כיכר השבת

מניסיון אישי

אם את בהריון עם תאומים, יש כמה דברים שכדאי לך לדעת

הריון עם תאומים אף פעם לא קל. למה? ובכן, יצירת אדם אחד קשה מספיק לגוף, קל וחומר כשמדובר בשניים. עם זאת, אל תדאגי, אפרט את הדברים החשובים שמומלץ לדעת בהריון כפול (הריון ולידה)

10
אביטל לוי | כיכר השבת | כ"ג בסיון | 15.06.20
אם את בהריון עם תאומים, יש כמה דברים שכדאי לך לדעת
(צילום: שאטרסטוק)

כאמא לתאומים אני יכולה לומר לך: זו הייתה אחת החוויות המאתגרות והנפלאות ביותר בחיי ורכבת ההרים הזו מתחילה ברגע שאת ובעלך מבינים שאין פעימות של לב אחד, אלא של שניים. פגשתי נשים שעברו הריונות "קלים", אך מעולם לא פגשתי אישה שעברה הריון עם תאומים שהיה קל. למה? ובכן, זה די ברור. יצירת אדם אחד קשה מספיק לגוף, קל וחומר כשמדובר בשניים. עם זאת, אל תדאגי, אפרט את כל מה שאת צריכה לדעת כשאת בהריון כפול, כי עברתי את זה בעצמי.

1. יתכן שבחילות הבוקר שלך יהיו חמורות יותר

על פי המכללה האמריקאית למיילדות וגינקולוגים ("ACOG"), בחילות הבוקר עשויות להיות קשות יותר מאשר בהריון עם עובר יחיד. ואם את כמוני, השליש הראשון יתמלא בבחילות, הקאות, עייפות קיצונית ובשלושה חודשים של שקר לקולגות שאת סובלת מוירוס בבטן.

2. העלייה במשקל חשובה ביותר

עלייה במשקל הכרחית לתמיכה בתינוקות שלך, ולפי נתוני "Mayo Clinic", ההמלצה היא בדרך כלל לעלות 16-24 קילוגרמים, תלוי במשקל של לפני ההיריון. נכנסתי לפגישה עם הרופא שלי בשבוע ה-12 וגיליתי שירדתי 3.5 קילו (בעקבות בחילות בוקר קיצוניות, כאמור). כדי לעקוב אחר המשקל שלי, הוא המליץ ​​לי לפנות לתזונאית כדי לוודא שמצבי תקין.

3. את תלמדי במהרה לא להילחץ מצמד המילים 'בסיכון גבוה'

כאילו שאת לא חוששת מספיק מאז שראית את שתי פעימות הלב האלה, הרופא שלך ככל הנראה ישב איתך ויעבור על כל הסיכונים שכרוכים בהריון עם תאומים. כל הריון עם יותר מעובר אחד נחשב לאחד "בסיכון גבוה". זה לא אומר שתצטרכי לחוות בפועל את הסיכונים האלה, אך הסבירות גבוהה יותר.

4. היכוני ללידה מוקדמת

היתכנות לידה מוקדמת היא הגיונית מאד. לפי "ACOG": "יותר ממחצית מכל התאומים נולדים לפני הזמן. שלישיות ועוד נולדות כמעט תמיד לפני הזמן". אז היו ערוכים לבלות פרק זמן בפגייה.

5. כנראה שתחלי יותר

היריון בסיכון גבוה משפיע על הבריאות שלך. על פי המרכז הרפואי של אוניברסיטת רוצ'סטר זה כולל: לחץ דם גבוה, סוכרת הריון, אנמיה, דימום לאחר לידה ועוד. הכל נשמע מאד מאד מפחיד. אך הטיפול הנוסף והפגישות התכופות נועדו לפקוח עין על הדברים האלה כדי שיהיה ניתן לפתור אותם בהקדם.

6. השלישי השלישי מרגש בטירוף

הגעת עד כה, כנראה שאת כבר לא חולה ותשושה כל כך ותוכלי ליהנות סוף סוף מהציפייה להגעת הילדים שלך.

7. הגוף שלך יהיה... מוזר

הקרסוליים שלך עשויים להתנפח והידיים שלך עשויות להירדם. על פי "WebMD", "[עד] 35 אחוז מהנשים סובלות מכאבים או חולשות במפרק כף היד במהלך ההיריון, בדרך כלל בשליש השלישי. עצירת נוזלים במהלך ההיריון מפעילה לחץ רב יותר על מנהרת שורש כף היד, העוברת ממפרק כף היד לקרקעית כף היד". הפתרון, אם תהית, הוא עטיית כפפה מיוחדת שמקלה על הכאבים.

8. הנקה עלולה ללכת בקלות עם תינוק אחד ועם השני לא

בתי קלטה את העניין מהר מאד, אבל בני לא ממש. הוא לא תפס את העניין והעדיף לאכול מבקבוקים. היתה לנו יועצת הנקה מדהימה (אגב, ברוב בתי החולים יש מומחיות להנקה) והיא עזרה לנו, אך בסוף איכשהו הייתי צריכה לגמול אותו כי זה נהיה קשה מדי. נוסף על כישורי ההורות האחרים שהייתי צריכה ללמוד, הנקה מבחינתי הייתה מלחיצה להפליא.

9. אל תשפטי את עצמך יותר מדי

אם ההנקה עובדת לך, זה נפלא. לי זה לא הסתדר בצורה קסומה כמו שקיוויתי. אחרי חמישה חודשים של שאיבה והאכלה מבקבוקים, ויתרתי והייתי מאושרת בטירוף. במבט לאחור, אם הייתי עושה זאת שוב, הייתי נותנת 100 אחוז פורמולה לתאומים שלי. לא רק בגלל שאני מאמינה שתחליפי חלב בימינו הם מדהימים, אלא בגלל שהייתי חוסכת לעצמי כל כך הרבה דמעות.

10. הסיכון לדיכאון גבוה יותר

על פי נתוני "NPR", "מחקר משנת 2009, שפורסם בכתב העת 'Pediatrics', מצא כי אמהות חדשות לתאומים היו בסבירות גבוהה יותר ב-43 אחוזים לסבול מדיכאון לאחר לידה מאשר אמהות ליחידים". אמנם אינך יכולה לשלוט על העתיד, אך את יכולה לנסות להתכונן לאתגרים נפשיים. חפשי מטפלת לפני שאת יולדת כדי שתוכלי לפנות אליה במצבי משבר במקרה הצורך ולנהל דיאלוג פתוח עם הרופא שלך, כך שיוכלו לעזור לך, בתורו.

תוכן שאסור לפספס
10 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
10
תאומים זו המתנה היפה ביותר שאפשר לקבל! אל תבהלו, אמנם כפול עבודה אבל פי עשר נחת! להקפיד על מעקב הריון אצל רופא מומחה להריון מרובה עוברים, רופא רגיל, מומחה ככל שיהיה, עלול לא לזהות סיבוכים
אמא לתאומים15.06.20
9
גם אני לא מזדהה עם הכתבה. קודם כל, אם זה לא הריון ראשון יש סיכוי גבוה יותר ללידה במועד ולא מוקדם (לי עשו זירוז ב 38+6..). לגבי הנקה - אפשר להניק תאומים! זה אפילו הרבה יותר נוח מלהאכיל בבקבוק, כי לא צריך לשטוף ולעקר בקבוקים כל היום, ודי מהר אפשר להניק את שניהם ביחד ולחסוך חצי מהזמן (ומי שלא ניסה להי
יהודית19.06.20
8
בעניין ההנקה- אני אמא לתאומים בני שנה וחצי שעדיין יונקים זו חוויה מופלאה לגדל תאומים זו חוויה מופלאה עוד יותר להניק אותם זה חסך לי זמן רב של הכנת בקבוקים-שטיפה וכד' לקח אמנם קצת זמן עד שקלטנו את הקטע, אבל ברגע שנכנסנו לעניינם זה היה פשוט רגעים מופלאים של אושר צרוף!
אני25.06.20

הצגת כל התגובות

7
ממש לא מזדהה עם הכתבה , ההריון של התאומים היה לי הכי קל והדבר היחיד שלא היה אצל הקודמים היה צרבת בסוף , וכמו כן ילדתי בשבוע 40 הקושי הוא כמובן אחרי ,אבל שווה מאחלת לכל אחת .
שושי19.06.20
6
פרופסור סמואלוב נותן שמירת הריון בהריון של תאומים מהשבוע ה22, בכל מצב גם שהכל תקין,כדי לא להגיע למצב לא תקין, יש לי חברה שלא שמעה לו,ובאה רגיל לעבודה, בסוף היא ילדה לפני הזמן והיתה בסכנת חיים אמיתית בגלל הסיבוך,בנס היא נצלה,(אחד מהתאומים cp) מבחינה חוקית אסור לפטר בגלל שמירת הריון, וגם הביטוח משלם ע
מישהי16.06.20
5
ממש לא מזדה עם הכתבה!! היו לי 5 הריונות ב"ה ועם התאומים היה הראשון והכי קל!! לא הקאתי ואף אחד לא הפחיד אותי והכל היה בסדר ב"ה הם רק נולדו חודש לפני הזמן! בריאים ושלימים!! לה' אין בעיה ליצר ילד אחד וגם לא שניים!
עוד אמא לתאומים16.06.20
4
גם אני ילדתי תאומות לפני 3 שנים. הקושי הגדול היה שא יכולתי לזוז מהמיטה כמעט. והגדולים(קטנים) רצו יחס ואני הייתי סחוטה אחרי 6שעות עבודה כאילו עבדתי 50 שעות. לא היה לי סבלנות להתייחס לילדים . אבל הסוף הכי שמח. תאומות בלב שמח.
אילה18.06.20
3
היי, גם לי יש תאומים ב"ה ההריון היה ב"ה בסדר, כמובן שיש יותר בחילות ויותר מרגישים רע, אבל אל תשכחו שבסוף אתם מקבלים 2 ילדים מתוקים!!! אני אומרת שאחרי שעוברים את כל זה אומרים היה שווה... המון הצלחה לכל הנשים שבהריון תאומים..!
ליאת17.06.20
2
בבט"ל מאשרים שמירה בהריון תאומים משבוע 24 גם אם הכל תקין רק להגיש בקשה
עדכון17.06.20
1
הזדהיתי עם הרוב! בעיקר הסיפור עם ההנקה. תודה על הכתבה. מקווה שיעזור לנשים אחרות שעוד לפני...
גיטי15.06.20
אולי גם יעניין אותך
הריון ולידה

סובלת מנימול בידיים במהלך ההיריון?- את לא לבד

טובה אור | 22.01.24

תאוריית ההתקשרות

איך הקשר שלכם עם התינוק ישפיע על מעמדו החברתי?

טובה אור | 18.12.23

טור משפטי

המלצת הרופא לא תספיק בהכרח לגמלת שמירת הריון

יוסף ויצמן, עו"ד | 03.08.23

תופעה לא מדוברת

דיכאון אחרי לידה? גם גברים עוברים את זה

ישראל גינצבורג | 13.03.23

'שמנדריק'

אירוע רפואי נדיר: תינוק נולד במשקל 7 ק"ג

מישאל לוי | 24.01.23
ש

בעלי עסקים?

כך תזהו חשבונית פיקטיבית • מסייעים למניעת פשיעה וטרור 

כיכר בשיתוף רשות המיסים | מקודם

יש דבר כזה?

האם טענה: התינוק שלי נולד עם שתי שיניים

מישאל לוי | 16.01.23

מלחיץ? תקראו!!

בשעה טוב נולד תינוק חדש? זה המדריך המלא לרחיצתו

מישאל לוי | 08.01.23
ש

חיזוק למחוסרי ילדים

המכתב המרגש: אינני אמא, אבל יש לי ילדים רבים

כיכר בשיתוף פועה | מקודם
ש

"משנה תפיסה"

180 מעלות: תשכחי מכל מה שידעת על חוויית לידה

כיכר בשיתוף שיבא | מקודם
ש

האיש שחלם חלום:

לא תאמינו מה הוצע לדוד (60) שחלם כל חייו להרוויח מנדל"ן

כיכר בשיתוף סיני השקעות | מקודם

הנחיות ההסתדרות הרפואית:

צהבת? זו לא סיבה לדחות את ברית המילה

מישאל לוי | 05.07.22

חווית לידה אחרת

חצי שנה אחרי, חני חזרה לחדר לידה החכם

כיכר בשיתוף שיבא | 03.07.22

לא בפעם הראשונה

לידה ללא רישיון: המיילד נתפס ונעצר

כיכר השבת | 02.06.22

לא נפרדות

מקרי? התאומות הזהות ילדו באותו היום

דוד הכהן | 30.05.22
ש

פריחתו של יישוב

הפיכתה של גבעת זאב - מפרבר לעיר מתפתחת

כיכר בשיתוף גרין פארק | מקודם
ש

שירות חדש

במיוחד ללקוחות מאוחדת: מוקד הריון ולידה

כיכר בשיתוף מאוחדת | מקודם

פתרון בטוח לבחילות הריון

הרופאה הותיקה על הריון שגורם לטראומה

מירי שניאורסון | 26.12.21
ש

היום נשים מבינות:

תומכת לידה מסייעת משמעותית ללידה תקינה

כיכר בשיתוף מעיינות | מקודם

אל תוסיפו ייסורי מצפון לאמהות חדשות

תהילה אלטמן | 27.10.21
ש

רבנים, דיינים וטוענים רבניים:

אלו האנשים שמרוויחים משכורת הייטק ממשרה תורנית

כיכר בשיתוף מל"מ | מקודם

איך לגזור ציפורניים של תינוק בהצלחה

אביטל לוי | 12.10.21

ובכן, לא כל יום: באיזו תדירות יש לקלח תינוק

אביטל לוי | 15.08.21
ש

יש טיפול

בחילות והקאות בהריון? אין שום סיבה לסבול

פרופסור דרורית הוכנר | מקודם