה, עם עבודה ומרצ לצידו, שיהיו בדיוק בעמדת ההשפעה אותה מחזיקים כעת החרדים בממשלות הימין. החרדים יחליפו את הערבים בפוזיציית הציבור המוחרם לקואליציה. רשת הביטחון הזו לשמאל, תשכיח גם מיורשיו של גפני כיצד מרגיש כס יו״ר ועדת הכספים.

הכותב הינו מגיש 'המהדורה המרכזית' ברדיו 'קול ברמה'

תוכן שאסור לפספס
82 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
66
אני שואל את גלסנר החכם, יש לך עוד אפשרות? אולי אם היית סער היה אפשר למשוך אותך לממשלת ימין אבל סער לעולם לא ישב עם נתניהו, אז זה בעיה אם נתניהו יזוז הצידה תהיה ממשלה!
יש לך עוד אפשרו06.04.21
65
גדול הדור הגר"ח קניבסקי הכריע: ישיבה עם ערבים עדיפה על ישיבה עם אלו שרוצים לעקור את הדת בארץ ישראל. כמה נבון ופשוט. כמה טוב שלא גלסנר מכתיב לנו את חיינו אלא ר' חיים קניבסקי.
יהודי02.04.21
לא יודע כמה פרטים הציגו לרב על המטרות והפעילות של התנועה האיסלמית (כמה הם מכירים בעצמם מבינים את ההשלכות והאם הם לא הציגו בכיוון אותו הם רואים לנכון) בכ"מ הרב לא אמר שאין פתרון אחר אלא רק סדר עדיפויות לעומת לשבת בממשלה עם השמאל שכרגע זה לא האופציה השנייה של יהדות התורה (בחירות? התקפלות של מישהו ממפל
הרב לא דיבר ע"כ07.04.21
תיקון טעות, לא ר' חיים שליט"א אלא יענקי.
מוישה02.04.21
ומהיכן זה אם אפשר לדעת?
יאיר02.04.21
64
שימו לב: יש פיתרון! בלי ביבי תקום ממשלת ימין על מלא תוך רבע שעה! עם הליכוד בראש! עם החרדים! עם הציונות הדתית! "ימין על מלא עושים בלי ביבי!" עכשיו ממש עכשיו! רק היום רק היום: גאולה מיידית מהפלונטר הפוליטי מוציאים את המפלג והמסית ומקבלים אחדות! כמה פשוט!
לא צריך רע"מ21.04.21

הצגת כל התגובות

63
איך היגענו למצב עגום כל כך שממשלת ישראל תהיה תלוייה בהחלטות של התנועה איסלאמית הידועה "באהבתה" לישראל?. התשובה היא -נתניהו החושש מאימת הדין מטרטר את אזרחי ישראל 4 פעמים לקלפי ( דבר הכרוך בהוצאה של מליארדי שקלים שיכלו לשמש למטרות הרבה יותר מועילות) . ומעדיף את בטחונו האישי על פני טובת המדינה אילו
בני02.04.21
62
נו ,הבנה פוליטית שיטחית למדי
james02.04.21
61
''אידאולוגיה דתית לעולם תהא קשוחה יותר לעומת אידאולוגיה לאומית.'' לא ראינו את זה אצל שס וג'... ואם זה נכון אז מפלגתו של סמוטריץ' דתית ותר.
יאיר02.04.21
60
דעת בעלי בתים היפך דעת תורה, נקודה
יוסף01.04.21
59
אמת ויציב. כל הכבוד!
מני01.04.21
58
בלי רע"מ בלי לפיד .... בלי ביבי תקום ממשלת ימין עם חרדים וציונות דתית וליכוד בראש תוך רבע שעה! ימין על מלא עושים בלי ביבי!
לא צריך רע"מ21.04.21
57
מדוע אנשים קובעים שהוא תומך טרור ולא מכיר בזכותה של ישראל להיות מדינה יהודית ? בגלל שהוא בתור ילד קטן חסר "דעה אישית" חיבק מחבלים?! בגלל שהוא ערבי?! בגלל שהיוא מוסלמי?! מה יש לכם נגדו????? מהרגע שהוא התחיל להלך פוליטית לבד לא נשמעה ממנו אמירה אחת נגד הזכויות של מדינת ישראל !!! בן גביר, סמוטריץ' תתת
לא מאמין 02.04.21
56
טעות כלהישיבה בכנסת היא להציל והרבה יותר חשוב עכשיו ולעתיד זהו פסיקת ההתגברות וחוק הגיור מאשר סיסמאות של הימין הקיצוני ושופריו וכך סוברים גדולי ישראל
ללא שם02.04.21
55
משוגע? הסכנה הגדולה זה הבגץ לפיד וליברמן ומרץ שאיבדו כל אידאולוגיה, ופיתחו סלידה מהדת, סלידה מחיי משפחה וכו', הם גרועים גם מבחינת ביטחונית מהערבים, אנשים לא מאמינים, אבל האמת טופחת על הפנים, אחרי כמה סבבי הבחירות שליברמן יכל לקבל עד חצי המלכות וכו' זה רשעות שאין כדוגמתה... וכו' וכו'
א 04.04.21
54
הכתב חרדי?
ראשית האקסיומות אינם נכונות השמאל אין לו02.04.21
53
תיהנו עם הערבים
לכל מי שהצביע ג02.04.21
52
בנט......לא נשכח ולא נסלח לך. ניפגש בסבב הבחירות הבא
אסתר02.04.21
51
לא מסכים בכלל ... אנחנו מצויים בעידן חדש שיש לנו מנהיג חזק כמו ביבי שיוצר קשרים יפים עם מדינות ערביות חזקות ואפילו בארה"ב יש לו כבוד והערכה עצומה לא פחות מהנשיא ... גם הערבים מתחילים להפקח לאט לאט ולהבין שעדיף לרדת מעץ הגבוה ששולל את מדינת ישראל ולחבור למדינות ערב המתונות ולחטוף את פירות השלום... מס
שמאלני לשעבר01.04.21
50
בכל מצב יהיה ממשלה עם רע"מ השאלה מה עדיף ממשלת ימין ען רע"מ או ממשלת שמאל
דבילללל01.04.21
49
כל מה שכתבת יקרה ממילא. הרי האלטרנטיבה לצירוף רעם לימין, היא צירוף המשותפת ורעם וישראל ביתינו (שגם הם מפלגה של גוים שמתחפשים ליהודים) והערב רב, שכבר עכשיו יחריבו את הזהות היהודית. אז במצב שנוצר אין ברירה אחרת.
אוריאל01.04.21
48
קשקשן! אדרבה צריך לבסס ברית עם הערבים שלט יהיו על אוטומט עם השמאל
לאחר העיון01.04.21
47
למה-אם הבן אדם חותם על מסמך שהוא לא יעסוק במהות לאומנית אלא רק בדברים הטכניים וההומניטרי שחשובים לו ולמגזר שלו-ויחתום שהוא לא עוסק בדברים שלא יסתדרו עם הלאומניות הישראלית מה הבעיה לשבת איתו?
יאיר02.04.21
46
כדאי למר גלסנר החמוד ולכל המחרימים את הערבים לבוא ולבקר במאה שערים ולראות איך עשרות שנים חרדים וערבים חיים ביחד עובדים אצל החרדים ומכבדים אחד את השני. יאיר לפיד=בגימטריה מדוייקת אלהים אחרים(ע"ז).
חרדי אמיתי01.04.21
45
א
100%01.04.21
44
אתה צודק גלסנר, רק שבמקרה ותקום ממשלה אחרת אז בו נסתכל מי נמצא שם ליברמן גיור רפורמי הכרה בנישואים אזרחיים ועל ידי כך ממזרים שבת הכל פתוח למי שרוצה לפתוח יוכל, במפלגת העבודה הרביי הקונסברטיבי גלעד קריב כשר בממשלה והכרה בגיורים רב אשי לא אורטודוקסי כותל רפורמי כולל הרחבה עזרת הנשים קריאת התורה של נשו
הבן אדם צודק 02.04.21
43
כמה שטויות אפשר לקרוא, כל אחד קורא לעצמו עיתונאי וכותב מה שעולה למוח בלי טיפת התבוננות למצב האמיתי. די כבר עם התחנפות לתקשורת השמאל השמד...
שמילו01.04.21
42
הכל היה קל יותר אילו נתניהו לא היה נאחז בכסא ראש הממשלה כבקרנות המזבח על מנת להינצל מהמשפט והיה מקדיש את כל זמנו להאבק על חפותו. אילו היה פורש כבר לפני שנתיים לא היו מטרטרים את הציבור ארבע פעמים להצביע . והייתה מוקמת ממשלה בראשות הליכוד החרדים הסיעות הדתיות .כחול לבן ועוד מפלגות ומפלגת תקוה חדשה
בני01.04.21
41
כותב בצורה מאוד מרשימה ובעיקר משכנעת. אך עם זאת צריך לזכור שאם נתניהו יורד מהמגרש הפולטי הימין קרי הליכוד יאבד מעתה ואילך את המובילות שלו שלו לראשות הממשלה מאחר ששום מועמד אחר מהליכוד לא יעבור את ה-20 מנדטים שזה אומר שיהיו ממשלות שעטנז שמורכבות מהרבה מפלגות קטנות מהמרכז של המפה הפוליטית.לכן חשוב שנת
עם אחד.01.04.21
40
בשבילכם: "פיגוע ליל הקלשונים ב-1992 המם את החברה הישראלית. המחדל הקשה והעובדה שמדובר במחבלים, ערבים ישראלים, תושבי האזור שבצעו את הפיגוע בעזרת גרזנים, קילשונים וסכינים ויצאו ללא פגע הלמה בציבור הישראלי. הם חדרו למאהל טירונים שהועמד באזור קיבוץ גלעד. המאהל לא היה מאובטח כנדרש והחיילים ששהו בו רבי
בת ישראל02.04.21
39
תובנה יפה.
ללא שם01.04.21
38
הוא צודק במאה אחוז מחמוד "החמוד" הוא נמר דוב במסכה כמו כיפה אדומה וסמוטריץ זיהה את זה מיד ויפה שהוא מתנגד . לדעתי כל הלחץ צריך להיות מופנה כלפי סער ובנט. אפילו לקיים הפגנות ומשמרות מחאה ליד ביתם
אריאל02.04.21
37
לא לממשלה עם ערבים
נכון מאוד01.04.21
36
ראשית. השמאל אינו אוהב את הערבים אלא שונא את הימין. (לא מאהבת המן). שנית. הערבי הממוצע מסתדר יפה עם החרדים. שלישית. אולי מאן דהו ירים את הכפפה ויפגיש את אנשי הדת יהודי /ערבי. רק הם יוכלו להגיע לפשרות ולהביא את השלום.
דניאל 01.04.21
35
רע"מ מפלגה דתית והיא תומכת בביטול גזירות הגיוס, החינוך וההשתלבות בחברת פורקי העול.
מתפלל לביטול הציונות והחלת שלטון הדת ביש01.04.21
34
צודק צודק ועוד פעם צודק!!!!
.02.04.21
33
הערבים לא יוכלו לעבור את תקרת 15 המנדטים. בבחירות השלישיות, שקואליצית גנץ-לפיד-משותפת עמדה על הפרק הם לא עברו את ה16 מנדטים וגם זה על חשבון מרץ-העבודה. איןחשש שהם יטפחו ליותר מכך.
הפרשן הפוליטי02.04.21
32
באו נגיד שהכתב צודק הימין ירד מהשלטון למאות השנים הבאות. מה כל זה קשור לחרדים מה כל כך טוב לחרדים בשלטון הימין לדעתי החרדים יכולים לחזור להיות עם השמאל רגועים כל שנאת השמאל לחרדים נובעת רק מתמיכתם בשלטון נתניהו לא יגייסו ולא יעשו לנו כלום. אולי ליצמן ועוד כמה יפסידו כמה משרות ולא יותר
קטונתי מלהבין01.04.21
וירישתם אותה וישבתם בה.
עצם השמאל עבירה01.04.21
אני עבדתי בקלפי עם שני מרצניקים ושאלתי אם אני יהיה בסכנת חיים תבואי להציל אותי אז אחד מהם אמר שהוא יעשה זאת למרות שהוא לא חייב והשני אמר שהוא לא חושב שהוא יבוא להציל אותנו. אחשלי תתעורר השמאל שונא אותך כמו שאתה שונא את היטלר איווט ליברמן מטורף משנאה ויאיר לפיד גם חוץ מהעובדה שהשמאל רוצה: עסקים פתוחי
ללא שם01.04.21
השמאל שונא אותך כמו שאתה שונא את היטלר, לא נכון. איווט ליברמן מטורף משנאה ויאיר לפיד גם. לא נכון חוץ מהעובדה שהשמאל רוצה: עסקים פתוחים בשבת, שיעשו מה שהם רוצים. הפרדת דת ומדינה, שיעשו מה שהם רוצים. ובכל העולם אין הפרדת דת ממדינה? גיור רפורמי, שיעשו מה שהם רוצים חופי ים מעורבים בלבד, לא נכון, ברור שי
בני ברקי01.04.21
שיעשו מה שהם רוצים? כל חילול שבת בפרהסיא וכל חלול ה' נוסף פוגע בנו. הדברים לא מתנהלים בהגיון של כל צרוע וכל זב, אלא לפי תכנית עליונה. אם לא נדאג גם ליידישקייט שלהם, אנחנו ניפגע !!
??01.04.21
אוי כמה טיפש ומנותק אתה.
גבי04.04.21
31
בגלל כל השאלות כבדות המשקל האלה, של תורה מול בטחון, ערבים מול חילונים שרוצים לעקור את הכל, יעלו הנציגים וישאלו את גדולי התורה והחסידות. הצבענו ג', גלסנר, לא הצבענו לימין. יש לנו את שר התורה ואת ראש הישיבה, שהתורה הקדושה מדברת מתוך גרונם. הם אלו שיכריעו. לא אתה וחבריך, שעסוקים כל היום ללקק מחללי שבת
חרדי פשוט 01.04.21
30
ביבי הוא לא ימין וכך גם דרעי וגפני. דרעי וגפני הולכים עם נותן התקציבים כך הם שולטים על הכסף והכוח.ביבי ילך עם נסראללה אם הוא יאפשר לו להיות ראש ממשלה אין לו דרך או מצפון הוא לא בגין או שמיר.הדרך היחידה להקים ממשלת ימין אמיתית זה שביבי יתפטר ותוך יומיים תהיה ממשלה עם ליכודניק בראש.אך לביבי חשוב רק בי
אבא01.04.21
29
מקריאת כל התגובות כאן עולה תמונה ברורה, יש רוב ברור לחרדים התומכים לעשות יד אחת עם הערבים, הדבר הזה במילא יקרה עוד עשר או עשרים שנה כנהיה כאן הרוב, אז למה לא לעשות את זה כבר כעת ולהינצל מהידים הבולשביקיות של דוברמן ולפיד והבגץ ושותפיהם או כמובן משונאי היהדות מימין כבנט עם החצי גרוש על הראש או סער וג
משה01.04.21
אם אתם הייתם מקימים מדינה היא היתה נראית בדיוק כמו בני ברק.
שי נ.01.04.21
אהבתי את המילה "לתפוס את הציונים בגרון" אבל אלו דימיונות, ברגע שהם ירגישו מאוימים הם יוציאו חוק שהחרדים והערבים פסולים מלהצביע בבחירות. סמוך על הבג"ץ שיתן כבר את המ"מ לפסק
יוסי02.04.21
28
התעלמות מהעובדה שיש למגדירים את עצמם כימין קרוב ל80 מנדטים והמחלוקות הן בתחומים אחרים כמו ממלכתיות או היחס למערכת המשפט. חוץ מאשר ביבי או לא ביבי. אם מנסור עבאס ינאם הערב בזכות השתלבות החברה הערבית במדינת ישראל, זה ציון דרך בתולדות המדינה. כל מה שהכותב המלומד רואה עשרות שנים קדימה זה שלטון ימני בז
ללא שם01.04.21
27
שטחי ומטופש. השמאל לא מחכה ל'הכשרים' ומשגיחי כשרות מהימין.... זה או עבאס עם הימין ובנט או עבאס עם השמאל ובנט! וגם אם בתאוריה היו צריכים חותמת כשרות היא כבר ניתנה בעצם הגישוש אחרי עבאס, כך שבמצב הנתון, אמירתו חסרת האחריות, מלבד זה שהיא מנוגדת לדעתו של גדול הדור והשפלה מוחלטת של כל החרדים שהצבי
ש.02.04.21
26
אלא אם כן ביבי ינצל את הרוב בכנסת להחלפת בית המשפט באנשי שלומו ואז יוכל להוציא מחוץ לחוק את כל המתנגדים לו כמו שעשו פוטין וארודאן
דברים של טעם01.04.21
25
זה בדיוק מה שאנו רוצים, לאט לאט אנו החרדים ובני דודינו הערבים נכבוש את המדינה הטמאה מידי הציונים שיהפכו למיעוט וחסל, הנה תראה את הפרצוף הציוני בקורונה, המשטרה התפרעה במחוזותינו באכזריות נוראה והכל כמובן בשם החוק והסדר, למען "בריאות הציבור הם שברו ידים ורגלים התעללו בילדות קטנות ובנשים עם ילדים כאחרו
משה01.04.21
24
סוף סוף מישהו מנתח את ההשלכות בטווח הארוך. מאמר מבריק ומדוייק. מסכים עם כל מילה. סמוטריץ' צריך לא להתפתות ולא לתת לנתניהו להכשיר את השרץ.
מאמר מעולה01.04.21
זהו, לכן לא הצבענו לסמוטריץ. הצבענו ג'. אותנו מעניין ה', שבת, תורה, גיוס, גיור, קדושת המשפחה, כשרות, פהרסיא של שבת בארץ ישראל. לא ימניות.
יעקב02.04.21
23
זאת ממש לא התאבדות עצמית ולא נעליים.
7-7-7.01.04.21
22
אם הוא ערבי לא מחבל מה הבעיה? הוא הרבה יותר טוב מליברמן שמדבר נגד חרדים באנטישמיות. כמו שעובדים אתם כך אפשר לשבת איתם
מנחם01.04.21
21
מצחיק שכולם רוקדים מסביב לאמת ולפיתרון ומפחדים להעלות אותה.אם ביבי מתפטר היום...מחר יש ממשלת ימין יציבה עם ליכודניק בראשה ,ומי שמונע זאת זה ביבי שנאחז בקרנות המזבח...אך כולנו יודעים את הסוף של נאחזי המזבח..
david7701.04.21
מי מפחד ממי. מה יעזור לנו אם נצעק את הרעיון הזה בקולי קולות. ואם אנחנו מעוניינים שביבי יתפטר הוא יתפטר? יש לך דוגמה בהיסטוריה של הפוליטיקאים שמישהו עשה דבר כזה? אתה דורש מפוליטיקאי לוותר על כסאו למען האידיאולוגיה? אדרבה תסביר לנו איך אפשר לשכנע את ביבי להתפטר
בני ברקי02.04.21
20
לא חשבתי על זה קודם. ממש האיר את עיני.
פשוט נכון01.04.21
19
צודק
רוטשילד01.04.21
מי חשב שלא?
משה גלסנר01.04.21
18
רואים למה היה צריך להצביע ל סמוטריץ ולא לחרדיות
שחר01.04.21
17
החרדים מתמיד מקמבנים עם הערבים אז למה לשחק אותה ועדיף שיהיה פחות גזענות
משה01.04.21
16
השאלה היא, גלסנר גאון העולם, מה האופציות האחרות. לתת ללפיד להרכיב ממשלה, לגייס אותנו, להעביר חוק נישואין אזרחיים ולחלל את השבת בכל הארץ? לתת לליברמן לחנוק אותנו? ממתי יהודי שמחשיב את עצמו לחרדי כמוך קשור לימין? ממתי אנחנו ימנים? יש לחרדים הרבה יותר מכנה משותף בענייני צניעות והרה ואי פריצות, עם הערבי
אברך01.04.21
אחד מגיבוי השטויות העשויים ביותר ששמעתי בחיי, פשוט כל משפט שטות הזויה אחרת.
יוני01.04.21
15
מה לא טוב אנחנו יודעים, מה אתה מציע?
איציק01.04.21
14
אני שמח שיש חרדים עם שכל ישר
נתנאל 01.04.21
13
אדון גלסנר מה בדיוק יש לנו הציבור החרדי לימין הערבים הם באמת לא הבעיה של החרדים הבעיה שלנו יהיר לפיץ ואיווט דוברמן האיום והתשקורת הבולשביקית כולל הכתבים כביכול החרידים המשתפי''ם למיניהם שהם הרבה יותר גרועים מעמיתיהם החילונים‏ בין עמדות שמאלניות או ימניות בכלל לא משנה שניהם נגד דעת תורה זו נבלה וז
יצחק צבי01.04.21
תגיד, למה שלא תתנתקו מכל החילונים השמאלנים הרשעים הארורים האלה ותקימו לכם סוג של ותיקן? אני בטוח שאפשר להגיע להסכמות. בוא נראה אתכם עושים את זה בעצמכם. נראה זה הפחד הכי גדול ואמיתי שלך ושל החברים שלך.
שי נ.01.04.21
12
וואלה צודק ב100 אחוז משה גלסנר ניתוח מבריק
מבריק ביותר 01.04.21
11
עדיף רע"מ על ליברמן לפיד בנט סמוטריץ מיכאלי גנץ וכו' הוא גוי ואינו חייב במצוות ואין עליו איסור חילול שבת בשונה מהאחרים [סמוטריץ ובנט יש להם עבירות של גילוי עריות שחמור לא פחות מחילול שבת]
ג'פרי01.04.21
10
סוף-סוף מישהו אומר את זה... לא מבין איך כולם זורמים עם הרעיון ולא מבינים שיורים לעצמם ברגל
גלעד01.04.21
9
יהודי
צודק. אבל אין ברירה . וגם בחירות חמישיות01.04.21
8
חשיבה עקומה, הסיבה היחידה שלא הקימו עד היום ממשלה עם הערבים היא רוב ימני בכנסת ולא משהו אחר,אם היה רוב לשמאל היו מקימים בלי למצמץ.
אלי01.04.21
עיין סבב ב
r01.04.21
7
צודק במיליון אחוז
ג'פרי01.04.21
6
מעולה שמכשירים את הערבים ולא משחקים משחק שקר כפול ובלי גזענות די להסתכל במשקפיים הצרות של אינטרסים מגזריים
משה01.04.21
5
אמת ויציב. כנראה שנתניהו מוכן להפקיר את כל המדינה לערבים ובלבד שינצל מהמשפט.
משה01.04.21
4
כותב יפה ורהוט אבל כדאי להזכיר לו שאם בזכות המהלכים האלו תוכל לקום ממשלת ימין טובה ויציבה הרי שמיידים היא אף יכולה לשנות את כללי המשחק הפוליטי ולהגדיר מחדש מהו ״רוב״ הדרוש להקמת ממשלות עתידיות, ואיזה מפלגות פסולות מלהיות חלק מהרוב הזה הא, ואסור לשכוח שזה בדיוק מה שהשמאל מתכנן לעשות למפלגות הימניות ב
בן עזרא01.04.21
3
חותם על כל מילה. רק קח בחשבון שבעוד כמה שנים טובות החרדים והערבים יחד - הם אלו שיקבעו את צביון הכנסת. זאת אומרת שהחרדים והערבים יצטרכו לשלב ידיים חזק יותר מהמתחרים.
איתן01.04.21
2
צודק. ופלא על החושבים אחרת. מזכיר את טיפוח החאמס בעזה כדי להוריד את המחבלים האחרים. הדבר עלה במאות הרגוים ואלפי פצועים. למה לחזור על בדיוק אותה טעות???
איש ישר01.04.21
1
צודק....אמת לאמיתה....הבעיה שלביבי איכפת רק מביבי כאן ועכשיו ולא מעניין את הסבתא שלו מה יהיה אח"כ.....מצידו שתישאר אדמה חרוכה....
קובי01.04.21
אולי גם יעניין אותך
פוליטי מדיני

טקס ממלכתי? מירי רגב רצתה לבטל את נאומו של אוחנה - שהודיע כי הכנסת לא תשתתף

יוני גבאי | 03.05.24

לקראת סיכום

סעודיה דורשת מדינה פלסטינית - ותחתום רק עם ארה"ב

יוסי נכטיגל | 03.05.24

ברגע האחרון

הקבינט לא סגר את אל ג'זירה; קשור להתקדמות בעסקה?

יוני גבאי | 03.05.24

העדויות צפות

סעודיה עוצרת אזרחים שמדברים נגד נורמליזציה עם ישראל

יוסי נכטיגל | 02.05.24

"הזוועות נחגגות 

זוועות ה-7 באוקטובר נחגגות | המסר של הרצוג ליהודי העולם

יוני גבאי | 02.05.24
ש

האם הגאולה קרובה?

"בספרא דא יפקון מן גלותא" • אתגרי המלחמה בראי הזוה"ק

כיכר בשיתוף מכון המאו"ר | מקודם

וכמה חרדים יש בהייטק?

ג'וניורים? זו התכנית לשילוב חרדים ללא ניסיון בחברות הייטק

כיכר השבת | 02.05.24

דאגה של ממש

זה הלחץ הבינ"ל שישראל מפעילה כדי למנוע צווי מעצר בהאג 

יהודה גל | 02.05.24

צרות של ערבים

דרמטי: חברי פת"ח מאשימים את אבו מאזן בכישלון מול חמאס

דניאל הרץ | 02.05.24

דנו ביום שאחרי

לפיד ביקש מהאמירויות לסייע: הכי דחוף להחזיר את החטופים

ישי כהן | 02.05.24
ש

קשר של תפילין

תפילין ישנות בבוידעם? תן להם עוד צ׳אנס

כיכר בשיתוף קשר של תפילין | מקודם

כך ניתן אוויר לחמאס

כך פעל מחדל המענקים לעזה - לבקשת נתניהו וראש המוסד 

יהודה גל | 02.05.24

כאב ראש מדיני

דאגה בי-ם: האו"ם ינסה להכניס את ישראל ל'רשימה שחורה' 

יוסי נכטיגל | 02.05.24

גינוי אחרי הסערה

נתניהו נגד בוגי יעלון: "צריך להתבייש על דבריו"

יאיר טוקר | 01.05.24

אחרי ההודעה

מתקפה חריפה: "התייצב לצד המפלצות השפלות ביותר"

יוסי נכטיגל | 01.05.24
ש

זה וואו

יש תחליף לנדל"ן: אתר שמייצר הכנסה חודשית

כיכר בשיתוף דיגיטל פרופטי | מקודם

חקירת הטבח

נתניהו מגיב למבקר המדינה: "התנגחות מיותרת בזמן מלחמה"

יאיר טוקר | 01.05.24

סערת חוק הגיוס

גנץ מגבה את היועמ"שית ותוקף: "כתם של חוק השתמטות"

יוני גבאי | 01.05.24

"נרקם דיל בין דרעי לליברמן"

הבחירות לרבנות הראשית | הח"כים שנבחרו לאסיפה הבוחרת

חנני ברייטקופף | 01.05.24