כיכר השבת

'שומר החומות', כל העדכונים

הותר לפרסום: לוחם צה"ל נהרג הבוקר מירי נ"ט מהרצועה

במבצע משותף של צה"ל ושירות הביטחון הכללי חוסלו בכירים ב"פורום המטה הכללי" של החמאס, המקורבים למוחמד דף; בתגובה, שיגר חמאס עשרות רקטות; הותר לפרסום: לוחם צה"ל נהרג (ארץ)

19
כיכר השבת | עודכן ב-א' בסיון תשפ"א | 12.05.21
הכתבה פורסמה ב-א' בסיון תשפ"א | 12.05.21
התקיפות בעזה (צילום: Abed Rahim Khatib/Flash90)
תקיפת משגרי הנ"ט ( (צילום: דובר צה"ל) )

מבצע 'שומר החומות' נמשך גם היום (רביעי), בעוד בשעות האחרונות ירי הרקטות מתמקד ביישובי עוטף עזה, לאחר הלילה בו נורו מאות טילים על המרכז, צה"ל ממשיך לתקוף ברצועת עזה, לפגוע במשגרי רקטות וכטב"מים, ולחסל בכירים בארגוני הטרור, וזאת בצל האבידות עם מותו של צעיר ישראלי שנפגע מירי טיל נ"ט בסמוך לגדר המערכת.

"כיכר השבת" עם כל העדכונים:

19:02: כלי טיס של צה"ל תקף כלי רכב בדרום רצועת עזה, ובו חוליית משגרי נ"ט של הג'יהאד האסלאמי.

תקיפת משגרי הנ"ט ( (צילום: דובר צה"ל) )

18:42: בכיר בארגון הטרור - החמאס מודיע כי הם מוכנים להפסקת אש עם ישראל - בתנאי שתהיה הדדית.

18:30: צה"ל מוטט רב קומות ברצועת עזה.

18:07 - אזעקות צבע אדום בעוטף עזה.

18:03 - לאחר שהממשלה אישרה את הכרזת שר הביטחון על הארכת "מצב מיוחד בעורף", הודיע שר הביטחון בני גנץ על הפעלה של משק לשעת חירום (מל"ח), וזאת במטרה לאפשר רציפות תפקודית של המשק, ושמירה על אספקת מוצרים ושירותים חיוניים לאוכלוסייה.

18:01 - פיקוד העורף הודיע כי ההגבלות שהחלו אמש יימשכו, לפי שעה, עד ליום שישי בשעה 14:00, ולפיכך, גם מחר וביום שישי לא יתקיימו לימודים במוסדות החינוך בכל האזורים בהם לא התקיימו לימודים היום, מהרצליה ודרומה. האזורים הם: עוטף עזה, מערב לכיש, מערב הנגב, לכיש, מרכז הנגב, דרום השפלה, דן, שפלה, שרון וירקון.

17:40 - ראש הממשלה בנימין נתניהו בביקור הילדה שנפצעה בחולון בביה"ח וולפסון:

(צילום: חיים צח / לע"מ)

17:29 - דובר חמאס בתגובה לחיסול מח"ט עזה, באסם עיסא: "על ישראל ומנהיגיה להיות מוכנים לשלם את המחיר".

17:24 - דיווח ראשוני על ניסיון פיגוע דקירה בחסם שוטר סמוך למערת המכפלה בחברון שבמרחב החטיבה המרחבית "יהודה". המחבל, ששלף סכין לעבר הלוחמים, נורה ונוטרל בנקודה. דובר צה"ל מסר כי הפרטים בבדיקה.

17:19 - ראש הממשלה בנימין נתניהו הביע "צער עמוק" ושלח תנחומים למשפחתו ולחבריו של לוחם צה"ל, סמל-ראשון עומר טביב ז"ל. הוא שלח איחולי החלמה מהירה ושלמה ללוחם נוסף ולקצין נוסף שנפצעו בפיגוע. "נמשיך להילחם בכל העוצמה נגד המחבלים בעזה. מי שפוגע בנו - דמו בראשו".

17:11 - דובר צה"ל על המבצע לסיכול הבכירים: "נהרגו 4 גורמים מאוד בכירים, שניים בכירים ועוד 10 גורמים חשובים במערך הפיתוח של חמאס. הם היו בתשתיות שונות ומקומות שונים והצלחנו לתפוס אותם בהפתעה מוחלטת, גם בעזה וגם בחאן יונס, כשהיו תקיפות באופן מקביל במהלך מספר דקות", הוא מכם ואומר כי עד כה "היו סיכולים של 25 פעילים".

17:10 - דובר צה"ל: "נמשיך להכות בעוצמה, לא בוחלים באף אחד שמחזיק נשק. אנחנו רודפים אחריהם איפה שיהיו, גם בבתים שלהם. כשאנחנו רודפים אחריהם כמו מבוקשים, היכולת המבצעית שלהם יורדת. העיר עזה שקטה ואין בה חיים בעקבות התקיפות שלנו".

17:05 - דובר צה"ל, תא"ל הדי זילברמן, ירי הנ"ט כתגובה לסיכול הבכירים; הוא פגע בג'יפ ממוגן מסוג דוד, של הכוח שהיה במשימת להגנת היישוב 'נתיב העשרה'. לאחר האירוע, היה ירי פצמ"רים של חמאס במטרה להקשות על פינוי הפצועים, הירי לא חדר לשטח הארץ. "מדובר באירוע חמור, נמשיך להכות בעזה בעוצמה".

16:58 - הותר לפרסום: לוחם צה"ל, סמל-ראשון עומר טביב ז"ל, נהרג הבוקר מירי נ"ט במהלך פעילות מבצעית להגנת ישובי עוטף עזה. לוחם צה"ל נוסף נפצע באורח קשה וקצין צה״ל נפצע באורח בינוני.

סמל ראשון עומר טביב ז"ל (צילום: דובר צה"ל)

16:45 - בהנחיית הצבא ובשיתוף עיריית שדרות, נסגר ציר נסיעה קטן בעיר, הסמוך ל"גבעת קובי", בשל חשש לירי מהרצועה. הציר שנסגר הוא ברחוב הרב יורם אברג'יל, בין צומת משעול שרה לכיכר שמואל הנביא.

16:35 - חברת 'שברון' הודיעה כי השביתה את פעילות אסדת הגז תמר, הנמצאת לחופי ישראל, בעקבת הנחיות חדשות ממשרד האנרגיה.

16:14 - שוב מטח רקטות על יישובי עוטף עזה.

16:10 - ‏ראש הממשלה נתניהו אמר בביקור פצועים ב'וולפסון' בחולון כי "אמרתי אתמול שלבני החושך האלה, לטרוריסטים של החמאס והג'יהאד האסלאמי - שדמם בראשם. לפני שעה קלה חיסלנו מפקדים בכירים במטה הכללי של החמאס כולל את מח"ט עזה וגם מפקדים אחרים. זו רק ההתחלה, אנחנו נכה בהם מכות שהם לא חלמו עליהם".

(צילום: איתי בית און, סאונד: בן פרץ / לע"מ)

15:57 - הזרוע הצבאית של החמאס: תקפנו במטח רקטות את אסדת הגז שנמצאת מול חופי אשקלון.

15:40 - הבכירים מ"פורום המטה הכללי" של חמאס שחוסלו במבצע המיוחד של צה"ל והשב"כ הם באסם עיסא - מח"ט העיר עזה; ג'מעה טחלה - ראש מערך הסייבר ומוביל פרויקט שיפור הטילים; גמאל זבדה - ראש מחלקת הפיתוח והפרויקטים במטה הייצור של חמאס; ח'אזם חטיב - ראש מחלקת המהנדסים במערך היצור של חמאס.

15:30 - שר הביטחון בני גנץ סיים דיון בנושא הגנת העורף בהשתתפות מנכ"ל משרד הביטחון, אלוף (במיל') אמיר אשל, מפקד פיקוד העורף, אלוף אורי גורדין וראש רח"ל יורם לרדו, בו הוצגו בפניו אירועי פגיעת הרקטות שגבו קורבנות - שכולן התרחשו מחוץ למרחבים המוגנים. גנץ הנחה להמשיך ולהגביר את מאמצי ההסברה על חשיבות ההישמעות להנחיות מצילות החיים, בכלל הארץ.

(צילום: אלעד מלכה)

15:27 - לפני זמן קצר, כלי טיס של צה"ל תקף כלי רכב ובו חוליית משגרי נ"ט של ארגון הטרור חמאס מגדוד סג'עייה.

15:23 - הזרוע הצבאית של החמאס הודיעה: שיגרנו 15 רקטות לעבר דימונה.

15:16 - אזעקות נוספות בבאר שבע, בדימונה ומרכז הנגב.

15:16 - כוחות המשטרה פועלים בערים אשקלון ואשדוד על מנת לאתר זירות בעקבות דיווחים על נפילות טילים. מהמשטרה נמסר כי "אנו קוראים לציבור להישאר במרחבים המוגנים, להימנע מהגעה לזירות השונות ולהישמע להנחיות השוטרים ופיקוד העורף".

15:15 - מטחי טילים על באר שבע, אופקים ועוטף עזה.

15:05 - מטח טילים נוסף על אשדוד, אשקלון וניר גלים.

14:57 - שוב אזעקות באשדוד ובגן יבנה; חמאס טוען כי שיגר 50 רקטות לאשדוד.

14:52 - אזעקות באשדוד, באשקלון, בגדרה ובעוטך עזה. מטחי טילים.

14:45 - דובר צה"ל מעדכן כי צה"ל ממשיך בגל התקיפות ברצועת עזה. לפני זמן קצר, מטוסי קרב של צה"ל תקפו שני אתרים לייצור אמצעי לחימה בצפון רצועת עזה, שפעלו מתוך מרחב אזרחי ושימשו לייצור של תשתיות טרור.

תקיפת אתרים לייצור אמל"ח בעזה (צילום: דובר צה"ל)

דובר צה"ל מציין כי "ארגון הטרור חמאס ממקם במכוון את נכסיו הצבאיים בלב האוכלוסיה האזרחית ברצועת עזה. צה"ל נוקט באמצעי זהירות ככל הניתן לצמצום פגיעה אפשרית באזרחים ובמבנים אזרחיים במהלך פעילותו הצבאית".

14:31 - על רקע הכוונה להרחיב את הפעילות ההתקפית של צה"ל, שר הביטחון, בני גנץ, פנה לממשלה בבקשה להאריך - במשאל טלפוני דחוף בין השרים, את תוקף ההכרזה על "מצב מיוחד בעורף" בשבועיים נוספים, ביישובים במרחק של 0-80 ק"מ מרצועת עזה.

משמעות הצו הינה מתן סמכויות לצה"ל ופיקוד העורף, בין היתר, להטיל מגבלות על אוכלוסייה, התכנסות, לפנות מאזורים בהתאם למידע מודיעיני וכן לסגור או להגביל פעילות חינוך. יצוין כי בסמכות שר הביטחון להכריז על מצב מיוחד למשך 48 שעות, ואת ההכרזה הזו הוא כבר מימש בתחילת המערכה.

14:25 - ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר בעכו כי "יש התפתחויות קשות, כולל ירי הנ"ט. אנחנו נגיב ומגיבים בעוצמה הולכת וגדלה - לא אפרט כאן".

14:23 - הקבינט המדיני-ביטחוני יתכנס בשעה 17:30. הישיבה הוקדמה לאחר שנקבעה בתחילה לשעה 21:00. השרים צפויים לדון בהרחת המבצע הצבאי בעזה.

14:15 - גורם בקבינט ל'כיכר השבת': "חמאס ספג מכה קשה בחיסול הבכירים. הוא צפוי להרחיב את טווח הירי".

14:14 - שוב אזעקות ביישובי עוטף עזה.

14:12 - בצה"ל מעריכים כי בשל סיכול הבכירים המקורבים למוחמד דף, חמאס ירחיב את טווח הירי למרכז הארץ.

14:10 - בכלי התקשורת בעזה פרסמו תיעוד של ירי טיל הנ"ט לעבר הג'יפ שנע בסמוך לגדר המערכת, ממנו נהרג צעיר ישראל וחברו נפצע באורח קשה.

14:05 - תושבי באשדוד מדווחים על שמיעת פיצוצים ויירוטים.

14:02 - בדקות האחרונות אזעקות צבע אדום באשדוד, באשקלון וביישובי עוטף עזה.

14:01 - הותר לפרסום: צה"ל ושירות הביטחון הכללי ביצעו היום (רביעי) מבצע מורכב וראשון מסוגו לסיכול בו זמני של מספר מפקדים בכירים בארגון הטרור חמאס, בעיר עזה ובחאן יונס.

אותם בכירים שחוסלו מהווים חלק מרכזי מ"פורום המטה הכללי" של החמאס ונחשבים מקורבים לראש הזרוע הצבאית של ארגון הטרור חמאס, מוחמד דף.

תוכן שאסור לפספס
19 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
16
הסוד מדוע פוגעים במדויק במטרה.כי לפני כל טיסה זוכים הטייסים בברכת הרב קנייבסקי.
נביא אמת12.05.21
אתה "טרול" שכל היום מבלבל את המח, ואנשים עוד מגיבים לך ונופלים ברשת שלך
כ12.05.21
15
'דווקא עכשיו, ברגע שיש לנו התקדמות משמעותית במתן ומתן?' מחה נציג הימין שבימין. 'מתנצל אבל רצינו לייצר קליפ קצר לטובת הצופים לקויי הקשב. סרטון של שתי דקות שיתמצת את מהות ממשלת האיחוד והאחוי שאתם רוקמים יחדיו', אמר הכתב. 'בסדר, אבל מהר. אנחנו רגע לפני חתימה ופיוס. תגיד מה צריך לעשות ונסגור עניין', אמר
ידידה12.05.21
14
צריך! בדחיפות! לזהות את ערביי ישראל המתפרעים, כאוייב לכל דבר ועניין. להילחם בהם כמו בשדה קרב. הם מתעוררים להרס בלב המדינה ומחריבים מבפנים בכוונה להשמידנו. להביא יחידות מיוחדות שיתחילו לירות על מנת להרוג בכל בעל אזרחות ישראלית הבוגד באזרחותו ומסייע לאוייב מעזה במלאכתו.
אריה12.05.21

הצגת כל התגובות

13
חחח. כשלון מוחלט. שנים של טרור, שריפת שדות וביבי נותן להם מיליונים ללא תמורה. העיקר שהוא מקבל ביטחון צמוד, ועוד רוצה זאת ל 20 שנה חוצפן חזיר
ציפי12.05.21
12
חייב לחסל גם דף גם חניה חלד משל מחמוד אזזהר
ללא שם12.05.21
11
לגרש את כל הגייס החמישי מישראל לסוריה ולאיראן הם כבר כמעט 30 אחוז אחרת רע ומר יהיה לנו כדאי לעשות את זה עכשיו ומיד
לגרש את כל הגיי12.05.21
10
בשעה 19:09 כולנו עוצרים הכול וצועקים עול מלכות שמיים *שמע ישראל ה' אלוהינו ה'* *אחד* *"ברוך שם כבוד מלכותו לעולם* *וועד* ," *ואומרים : אנא ה' הושיעה נא* * *אנא ה' הושיעה נא* *אנא ה' הצליחה נא* *אנא ה' הצליחה נא* נא להעביר
להעביר12.05.21
9
הרוגי מלכות אין כל בריאה יכולה לעמוד במחיצתם.
ללא שם12.05.21
8
תגובה מספר 4 בבקשה שים לב: א אתה לא ראש הממשלה ואתה גם לא מקורב אליו ולכן אתה לא יודע ולא יכול להגיד להוציא תנקים וטילים. ב אתה לא יכול להתלונן כי אתה לא יודע מה עושים ומה לא עושים.
מה12.05.21
7
הפיתרון היחיד: צריך לייצר מכונת שיגור אוטומטית, כל טיל שמשוגר לישראל, המכונה משגרת חזרה טיל לעזה, באופן אוטומטי, ללא מגע אדם. חמאס ילמדו שכל טיל שהם משגרים - הם אוטומטית משגרים לעצמם. אין צורך יותר בחיסולים או בהשטחת מגדלים. מכונה כזו, ואין יותר טילים. אף פעם. זה לא ישראל ששיגרה - זה החמאס שבחר
...12.05.21
6
לפי דעתי צריך לסגור את התקשורת היא הורסת את המדינה . מה שהיא חושבת? שתחזיק בבטן שלה
ללא שם12.05.21
5
כל מחבל ומפגע שמתכנן דקירה בסכין או ירי או כל דבר אחר תגרשו אותו ואת משפחתו לעזה או ללבנון (ועדיפות לשני) בתוך 24 שעות, ולא תיראו יותר פיגועים בישראל. זו הרתעה! אבל גם את משפחתו לגרש, כולל תינוקות אחים ואבא ואמא שלו. הבנתם?
אלי12.05.21
4
ביבי הפחדן הרג כמה עשרות "בכירים" וכמה מגדלים, אבל הם צוחקים עלינו,טובחים בנו, שורפים לנו בתי כנסת וצועקים מוות לערבים. ת ת ע ו ר ר ו !!! צריך להעמיד שורה של טנקים ולהתחיל לטווח ללא התראות או דאגה לערבים חפים מפשע שימותו, זה מ ל ח מ ה ואני מעדיף חייל אחד חי גם אם זה על חשבון חייהם של 1000 תינוקות
נצחון לערבים12.05.21
מספיק עם הפילוג!! אהבת חינם אהבת חינם אהבת חינם!!!! זה מה שאנחנו צריכים. יש לנו מספיק אויבים מבחוץ ו'אנשים' שפוגעים בנו ואנחנו צריכים לפגוע בהם. אנחנו אחים!!! אל תפגעו אחד בשני.
אפרת12.05.21
אתה נאיב! רואים שמעולם לא היית שר ביטחון או אפילו מנהל מפעל, רואים שאתה ילד שחושב שצהל יכול לעשות כל מה שבא לו, והעולם ישתוק, זה לא הולך ככה חביבי,
כ12.05.21
3
זה היתרון של הורים לבן המשרת בצבאות ה', כי ישנים טוב בלילה, כי בנם מוגן בישיבה. להורים לבן בצבא המתקשים להירדם כשבניהם בסכנת חיים ביום ובלילה.
נביא אמת12.05.21
2
תוך כדי הלחימה נפתלי ממשיך במשא ומתן עם הערבים ולפיד. הוא לא עוצר. בכל הכח, חדור מטרה, חייב להגיע לייעד. ככה חינכו אותו. המדינה בוערת, ערבים עושים פוגרומים ביהודים, דם, רצח אבל נפתלי ממשיך. הוא לא עוצר, לא מסתכל ימינה ושמאלה. יש יעד והוא יגיע. כמו בסיירת. 70 אחוז מהבוחרים שלו נגד המהלך, שאר הימין מת
דוד12.05.21
1
רק מחבלים מתים לא יכולים יותר לפגע ! אסירים משתחררים וחוזרים לפיגועים , פצועים מחלימים וחוזרים לפיגועים , אולם מתים כבר לא עושים יותר פיגועים !! (לפחות לא בגלגול הזה .....) חיסולים ממוקדים על ה"ראשים" הדרך שהוכחה כ הכי יעילה !
יאיר12.05.21
אולי גם יעניין אותך
צבא וביטחון

יירוט באילת, פיצוצים בצפת וטבריה: צה"ל בודק את הדיווחים

קובי אטינגר | 07.05.24

לחימה גם בצפון הרצועה

צמוד לגבול: כך השמיד צה"ל את מנהרות הטרור של חמאס 

ב. ניסני | 07.05.24

בסיור בגבול

מבצע מוגבל? השר גלנט מסמן נקודת סיום למבצע ברפיח

ב. ניסני | 07.05.24

תיעוד מהאוויר

ה"בום" שהרעיד את העיר; מבצע של 20 שעות בטולכרם

ב. ניסני | 07.05.24

אחרי שדרש שישתף פעולה

חקירת ה-7.10 | הרמטכ"ל למבקר: 'זה יפגע במאמצי המלחמה'

ב. ניסני | 07.05.24
ש

ההרשמה בעיצומה

אלו החרדים שעובדים בחטיבה הסודית של מערכת הביטחון

כיכר בשיתןף סייבלו | מקודם

214 ימים של מלחמה

גופתו של ליאור ז"ל נחטפה לעזה | יהודי נרצח במצרים

כתבי כיכר השבת | 07.05.24

הותר לפרסום

שני לוחמי צה"ל נהרגו מפגיעת כטב"מ הנפץ ליד מטולה

ב. ניסני | 07.05.24

החל התמרון הקרקעי ברפיח

נתניהו מתנגד לעסקה? "ממשיכים לפעול ברפיח. חמאס רחוק"

ב. ניסני | 06.05.24

צפו בתיעוד

בתוך רצועת עזה: לוחמי אוגדה 99 ציינו את יום השואה

ב. ניסני | 06.05.24
ש

יותר קל ממה שאתם חושבים

איפה עוד תקבלו 52 שקל לשעה?

כיכר בשיתוף מטרופולין | מקודם

צפו בתיעודים

בורחים מההפגזות: התיעודים מרפיח שמלחיצים את העולם

ב. ניסני | 06.05.24

המלחמה בטרור

מחבל חוסל בטול כרם, 13 נעצרו: כמה נעצרו בחרבות ברזל?

ב. ניסני | 06.05.24

"אין לאן לברוח"

כוננות חירום במצרים | חמאס: "זה לא הולך להיות פיקניק"

בני סולומון | 06.05.24

רגע לפני רפיח:

הסלמה חמורה בצפון: רחפן נפץ חדר לישראל ופגע במבנה

ב. ניסני | 06.05.24
ש

מחלה אוטואימונית

ראש הישיבה מתחנן: "את אחי אני מבקש; צריך לשקם את בית המשפחה שחלתה"

כיכר בשיתוף ועד הרבנים | מקודם

מחדשים את הלחימה

כך עדכן גלנט את האמריקנים לפני תחילת הפינוי ברפיח

דוד הכהן | 06.05.24

צה"ל מזהיר

הפינוי ברפיח - מוגבל; כך זה מתנהל לקראת התמרון הקרקעי

ב. ניסני | 06.05.24