כיכר השבת

הילולת תשפ"ב | צפו

מתן כהנא סיכם את ההילולה במירון: "הצלחנו ונכשלנו"

גורמי המקצוע האחראים על ניהול ההילולה התכנסו היום במשרד הדתות, להצגת התחקיר של הילולת תשפ"ב • ח"כ כהנא הסביר היכן לדעתו הייתה נקודת הכישלון • צפו (חדשות)

12
שימי שפר | כיכר השבת | ל' בסיון | 29.06.22
מתן כהנא בתחקיר (צילום: דוברות)

לראשונה מאז קיום הילולת ל"ג בעומר במירון, התכנסו היום (רביעי) במשרד לשירותי דת, גורמי המקצוע האחראים על ניהול ההילולה להצגת התחקיר של הילולת תשפ"ב.

בדיון בראשות סגן השר מתן כהנא השתתפו: מנכ"ל המשרד לשירותי דת שמעון (מוני) מעתוק, פרויקטור מירון צביקי טסלר, סמפכ''ל המשטרה ניצב דוד ביתן, מפקד מחוז צפון במשטרה ניצב שמעון לביא, מפיק האירוע דוד עזריאלי, מנהל אגף ישום מערכות תחבורה ציבורית גולן ירמיהו, מנכ"ל המרכז הארצי למקומות קדושים הרב יוסף שווינגר, מנכ"לית המועצה האזורית מרום גליל קרן פטל, המשנה למנכ"ל המשרד לשירותי דת גל שם טוב ועוד גורמי מקצוע נוספים.

הממונה על הילולת מירון, הודיע כי כבר בסוף השבוע הזה יגיש את סיכומי התחקיר שיכללו את הסיכומים של כלל הארגונים שניהלו את ההילולה. מרבית הגורמים טענו כי הבסיס של המתווה לשנת תשפ"ב הוא טוב, אך יש לעשות מקצה שיפורים על מנת שהכשלים לא ישנו.

הממונה על הילולת מירון, צביקי טסלר, סיכם את הדיון: "יש הרבה לקחים לשיפור מהילולת תשפ"ב, והשיפור הוא בהחלט בהישג יד, על בסיס מתווה ההילולה החדש שהתגבש. בתכנון הילות תשפ"ג חשוב מאוד להבטיח שלא חוזרים, חלילה, למתווה העבר של הילולה שמהווה סכנה לשלום הציבור. ביחד עם זאת עלינו לוודא ששולי הבטיחות אינם מוגזמים עד כדי פגיעה באופייה המסורתי של ההילולה".

סגן השר, ח"כ מתן כהנא סיכם גם הוא: "הילולת מירון תשפ"ב הופעלה תחת מתווה חדש ומהפכני ששינה סדרי עולם, מהתנהלות כאוטית לאירוע מתוכנן ומנוהל שהמדינה לוקחת אחריות עליו. המתווה שינה את הסטטוס קוו וכל ההיערכות נעשתה בקטעי זמן קצרים מאוד. במבחן של עמידה ביעדים: אפס הרוגים ואפס פצועים זו הצלחה גדולה מאוד בעיניי. ביעד השני של חגיגה שמחה ומוצלחת, נכשלנו.

"הנקודה המרכזית היא ההיערכות בציון הקבר עצמו, זו הייתה נקודת הכשל. במתווה דיברנו על 16 אלף איש על ההר אך בפועל מה שקבע לכמה אנשים נוכל לאפשר להיות בו זמנית על ההר, זו הצפיפות בסביבת הציון עצמו. יש לעשות סיעור מוחות עם כלל הגורמים כדי לפתור את האתגר הזה במהרה, כיוון שהוא משליך מידית על זרימת האנשים בכל מתחם ההר".

"כשנפתור את האתגר של ניהול צפיפות הקהל בסביבת הציון, נוכל לפתור את שאר הבעיות. מירון תשפ"ג מתחיל עכשיו. ככל הנראה לא תהיה ממשלה לפחות עד ינואר, זה תאריך מאוחר ואנו לא יכולים להרשות לעצמנו לחכות עד שיהיה פה שר חדש. אני מנחה לקבוע דיון התנעה למירון תשפ"ג בשבועיים הקרובים. לזמן את הגורמים הרלוונטים ולצאת לדרך, כולל תשתיות ותקציבים".

עוד אמר כהנא: "לסיום אבקש להודות לכולם. למרות תחושת החמיצות שנובעת מכך שלא הצלחנו לארגן הילולה שמחה, חשוב שנזכור שהצלחנו במשימה המרכזית - שמירה על חיי אדם. יש הרבה נקודות לשיפור. אם כל גוף מעורב ידע לתקן את הדברים שתחת אחריותו, מובטח שבשנה הבאה יהיה אירוע מוצלח יותר. רוצה להודות לצביקי טסלר שבתקופה קצרה מאוד הצליח לעשות מהפכה תפיסתית באיך צריכה להתנהל ההילולה במירון ולהרים אירוע בו כל המשתתפים חזרו לביתם בשלום. לא יכולתי לקוות למישהו יותר טוב למשימה הזו. תודה רבה לכלל השותפים".

תוכן שאסור לפספס
12 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
11
צריך גם הילולא שמחה
ח29.06.22
10
נכשלנו ונכשלנו
מה29.06.22
9
מה שנכון נכון אבל כשאין אנשים אין הרוגים ופצועים - שרפתם לי 10 שעות ולא יכולתי לעלות - שרפתם לי כסף שבחיים לא יראה - 3 שעות חיכינו בשמש ולא שתיה (ובנס לא היה נפגעים) עד שאמרו לנו לחזור איזה הצלחה... וואו
מנחם29.06.22

הצגת כל התגובות

8
חחחחחחחחחחח
חחחח29.06.22
7
בושה וחרפה ניהול כושל לחלוטין, פרוייקטור מטומטם, הכניסו בהלה בציבור. כהנא מתגאה ב'אפס' הרוגים, כאילו כל שנה היו מתים 3-4 הרוגים והשנה בזכות הניהול המטומטם שלו, אפס הרוגים. חוץ מלנהל אירוע בתדרוך עיתונאים, כשלון מוחץ! כהנא וצביקי טסלר הבייתה!
דוד29.06.22
6
חחחחחחחחח
אברהם29.06.22
5
עזוב אותך נכשלתם בהכל לא רק במירון
אא29.06.22
4
אם אתה מדבר להזמין מישהו אז תדע לך כל זמן שלא תביא צוות מהמגזר החרדי מכל גווני הקשת החרדי אין לכם סיכוי להצליח הסיבה היא פשוטה מאד בכל דבר ואירוע בכל כדור הארץ והגלובוס ידוע כי לא יבוא סיני ויכתיב להודי איך חיים צריכים להתנהל - כך גם הציבור החרדי לא יוכל להיות מוכתב מחילוני או מזרחיסט שלא יודע איך א
חסיד מהצד29.06.22
כל עוד הוועדה לא תזמין את כל החרדים, כולל כולם, לייעץ לוועדה, יהיה מי שיאמר שהוועדה לא מייצגת ושכמו שידוע שלא יבוא סיני ויכתיב להודי איך צריך להתנהל, כך לא ייתכן שהחרדים המזוייפים יכתיבו לחרדי אותנטי.
להזמין את כולם29.06.22
3
נו, נייחל ליום שיעמוד שר דתות חרדי, ינהל במקצועיות ולא במטרה לרצות חצרות כאלו ואחרות ובעיקר גם ידע לומר "נכשלתי/נו" כשמשהו לא מצליח.
מני29.06.22
2
חלם זה כאן!!!!גם אם תסגור את הכבישים בארץ לא יהיה תאונות דרכים והרוגים...ואז תקראו לזה הצלחה....
דוד א29.06.22
1
מנובלים
משה29.06.22
אולי גם יעניין אותך
פוליטי מדיני

זוועות ה-7 באוקטובר נחגגות | המסר של הרצוג ליהודי העולם

יוני גבאי | 14:20

וכמה חרדים יש בהייטק?

ג'וניורים? זו התכנית לשילוב חרדים ללא ניסיון בחברות הייטק

כיכר השבת | 12:29

דאגה של ממש

זה הלחץ הבינ"ל שישראל מפעילה כדי למנוע צווי מעצר בהאג 

יהודה גל | 10:57

צרות של ערבים

דרמטי: חברי פת"ח מאשימים את אבו מאזן בכישלון מול חמאס

דניאל הרץ | 09:03

דנו ביום שאחרי

לפיד ביקש מהאמירויות לסייע: הכי דחוף להחזיר את החטופים

ישי כהן | 08:50
ש

קשר של תפילין

תפילין ישנות בבוידעם? תן להם עוד צ׳אנס

כיכר בשיתוף קשר של תפילין | מקודם

כך ניתן אוויר לחמאס

כך פעל מחדל המענקים לעזה - לבקשת נתניהו וראש המוסד 

יהודה גל | 08:27

כאב ראש מדיני

דאגה בי-ם: האו"ם ינסה להכניס את ישראל ל'רשימה שחורה' 

יוסי נכטיגל | 07:42

גינוי אחרי הסערה

נתניהו נגד בוגי יעלון: "צריך להתבייש על דבריו"

יאיר טוקר | 01.05.24

אחרי ההודעה

מתקפה חריפה: "התייצב לצד המפלצות השפלות ביותר"

יוסי נכטיגל | 01.05.24
ש

האיש שחלם חלום:

לא תאמינו מה הוצע לדוד (60) שחלם כל חייו להרוויח מנדל"ן

כיכר בשיתוף סיני השקעות | מקודם

חקירת הטבח

נתניהו מגיב למבקר המדינה: "התנגחות מיותרת בזמן מלחמה"

יאיר טוקר | 01.05.24

סערת חוק הגיוס

גנץ מגבה את היועמ"שית ותוקף: "כתם של חוק השתמטות"

יוני גבאי | 01.05.24

"יש הצעה על השולחן"

הרצוג נפגש עם בלינקן: "שחרור החטופים - בעדיפות עליונה"

יוני גבאי | 01.05.24

סקר חדש

כרבע ממצביעי גוש הימין: רה"מ נתניהו צריך להתפטר מיידית

ישי כהן | 01.05.24
ש

מודל מנצח

להקים עסק דיגיטלי מניב: הכירו את סמרטה

כיכר בשיתוף מרקטיזים | מקודם

"אין לכך תקדים"

פוקס מגיב ללימון: "דרישה לא חוקית, ניסיון לכפות הפרדה"

יוני גבאי | 30.04.24

נסיעה "מבצעית"?

נהגו של בן גביר ייחקר באזהרה; השר ימסור "עדות פתוחה"

יוני גבאי | 30.04.24